Mitä kannattaisi syödä että paska olisi kovempaa ja kiinteämpää? Mulla tulee joskus sellaista löysää kakkaa, joka jää persreiän tienoille enkä pysty sitä ulostamaan kokonaan. Siinä sitten joutuu pyyhkimään perseen ruvelle, niin että yksi paperirulla menee helposti. Pelonsekaisin tuntein odottaa aina seuraavaa paskomiskertaa. :) Auttaako liikunta tällaiseen? Entäs Ruokavalio?
Kovempaa kakkaa, kiitos.
6
13145
Vastaukset
- Kuitu
Lisää ruokavalioon kuituja, toki liikunta on aina hyväksi ja osta Vi-Siblin nimistä jauhetta apteekista. Tätä jauhetta mulle määräs erikoislääkäri samal ku diaknosoi ärtyneen paskusuolen. Mul oli oireena nimenomaan jatkuva ripuli. Vi-Siblin on tiivistäny mun ulosteen, ja mulle sopiva määrä on n.1/2 annoslusikallista. Liika oikeestaan aiheutti jo ummetusta. Mut kokeilemalla sen saa selville mikä on itelle hyvä määrä. Sitä siis saa ilman reseptiäki.
- toimii
Myös laxamucil toimii samoin, kuin myös luontaistuotekaupasta saatava Spagulax. Vaikuttava aine on sama. Kannattaa kokeilla mikä on parasta. Mulle vi-siblin teki ilmavaivoja, laxamucil ja spagulax ei.
- minä
toimii kirjoitti:
Myös laxamucil toimii samoin, kuin myös luontaistuotekaupasta saatava Spagulax. Vaikuttava aine on sama. Kannattaa kokeilla mikä on parasta. Mulle vi-siblin teki ilmavaivoja, laxamucil ja spagulax ei.
Mulla on samantyylisiä ongelmia. Voiko noita lääkkeitä syödä jatkuvasti vai vaan kuuriluontoisesti? Jos voi lähes jatkuvasti syödä niin onko niissä mitään haitallisia aineita...? Esim. (ehkä huono sellainen) kun eihän mitään buranaa tai yleensäkään mitään lääkettä saa jatkuvasti käyttää.
-Me- - Laxamucil
minä kirjoitti:
Mulla on samantyylisiä ongelmia. Voiko noita lääkkeitä syödä jatkuvasti vai vaan kuuriluontoisesti? Jos voi lähes jatkuvasti syödä niin onko niissä mitään haitallisia aineita...? Esim. (ehkä huono sellainen) kun eihän mitään buranaa tai yleensäkään mitään lääkettä saa jatkuvasti käyttää.
-Me-Laxamucilin, Vi-Siblinin, Agiocurin, Spagulaxin ja hieman kalliimman Colon Clear -luontaistuotteen vaikuttava aine on psylliumsiemenen kuitu joka turpoaa suolessa ja sitoo nestettä itseensä. Näin uloste tiivistyy. Psylliumsiemenet on sinänsä luonnontuotetta kuten pellavansiemenetkin ja turvallisia käyttää jatkuvasti ilman haittavaikutuksia (kysytty erikoislääkäriltä).
- M27
Laxamucil kirjoitti:
Laxamucilin, Vi-Siblinin, Agiocurin, Spagulaxin ja hieman kalliimman Colon Clear -luontaistuotteen vaikuttava aine on psylliumsiemenen kuitu joka turpoaa suolessa ja sitoo nestettä itseensä. Näin uloste tiivistyy. Psylliumsiemenet on sinänsä luonnontuotetta kuten pellavansiemenetkin ja turvallisia käyttää jatkuvasti ilman haittavaikutuksia (kysytty erikoislääkäriltä).
Mutta kun Laxamucilhan on ummetuslääke, ainakin niin sanotaan purkin kyljessä, niin luulisi sen lähinnä nopeuttavan suolen toimintaa ja tehoavan ummetukseen? Itselläni ollut aivan samoja vaivoja kuin edellisillä kirjoittajilla: liian löysää...
- Kyllä
M27 kirjoitti:
Mutta kun Laxamucilhan on ummetuslääke, ainakin niin sanotaan purkin kyljessä, niin luulisi sen lähinnä nopeuttavan suolen toimintaa ja tehoavan ummetukseen? Itselläni ollut aivan samoja vaivoja kuin edellisillä kirjoittajilla: liian löysää...
Niinhän siinä sanotaan. Laxamucil (psyllium) imee itseensä nestettä suolistossa ja siten hieman lisää kakan määrää, mutta samalla myös kiinteyttää sitä. Psyllium on sekä ripuliin että ummetukseen sopiva aine. Ei se tee kakasta kovaa pötköä vaan kiinteää yhtenäistä massaa niin että "varpusparvet loppuu". Mulla se samalla sitoo ilmaa ulosteeseen ja lähes lopettaa piereskelyn pöntöllä. En minäkään sitä uskonut ennenkuin itse kokeilin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840