Onko Java kuoleva kieli?

kysyn vaan

Onko Java samanlainen kuoleva fossiili kuin Flash? Turvaton reikäjuusto, josta kaikki toivovat päästä eroon?

Ensin Flash poistui iPhonesta, nyt kaikista Android puhelimista, onko Javalla samanlainen kohtalo?

5

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelimet hyllää

      Palvelinpuolen Java elää ja voi hyvin.

      Asiakaspään selaimen Appleteista en sitten tiedä. Niihin ei ymmärtääkseni ole koskaan oltu järin ihastuneita.

      • Java appletit oli työasemissa parhautta RIA ohjelmistoissa ennen Flash 10:ä tai jos selainkin kykeni hoitamaan homman. Ja oli sen jälkeenkin jos halusi jotain 3D-grafiikkaa pyöritellä tai kyse oli ammattikäytöstä, kuten erilaiset palvelimien/tallennuslaitteiden hallintajärjestelmät tai laskutusohjelmat.

        En usko Javan häviävän moneen vuosikymmeneen. Se on selvästikin Cobolin korvaaja ja sillä pyöritetään järjestelmiä vuosikymmeniä vielä.


    • Android ohjelmat tehdään Javalla, eli ei ole kuolemassa mihinkään. Lisäksi Java on se työkalu jolla tehdään suorituskykyisiä palvelinsovelluksia niin, että kehittäjän ei tarvitse välittää sen kummemmin mikä palvelinrauta tai mikä käyttis on kyseessä. Java sovelluspalvelimia löytyy joka lähtöön. Ylläpito voi vaan pudottaa sen .war paketin muiden sovellusten joukkoon.

      Ja koska Javalla se palvelinpuoli on näin hyvin hallinnassa ja sillä tehdään myös mobiili/tablet softat yrityskäyttöön, niin Java on erityisesti yrityssoftissa ideaalinen kieli myös clientsoftaan jos halutaan vähän parempaa käytettävyyttä kuin mitä webbitekniikat tarjoaa.

      Ei ole parempaakaan työkalua esim. näihin potilastieto, logistiikka yms. järjestelmiin joissa työasemat, tabletit ja palvelimet kommunikoivat keskenään.

      Java on myös silloin oikea työkalu, kun halutaan jakaa sovellus binäärinä ilman sovellusjakopalvelinta, antamalla vain tiedosto. Java kun ei välitä arkkitehtuurista tai käyttöjärjestelmästä.

      Javan kehityksessä on myös tietoturvallisuus huomioitu alusta pitäen. Mikä olisi parempi tapa ajaa sovelluksia niin, että käyttäjä voi itse kontrolloida esim. paljon sovellus saa käyttää muistia.

    • tsfdff

      Appletit sais tappaa, muuten java on ihan ok. Käytän itse joitakin työpöytäohjelmia jotka on toteutettu javalla, eikä niissä mitään vikaa javapohjaisuudesta johtuen ole.

    • Vastaan vaan

      Java kuolee koska Oracle. Huonon olkiukon rakentelit tuosta Flashista. Niin huonon etten jaksa vastata. Koita päästä ennakkoasenteistasi eroon niin saatat ymmärtää joskus jotain.

      Sitä odotellessa opettele Python.

      Hei hei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe