Laitoin kanettavan näkymään hdmi kaapelilla 42 tuumasen television kautta. Ihan muuten hyvä, mutta en saa kloonattuna näkymään, elikkä silleen että resoluutio olisi oikea Olen näytön tarkkudesta yrittänyt säädellä mutta ei löydy semmoista resoluutiota joka pitäisi olla 1360*768 Silloin on oikea reso kun molemmat on näyttönä tietokone/televisio, joka on vähän typerän oloinen, mutta parhaan reson olen näin saannut. Miten säätelen Kiitos vatauksista.
Televisio näytöksi, kuinka oikea resoluutio!!
23
3511
Vastaukset
- prZt
"Silloin on oikea reso kun molemmat on näyttönä tietokone/televisio, joka on vähän typerän oloinen, mutta parhaan reson olen näin saannut."
Kerro sama myös suomeksi. - tv näyttönä
Niin tällä hetkellä kannettava myös näyttönä ja televisio, elikkä molemmat yhtaikaa, jos yritän asetuksista laittaa vain television , niin alasvetovalkosta ei ole tätä nykyistä resoa. Käyttiksenä W7
- prZt
Laitteita tuntematta oletan ettei televisio tuo tuota tarkkuutta. kun vain töllö on käytössä niin näytönohjain kysyy tuetut tarkkuuset ja ne näkyvät valikossa,
- immmmeee munnoooo
Miks ihmeessä kukaan haluaa telkkarin resoksi laittaa jotain kuppaista 1360x768? Eihän siinä ole mitään järkeä....
- tv näyttönä
No mikä se sitten pitäs oikea reso suositus olla? En tiedä?
- tiedämpä...
Tuokokoisessa telkussa fullhd eli 1080×1080
- edit....
tiedämpä... kirjoitti:
1920×1080
- ei
tiedämpä... kirjoitti:
ei
- kokeillut
Tuolla resoluutolla tekstit yms. Liian pienet minun mielestä !!!!
- höpsis...
fonttia voi aina suurentaa..
- Kysyn vaan
Eikös se reso saa olla sellainen mikä itseä mielyttää. Miksi 1920*1080 on suositus?
- tri zyx
Ei saa, televisiot ja monitorit ovat parhaimmallaan natiiviresoluutiollaan, muut resoluutiot on höttöä. Tai saahan sitä kuka tahansa vaikka kusta televisionsa sisään mutta ei siinä ole mitään järkeä.
Toki, mutta jos televisio tai näyttö tukee Full HD resoluutioa niin silloin sitä kannattaa käyttää. Jos sitä pienentää nini kuvan laatu huononee.
- Resoluutio
Itellä on 40" telekkarissa reso 1280x720 joka on hyvä 3 metrin päästä katottuna.
- --------
Niin olen erimieltä, HD ready kyllä tukee Full HD resoluutiota mutta silloin skaalataan, joten kannattaa käyttää television natiiviaresoluutiota silloin parhain kuvanlaatu.
- lg telkku
Minulla myös 42 lg telkkari Resolla 1920*1080 television reunat jää mustaksi/vajavaksi tietokoneen kanssa. Olen telkun säätöjä katsellut, mutta en ole löytänyt ratkaisua miten sais koko telkun ruudun täytettyä?
- Resoluutio
Mulla on tv:stä valittuna mukautettu ruutu.
- näin täällä'
Minä taas puolestaan laitoin valikosta "Elokuvazoom" että reunat täyttyis. En tiedä onko oikea säätö, mutta asiansa ajaa:)
- en tiedä
Tekeeköhän televisiolle huonoa, kun on tietokoneen näyttönä. Joskus sellaistakin lukenut palstoilta, että ei olisi kovinkaan hyvä ratkaisu.
- töllöllöllö
Ei varmasti tehe. Mistä moisia hulluuksia olet kuullu. Ei varmasti tehe sen enempää huonoa kuin dvd-soitin tai digipoxi tai mikään muu ulkoinen kuva lähde.
- töllölöllö
1280x720 reso on just hyvä telkusta sohvalla. Menee muuten tekstin lukeminen niin tihrustamiseksi. Eikä kukaan 3 metrin päästä sohvalta 42'' töllöstä ees näe 1080 ja 720 eroa elokuvaa katsoessa. Eri asia jos laittaa telkun työ pöytä näytöksi :D Tosin sitte sais reso jo olla tuo 7680 × 4320 pikseliä (UHDV). :DD
- Persetti
Ei noita säädellä resoluutiolla vaan dpi-arvon säätämisellä :D. Jos tekstit on pientä niin dpi nostetaan 100 %:sta vaikka 125 %:iin ja kaikki ovat tyytyväisiä. Ja muutenkin jauhat täyttä paskaa. Itse kyllä huomaan eron 42":n telkussa kolmen metrin päästä SD:n ja HD:n välillä ihan helposti. Tietysti jos tv on joku markettipaska niin asia voi olla toisin.
- natiivi
Kannattaa käyttää näytön natiiviresoluutiota jos vain mahdollista. Skaalaaminen huonontaa aina kuvanlaatua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013