Epätodellinen olo ja huimaus

3+2

En tiedä mikä minua vaivaa. Olen jo noin vuoden verran tuntenut pientä huimausta ja olo on hieman utuinen ja epätodellinen. Hankala kuvailla mutta tuntuu kuin huimaisi ja olisi hieman muissa maailmoissa. Olen myös jatkuvasti väsynyt vaikka nukun hyvin. Välillä tulee kylmä hiki vaikka ei ole kuuma.
Olen jo alkanut epäillä mielenterveysongelmia koska välillä tuntuu kuin eläisin itseni ulkopuolella, olo ei ole varsinaisesti huono mutta hieman leijuva ja epätodellinen. Tätä toistuu päivittäin mutta välillä olo on normaali.
En käytä mitään lääkkeitä ja alkoholiakin hyvin harvoin.
Muuten tunnen olevani terve mutta pientä painon nousua on ollut mutta syy siihen on varmaan itsessäni.
Mikähän minussa on vikana ? Osaisiko joku veikata sillä olen jo huolestunut.

24

16938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HelskeP

      Moi
      Tuli mieleen tosta ku sanoit että kuin oisit itsesi ulkopuolella, voisko sullaki olla tämä?(Kalkkeutunut käpyrauhanen) (Melko varmasti on,en usko että muuten voisit olla itsesi ulkopuolella) (mullaki oli tommosia oireita)

      OSA 1


      Hei!

      Monia vuosia sitten,kun aloin tehdä sydämenavausharjoituksia/ läsnäoloharjoituksia (olin myös taidekoulussa polttelin pilveä silloin tällöin,nämä kaikki stressi saavat depersonaatiota tapahtumaan) sain silloin tällöin depersonalisaatiokohtauksia.
      Joidenkin vuosien päästä valaistuin, ja siitä meni taas joitain vuosia,kun rupesin ymmärtämään,mistä kaikki vaikeuteni ovat johtuneet. (Valaistuneessa tilassa näet selvemmin oman sisäisen tilan ja tunteet (tässä tapauksessa puuttuvat tunteet. Te ette melko varmasti halua/pysty näkemaan tätä asiaa näin,mutta jos sinulla on depersonaatio-oireita (lanka itseen katkeaa),sinulla on kalkkeutunut käpyrauhanen. (Oikeat tunteet puuttuvat. Sitä on vaikea tajuta,kun (mahdollisesti) koko elämän olet ollut tuossa tilassa, et silloin voi alkaa tajuta millaista on tuntea oikeasti. Mutta jos esim. ihailet ihmisiä,jotka puhuvat rohkeasti ja joilla mahtava itseilmaisu, kertoo, että kaipaat tunteita (TUNTEITA).
      Tässä lista muista tunnusmerkeistä: (Tätä tilaa on eriasteisina, joten voi olla yksi tai useampi oire)
      -Hiljaisuus
      -Tyhjyyden tunne
      -Vakavuus,tietynlainen huumorintajuttomuus
      -Tunne,että on erilainen kuin muut
      -Tunne,että olet ”aito” ja muut ei
      -Valokuvaushetket vaikeita
      -Pakkomielteitä
      -Saatat muuttua aina kulloinkin eri ihmisen kaltaiseksi, kenen seurassa olet
      -Et saa nautintoa seksistä
      -Rypyttömät kasvot
      -Joku saattaa ”haukkua” kylmyydestä
      -Musiikki ( aistit) tärkeitä (täyttävät tyhjiöö)
      -Riippuvuuksia (haet muualta elämää koska tunteet puuttuvat) (helpompi lopettaa sen jälkeen kun kuorit käpyrauhasen c-vit. kuurilla)
      -Silmien karsastus (Et pysty katsomaan itseäsi peilistä(silmiin),muiden vaikea katsoa kumpaankin silmään)(voi tulla vuosien mittaan).
      Depersonaatiota tulee,koska sinulla ei ole tunteita et ole paikalla.(Siis yleensäkin ei vain depersonaatio-hetkellä). Joten kun teet jotain,mitä alussa mainitsin (henk.harjoitukset,päihteet,stressi,taide), irtoaa sun yhteys sisäiseen ohueen linkkiin,ohueen yhteyteen maailmaan. Ihmisellä on muutakin kuin tuo linkki,et ole ikinä siitä tiennyt (riippuu milloin käpyrauhasesi kalkkeutui,minulla se tapahtui jo ihan pienenä).
      Käpyrauhasen kalkkeutumista (kuva en.wikipedia.org/wiki/Pineal_gland) aiheuttaa FLUORI. (Kalkkeutumattomassa rauhasessa pieniä aukkoja pinnassa,kalkkeutuneessa ei.)
      Fluori on lyijyäkin myrkyllisempää. Se on raskasmetalliteollisuuden jäte. Netissä luin juttua, että vuosikymmeniä sitten tuo teollisuus mietti miten sen jätteen sais hävitettyä huokein kustannuksin.Sitten se päätyi kaikkien suihin,eikä vieläkään sieltä sitä ole saatu pois.
      Luin myös miten esim. Hitler ( USA:ssa johto 1950-luvulla??) oli halunnut kehitellä ainetta/tapaa massojen kontrolloimiseksi. Nimittäin fluori (kalkkeuttaessaan käpyrauhasen) kaventaa ihmisen olemista ja tunteita niin olemattomiin,tekee susta tyhmän,että TOIMII tosiaan. Toivottavasti kärähtävät PIAN tästä. Niin monia elämiä on mennyt hukkaan tämän takia.
      (Luulen,että myös kaksisuuntainen mielialahäiriö johtuu tästä.)
      ELI FLUORI AIHEUTTAA TÄMÄN. Fluoria siis:
      -Hammastahnassa(osta fluoriton ekokaupasta)
      -Oluessa
      -Tupakassa(on olemassa lisäaineetonta tupakkaa, =pelkkää tupakkaa))
      -Torjunta-aineissa(varsinkin viinirypäleissä)
      -Tamarindissa
      -Hammaslääkärillä laittavat joskus
      -Joissain lääkkeissä,esim. hiivasienilääkkeissä

      • HelskeP

        OSA 2


        MITEN PÄÄSET EROON KALKKIKERROSTUMASTA?
        Syöt happoneutralisoitua C-vitamiinia 4-6(-?) kuukautta alkaen 3000mg päivässä (1000mg aamulla,1000 mg päivällä ja 1000mg ennen nukk.menoa). Mitä enemmän syöt, sitä parempi ja sitä nopeammin saat puhdistuksen käytyä loppuun.
        C-vitamiinin on oltava happoneutralisoitua,koska käpyrauhanen (kuten ei muukaan elimistö) ei tykkää happamuudesta. (Se aih. syöpää.Tämän mokan lääkärit tekivät, kun testasivat suuria C-vitamiinimääriä. C-vitamiini ei ole vaarallista suurina määrinä,elimistö tekee hormoneja siitä,hapan versio vaurioittaa.)
        Lisäksi nämä voi auttaa kuorimaan:
        -Spirulina
        -Hainrustojauhe
        -Suolavesi (Ei missään nimessä saa olla ”tavallista” suolaa, koska sekin on muutettu kropalle agressiiviseen (ja ravinneköyhään) muotoon,käytä kuningassuolaa tms. (saa luontaistuotekaupoista).
        -Syö yksi kokonainen meloni viikossa (puhdistaa elimet. Meloni ei ruoansulatuksellisesti käy yhteen muiden ruokien kanssa, joten syö erikseen ja taukoa ennen ja jälkeen parikymm. min) niin usein ku jaksat
        PS.Jos syöt lääkärin määräämiä lääkkeitä, (varsinki psyyke-) et voi tehdä tätä kuuria. Sun pitää lopettaa ne ja sitten vasta voit aloittaa tän kuurin.
        Kannattaa tehdä tämä puhdistus. Sen jälkeen kun olin tämän tehnyt,musta tuntui,että en ollut ollut edes elossa aikaisemmin. Pirskule! Aattelepa.
        Tässä merkkejä,joista tiedät,että kalkkikerrostuma alkaa poistua rauhasen päältä (siis en muuten muistanut mainita aikaisemmin,että Fluori muuttaa kalsiumin sellaiseen muotoon,joka tekee kerroksen käpyrauhasen päälle.)
        -Ps. Nämä oireet voi olla rankkoja, mutta jäin itsekin henkiin
        -Levottomat jalat etc.
        -Lihaksissa nykii (silmissä)
        -Painetta silmissä
        -Painetta päässä
        -Energiavirtoja päässä
        -Tietoisuuden muutoksia (uusi hermosto ja OIKEAT TUNTEET alkaa muodostua)
        -Et tiedä,miten kävellä,vetelyys
        Vältä kuurin aikana stimulantteja (alkoholi,kahvi,tupakka,huumeet,tee (musta,vihreä,valkoinen=kofeiinia),matte(=kofeiinia),inkivääri,chili etc., valkosipuli,raaka sipuli, jotku mausteet,kokis(kofeiinia),suklaa(kofeiinia),energiajuomat) koska ne ärsyttää herkkää hermostoa.
        VAROITUS. Siten kun sulla on näitä puhdistumisen merkkejä, et voi enää lopettaa kuuria kesken,tai et pääse tasapainoon. Tee se loppuun.
        PS.Puhdistusoireita tulee NOIN 2-4 (-?) kuukauden päästä kun aloitit.
        JAKSAMISTA!!! :) :) Heli


      • 3+2
        HelskeP kirjoitti:

        OSA 2


        MITEN PÄÄSET EROON KALKKIKERROSTUMASTA?
        Syöt happoneutralisoitua C-vitamiinia 4-6(-?) kuukautta alkaen 3000mg päivässä (1000mg aamulla,1000 mg päivällä ja 1000mg ennen nukk.menoa). Mitä enemmän syöt, sitä parempi ja sitä nopeammin saat puhdistuksen käytyä loppuun.
        C-vitamiinin on oltava happoneutralisoitua,koska käpyrauhanen (kuten ei muukaan elimistö) ei tykkää happamuudesta. (Se aih. syöpää.Tämän mokan lääkärit tekivät, kun testasivat suuria C-vitamiinimääriä. C-vitamiini ei ole vaarallista suurina määrinä,elimistö tekee hormoneja siitä,hapan versio vaurioittaa.)
        Lisäksi nämä voi auttaa kuorimaan:
        -Spirulina
        -Hainrustojauhe
        -Suolavesi (Ei missään nimessä saa olla ”tavallista” suolaa, koska sekin on muutettu kropalle agressiiviseen (ja ravinneköyhään) muotoon,käytä kuningassuolaa tms. (saa luontaistuotekaupoista).
        -Syö yksi kokonainen meloni viikossa (puhdistaa elimet. Meloni ei ruoansulatuksellisesti käy yhteen muiden ruokien kanssa, joten syö erikseen ja taukoa ennen ja jälkeen parikymm. min) niin usein ku jaksat
        PS.Jos syöt lääkärin määräämiä lääkkeitä, (varsinki psyyke-) et voi tehdä tätä kuuria. Sun pitää lopettaa ne ja sitten vasta voit aloittaa tän kuurin.
        Kannattaa tehdä tämä puhdistus. Sen jälkeen kun olin tämän tehnyt,musta tuntui,että en ollut ollut edes elossa aikaisemmin. Pirskule! Aattelepa.
        Tässä merkkejä,joista tiedät,että kalkkikerrostuma alkaa poistua rauhasen päältä (siis en muuten muistanut mainita aikaisemmin,että Fluori muuttaa kalsiumin sellaiseen muotoon,joka tekee kerroksen käpyrauhasen päälle.)
        -Ps. Nämä oireet voi olla rankkoja, mutta jäin itsekin henkiin
        -Levottomat jalat etc.
        -Lihaksissa nykii (silmissä)
        -Painetta silmissä
        -Painetta päässä
        -Energiavirtoja päässä
        -Tietoisuuden muutoksia (uusi hermosto ja OIKEAT TUNTEET alkaa muodostua)
        -Et tiedä,miten kävellä,vetelyys
        Vältä kuurin aikana stimulantteja (alkoholi,kahvi,tupakka,huumeet,tee (musta,vihreä,valkoinen=kofeiinia),matte(=kofeiinia),inkivääri,chili etc., valkosipuli,raaka sipuli, jotku mausteet,kokis(kofeiinia),suklaa(kofeiinia),energiajuomat) koska ne ärsyttää herkkää hermostoa.
        VAROITUS. Siten kun sulla on näitä puhdistumisen merkkejä, et voi enää lopettaa kuuria kesken,tai et pääse tasapainoon. Tee se loppuun.
        PS.Puhdistusoireita tulee NOIN 2-4 (-?) kuukauden päästä kun aloitit.
        JAKSAMISTA!!! :) :) Heli

        Oho, nyt kävi pelottamaan entistä enemmän....
        Kiitos perusteellisesta vastauksesta ja vaikka moni asia kirjoituksessasi kuvaili olotilojani hyvinkin täsmällisesti niin toivon että en kärsi kuvailemastasi sairaudesta. Taidan heti aamulla ottaa yhteyttä lääkäriin ja selvittää mistä on kysymys. Toivottavasti vaikka vain stressi tai muu vastaava.


      • kysymys
        HelskeP kirjoitti:

        OSA 2


        MITEN PÄÄSET EROON KALKKIKERROSTUMASTA?
        Syöt happoneutralisoitua C-vitamiinia 4-6(-?) kuukautta alkaen 3000mg päivässä (1000mg aamulla,1000 mg päivällä ja 1000mg ennen nukk.menoa). Mitä enemmän syöt, sitä parempi ja sitä nopeammin saat puhdistuksen käytyä loppuun.
        C-vitamiinin on oltava happoneutralisoitua,koska käpyrauhanen (kuten ei muukaan elimistö) ei tykkää happamuudesta. (Se aih. syöpää.Tämän mokan lääkärit tekivät, kun testasivat suuria C-vitamiinimääriä. C-vitamiini ei ole vaarallista suurina määrinä,elimistö tekee hormoneja siitä,hapan versio vaurioittaa.)
        Lisäksi nämä voi auttaa kuorimaan:
        -Spirulina
        -Hainrustojauhe
        -Suolavesi (Ei missään nimessä saa olla ”tavallista” suolaa, koska sekin on muutettu kropalle agressiiviseen (ja ravinneköyhään) muotoon,käytä kuningassuolaa tms. (saa luontaistuotekaupoista).
        -Syö yksi kokonainen meloni viikossa (puhdistaa elimet. Meloni ei ruoansulatuksellisesti käy yhteen muiden ruokien kanssa, joten syö erikseen ja taukoa ennen ja jälkeen parikymm. min) niin usein ku jaksat
        PS.Jos syöt lääkärin määräämiä lääkkeitä, (varsinki psyyke-) et voi tehdä tätä kuuria. Sun pitää lopettaa ne ja sitten vasta voit aloittaa tän kuurin.
        Kannattaa tehdä tämä puhdistus. Sen jälkeen kun olin tämän tehnyt,musta tuntui,että en ollut ollut edes elossa aikaisemmin. Pirskule! Aattelepa.
        Tässä merkkejä,joista tiedät,että kalkkikerrostuma alkaa poistua rauhasen päältä (siis en muuten muistanut mainita aikaisemmin,että Fluori muuttaa kalsiumin sellaiseen muotoon,joka tekee kerroksen käpyrauhasen päälle.)
        -Ps. Nämä oireet voi olla rankkoja, mutta jäin itsekin henkiin
        -Levottomat jalat etc.
        -Lihaksissa nykii (silmissä)
        -Painetta silmissä
        -Painetta päässä
        -Energiavirtoja päässä
        -Tietoisuuden muutoksia (uusi hermosto ja OIKEAT TUNTEET alkaa muodostua)
        -Et tiedä,miten kävellä,vetelyys
        Vältä kuurin aikana stimulantteja (alkoholi,kahvi,tupakka,huumeet,tee (musta,vihreä,valkoinen=kofeiinia),matte(=kofeiinia),inkivääri,chili etc., valkosipuli,raaka sipuli, jotku mausteet,kokis(kofeiinia),suklaa(kofeiinia),energiajuomat) koska ne ärsyttää herkkää hermostoa.
        VAROITUS. Siten kun sulla on näitä puhdistumisen merkkejä, et voi enää lopettaa kuuria kesken,tai et pääse tasapainoon. Tee se loppuun.
        PS.Puhdistusoireita tulee NOIN 2-4 (-?) kuukauden päästä kun aloitit.
        JAKSAMISTA!!! :) :) Heli

        Mistä tuota happoneutralisoitua c-vitamiinia saa?


      • 4,10
        kysymys kirjoitti:

        Mistä tuota happoneutralisoitua c-vitamiinia saa?

        alkuperäiselle:
        Kerrotko mitä sinulle sanottiin lääkärissä. Minulla samantapaisia oireita.


      • aloittaja.
        4,10 kirjoitti:

        alkuperäiselle:
        Kerrotko mitä sinulle sanottiin lääkärissä. Minulla samantapaisia oireita.

        Tulin juuri lääkäristä ja vielä ei osattu määritellä mikä minua vaivaa mutta määrättiin kokeisiin. Kilirauhasen toimintahäiriö, aivoverenkierron häiriö, tasapainoelinsairaus tai vaikka aivokasvain voi olla mahdollisia mutta ennen kokeiden tuloksia on mahdoton antaa diagnosia. Siis määritelmät on ne mitä muistan, oikeita termejä en enää edes muista kun jännitin niin paljon.
        Kerroin lääkärille myös tuosta käpyrauhasjutusta ja mitä netissä kerrottiin. Lääkäri suhtautui ihan asiallisesti mutta kertoi että kaikkea mitä netistä lukee ei kannata ottaa todesta vaan kannattaa hakeutua lääkäriin.
        Itse kuitenkin koin että käpyrauhasen kalkkeutumisesta kertova viesti oli kuin suoraan elämästäni joten aion aloittaa myös noudattamaan siinä annettua ohjetta. Tuskin siitä ainakaan haittaa on.


      • HelskeP
        kysymys kirjoitti:

        Mistä tuota happoneutralisoitua c-vitamiinia saa?

        Life-kaupan oma merkki halvin (90 tablettia n. 17 euroa), muistakin luontaistuotekaupoista saa (kalliimpia??)..


      • HelskeP
        aloittaja. kirjoitti:

        Tulin juuri lääkäristä ja vielä ei osattu määritellä mikä minua vaivaa mutta määrättiin kokeisiin. Kilirauhasen toimintahäiriö, aivoverenkierron häiriö, tasapainoelinsairaus tai vaikka aivokasvain voi olla mahdollisia mutta ennen kokeiden tuloksia on mahdoton antaa diagnosia. Siis määritelmät on ne mitä muistan, oikeita termejä en enää edes muista kun jännitin niin paljon.
        Kerroin lääkärille myös tuosta käpyrauhasjutusta ja mitä netissä kerrottiin. Lääkäri suhtautui ihan asiallisesti mutta kertoi että kaikkea mitä netistä lukee ei kannata ottaa todesta vaan kannattaa hakeutua lääkäriin.
        Itse kuitenkin koin että käpyrauhasen kalkkeutumisesta kertova viesti oli kuin suoraan elämästäni joten aion aloittaa myös noudattamaan siinä annettua ohjetta. Tuskin siitä ainakaan haittaa on.

        PS. Unohtakaa tuo hainrustojauhe. Tehkää vain c-vitamiinilla ( muut , mut ei hainr...) niin kuin minäkin.


      • HelskeP

        (Unohdin oire listalta, että ei muista esim. lapsuudesta ¨mitään.(Riippuu,milloin rauhanen kalkkeutui) Muutenkin saataa olla huono muisti).

        -Saatat muuttua aina kulloinkin eri ihmisen kaltaiseksi, kenen seurassa olet /Yli-empaattinen(henkilökohtaiset rajat puuttuu, oikeat tunteet tekisi ne)...


    • E=C

      Minä veikkaan, että kyse on jonkinlaisesta ahdistuksesta (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö), paniikkihäiriöstä, masennuksesta tms., joihin kaikkiin voi kuulua kuvailemaasi huimausta, epätodellisuuden tunnetta, poissaolontunnetta, ja paljon muitakin, sekä fyysisiä, että psyykkisiä oireita, kuten hengenahdistusta, suun kuivumista, outoja sydän/rinta tuntemuksia, unettomuutta, paineen tunnetta päässä, pelkotiloja jne...

      On hyvä, että olet käynyt lääkärissä ja tehdään testejä, mutta jos ja kun mitään aivokasvaimia ei löydy, eikä muutakaan fyysistä sairautta, ehdota lääkärillesi, josko kyseessä saattaisi olla jokin veikkaamistani asioista.

      Itse kärsin vastaavista oudoista oloista ja huimauksesta 4 vuotta, kunnes sain varattua ajan psykiatrilta. Diagnoosi paniikkihäiriö yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. (koko ajan olin pelännyt jotain fyysistä sairautta, aivokasvainta tai sydän peräistä.)

      Sain Cipralex lääkityksen, jota olen syönyt nyt vuoden verran ja oireet ovat pysyneet poissa.

      Tsemppiä! Kyllä se siitä! :)

      Pari linkkiä vielä:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paniikkihäiriö

      http://www.introspekt.fi/artikkelit/yleistynyt-ahdistuneisuushairio/

    • Aloittaja.

      Tänä aamuna kun asioita tässä mietin niin tajusin että olen ollut todella typärä kun olen uskonut kaiken maailman Käpyrauhas höpönlöpöön ja kun luin noi ekat vastaukset uudestaan niin ne lähinnä nauratti. Joskus ihmettelin että miten ihminen voi olla niin sekaisin että uskoo kaikkea huuhaata mutta nyt huomaan näin käyneen itsellenikin. Näköjään kun tarpeeksi pelkää terveytensä puolesta on valmis uskomaan kaikkea hevonkukkua.
      Toivottavasti muutkin havahtuu siihen että terveydestään kannattaa huolehtia lääkärin ohjeiden mukaan eikä minkään nettijutun ohjeen mukaan joka lähinnä kuulostaa utopialta ja mielipuoliselta.

      • HelskeP

        Jos sulla on ollu olotiloja, että oot itsesi ulkopuolella, niin se kyllä on tämä mistä kerroin. Harmi jos et usko..


      • HelskeP

        Ota riski ja ole "typerä"


    • taikatemppu-

      -utuinen ja epätodellinen
      -huimaisi ja olisi hieman muissa maailmoissa.
      - jatkuvasti väsynyt vaikka nukun hyvin
      -kylmä hiki vaikka ei ole kuuma

      Mikäli olet mies niin:
      -liika masturbointi
      -testosteronivaje

      Muutoin ehkä jokin rauhasongelma, kilpirauhas, adrenaliinirauhanen tms. Tai ehkä alhainen hemoglobiini. Suolojen vajaus?

      Pidä huoli, että syöt terveellisesti, ravinnosta paljon proteiinia, hyviä rasvoja (myös voita), hedelmiä, marjoja (C-vitamiinia myös paljon), suolaakin riittävästi (ei kuitenkaan tavallista ruokasuolaa), terveellisiä hiilareita.

    • Oisko dissosiaatiota/dereaisaatiota/depersonalisaatiota? Mulla usein samantapaisia tuntemuksia ja mulla on tod.näk. dissosiaatiohäiriö. Kannattaa mennä tutkimuksiin...

    • Infoa

      Sellaista häiriötä ei ole olemassakaan. Kyseessä on yleinen oire jostakin ongelmasta. Jos psyykkistä syytä haet, niin sitten se on paniikkihäiriö tai masennus. Sinänsä ikäviä, mutta hoidettavia ja vaarattomia asioita. Jos kuitenkin koet olevasi henkisesti täysin terve, on sinussa jokin fyysinen ongelma joka kannattaa selvittä. Aiheuttajia on lukuisia ja kannattaa selvittää asiaa. Esimerkkejä joistakin:

      Piilokarsastus

      Liian alhainen/korkea verenpaine/syke

      Niska/hartija jumit

      Väärä purenta/viisaudenhammas kireyttää lihakset

      Epilepsia

      Migreeni (löytyy myöskin muuten oireettomana)

      Allergia

      Asentohuimaus

      Kilpirauhasen/lisämunuaisen liika/vajaatoiminta

      Aivojen välittäjäaineiden puutostila

      Aivokasvain

      Itselläni tuo piilokarsastus huijaa aivoja, niskat jäykät ja syke/paineet liian alhaalla. Joku niistä. Kuitenkin uudet silmälasit palauttaneet olon näin päivän käytön jälkeen suht normaaliksi, eli varmaankin sieltä kyse. Kunnolla vain selvittämään, eikä heti psykiatrille, jos muuten on normaali ja hyvä olla.

      Tuo fluori juttu oli kiistämättä jännä ja olen kuullut siitä aikaisemminkin... Myrkkyhän se on, mutta jaa-a...

      • Infoa

        Dereaalisaatio ja muut termit ovat vain yleisnimityksiä oireillesi, eivätkä itsessään sairauksia. Eli pää vain kylmänä. Et ole tulossa hulluksi, tai mitään. Tämä oireilu sekoitetaankin liian usein mielenterveyteen,vaikka se siihen harvoin liittyykään,koska oirehdinnan luonne saa ihmisen helposti luulemaan niin. Kaikista luettelemistani jutuista, varmaan karsastus ja niskavaivat ovat yleisimmät. Myöskin erilaiset vitamiinien puutostilat,verensokeriongelmat ja selkänikamien ongelmat aiheuttavat epätodellista oloa. Eli ainakin neurologi, silmälääkäri, hammaslääkäri, yleislääkäri ja kardiologi (jos yleislääkäri löytää jotakin) lävitse ainakin näin alkuun.


    • 19eval

      Mikäli täällä joku kokee tarvitsevansa vertaistukea depersonalisaatio häiriön vuoksi niin tulkaa ihmeessä keskustelemaan Depersonalisaatio/derealisaatio (FIN) -Faceryhmään! :)

    • Anonyymi

      Adolf Hitler (20. huhtikuuta 1889 Braunau am Inn, Itävalta-Unkari – 30. huhtikuuta 1945 Berliini, Saksa) oli itävaltalaissyntyinen saksalainen poliitikko, joka nousi Saksan valtakunnankansleriksi ja johti natsihallinnon aikana 1933–1945 maata diktaattorina, Saksan valtakunnanjohtajana (Führer). Hitlerin politiikka perustui hänen kehittämäänsä kansallissosialismina tunnettuun aatesuuntaan, joka pohjautui nationalismiin, rasistiseen rotuoppiin ja jyrkkään antisemitismiin. Johtamansa Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen avulla Hitler perusti Saksaan totalitaarisen hallinnon, jossa toisinajattelijat kukistettiin väkivalloin. Hitlerin aloittamat valloitussodat johtivat toisen maailmansodan syttymiseen Euroopassa, ja hänen hallintonsa harjoittama terrori johti rikoksiin ihmisyyttä vastaan ja holokaustina tunnettuun kansanmurhaan. Tästä huolimatta Hitler oli monien aikalaistensa kannattama ja palvoma johtaja. Hänen valtakautensa päättyi Saksan tappioon ja Hitlerin itsemurhaan keväällä 1945.

      Adolf Hitler
      Hitler vuonna 1938
      Hitler vuonna 1938
      Saksan Führer
      2. elokuuta 1934 – 30. huhtikuuta 1945
      Edeltäjä
      Paul von Hindenburg (valtakunnanpresidentti)
      Seuraaja
      Karl Dönitz (valtakunnanpresidentti)
      Saksan valtakunnankansleri
      30. tammikuuta 1933 – 30. huhtikuuta 1945
      Edeltäjä
      Kurt von Schleicher
      Seuraaja
      Joseph Goebbels
      Saksan kansallissosialistisen työväenpuolueen puheenjohtaja
      29. kesäkuuta 1921 – 30. huhtikuuta 1945
      Edeltäjä
      Anton Drexler
      Seuraaja
      Martin Bormann
      Henkilötiedot
      Syntynyt
      20. huhtikuuta 1889
      Braunau am Inn, Itävalta-Unkari
      Kuollut
      30. huhtikuuta 1945 (56 vuotta)
      Berliini, natsi-Saksa
      Ammatti
      poliitikko
      Puoliso
      Eva Braun (29.–30.4.1945)
      Tiedot
      Puolue
      Saksan kansallissosialistinen työväenpuolue (1921–1945)
      Allekirjoitus
      Allekirjoitus
      Sotilaspalvelus
      Palvelusmaa(t)
      Saksan keisarikunta Saksan keisarikunta
      Puolustushaara
      Saksan keisarikunta Baijerin armeija
      Palveluvuodet
      1914–1920
      Sotilasarvo
      Jefreitteri
      Verbindungsmann
      Joukkoyksikkö
      Baijerin 16. reservirykmentti
      Reichswehr-tiedustelu
      Taistelut ja sodat
      Ensimmäinen maailmansota
      Kunniamerkit
      1. luokan rautaristi
      2. luokan rautaristi
      Haavoittumismerkki
      Hitler oli taitava propagandisti ja puhuja, ja hyödyntäen räikeää juutalaisvastaista propagandaa, saksalaisten keskuudessa vallinnutta tyytymättömyyttä ensimmäisen maailmansodan lopputuloksesta sekä 1920-luvun lopun talousvaikeuksia hän kohosi Saksan diktaattoriksi maaliskuussa 1933. Hänen valtakautensa alkoi Versailles’n rauhansopimuksen yksipuolisella mitätöinnillä ja sitä seuranneella asevarustelulla sekä valtiojohtoisilla teollistamishankkeilla, jotka nostivat Saksan ensimmäisen maailmansodan jälkeisestä talouskriisistä. Samalla Saksasta muotoutui yksipuoluediktatuuri.

      Hitlerin aloittamat valloitussodat sytyttivät vuonna 1939 toisen maailmansodan, jonka kestäessä Saksa liittolaisineen valloitti suuren osan Eurooppaa. Sodan uhrien lisäksi Saksan hallitus järjestelmällisesti surmasi noin kuusi miljoonaa juutalaista ja miljoonia muita ihmisiä ”ei-toivottuna” pidetyn rodun, uskonnon, poliittisen vakaumuksen tai vamman vuoksi. Saksan häviön käytyä epäonnistuneen Neuvostoliiton valloitusyrityksen jälkeen väistämättömäksi Hitler teki itsemurhan bunkkerissaan puna-armeijan saartamassa Berliinin hallituskorttelissa sodan viimeisinä päivinä.

      Elämäkerta
      Hitlerin perintö
      Hitler taiteilijana
      Terveys
      Katso myös
      Lähteet
      Kirjallisuutta
      Aiheesta muualla

    • Anonyymi

      Homer Simpson on paras.

    • Anonyymi

      Itsellä tuon tyyppisen listan aiheuttajana oli ilmanlaatu työpaikalla.

      Kaikkea sekalaista oiretta. päänsärky, huimaus, väsymys oiretta. Vatsaoireita, muisti vaikeuksia, keskittymisvaikeuksia, apatiaa, flunssia, ei palaudu liikunnasta, niskajumi (poski ja otsaontelokanavat kiinni->niskajumi) jne. Epätodellinen olo, kömpelyys, hajuaistin häviäminen. Silmä ei jaksa tarkentaa yms.

      Työterveydestä sain pitkän sairasloman masennukseen.

      • Anonyymi

        Ja nytkö sitten "ruokit" sitä masennustasi täällä mielenterveyspalstalla lukiessasi muiden surkeuksista?


      • Anonyymi

        Halusin jakaa kokemukseni, jos niistä olisi jollekkin apua.

        Ilmanlaatu ongelmissa tulee itselle pääasiassa kuutta eri oiretta. Oirekombo riippuu rakennuksesta jossa oleskelee. Jossain paikassa tulee vain päänsärky ja tokkura olo.
        1. Yskää, nuhaa, hengitystie oiretta.
        2. Yleistä vetämättömyyttä ja väsymystä
        3. Huimausta, päänsärkyä, epätodellista oloa, älykkyyden ja muistin huononemista
        4. Vatsaoireita. Limakalvot vatsassakin huonona kuten hengitysteissä
        5. Sairauden tunnetta. On niinkuin olisi kipeänä. Posket punottaa, lämpö ja pulssi nousee.
        6. Toimintakyky kuin masentuneella jossei ymmärrä lähteä pois ilmanlaatu ongelmista.


    • Anonyymi

      Home voi aiheuttaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe