Olvi & Rapala myyntiin

Bisse

On tainnut näillä säillä juomien kulutus romahtaa. Eikä vaan Suomessa mutta myös muualla maailmalla. Ja kuka viittii kalassa olla kun paskaa valuu taivaalta, eikä kalasta ole tietoakaan. Ei ole pohjois-amerikankaan säät paljoa kalastusta suosineet. Aasian tulvissa tietty vois kalastaa... Taitavat ainakin noi kaksi firmaa kokea kovia tämän kesän myyntiluvuissa...

4

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pete

Enpä osta enää rapalan uistimia,kun ne tehdään kiinassa.Oli huvittaavaa väitellä erämessuilla Normarkin edustajan kanssa.Onneksi on vielä vino pino suomessa tehtyjä rapaloita,niitä käytän niin kauan kuin niillä pystyy kalastamaan.

• faktoja

Joo sadekeli vähentää kesäistä oluen myyntiä terassilla. Sen sijaan toi uistinhomma ei välttämättä ole totta: Kuumalla auringonpaisteella ei kalaa saa, vaan sadekeli on parempi saaliin kannalta. Tietysti jos vaan on kalastavinaan, auringonpaiste on hyvä.

• jepjep

Syvää analyysiä.

Toivottavasti ette kuitenkaan 2004 myyneet Rapaloitanne ja Olvejanne. Itse ainakin jatkan omistamista hymyssä suin.

Vielä hartaammin toivon, ettette vaihtaneet niitä ainakaan Nokiaan.

• tosi on

HYvin on molemmat kasvaneet vuosien varrella.

Rapala toki Nokiaa pienempi, mutta se toinen suomalainen maailmalla, joka tunnetaan kaikkialla. Tuotebrandissaan jo Nokian edelle arvostettavuudessa, Rapalaan luotetaan - Jenkeissä erityisen vahva. Jenkeissä 6 miljardin urheilukalastusmarkkinat! aasiassa vanhat kalastustavat siirtyvät länsimäisempaan. Mieletön potentiaali.
      Rapalalla myös ylivoimainen jakeluverkosto kilpailijoihin nähden. Yrityskauppa juuri vuoden alussa: tänä/ensi vuonna jo 30miljoonaa pelkästään talvikalastuksesen puolelta uuden Mora-tuotemerkkikaupan avulla. Rapala voi kiinnostaa valtaajaa, jolloin maksettava hintalappu osakkeenomistajalle palkitseva. Toivoin silti, että tämä kultakimpale pysyy Suomen pörssissä.

OIvi kasvanut huikeasti ja jatkaa yhä. Viime vuoden tulosta söi epäonnisesti Valko-Venäjän valuutan devalvaatiosotkut. Siitä huolimatta hyvä tulos. Devalvaatio kestetty, hyötyjäkin siitä tulee., tulos tänä vuonna todennäköisesti huikeasti parempi. Suurpanimot vaikeuksissa, mutta Olvi porskuttaa ketterästi. Baltialla ja Venäjällä väki siirtyy vodkasta kohti olutta, ja siellähän Olvi jo on paikallisia tehtaita ostellut ja parantanut niiden tuloskuntoa. Olvin yhtiöt monessa maassa hallitsevassa markkina-asemassa tai vahvassa kasvussa.

Olvi on näistä kahdesta osakkeeta se defensiivisempi, jos talous sakkaa maaimanlaajuisesti pahasti, olutta menee vähintään samaa tahtia, joskus jopa enemmän. = kurssi ei romahda.

Jos pitää valita: vakautta arvostavan kannattaa valita näistä kahdesta Olvi
      Rapalalla voi saada tasaisen hyvän kasvun lisäksi myös kunnon pikavoitoin (yritysvaltaus). Mutta Rapala suhdanteissa hieman Olvia heiluvampi.

Molemmilla talous vahva, tasaisesti osinkoa maksavia, jopa nousujohtoisesti kehittynyt.

Itse valitsen molemmat. Pörssimme helmiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      79
      5385
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      126
      3867
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      41
      3616
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3294
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2828
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2349
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2121
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      202
      2045
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      437
      1695
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1598
    Aihe