Koskikallio

muumiå

Onko kenelläkään muistoja Koskikallion lavalta? En enää asu lieksassa joten ei tietoa onko lava enää pystyssä ja onko vielä toimintaa...

65

3697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kamuttaja-Setä

Ei ole pystyssä eikä toimintaa.
      LU omisti ja rakennutti sen aikoinaan.

• Lavalainen 1

Älä puhu joutavia, joka viikonloppu siellä on tanssit. olen koko kesänkäynyt siellä.

• Aimo Reipas

Ei ou minulla muistija sieltä muuta kun kossupulloja oli lavanalla niinku liukuvoiteenna.
      Enkä ou löötäny naesta sieltä millonkaan.

• Nostalgiaa pukkaa

Koskikalliolla tuli käytyä aikoinaan. Se taisi olla toiminnassa kovin lyhyen ajan, siis verrattuina vaikkapa Kevätniemeen. Nopeammin myös purettiin toiminnan loputtua.
      Silloin kun minä siellä kävin 73-76, siellä ei ollut perinteisiä lavatansseja, vaan diskomaisempi tyyli. Muistan parhaiten Danny shown-74, jonne mentii vain ja ainoastaan Virve Rostin takia ja mikä fiilis, kun silloiseksi hyvä äänentoisto jysäytti tajuntaan ja lattiaan Kun Chicago kuoli biisin alkutahdit.

Paikka oli karu. Kangasmaasto kalliolla ja rakennus tummalla valtattu ja ankea. Mutta eipä tuo haitannu, nuoruus ja vähään tyytyväisyys taisi silloin vielä olla vallalla. Eikä porukka ollut pääsääntöisesti humalassa. Tietyt samat tyypit vain.

Samoihin aikoihin oli Kolilla juhannusfestarit......

• Kenraali2

Morjes. Olin muuten armeijassa v. 1971 ja kävin lomilla koipi leikattuna katestemassa Koskikallion juttuja ja mimmeliinejäkin, myös Virven näin ja Dannyn v.74. Kkiva oli vetää kossua lavan alla olevan pimeän pilariviidakon alla . Unohtui samantie onglenmat. Vituttaa kun kaikki tuhotaan ja puretaan.
        PS. Olen käynyt katsomassa niitä raunioita ja vieläkin kerran vituttaa, lavakulttuuria ei ole Lieksassa enää ollenkaan, vain näitä juottoloita ja kalliita hintoja.

• En asu enää...

Älä nyt viitti. Vännin pubissa istut päiväkaudet ja sitten leikit niin ex- lieksalaista.
      Pöh!

• muumiå

Ööö... Vänni?

• ylempänä ...
        muumiå kirjoitti:

Ööö... Vänni?

.... kirjottaja tarkoittanee Valintatalon yhteydessä olevaa pystybaaria nimeltään Fannys Pub, jossa useat käy istumassa niin kauan, että velatkin muuttuvat saataviksi!

.

• kuka mitä häh

Sleepy Sleepersin keikkaa käytiin ihan pärräpyöräkyydilllä kattomassa. Oltiin nuoria ja Sleepparit ( Albert Järvinen oli myös mukana tuolloin) veti aika mukavan lavashown.

• Silloin ennen

Hurriganes oli myös. Kuului hyvin "apinalaaksoon"
        partalanmäelle. Voi niitä aikoja.

• Nimism.e.v.p.

Nii, olihan siellä Tänisou ja irinamilan aenahi. Nuorrii olttiin siihe aekkaan, eikä olla vanahoja vieläkkää, vaekka vähä piälle neljäkymmentä vuottahan sitä on aekkoo niistä hommista hujahtanna. Enskesänähän se suattasi Täni tulla sinne laalammaan ja souta pitämmään, jos joku vaekka sen lavan rakenttoo hujjaattas siihen männessä. Tukkilaeskisattii voetas pittee siinä samalla ja pontikanjuontikilippaelut. Niinku sillon aekonnaan.

• 2424

hurriganes oli huippu..muistaakseni!

• Pätkii pätkii

Sitä minäkin mietin, että esiintyikö Hurriganes Koskikalliolla. Ainakin se oli Kolilla juhannuksena jotain.....

• Kävelijä.....

Parasta mitä muistan oli Kirkan esiintyminen.Lava pullollaan porukkaa.Mekin kävelimme Saarivaarantietä sinne suunnilleen yli 20 kilsaa ja hankaavan korkokenkän kera.Mut hauskaa oli.

• oi aikoja oi tapoja

Ja sitten sitä lieksapojat tapella ryssäytti ihan ohjelmanumeroksi illanpäätteeksi - jotta on sitä osattu ennekin tapella nahistella näillä perukoilla.

• elluusia

Taitaa siellä asua aivan sekopäitä nykyään.Onneksi muutin sieltä tuppukylästä v-72 pois enkä todella ole sinne kaivannu

• mukanaolin73

Keskitysleiriä alue enemmän muistutti kuin tanssilavaa. Lauta-aita ,piikkilankaa ja tervatut tapsit aidan päällä. Lieneekö kenelllkään kuvia ko. aiidasta.

• Tosi on

Ja siitä huolimatta jotkut pääsivät toisinaan aidan yli. Kuvia olisi kiva nähdä koko paikasta.

• Hienoja rukkasia

Oli kyllä hyviä kinkereitä, isolla remmillä oltiin ja helevetin humalassa! Siksi muistikuvat on vähän hataria, mutta vissiin hauskaa oli, ainakin sanoivat selvemmät jälkeenpäin! Sen muistan jotenkuten että rukkasia tuli aka paljon, niitä riitti työhömmissa ihan pitemmäksi aikaa! Loppuaikoina ei tullut enää käytyä kun oli niitä "nuorisobändejä" mutta nuorilla oli varmaan yhtä hauskaa, olettaisn koska nuoretkaan ei ollut raittiimpia! Mutta kerrankos sitä ollaan nuoria!

• Dementiaako??

Minusta on ylättävää tuo viinan juonnin kuvailu. Oma mielikuva on paljon siistimpi, ne muutamat humalaiset muistan, eikä heistä diggailtu. Liekö ne viinan kanssa läträäjät pysyneet poissa itse tanssipuolelta. Muistan kyllä, että taukojen aikana kierrettiin lavaa ulkopuolelta ympäri, enkä siitäkään känniläisiä muista. Koulukavereita siellä kävi paljon silloin -74 kieppeillä. En väitä, etteikö joku olisi käyttänyt alkoholia, mutta humalaisia ei horjunut ympäri kyliä niin kuin nyt. Meitä täysin selvinpäin olijoita oli myös paljon.
      Silloin muuten haettiin tanssimaan kovin vähän. Tanssittiin porukoissa ringissä. Kevätniemessä oli samaan aikaan lavatansseja, joissa oli tuota hakumeininkiä.

• Elvi K

Parasta oli Esa Pakarinen.

• zed2

Arto Sotavaltaa kävimme kaverin kanssa katsomassa, -74-vuonna taisi olla. Olimme Porista käymässä Suomi kiertueella. Kossua otettiin hiukan pohjiksi.
      Lavalla emme saaneet hetkenkään rauhaa, aina oli joku kauluksissa kiinni. Välillä useampikin. Riitaa haastoivat koko ajan ja tuuppivat ja tönivät. Sen jälkeen en ole Lieksassa käynyt. Nyt on suunnitelmissa mennä katsoon, onko yhtään tilanne rauhoittunut 40 vuodessa.

• koskin kallioon

Hyvä paikka moskeijalle.

• Lännen Lokari

Sinne Alakanavan ja Yläkanavan välille korkeimmalle kohdalle. sine olisi tiekin valmiina ja ilmansuunnat hyvä ottaa. Vesitorni olisi oikea suunta.

• uneksija1

Miksi muuten ei nykyään ole tanssilavoja. Vuonislahti, mutta kaukana. Kävin aikoinaan viekin lavalla. Ekaa kertaa elämässä ja sen ainoan kerran. Vitsit mikä tunnelma. Viljapellon päällä hienoinen usva illalla kun seinä auki, hyvää aitoa musiikkia, Hyväntuulisia ihmisiä ja kaiken kruunas se paikallinen vissii. Oli juonut ohrasta enemmän kuin lääkäri määrää. Ei ollut miehestä harmia kun niin äimänä. Tuli mieleen vanhat kotimaiset elokuvat. Se ei koskaan unohdu.

• toribaari

Mukavia muistoja on sieltä.Tyttöporukalla mentiin aina aidan ali maksamatta tai muuten pummilla sisään.Kevätniemeen mentiin huussin katon kautta.Kaikki 70 luvun huiput esiinty Koskikalliolla.Vaikka oltiin alaikäsiä,niin aina jonkun isosisko tai kaveri haki minttusuklaat ja omppuviinit Alkosta.Niitä sitte naukkailtiin ja pummittiin autokyytiä sinne.Hyvä meno siellä aina oli.Muutenkin 70 luvulla oli kartsalla paljon porukkaa.

• SeventyGirl

Ei meikeläinen päässyt paikalle vielä 70-luvun alussa. Danny-shoun mötäkkä kyllä kuului kauas. Vasta myöhemmin olen nähnyt Pelle Miljoonan samalla paikalla.

• Mitenkä se on omena ei putoa kauas puusta

Minulla on ollut aivan toisenlaisia muistoja kun selvänä kilpailtiin kuka ennättää aloittaa tanssin ja ainakin meidän kylän pojat oli siinä suhteessa aktiivisia ja olivat oppineet tanssin askeleet kun kylällä oli jopa tanssikurssi vesaisten pitämänä johon osallistui sitten nuoret politiikasta välittämättä kaikki.
      En ole koskaan oikein pitänyt jostakin vestareista koska haluan lähinnä saada tanssia vaikka ja kuulla musiikkia ja kokea "vartalonmyötäisen" lähelläni

• Asiaan asiaan

Ai olikos teidän kylälläkin Koskikallio????? Keskustelemme Lieksan Koskikalliosta.

• On ainakin erilainen retalekulttuuri täällä ollut.MK

• Kutale

Koskikallio oli Lieksassa ennen kuin olit syntynytkään. Taidat olla Pohjanmaan puukkojunkkareita vaiko niitä mainitsemiasi retaleita?

• jakuda

Pöh. On siellä pohjanmaallakin osattu ja osataan edelleen. Ei sellaista pitäjää, ettei jotain ole sattunut.

• skeija

Tie kunnan hoiviin ja rakennetaan mäelle jokin komea monikulttuurirakennus.

• Vieläkin...

Muistan muutaman nukkemaisen kauniin tytön,kaukaa ihailtiin poikien kanssa.

• tapsavaan1

Sielun veljien konsertin mie ainaki muistan. Vuonna 83?? Tai joskus sillon..

• korekanpaikan tanssi

Markku on pohjanmaan vuorilta kotoisin!

• Olen kuitenkin Lieksan humppatanssin mestari osanottajia oli 12 paria
        Nyt olen myös humppakaraoken Suomen mesteri kahdessa sarjassa ja tannsi on taipunut nyt uuden ihmisen myötä myös eläkeläisten parissa viime vuonna.
        Jos tarvitset opastusta hieman niin lähdehän mukaan niin tanssiin kuin lauluun. mutta kunto pitää olla kohdillaan ja selvänä MK

• grillijuhlat

Mitä sitten mistä on kotisin. En minäkään ole alkuperäiskansaa ja jos yhtään olet ollut silmät auki meitä muualta suomesta muuttaneita on aika paljon ja me ollaankin sellaista väkee, ettei todellakaan jalkoihin jäädä eikä suostuta toisten vikinöihin. Etsittiin töitä ja nautitaan elämästä.

• Pikelii
        grillijuhlat kirjoitti:

Mitä sitten mistä on kotisin. En minäkään ole alkuperäiskansaa ja jos yhtään olet ollut silmät auki meitä muualta suomesta muuttaneita on aika paljon ja me ollaankin sellaista väkee, ettei todellakaan jalkoihin jäädä eikä suostuta toisten vikinöihin. Etsittiin töitä ja nautitaan elämästä.

Moi! Mielenkiintoista luettavaa vuosien varrelta! Itse olen muuttanut pois Lieksasta jo v. 1971. Muistelen, että 60-luvulla oli kesällä joka viikko tanssit viikonloppuisin Kevätniemen lavalla, kunnes Koskikallion lava rakennettiin. Koskikalluo oli kuitenkin ns. suurlava, eikä siellä ollut enää tunnelmaa kuten pienemmillä lavoilla. Näitä pienempiä todella mieleen jääneitä lavoja olivat. mm. Metsäautolava, Mätäsvaaran lava, Viekin lava, Hattuvaaran lava, Vuonislahden lava jne. lähiympäristössä.

• Vai muka humppa
        markkukorpinen kirjoitti:

Olen kuitenkin Lieksan humppatanssin mestari osanottajia oli 12 paria
        Nyt olen myös humppakaraoken Suomen mesteri kahdessa sarjassa ja tannsi on taipunut nyt uuden ihmisen myötä myös eläkeläisten parissa viime vuonna.
        Jos tarvitset opastusta hieman niin lähdehän mukaan niin tanssiin kuin lauluun. mutta kunto pitää olla kohdillaan ja selvänä MK

Ei humppa ole mikään oikea tanssi. Humpasta on kolme keskenään varsin erilaista perusmuunnelmaa: vaihtoaskelhumppa, kävelyhumppa ja nilkku. Nimen "humppa" keksi Antero Alpola 1950-luvulla radio-ohjelmaan Kankkulan kaivolla.

Tanssi on tanssia, mutta humppa on humppaa. Ei humppamestaruudella kannata kerskua. Eikä ainakaan humppakaraokella. Kuulostaakin todella pahalta.

• Parketin partaveitsi

Tanssilavakulttuuri kukoisti Lieksassa vielä 60- ja 70-luvuilla, mutta maaseudun tyhjentyessä tyhjenivät myös tanssilavat. 90-luvulla tanssilavatoimintaa saatiin elvytettyä, mutta ei sellaiseen kukoistukseensa kuin se oli ennen muinoin. Näistä esimerkkeinä Vuonislahti ja Koivurinteen lava.

Vaikka Lieksassa oli useita tanssilavoja, kävimme niden lisäksi myös Ahvenisen lavalla, joka olikin 70-luvulla oikein hyvä paikka. Myös Mikonniemelle ja Kajasteelle Nurmekseen suuntasimme usein tanssiretkemme.

Onko joukossamme vielä ketään, joka muistaa Timitran lavan, joka sijaitsi Aataminniemen kalliolla? 60-luvun alussa siitä oli vielä rippeet jäljellä patikoidessamme vaaran rinteitä.

• Poltta poltta ...

Nythän meillä on työtä pelkäämätöntä ulkomaista työvoimaa kaupungin kirjoilla satamäärin. Rakennetaan mamuvoimin Kaupunginniemeen suuri tanssipaviljonki ja kutsutaan avajaisiin laulamaan lieksalainen maailmankuulu iskelmälaulaja Nevalaisen Eero, salanimeltään Eero Aven. Joku tuntemattomampikin esiintyjä voisi tulla avaijaisiin laulamaan, vaikkapa Reijo Taipale. Eero voisi aloittaa suurilla hiteillään "mandoliinikrapula" ja "polttava rakkaus".

• Kannatan

Kyllä Lieksaan tanssipaikka tarvitaan! Nyt löytyy vain karaoken pilaamia parketteja. Uuden paikan pitää olla karaokevapaa ja esiintyjinä oikeita tanssiorkestereita!

• liikunnan illoo

Hyvä on jos meille vanaholle edes jotain tantsuja järjestettään. Kovin se on tanssiporukka harmaantunna.

• Vanhasta vara paremp

Niinhän se on, mutta mitä vanhempi pukki, sen kovempi sarvi.

• Haku käyntiin

Kukas olisi sopivin järjestyksenvalvoja Kaupunginniemen tanssipviljonkiin? Hän voisi seurata samalla parkkipaikan invapaikkojen käyttöä ja pitää orkesteria tahdissa. Siihen vaaditaan absoluuttinen tahtikorva. Vain harvassa on sellaisia korvia.

• löytyisiköhän ketään

Niin ja jos olisi mestarikin.

• Tai Valtimolta

Sellaista ei löydy Lieksasta. Lainataan Nurmeksesta.

• Kaidalla tiellä

Henkilön pitää olla karaokesta puhdas eikä minkäänlaista karaokemenneisyyttä sallita.

• Puhdas Pulmunen

Mutta jos karaokeen lankeamisesta on kulunut yli 20 vuotta. Onko rikos silloin jo vanhentunut?

• Armahdetaan

Jos asianomainen pystyy todistamaan, ettei ole hipelöinyt karaokevehkeitä, ei omiaan eikä muiden 20 vuoteen, voidaan henkilö hyväksyä tehtävään.

• ent lieksalainen

Kyllä on käyty Timtran lavalla 1950 luvulla . olikin aina hyvät tanssit,useimmiten pääsi tyttösen kanssa tulemaa ala mäkeä pitkin kohti Lieksaa.
      Kävi muuten puhumassa sen aikainen politiikka kuuluisuus Hertta Kuusinen .Eipä juuri paljon enenpää lavalle sovi ihmisiä ,kuin silloin oli. Kukako oli tämä puhuja kysykää vaikka kamuttaja.setältä hän varmaan tietää.-

• Kamuttaja-Setä

Hertta Kuusinen oli yksi Suomen tunnetuimpia kommunisteja, ollut joskus ministerinäkin.
        Hänen isänsä oli Otto-Ville Kuusinen, Terijoen hallituksen pää.
        Olen katsellut sitä "hallituspalatsia" Terijoella.
        Se on ollut kauan hengellisessä työssä ja myös lastenkotina.
        Poikkesin sisälläkin lapsia katsomassa.

• Lava kalliolla

Hyvä että löytyi ainakin yksi lisäkseni. Lavahan oli Lieksan Työväenyhdistyksen lava ja tanssit olivat mukavia. Kyllä Hertta Kuusinen muistetaan.

• Muistanette

Lieksassa oli puolenkymmentä tanssilavaa, mutta Lieksan ensimmäinen tanssiyhtye oli Onni "Pelari" Muikun orkesteri, jossa soittivat hanuristi Onnin lisäksi viulisti Armas Sihvola ja rumpali Pauli Törhönen 1920-luvulla.

• haikeana muistelen

Jännä kun tässä Koskikallion yhteydessä meikäläiselle ei oikeestaan tule paritanssit mieleen. Kyllä siellä hengailtiin, mutta tanssiminen jäi -70 luvulla ringissä heilumiseksi. Mutta hauskaa oli.
      Kevätniemessä oli myös vanhempia, jotka erityisesti taukojen aikana tanssivat levyjen tahdissa.

• Hurriganes Lieksassa

Hurriganes-yhtyeen keikkakalentereista löytyi yllättävää tietoa aiheesta Hurriganes ja Lieksa.Hurriganes esiintyi yllättävänkin useasti Pohjois-Karjalassa huippuvuosinaan,vuonna 1975 jopa 9 kertaa.Uutta tietoa minulle oli,että kolme ensimmäistä esiintymistään Pohjois-Karjalassa Hurriganes teki Lieksassa jo ennen suureen suosioon nousemistaan.Ensimmäinen keikka Lieksassa oli 30.3.1973 ja paikkana Pylli (???).Vielä saman vuoden syksyllä 19.10 on ollut keikka Lieksassa,mutta tarkempaa paikkaa ei ole mainittu.Vuonna 1974 heinäkuun 10 päivä Hurriganes on esiintynyt Uuron lavalla Kontiolahdella alkuillan ja loppuillan Lieksassa (tarkempaa paikkaa ei taaskaan mainita). Joensuussa Hurriganes oli ensimmäisen kerran keikalla vasta 3.9.1974.
        Huippuvuotenaan 1975 Hurriganes kävi mm. kolme kertaa Nurmeksessa ja Lieksassa kahdesti.Näistä toisessa 21.6.1975 ( Koli rock ) olin itsekin mukana ja sain todistaa yhtyeen suuruuden päiviä ja suurta suosiota.Vielä loppuvuodesta 1975 Hurriganes on käynyt esiintymässä 3.12 Lieksan ammattikoululla.
        Itse en ole Lieksasta mutta lähiseudulta.Kuka tietää mikä tai missä on tuo mystinen "Pylli",jossa Hurriganes tuon ensimmäisen P-K:n keikkansa teki,olisiko se lyhenne jostain vai ihan oikea paikka ? Varmaan sitten myös joku noista Lieksan keikoista lienee ollut Koskikalliolla.

