Iskias ja ahdistus

rasittavaa

hei!

Kärsin jäytävästä iskias-kivusta ja samoihin aikoihin olen saanut melko voimakkaita ahdistuskohtauksia, jotka menevät kyllä sitten ohi, ilman että iskias-kipu lakkaa. Noille ahdistuksille en ole keksinyt mitään laukaisevaa syytä, tulevat aika omia aikojaan.

Voisiko näillä olla mitään yhteyttä?

6

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla niin

No kun ihminen joutuu pysähtymään ja kipu vie voimia, mieli masentuu. Voi olla että kipu muisttuttaa jostakin alitajuisesta piiloon painuneeesta kivusta.

• rasittavaa

Joo, kipu vie voimia ja masentaakin, mutta ei pitäisi tulla oikein ahdistusaaltoja. Mutta tulee kuitenkin.

• Jos meikä istuu kivelle tai maahan ilman alustaa, se riittää iskiashermon tulehtumiseen. Olen imuroinut tuon monet kerrat maastosssa istumisesta.

Nukkumapaikan 'maadoittamisella' on kuulemma saatu iskias tai selkävaivoja ratkaisevasti vähenemään.
      Menetelmiähän tähän kasalla riittää; tinapaperi suojaamaan nukkumapaikkaa. Jotkut vetävät vahvan kuparikaapelin talon ympärille ja maadoittavat sen kuparipiikillä.

• blääh

Mulla ei nyt varsinaisesti tuota iskias vaivaa ole (vaikka siitäkin olen joskus kärsinyt), mutta muuten mulla on hartiat, niska, selkä sekä oikeastaan ajoittan kropan kaikki lihakset "krampissa". Voimakasta kipeää lihasjännittyneisyyttä siis. Ja silloin mulla nousee hyvin herkasti todella voimakas ahdistus päälle.
      Kyllähän kipu varmasti voi laukaista ahdistusta, oiskohan syy sitten siinä että mitä ikinä hormoneja ym. ne aivot sitten vapauttaa kivun alla (tosin olen kyllä lukenut että kipu voi vapauttaa myös hyvän olon välittäjäaineita).

• On kauan tiedetty totuus, että fyysinen ja henkinen tasapaino toimivat paremmin silloin kun koko kehon fysiikka on kunnossa.
      Tuo pitkään jatkunut koko "kropan kramppaus" tuntuu varmasti myös psyyken ja mielen puolella.
      Tiedän tämän itsestäni; niska-hartiaseudun jännitykset pitävät mielen ja käyttäytymisen kireänä ja jännittyneenä.

Yritän rentouttaa päivän aikana kertynyttä lihas- ja hermojännitystä hoitopöydällä maaten - tosin myös meditoiden samalla.
      Aivojen elintärkeät välittäjäaineet vapautuvat kun jännittyneen yläkehon aluetta säännöllisesti venytellään aivan 'reporangaksi' asti.
      Tästä seuraa luonnollinen unen tarve, hyvätasoinen lepovaihe, joka virkistää kehoa ja mieltä.

• 900 km/v

Luulisin,että ei ei ole yhteyksiä toisiinsa? minulla kesti iskias 1v 3 kk ja voin
      kertoa,että ei ahdistanut vaan v...tti. Piti vaan kestää hammasta purren......
      tosi hermoille käypä (iskias) sairaus.Sain sen hiihtäessä ja revähdys tuli ......
      en huomannut sitä heti vaan muutamien päivien päästä. Ja voi pyhä Sylvi,että
      se raastoi koko jalkaani niin kauan.Tiedän, mitä se on ja se on aika raskas hermoja
      repivä sairaus. Menee ohi ajallaan ............
      Mulla vielä petti jalka ....että hermo meni .....eikun lääkäriin.....ja nivelten niksaut-
      telijalle......
      Voimia sulle et ole ainoa joka tämän käy läpi.
      Mutta hiihdon lopetin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      37
      3541
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      98
      1721
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1605
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      1535
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1310
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      30
      1236
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1135
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      281
      1129
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      1010
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      991
    Aihe