Alotin tuon eläkevakuutuksen alkuvuodesta 2001 ja lopetin loppuvuodesta 2006 ,joku aika tuli kirje että voisin alkaa nostamaan sieltä eläkettä toukokuussa 2013 kun olen jo 60 v silloin ja kuitenkin käyn yhä töissä.Mitä ne jutut TV :tä myöten ovat että vasta 68 v voisi alkaa nostamaan tuota eläkettä???
Vapaaehtoinen eläkevakuutus
9
1320
Vastaukset
- g
koskevat kai uusia vakuutuksia,
nosta niin pian kun voit,- avaaja
kai?
- avaaja
Siis lopetin sinne maksamisen
- Näin se on
Olet kuitenkin sinne viitisen vuotta maksanut, kyllähän sinne jonkinlainen "potti" on kertynyt.
- aikanaan edullinen
Taidat sekoittaa pakollisen ja vapaaehtoisen vakuutuksen, tätä pakollista eläkeikäähän yritetään nostaa, vapaaehtoisen eläkkeethän lähtee tulemaan silloin kun eläkesopimuksessa on sovittu, verotus menee sen mukaan millainen eläkelaki on ollut kunakin maksuvuonna, joko pääomatulona tai olikohan se normaalin ansioprosentin mukaan, tuota en juuri muista, itselläni vapaaehtoisen suoritukset alkaa tämän vuoden lopussa, aion kuitenkin olla töissä normaaliin eläkeikään ellei ikärasismi iske.
- 60 vuott
katsooko verottaja tuon eläkkeen lisäansioksi jos olet työssä ,meneekö siitä sitten 50% veroa?
- enhölmö
itse käsitit väärärin,tarkoitin nostamisellla rahaa
- eihuono ollenkaan
enhölmö kirjoitti:
itse käsitit väärärin,tarkoitin nostamisellla rahaa
Tuolla osiossa "kysy verotuspäätöksestä" on VEROTTAJAN selventävä vastaus vapaaehtoisen eläkevakuutuksen verotuksesta ja lait ym.jos jaksaa lukea on aika pitkä selvitys.
- eläkkö
Voit lykätä vapaaehtoisen eläkkeen nostamista kunnes jäät oikeasti eläkkeelle tai pois töistä jolloin veroprosenttisi on pienempi, tämä kannattaa jos kyseessä on tarpeeksi vanha vakuutus jolloin sitä verotetaan ansiotulona, jos taas uudempi niin nosta pois koska verotetaan kuitenkin pääomatulona johon muut ansiot ei vaikuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192612Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262574Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592033Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua332001Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3761503- 601103
- 2591049
- 541037
- 151956
- 45928