Tarvitseeko fretti välttämättä häkin?

neuvokaa

Fretin omistajat kertokaa! Täytyykö fretille hankkia häkki, jos eläin osaa käydä hiekkalaatikolla? Eli siis voiko fretti olla asunnossa samalla tavalla kuin kissa ja koira? Voiko fretin jättää useammaksi tunniksi asuntoon irti niin, että ihmisiä ei ole paikalla? Haaveilen fretistä, mutta en haluaisi sulkea sellaista eläintä häkkiin...

9

1356

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosa

      Riippumatta siitä osaako Fretti käydä hiekkalaatikolla itse en sulkisi sitä ikinä häkkiin, enkä ymmärrä ihmisiä jotka niin tekevät. Häkki on hyvä nukkkumapaikka ja monet fretit pitävät siitä todella paljon kun sinne on vapaa pääsy myös ulos milloin haluaa. Itse pidän tulevan frettini vapaana kokoasunnossa, mutta täysin vapaana pidettäessä pitää muistaa tehdä siitä täysin turvallinen ympäristö fretille, jottei ikäviä tapaturmia tapahdu kuten esimerkiksi suolitukos, tippuminen korkealta tai juuttuminen pieneen koloon joka on jäänyt tukkimatta. Toinen todella hyvä vaihtoehto on oma frettihuone, joka on ihan vaan freteille ja sisustettu niiden tarpeiden mukaisesti. Omasta huoneesta Frettien tulisi päästä kumminkin jaloittelemaan muualle asuntoon, koska ne ovat todella uteliaita eläimiä ja niiden tulisi saada osallistua perheen arkeen täysivaltaisina jäseninä. omaa huonetta en suosittele mikäli on vain yksi Fretti, koska se varmasti tuntee olonsa yksinäiseksi ja eristetyksi muusta perheestä. Itselläni ei ainakaan olisi sydäntä sulkea pientä yksinäistä frettiä eri huoneeseen yöksi.

      • kokemuksella

        Joo, ja jos fretilla on oma huone, osta huoneeseen teräsovi, koska fretti raapi sen pilalle. Muista kivilattiat. Kokemuksella.


      • Anonyymi

        Olen hakimmassa frettiä ja ajattelin häkkiä kun olen koulussa


    • myös kokemuksella

      Taitaapi frettisi olla melko tylsistynyt jos oven raapii piloille.
      Meillä oviaukossa n. 1m korkea portti, fretti näkee muualle ja me fretit hyvin. Usein myös muovinen lattiamatto on hyvä alusta, laminaatti tai parketti saattaa kärsiä fretit pissoista..

      • kokemuksella

        Hän ei viihty yhtään omassa huonessa. Raapiminen alkaa välittömästi. Se halua aina olla vapana. Huom. huone on 19m2. Kohtalaisen kokoinen.


    • myös kokemuksella

      Ei se huoneen koko siitä kivaa tee, vaan ne aktiviteetit mitä huoneessa on/jos on.

    • kokemuksella

      On kiipeily telineitä ja leluja. Pehmusteita ja tyynyjä. Hyllyjä ja kaappeja. Joka paikka se saa mennä, mutta kun se halua itse päättä missä se nyt nukkuu.

      • Syanidi

        Ketjun aloittajalle ja muillekin. Tässä frettiblogissa kerrotaan elämästä kahden tyttöfretin kanssa, jotka elävät koko asunnossa vapaana eivätkä varmaan edes ole häkkiä nähneetkään. Fretit ovat sisäsiistejä eivätkä pure, ovat leikkisiä, seurallisia, iloisia ja onnellisia saadessaan olla koko ajan vapaana mukana perheen arjessa ja osallistua talon puuhiin. Fretti ei missään nimessä ole häkkieläin tai sinne kuulu oli se sitten sisäsiisti tai ei. Useimmat, SFL ry:n virallisilta kasvattajilta ostetut fretit ovat laatikkosiistejä jo uuteen kotiin muuttaessaan, vaikka opetus uudessa kodissa jatkuukin.

        Frettiblogin osoite on siis www.taskuvarkaani.blogspot.com


    • Anonyymi

      fretti ei saa olla häkissä vaan mieluiten omassa huoneessa koska fretit stressaantuu ja kuolee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe