MTV3 Uutiset: Perussuomalaisille 16,8 % kannatus

Ps Jyrää

Research Insight Finlandin MTV3 Uutisille tekemän kannatuskyselyn mukaan 16,8 prosenttia äänioikeutetuista antaisi kuntavaaleissa äänensä perussuomalaisille. Tulos on melkoinen harppaus MTV3:n keväällä 2012 teettämään tutkimukseen, jossa perussuomalaisten kuntavaalikannatukseksi mitattiin 5-12 prosenttia.

12

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwertypersu

      Hajoaminen vaan on alkanut jo. Saas nähdä kuinka mennään vaalien jälkeen.

      http://www.hs.fi/politiikka/Hämeen Sanomat Perussuomalaiset torjuivat toisenkin vaaliehdokkaan/a1305598648495

    • Ps Jyrää

      Ei perussuomalaisten ehdookkaaksi kaikki pääse. Vielä kun on luottamus pula niin parempi kaikille osapuolille että lähtee kepun tai kokoomuksen listoilta.

    • Loisiin kyllästynyt

      Toivottavasti saavat paljon suuremman äänivyöryn. Aion itsekin äänestää, koska tämän lusmuporukan nimeltä Perussuomalaiset on vihdoinkin aika ryhtyä likaisiin töihin. Järjestetään niille oikein kunnon jytky, etteivät millään konstilla enää pääse kiemurtelemaan irti vastuusta vaan joutuvat tosissaan hikoilemaan kuntatalouden parissa tulevat vuodet.

      • persut töihin

        Jippii vihdoinkin joutuvat ottamaan vastuuta yhteisistä asioista. Lorujen luku loppuu vaaleihin.


    • Täysin hampaatonta

      Melkoisesti takapakkia eduskuntavaaleihin nähden. Mutta onko tuo mikään ihme, kun puolueen oppositiopolitiikka on ollut täysin hampaatonta. Jos Mustajärveä ja Yrttiahoa ei olisi, niin ei tietäisi Suomessa oppositiota olevankaan.

      • Sekopopulismia

        Lapselliset persut vertaavat galluplukuja viime kuntavaalien lukuja, jotka käytiin täysin eri olosuhteissa. Jos puolue on hukannut prosenttikaupalla ääniään eduskuntavaaleihin nähden, ei tilanteessa luulisi olevan juhlittavaa - muilla puolueillahan ääniosuudet eivät persujen tapaan juurikaan heittele eduskuntavaaleista kuntavaaleihin. Mutta persuillehan politiikka on pelkkää peliä, ja tappiotakin yritetään pitää voittona, kun omasta tekemisestä ei ikinä löydy vikaa.

        Myötähäpeä on syvä tämän näennäisoppositiopuolueen puolesta. Vastuuseen ei ole aikomustakaan realististen vaihtoehtojen tarjoamisesta puhumattakaan. Milloin halutaan selvittää eurossa pysymistä, milloin ollaan vakuuttuneita pohjoisen euron käyttöönotosta. Halutaan vähemmän EU:ta, ja seuraavassa hetkessä halutaankin Saksan helmoihin. Ota näistä nyt sitten selvää.


    • kansa pohtii

      Timpan konjakkipierut ainoita lämpimäisiä, mitä kansa persuilta Jytkyn jälkeen sai?

    • noo tuskinpa

      muihinkaan puolueihin kaikki halukkaat pääsee, se on FAKTAA, vain ps-puolueita nyt sihdataan tarkan seulan läpi, kun on pelko "persuuksissa", siksi valitetaan yleisesti!
      Ja kun taas se JYTKY on tosissaan tulossa ja vaalivoitto, siitä päreitä poltetaan kokoajan yleisessä mediassa haukkuen kaikkia PS:n asioita!

      • Ne ei osaa

        Ei minulla olisi mitään persuja vastaan muuten, mutta kun puolue on osoittautunut täysin mahoksi saamaan mitään aikaan. Kovat on puheet ja suuta soitetaan, mutta mihinkään ei ole edes suunnitelmia, miten pitäisi toimia. Luulisi nolottavan. Toisaalta, ainoa henkilökohtaisesti tuntemani persuehdokas on aika yksinkertainen heppu. Ihan mukava noin sinänsä, mutta ei mitenkään älyllä häikäise. Ja hänenkin vaalisivunsa on ihan ympäripyöreä, tyyliä "mun mielestä kyllä pitäisi vanhukset hoitaa", mutta ei ilmeisesti hajuakaan siitä, miten vanhustenhoito olisi juuri siinä kunnassa viisainta järjestää. Ehkä se vaan sitten on niin, että persut ei vaan osaa. Ei kerta kaikkiaan osaa.


      • Ne ei osaa kirjoitti:

        Ei minulla olisi mitään persuja vastaan muuten, mutta kun puolue on osoittautunut täysin mahoksi saamaan mitään aikaan. Kovat on puheet ja suuta soitetaan, mutta mihinkään ei ole edes suunnitelmia, miten pitäisi toimia. Luulisi nolottavan. Toisaalta, ainoa henkilökohtaisesti tuntemani persuehdokas on aika yksinkertainen heppu. Ihan mukava noin sinänsä, mutta ei mitenkään älyllä häikäise. Ja hänenkin vaalisivunsa on ihan ympäripyöreä, tyyliä "mun mielestä kyllä pitäisi vanhukset hoitaa", mutta ei ilmeisesti hajuakaan siitä, miten vanhustenhoito olisi juuri siinä kunnassa viisainta järjestää. Ehkä se vaan sitten on niin, että persut ei vaan osaa. Ei kerta kaikkiaan osaa.

        Nyt äänestätte meidät valtuustoihin niin saadaan sitä päätäntävaltaa. Sitten saatte todellisia tekoja. Itse ehdolla Vantaalla. www.leikkainen.com


      • Edestä viisas
        christian.leikkainen kirjoitti:

        Nyt äänestätte meidät valtuustoihin niin saadaan sitä päätäntävaltaa. Sitten saatte todellisia tekoja. Itse ehdolla Vantaalla. www.leikkainen.com

        Annettua ääntä ei saa vedettyä pois, jos ja kun persut toheloi kunnan talouden kuralle. Neljä vuotta on liian pitkä aika antaa persujen tehdä tuhojaan kunnissa.


    • ex-keskustalainen

      Ei paljon huomommin voi voittaa mitä nyt on hoidettu. Keskustalla sormet pelissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe