Lääkäriin?

efevefv

Mikä hitto mulla on. Kokoajan kun hengitän on semmoinen olo, että urheilisin kipeenä eli hengästyttää. Välillä enemmän välillä ei ollenkaan ja sit taas yks kaks alkaa. Samalla pientä nuhaa kokoajan yllä. Nämä oireet alkoivat jo pari viikkoa sitten, ja kävinkin lääkärissä toissa perjantaina (31.8) joka diagnosoi minulle alkavan keuhkoputken tulehduksen johon söin viikon antibioottikuurin. Kuuri loppui viime torstaina. Lisäksi minulle saattaa ihan yhtäkkiä esim. kävellessäni tulla semmoisia huimauskohtauksia eli meinaan pyörtyä. Tämäkin alkoi jo pari viikkoa sitten. Olin Italiassa viime viikon jolloin söin sen kuurin. Auringossa tuntui kans, että olo paheni eli alkoi hengästyttämään/henkeä ahistamaan. Kuumetta minulla ei ole missään vaiheessa ollut. Meinasin, että lähen ryyppäämään, mutta kun otin kaljaa äsken vähäsen, niin samantien rupes enemmän hengästyttää. Tässä vaiheessa tulikin mieleen, että voisiko olla sydänperäistä :S? Kunto on muuten ihan ok, mutta jo portaiden nouseminen saa aikaan sen hengästymisen. Pitäisikö mennä jo huomenna lääkäriin vai varata maanantaina vasta aika?

Niin ja vielä sen verran, että ikää on 21. Tupakoin yhessä vaiheessa aina ryypätessä, mutta sen koitan lopettaa kokonaan. Sillo meni n. 1 aski per baari-ilta, mutta nykyään n. 3-5 savuketta. Sairastan astmaa.

Voisiko olla keuhkoahtaumatauti tai keuhkosyöpä? Keuhkot kyllä kuvattu viime kesäkuun alussa ja puhtaat olivat. Myöskin PEF mittariin puhallan 500-600 L/min

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efevefv

      Niin ja eilen makasin sängylläni, niin laitoin käteni rinnan päälle ja otin kellolla aikaa ja mittasin leposykettäni, niin sydän löi aina välillä epäsäännöllisesti. Ne ovat varmaan lisälyöntejä, kun sydän lyö nopeen lyönnin aina väliin, vaikka tahti olisi muuten kummiskin tasainen?

    • ex embolikko .

      millä muuten menit sinne ilaliaan.
      mene hyväihminen lääkäriin ,
      kuulostas ihan vakavalta., tiesithän että lentomatkat ja tupakointi altistaa veritulpille.

    • astmaatikko myös

      Voi olla leuhkoveritulppa juu / keuhkokuumekkin! :/

      Sinuna menisin pikapikaa lääkäriin...

      Tsemppii!

      • astmaatikko myös

        siis keuhkoveritulppa , EI leuhko!!!!! :D


    • efevefv

      lentämällä menin. Kävin tänään yksityisellä. Ottivat EKG:n, verikokeet ja keuhkoröntgenkuvan. Kaikki olivat ok/puhtaat. Lääkäri oli keuhkolääkäri. Verikokeessa katottiin myös tulppahomma eli otti jonku trombin? Määräs kortisoni kuurin astmaan ja nosti lääkeannoksia ja sano, että seuraa viikko ja jos ei häviä, niin varaa uusi aika.

      • efevefv

        niin ja siis kortisoni tablettikuurin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe