Vapaaehtoinen eläkevakuutus

pertsaja kilu

Alotin tuon eläkevakuutuksen alkuvuodesta 2001 ja lopetin loppuvuodesta 2006 ,joku aika tuli kirje että voisin alkaa nostamaan sieltä eläkettä toukokuussa 2013 kun olen jo 60 v silloin ja kuitenkin käyn yhä töissä.Mitä ne jutut TV :tä myöten ovat että vasta 68 v voisi alkaa nostamaan tuota eläkettä???

9

1234

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g

      koskevat kai uusia vakuutuksia,
      nosta niin pian kun voit,

      • avaaja

        kai?


    • avaaja

      Siis lopetin sinne maksamisen

      • Näin se on

        Olet kuitenkin sinne viitisen vuotta maksanut, kyllähän sinne jonkinlainen "potti" on kertynyt.


    • aikanaan edullinen

      Taidat sekoittaa pakollisen ja vapaaehtoisen vakuutuksen, tätä pakollista eläkeikäähän yritetään nostaa, vapaaehtoisen eläkkeethän lähtee tulemaan silloin kun eläkesopimuksessa on sovittu, verotus menee sen mukaan millainen eläkelaki on ollut kunakin maksuvuonna, joko pääomatulona tai olikohan se normaalin ansioprosentin mukaan, tuota en juuri muista, itselläni vapaaehtoisen suoritukset alkaa tämän vuoden lopussa, aion kuitenkin olla töissä normaaliin eläkeikään ellei ikärasismi iske.

      • 60 vuott

        katsooko verottaja tuon eläkkeen lisäansioksi jos olet työssä ,meneekö siitä sitten 50% veroa?


      • enhölmö

        itse käsitit väärärin,tarkoitin nostamisellla rahaa


      • eihuono ollenkaan
        enhölmö kirjoitti:

        itse käsitit väärärin,tarkoitin nostamisellla rahaa

        Tuolla osiossa "kysy verotuspäätöksestä" on VEROTTAJAN selventävä vastaus vapaaehtoisen eläkevakuutuksen verotuksesta ja lait ym.jos jaksaa lukea on aika pitkä selvitys.


    • eläkkö

      Voit lykätä vapaaehtoisen eläkkeen nostamista kunnes jäät oikeasti eläkkeelle tai pois töistä jolloin veroprosenttisi on pienempi, tämä kannattaa jos kyseessä on tarpeeksi vanha vakuutus jolloin sitä verotetaan ansiotulona, jos taas uudempi niin nosta pois koska verotetaan kuitenkin pääomatulona johon muut ansiot ei vaikuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe