Voiko päätetyötä tekevä olla töissä sormi murtuneena?

Kysyväääää

Sormi murtunut (myös haava). Lääkäri pisti saikulle (en olisi halunnut...).
Teen päätteen äärellä 8t/pvä töitä.
Onko pakko mielestänne olla saikulla ja kuinka kauan???
Vai mitä itse olette tehneet?

7

4200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ncfh

Sairaslomaa ei ole pakko pitää jos ei halua.

• tonnari78

Lääkärin määräämää sairauslomaa ei ole pakko pitää juu, mutta jos tulet tuona aikana töihin ja jotain tapahtuu, ei työnantaja ole millään tavalla vastuussa siitä. Työnantaja ei ole velvoittanut sinua olemaan töissä sairauslomalla.

Ole tarkkana ettei kätesi/sormesi parantuminen vaarannu, tmv. työssäolosi vuoksi. Tästä syystä voi nimittäin myös sairauslomasi pitkittyä joten mitähän se esimies siihen sanoo...

• paska puhetta

Jos varvas on murtunut ja teet päätetyötä niin miten se vaikeuttaa varsinaista työtä?
        Tästä asiasta on puhuttu paljon ja ollaan sitä mieltä että jos vamma ei estä työntekemistä niin ei ole aihetta olla pois töistä.
        Ainakin minulta kysytään aina haittaako tämä vamma sinun työntekoa, jos ei haittaa niin miksi sairauslomaa?

Tietenkin jos ajatellaan että kaikki pois työnantajalta niin silloin voi valehdella aina lääkärille.

Jos sormi on murtunut niin se teipataan liikkumattomaksi toiseen sormeen, kyllä sillä kädellä voi jotain tehdä ja onhan vielä se toinenkin käsi.

Mitä tulee vakuutuksiin niin ei se ole katkolla jos on määrätty sairauslomaa sellaisen vamman takia joka ei haittaa sillä hetkellä tehtävää työtä.

• ooooooooooo

Jos työnantaja ei tiedä mitään sairauslomatodistuksestasi, ei työnantajalla eikä esimiehellä ole mitään sanomista mihinkään.
      Tyhmää mennä sairaana töihin.

• ?????

Onko sitten sormen parantumiseen mitään vaaroja, jos tekee koko päivän päätteellä duunia, kun sormi murtunut? Jos siis varoo sitä sormea?

• Voisin väittää että tämä on provo sillä niin hassulta tuo kuulostaa korviini.
      Itse pitäisin joka sekunnin sairaslomaa mitä saa parantuakseni kunnolla sillä nykyään on päinvastoin niin ettei sairaslomia tunnuta antavan tarpeeksi.
      Jos menet töihin oletko ottanut selvää kuka vastaa vahingoista jos sormesi menee sellaiseen kuntoon että sillä ei enää tehdä töitä kuten ennen?

• tonnari78

Samaa mieltä! Jos sormessasi on jo jokin vamma, mikset anna sen paranua kunnolla? Ei liene kovin viisasta ärsyttää sitä tahallaan ja aiheuttaa mahdollisia lisävaurioita siihen?

(Tosin menin mäkin tänään jo töihin vaikka toi tenniskyynärpää vaivaa edelleen, tosin sairauslomani loppui jo enkä lisää hakenut...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe