Oiskohan jossainpäin suomea koiramiehelle tarvetta tai myykö joku hirviporukka ns. hirviä pystyyn olisin kiinnostunut ostamaan tälläisen luvan, kun on nuori koira ja meillä vain 1 lupa/porukka
kaato koiralle?
5
184
Vastaukset
- Paljon koiria
Varmasti jostain päin löytyy. Mutta oletko koiran hankinnan miettiny loppuun asti jos et saa metsästää edes sitä ainoaa lupaanne koirallasi? Meidän porukalla 7 lupaa ja tasan 7 koiraa. Kaikki pelaa hirvelle. Käytännössä alussa metsästämme siten että kun koiralle tulee kaato se siirtyy "sivuun"niin että kaikille on ammuttu. 7lupaa =5 aikuista 4 vasaa eli siinä vielä joku koira saa vielä haukkua toisenkin elukan.
- hm
No olihan noita lupia vielä viime syksynä, muttei enää tänävuonna. Onneksi karhu jahtiin päästiin. Voihan se lupamäärä romahtaa teilläkin päin ja silloin koiria on liikaa..
- Lisää toki tulee koiria
hm kirjoitti:
No olihan noita lupia vielä viime syksynä, muttei enää tänävuonna. Onneksi karhu jahtiin päästiin. Voihan se lupamäärä romahtaa teilläkin päin ja silloin koiria on liikaa..
Aikalailla joutuvat pitämään meidän alueen luvat ylhäällä hirvikolareiden takia. Paltamo-Sotkamo välimaastossa metätään jossa 5-tie , Ouluntien varsi ja itään Vuokatintie , Sotkamontie. 2008 oli 10kpl/1000ha ja nytkin vielä 3kpl/1000ha. Ei siitä voi paljon tiputtaa kaatomäärää tai petoja on saatava lisää. Tällä tihentymä alueella ei ole suden vakiintunutta reviiriä. Karhuja jonkin verran. Talvella pakkautuu hirvet Kontiomäen ratan varteen ja Oulujärveä vasten.
- Mahteeri
Kokemäellä ois yks hirviporukka nyt lauantaina ilman koiraa ja koiramiestä. Hirviä kyllä on. Sovittuna vierasjahtia ja omat koirat kipeenä, joten näin lyhkäisellä varoitusajalla tuli tämä yllättävä tarve.
No voihan.. myöhästyin tuosta ajankohdasta. Mutta jos tarvetta on niin olen käytettävissä, mutta kiitos kuitenkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043