• Muumiåå
        Hurriganes Lieksassa kirjoitti:

Hurriganes-yhtyeen keikkakalentereista löytyi yllättävää tietoa aiheesta Hurriganes ja Lieksa.Hurriganes esiintyi yllättävänkin useasti Pohjois-Karjalassa huippuvuosinaan,vuonna 1975 jopa 9 kertaa.Uutta tietoa minulle oli,että kolme ensimmäistä esiintymistään Pohjois-Karjalassa Hurriganes teki Lieksassa jo ennen suureen suosioon nousemistaan.Ensimmäinen keikka Lieksassa oli 30.3.1973 ja paikkana Pylli (???).Vielä saman vuoden syksyllä 19.10 on ollut keikka Lieksassa,mutta tarkempaa paikkaa ei ole mainittu.Vuonna 1974 heinäkuun 10 päivä Hurriganes on esiintynyt Uuron lavalla Kontiolahdella alkuillan ja loppuillan Lieksassa (tarkempaa paikkaa ei taaskaan mainita). Joensuussa Hurriganes oli ensimmäisen kerran keikalla vasta 3.9.1974.
        Huippuvuotenaan 1975 Hurriganes kävi mm. kolme kertaa Nurmeksessa ja Lieksassa kahdesti.Näistä toisessa 21.6.1975 ( Koli rock ) olin itsekin mukana ja sain todistaa yhtyeen suuruuden päiviä ja suurta suosiota.Vielä loppuvuodesta 1975 Hurriganes on käynyt esiintymässä 3.12 Lieksan ammattikoululla.
        Itse en ole Lieksasta mutta lähiseudulta.Kuka tietää mikä tai missä on tuo mystinen "Pylli",jossa Hurriganes tuon ensimmäisen P-K:n keikkansa teki,olisiko se lyhenne jostain vai ihan oikea paikka ? Varmaan sitten myös joku noista Lieksan keikoista lienee ollut Koskikalliolla.

Eikös Pylli ole lyhenne jonkun koulun nimestä? Pielisjärven yhteislyseo?? Vähän niinkun Lylli?

• Pylli ja Lylli

Pielisjärven yhteislyseo eli Pylli rakennettiin Lieksan Rauhalaan 1960-luvun alkuvuosina suurten ikäluokkien täyttäessä koulut. Nykyään Pyliiä ei ole enää ja lukiolaiset mahtuvat Keskuskoulun vanhalle puolelle.

• Anonyymi

Pyllin konvan järjesti meidän luokka. Luokkakaveri oli musiikkimiehiä ja sai hommatuksi Hurriganesin. Kyl oli paljo porukkaa ja saatiin hyvät luokkaretkirahat, vaikka korvauksiinkin upposi iso summa. Porukat särki mm. ikkunoita ja ainakin muutamia wc-kalusteita. Mut hauskaa oli.

• Haikeaa tosiaan

Kyllä Koskikalliolla parittainkin tanssittiin. Minä en muista heiluneeni koskaan minkäänlaisessa ringissä, vaan homma oli hikihatussa oikeanlaisen lajitoverin hakemista vastakkaisesta sukupuolesta. Ja saatillekin pääsin. Viimeisintä saattimatkaa on kestänyt kohta 44 vuotta.

• Anonyymi

Kovasti tuntuu muisteloissa olleen porukkaa Koskikalliolla vaikka totuus on että tuotti tappiota alusta lähtien. Virhe oli rakentaa koko lava.

• Anonyymi

Danny oli piälaalaja, sitte lämmittelijänä Irina Milan. Taes olla Kirkakkii jossae vaiheess. Olikkoon Irinalla vähä niinku kiero silimä, en ou varma.
      Siinä myö läheltä katottiin kuitenki sitä suurenmualiman naesta Irinnaa. Tanny ei kiinnostanu pätkkääkkään.
      Taettaahan hyö kumpikkii vielä ellee.

• Anonyymi00061
      UUSI

Muistan kun nuorena tyttönä käytiin koskikallion lavan luona. Sisään ei menty, oltiin niin nuoria, ettei varmaan olisi päästykään. Lavalla esiintyi Hurriganes. Tuli mieleen, kun tv:sta tuli Hurriganesin musiikkia.

• Anonyymi00062
      UUSI

Minulla ei ole mutta äitini kertoi notta siellä petäjää vasten olen saanut elämäni ensimmäisen uintikilpailun ja saavuin voittajana maaliin 🤠

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      82
      3087
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      64
      2643
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      133
      2608
    4. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      5
      1944
    5. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      92
      1546
    6. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1326
    7. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      105
      1065
    8. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      197
      1023
    9. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      994
    10. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      85
      971
    Aihe