Nyt ollaan puhumassa että pikavipeille pitää saada korko katto korot ovat olleet yli 900 % se on pieni prosentti verrattuna Vantaan ulosottoviraston prosenteille minulla on ulos otossa hieman yli 10 000 e olen kuitenkin maksellut sitä jo useammanvuoden ja nyt tiedän syyn miksi se ei pienene Vantaan ulosottoviranomainen on maksanut asialle 38 e ja ottaa lisäksi 7 e omaan taskuun siis yhteensä 45 e minun palkastani nyt älypäät laskemaan kuinka monta prosenttia olen maksanut korkoa Vantaan ulosottoviranomaiselle tuosta laskusta tämä siis 2 viikonpalkasta viety .
Pikavippien korkokatto !
143
2128
Vastaukset
- Pikavippi .
Korko on yli 3000 huh huh
- PROVOIVIT**
Ny hei, e, EI! Voi huhhuh, hei, HE! FUUUU!!!! Nyt oike, vo vit,, PRKL äöä, satana, nyt oike, voi,, haloo!,HEI!VIT!!
- Kosta toi jos ei muu
PROVOIVIT** kirjoitti:
Ny hei, e, EI! Voi huhhuh, hei, HE! FUUUU!!!! Nyt oike, vo vit,, PRKL äöä, satana, nyt oike, voi,, haloo!,HEI!VIT!!
Kannattaisi yrittää saada joku lehtijuttu tuosta aikaiseksi. Ei noita ulosottokuluja voi millään hyväksyä, kun ne käytännössä lisäävät takaisinmaksuaikaa vuosilla.
Kun homma tapahtuu automaattisesti tietoverkoissa nykyään, ei siinä mitään kustannuksia edes ole.
Muutenkin veronmaksajana olet oikeutettu siihen, että virkajuttujen palvelut saat kansalaisena ilman maksuja. - Jotenkin noin
Kosta toi jos ei muu kirjoitti:
Kannattaisi yrittää saada joku lehtijuttu tuosta aikaiseksi. Ei noita ulosottokuluja voi millään hyväksyä, kun ne käytännössä lisäävät takaisinmaksuaikaa vuosilla.
Kun homma tapahtuu automaattisesti tietoverkoissa nykyään, ei siinä mitään kustannuksia edes ole.
Muutenkin veronmaksajana olet oikeutettu siihen, että virkajuttujen palvelut saat kansalaisena ilman maksuja.Mielestäni se on kans yks mikä kannattaa tehdä, että jos vaikka tosi kännissä tulee kakka housuun (ei ole itsellä tullut mutta jos) niin ottaa kuvan siitä ja koittaa saada lehteen jonkun jutun.
Ainahan voi kysyä miks, mutta joskus kannattaa vain tehdä eikä miettiä miks. - Terve, runkkari
Jotenkin noin kirjoitti:
Mielestäni se on kans yks mikä kannattaa tehdä, että jos vaikka tosi kännissä tulee kakka housuun (ei ole itsellä tullut mutta jos) niin ottaa kuvan siitä ja koittaa saada lehteen jonkun jutun.
Ainahan voi kysyä miks, mutta joskus kannattaa vain tehdä eikä miettiä miks.Ahaa, siis kun systeemissä on pahasti vikaa, ja perimiskustannukset todella kohtuuttomia, mielestäsi ei kannata tehdä mitään, istua vain himassa ja runkata?
Eikä kannata toimia aktiivisesti, että mikään muuttuisi?
Odotella vain runkaten kun maa täytetään musl/neek-sakillakin? - ja sinä teet...
Terve, runkkari kirjoitti:
Ahaa, siis kun systeemissä on pahasti vikaa, ja perimiskustannukset todella kohtuuttomia, mielestäsi ei kannata tehdä mitään, istua vain himassa ja runkata?
Eikä kannata toimia aktiivisesti, että mikään muuttuisi?
Odotella vain runkaten kun maa täytetään musl/neek-sakillakin?...mitä?
Kerro saavutuksistasi systeemin parannuksessa ja miten sait sen aikaiseksi? - Vigilantismin aika
Kerron sitten, kun omankädenoikeus on tämän mokutuksen seurauksena yleistynyt niin, ettei siihen enää voi puuttua.
- Pitihän se arvata
Vigilantismin aika kirjoitti:
Kerron sitten, kun omankädenoikeus on tämän mokutuksen seurauksena yleistynyt niin, ettei siihen enää voi puuttua.
"omankädenoikeus" tosiaan.
Tätähän tuo alkuperäinen runkkausviestisi pohjusti. - PS voittoon!
PROVOIVIT** kirjoitti:
Katsokaa vain peiliin, keitä olette äänestäneet maan hallituksiin vuosikausia 1990 alkaen vähintään! Siitä selviää sekin, miksi poliitikot ova kymmeniä vuosia sallineet koronkiskonnan ja veronkierron.
Ainoa keino päästä kohtuuteen ja oikeuteen on vallanpitäjien vaihtaminen Perusuomalaisiin. Siis uurnille, jos ei haluta kaduille mellakoimaan. - Hyvä ohje
Jotenkin noin kirjoitti:
Mielestäni se on kans yks mikä kannattaa tehdä, että jos vaikka tosi kännissä tulee kakka housuun (ei ole itsellä tullut mutta jos) niin ottaa kuvan siitä ja koittaa saada lehteen jonkun jutun.
Ainahan voi kysyä miks, mutta joskus kannattaa vain tehdä eikä miettiä miks."Mielestäni se on kans yks mikä kannattaa tehdä, että jos vaikka tosi kännissä tulee kakka housuun (ei ole itsellä tullut mutta jos) niin ottaa kuvan siitä ja koittaa saada lehteen jonkun jutun."
Meille onkin tullut lehteen monta kirjettä jo sinulta ja kuvia kakkikasoistasi. Kuule, ei tuo ole mikään hyvä juttu ja meitä ei todellakaan sinun kuvasi kiinnosta. Voisit kakkipylly lopettaa niiden lähettelyn.
- haahhaahahaaa..
No jaa kiinnosta laskea yhtään mitään.
Sairaseläkkeellä joten itse en maksa mitään takaisin eikä voi ulosmitata.
Vähän aikaa maksoin ulosottoon kunnes lopetin. Sveasta ja jostain välillä tulee kirjeita mutta ö-mappiin menee.
Siellähän laskekoon prosenttejaan enkä muuten maksa IKINÄ takaisin.- Onnellinen outoko?
Sama ONNI rahikaisella. Pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle ennenaikaisesti ja eläkkeet jäävät sen verran pieniksi, että jäivät kaikki perintäinstanssit nuolemaan rasvaisia sormiaan.
Ai että en ole koskaan nauttinut elämästäni näin paljon kuin nyt teen. Lisäksi saan sossusta netti ja lehti ja sähkö maksut. Saisin lääkekulutkin mutta onnekseni en ole sellaisia tarvinnut edes yskänlääkkeen vertaa. - asiakas*
Onnellinen outoko? kirjoitti:
Sama ONNI rahikaisella. Pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle ennenaikaisesti ja eläkkeet jäävät sen verran pieniksi, että jäivät kaikki perintäinstanssit nuolemaan rasvaisia sormiaan.
Ai että en ole koskaan nauttinut elämästäni näin paljon kuin nyt teen. Lisäksi saan sossusta netti ja lehti ja sähkö maksut. Saisin lääkekulutkin mutta onnekseni en ole sellaisia tarvinnut edes yskänlääkkeen vertaa.Missä päin suomee vielä sossu maksaa netti tai lehti laskuja??? Ei ainakaan keskiuudellamaalla maksa. Sähkö laskun maksaa kyllä.
- Köyhät kyykkyyn .
Anteeksi siis yli 6000 % Älytöntä rahastusta .
- paha hallitus maass?
Mitä eduskunta odottaa, kun antaa ihmisten joutua konkurssiin!
- 900 % korko!!!
paha hallitus maass? kirjoitti:
Mitä eduskunta odottaa, kun antaa ihmisten joutua konkurssiin!
Jo 80 pikavippi firmaa, Suomi on sairas maa.
- IDIOOTTI .
Tämä ulosottoviranomainen kehtasi vielä sanoa että jos tuon yli 10 000 e maksaa kerralla niin silloin ei tarvitse maksaa näitä sairaita maksuja ulosottoviranomaiselle siis mitä idiootteja sinne Vantaan ulosottoon palkataan ???
- Itsekin kokenut
Jep, ne on ihan vajokkeja siellä Vantaalla.
Yksikin sanoi (kaveria autoin) että ei tee mitään sopimuksia maksimilla mennään vaikka toisella erittäin vakaa työpaikka sekä tulot.
Tämä vain yksi esimerkki joustamattomuudesta.
Olisi monia muita muttei voi tässä kertoa ettei henkilöt tule tunnistetuksi, mutta mätäpaise koko paikka. - ei itseä häiritse...
Itse makselen joka kuukausi sovittua erää ulosottoon MIEHENI ulostottoja...(sovittu juttu, mut kuitenki...)
Meillä se ulosottomies sano ihan suoraan et asiankäsittelyyn ja korkoihi menevä summa on 20e...ja neuvo et maksaa yhdellä viitenumerolal isompia eriä kerralla, ni ei tartte maksaa tuota 20e useaan kertaan..
ja tääki mein maksujärjestely sovittu vain siksi ettei luottotiedot pala...
Näin täällä itäsuomessa...
ja Esim. Lappeenrannassa ei edes ulosottomies hyväksynyt maksusuunnitelmaa, vaan ennemmin jättää mittaamatta tai sit vie suoraan palkasta jollon ne luottotiedot sitten palaa..
- .............
Suomessa laki tehdään rikkaiden eduksi köyhiä potkitaan päähän .....
- Välistävetäjä
Ei kannata maksaa velkoja sillä ulosottoviranomaiset vievät lain sallimin puittein välistä nyt kun näette sen välistävetäjä mainoksen niin tiedätte mistä laitoksesta se mainos kertoo .
- 1000% korko
Jostain luin juuri, että yksityishenkilöiden keskeiset lainat ovat ihan jees, jos ei harrasta KORONKISKONTAA, joka tarkoittaa yli 5% korkoa.....joopa jooo, tasan ei käy onnen lahjat
- Laki,
Pikavippi yhtiöille tiedoksi Valtio ei voi pakottaa teitä pienentämään korkojanne kun se itse ottaa yli 6000 % vuodessa lain suomin valtuuksin .
- Tuomas Epäileväinen
Mistähän vähintään euron hintaisesta laskusta olet joutunut maksamaan korkoa 6000 Euroa vähintään.?
- Paholainen .
Suomen lkimiehet ovat itse piruja sanon minä .
- ___i
Lakimiehet .
- TietoM.,.
Helsinkiin muutti eräs ulosotto viranomainen hän oli saanut ilmeisesti lainan tältä virastolta kun tämä nainen ei päässyt heti muuttamaan tähän ostamaansa asuntoon hän uhkasi hankkia häädön tälle myyjälle ps. Tämä naishenkilö on Vantaan ulosotossa töissä .
- ...,
Taitaa asua roihikan korkeimmassa talossa ??
- Paskaa ...
Peperipalan lähettämis kustannus 7 e jos näitä hakijoita on useampi niin jokaiselle voidaan maksaa se 38 e esim pelkkiä korkokuluja ja niiden lisäksi jokaisesta otetaan erillinen 7 e lasku esim 3 maksetaan 38 = 114 e Ulosotto perii laskussaan 3 kertaa 7 e = 21 e
- Se on nähty .
Suomi on velkavankila .
- vuotava lompakko
kuka pakoittaa ottamaan velkaa,onko esim. olut ensin ja sitten velka vai ensin velkaa ja sitten olusille ja laskuille sitten on ihan sama.
- Järki käteen .
Edes murhamiehet eivät saa samanlaista kohtelua kuin ulosottoon viedyt ihmiset kertoo Suomalaisesta yhteiskunnasta kaiken .
- Vinkki
Jos tekee sopimuksen että maksaa vaikka 500e kuussa velkojaan kuten minä, eikä ole missään yhteydessä sinnepäin niin ei tarvitse vastaanottaa huonoa kohtelua. Ja aina parempi jos voi jossain kuussa maksaa vähän enemmän. Läheneehän ne velat sillä, itsellä nyt ei niin hirveästi ole kuin joillain. Että silleen.
- Kärsimystä .
Se mitä nyt kaikkein eniten toivon että nämä riistäjät tuntisivat sydämessään valtavan piston .
- Kylmä porvarisika
Ei tunne, ennen kuin sinne tyrkkää tikarin...
- Kova punikki
Kylmä porvarisika kirjoitti:
Ei tunne, ennen kuin sinne tyrkkää tikarin...
Toveri vie vaikka silmän toisen päästä , jos oma etu vaatii . Niin meitä opetetaan Vasemmistoliitossa tekemään ja sehän on oikein , eikö niin ?
- Ladallako?
Pitääkö olla niin köyhä, että on laskut ulosotossa.
on näitäkin ihmisiä suomessa jotka ovat köyhiä ja pini tuloisia jotka eivät pysty maksamaan kaikkia velvoitteitaan jos meinaa syödäkin JOTAIN JA ELÄÄ JOTENKIN
- koita8191917
erottaa lauseet pisteillä! Ei saa mitään selvää muuten. Käytät lisäksi huonoa suomea, "maksanut asialle", siis mille asialle????? Äläkä elele veloiksi, ÄLÄ OSTA LUOTOKSI, toisinsanoen ÄLÄ OLE AHNE! Osta vasta sitten kun on VARAA/ KATETTA!
odotan kun sun puljus menee konkkaan etkä jaksa enää tehdä töitä toivottavasti sairastut pahasti että opit kuinka ne velat kertyy
- N
Taisko olla v johtaja
- haahhaahahaaa..
Vieläköhän noita vippifirmoja voi kusettaa?
Vois huvin vuoksi kokeilla vaikkapa 10 firmaa 200euron lainalla, tai sanotaanko 100egen lainaa jotkut ei varmaan laiskuuttaan viitsi tarkistaa tietoja.
Katsotaan jos löytyy sopivia firmoja ilmoitan tuloksista. - ei vippejä
Kyllä se korkokatto olisi hyvä ihan kaikkeen. Samoin myös pitäisi tiukentaa pikavippien myöntämistä ja kyetä varmistamaan hakijan oikea henkilöllisyys. Ystäväni joutui maksamaan exänsä pikavipin ja toinen miehensä sukulaisten nettiostoksia. Jälkimmäinen ystäväni sulki kaikki luottotilinsä, joten enää ei pääse toistumaan. Toinen ei ole vielä löytänyt instanssia, jolla ehkäisisi nuo pikavipit.
- 63654654654
valtion vika, ajatelkaapa vain työttömien armeijaa!
- Pökkö
Mitäs olette itsellenne velkaa tehneet. Ulosottoasiakkuus ei ole mikään pakollinen paha vaan itse olette siihen jamaan itsenne hommanneet. Ja tiedoksenne jos ei pakene ongelmiaan vaan kohtaa ne niin saadaan kyllä sovittua oikein fiksut ja reilut velkaehdot.
- Kova punikki
Pökkö kirjoitti:
Mitäs olette itsellenne velkaa tehneet. Ulosottoasiakkuus ei ole mikään pakollinen paha vaan itse olette siihen jamaan itsenne hommanneet. Ja tiedoksenne jos ei pakene ongelmiaan vaan kohtaa ne niin saadaan kyllä sovittua oikein fiksut ja reilut velkaehdot.
Höpö höpö . Sinä olet juuri tyypillinen hyväosainen vasemmistolainen , joka paasaat tasa-arvosta ja kerrot miten helppoa on maksaa laskut ja hurautat sitten uudella Audilla OMALLE kesämökille . Ei tuollaiselle ihmiselle voi mitenkään kertyä rahavaikeuksia ! Toivotaan , että joutuisit työttömäksi ILMAN ansiosidonnaisia ylisuuria päivärahoja tai ryhtyisit pienyrittäjäksi , joka elättää itsensä oikealla työllä , eikä verovaroista , kuten sinunkaltaiset virkamiehet . Sitten kun tuskailisit maksujen kanssa , olisi kivaa tulla kertomaan miten helppoa on maksaa kaikki laskut aina ajallaan ja kerralla : Mene vain nettipankkiin ja maksa ! Helppoa !
- Joskus isäntä
Tuo on melkoinen epäkohta. Ulosottoviranomaisen palkan maksaa veronmaksajat ja heidänkin etunsa olisi, että velallinen pääsisi jaloilleen. Jos tuollaiset kulut menee koko ajan ja asiaan ei voi itse mitenkään vaikuttaa, se on kohtuutonta. Asuntolainastakin menee korkoa vain pari prosenttia, perustamiskulu on 150 euroa ja kuukausikulu 2 euroa.
- Riistetyksi Tullut
Itselläni jäi noin 10 000 € opintolaina maksamatta, kun en 7- vuoteen päässyt mihinkäään töihin, kun ei ollut töitä se työttömyys ei johtunyt minusta vaan tämän sairaan nykyyhteiskunnan tilasta. Piti muuttaa paikkakuntaa, että sai töitä CNC-koneistaja pienellä palkalla netto on 1350 €/kk käteen.
Tuo laina on kasvoi eri perintäyoimistoille ja ulosottoon yli 30 000 € suuruiseksi 8-vuodessa.
Nyt avioeron pesänjaon myötä sain rahat, joilla maksoin tuon lainan pois.
Eli maksoin PERINTÄTOIMISTOILLE, JOIDEN PALVELUITA EN OLE KOSKAAN PYYTÄNYT ENKÄ HEILTÄ MITÄÄN TILANNUT yli 20 000 €. TYHJÄSTÄ SAIVAT RAHAA MITÄÄN TEKEMÄTTÄ.
TODELLISTA LAILLISTETTUA MAFIAMAISTA RIKOLLISUUTTA EDUSTAA SUOMESSA NYKYÄÄN NÄMÄ RIKOLLISMIELISESTI TOIMIVAT PERINTÄYHTIÖT.
TÄSSÄ OLISI JO VENÄJÄNKIN TV-YHTIÖILLE JUTUN ALKUA SUOMALAISESTA LAILLISTETUSTA RIKOLLISUUDESTA.
Jokaisen tervemielisen ihmisen järki sanoo, että tuollainen menettely ei ole hyvientapojen mukaista ja sotii täysin ihmisten oikeuskäsityksiä vastaan.
Kun köyhä sitten sai jotain niin perintätoimistot veivät sen vähän mikä kaiken järjen mukaan olisi kuulunut köyhälle.
Ei se ole mikään ihme jos yhteiskunnassa alkaa tulevaisuudessa tapahtumaan yhä enenevässä määrin pommi yms. iskuja, kun pöljät Poliitikot säätävät lakeja, joiden turvin esim. Perintätoimisto Mafiaa kaltaisia rikollismaisesti toimivia yrityksiä pyöritetää.
Koettakaa kestää.
Parempiaaikoja odotellessa- fgegq
Eikös opinlainat ole valtion takaamia.. takuumieshän maksaa jos velallinen ei kykene.
- 54354345
Niin että ilman korkoa pitäisi ihmisten lainata rahaa?
Sinä otit lainaa tietäen mitä tapahtuu jos et maksa.
Sitäpaitsi itse maksoin aikoinaan opintolainaa vaikka en ollut edes töissä. Kyllä se on oma vika jos päättää laittaa rahansa muuhun kun lainaan. - asdfadsf
fgegq kirjoitti:
Eikös opinlainat ole valtion takaamia.. takuumieshän maksaa jos velallinen ei kykene.
Se siirtyy Kelan johonkin yksikköön jos ei pysty pankille maksamaan, ja sieltä se sitten peritään ihan normaaleja perintäreittejä pitkin ulosottoon.
- Riistetyksi Tullut
54354345 kirjoitti:
Sitäpaitsi itse maksoin aikoinaan opintolainaa vaikka en ollut edes töissä. Kyllä se on oma vika jos päättää laittaa rahansa muuhun kun lainaan.Kuules nyt sinä 54354345. Kun on kolme pientälasta ja kelan työmarkkinatuki täysimääräisine korotuksineen 560 €/kk käteen niin ei sillä pysty lainoja makselemaan.
Vai oletko kenties jonkun rikkaan suvun edustaja, jolle vanhemmat on ostanut talon, auton ja aina silloin tällöin tujauttavat 1 000 € taskuusi, että pääset nauttimaan
Elkää kuulkaa Rikkaat vitsikö aukoa päätännä, kun ette itse ole koskaa olleet köyhyys loukussa.
Teiltä pitäisi ottaa kaikki pois, ja vain 500 € /kk käteen sitten te lähdette etsimään asuntoa, kelan asuntotukea, kirpputorilta toisten kuluneita vaatteita, hunekaluja, paistinpannuja yms. Ja tuota pitäisi jatkaa vähintään 3-vuotta.
Vasta sen jälkeen te tietäisitte miltä tuntuu olla köyhä
Rikkaat sitten huutelee, kuin rakkikoirat itseään älykkäämmälle ihmiselle, että maksa lainasi luuseri.
PS. Varallisuuden määrä ei ole kiinni älykkyyden määrästä, usein oikein älykkäät ihmiset eivät ole rikkaita.
Koska rikkauksien haaliminen perustuu osittain Röyhkeytee, Häikäilemättömyyteen yms. toisten hyväksikäyttämiseen.
USEIN RIKKAAT OVATKIN OIKEIN TOSI JUNTTEJA niin, kuin heidän käytöksensä sen on osittanut. - 7
54354345 kirjoitti:
Sitäpaitsi itse maksoin aikoinaan opintolainaa vaikka en ollut edes töissä. Kyllä se on oma vika jos päättää laittaa rahansa muuhun kun lainaan.Monillla oli jo velat, kun oli TÖITÄ, joten älä nassuta sika.
- 54534543
Riistetyksi Tullut kirjoitti:
Kuules nyt sinä 54354345. Kun on kolme pientälasta ja kelan työmarkkinatuki täysimääräisine korotuksineen 560 €/kk käteen niin ei sillä pysty lainoja makselemaan.
Vai oletko kenties jonkun rikkaan suvun edustaja, jolle vanhemmat on ostanut talon, auton ja aina silloin tällöin tujauttavat 1 000 € taskuusi, että pääset nauttimaan
Elkää kuulkaa Rikkaat vitsikö aukoa päätännä, kun ette itse ole koskaa olleet köyhyys loukussa.
Teiltä pitäisi ottaa kaikki pois, ja vain 500 € /kk käteen sitten te lähdette etsimään asuntoa, kelan asuntotukea, kirpputorilta toisten kuluneita vaatteita, hunekaluja, paistinpannuja yms. Ja tuota pitäisi jatkaa vähintään 3-vuotta.
Vasta sen jälkeen te tietäisitte miltä tuntuu olla köyhä
Rikkaat sitten huutelee, kuin rakkikoirat itseään älykkäämmälle ihmiselle, että maksa lainasi luuseri.
PS. Varallisuuden määrä ei ole kiinni älykkyyden määrästä, usein oikein älykkäät ihmiset eivät ole rikkaita.
Koska rikkauksien haaliminen perustuu osittain Röyhkeytee, Häikäilemättömyyteen yms. toisten hyväksikäyttämiseen.
USEIN RIKKAAT OVATKIN OIKEIN TOSI JUNTTEJA niin, kuin heidän käytöksensä sen on osittanut.Itseasiassa vanhempani ovat ihan perus työntekijöitä eikä sukuni ole rikas.
Itse en tekisi lapsia jos ei ole varaa niitä elättää.
Eli minulla on ihan hyvä oikeus täällä sanoa oma mielipiteeni. Sinä omat valintasi olet tehnyt ja tuohon tilaan joutunut. Miksi niiden jotka ovat sinulle rahaa lainanneet joutuisivat sinun virheistä kärsimään?
Ja kuules, olen juuri asunut tuolla 500e, itseasiassa VÄHEMMÄLLÄ ja hyvin selvinnyt. Kuten sanoin, se on sinun OMA VIKASI jos olet ne rahat johonkin muuhun laittanut kun siihen rahaan. Minä tiedän miltä tuntuu olla köyhä, mutta köyhänäkin voi tehdä fiksuja valintoja, sinä selvästi et osaa tehdä näitä valintoja tai suunnitella rahankäyttöäsi.
Sinuna en sanoisi mitään älykkyydestä. - Puhtaat jauhot.
asdfadsf kirjoitti:
Se siirtyy Kelan johonkin yksikköön jos ei pysty pankille maksamaan, ja sieltä se sitten peritään ihan normaaleja perintäreittejä pitkin ulosottoon.
Mutta vanhenee 15 vuodessa. Niin kävi minulle, tulin puhtaaksi kuin rehellinen suomalainen. Tuli oikein kirje sieltä Kelan perinnästä, että velkanne on vanhentunut. Meinasi tulla kyyneleet silmiin, oli niin liikuttavaa saada kirje henkilökohtaisesti.
- LFKnmeklffefw
54534543 kirjoitti:
Itseasiassa vanhempani ovat ihan perus työntekijöitä eikä sukuni ole rikas.
Itse en tekisi lapsia jos ei ole varaa niitä elättää.
Eli minulla on ihan hyvä oikeus täällä sanoa oma mielipiteeni. Sinä omat valintasi olet tehnyt ja tuohon tilaan joutunut. Miksi niiden jotka ovat sinulle rahaa lainanneet joutuisivat sinun virheistä kärsimään?
Ja kuules, olen juuri asunut tuolla 500e, itseasiassa VÄHEMMÄLLÄ ja hyvin selvinnyt. Kuten sanoin, se on sinun OMA VIKASI jos olet ne rahat johonkin muuhun laittanut kun siihen rahaan. Minä tiedän miltä tuntuu olla köyhä, mutta köyhänäkin voi tehdä fiksuja valintoja, sinä selvästi et osaa tehdä näitä valintoja tai suunnitella rahankäyttöäsi.
Sinuna en sanoisi mitään älykkyydestä."Miksi niiden jotka ovat sinulle rahaa lainanneet joutuisivat sinun virheistä kärsimään?"
Koska he VALITSIVAT LAINATA tuolle tyypille rahaa.
Siksi.
Tyyppi menettää luottotietonsa ja lainaaja rahansa, problem solved. Kummallekin kävi köpelösti koska yhteinen sopimushan se oli. YHTEINEN.
Velan antaja ei ole tärkeämpi ihminen kuin velallinen. - KJLdfenkelwfwe
LFKnmeklffefw kirjoitti:
"Miksi niiden jotka ovat sinulle rahaa lainanneet joutuisivat sinun virheistä kärsimään?"
Koska he VALITSIVAT LAINATA tuolle tyypille rahaa.
Siksi.
Tyyppi menettää luottotietonsa ja lainaaja rahansa, problem solved. Kummallekin kävi köpelösti koska yhteinen sopimushan se oli. YHTEINEN.
Velan antaja ei ole tärkeämpi ihminen kuin velallinen.Aivan samalla tavalla voidaan kysyä että miksi kaikki eivät voi voittaa lotossa?
Jokainen panostaa oman osuutensa, eikö olisi reilua että kaikki saavat takaisin myös panostuksensa mukaisesti rahaa?
Velan antaminen on yhtälailla lottoamista, on vaikka näennäisesti tuntisit tyypin. Tällöin siis velkojan riski on aivan yhtä todellinen ja konkreettinen kuin sekin ettet voita lotossa, joskin velat maksetaan yleensäkin takaisin huomattavasti suuremmalla "voittoprosentilla".
Jos velan takaisinmaksuun ei auta luottotietojen menetyksellä uhkailu niin voi voi. "Tässä arvassa ei ole voittoa".
Jostain syystä ihmiset ovat alkaneet ajatella että luotto/velka on pyhää.
Newsflash: SE EI OLE. - setäihminen
Perintätoimistoilla on kulukatto jonka saavat velallisasiakkaalta periä. Viitsitkö hieman eritellä mistä tuo ylimääräinen 20000 euroa koostui? Paljonko oli viivästyskorko? Perintäkulut? Ulosoton kulut? Veikkaan että korkoa taisi olla suurin osa.
- Kova punikki
54354345 kirjoitti:
Sitäpaitsi itse maksoin aikoinaan opintolainaa vaikka en ollut edes töissä. Kyllä se on oma vika jos päättää laittaa rahansa muuhun kun lainaan.Etkö sinä nyt ymmärrä vai etkö halua ymmärtää , että "Riistetyksi tullut" puhuu perintäyhtiöiden kohtuuttomista maksuista eikä siitä , että hän ei olisi valmis maksamaan korkoa lainasta ? Nimimerkki "riistetyksi tullut" ei siis alkuvaiheessa ole ollut velkaa perintäyhtiöille penniäkään , koska ei ole ottanut sieltä penniäkään lainaa . Velan on myöntänyt Valtio , joka on tyrkännyt sen maksun viivästyttyä hampaattomalle perintäfirmalle , joka ainoastaa lisää velkaan omat ns."kulunsa" eli tulee väliin koronkiskojaksi . Tämän jälkeen perintäyhtiö laittaa koko saatavan ulosottoon , joka lopulta perii saatavat , siis sen oikean velan perintäfirman koronkiskonnan . Kysymys kuuluukin : Mikä ihmeen oikeus näillä perintäfirmoilla on tulla välistävetäjiksi , koska nehän eivät lopulta peri mitään ? Sen tekee ulosottovirasto .
- ertyery
tarkoitatko että maksat 10 000 euron ulosottoa 38 7€ per /2 viikkoa , eli 76 14€/kk..
En kyllä ymmärää millä noissa numeroissa joka saa 3000% koron laskettua..
Etenkään kun tosta ei ilmene paljonko on velan lyhennys , paljonko korko kulut euroina.
Mutta varsin pieneltä vaikuttaa korko tuossa..
Jos joku laskee koroksi 3000€ niin takaisin maksettava summa tuon 10 000 velasta olisi 300 000€ ja tuskin sulta niin paljon peritään.. - Riistetyksi Tullut
Kun sitten maksatte sinne ulosottoon, pankille tai perintätoimistolle niitä velkoja niin vaatikaa, että MAKSETTA ENSIN PÄÄOMAN POIS.
Ja vasta sitten myöhemmin maksatte niitä korkoja, jos pystytte.
Kun saatte maksettua pääoman pois niin silloin ette ole enää kenellekään velkaa.
Ne pelkät korot ovat sitten sitä rahaa, joka muuten menisi niiden Mafian henkilöiden omaan taskuun. Vaikka ette olisi koskaan heiltä mitään palvelua saaneet.
MIKSI TYHJÄSTÄ PITÄISI MAKSAA.
Kun tällaiseksi ovat Typerät Poliitikot säätäneet lait niin ei se ole mikään ihme, jos jotkut ottavat lain ns. omiinkäsiinsä.
Ja näin yhteiskunnan päättäjät, jotka eivät kunnioita omia kansalaisiaan saattavat kansan ahtaalle ja niin yhteiskunta raaistuu.
Yhteiskunnan hyvinvoinnin tila on suoraan verrannollinen Poliitikkojen älykkuuteen, inhimillisyyteen, empetian tuntemisen kykyyn.
Nykyiset Politiikot ovat teoillaan osoittaneet, että heidän älykkyytensä ei ole Suomen valtion loisteliaammasta päästä. POLIITIKOT HÄVETKÄÄ!
Vitsi: Kun Umpiluupää saa älynväläyksen syttyy Luuvalo. - Kfmeklmefwef
Hakeuduhan yksityishenkilön velkasaneeraukseen niinkuin heti niin ongelma ratkeaa viidessä vuodessa kun velan pääoma kuoleentuu.
Jos sinulta jo nyt ulosmitataan palkkaa niin et menetä sen enempää kuin nytkään velkasaneerauksessa (ellei sinulla ole sitten jotain omaisuutta jonka voisit muuttaa rahaksi). - Haloo suomi
miksi suomessa yritetään tukahduttaa yritykset sama asia kun nämä yksityiset lappuliisat jotka eivät elä valtion tuilla ja työlistävät kansaa.
Eikö suomessa osata kannustamaan yrityksiä ja kumminkin jos tämä toiminnat lopetetaan siitä koituu valtiolle lisää työttömiä ja kustannuksia.Eikö sama asia olis sitten vartiomiehet nekin pitäisi lopettaa kun tekevät samaa duunia kuin poliisit.
Taas joku kateelin on puutumassa mutta jos joku hyvä velijärjestelmä henkilö olis perustanut laajan verkkon suomeen niin asia olis eri silloin.Ja toiminta olis lailista ja sitä ei kyseen alaitettaisi. - Melkein kuivilla
Tosiaan noi perintäfirmat on täyttä paskaa. Mä olen maksanut nyt vuodesta 2009 asti ulosottoon sen 1/3 nettopalkasta. Nyt olen ollut noin vuoden ilman ulosottomaksuja ja luulin että kaikki velat olisi maksettu ja viimeisin maksuhäiriö poistuisi 2015 tammikuussa. Mutta ei, muutama päivä sitten postiluukusta sujahti perintäfirman lappu kahdesta vanhasta vuoden 2008 veloista jotka luulin jo maksaneeni takaisin. Mutta faktahan on se että nämä firmat "myy" ihmisten velat toisille firmoille jotka jatkaa taas eteenpäin. Näin kun toimitaan niin vanha velka et mene vuosiin käräjille asti ja korko kasvaa koko ajan lisää. Nyt siis vielä n 5000e lisää paskaa maksettvaksi jonka jälkeen toivottavasti kuivilla. Vaikka olenkin itse hölmöillyt nuorena ja kannan itse vastuuni teoistani niin joku raja tämänkin valtion touhuun. Korruptoitunut paska huh huh.
- Ohi on...
Itse olin naimisissa ulos oton kanssa noin 9 vuotta välillä 1/3 palkasta välillä noin 350e kk.
Se oli kiusallista kun ekaksi maksetaan korkoja ei pää omaa ja minusta tyhmä ratkaisu kun pää oma sitä korkoja tekee kovaa vauhtia,Näin on herrat aikoinaan sopineet että tuottoa pitää saada velalle kovalla korolla.Olisin saanut maksettua paljon nopeemin jos pää omaa olis ekana lyhennetty.Ehkä 6 vuodessa.
No nyt ne on maksettu asiat on ok.Varmaan noin 35 000e koko potti korkojen kanssa. - 345534543
oletko unohtanut että ne jotka sinulle sitä velkaa ovat antaneet ovat joutuneet sitä rahaa sinulta odottamaan jo pitkän aikaa. ihan oma moka ettet ole ajallaan maksanut.
- Fekwfn ejkffwe
345534543 kirjoitti:
oletko unohtanut että ne jotka sinulle sitä velkaa ovat antaneet ovat joutuneet sitä rahaa sinulta odottamaan jo pitkän aikaa. ihan oma moka ettet ole ajallaan maksanut.
Miksi velkojalla ei ole riskinkantovastuuta muka?
Velkojien vastuulla on antaa velkaa sellaisille ihmisille jotka ne luultavasti maksavat takaisin, ja jos he epäonnistuvat tässä niin odottakoon rahojaan. Velkojan riski olkoon se että rahan saaminen viivästyy ja että pahimmassa tapauksessa ei saa kuin pääomansa pois.
Jos eri tahot heittävät ihmisille lainaa kuin ilmaista viinaa niin kantakoot vastuun seurauksista. Ei velanantaminen ylettömillä koroilla ole tarkoituksenmukaista olla jonkinlainen automaattinen rahakone - kyseinen velka kun ei oikeasti hyödytä yhteisöä millään tavalla - vaan pahimmassa tapauksessa juurikin päinvastoin... estää ihmisten elämisen ja toimimisen yhteisössä järkevästi.
Velkojan vastuu on nostettava todelliseksi ja velkojallakin on oltava omat riskinsä jotka myös toteutuvat huonoille toimijoille. Se on itseasiassa kaikkien kannalta hyvä asia; velkamarkkinat kenties hiukan rauhoittuisivat.
- Lasketaan
Opettelisit kirjoittamaan siten että siitä saa jotain tolkkua. Jos maksat kahden viikon välein 45e ulosottoon 10 000e velasta, niin se tekee 26 x 45e = 1170e/vuosi.
Tästä tulee korkoprosentiksi 11,7.
Jos lasketaan pelkkä asiakkaan osuus 38e/2vk on se 26 x 38e = 988e/v, eli 9,88%.
Niin kauheasti sinua kiskotaan. Eikö olisikin kannattanut maksaa suosiolla? - luotot paskana!
olen 34v nainen ja menetin luottotietoni 19 vuotiaana.tilailin hobby hallista ja minulla ei ollut vara maksaa osamaksuja,ei puhelinlaskua,ei kaupan ruokalaskua,ei mitään.sitten kun tiesin luottojeni menevän niin päätin laittaa ne kunnolla paskaksi.tuloni oliva 1888mk työttömyyspäivä rahaa ja silti minulle ehdotettiin 2 eri pankista pankkikorttia.sillä ei voinut tehdä yli 1000mk ostoksia kun se ei ollut luottokortti mutta yhdellä kortilla sain tehtyä yli 100 000 markkaa.ostin kultaa,esim 999mk kaulaketjuja,tunsin ihmisiä paljon ketkä ostivat minulta mitä tilasivat,alle 500mk ostoksia en tehnyt ja pyysin puolet hinnasta.tunsin baarin omistajan jolle möin tupakka kartongit ja juomia,tunsin dj:n joka osti minulta kaikki cd-levyt,hän sai kuitteja vastaan rahat työpaikaltaan levyistä mitä oli ostanut eli sain 1 levy noin 50-60mk ja niistä sain tonneja.kavereiden koteihin ostin uudet tavarat ja kun kaupunki missä asuin kävi nopeaa pieneksi niin vuokrasimme ison auton jonka haimme tavaroita täyteen helsingistä.kun aamu 9 kaupat silloin aukesivat ja menivät ilta 8 kiinni ehdin siinä ajassa kiertää itäkeskuksessa niin paljon että auto oli täynnä ja tulomatkalla ostin joka huoltsikalta monta kartsaa röökiä yms..kavereillani oli 1 vapaa huone joka oli täynnä ostamiani tavaroita katosta lattiaan.oli imuria,mikroa,kultaa ja kaikkea mahdollista.ehdollista näistä jutuista sain ja kun poliisit hakivat minut kotoa niin he sanoivat että olen viikossa tuhlannut enemmän kun he saavat palkkaa vuodessa.11 tuntia päivittäin tein ostoksia ja poliisit eivät saaneet mitään tavaroita takaisin kun en ollut niin tyhmä että olisin jättänyt kotiin mitään.sen jälkeen jouduin rikos ja huumekierteeseen ja tilasin kaiken itseni nimellä mitä sain ja kun olin nimeni menettänyt suunnilleen joka paikkaan aloin käyttämään varastettuja henkkareita ja muuta tyhmää.rikoksista olen velkaa noin 90 000 euroa ja siihen maksamattomat vuokrat,jätin noin 15 asuntoon vuokrarästit,jätin kaiken mahdollisen maksamatta.kun olin huumekoukussa tilasin jopa kaikki mahdolliset lehdet ja vein ne divariin niin siinä oli jo yhden subun hinta.varastin kaupoista päivittäin ja tein kaikkea hullua.nyt olen ollut hoidossa 3 vuotta ja toivoisin pääseväni velkasaneeraukseen.kun minulla on niin älyttömästi velkaa toivoisin ettei minun tarvisi joka penniä maksaa takaisin koska en siihen pysty.tyhmä olen ollut mutta niin olivat pankitkin silloin kun tunkivat jokaiselle pankkikortteja ja moni muukin teki samoin kun minä silloin nuorena.ei mene päivääkään ettei minulle tulisi perintäkirjeitä jotka heitän avaamattona aina roskiin.turhaan perintätoimistot kulutatte paperia,aikaa ja postimaksuja minuun!
- Voe voe
Keksi jotain uskottavampaa
- tässä totuus
Et pääse kun olet rikollisiin tarkoituksiin tehnyt petoksen ja ne velat ei edes vanhene 18 vuodessa niin kuin normaalit velat.
- 8+8
Voe voe kirjoitti:
Keksi jotain uskottavampaa
Voi olla ihan tottakin tuohon aikaan ei oltu niin tarkkoja.
Harrastin samaa ja olihan se aika outoa kun postilaatikkoon ilmestyi tyylikäs kultakortti. Olisivat lähettäneet suoraa käsikranaatin ja olin jotain 20v.
Hauskaa niin kauan kuin kesti hotellihuoneita, kosteita illanviettoja sekä vaatteita koruja ym. - Yhtäläisyyksiä
Samat kirjoitus- ja kielioppivirheet kun aloitttajallakin!
- Velaton
Noi korkoprosentit kyllä on ihan älyttömät.
Rahan ahneitten kusipäitten kehittämä systeemi että saadaan olemattomastakin summasta revittyä isot rahat.
Ja kun ei käsittelykulutkaan todellakaan edellytä mitään vitun 3000-4000% korkoa, millä näitä mm. perustellaan. - Piilokorko ja törkeä
Lakikirjassa sanotaan,että koronkiskonta on kielletty.Näillä perintäfirmoilla on aivan laillinen oikeus koronkiskontaan,kun 11 euron laskusta menee "toimitusmaksua " yli28 euroa.Piilokoron kiskontaa sanon minä.Jotain rotia kyllä tarttis saada tälläseenkin ryöstämisee.
- setäihminen
Käsittääkseni näitä kuluja ei tarvitse maksaa jos älyää maksaa laskunsa ajallaan. Jos perintä olis velalliselle kulutonta, niin moniko maksaisi laskunsa?
- kansan alainen
Onko se tämä suomi sitten ulosottovirkailijoiden asiakkaiden mielestä niin ihana maa, etä tekee mieli tulla joka päivä ryöstetyksi?
Kirjastosta saa ilmaiseksi kielikursseja ja myös internetistä. Lentolipun lämpimiin maihin taas saa puolestaan noin kahdensadan euron hintaan. Muuttaessa ulkomaille velkataakka nollaantuu. Näin minä muistan lukeneeni. Jostakin Suomen valtionkin pitää rahansa saada. Ja jos ei nyt sitten muusta, niin velallisten kiduttamisesta. Pikavipit ovat oma lukunsa. Niilläkin toki saa olla korkokatto, mutta kukaan ei pakota ottamaan sellaisia. Enemmän minua huolettaa velkaloukkuun joutuneet asunto- tai opintovelalliset. Varsinkaan opintovelallisilta ei välttämättä ole edes kysytty, haluavatko he lainansa nostaa. Sosiaalitantta Suomen valtion suulla on lähettänyt heidät pankin tiskille.
- >FDMEiofmiowefwe
"Jostakin Suomen valtionkin pitää rahansa saada. Ja jos ei nyt sitten muusta, niin velallisten kiduttamisesta."
Jep. Kun keskiluokkainen veronmaksaja on tapettu sukupuuttoon huonolla talouspolitiikalla niin seuraava uhri ovat tietenkin ne joihin valtiolla on jotain otetta.
Tästä sain osani kun olin sosiaalituella ja Kela määritteli että tuloni ovat joka toinen kuukausi yli tietyn rajan, eli en saanut noilta kuukausilta vapautusta elatusmaksuista. Ketkuilun määrä on nimittäin siinä että Kela itse maksoi minulle noita rahoja kahden kuukauden välein yhden kuukaudesn sijasta - eli Kela junaili minut maksupäiviä venyttämällä elatusapu-velkaiseksi ilman että pystyin itse vaikuttamaan asiaan millään tavalla - vaikka lain kirjaimen mukaan minun olisi pitänyt saada varattomana ja tulottomana vapautus noista maksuista niin kauan kuin tuloni ovat alhaiset. Ennen työttömyyttä maksoin jokaisen elatusmaksun säntillisesti viimeiseen eräänsä saakka, ja lopetin maksun vasta kun se ei ollut edes teoreettisesti mahdollista maksaa ja elää samasta rahasta.
Tuon jälkeen tajusin että koko firma on suurta kusetusta ja virkamiehet etsii vain eri tahoja jotka järjestää kuseen niin että menee "taseet kuntoon". Siitä lähtien olen myös ollut harmaan työn tekijä enkä palaa veronmaksajaksi ennenkuin nuo vääryydet on korjattu tavalla tai toisella.
- Saatanan siat
ahon - viinasen hallitus teki tähän maahan 500 000 työtöntä ja sen jälkeiset
hallitukset keksivät tempputyöllistämisen josta ihminen joutuu köyhyysloukkuun,
silloin tekee mieli ottaa pikavippi. - Idiootit......
Jos otat lainaa, maksat takaisin. Ihan normaali toimenpide. Lainanottaja ei koskaan tapauksessa määrää maksutapoja.
- esw
Jos jättää laskut maksamatta, on selvää, että pääsee perintötoimiston asiakkaaksi.
Silloin kun huomaa lähestyvät maksuvaikeudet, on todella viisasta taloudenpitoa soittaa HETI laskun perijälle (tuntuu, että maksuhäiriöiset ihmiset eivät tätä millään tajua. Siitä ne onglemat alkavat, kun alkaa valehdella ja vehkeillä) eikä vasta sitten, kun perintätoimisto ottaa yhteyttä. Lisäksi tuossa tilanteessa on haettava itselleen apua. hankittava taloustaitoja. Martat joillakin paikkakunnilla neuvovat miten pienilläkin tuloilla voi elää niin ettei joudu velkahelvettiin.
Kun soittaa heti, on todella paljon vaihtoehtoja asian hoitamiseksi.
Kun tunkee pään pensaaseen ja toivoo ettei kukaan huomaa, niin ihan itse on luonut oman ahdinkonsa eikä tartte sitten jälkikäteen itkeä, että kun joutuu maksamaan niin paljon ja vielä korkoakin.
Oma vika.- Fejkwnfjkewefef
Okei, löysimme syyllisen.
Entä miten korjaamme ongelman inhimillisesti ja järkevästi?
Ajatuksia siitä? - esw
Fejkwnfjkewefef kirjoitti:
Okei, löysimme syyllisen.
Entä miten korjaamme ongelman inhimillisesti ja järkevästi?
Ajatuksia siitä?Fejkwnfjkewefef:lle :
Johan tuolla kirjoitin: hankkimalla itselleen paremmat taloustaidot. Kerroin senkin mistä voi vaikka lähteä kyselemään (martat). On toki muitakin instansseja.
Se on inhimillistä ja järkevää.
- kusessa ollaan sano!
joo ihan olen itsekkin maksellut elatus rästejä tampereen kaupungille 500e rahasta 192e jotka ovat tosi vanhoja,mutta niin vaan ovat perässä lapset ovat 40 kymppisiä itse 60 kymppinen olen jo lapsen lapsen vaari,ihan p.......stä tämä touhu.olisikohan toisilla tämä sama ongelma? olen yrittänyt kirjoitella soinille asti vastaus ei osaa sanoa mitään.
- piina jatkuu
Minulle kävi niin, että vuonna 1997 lokakuussa Käräjäoikeus antoi maksumääräyksen jostain saatavasta. Olin velkajärjestelyn alainen ja laki sanoi, että ne velat vanhenevat sitten 15v sisällä, siitä päivästä lukien kun KO on tehnyt päätöksen. Toisinsanoen tuon velan vanheminen olisi ollut nyt lokakuussa 2012.
Helmikuussa tänä vuonna sain Käräjäoikeudelta kirjeen, jossa haettiin tuota velkaa uudelleen KO n kautta maksettavaksi. Pitkän kirjeenvaihdon jälkeen ja KO päätöksen sekä muutaman juristin avustama lopputulos oli sellainen, että minun piti hakea uusi velkajärjestely ko. velan vuoksi., koska se oli kasvanut 15v niin paljon korkoja, joista en olisi selvinnyt. Miksi näin, koska ko. velka jätettiin KO n taholta liittämättä edelliseen velkajärjestelyyn. Siis silmät auki kulkekaa joka asian suhteen, nämä kerran otetut velat eivät tunnu koskaan katoavan vaikka tulee lakimuutoksetkin. - Society muse
Ovathan ulosottomaksujen korot kovia, aivan liian kovia. Siihen vielä lisäksi kaikenmaailman perintätoimistojen kulut, niin usein alkuperäinen velkasumma tulee moninkertaiseksi. Perintätoimistojen kulut muuten ovat monessa maassa laittomia.
Pitäisi minusta velkasaatavviin, siis niiden korkoihin, laittaa joku kohtuullinen yläraja. Jos esim. 1000 € velka tulee maksamaan muutaman vuoden kluluttua 5000 €, ei se mielestäni mitenkään ole kohtuullista. Varsinkin, kun suurin syy miksi velallinen ei suorita maksuja, on se, että hänellä ei yksinkertaisesti ole rahaa maksaa niitä. Silloin ei saisi käyttää hänen hädänalaista asemaansa hyväksi. Ja vielä lain turvin.
Lait Suomessa suosivat varakkaita. Ja niitä varakkaita on kansasta kuitenkin vain pieni osa ja heistä suurin osa on saanut omaisuutensa perimällä. Taisi olla viimeisimmän varallisuustutkimuksen mukaan 94% Suomen varallisuudesta tullut perimällä.
Niitä itse omaisuutensa luoneita on siis häviävän pieni osa maamme huomattavan varakkaista. Työllä ei rikastu. Useampi sukupolvi tarvitaan vaurastumiseen normaalitapauksessa. Sekin tosin on nykyaikana irtisanomisten ja YT-neuvotteluiden aikakaudella entistä vaikeampaa. - Gun
olen täysin samaa mieltä kanssasi! samaa mieltä olen.
pikavippien korot pientä verrattuna nuihin u:llan korkoihin. - Jänkä-Joonas
Ei se ole poka mithän! Ka, täälä Lapissa kielsi nimismies ettei yli 60 % pontikkaa saa enää keithellä!
- VALTION YLIKORKO
PITÄISI MYÖS VALTION VIIVEKOROSSA OLLA JÄRKI PÄÄSSÄ.
VALTIOHAN TÄSSÄ ETUNENÄSSÄ KORKOJA KISKOO, KUN YLIAIKAKORON ON MÄÄRITELLYT POSKETTOMAN KORKEAKSI.. - jaapajaa
Missä kolmen lapsen perheessä saa vain 500e kuussa? Pelkästään lapsilisistä tulee vajaa 400e rahaa päälle mahdollinen kotihoidontuki omat tulot, joten kukkua että kolmen lapsen perheessä tulot oisi vain 500e. ja jos näin olisi sosiaalitoimisto on olemassa.
- Jaapajaa korjaa
Korjaan 560e ;)
- hohohohoh :D
Näille pelleille korko vois olla vaikka miljoona. Lainaa ottaessa korko kerrotaan. Pitääkö olla lukivammainen ääliö, ettei tiedä mitä numerot tarkoittaa. Ja jos osaa numerot ja korko tuntuu liian kovalta -> OLE OTTAMATTA LAINAA VITUNKUSIPÄÄ.
- Viksumpi
Siis hohhoijaa!! Pikavippejä ottaa ihmiset tyhmyyksissään ja äärimmäisessä hädässä, monesti nuoret. ELÄKÄÄ VAROJENNE MUKAAN. Ihan oikein, jos et maksa laskua ja annat sen omaa tyhmyyttäsi mennä ulosottoon, niin saatkin maksaa korot ja kulut. Hyvä, että tällaisia idiootteja on olemassa, pidätte monen monta toimistovirkailijaa työllistettynä. Uskomatonta touhua. Sivusta olen erästäkin seuraillut. Jätetään jokaikinen lasku maksamatta, ei reagoida maksumuisutuksiin - kaikki kiertää ulosoton kautta. Ihan oikein, että maksaa. Turha ruikuttaa, ettei jää palkasta mitään. Joskus on itelläkin ollut helvetin tiukkaa ja aina olen laskut maksanut eräpäivinään!
- Fewklwefmklwefmklwef
Tuo on ihan sama jos sanot että "Älä käytä huumeita".
Ohje on hyvä ja oikea, mutta entä jos joku käyttää huumeita? Hänen tilannettaan, hänen läheistensä tilannetta tai yleensäkään yhteisöä ei paranna helvetinkään vertaa että riekut "Mitä sanoin?!?" tai "Kärsi nahoissasi luuseri!".
Montako kertaa sinä kaaduit opetellessasi kävelemään? Kahden lapsen isänä voin sanoa että lapsi kaatuu noin 5000 kertaa. Ainakin. Niin olet sinäkin kaatunut.
Mitä jos vanhempasi olisivatkin päättäneet että kun ensimmäisen kerran kaadut, niin sitten jäät maahan makaamaan vaikka väkisin. Laittaneet lisäpainoja päälle että opit arvostamaan pystyssäpysymistä; Tyhmä lapsi.
No voi vittu.Makaisit varmaan vieläkin mahallasi.
Oikeus olla virheellinen, ja oikeus elää hyvä onnellinen elämä siitä huolimatta. Se on se mitä ihmiset tarvitsevat nyt enemmän kuin koskaan. Hyvinvointi ei toteudu esteitä lisäämällä, vaan niitä vähentämällä ja henkilökohtaisella oppimisella - ja se oppiminen on elämänkestoista ja se perustuu väistämättömiin virheisiin - aivan kuin kävelemään oppiminen perustuu väistämättömiin kaatumisiin. - vieläkin fiksumpi
Fewklwefmklwefmklwef kirjoitti:
Tuo on ihan sama jos sanot että "Älä käytä huumeita".
Ohje on hyvä ja oikea, mutta entä jos joku käyttää huumeita? Hänen tilannettaan, hänen läheistensä tilannetta tai yleensäkään yhteisöä ei paranna helvetinkään vertaa että riekut "Mitä sanoin?!?" tai "Kärsi nahoissasi luuseri!".
Montako kertaa sinä kaaduit opetellessasi kävelemään? Kahden lapsen isänä voin sanoa että lapsi kaatuu noin 5000 kertaa. Ainakin. Niin olet sinäkin kaatunut.
Mitä jos vanhempasi olisivatkin päättäneet että kun ensimmäisen kerran kaadut, niin sitten jäät maahan makaamaan vaikka väkisin. Laittaneet lisäpainoja päälle että opit arvostamaan pystyssäpysymistä; Tyhmä lapsi.
No voi vittu.Makaisit varmaan vieläkin mahallasi.
Oikeus olla virheellinen, ja oikeus elää hyvä onnellinen elämä siitä huolimatta. Se on se mitä ihmiset tarvitsevat nyt enemmän kuin koskaan. Hyvinvointi ei toteudu esteitä lisäämällä, vaan niitä vähentämällä ja henkilökohtaisella oppimisella - ja se oppiminen on elämänkestoista ja se perustuu väistämättömiin virheisiin - aivan kuin kävelemään oppiminen perustuu väistämättömiin kaatumisiin.Aika ontuvia vertauksia. Lapsi ei ole pienikokoinen aikuinen, vaan pienikokoinen ihminen, lapsi. Narkkarit taas on ihan oma lukunsa, joka ei liity tähän asiaan mitenkään. On oikeus tehdä virheitä, tottakai. Aikuisuuteen kuuluu kuitenkin aika vahvasti käsittääkseni se, että kannetaan vastuu omista teoistaan, myös niistä virheistä. Asenne, että yhteiskunnan pitää aina ja kaikessa auttaa ja tukea on aika outo minun mielestä. Loppukädessä JOKAINEN ON OMAN ONNENSA SEPPÄ. Tiedän todellakin mistä puhun, taloudellisesti nollasta ja pohjalta olen helvetillisen kovalla työllä nykyisen varsin hyvän asemani ansainnut. En ole kenellekään velkaa mitään, enkä todellakaan ajattele, että yhteiskunnan tarvisi huolehtia kaikista asioista aikuisten ihmisten puolesta. Ns. väliinputoajia ei ole olemassakaan. On vain laiskoja, saamattomia, haluttomia ihmisiä, jotka on ilmeisesti lapsena opetettu siihen, että joku aina tulee ja korjaa sotkun kuin sotkun heidän jälkeensä. Mielenkiintoista sinänsä, että sanot, että on oikeus elää hyvä elämä virheistä huolimatta. Ilmeisesti olet itsekin sitä mieltä sitten kuitenkin, että hyvä elämä = runsaasti rahaa. Näinhän se tahtoo olla. On kiva, kun on rahaa ostella laskujen maksun jälkeenkin kaikenmoista. Ja erityisen kivaa on se, että sen on ihan omalla kovalla duunilla ansainnut. Mulla ei ole ollut mitään kultalusikkaa suussa syntyessä. Ja mitä tulee lapsiin, niin niitä löytyy kolme kpl ja nuorimmainen on alle vuoden ikäinen. Elämänkokemusta kyllä on. Opiskellutkin olen, ihan ILMAN lainaa ja ILMAN vanhempien taloudellista apua. Pärjäsin. Miksi otit opintolainan? Mikset elänyt alunperinkin varojesi mukaan? Ei se ole valtion eikä uloston vika, vaan sinun omasi.
- Adel
Maksaisitte laskut ajallanne ja hoitaisitte raha-asianne, ni ei tarvis täällä itkee ulosoton korkoja.
- veli-antti
Mitenhän monen itsemurhan ja noitten pikavippien ehdoille ja maksuille voi vetää yhtäläisyysmerkin. Monen tarpeeksi ahtaalle vedetyn ratkaisu on päivien päättäminen itseltään.
- laskurir235235
- 1+18
Ulosoton korot on tasan tarkkaan laissa määrätty ja ovat tällähetkellä 8,5%. Sen lisäksi ulosotto ottaa taulukko maksun jokaisesta suoritetusta maksusta, joka on noin 10% summasta. Eli jos maksaa 500€ kuukaudessa niin ulosotto nappaa siitä n.50€ itselleen. Se että jos on 10,000€ velat ja maksaa kuukaudessa sinne muutaman kympin niin kyllähän sen nyt pitäisi tyhmempikin osata laskea että eihän ne velat siellä silloin pienene yhtään, kun kerran pelkät pääoma korot on jo yli 1000€ vuodessa.
- Ajatus kostosta lämm
Jos olette niin pahassa jamassa, ettei velasta pääse eroon, niin miettikää mikä taho ansaitsee eniten koston.
- PALJON .
Tämä asia koskee kokonais korkoa matemaattinen kaava ulosottoviranomainen voi laskuttaa 38 e osasuorituksesta 7 e ??? kokonais summa ei kuitenkaan vähene 45 e vaan 38 e eli tuo 7 e on vain ulosottoon perehtyneiden rahan kiskontaa eikä liity mitenkään velan maksuun ja mitä pitempään maksat sen enemmän Ulosottoviranomaiset tienaavat tyhjästä tullutta rahaa ja kysymys kuuluu osa suritus 38 e jonka lisäksi tuo 7 e paljonko tuo 7 e on korkoprosentteina tuosta 38 e kun se lasketaan 2 viikon mukaan .
- hurtin vallu
Sainpas viimein tulpan pikavippitaloudelle. Otin pankista lainaa, jolla maksoin 5000€ vipit pois. Bisseä otan jos toiset tarjoo. Tulot alle tonnin /kk
- Vartin Hullu .
Siis lainaa ottamalla jouduit ottamaan toista lainaa eli raha jatkoi kasvamistaan tämän takia koko rahasta pitäisi luopua .
- hurtin vallu
Näin tosiaan tein kun alkoi kyrsimään pitkä pikavippikakku. Sin kaikki kerralla poikki. Pankin laina on kohtuullisempaa.
Annuiteettina laina tulee maksettua pois ajallaan. En sanonut, että laina menee pikavippien maksuun, mut näkeehän ne ton muutenkin tiliotteistani. - Vartin Hullu .
hurtin vallu kirjoitti:
Näin tosiaan tein kun alkoi kyrsimään pitkä pikavippikakku. Sin kaikki kerralla poikki. Pankin laina on kohtuullisempaa.
Annuiteettina laina tulee maksettua pois ajallaan. En sanonut, että laina menee pikavippien maksuun, mut näkeehän ne ton muutenkin tiliotteistani.Onneksi olkoon , minulla on ollut luottotiedot poissa jo 10 vuotta eikä valoa ole näköpiirissä rahaa kyllä osataan imeä ulosotonsuunnalta heidän kanssaan on turha keskustella laki on laki vaikka henki menis .
- Pakko joku laki olla
Vartin Hullu . kirjoitti:
Onneksi olkoon , minulla on ollut luottotiedot poissa jo 10 vuotta eikä valoa ole näköpiirissä rahaa kyllä osataan imeä ulosotonsuunnalta heidän kanssaan on turha keskustella laki on laki vaikka henki menis .
Laki on paska mutta teeppäs oma laki niin tulee vielä paskempi.
- Huh hu
Hetkinen, oletteko koroista valittajat tosiaan sitä mieltä, että teille pitäisi myöntää lainaa, jonka voitte vaan jättää maksamatta eikä velkojalla olisi oikeutta velkoa myös korkoja ja perintätoimistoilla kulujaan?
Siis teilä on oikeus jättää maksamatta ja toisten pitää kärsiä tästä?
Jepjep, valitettavasti sympatiaa ei kyllä heru. Mikäli elää yli varojen, toisten kustannuksella, onkin ihan oikeutettua joutua hieman suorittamaan enemmän. Joissakin tapauksissa on myös mahdollista saada syyte petoksesta, mikäli ei missään vaiheessa ole ollut aikomustakaan tekemiään velkojaan suorittaa takaisin. Älkää eläkö yli varojenne niin ette joudu myöskään ylimääräisiä kuluja suorittamaan.- Flefkwlmklwefwefwef
Ihminen joka ottaa vaikka 15000 velkaa laskeskelee että hänellä on varaa maksaa sekä velka että korot.
Oletetaan että työttömyys iskee. Jos jo valmiiksi kusessa olevan päälle sälytetään vaikka 10000 lisää kaikkia kuluja siihen mennessä kun pääsee rämpimään ylös niin onko sitä voinut ennakoida - jos ei voi ennakoida vaikka työpaikan katoamista?
Mistä siinä pitää maksaa? Siitä että on lama ja valtiontalous kusee ja talousjärjestelmä nitisee ja velanottaja on sen uhri siinä missä muutkin? Millä tavalla velallinen voi vaikuttaa tuollaisiin asioihin?
On osa ihmisiä jotka jättävät tietoisesti maksamatta, mutta osa on sellaisia että kertakaikkiaan ei voi ennakoida tulevaa jos paskasti käy. Ryhmä A ja Ryhmä B - Tuomitsetko molemmat ryhmät siksi että toinen kusee tietoisesti hommansa? Häh? - esw
Flefkwlmklwefwefwef kirjoitti:
Ihminen joka ottaa vaikka 15000 velkaa laskeskelee että hänellä on varaa maksaa sekä velka että korot.
Oletetaan että työttömyys iskee. Jos jo valmiiksi kusessa olevan päälle sälytetään vaikka 10000 lisää kaikkia kuluja siihen mennessä kun pääsee rämpimään ylös niin onko sitä voinut ennakoida - jos ei voi ennakoida vaikka työpaikan katoamista?
Mistä siinä pitää maksaa? Siitä että on lama ja valtiontalous kusee ja talousjärjestelmä nitisee ja velanottaja on sen uhri siinä missä muutkin? Millä tavalla velallinen voi vaikuttaa tuollaisiin asioihin?
On osa ihmisiä jotka jättävät tietoisesti maksamatta, mutta osa on sellaisia että kertakaikkiaan ei voi ennakoida tulevaa jos paskasti käy. Ryhmä A ja Ryhmä B - Tuomitsetko molemmat ryhmät siksi että toinen kusee tietoisesti hommansa? Häh?Näin lapsena läheltä millaisessa vaarassa pudota velkahelvettiin elimme.
Faijan työpaikka meni konkurssiin, eroraha oli vaivaiset 20000 markkaa. Työtä oli turha toivoa, koska noin 2000 ihmistä oli hakemassa sitä samaa yhtä vapaata työpaikkaa. äiti oli äitiyslomalla. Olivat juuri alkaneet rakentaa omakotitaloa ja siitä oli velkaa noin 500000 markkaa. Lapset aloittaneet lukion, kirjat maksoivat noin 1000 markkaa/lapsi. Itse tarvtisin säännööllisesti lääkettä ja minusta tuli näin siis vielä lääkekulut. Onneksi tuohon aikaan lääkärissä käynnit olivat ilmaista puuhaa.
Vanhemmat tekivät tiukan ratkaisun: kaikki turhat menot pois. Ensin lopetettiin lehtien tilaus. Ruokakaupasta ostettiin vain ja ainoastaan perusraaka-aineet. Metsästä kerättiin marjat ja sienet vuoden käyttöön sitä silmällä pitäen, että ei olisi kohta edes varaa ruokaan. Sossusta ei toimeentulotukea tippunut, koska olisi voinut myydä rakenteilla olevan omakotitalon. Vanhempani pitivät sitä vihoviimeisenä ratkaisuna.
He selvisivät, koska olivat halukkaita leikkaamaan omista viihteistään sen hyväksi, että saavat itselleen oman kodin ja selviävät suuresta lamasta hukkumatta. Nyt heillä on ihan mukava omaisuus ja isästä näen, että hän ainakin tänmä päivänä nauttii siitä, että voi ostaa vähän kalliimmaan auton tai laittaa pihalleen vähän kalliimmat kivet.
niistä ennakoimattomista katastrofeistakin voi päästä yli. Tämän itse näin kotona ja noilla keinoilla olen itsekin selvinnyt ankeista ajoista. Aikoinaan pelkäsin ihan suunnattomasti, että joudun kokemaan samaa minkä vanhempani, mutta aloin silloin heti säästämään itselleni katastrofirahastoa. Sielläs e on edelleenkin pankin hoivissa ja jos hyvin käy, jätän sen perinnöksi lapsilleni korkojen kera.
- Fklenmklwnklewfnklf
Olisi aika perustaa velallisten oma järjestö. Mallia voisimme ottaa vaikka venäjän "Humans" järjestöstä. Kyseinen järjestö on mm. käynyt "Moikkaamassa" pahimpia velankiskojia ja suojelee ja auttaa jäseniään konkreettisesti.
Minusta on aivan turha mankua valtiota ja yhteisöä apuun, jokainen on oman onnensa seppä loppujen lopuksi ja joukossa on voimaa. Vain velalliset ajavat velallisten asiaa jos ajavat.
Hyvää pohjaa aktivismille luo se että ylivelallisella ei voi koskaan mennä juurikaan huonommin; sakkoja saa tulla niin paljon kuin lystää - sinne ne menevät muiden mahdottomien maksujen jatkoksi - ja aika monen realiteetti on jokatapauksessa istua pienessä kopissa (kotiyksiössä) pitkiä aikoja vailla virikkeitä koska niihin ei rahaa kuitenkaan ole. Täten siis vankilakaan ei ihan niin radikaali olosuhdemuutos.
Mitä syvemmällä kierteessä olet, sen vapaampi olet oikeastaan toimimaan. Jos saisin pelastettua esim. jonkun perheellisen ihmisen velkaloukustaan ääriradikalismilla velkojienvastaisessa taistelussa niin kokisin että elämälläni on sittenkin tarkoitus. Toiminnan periaate voisi olla esim. sellainen että autamme velkaisia selviytymään veloistaan ja jos he pääsevät paremman elämän syrjään niin tapana olisi maksaa pientä jatkuvaa palkkiota epävirallisesti auttajille. Tällä tavalla ryhmä saisi rahoituksensa, ihmisiltä joita he ovat pystyneet auttamaan.
Jokainen on oman elämänsä seppä, eli velkakahletta ei raasta irti kukaan muu kuin sinä itse - joko maksamalla orjanomistajalle hintasi - tai tarttumalla vasaraan. - Velkaaaaaa
Tämä asia koskisi kaikkia jos nostaisimme korot 50 % Helsingin asunnot menisivät pakkohuutokauppaan ja sitähän tässä ajetaan koko ajan heräää todellisuuteen . ps . Jos Suomen Valtion velat ulosmitattaisiin samalla tavalla niin tiedätte missä pjaskassa olette.
- Sehän näkyy jo .
Jos sinulla on vielä lapsiakin joista joudut maksamaan elatusmaksuja niin et saa edes vapaa kuukausia vaan kiltisti tai vähemmän kiltisti makselet 1/3 palkasta pois yritä sitten tehdä lastenkanssa jotain kivaa kun ei ole edes varaa mutta sehän tämän Valtion tarkoituskin on että vanhempien ja lasten välille saadaan ristiriitoja .
- ApuAaaN
http://adf.ly/Co5mL
http://adf.ly/Cluqv
Apua Sulle :)) - Mikä ihmeen Suomi .
Suomi on yhteiskunta jossa vaaditaan tekemään asiat kunnolla ja oikein muuten tulee keppiä ja sitähän täällä osataan antaa jos teet asiat toisin etkä halua olla koirana köydenpäässä jonka omistaja on mielipuoli niin ongelmia syntyy ...
- Läpimätä yhteiskunta
Onhan sitä rahaa kun velkavankeudessa elävät sitä tekevät ei ole ihme että täällä puhutaan jostain 1.8 Miljardia maksavasta ohjelmistonhankkimisesta kyllä ne rahahanojen päällä seisovat virkamiehet ovat läpensä mätää väkeä .
- verottaja on sika
Samanlaista koronkiskontaa harjoittaa verottaja. Jokaiseen maksuun tulee lisämaksu. Korko voi olla tuhansia prosentteja.
- Äly hoi .
Ainoa tapa elää Suomessa on sosiaalituki työnteko ei kannata porkkanan sijaan saat raippaa ensin maksat verot palkasta sitten ruuasta ja palveluista jos aiot hankkia lapsia kannattaa ehdottomasti jäädä kotiin sillä asumismenojen ruuan vaatteiden sekä hygieenia tuotteiden jälkeen rahasi ovat kadonneet virkamiesten kankkulan kaivoon näitä veroja perustellaan hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämisellä mutta ei täällä ole kenelläkään muulla hyvinvointi yhteiskunta kuin 6-8 lapsen perheillä ja silloinkaan työnteko ei kannata vaan perheen parissa voi viettää elämänsä .
- KFemklwmlkfwefef
Olisi muuten hienoa jos perustettaisiin sellainen velkaisten säätiö. Tämä säätiö "pelastaisi" velkaisia tavalliselta ankealta elämältä ja järjestäisi puitteet joissa ihmiset voivat elää vähillä rahavirroilla mutta mielekästä elämää.
Säätiö saisi omaisuutensa lahjoituksina ja alkaisi tehdä esim. asuntoja omistamilleen tonteille. Tekijöinä olisivat velkaiset ihmiset, jotka rakentaisivat itselleen kodin. Tarvikkeet ja materiaalit tarjoaisi säätiö ja valmis koti maksettaisiin säätiölle elinikäisenä "vuokrana" joka olisi hyvin minimaalinen.
Säätiö tuottaisi myös työpajatoimintaa vapaamuotoisessa hengessä, suunnittelisi uusia tuotteita ja tällä tavoin irrottaisi velalliset tarpeesta ansaita rahaa. Säätiö siis rakentaisi kokonaisia "velkaisten kyliä" joita velkaiset eivät omista, mutta säätiö antaa heidän asua ja toimia alueellaan ja järjestää sellaisia tilaisuuksia hyödyttää itseään ja säätiötä.
Tällöin toimintaan osallistuvat toimisivat kuin osakunta, mutta ilman palkkaa. Säätiö järjestelisi raha-asiat ja välttämättömyydet (kuten myös huvitkin). Tällä tavalla ihmiset voisivat viettää työteliästä hyvää elämää, rakentaa tulevaisuutensa ilman henkilökohtaista rahaa ja nauttia töittensä tuloksista konkreettisesti.
Säätiö voisi omistaa esim. autot ja muut välineet joita saisi lainailla vapaasti.
Tällä tavalla irrottettaisiin fataalisti velalliset muusta taloudesta ja suojeltaisiin heitä veloilta. Ainoa tapa millä tähän voitaisiin puuttua on se että valtio työllistäisi nämä ihmiset, mutta sehän tässä työttömyyden valtakunnassa ei ole mikään ongelma.
Näin ihmiset voisivat elää onnellisina ja tuottavina, eivätkä enää systeemin orjina. Kun yhteisö organisoidaan järkevästi niin toimeentulotukikin säästyisi enimmäkseen muuhun kuin välttämättömyyksiin. Väitän että moisella tavalla eläville olisivat "kunnon veronmaksajat" yksinomaan kateellisia :)- Feklfmklewwefwef
Hupaisana yksityiskohtana - suomen asuntokupla puhkeaisi heti jos velallsiet pääsisivät omaan kohtuuhintaiseen vuokra-asuntoonsa. Tällöin loppuisi asumistuen kautta maksettava vuokranantajien tuki - ja kämpät tyhjenisivät muualta.
Siinä olisi pikku Kokoomuslainen huuli pyöreänä kun rahakämppään ei löydykään enää asukkia.
Ritari Ässäkin oli säätiön mies :) - FKLemklefmklwef
Ja mistä ihminen tuossa systeemissä luopuisi?
1) Ajastaan. Omaa elämää pitäisi kuitenkin elää, rakentaa taloa ja hyödyttää systeemiä. Jos säätiöllä on elokuvateatteri niin sen pyörittämiseen täytyy uhrata henkilökohtaista aikaa jne.
Toisaalta tämä ei ole järkevälle ihmiselle ongelma. Väitän että ihminen haluaa toimia sekä itsensä että ympäristönsä hyväksi kunhan sille tarjotaan tilaisuus. Velkasysteemeissä ihmiset ajetaan tilanteisiin jossa he eivät voi työllään enää hyödyttää itseään, jolloin he passivoituvat yksiöihinsä. He eivät ole huonoja yksilöitä - vaan heiltä on riistetty oikeus hyödyttää itseään modernissa yhteiskunnassa velan tekosyyllä.
2) Vapaudesta hallinnoida omaa rahaa.
Tämä voi olla nykyihmiselle tiukka paikka, koska rahaan kiteytyy niin paljon individualistisia pyrkimyksiä. Mutta toisaalta, raha-asiansa sössineellä on usein päässyt muodostumaan myös rahan kaikkivoipaisuutta vastustava mielenlaatu. Väitän että velkaiset ihmiset ovat helposti myös antikapitalistisia, ovathan heidän ongelmansa juurikin rahapohjaisia. Tämä luo itseasiassa pohjan sosiaaliselle kulttuurille ja todellisen työn arvostamiselle.
Vastaus "en voi hallinnoida rahojani" -dilemmaan on yksinkertainen. "En tarvi rahaa koska saan kaiken mitä tarvin jokatapauksessa". Me käytämme rahaa ruokaan - miksi emme voisi samantien skipata rahaa välistä ja yksinkertaisesti hankkia ruokaa? - Me emme tarvi rahaa - vaan ne palvelut ja hyödykkeet joita saa rahalla - mutta joita voi saada myös muilla tavoilla.
Millainen on ideaalielämä ihmisille? Väitän että jos ihmiset saisivat valita ihan mitä tahansa he eivät loppujen lopuksi valitsisi kalliita asioita. Väitän että suuri osa ihmisistä hankkisi itselleen aikaa ja materiaaleja että he voisivat itse rakentaa itselleen jotain, sensijaan että hankkisivat edes ilmaista valmista.
Ehkäpä koko kuluttajakulttuurin ja rahatalouden "Mindset" on pohjimmiltaan sairas ja etäinen terveen ihmisen normaalista mielestä. Johan aivofysiologia osoittaa että ihmistä ei ole tehty laskemaan matemaattisesti. Abstrakti matematiikka on eksaktia - mutta se ei ole ihmisaivojen mukaista. Abstraktia matematiikkaa ei voida käyttää aivotoiminnan mittarina, eikä ihmisen voida olettaa toimivan abstraktin matematiikan ohjeistoin mukaisesti.
Saattaapa olla niin että matematiikkaan SAIRASTUTAAN, ja se kenties tuhoaa humaanin kyvyn ajatella ja olla ihminen, korostaen vain loogista puolta aivoista ja jättäen aivojen elävän ja assosioivan osan huomiotta. Matematiikkaan sairastunut on kirjaimellisesti mielipuoli. - ihme vinkujat
Feklfmklewwefwef kirjoitti:
Hupaisana yksityiskohtana - suomen asuntokupla puhkeaisi heti jos velallsiet pääsisivät omaan kohtuuhintaiseen vuokra-asuntoonsa. Tällöin loppuisi asumistuen kautta maksettava vuokranantajien tuki - ja kämpät tyhjenisivät muualta.
Siinä olisi pikku Kokoomuslainen huuli pyöreänä kun rahakämppään ei löydykään enää asukkia.
Ritari Ässäkin oli säätiön mies :)Vuokrat nousevat koko ajan sen vuoksi, että iso osa vuokralaisista ei vain tajua taloutensa hoidon päälle yhtään mitään. vuokralaisen jätettyä vuokrat maksamatta tulee vuokranantajallekin paljon kuluja. Nämä kulut otetaan pois sitten vuokrankorotuksina. Korkeista vuokrista voittekin kiittää sekä korkeaa pääomaverotusta, että maksuhäiriöön itsensä hankkineita ihmisiä.
Vuokrat kohtuullistuvat heti, kun velanperintää tehostetaan ja taitamattomille (ja raha-asioitaan huonosti hoitaville) ihmisille opetetaan tässäkin ketjussa mainittua talouden tasapainossa pitoa. Kärjäoikeus voisi oikeastaan tuomita velallisen pakolliselle taloustiedon kurssille samalla kun tekee häätö- ja velkoomuspäätöksen. Pakollinen ehkäisykin olisi hyvä juttu, ettei tarvitse tehdä lasta häiritsemään jo valmiiksi huonoa raha-asioiden hoitoa.
Vanhempien pitäisi tajuta kasvatusvastuustaan edes sen verran, että opettavat lapsilleen miten matti pidetään erossa kukkarosta. - KLFDMelwkfmklefmklwe
ihme vinkujat kirjoitti:
Vuokrat nousevat koko ajan sen vuoksi, että iso osa vuokralaisista ei vain tajua taloutensa hoidon päälle yhtään mitään. vuokralaisen jätettyä vuokrat maksamatta tulee vuokranantajallekin paljon kuluja. Nämä kulut otetaan pois sitten vuokrankorotuksina. Korkeista vuokrista voittekin kiittää sekä korkeaa pääomaverotusta, että maksuhäiriöön itsensä hankkineita ihmisiä.
Vuokrat kohtuullistuvat heti, kun velanperintää tehostetaan ja taitamattomille (ja raha-asioitaan huonosti hoitaville) ihmisille opetetaan tässäkin ketjussa mainittua talouden tasapainossa pitoa. Kärjäoikeus voisi oikeastaan tuomita velallisen pakolliselle taloustiedon kurssille samalla kun tekee häätö- ja velkoomuspäätöksen. Pakollinen ehkäisykin olisi hyvä juttu, ettei tarvitse tehdä lasta häiritsemään jo valmiiksi huonoa raha-asioiden hoitoa.
Vanhempien pitäisi tajuta kasvatusvastuustaan edes sen verran, että opettavat lapsilleen miten matti pidetään erossa kukkarosta."Vuokrat kohtuullistuvat heti, kun velanperintää tehostetaan ja taitamattomille"
HAHAHHA. Oikeasti, toi oli paras vitsi koskaan :D :D :D
Vuokrat kohtuullistuvat sitten kun vuokraisännät eivät enää löydä vuokralaisia ja tyhjille kämpille lyödään ankara hyödyntämättömyysvero :)
- Ulosotossa oleva.
Pitäisi olla korkokatto.
- PORVARI
ulosotto on sikala,alimpana koko kansakunnassa..kuka viitsii edes olla siellä töissä HAHAHAH
- EIT / Ihmisoikeus
Perintäbisnes kukoistaa ja sitä suojellaan.
Valtion erityisrahoituslaitos Finnvera irtisanoin yksipuolisesti pienyrittäjälainan irti ja parilla kirjeellä lisäsi 20 000 euroa kuluja päälle.
Kiskontaa... ihan varmasti! - Päättäjissä vikaaaaa
http://googleads.g.doubleclick.net/aclk?sa=L&ai=BL-4piS9SUJ-LAaG9yAOOvoGoDsLkjrcDsvbcjEXAjbcBgNs1EAEYASD66P4MOABQ6vDqnfz_____AWD3-dyCyAmyARVrZXNrdXN0ZWx1LnN1b21pMjQuZmm6AQk0Njh4NjBfanPIAQHaASpodHRwOi8va2Vza3VzdGVsdS5zdW9taTI0LmZpL25vZGUvMTA5MTU3NTOpAmZebnY7qbU-yAKa6bozqAMB6AOMA-gDE-gDDvUDAAAAxPUDAABAEOAGqojCNw&num=1&sig=AOD64_0csGkjaIMRh6u0c-f_HfNrKKEvlA&client=ca-pub-3752795018104128&adurl=http://www.myydaanlasku.com Sallittua Suomessa Miten tämä on mahdollista ????
- Vääryys .
Jos on tehnyt virheitä ne pitää voida korjata mutta virheidentekijän taakkaa ei saa kasvattaa koronkiskonnalla mitä nämä velkapapereiden ostajat sekä ulosottoviranomaiset tekevät kun velka menee ulosottoon niiden tietojen menetys on se rangaistus tätä hyväksikäyttöä ei tule sallia mistään hinnasta ulosottoviranomainen ei ole mikään yrittäjä jonka tarvitsee tehdä tulosta .
- huhhuh
"Jos on tehnyt virheitä ne pitää voida korjata mutta virheidentekijän taakkaa ei saa kasvattaa koronkiskonnalla"
On se vaan kumma, että nämä "virheitä" tehneet eivät sitten ole kutienkaan halukkaista korjaamana virheitään. pitää ottaa perintätoimisto avuksi ja viedä velka kärjäoikeuteen ennenkuin "halukkuutta" löytyy.
Ehkä on poikkeuksiakin, mutta its eolen tavannut vain sitä roskasakkia, jolla ei halukkuutta ole niiden "virheidensä" korjaamiseen.
- jep1
Moi
Yhdyn myös tuohon lehti artikeli juttuun mukaan koska itselläni on huonoja kokemuksia heidän kanssa. Perintä yhtiöiden ja ulosotto korot ovat aivan järjettömiä. No yrittäkääpä saada sieltä pois toisen tekemiä velkoja oikeuden vapauttavalla päätöksellä. Ulosoton järjestelmä ja suomen laki on niin kankee että siltä osin ettei niitä voi saada pois oikeuden vapauttavalla päätöksellä puhumattakaan niihin velkoihin menneitä rahoja - hajotkaa siihen
Onhan ne niin perintätoimistojen kuin ulosotonkin kulut korot aivan poskettomia. mutta itsekin melkein vuosikymmen vierähti etten asioitani hoitanut, kunnes päätin että nyt tää skeida loppuu. ja otin itteeni niskasta kiinni ja kelasin että itepä olen soppani keittäny ja nyt se on vaan lusikoitava. useampi vuosi meni maksellessa 1200e/kk ulosottoon... tiukkaa oli, kun oli perhettäkin, mutta se kannatti. nyt on normaalin kansalaisen kirjoissa ja on oma talo ja uusi auto ja kaikki hyvin. tommonen 5 vuottakin on pirun lyhyt aika laittaa asiansa kuntoon.
kuinkas paljon nämä sossun elätit ym jotka elvistelee olevansa sairaseläkkeellä eivätkä koskaan aio luopua tuista, pääseevät esim matkustelemaan? ostamaan kaupasta mitä tykkää? harrastamaan? jne - ÄLLITÄLLI
Jaaha, oliskojan kannattanut miettiä asiaa, ennenkuin päästää raha-asiansa siihen malliin, että vouti kolkuttelee ovella. Täytyy olla totaalisen tyhmä, jos ei tiedä noista ylimääräisistä kuluista, jotka ulosotto aiheuttaa. Sama pätee kun perintäyhtiö alkaa vaatimaan saatavia.
- näinpä46789
Ois varmaan ittekki kannattanu miettiä ennenkuin annoin 20000 euron takauksen. No eipä velanottaja maksanut ja minullehan tuo lankesi. Itsellä iso talolaina joten ei myönnetty lainaa tuota 20000 varten. No nyt perinnässä tuo summa ja loppuelämä pilalla. Voi olla että jään pian töistäkin pois ku ei oo järkevää käydä töissä. Vievät 1/3 palkasta pois joten ei paljo naurata.
- saaraGo
Ihmettelen, miksi ihmisten mielestä luottotietojen menetys on aivan järkyttävä asia, sitä yritetään välttää viimeiseen asti. Jos ei ole mistä maksaa eikä selviä niin mitä teet luottotiedoilla? Omani ovat menneet vuosia sitten ja uo alkusaldo oli 46.000e, nyt tällä hetkellä 8.000e mutta luottotietoja en tarvitse takaisin...elän sen mukaan mitä on kukkarossa.
- koettuon!
siinäpä se kun se luottotietojen menetys ei vaikuta vain raha-asioihin. vaan se tekee ihmisestä täysin B-luokan kansalaisen. ei saa edes kunnalta vuokra-asuntoa. ei puhelinliittymää.... monet työpaikatkin kysyy luottotiedoista. vakuutuksia ei mtn. jne jne... luottotietojen menetys vaikeuttaa elämää suunnattomasti. ja sitä ei monet nuoret ymmärrä kun laittavat asiansa läskiksi.
- Jussuf (se sama)
Jos maksut ovat 45 € kahdessa viikossa, se tekee vuositasolla 1170 €. Jos velka on "hieman yli" 10 000 €, on maksamasi korko 10 % luokkaa.
Aika edullinen, sanoisin. - Oli aikakin
Yllättävän vaikea on ollut saada koronkiskonta kuriin.
- Valtion valvottava
Miten on mahdollista, että nämä erilaiset instanssit ajavat ensisijaisesti henkilön luottotiedot ja heillä muka on oikeus levittää se joka paikkaan. Miten näin voi olla mahdollista. Kuka valvoo luottotietojen lupaa antaa tietoja. He estävät vakuutusten saantia ja esimerkiksi jos luottotiedoissa merkintä työnsaantikin voi olla este. Miksi näin saa olla. Ilmankos nuoret syrjäytyy ja ei ole työtä. Onko tässä yksi syy nuorten rankkaan työttömyyteen ja syrjäytymiseen.
Miksi ollaan ensimmäisenä köyhän tai ahdinkoon joutuneen ihmisen kimpussa.
Rikkaat ja vauraat bisnesyhtiöt riistävät ihmisiltä kaiken niin ahneeksi maailma on mennyt. Mutta outoa on sekin, että Suomen Valtio ja päättäjät antaa tehdä köyhien kustannuksellla. Pikavipit jne korkeakorkoiset yhtiöt pitää kieltää lailla.
Mitähän hyväveli- kytköksiä löytyy näistä pikavippi yms firmoista ja osasta ulkolaisia yhtiöitä. Röyhkeitä ja jostain yhtiöstä tulevat oven taakse hakemaan saataviaan.
Ulosoton erilaiset kulut myös kohtuuttomia on kulua kulun päälle. Samoin nämä perintätoimistot ottavat kirjeistä yms montakymmentä euroa. Minusta ei terveellä pohjalla rahanahneus. Korkokatto tämän hetkisten korkojen mukaan.
Minustä tämä ei ole Suomelle eduksi, että pienituloisilta revitään kaikki ja herrat saavat erilaisilla optioilla ja hyvä veli- järjestelmillä kaiken kuin Manulle illallisen ilmaiseksi ja veronmaksajien maksamina.
Ei ihme , että Suomen työttömyys yms ahdinko koko ajan lisääntyy kun he elävät näissä velkavankeuksissa.
Minusta tulee lakia muuttaa niin, että perintätoimistot lakkautetaan, koska he ahnehtivat ylisuurilla koroilla ja miksi ulosottotoimisto ei muka pysty valvomaan näitä pienemmillä kuluilla. Valtion ja hallituksen tehtävä saada asia pikaisesti kuntoon.- Kuka keksi?
Tietääkö kukaan mistä nämä perintätoimistot ovat tulleet Suomeen? Kuka on antanut luvat niiden toiminnalle?
Miksi Valtio ei valvo perintätoimistojen ja ulosotto viranomaisten toimintaa kovemmalla kädellä ja riittävällä henkiltömitoituksella.
Ovatko he tulleet ns. ulosottoviranomaisten avuksi vai mikä oli aluperin niiden tarkoitus.
Perintätoimistot tulee lakkauttaa koska niissä on viitteitä ns. rahanpesusta ja ahneudesta sekä jo ennestään köyhien ihmisten varojen ryöstäminen.
- haloooooooo
Vain kusipäät päästää velkansa ulosottoon. Kun niitä yhteiskunnan toimesta joudutaan perimään, on ihan oikein että perintäkulut otetaan perittävältä eikä maksateta niitä veronmaksajulla. Turha rutista jos ei asioitansa aikanaan hoida!
- VIKAVIPPI=ERHEVIPPI
Koko korkosysteemi on täysin älytöntä. Olipa sitten kyseessä vikavippi tms. ulosotto.
Kaikkihan sen tietää että velkojat vain yrittää rikastua ja kiristää kansaa entisestään kun eivät rehellisellä toiminnalla enää pärjää.
Pysykää kaukana vikavipeistä. Sillä yksikin vikavippi kaataa talouden nopeasti ja tehokkaasti.
Pikavippi = ( Vikavippi ) - sellasta tänään
joo mutta kun ulosottoon pamahtaa perintöverot niin se ei silloin ole omasta itsestä kiinni.. viellä kun verotettava omaisuus joka jäi lesken haltuun menetettiin verojen maksuunpanon jälkeen.. oli meinaan osakkeita ja sata vuotta suvussa ollut yritys meni konkunrssiin.. että maksappa tässä nyt sitten veroja kun ei ole mitään myytävääkään..
- kkdjnduf
lueppa lappus tarkemmin maksat yksityisten perintä toimiston kuluja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563161Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472901Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242719Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541817- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193971- 44819
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810