Mitäs tykkäätte, antaako Scania Irizar Century hyvää kyytiä?
Uudistamme bussifirmamme kalustoa ja tuommoinen olisi yksi vaihtoehto.
Vai olisiko Setra tai Mersu Tourismo parempi?
Onko Scania Irizar Century hyvä auto?
16
1505
Vastaukset
- 12+16
pssst... hanki ensin se bussikortti nii katssotaan sitten ;)
- linja-autoilija
Mä sanoin jo sille pollarille, ettei kortti ja piirturikiekot aja tätä bussia, vaan minä.
- korjaaj a
Älä vaan Irizaariin erehdy, lämmitys ei riitä lähellekään suomen talveen, sähköjohdot on sitä "paksuutta" että tulipalo voi syttyä millä hetkellä tahansa, ovet ja luukut ei toimi ja kaiken kruunaa scanian toimimaton K-alusta.
Siis UNOHDA koko juttu/ajoneuvo - bussari
vdl
siinä kunnon kyytiä
http://www.bussimyynti.fi/index.php- linja-autoilija
Eikös niissä VDL:ssä ole Daffin moottori?
Miten ranskalainen kone kestää Suomessa, keskimäärin 100 000 km vuodessa?
- Paccar
Kyllä DAF:n (Paccar) kone on Deutzin ja Cumminsin ohella yksi parhaimmista ja kestävimmistä mitä raskaaseen kalustoon tällä hetkellä on ylipäätään mahdollista saada.
- linja-autoilija
Mutta mites se kestää tätä Suomen pakkasta?
Suurin osa kilometreistä ajetaan talvella ja lämmityslaitteiden pitää olla hyvät.
Entäs millanen jousitus VDL:ssä on?
Miten suomen talvessa, 2-3:ssa kuukaudessa voidaan ajaa enemmän kilometrejä kuin 9-10:ssä kuukaudessa kesällä???
- fuk_helb
Ai hebbulikuski ei tiedä.
- linja-autoilija
2-3 kuukautta? Missä Epsanjassa sinä vietät talvet?
Kyllä meillä ainaskin on pitkät kylmät talvet. - bnnn
linja-autoilija kirjoitti:
2-3 kuukautta? Missä Epsanjassa sinä vietät talvet?
Kyllä meillä ainaskin on pitkät kylmät talvet.Niin DAF on kylläkin hollantilainen eikä ranskalainen. Eiköhän ne suomessakin toimi ihan hyvin, varaosat ja huolto ehkä miinuspuolena täällä kun on aika harvinainen merkki vielä.
Euroopassa daf on myydyin rekkaveturi että ei kai ne ihan surkeita ole.
- Vabis22
Älä ainakaan Centurya osta! Ruostuu ja homehtuu helposti.
Halpojahan ne ovat, mutta halpaan hintaan on kyllä syynsä taustalla.- matkaaja
Kyllä juuri näin. Esim onnibus tampere-hesa välillä ajaa irizaarilla.se auto on niin homeessa, että vesi valuu silmistä ja kurkkua kuristaa. Eli halpa sekin, mutta...
- New Century
Minä olen ajanut 4 vuotta Irizarilla, eikä ole autossa moitteen sijaa. Pitää lämmön säädetyissä arvoissa kesättalvet, eikä mitään sähköpuolen vikojakaan ole ilmennyt. Scanian huoltokin toimii moitteetta, joten todennäköisesti seuraavakin auto on Irizar. Toki hankkiessasi sellaista, huomioi että auto on skandinavia varustuksella.
- edellinen kirjoitus
Lienee jonkinlainen vitsi, huono vitsi.
- Hyvä peli
Mullakin vakiajokkina Irizar..enkä parempaa työkaluu vois toivoo.... jos onnibussin autossa home haisee, ei kai sitä voi yleistää. Vuotaa se katto kotimaisissakin, mut eikös nekin piä sit korjata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197