Alkoholi + Efexor Depot 37,5mg venlafaxin

epätietoinen!!!!!

Aloitin siis tän merkkiset lääkkeet ja olen ehtiny ottaa kaksi tablettia, eilen aamuna ja tänä aamuna. nyt siis kysyisin että miten tämä lääke ja alkoholi vaikuttaa toisiinsa? Meneekö tosiaan muisti ja humaltuu pienemmästä määrästä? Normaalisti voin vetää semmoset kännit että muistan kaiken seuraavana aamuna, en sammu tai mitään muutakaan, toki joskus oon oksentanut liian alkoholin takia. Mutta ikinä muisti ei oo mennyt ja tiedän kyllä omat rajani. Yleensä jos otan niin otan sitten kunnolla, en tissuttele iltasin ja kun otan, niin kerran tai kaksi kuukauden sisään ja sillonkin 5-10kaljaa. En oo viinaihmisiä. Ja naisihminen olen, muttan mikään alipainoinen pikkulikka. Selosteessa sanotaan että vältä alkoholia lääkityksen aikana. Nyt siis mietin että uskallanko edes kokeilla juomista tänään, vai luovunko lääkkeistä vai alkoholista..

11

3125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+10

Onko sulla alkoholiongelma kun tahdot juoda vaikka juuri olet saanut lääkkeet masennukseen jota alkoholi pahentaa?

• Aloittaja....

En tiiä pahentaako vai ei se alkoholi mun oloa, mutta kyllä siitä hetkellisen hauskuuden ja hyvänolon tunteen saa, voin myöntää! Mutta eikö tää nyt oo ihan normaali kysymys? Jos en välittäis koko lääkkeestä ja sen vaikutuksesta alkoholin kanssa niin en mä täällä mitään kyselis, joisin suoraan vaan kysymättä keneltäkään mitään. Ja todella moni joka masennuslääkkeitä syö, niin juo myös silloin tällöin.

• ...............

No jos haluat joskus nauttia alkoholia (tyyliin ei putkia, eikä usein toistuvaa juomista), niin voit ottaa vaikka tätä lääkettä käytätkin. Alkoholilla on siihen lähinnä se vaikutus, että teho kärsii tai häviää kokonaan. (Varsinkin ylettömän läträyksen tai usein toistuvan vähänkin alkoholinkäytön seurauksena - tarkoitan paria kaljaa useasti viikossa yms.).

Minä käytin aikoinaan 225 mg Efexor depotia ja otin kerran pari kuussa kännit, kuten tapoihini kuului.

• dfgrty

En tiedä vaikutuksesta tarkemmin mutta ei se mitenkään vaarallista ole juoda vaikka tuota masennuslääkettä syökin.

• kokemusta 5-6

Ei mainintaa lääkeinfossa, eli tarkottaa että voit käyttää alkoholia .Olen itse käyttänyt yli kaksi vuotta efexoria ja käyttänyt silloin tällöin olutta tai viiniä eikä mitään haittavaikutusta pikemminkin olo on seuraavana päivänä parempi lääkettä käytettäessä.

• fhgjk
    • Selvennä

Ootko 13 vuotias vai muuten vaan tyhmä?

• >>>

Luultavasti et tule hyötymään efexorista yhtään mitään jos käytät alkoholia. Haittavaikutuksia vain saattaa tulla kärsittäväksi ja silloin siitä on tosi vaikea päästä eroon jos joskus haluaa. Miksi muuten sulle määrättiin sitä?

Koska olet käyttänyt sitä vähän, mielestäni kannattaa jättää se kokonaan syömättä nyt kun vielä voi. Mutta valinta on omakohtainen.

• geives

Mulla menee tuota Efexoria 300 mg/vrk ja siihen vielä päälle Seroquel prolongia 500 mg/vrk ja mitään vaikutuksia alkoholin kanssa en ole huomannut. Yhtä paljon vituttaa aamulla herätä uuteen päivään, oli sitten juonut edellisenä päivänä tai ei.

• tarpeettomat

paska lääke.määrättiin kipukynnyksen nostoon.alkoholista ei mitään haittaa mutta veitikka herkes toimimasta.ei lähe laaki millään.ja kun vielä annosta nostettiin niin tylsistytti niin helvetisti.ei viittiny ees suihkussa edes käydä.lopetin lääkkeen vastoin lääkärin ohjeita niin kivut kyllä nousivat mutta myös elämän laatu parani.virtaa on kuin pienessä pitäjässä ja panettaa koko ajan.heittäkää helevettiin nuo pillerit jos ei oo ihan pakko pureskella.nyt tajusin itekkii et mitä paskaa ovat

• olet.rakas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe