Kävin tänään ekaa kertaa elämässäni ihotautilääkärillä, koska olen kyllästynyt huonoon ihooni. Minulla on siis ollut 5v komedoakne, olen nyt 18v tyttö. Mitään siis varsinaisia finnejä ei oikeastaan ole, vain mustapäitä ja sitte niitä komedoja.
Lääkäri kirjoitti minulle 2 kk kuurin tetralysalia ja sitten 2 geeliä. Mutta jännittää kyllä, että palaako iho taas samanlaiseen kuntoon kuurin jälkeen, kun se nyt on.
Kysyin lääkäriltä ruokavalion vaikutusta ihoon. Se sanoi, että ei vaikuta mun ihoon, mutta kuulemma jollakin saarella kenelläkään ihmisellä ei ole aknea, kun ne syö vhh. Sanoin, että olen netistä lukenut joidenkin ihon parantuneen heidän jätettyä gluteenin pois. Lääkäri sanoi, että ei vaikuta mitenkään ihon kuntoon. Olen kuitenkin nyt ajatellut jättää gluteenin pois ihan muutenkin ja katsoa, onko siitä mitään hyötyä..
Miten te olette päässyt eroon komedoaknesta lopullisesti?
Komedoakne, miten pääsitte eroon siitä?
26
11150
Vastaukset
- Helo
Hei! Itselläni myös komedoakne. antibiootit vaikuttavat minulla vain niin ettei tulehdusta synny, mutta itse komedo´ja ja tukkeumia eivät näytä poistavan. En ikinä ole käynyt ihotautilääkärilla. Tällä hetkellä käytössä yasmin e-pillerit jotka vähän auttavat ihon tilanteeseen.
En tiedä miten päästä komedoaknesta lopullisesti eroon, mutta jokin voide/geeli joka sisältää salisyylihappoa voisi olla toimiva. Ainakin itselläni tuntuu auttavan hiukan. Myös kerran viikossa ihon kuorinta jollain kemiallisella AHA/BHA kuorinta aineella auttaa......
Tästä asiasta en sitten ole ihan varma, mutta kerron kuitenkin. Olen saanut sellaisen käsityksen, että koska komedoakne johtuu talirauhasten häiriintymisestä siihen auttaisi (ehkä jopa pysyvästikkin) roaccutan kuuri. Roaccutan on a-vitamiini johdannainen ja vaikuttaa nimenomaan talineritykseen sitä vähentäen. Toisaalta, jos ihosi ei ole aivan mahdoton niin en itse tuota kuuria lähtisi syömään rankkojen sivuvaikutusten takia. Esimerkkeinä maksa-arvojen nousu, ihon kuivuminen ja ihotyypin muuttuminen kokonaan toisenlaiseksi...
Toivotaan, että nuo lääkärin määräämät antibiootit ja voiteet auttaisivat ihoosi :) - helpmeeehjkl
Mä kans haluisin vinkkejä miten saada komedoakne pois.. Aika lieväähän tää on..tollasia "luufinnejä" joista välillä tulee normifinnejä.. Eli finnejän jonkun verran otsassa ja ehkä yks finni välillä leuassa..Basironin jätin just ku sen vaikutus jotenki loppu, autto ennen mut ei enää, käytin vissii liian kauan. Nyt kokeilussa on Acon face young sarja. Tuskinpa tuokaan mitään auttaa. Outoo on ettei tälläseen lievään akneen auta mikään! Lääkäri varmaa vaan naurais mulle jos menisin kertomaan tästä. Ja auttaisko mitkään antibiootit ees pysyvästi?
- Helo
Ainakin aco face youngin päivävoiteessa on salisyylihappoa... Kaverin mukaan olisi ihan hyvää mutta inc listaa katsoessani huomasin että veden ja salisyylihapon lisäksi siinä on myös aika paljon silikonia :/ Mielelläni kuulisin auttavatko nuo tuotteet... Ehkä voisit laittaa kokemuksiasi niistä tänne että tehoaako vai ei?
- ghjklö
Joo laitan jos kärsivällisyys riittää kun ei näytä mikään auttavan tähän! en ymmärrä miten mahdollista kun sen verran lievää tää on...varmaa alotan ton basironin taas tähän otsaan, se on niin rajua ainetta vaan ettei haluis. ja sit taas punottaa ja kuumottaa ja vaikka mitä.
- Helo
Juu tiedän :( tuo basiron aiheuttaa samaa oireilua itsellenikin. Siksi olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoisia keinoja tähän vaivaan... Olen kokeillut antibiootteja, sinkkiä, pillereitä, monia voiteita ja jne. mutta mikään ei poista ongelmaa...
- sofia
Eli samalta tilanteelta kuulostaa :( Se basiron kyllä toimii, poistaa finnit ja pitää poissa. Mut nyt viimeks ku sitä käytin ni ei toiminu enää hirveen hyvin... Ja mäkin oon kokeillu sinkkiä ja vitamiineja ja jopa yrittäny jättää maitoa vähemmälle ja syödä mahollisimman terveellisesti jne. Ehkä mä vaan liiottelen tätä ongelmaa, mut silti se häiritsee mua. Oon kumminki vasta 16 ni ehkä tää lähtee ku teini-ikä loppuu..Minkä ikänen sä oot?:) Ja ilmottelethan jos löydät jonkun hyvän konstin:)
- 19
Minä myös odottelin, että komedoakne lähtisi itsestään iän myötä pois, mutta näin ei tosiaan ole käynyt,,
- ....
Ei mitään järkeä syödä antibiootteja, jos ei ole finnejä. Ne auttavat vain tulehdukseen, ja niillä on kuitenkin haittavaikutuksia terveydelle (mm. suoliston bakteerikanta ja sitä kautta esim. lihominen immuniteetti), ettei niitä pitäisi syödä turhaan! Pyydä mieluummin esim. Differin tai Avitcid -voiteisiin resepti, niiden pitäisi auttaa komedoihin.
Itse lopettaisin sen antibioottikuurin heti jos ei oikeasti ole mitään finnejä, ja syö ainakin maitohappobakteereja.- fdghj
Itse olen syönyt gluteenitonta ruokavaliota nyt muutaman vuoden aknen takia. Yritän syödä paljon kasviksia, voita ja oliiviöljyä, lihaa, munia, ym. Tuntuu auttaneen tulehdukseen, niin että pahoja finnejä tulee harvemmin ja ne parantuu helpommin. Myös stressillä ja yöunilla on paljon vaikutusta.
Ikävä kyllä komedoihin tämä ei ole tepsinyt, vaan niitä on jopa enemmän kuin ennen. Harkitsen nyt maitotuotteiden jättämistä pois, liikunnan lisäystä ja mahdollisia muita keinoja. Silloin kun pidin välivuoden ja kävin iltakoulua ihoni oli todella hyvässä kunnossa ja ei niin tukossa, mutta nyt kun pakollisia aamuluentoja on aika usein ja kiire koulussa, ihoni on tasaisesti huonompi vaikka kuinka yritän elää terveellisesti. Eli luulen stressin hormonien vaikuttavan.
- komedoaknebuu
Ihotautilääkäri sanoi, että mitkään ruokavaliot tms. ei auta komedoakneen, koska kyseessä on tulehdus..
- effibriest
Kannattaa kokeilla esim Neutrogenan tai Cliniquen puhdistustuotteita ja voiteita. Kosmetologin suorittamasta ihonpuhdistuksesta voi olla apua - sen jälkeen myös hoitotuotteet tehoavat paremmin. Tosin puhdistuksessa pitäisi käydä parin kuukauden välein.
Ihotautilääkärin maaräävistä voiteista saattaa olla paljonkin apua. Antibiootteja ei kannata komedoakneen syödä.
Ja sitten noista terveistä elämäntavoista. Ruokavaliolla ei kuulemma ole erityisemmin vaikutusta ihon kuntoon, mutta eihän se haittaa, jos kokeilee. Kannattaa ainakin ulkoilla paljon ja juoda runsaasti vettä. - Pedrookin
Ainoa mikä on mulla auttanut on Bion aknenhoitosarja. Kosmetologilla olen käynyt ja hän juuri hoidossaan käytti Bionin tuotteita ja ehdotti minua ostamaan niitä myös kotikäyttöön. Nyt oon käyttänyt näit tuotteita jo parisen kuukautta ja alkaa näyttämään iho jo paljon terveemmältä.
Tuo on ikävä kyllä totta ettei ruokavaliolla ole osaa eikä arpaa komedoaknen hoidossa, sillä kyseessähän on kosmetologini mukaan ihon tulehdustila.
Tsemppiä, kyllä se iho siitä tokenee kun löydät itselles sopivat tuotteet/hoitomenetelmät! - Jeijjis
Mitä bionin tuotteita käytät?
- turhauttaa
kokeiltu on jo esim basironia ja bionin tuotteita, d & a-vitamiinin lisäämistä, mutta mikään ei vaikuta pysyvästi, joko kuivattaa aivan liikaa tai sitten ei vaikuta. ilmeisesti pakko varata jonnekkin iholääkärille aika kun ei mikään toimi...vähän epälyttää kyllä kysyä jotain roaccuttania näin lievään vaivaan, kun ainoa ongelma on se että ihohuokosiin vaan aina muodostuu sitä talia, ihan sama mitä tekee. mutta mielummin ottais jonkun kuurin joku _oikesti_ vaikuttais pysyvästi. on kyllä kun yks vitun syöpä tämä...
- demodexsolutions.com
90% aknen syy on demodex punkki.
- sama omgelma :(
Mä oon 16v poika. Mulla alkoi komedoakne vuos sitte kesällä, riparilla. Liittyykö se jotenki siihen, että ois murrosikä alkanu? Oon nyt siis yli vuoden siitä kärsiny. Mikä avuksi?
- vanhus22
roacuttan kuuri ja dalacin liuos noin vuoden verran mulla.. sitten lähti.. ja nyt 20 vuoden päästä on edelleen ne tulee ressistä ja huonosta ruoka valiosta:( salisyylihappohoito on yksi keino päästä niistä
- kokeiltuoooon
Differin geeliä lääkäriltä niin komedot lähtee parissa kuukaudessa. Mitkään kosmetiikkatuotteet ja ihonpuhdistusaineet ei auta. Eikä antibiootit.
- ..........
Komedoakneen ei auta mikään. Ei edes Roaccutan jota joudun syömään vuodet ympäri pitääkseni komedot poissa. Kohta lähden kokeilemaan vähähiilihydraattista ruokavaliota.
- desperate_
Itse kokeilen nyt salisyylihappoa. Eli Paula's Choice 2% BHA ja Dianne Yvonnen 5 % salisyylihappo on tilattuna netistä ja aion käyttää niitä iltaisin ainakin muutaman viikon ajan ja katsoa, autttaako tukkeutuneisiin huokosiin. Ruokavaliot olen lähes kaikki jo kokeillut, ja ne ovat auttaneet finneihin, mutteivät komedoihin. Olen myös kuullut, että aspiriinista tehty kasvonaamio (salisyylihappoa) olisi tehokas täsmähoito. Muuten en oikein tiedä mikä voisi tehota, paitsi pillerit tai Roa, enkä haluaisi kumpaakaan.
- odotan2013
on se ihme miten lääketiede on vielä lapsen kengissä ja jotain komedoita ei osata hoitaa pois! Voi veenus soikoon.
- tfyhcf
Minulla on nyt testauksessa maidoton ruokavalio -voin raportoida muutaman kuukauden päästä, miltä näyttää. Käytän myös Avitcidia joka kolmas yö (haittavaikutusten vuoksi) ja muuten Acnicylia (maitohappokuorinta). Paula's Choicen BHA-kuorinta löytyy myös kaapista, mutta se pahentaa ihoni punoitusta, joten käytän vain harvakseltaan. Mustapäitä löytyy siis näiden käytöstä huolimatta, mutta eivät ainakaan ammota niin pahasti.
Kiinnostaisi tuo Differin-geeli, jonka joku mainitsi. Auttaisiko tosiaan? - voisin ostaa
Auttaako Basironin tuotteet komedoakneen tai akneen yleensä?!
- turhauttaa
^ei oo itellä ainakaan vaikuttanu mitenkään muuten kun kuivattaa helvetisti. differin kohta ollu kuukauden käytössä, ei mitään vaikutusta..
- akneonpoissa
MSM geeli auttaa. Kannattaa valita huolella laadukas ja riittävillä pitoisuuksilla oleva MSM geeli. Sehän sisältää orgaanista rikkiä, jota on ihossamme suuria määriä. Sen voi laittaa paksuksi naamioksi yöksi tai esim. pitää 2h sitä. Ite laitan aina nukkumaanmentäessä MSM Geeliä pienen pisaran näppylälle ja aamulla sitä ei ole. Laitoin äsken jo tänne viestiä aikasemmin, mutta tilasin MSM Geelin edullisesti http://www.aloeverakellari.com sivulta. sain mukavan hammastahnan kaupanpäälle!!!!
Niin ja kannattaa kokeilla edes, et menetä mitään jos tilaa tuolta -> 90 pv tyytyväisyystakuu! Eipä näytä nuo ylläolevat sivut toimivan. jos joku haluaa kokeilla tähän kyseistä tuotetta, voi ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen :) (MSM)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791