Onko minulla syömishäiriö?

IhateFood

Olen siis 14-vuotias tyttö 40kg/160cm

Olen varsin pienikokoinen ja moni sanoo minua pieneksi ja hyvin laihaksi. Tarkkailen ruokailuani tarkkaan. Välillä en syö mitään ja jos on karmea nälkä syön jotain kevyttä ( hedelmiä, vihanneksia..)

Välillä taas en katso kaloreita ja syön normaalisti, hesellä käyn ja kaikki on hyvin.
Sitten alan seuraamaan painoani tarkkaan, viiltelen, olen hyvin ahdistunut ja yritän laihduttaa. Liikun mahdollisimman paljon ja oksennan jos olen syönyt jotain täyttävää ja rasvaista.
Yleiskuntoni heikentyi, kynnet ja hiukset ovat huonossa kunnossa ja olen aina väsynyt & minulla on kylmä

Nuo oireet ja tuntemukset eivät kuitenkaan vastaa millään tavalla mihinkään syömihäiriöön ( anoreksia, bulimia, BED) vai onko tämä kenties EDNOS tai jtn?

Tilanne pahentuu koko ajan, olen laihtunut paljon lyhyessä ajassa, syömättömyys ja ruoan tarkkailu-kaudet kestää yhä kauemmin.

3

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ana

      No kyllä tuo ainakin joltain sortin syömishäiriöltä vaikuttaa! Itselläni on EDNOS, mutta en ole niin laiha kuin sinä (vähän päälle 50kg ja 168cm). Mullakin on usein kylmä, varsinkin kun EN OLE SYÖNYT. Kannattaa oikeesti mennä puhumaan tosta jollekin ettet laihdu liikaa. Syömishäiriö on ihan yhtä vakava kun syöpä; siihen voi kuolla pahimmassa tapauksessa, ilman hoitoa.

    • läski(kö) ?

      Mä oon ihan kohta 13v tyttö ja mietin että onkohan mulla jonkinlainen syömishäiriö, mitat on 163cm / 46-47kg.. oon omasta mielestä lihava ja aina ku katon peilistä itteeni alan melkein itkemää, koska haluan laihtua ainakin 5kg. Jotkut päivät on sellasia etten syö melkeen mitään (ehkä yhen omenan) ja sit juon paljon kahvia vettä yms.. sitte taas välillä ku en syö mitää ni sitten illalla keksin jonkun tyhmän tekosyyn ja alan ahmimaan, oon monta kertaa yrittäny ahmimisen jälkee oksentaa mut en onnistu. Ja silloin ku oon ahminu ni mulle tulee kauheen syyllinen olo ja ajattelen että taas lihon ihan kauheesti, ja pelkään kauheesti että lihon.. Kaikki sanoo että oon kauheen laiha ja että mun ei tarvi laihduttaa, ja nykyään mun äitiki on alkanu kyttäämää että mä varmasti syön ja se on oikeesti tosi ärsyttävää, välillä teen niin että ku ketään ei oo kotona ni otan lautaselle ruokaa ja heitän sen roskii ja sotken lautasen ni näyttää että oisin mukamas syöny.. mulla näkyy kylläkin luut esim. kylkiluut, mutta oon silti ylipainone.. sitte ku jos oon ahminu tai syöny liikaa ni rankasen itteeni viiltelemällä esim. mahaan ja jalkoihin, käsiin en koskaan viitti koska jäljet huomaa helposti.. Pidän ruokapäiväkirjaa ja kirjottelen sinne myös kaikkia juttuja laihtumisesta ja anoreksiasta.. en niinkään laske kaloreita mutta merkitsen kaiken mitä päivän aikana syön, sitte piirtelen sinne vihkoon kauheen laihoja ihmisiä ja yms.. anteeks tää kauheen pitkä viesti, mut haluisin vastauksia koska mulla on kauhee olo ja haluun tietää että onko mulla kenties joku syömishäiriö, välillä musta ittestäni tuntuu ainaki siltä että olisin sairas ku kirjotan kaikkee anoreksiaa liittyviä juttuja ja yms, mut toivottavasti jaksatte lukee tän viestin, kiitos!

      • jessi

        Älkää välikkäkö kirjotus virheistä kirjotan tän puhelimella



        Aattelin kysyä kun tän viikon aikana on vaan tehnyt mieli laihduttaa ku oon itseni mielestä vähän iso kokoisempi kun muut ihailen kaikkia ohuita ja kauniita tyttöjä.. yms
        tänään aamulla söin ihan normaalisti mutta kun haistin äidin ruuan tuöi paha olo ja oksensin syömäni ruua
        painann sellaseg 28,0 kg ja pituus 140 ikä 12v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe