Minkä vuoksi lajitoverimme suoltavat epätieteellistä humbuugia raamatun mitalla?
Eikö tieteellinen maailmankuva riitä selittämään elämänkokemuksia?
Vai pitääkö vieläkin kaasukehämme sähköisen varauspotentiaalin aikansaama ilmiö selittää Julmalan tahtona?
Esinahka-vihamielinen ja ihmissyönti-riittinen kansanuskomme on anomalia.
Sitä ei vain julkisesti kerrota.
Minkä vuoksi?
72
183
Vastaukset
- vihtuilija
...ja miksi heidän keskuudessaan ylistetään tv-sarjaa nimeltä Pulmuset?
- Esko
Tiedettäkin on monta lajia. Tietoa on monista asioista. Lisäksi on vielä sellaiset tiedot, mitä ei nykyään vielä tunneta. Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan, tai ainakin tiedemiehille ei mikään ole tuntematonta.
Kun sellaista tuntematonta sitten löytyy, alkaa suuri valehtelukampanja, jolla yritetään paikata loukattua ylpeyttä. Sellaisesta kampanjasta on nytkin jälkiä netissä. Valehtelijoille ei ole mikään mahdotonta.- !
Ja Eskopasko ei tietenkään osannut kertoa tarkemmin, mikä tämä valehtelukampanja on.
- K.R.S.
''Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan, tai ainakin tiedemiehille ei mikään ole tuntematonta.''
Tuohan on vain joidenkin luoma olkiukko, siihen uskovat vain jotkut uskovat. "Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan"
Ei yritetä.
"Valehtelijoille ei ole mikään mahdotonta."
Sanoo valehtelija.- utelias uuno
"Lisäksi on vielä sellaiset tiedot, mitä ei nykyään vielä tunneta."
Ja mitäs ne tiedot on? - .
Voi eskoseni, taas sinä tulet valheinesi palstalle.
"Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan, tai ainakin tiedemiehille ei mikään ole tuntematonta."
Sellaista ei yksikään tiedemies ole väittänyt. - Kalapagos (ei kirj.)
"Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan, tai ainakin tiedemiehille ei mikään ole tuntematonta."
Väärin. Tämä on sinun luomasi olkiukko. Nimenomaan tiedemiehet tietävät tietonsa rajallisuuden. Toisekseen on ironista, että kaltaisesi ihmiset, jotka ovat 100% varmoja omasta tiedostaan moittivat niitä, joiden tieto perustuu parhaaseen saatavilla olevaan tutkittuun tietoon. Me emme voi vaatia tiedolta enempää kuin, mikä on tällä hetkellä paras saatavilla oleva käsitys asioista. Tieto tulee yleensä tieteen ja tutkijoiden suunnalta. Tiede ja tieto muuttuu koko ajan. Tieto ei ole vakio kenenkään muun näkökulmasta kuin kaltaisesi uskovan, jolle totuus ja tieto on absoluuttinen vakio.
Luotuasi valheen valhekampanjasta kerrot, että valehtelijoille, mikään ei ole mahdotonta? Melkoista, tahatonta itseironiaa. - Esko
. kirjoitti:
Voi eskoseni, taas sinä tulet valheinesi palstalle.
Sellaista ei yksikään tiedemies ole väittänyt.Luepas tästä ylempää viesti, "utelias uunolta". Hän kyselee tuntemattomista asioista. Ja muitakin kyselijöitä lienee ollut tässäkin ketjussa . Ainakin ateistien asenteeksi se sopii hyvin.
- K.R.S.
Esko kirjoitti:
Luepas tästä ylempää viesti, "utelias uunolta". Hän kyselee tuntemattomista asioista. Ja muitakin kyselijöitä lienee ollut tässäkin ketjussa . Ainakin ateistien asenteeksi se sopii hyvin.
Onko utelias uuno tiedemies? Onko mielestäsi kyseleminen väärin? Miksi?
- .
Esko kirjoitti:
Luepas tästä ylempää viesti, "utelias uunolta". Hän kyselee tuntemattomista asioista. Ja muitakin kyselijöitä lienee ollut tässäkin ketjussa . Ainakin ateistien asenteeksi se sopii hyvin.
esko, miten keskustelupalstan kommentit liittyvät siihen, että sinä väität tiedemiesten antaneen sellaisen kuva, että he tietävät jo kaiken?
- Esko
. kirjoitti:
esko, miten keskustelupalstan kommentit liittyvät siihen, että sinä väität tiedemiesten antaneen sellaisen kuva, että he tietävät jo kaiken?
>>, miten keskustelupalstan kommentit liittyvät siihen, että sinä väität tiedemiesten antaneen sellaisen kuva, että he tietävät jo kaiken?
Aloitetaanpa siitä, että sinä näytät tämän väitteesi todeksi lainauksilla. - K.R.S.
Esko kirjoitti:
>>, miten keskustelupalstan kommentit liittyvät siihen, että sinä väität tiedemiesten antaneen sellaisen kuva, että he tietävät jo kaiken?
Aloitetaanpa siitä, että sinä näytät tämän väitteesi todeksi lainauksilla.''Aloitetaanpa siitä, että sinä näytät tämän väitteesi todeksi lainauksilla.''
Sinäpä kiero olet. Et sanonut, että nimenomaan tiedemiehet sellaista olisivat antaneet ymmärtää. Et kuitenkaan ole kertonut kuka, tai ketkä, tätä väitettä levittävät.
Itse en ole sellaisia väitteitä nähnyt, tai kuullut kuin uskovien vääristelijöiden esittämänä. - Esko
K.R.S. kirjoitti:
''Aloitetaanpa siitä, että sinä näytät tämän väitteesi todeksi lainauksilla.''
Sinäpä kiero olet. Et sanonut, että nimenomaan tiedemiehet sellaista olisivat antaneet ymmärtää. Et kuitenkaan ole kertonut kuka, tai ketkä, tätä väitettä levittävät.
Itse en ole sellaisia väitteitä nähnyt, tai kuullut kuin uskovien vääristelijöiden esittämänä.Katso pari viestiä ylöspäin, niin siellä sen löydät.
.9.9.2012 16:230 SULJE
Ei se minun kirjoittamaani ole, lieneekö omaasi?
Tämä menee niin sekavaksi, että minä olen jo kyllästynyt. - K.R.S.
Esko kirjoitti:
Katso pari viestiä ylöspäin, niin siellä sen löydät.
.9.9.2012 16:230 SULJE
Ei se minun kirjoittamaani ole, lieneekö omaasi?
Tämä menee niin sekavaksi, että minä olen jo kyllästynyt.Onko se dementiaa, vai kieroilua? Sinun tapauksessasi uskon kieroiluun.
''Esko8.9.2012 22:090 SULJE
Tiedettäkin on monta lajia. Tietoa on monista asioista. Lisäksi on vielä sellaiset tiedot, mitä ei nykyään vielä tunneta. Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan, tai ainakin tiedemiehille ei mikään ole tuntematonta.
Kun sellaista tuntematonta sitten löytyy, alkaa suuri valehtelukampanja, jolla yritetään paikata loukattua ylpeyttä. Sellaisesta kampanjasta on nytkin jälkiä netissä. Valehtelijoille ei ole mikään mahdotonta.''
Tämä väitteesi vaatii tarkennusta.
''Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan, tai ainakin tiedemiehille ei mikään ole tuntematonta.''
Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa? - Esko
K.R.S. kirjoitti:
Onko se dementiaa, vai kieroilua? Sinun tapauksessasi uskon kieroiluun.
''Esko8.9.2012 22:090 SULJE
Kun sellaista tuntematonta sitten löytyy, alkaa suuri valehtelukampanja, jolla yritetään paikata loukattua ylpeyttä. Sellaisesta kampanjasta on nytkin jälkiä netissä. Valehtelijoille ei ole mikään mahdotonta.''
Tämä väitteesi vaatii tarkennusta.
Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa?>>Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa?
Tarkoitan sinua ja muita ateisteja. - !
Esko kirjoitti:
>>Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa?
Tarkoitan sinua ja muita ateisteja.Ja taas tuli vale. Jos et ole täysin dementoitunut tai vajaamielinen niin tiedät aivan hyvin, ettei kukaan ateisti ole täällä koskaan väittänyt että kaikki mahdollinen tiedetään.
- Esko
! kirjoitti:
Ja taas tuli vale. Jos et ole täysin dementoitunut tai vajaamielinen niin tiedät aivan hyvin, ettei kukaan ateisti ole täällä koskaan väittänyt että kaikki mahdollinen tiedetään.
Ateismin perusta on se kuviteltu tietäminen, ettei Jumalaa ole. Siihen uskotaan tieteen vuoksi.
Kyllä sinäkin näytät olevan niitä tietäviä ja olevinasi olet muita tietävämpi.
>>Jos et ole täysin dementoitunut tai vajaamielinen niin tiedät aivan hyvin, ettei kukaan ateisti ole täällä koskaan väittänyt että kaikki mahdollinen tiedetään.
Sitähän sinä väität parasta aikaa. Minä en luule tietäväni, mitä ateistit täällä tietävät.
Eikö tämä ole tylsää sinun mielestäsi? - :))
Esko kirjoitti:
Ateismin perusta on se kuviteltu tietäminen, ettei Jumalaa ole. Siihen uskotaan tieteen vuoksi.
>>Jos et ole täysin dementoitunut tai vajaamielinen niin tiedät aivan hyvin, ettei kukaan ateisti ole täällä koskaan väittänyt että kaikki mahdollinen tiedetään.
Sitähän sinä väität parasta aikaa. Minä en luule tietäväni, mitä ateistit täällä tietävät.
Eikö tämä ole tylsää sinun mielestäsi?Voi sinnuu. Jospa nyt ihan ensin selventäisit itsellesi mitä a-teismi on. Jos sen pystyt tekemään (mitä tosin epäilen) niin ehkä kanssasi pystyy keskustelemaan.
- :))
! kirjoitti:
Ja Eskopasko ei tietenkään osannut kertoa tarkemmin, mikä tämä valehtelukampanja on.
Onko tämä se sama esko, joka väitti keksineensä paskahuussin?
- K.R.S.
Esko kirjoitti:
Eikö tämä ole tylsää sinun mielestäsi?''>>Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa?
Tarkoitan sinua ja muita ateisteja.''
''Ateismin perusta on se kuviteltu tietäminen, ettei Jumalaa ole. Siihen uskotaan tieteen vuoksi. ''
Joko olet tietoisesti valehteleva henkilö, olet tietämätön aivopesty tollo tai sitten olet trolli. Sekin on mahdollista, että olet kaikkea edellä mainittua yhtä aikaa. - K.R.S.
K.R.S. kirjoitti:
''>>Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa?
''Ateismin perusta on se kuviteltu tietäminen, ettei Jumalaa ole. Siihen uskotaan tieteen vuoksi. ''
Joko olet tietoisesti valehteleva henkilö, olet tietämätön aivopesty tollo tai sitten olet trolli. Sekin on mahdollista, että olet kaikkea edellä mainittua yhtä aikaa.Esko vielä, jos väität, että minä olen antanut sellaisen kuvan, että kaikki jo tiedetään, niin sinun pitää todistaa väitteesi tekstin lainauksilla. Sen ymmärtää pikkulapsetkin. Eikö niin?
- heh!
:)) kirjoitti:
Onko tämä se sama esko, joka väitti keksineensä paskahuussin?
Sama pöhlö se on. Kirjoitti toisessa keskustelussa: "Minä olen kirjoittanut mm. huusseista monta kertaa ja nykyään monet taitavimmista ihmisistä suunnittelevat hyviä huusseja. Se on kannattavaa ja välttämätöntä suunnittelua."
heh! kirjoitti:
Sama pöhlö se on. Kirjoitti toisessa keskustelussa: "Minä olen kirjoittanut mm. huusseista monta kertaa ja nykyään monet taitavimmista ihmisistä suunnittelevat hyviä huusseja. Se on kannattavaa ja välttämätöntä suunnittelua."
No joo, enpä sitten enää ihmettele sen aivopieruja. Kai hän niitä huussissa ähkiessään keksii ja kuvittelee että ne ovat älykkäitä ajatuksia.
- Esko
K.R.S. kirjoitti:
''>>Kuka, tai ketkä yrittävät antaa sellaista kuvaa?
Joko olet tietoisesti valehteleva henkilö, olet tietämätön aivopesty tollo tai sitten olet trolli. Sekin on mahdollista, että olet kaikkea edellä mainittua yhtä aikaa.Sinun sanomasi paljastaa vain omaa itseäsi. Sellainen henkilö sinä olet.
Yrität saada riitaa kaikin keinoin. Ateisti rähjää niille, jotka eivät kannata ateismia. Esko kirjoitti:
Sinun sanomasi paljastaa vain omaa itseäsi. Sellainen henkilö sinä olet.
Yrität saada riitaa kaikin keinoin. Ateisti rähjää niille, jotka eivät kannata ateismia."Yrität saada riitaa kaikin keinoin. Ateisti rähjää niille, jotka eivät kannata ateismia. "
Marttyyrin viittaa niskaan, kun omat sanomiset osoittautuvat huuhaaksi ja valheeksi.- Esko
ertert kirjoitti:
"Yrität saada riitaa kaikin keinoin. Ateisti rähjää niille, jotka eivät kannata ateismia. "
Marttyyrin viittaa niskaan, kun omat sanomiset osoittautuvat huuhaaksi ja valheeksi.Sinuakin kiinnostaa rähinä ja yrität päästä mukaan. Vaan et pääse. Minä en rähjää sinun kanssasi.
- K.R.S.
Esko kirjoitti:
Sinun sanomasi paljastaa vain omaa itseäsi. Sellainen henkilö sinä olet.
Yrität saada riitaa kaikin keinoin. Ateisti rähjää niille, jotka eivät kannata ateismia.Et löytänyt yhtä keskustelua, jossa olisin väittänyt, että kaikki tiedetään jo? Silloinhan sinä valehtelet, kun väität, että olen sellaista antanut ymmärtää. Miksi valehtelet?
- Esko
K.R.S. kirjoitti:
Et löytänyt yhtä keskustelua, jossa olisin väittänyt, että kaikki tiedetään jo? Silloinhan sinä valehtelet, kun väität, että olen sellaista antanut ymmärtää. Miksi valehtelet?
Minua ei kiinnosta, jos tiedät kaikki tai et tiedä mitään. Lopeta tämä höpötys.
- K.R.S.
Esko kirjoitti:
Minua ei kiinnosta, jos tiedät kaikki tai et tiedä mitään. Lopeta tämä höpötys.
Nyt ei ole kyse siitä, mitä minä tiedän, tai olen tietämättä. Kyse on nyt sinun valehtelustasi. Esitit väitteen minusta, etkä pysty sitä millään oikeaksi todistamaan, koska en ole koskaan väittämääsi antanut ymmärtää, joten sanon sinua valehtelijaksi.
Teetkö nyt samoin kuin tavallisestikin teet, kun jäät kiinni kalsarit nilkoissasi valheista? - Esko
No joo, enpä sitten enää ihmettele sen aivopieruja. Kai hän niitä huussissa ähkiessään keksii ja kuvittelee että ne ovat älykkäitä ajatuksia.
On aika traagista, että suomalaiset ovat noin tietämättömiä uusimmista asioista.
Huussit ovat tulevaisuudessa tärkeitä, mutta te ette siitä tiedä mitään. - Esko
K.R.S. kirjoitti:
Nyt ei ole kyse siitä, mitä minä tiedän, tai olen tietämättä. Kyse on nyt sinun valehtelustasi. Esitit väitteen minusta, etkä pysty sitä millään oikeaksi todistamaan, koska en ole koskaan väittämääsi antanut ymmärtää, joten sanon sinua valehtelijaksi.
Teetkö nyt samoin kuin tavallisestikin teet, kun jäät kiinni kalsarit nilkoissasi valheista?Minä en ole kiinnostunut sinusta, enkä tule enää mitään vastaamaan.
- K.R.S.
Esko kirjoitti:
Minä en ole kiinnostunut sinusta, enkä tule enää mitään vastaamaan.
''Teetkö nyt samoin kuin tavallisestikin teet, kun jäät kiinni kalsarit nilkoissasi valheista?''
Eskon vastaus:
''Minä en ole kiinnostunut sinusta, enkä tule enää mitään vastaamaan.''
Teet siis samoin, luikit häntä koipien välissä pakoon. - !
Esko kirjoitti:
Eikö tämä ole tylsää sinun mielestäsi?Siis onko tämä ihmisparka täysin lukutaidoton? Miten se tänne voi kirjoitella yleensä? Taitaa dementtikodin hoitsu kirjoittaa Eskon sanelun mukaan, ei tämä muuten selity.
Kun minä kirjoitan:
"ettei kukaan ateisti ole täällä koskaan väittänyt että kaikki mahdollinen tiedetään."
Niin tämä pölhö vastaa:
"Sitähän sinä väität parasta aikaa."
Kuulehan Eskon hoitsu. Voisitko selittää Eskolle juurta jaksain mitä me muut ollaan kirjoitettu. Ettei sen vastaukset oisi täyttä höpinää. ! kirjoitti:
Siis onko tämä ihmisparka täysin lukutaidoton? Miten se tänne voi kirjoitella yleensä? Taitaa dementtikodin hoitsu kirjoittaa Eskon sanelun mukaan, ei tämä muuten selity.
Kun minä kirjoitan:
"ettei kukaan ateisti ole täällä koskaan väittänyt että kaikki mahdollinen tiedetään."
Niin tämä pölhö vastaa:
"Sitähän sinä väität parasta aikaa."
Kuulehan Eskon hoitsu. Voisitko selittää Eskolle juurta jaksain mitä me muut ollaan kirjoitettu. Ettei sen vastaukset oisi täyttä höpinää.:DDD Hauska ketju täytyy sanoa. En ole pitkään aikaan nauranut näin paljon. :D
Esko kirjoitti:
On aika traagista, että suomalaiset ovat noin tietämättömiä uusimmista asioista.
Huussit ovat tulevaisuudessa tärkeitä, mutta te ette siitä tiedä mitään.Voi sua. Silloin kun olin lapsi, niin huussissa käytiin, ei se sinun keksintösi ole.
Esko kirjoitti:
Sinuakin kiinnostaa rähinä ja yrität päästä mukaan. Vaan et pääse. Minä en rähjää sinun kanssasi.
"Sinuakin kiinnostaa rähinä ja yrität päästä mukaan. Vaan et pääse. Minä en rähjää sinun kanssasi."
Et sinä asiastakaan kirjoita.
Vedät marttyyrin viittaa niskaan, kun omat sanomiset osoittautuvat huuhaaksi ja valheeksi. Voihan sitä yrittää omaaa epäonnistumista muita syyttelemällä vältellä, mutta kyllä jokainen ajattelemaan kykenevä ihminen huomaa, miten säälittävää sellainen pyristely on.- Esko
Voi sua. Silloin kun olin lapsi, niin huussissa käytiin, ei se sinun keksintösi ole.
Minun huussini nimeksi pantiin Ecosan vuonna 1988. Tein sen vuonna 1986. Se oli virtsan erottava ja ulosteen kuivattava. Nykyään niitä sanotaan UDDT:ksi tai Ecosan toiletiksi.
Esko kirjoitti:
Minun huussini nimeksi pantiin Ecosan vuonna 1988. Tein sen vuonna 1986. Se oli virtsan erottava ja ulosteen kuivattava. Nykyään niitä sanotaan UDDT:ksi tai Ecosan toiletiksi.
"Minun huussini nimeksi pantiin Ecosan vuonna 1988."
Se ei ole sinun huussisi. Toisekseen, onko sellaista merkkiä edes olemassa.
"Nykyään niitä sanotaan UDDT:ksi tai Ecosan toiletiksi. "
Voisitko laittaa linkin, missä tuon merkkisiä (Ecosan) huusseja on.- Esko
ertert kirjoitti:
"Minun huussini nimeksi pantiin Ecosan vuonna 1988."
Se ei ole sinun huussisi. Toisekseen, onko sellaista merkkiä edes olemassa.
"Nykyään niitä sanotaan UDDT:ksi tai Ecosan toiletiksi. "
Voisitko laittaa linkin, missä tuon merkkisiä (Ecosan) huusseja on.Ecosan/UDDT ei ole käymälän merkki, vaan tyyppi. Ecosan suunniteltiin nimeksi, koska huomasin erikoisen käymälän tarvitsevan erikoisen nimen. UDDT on saksalaisten antama nimi, koska eräät alkoivat väittää, että ecosan nimi on väärä. Perusteluna pidettiin, että ecosan käymälöitä on monenlaisia. Mm. kuoppakäymälöitä sanottiin ecosan käymälöiksi. Tämä on kuitenkin väärin, koska Ecosan nimi annettiin vain yhdelle käymälätyypille.
Väitettiin myös ettei Ecosan käymälää ole kukaan keksinyt. Sehän on aivan hävytön vale. Keksin tehdä käymälän hajuttomaksi ja se oli merkittävä parannus. Keksin sen noin 10 minuutissa. Sillä ei ole pitkää historiallista kehitystä takanaan, niinkuin on väitetty. Se oli tyypillinen nopea älynväläys
UDDT ja Ecosan toilet (eco sanitaatio) ovat hyviä hakusanoja. Kieleksi pitää panna englanti. Voi hakea artikkeleita, kuvia tai videoita. Videoita on n. 500 mutta nykyään on paljon roskavideoita.
>>Se ei ole sinun huussisi. Toisekseen, onko sellaista merkkiä edes olemassa.
Minä tein sellaisen pohjasta reijitetyn pytyn. Ei sellaista silloin muut tehneet. Olihan reikien poraaminen pyttyyn aivan "hullun hommaa", mutta minun tarkoitukseni oli erottaa virtsa ulosteesta ja se toimi hyvin. Välilevyllä erottaminen oli vaikeampi tehdä. - 6+20
K.R.S. kirjoitti:
''Teetkö nyt samoin kuin tavallisestikin teet, kun jäät kiinni kalsarit nilkoissasi valheista?''
Eskon vastaus:
''Minä en ole kiinnostunut sinusta, enkä tule enää mitään vastaamaan.''
Teet siis samoin, luikit häntä koipien välissä pakoon.Noin esko aina tekee. Valehtelee minkä ehtii ja kun siitä hänelle huomautetaan, niin sitten hän häipyy. Omituinen jäpikkä.
Esko kirjoitti:
Ecosan/UDDT ei ole käymälän merkki, vaan tyyppi. Ecosan suunniteltiin nimeksi, koska huomasin erikoisen käymälän tarvitsevan erikoisen nimen. UDDT on saksalaisten antama nimi, koska eräät alkoivat väittää, että ecosan nimi on väärä. Perusteluna pidettiin, että ecosan käymälöitä on monenlaisia. Mm. kuoppakäymälöitä sanottiin ecosan käymälöiksi. Tämä on kuitenkin väärin, koska Ecosan nimi annettiin vain yhdelle käymälätyypille.
Väitettiin myös ettei Ecosan käymälää ole kukaan keksinyt. Sehän on aivan hävytön vale. Keksin tehdä käymälän hajuttomaksi ja se oli merkittävä parannus. Keksin sen noin 10 minuutissa. Sillä ei ole pitkää historiallista kehitystä takanaan, niinkuin on väitetty. Se oli tyypillinen nopea älynväläys
UDDT ja Ecosan toilet (eco sanitaatio) ovat hyviä hakusanoja. Kieleksi pitää panna englanti. Voi hakea artikkeleita, kuvia tai videoita. Videoita on n. 500 mutta nykyään on paljon roskavideoita.
>>Se ei ole sinun huussisi. Toisekseen, onko sellaista merkkiä edes olemassa.
Minä tein sellaisen pohjasta reijitetyn pytyn. Ei sellaista silloin muut tehneet. Olihan reikien poraaminen pyttyyn aivan "hullun hommaa", mutta minun tarkoitukseni oli erottaa virtsa ulosteesta ja se toimi hyvin. Välilevyllä erottaminen oli vaikeampi tehdä."Ecosan/UDDT ei ole käymälän merkki, vaan tyyppi."
Sitten se ei ole keksintösi. Tämä on käyty jo läpi, joten sinun on turha jankuttaa. Eikä koko juttu edes millään tavalla liity ketjun aiheeseen.- !
ertert kirjoitti:
"Ecosan/UDDT ei ole käymälän merkki, vaan tyyppi."
Sitten se ei ole keksintösi. Tämä on käyty jo läpi, joten sinun on turha jankuttaa. Eikä koko juttu edes millään tavalla liity ketjun aiheeseen.Tää on selvästi pakkomielteinen kaveri tämä Esko.
- Esko
ertert kirjoitti:
"Ecosan/UDDT ei ole käymälän merkki, vaan tyyppi."
Sitten se ei ole keksintösi. Tämä on käyty jo läpi, joten sinun on turha jankuttaa. Eikä koko juttu edes millään tavalla liity ketjun aiheeseen.Tein sen käymälän vuonna 1986 ja se ollut käytössä sen jälkeen. Ei siinä ketään muita ollut tekemässä. Nytkin sitä tyyppiä on vaikka kuinka paljon Suomessa.
Onko sinun vaikeaa tajuta sen toimintaa? Se on näin: Jos astian pohjaan tekee yhden reiän, siitä valuu nesteet ulos. Uloste jää astiaan. Sen jälkeen uloste kuivuu ja sen määrä pienenee hyvin vähäiseksi ja kevyeksi. Usein uloste kompostoidaan, mutta minä kuivatin sen.
>>Sitten se ei ole keksintösi.
Tein sen yksin ja siihen aikaan se oli uutta. Minkä vuoksi väität, että se ei ole minun keksintöni? Pelkäät totuutta.
- Esko
Minun teksteistäni ei kukaan ole löytänyt valetta, eikä tule koskaan löytämään.
Toista se on sinulla. Sinä muutat tavallisten sanojen merkityksen aivan toiseksi.- 123ref
"Minun teksteistäni ei kukaan ole löytänyt valetta"
-Valehtelet. - Että silleen
"Minun teksteistäni ei kukaan ole löytänyt valetta, eikä tule koskaan löytämään."
Tarkastellaanpa tätä väittämää tarkemmin aikaisemman kommenttisi osalta.
"Tiedettäkin on monta lajia."
Pitää paikkansa.
"Tietoa on monista asioista."
Pitää paikkansa.
"Lisäksi on vielä sellaiset tiedot, mitä ei nykyään vielä tunneta."
Ei pidä paikkansa. Miten voi olla jo olemassa tietoa tiedosta mitä ei tunneta? Kyse on silloin uskosta, ei tiedosta.
Väärin. Jos tiedemiehet väittäisivät, että kaikki tunnetaan, tiede ei kehittyisi ollenkaan eikä kenelläkään olisi syytä tutkia maailmaa sen enempää. Näin ei kuitenkaan ole.
"Kun sellaista tuntematonta sitten löytyy, alkaa suuri valehtelukampanja, jolla yritetään paikata loukattua ylpeyttä."
Oikein uskontojen osalta, väärin tiedemiesten osalta. Sinulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä siitä, kuinka tiede toimii.
"Sellaisesta kampanjasta on nytkin jälkiä netissä."
Oikein. Kyseessä ovat tosin valehtelevat uskovaiset, kuten sinä.
Väärin. Valehtelija ei ole sama kuin kaikkivoipa olento. Tosin on hyvä huomata, että valehtelijoiden (uskovien) on vaikea puhua totuudenmukaisesti epämieluisiksi kokemistaan asioista.
Summaisin, että puolet lauseistasi on totta ja puolet pelkkää potaskaa. Olet siis joko tietämätön hölmö tai pateettinen valehtelija. Sanoisin, että olet hieman molempia. "Minun teksteistäni ei kukaan ole löytänyt valetta"
Tässä alla esimerkki esittämästäsi valeesta:
"Kuitenkin yritetään antaa sellaista kuvaa, että kaikki jo tunnetaan"
Ole hyvä.
"eikä tule koskaan löytämään."
Olet väärässä, edellä on hyvä esimerkki.- Esko
ertert kirjoitti:
Ole hyvä.
"eikä tule koskaan löytämään."
Olet väärässä, edellä on hyvä esimerkki.>> Tässä alla esimerkki esittämästäsi valeesta:
Sitä saakin pohtia, kumpiko on valetta; kaikki jo tunnetaan" tai kaikkea ei tunneta.
>>Olet väärässä, edellä on hyvä esimerkki.
Jos pidät tuota hyvänä esimerkkinä, niin ole hyvä vaan. - -
Esko kirjoitti:
>> Tässä alla esimerkki esittämästäsi valeesta:
Sitä saakin pohtia, kumpiko on valetta; kaikki jo tunnetaan" tai kaikkea ei tunneta.
Jos pidät tuota hyvänä esimerkkinä, niin ole hyvä vaan.Yksikään tieteestä jotainkaan ymmärtävä ei ikinä ole väittänyt eikä tule väittämään että kaikki jo tunnetaan. Moinen on uskovaisten olkiukkoilua, huuhaata. Valehtelua.
Esko kirjoitti:
>> Tässä alla esimerkki esittämästäsi valeesta:
Jos pidät tuota hyvänä esimerkkinä, niin ole hyvä vaan."Sitä saakin pohtia, kumpiko on valetta; kaikki jo tunnetaan" tai kaikkea ei tunneta"
Ei sitä tarvitse pohtia, kun vastaus jo tiedetään.- zyrt
esko
Mikäs tämä sitten on jos ei valhe?
"Esko
3.4.2012 06:50
-9
Sulje
Onhan näitä asioita tietysti paljonkin tutkittu. On havaittu, että Raamatun historialliset tiedot ovat oikeita. Maailman luomisen aikoihin ei vain kirjoittaminen ollut tavallista, kun ei ollut kyniäkään eikä paperia. Jotkut kirjoitti kiveen ja toiset eläinten nahkoihin. Kukaan ei ollut käynyt koulua, eikä osannut lukea. Silloin oli vähän hankaluuksia. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10602942 - Esko
zyrt kirjoitti:
esko
"Esko
-9
Sulje
Onhan näitä asioita tietysti paljonkin tutkittu. On havaittu, että Raamatun historialliset tiedot ovat oikeita. Maailman luomisen aikoihin ei vain kirjoittaminen ollut tavallista, kun ei ollut kyniäkään eikä paperia. Jotkut kirjoitti kiveen ja toiset eläinten nahkoihin. Kukaan ei ollut käynyt koulua, eikä osannut lukea. Silloin oli vähän hankaluuksia. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10602942Mistä syystä väität sitä valheeksi? Tuota keskustelua en löydä.
- Esko
123ref kirjoitti:
-Valehtelet.Syytteitä valehtelusta sataa, mutta yhtään ainoata ei ole näytetty lainauksena.
Tämä panee jo epäilemään syyttäjien valehtelevan. - :))
Esko kirjoitti:
Mistä syystä väität sitä valheeksi? Tuota keskustelua en löydä.
Tässähän tämä on
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10602942/#comment-54872465
Tässä alkuperäinen ketju jonne tuon aivopierusi kirjoitit
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10562893/#comment-54484161
Mikä siinä on valhetta. No, se tietenkin, että sinä väität tuollaista tapahtuneeksi, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä. Se on valehtelua. - 123rfggb
Esko kirjoitti:
Syytteitä valehtelusta sataa, mutta yhtään ainoata ei ole näytetty lainauksena.
Tämä panee jo epäilemään syyttäjien valehtelevan.Älä valehtele.
- Esko
Tässähän tämä on
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10602942/#comment-54872465
Tässä alkuperäinen ketju jonne tuon aivopierusi kirjoitit
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10562893/#comment-54484161
Mikä siinä on valhetta. No, se tietenkin, että sinä väität tuollaista tapahtuneeksi, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä. Se on valehtelua.>> sinä väität tuollaista tapahtuneeksi, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä. Se on valehtelua.
Minä olen tuon tekstin lukenut, en ole väittänyt mitään tapahtuneeksi.
Nämä sinun erehdyksesi ovat sellaista luokkaa, että olisi syytä tutkitutttaa pääsi.
Ethän sinä tajua ollenkaan lukemisasi asioita. - Esko
123rfggb kirjoitti:
Älä valehtele.
Sinä et ymmärrä, että kun väität minun valehtelevan, sinun pitää todistaa väitteesi tekstin lainauksilla.
Sen ymmärtää pikkulapsetkin.
Mikä sinun ikäsi on?
Minun teksteissäni ei löydy yhtään valetta. - :))
Esko kirjoitti:
>> sinä väität tuollaista tapahtuneeksi, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä. Se on valehtelua.
Minä olen tuon tekstin lukenut, en ole väittänyt mitään tapahtuneeksi.
Nämä sinun erehdyksesi ovat sellaista luokkaa, että olisi syytä tutkitutttaa pääsi.
Ethän sinä tajua ollenkaan lukemisasi asioita.Aivopieru-esko väittää ettei ole väittänyt:)) Säälittävä tapaus...
- Esko
Aivopieru-esko väittää ettei ole väittänyt:)) Säälittävä tapaus...
Tämä on ateisti-palstaa ja tällä keskustelulla ei ole muuta merkitystä kuin se, että se paljastaa ateismia ja ateistien luonnetta.
Evoluutio näyttää unohtaneen ateistit eikä kehitys ole vielä alkanutkaan. Esko kirjoitti:
Sinä et ymmärrä, että kun väität minun valehtelevan, sinun pitää todistaa väitteesi tekstin lainauksilla.
Sen ymmärtää pikkulapsetkin.
Mikä sinun ikäsi on?
Minun teksteissäni ei löydy yhtään valetta."Sinä et ymmärrä, että kun väität minun valehtelevan, sinun pitää todistaa väitteesi tekstin lainauksilla. "
Ole hyvä.
"Minun teksteissäni ei löydy yhtään valetta. "
Kts. edellä. Ole hyvä.zyrt kirjoitti:
esko
"Esko
-9
Sulje
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10602942"Jotkut kirjoitti kiveen ja toiset eläinten nahkoihin. Kukaan ei ollut käynyt koulua, eikä osannut lukea. Silloin oli vähän hankaluuksia. "
Kai nyt oli hankaluuksia kun kirjoitetaan vaan kiviin ja nahkoihin eikä kukaan osannut lukea... :DDD- zyrt
missxcessive kirjoitti:
"Jotkut kirjoitti kiveen ja toiset eläinten nahkoihin. Kukaan ei ollut käynyt koulua, eikä osannut lukea. Silloin oli vähän hankaluuksia. "
Kai nyt oli hankaluuksia kun kirjoitetaan vaan kiviin ja nahkoihin eikä kukaan osannut lukea... :DDDTuo on kyllä niin laittamattomasti sanottu, että olen kirjannut sen aforismivihkooni.
Kyllä kiemurainen ajatustapa täytyy olla, että ajattelee ihmisten osaavan kirjoittaa, mutta ei lukea. zyrt kirjoitti:
Tuo on kyllä niin laittamattomasti sanottu, että olen kirjannut sen aforismivihkooni.
Kyllä kiemurainen ajatustapa täytyy olla, että ajattelee ihmisten osaavan kirjoittaa, mutta ei lukea." Jotkut kirjoitti kiveen ja toiset eläinten nahkoihin. Kukaan ei ollut käynyt koulua, eikä osannut lukea. Silloin oli vähän hankaluuksia."
"Kyllä kiemurainen ajatustapa täytyy olla, että ajattelee ihmisten osaavan kirjoittaa, mutta ei lukea."
Mahtaneet olla muinaisten viranomaisten muistiinpanot?
Toinen osannut lukea ja toinen vain kirjoittaa.
Sen vuoksi tiede ei riitä kun se tiedä ihmisen mitään, koska ihmisen alkuperää ei edes tutkita kuin ulkopuolisen näkökulmasta, joten se ei voi tietää mitään ihmisen sisäisestä kehityksestä
Esim. miksi ja minkä takia ego sielu on syntynyt, ja miksi se seraa meitä psykologisena perimänä, eli perisyntinä- 231rwef
Mitä vttua tuo oli?
- 12+15
231rwef kirjoitti:
Mitä vttua tuo oli?
Se on joku uusi salainen lahko, höpötys psykologisesta perimästä ja ego sielusta on lahkon tavaramerkki.
- 5r243ertf
12+15 kirjoitti:
Se on joku uusi salainen lahko, höpötys psykologisesta perimästä ja ego sielusta on lahkon tavaramerkki.
Joojoo, mutta oliko tuo suomea vai jotain, joka vain etäisesti muistuttaa sitä?
- zyrt
"Sen vuoksi tiede ei riitä kun se tiedä ihmisen mitään, koska ihmisen alkuperää ei edes tutkita kuin ulkopuolisen näkökulmasta, joten se ei voi tietää mitään ihmisen sisäisestä kehityksestä"
- Nooo, on sellainen tieteenlaji kuin psykologia, olet varmaan kuullut. Mitä mahdoit tarkoittaa "ulkopuolisen näkökulmalla"? Pitääkö esimerkiksi syöpätutkijan tunkeutua syöpäsolun sisään voidakseen tutkia sitä?
"Esim. miksi ja minkä takia ego sielu on syntynyt, ja miksi se seraa meitä psykologisena perimänä, eli perisyntinä"
- Sielua ei voi tutkia, koska sellaisen olemassolosta ei ole minkäänlaista todistetta. Sekä sielu, että perisynti ovat uskonnollisia käsitteitä, eivätkä ne kuulu eivätkä edes voi kuulua tieteelliseen tutkimukseen.
- 1213
"Eikö tieteellinen maailmankuva riitä selittämään elämänkokemuksia?"
Minä haluan totuuden, en selityksiä.- K.R.S.
''Minä haluan totuuden, en selityksiä.''
Ja totuudella tarkoitat omia tulkintojasi raamatusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719937- 816985
- 286586
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1086349Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv436209Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h1056098- 635505
- 465256
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on614567- 504170