nyt kyllä kolahti ja kovaa - sain herpeksen mieheltä joka sanoi, että on käynyt testeissä ja sai puhtaat paperit....en enää usko, jos en näe
nyt sitten genitaaliherpeksen kantajana yrittänyt jatkaa elämää...tapasin ihanan miehen, mutta homma loppui lyhyeen, kun kerroin heti aika alussa, että minulla on sitten herpes. Se oli siinä. Olimme molemmat ihastuneita, lähes ensitahdeilla..ajattelin, että ei ole kaukana, että tekee mieli iholle..en halua tutustua enempää, jos herpes on hänelle kynnyskysymys, mutta niin se vaan oli. Tuntui kuulkaa aika lohduttomalta, en halua tutustua enää kehenkään...
olen ihan katseenkestävä nainen ikäisekseni, hoikka, urheilullinen, iloinen....mutta niin se vaan on että ei jaksa enää yrittää, kyllä tuntuu, että tauti on pilannut mahdollisuuden parisuhteeseen
Celine Dionin laulu All by myself kertoo kaiken, mutta aina ei voi elämässä saada kaikkea...
herpeselämä
16
541
Vastaukset
- her
Rauhoidu nyt, suosittelen ottaa yhteyden mieheen, keneltä sait. Älä yritä ei kukaan suostuu
- herpes "huuli'
Mietipäs miten ison valinnan edessä mies on kanssasi. Herpeksestä vapaa mies joutuu hyväksymään saavansa itsekin herpes tartunnan viimeistään silloin jos yritätte joskus lasta. Silloin on sitten vain hyväksyttävä, että elämänsä rakkauden vuosi voi munan pää näyttää välillä tältä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ima01744- eiseollutkaanlove
No,
niinhän se on. Olisi ollut kiva että ex-miesystävä olisi ajatellut samoin. Tuntui suhtauvan tosi väinpitämättömästi ja kun sanoin että jatkossa olis hyvä kertoa uusille naisystäville, niin ei paljon häntä tuntunut kiinnostavan asia????
Joo ei olla lastentekoiässä enää, toinen kierros menossa, pitkä avioliitto takana/ero.
Kyllä ymmärrän häntä täysin ja olin tyytyväinen että kerroin, vaikka oireet minulla minimaaliset. Hänellä täysi oikeus valintaan, en yhtään arvostele häntä, mutta se ei vie pois tuskaani asiasta, sitä tässä yritän ulos kirjoittaa...pahaa oloa.
ex-miesystävää en halua takaisin, yritin kolme kertaa, ihan tän taudin takia, mutta liikaa asioita, joiden kanssa en voinut elää suhteessa häneen, valitettavaa, hänellä oli ihanat puolensa, mutta se musta puoli, sen kanssa en oppinut elämään vaikka kuinka yritin, enkä halua väkivaltaan tms, alistua - elämä!!
Et tainnut tietää, että n. 20% suomalaisista kantaa herpes virusta ja monet tietämättään kun miehillä oireet saattavat olla melko huomaamattomia. Ja herpes on siitä paskamainen tartuntatauti, et se ei näy sukupuolitautitesteissä, ellei oteta sitä verinäytettä mistä nähdään et onko henkilön veres vasta-aineita herpekseen. Eli jopa sulla voi olla se!! Kun kondomikaan ei silt täysin suojaa! Sen voi jopa saada saunasta jos ei käytä peflettiä tai yleisestä vessasta. Ja huuliherpes on samaa virusta ja sekin tarttuu helposti et aika eristyksissä saa elää jos meinaa välttyä kaikilt tartuntataudeilta!!
Tsemppiä niille, jotka ovat saaneet tartunnan. Sain itse herpeksen nykyiseltä mieheltäni kun hän kantoi virusta toetämättään. Meillä on kuitenkin ihan toimiva ja onnellinen parisuhde. Ensimmäisel kerral mun oireet oli tosi rajut ja voin sanoo et kun kävi vessas ni tuntu lähes samalt ku joku olis viillelly alpäätä veitsel. Sen jälkeen oireet ollu lieviä ja lääkitys alotetaan heti kun ensioireet ilmenee! Eli ei tää mikään tappavatauti oo, et kyl tän kaa pärjää!! - elämä on....
elämä!! kirjoitti:
Et tainnut tietää, että n. 20% suomalaisista kantaa herpes virusta ja monet tietämättään kun miehillä oireet saattavat olla melko huomaamattomia. Ja herpes on siitä paskamainen tartuntatauti, et se ei näy sukupuolitautitesteissä, ellei oteta sitä verinäytettä mistä nähdään et onko henkilön veres vasta-aineita herpekseen. Eli jopa sulla voi olla se!! Kun kondomikaan ei silt täysin suojaa! Sen voi jopa saada saunasta jos ei käytä peflettiä tai yleisestä vessasta. Ja huuliherpes on samaa virusta ja sekin tarttuu helposti et aika eristyksissä saa elää jos meinaa välttyä kaikilt tartuntataudeilta!!
Tsemppiä niille, jotka ovat saaneet tartunnan. Sain itse herpeksen nykyiseltä mieheltäni kun hän kantoi virusta toetämättään. Meillä on kuitenkin ihan toimiva ja onnellinen parisuhde. Ensimmäisel kerral mun oireet oli tosi rajut ja voin sanoo et kun kävi vessas ni tuntu lähes samalt ku joku olis viillelly alpäätä veitsel. Sen jälkeen oireet ollu lieviä ja lääkitys alotetaan heti kun ensioireet ilmenee! Eli ei tää mikään tappavatauti oo, et kyl tän kaa pärjää!!On mahtanut miehellä olla tosi paha olo kun on saanut tietää tartuttaneensa tyttöystävänsä vaikka ei tahallaan tehnytkään. Luottamus on kuitenkin petetty. Vaatii kyllä paljon naiselta antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta.
- elämä!!
elämä on.... kirjoitti:
On mahtanut miehellä olla tosi paha olo kun on saanut tietää tartuttaneensa tyttöystävänsä vaikka ei tahallaan tehnytkään. Luottamus on kuitenkin petetty. Vaatii kyllä paljon naiselta antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta.
Millä tavalla hän on muka luottamukseni pettänyt? Hän oli saanut sen herpeksen ennen kuin parisuhteemme alkoi, sillä ei hän minua pettänyt kenenkään kanssa. Tietysti hän oli todella pahoillaan siitä, että tartutti herpeksen, mutta mulle se nyt ei ollut kauheen kova järkytys ja ihan se oli mun oma vika kun en käskenyt miestäni menemään verikokeeseen kun suhde alkoi!! Yritämme nyt ensimmäistä lasta ja se toki vähän jännittää, sillä tiedän et on riski et vauva saa syntyessään herpeksen multa, mutta toivotaan, että niin ei käy!
- Spitaalinen
elämä!! kirjoitti:
Millä tavalla hän on muka luottamukseni pettänyt? Hän oli saanut sen herpeksen ennen kuin parisuhteemme alkoi, sillä ei hän minua pettänyt kenenkään kanssa. Tietysti hän oli todella pahoillaan siitä, että tartutti herpeksen, mutta mulle se nyt ei ollut kauheen kova järkytys ja ihan se oli mun oma vika kun en käskenyt miestäni menemään verikokeeseen kun suhde alkoi!! Yritämme nyt ensimmäistä lasta ja se toki vähän jännittää, sillä tiedän et on riski et vauva saa syntyessään herpeksen multa, mutta toivotaan, että niin ei käy!
Mulla oli ilmeisesti herpes jo, kun tapasin lapseni isän. Saimme lapsen ja noin vuosi sen jälkeen sain herpeksen ensioireet. Lapseni isällä ei vasta-aineita ollut veressä.
Sittemmin olemme eronneet. Mulla on ollut eron jälkeen vain yksi suhde, jossa oli seksiä kerran. Sen kerran jälkeen mies tuli katumapäälle ja sanoi, ettei halua jatkaa kanssani herpeksen takia.
Jos herpes on aktiivinen raskauden aikanaa, tehdään sektio, jotta lapsi ei saa tartuntaa. - eiseollutkaanlove
Spitaalinen kirjoitti:
Mulla oli ilmeisesti herpes jo, kun tapasin lapseni isän. Saimme lapsen ja noin vuosi sen jälkeen sain herpeksen ensioireet. Lapseni isällä ei vasta-aineita ollut veressä.
Sittemmin olemme eronneet. Mulla on ollut eron jälkeen vain yksi suhde, jossa oli seksiä kerran. Sen kerran jälkeen mies tuli katumapäälle ja sanoi, ettei halua jatkaa kanssani herpeksen takia.
Jos herpes on aktiivinen raskauden aikanaa, tehdään sektio, jotta lapsi ei saa tartuntaa.No ei kiva, onko se sitten tuollaista, että ei enää kiinnosta miehiä....pitäisi löytää ei alkoholisti, mielellään luonnossa viihtyvä sporttinen, tykkää matkustella, haluaa keskustella, on valmis pohtimaan asioita, kova halaamaan..tulemaan iholle, mutta vielä pitäis olla herpes, jotta ei tarvis välittää asiasta, ai niin ja tanssimisestakin sais tykätä...huh huh tais tulla yksinäistä ja mikä kuvittelen olevani
Tylsää jos on spitaalinen olo, toisaalta ei ois niin paha juttu. Tosi paljon voi tehdä ihanaa toiselle seksissäkin, toki kumien kanssa pelattava osassa.
On tää, vaatii sopeutumista....
mutta tsemppiä sinullekin spitaalinen, toivottavasti löydämme toiset spitaaliset ; ) - Onnellinen :)
eiseollutkaanlove kirjoitti:
No ei kiva, onko se sitten tuollaista, että ei enää kiinnosta miehiä....pitäisi löytää ei alkoholisti, mielellään luonnossa viihtyvä sporttinen, tykkää matkustella, haluaa keskustella, on valmis pohtimaan asioita, kova halaamaan..tulemaan iholle, mutta vielä pitäis olla herpes, jotta ei tarvis välittää asiasta, ai niin ja tanssimisestakin sais tykätä...huh huh tais tulla yksinäistä ja mikä kuvittelen olevani
Tylsää jos on spitaalinen olo, toisaalta ei ois niin paha juttu. Tosi paljon voi tehdä ihanaa toiselle seksissäkin, toki kumien kanssa pelattava osassa.
On tää, vaatii sopeutumista....
mutta tsemppiä sinullekin spitaalinen, toivottavasti löydämme toiset spitaaliset ; )Sain edelliseltä mieheltäni herpeksen, sillä hänellä se oli oireeton, joten emme tienneet asiasta. Itselläni ensimmäiset oireet olivat tosi rajut, pissaaminen tuntui siltä, et joku olis viillelly alapäätä ja rakkulat oli tosi kipeitä.
Mulla on kuitenkin ollut onnea kun olen löytänyt miehen, jota ei haittaa se, että kannan herpestä. Aluksi jännitti kovasti kun kerroin asiasta, mutta mies oli todella ymmärtäväinen. Nyt olemme seurustelleet vuoden verran ja ei mieheni ole saannut herpestä, vaikka emme käytä kondomia! - eiseollutkaanlove
Onnellinen :) kirjoitti:
Sain edelliseltä mieheltäni herpeksen, sillä hänellä se oli oireeton, joten emme tienneet asiasta. Itselläni ensimmäiset oireet olivat tosi rajut, pissaaminen tuntui siltä, et joku olis viillelly alapäätä ja rakkulat oli tosi kipeitä.
Mulla on kuitenkin ollut onnea kun olen löytänyt miehen, jota ei haittaa se, että kannan herpestä. Aluksi jännitti kovasti kun kerroin asiasta, mutta mies oli todella ymmärtäväinen. Nyt olemme seurustelleet vuoden verran ja ei mieheni ole saannut herpestä, vaikka emme käytä kondomia!olen kuule oikeesti tosi iloinen puolestasi. Tiedän kuinka jännittävä paikka se on se kertomisen paikka. Ihanaa kuulla, että noinkin voi käydä!
Onnea teille ja kaiken muun ohella vielä ihanaa seksiäkin..
- alalla....
"Jos herpes on aktiivinen raskauden aikanaa, tehdään sektio, jotta lapsi ei saa tartuntaa."
Asia ei ole noin yksiselitteinen. Jos herpes on aktiivinen raskauden aikana niin annetaan sitten ennen synnytystä _lääkitys_ ja katsotaan tilanne, ei automaattisesti todellakaan tehdä sectiota. - Spitaalinen
Kiitos täsmennyksestä. Tarkoitin lähinnä, että jos herpes on aktiivinen synnytyksen lähestyessä, tehdään todennäköisesti sektio. Sillä ei liene väliä, jos on herpesrakkuloita raskauden alkuvaiheessa. Mutta pointti on lähinnä se, että genitaaliherpes tarttuu lapseen äärimmäisen harvoin. Todella yleistä taas on se, että äiti tai isä tartuttaa lapseen huuliherpeksen.
Ärsyttää monien kauhistunut ja halveksiva suhtautuminen genitaaliherpeksen kantajiin. Kuitenkin samaiset ihmiset harrastavat usein suojamaatonta suuseksiä, jossa voi saada esim. huuliherpeksen alapäähän. Huuliherpestähän kantaa jopa 90 % suomalaisista.
Ja monet "puhtauttaan" hehkuttavat henkilöt eivät ole ikinä käyneet herpesvasta-ainetestissä.- elämää...
Olen täysin samaa mieltä "Spitaalisen" kanssa! Monet täällä käy kommentoimassa, että minähän en munaani työnnä saastuneeseen naiseen, todella naurettavaa, sillä juuri nämä "puhtautta" hehkuttavat miehet kantavat usein itsekin tietämättään genitaaliherpestä, sillä usein se on miehillä oireeton!
- Ei ongelmaa
Mulla oli herpes aktiivinen kun synnytin esikoiseni, rv 37. Lapsi tuli maailmaan varoittamatta ja tunnissa, joten vaikka herpekseni oli aktiivinen enkä ollut ehtinyt vielä aloittaa estolääkitystä, ei siinä kamalasti mietitty muuta kuin että nyt se tulee. Lapseni selvisi ilman "vammoja" synnytyksestä.
Olen niin samaa mieltä spitaalisen kanssa, itse sain taudin 17-vuotiaana eli melkein 20 vuotta sitten, ja sen kanssa on tullut elettyä aika vaiherikasta elämää. Jos on ollut joku tuttu tai pidempiaikainen suhde, olen kertonut, mutta yhdenillanjutuissa olen ainoastaan pitänyt huolen ettei tauti ole aktiivinen ja käyttänyt kumia. Herpes on ainoastaan epämukavuus, välillä todella kivulias sellainen mutta kuitenkin. Siinä ei ole hengenvaaraa, ja siihen on lääkitys olemassa (joskin kallis eikä aina toimi). Ja kuten sanottu, todella moni kantaa sitä tietämättään. Ja tauti voi tarttua kummasta päästä tahansa kumpaan päähän tahansa, joten kyse on mielestäni enemmänkin huonosta tuurista kuin mistään muusta. Tietysti kannattaa käyttää kumia aina, se on varmin ehkäisykeino, ja myös karvoituksen ajelu kuulemma minimoi herpeksen tarttumisen riskin.
Kehotan kaikkia laittamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin, ja keskittymään johonkin tärkeämpään. Jos ei halua ottaa riskiä, sitten ei harrasta seksiä tuntemattomien kanssa, ja omalta kumppaniltaankin vaatii sitä vasta-ainetestiä ennen kumittoman suhteen aloittamista. Jos ei itse toimi vastuullisesti, on ihan turha itkeä kun vahinko sitten tapahtuu. Sitä paitsi, herpes tarttuu todella paljon helpommin mieheltä naiselle kuin päin vastoin...
- herpessinkunelämää
Hei aloittajalle et oliko siltä sun exältä otettu vasta-aine testitkin oikein? Kun niitä ei oikeen lääkärit tee ellei itse pyydä. Ja oireet voi tulla kymmenenkin vuoden jälkeen tartunnasta. Itellä se puhkes vasta noin kolmen vuoden jälkeen tartunnasta. Turhaa lietsotte paniikkia jostain herpeksestä kun se loppjen lopuksi nyt niin kamala ole. Mieluummin tämä, kuin mikä tahansa muu pitkäaikaissairaus (jos tätä siksi voi kutsua). Yksikään mies ei ole herpeksen takia jättänyt panemista väliin!
- happyyy
herpes ei tartu vessasta eikä saunan lauteista.itelläni oli/on herpes ja sain tietää vielä kondyloomasta juuri kun olin aloittanut uuden suhteen..no mies pyysi vain että en tartuttaisi tahallaan kondyloomaa häneen.nyt ollaan seurusteltu 7 vuotta eikä edes käytetä ehkäisyä,eikä miehellä ole diagnosoitu kondyloomaa,on kyllä testeissä käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803