Sopiva työ

Syndroma Sjögren

Kertokaa vinkkejä mikä olisi sopiva työ/ala Sjögrenin syndroomaa sairastavalle 3-kymppiselle naiselle. Ranteet on tosi huonot, toinen osittain jäykistetty. Ulkotyö ei käy, kun Raynaudin oire/valkosormisuus on tosi paha ja väsymys myös, joten vuorotyö ei sovellu.

Olen koulutukseltani yo/lähihoitaja, en voinut sitä työtä tehdä, joten sain sairaalasta vähän kevyempää päivätyötä laitoshuoltajana. Sekään ei kevyimmästä päästä kuitenkaan ole ja reumalääkäri on suositellut alan vaihtoa. En vaan tiedä mitä tekisin. Mihinkään pitkiin opintoihin en jaksaisi paneutua enää. Olen miettinyt, että merkonomiksi opiskelisin parissa vuodessa, mutta niitäkin on niin paljon, että riittääkö työtä kaikille.

Pelottaa myös, että kuka ottaa sairaan työntekijän, kun terveitäkin on tulossa. Kertokaa kokemuksia ja antakaa ideoita!

33

2224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkoinen

      Hei, minä olen myös 30 vuotias lähihoitaja, jolla paha valkosormisuus ja todella kova väsymys! Olin kotihoidossa, mutta vaihdoin kaksivuorotyön vuksi laboratorioon töihin! Nykyisin pääsee lähihoitajakin labraan töihin, vaikka ei olisi koulutusta, huslab ainakin koulutti minut! Se on yksivuorotyö ja kaikki viikonloput ja pyhät vapaana! Tosin ranteet siisnä on kyllä aika kovilla... Oletko ajatellut asiakaspalvelu työtä esim. vastaanotto työ terveyskeskuksessa? ajanvarausta jne... tai puhelin myynti työ on myös yksi, johon ei koulutusta tarvita :)

    • Syndroma Sjögren

      Kiva että sinulle löytyi kevyempää työtä. Kuinka sait tuon työn vaihdettua Huslabin puolelle? Oliko paikka normaalisti auki vai otitko itse yhteyttä ja kyselit työtä? Vai menikö työkkärin kautta? Kuinka sairauteesi suhtautuu työnantaja ja työkaverit? Muistaakseni olen nähnyt, että haettaessa näytteenottohoitajaa ilmoituksessa on yleensä vaadittu laboratoriohoitajan tai bioanalyytikon koulutusta.