ajattelin hakea kauppikseen ens keväänä ja ajattelin kysyä, että onko mahista päästä sisään lyhyellä matikalla josta olen kirjoittanut M: än ja olen kelpo siinä.
Onko kauppikseen mahista päästä lyhyellä matikalla?
12
1315
Vastaukset
- geafga
ihan helposti pääsee, ei mitään stressiä. aaltoonkin sisään mennään suht helposti lyhyellä matikalla
- teroppp
Joo, ei mitään ongelmaa. Ei kauppiksessa matikkaa muutenkaan tartte.
- taikuri1309481351389
Jep, itsekin pääsin nyt sisään aaltoon lyhyellä matikalla. Suosittelen kyllä käymään jonkinlaisen valmennuskurssin jossa nuo pitkän oppimäärän asiat esimerkiksi derivoinnista ja logaritmeista opetetaan. Vaihtoehtoisesti ne voi opetella omatoimisesti kuten itse tein, mutta helpommalla päässee kun joku toinen ne sinulle opettaa. Se matsku mitä pääsykokeisiin vaaditaan on kyllä todella helppoa.
- kaitsu l.
Sun viimenen lausees taitaa olla vähän ristiriidassa muun tekstin kanssa. ;) Mutta joo, pääsykoematsku on helppoa. Ja mitä derivointiin tai logaritmeihiin tulee, niin mun tietääkseni ne käydään läpi myös lyhyessä matikassa, korjatkaa toki, jos oon väärässä (itellä oli pitkä matikka). Ja vaikka ei käytäiskään, niin ei noita asioita edes kysytä siellä kauppakorkeen pääsykokeissa. Meillä oli käytössä yksinkertaset laskimet, joilla laski ne peruslaskutoimitukset. Eiköhän tuo jo itsessään kerro pääsykoematskun (ainakin sen matematiikka -osuuden) helppoudesta.
- M.M.M.M.M.M
Myös minulla oli lyhyt matikka kirjoitettuna arvosanalla M.
Muutaman kurssin kanssa oli opiskelujen aikana haasteita.
Muutoin homma meni putkeen ja valmistuin ajallaan maisteriksi.
Myöhemmin ilmoittauiduin jopa jatko-opintoihin ja valmistuin niistäkin.
Matikka alkoi kiinnostamaan tuona aikana ja puursin oppiakseni lisää.
Mielestäni sopivilla valinnoilla voit vaikuttaa omaan selviämiseesi koulussa. - 11
Kun tällainen aihe on tänne kerta tehty, niin voin käyttää tilanteen hyödyksi ja esittää erään kysymyksen: minkälaista matematiikkaa kauppatieteellisessä tarvitsee? Jos voisitte antaa joko ihan konkreettisia esimerkkejä tai viittauksia tiettyihin lukion (pitkän tai lyhyen) matematiikan kursseihin, olisin hyvin kiitollinen.
PS Ymmärrän, että tämä on vanha aihe, mutta tuskin sen nostamisesta mitään vaivaa kenellekään on. - pikavastaaja
Ilman tilastotieteen ja derivointijuttujen perustietoja ei ainakaan Aallon kauppiksesta pysty valmistumaan. Vektorit, matriisit ja tietysti korkolaskut käydään läpi.
- fyysinen_preesens
Sama homma Turussa, "peruskurssilla" vektoreita, matriiseja ja differentiaalilaskentaa korkolaskuilla höystettynä. Itse olen päässyt kauppakorkeaan lyhyen matikan M:llä mutta haasteita tolla peruskurssilla valitettavasti riittää.
- hippulinnik
Mäkin pyrin (ja pääsinkin) viime vuonna sisään helsinkiin lyhyellä matikkalla, johon en juurikaan lukiossa viitsinyt panostaa, saati että olisin sen kirjoittanut. Matikan numeroni taisi olla seiska. Sain matikkaosiosta täydet pisteet, tosin olin sitä kyllä jonkin verran itsenäisesti opiskellutkin ennen pääsykokeita. Peruskurssit ovat olleet melko helppoja, derivaattaa, korkolaskuja, matriiseja, vähän tilastoa. Joten ei todellakaan mitään syytä huoleen!
- tukiope1
Hyvällä lyhyellä matematiikalla pärjää hyvin. Matematiikassa voi olla vaikea päästä kärryille, jos on sieltä kerran tippunut. Usein ryhmät ovat isoja eikä opettajilla ole aikaa opettaa asioita kädestä pitäen kaikille. Apua voi löytää esim. http://www.amktukiopetus.com
- fyysinen_preesens
Juurikin näin, isot ryhmäkoot hankaloittavat oppimista ja opetuksen tempo on forte. Mutta yliopistossa on pakko oppia oppimaan itsenäisesti. Siitä se on kiinni.
- asdasd7
Pääsee toki ja helposti, mutta mahdollisesti valitettavasti. Kas jos taloustiedettä haluaa lukea/tehdä, niin siinä taas ois parempi ymmärtää laajaltikin sitä matematiikkaa (ei nimittäin historiallisesti mene ihan nappiin ne lasketut talousennustukset mitä tehdään).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799