Nykyään ammatillisen koulutuksen opinhajot sijaitsevat eri puolilla kaupunkia. Kun kaikki kymmenkuntatuhatta opsikelijaa kootaan yhteen Kupittaan haiteksentteriin, aluelle, jossa ei ole nykyäänkään vapaita autopaikkoja, opiskelijoiden pysäköinti järjestyy ketterästi? Entä samaan syssyyn rakennettava usean tuhannen katsojan palloiluhallin parkkipaikat. Onko ne ajateltu sijoitettavaksi Pyhän Henrikin lähteen edustalle rajkennettavaan maanalaiseen toriparkkiin? Kukahan ne maksaa. Opetustoimesta vastaavat tahot eivät, ainakaan tähän päivään asti, ole suostuneet - ymmärrettävää kyllä - sijoittamaan vähiä varojaan oppilaittensa pysäköintilaitoksiin!?
Miten AMK-kampuksen pysäköinti järjestetään?
46
3760
Vastaukset
- Turun revisori
Rakennetaan vaan se pysäköintilaitos AMK-kampukselle, mutta sitten sinä maksat siitä pysäköinnistä käyvän hinnan.
Koko AMK-kampus on ihan turha. - Tulevaisuus on meirä
Oikeita pysäköintiruuduttomia ratkaisuja on ainakin kahdenlaisia:
1. Opiskelijat ympäri Turunseutua ajelevat autoillaan kaupungin ulkolaidoilla oleviin "tulleihin" parkkikentille, josta sitten siirtyvät dösällä halvalla rakennetulle kampukselleen.
2. Opiskeiljat kerääntyvät autoillaan toriparkkiin, josta sitten nousevat maan pinnalle iloisina joukkoliikennteen suurkuluttajina, ryntäävät - alkuaikoina jatkuvan liikenteen Campus-heilurilinjureihin - myöhemmin pikaraitsikoihin, jotka ohittavat kampuksen Kupittaan Asemasillan kohdalta. - Kysyn vaan!
Miten muka nykyopiskelijalla olisi varaa omaan autoon ja autoiluun?
- nyyhky!
Pappa betalar.
- ilmianto lähtee
nyyhky! kirjoitti:
Pappa betalar.
Kelaa kyllä kiinnostaa tuollaiset papat!
Se on tuista pois! - Puhallutus
Entä milloin ne opiskelijat edes ovat ajokunnossa kun baareissa on varaa notkua kaikkina viikon iltoina?
- Käry kävi
ilmianto lähtee kirjoitti:
Kelaa kyllä kiinnostaa tuollaiset papat!
Se on tuista pois!Et taida olla sosiaalilainsäädännön opiskelija.
- Lapsekas ukko
ilmianto lähtee kirjoitti:
Kelaa kyllä kiinnostaa tuollaiset papat!
Se on tuista pois!Ei me keloille mitään kerrota! Miksi pitäisi?
- Nalkissa olet!
Lapsekas ukko kirjoitti:
Ei me keloille mitään kerrota! Miksi pitäisi?
Älä oo varma!
Kyllä ne ottaa IP:si selville ja sitten saa pappa maksaa vielä vähän lisää, kun napsasevat opinto- ja asumistuestasi. Verottajakin kiinnostuu ja näpäyttää sinua lahjaverolla! - Senkin pummi!
Lapsekas ukko kirjoitti:
Ei me keloille mitään kerrota! Miksi pitäisi?
Just siksi!
- sinä maksat
Tyhmä kysymys: "Kukahan ne maksaa. "
Tietysti se, joka käyttää ja niitä tarvitsee!
Omituista, että nykynuorison pitäisi kaikki saada valmiina ja ilmaiseksi!
Ei ole tällä kansakunnalla toivoa! - Olis vaan P-ruutu
Olen jo kyllin varttunut hoitamaan omat asiani. Pienperheenikin tarvitsee kuljeusta päivittäin. Ei Maskun perukoilta ihan helpolla pääse Formaaliin töihin ja sitten sählyyn Varissuolle, neuvolakäynneistä puhumattakaan. Vaimo haluaa myös käydä MM:ssä milloin missäkin zumbassa..Vanha Audini täyttää ihan hyvin pestinsä, mutta tarviin sitä päivittäin.
- Liian halvat Pp:t?
Maksaisin mieluusti kustannusten perusteella lasketun hinnan vapaasta P-paikasta, mutku ei nytkään yhtään tyhjää ruutua löyry! Revisori osannee neuvoa konstin pulmaan - kun niin viisas kerran on? Missä muuten ne vaihtoehtoiset rakennuskelpoiset tontit mahtaa sijaita - ei kai vain niissä "tulleissa"?
- Turun revisori
Jaa-a. Katsos kun se oikea hinta on jotain muuta kuin 2 euroa tunti.... Helsingissä sitä on laskettu ja rakennettukin parkkitaloja, ja kas, kummaa ei oikein ole asukkaita innostanut. Turunkin keskustan tonttimaan arvo on aika kova ja jos siihen lasketaan vielä virtuaalisen rakennusoikeuden arvo, niin ei oikein usko., että kiinnostaa maksaa. Jos asut kerros- tai rivitalossa, olisitko valmis maksamaan myös oikeat paikoituskustannukset siellä? Nyt autoton osakas maksaa sinun peltilehmäkustannuksia asunnon hinnassa ja yhtiövastikkeessa.
Helsingissä on laskettu sekin paljonko enemmän asuntoja saataisin Helsingin-Espoon alueelle, jos Länsiväylä olisi vain kaksikaistainen bulvardi eikä moottotitietyyppinen. Oli muistaakseni yhden kohtuullisen ison lähiön verran.
MIhin olet menossa? Aina kun minä olen ollut henkilöauton kyydissä, on parkkipaikka löytynyt. Joskus kauempana kohteesta ja joskus lähempänä.
Ja taksilla ei tarvitse parkkipaikkaa hakeakaan. Onko kävelymatkasi alle 100 metriä?
Louhea voidaan laajentaa ja kyllä voitaisiin hyvin tehdä "tulleihin" parkkihallit ja siihen liityntäliikenne. Sinne Lemminkäisenkadun nurkille mahtuisi parkkihalli, mutta ei taida tulla, koska kaupunki ja rakennuttajat eivät halua, koska ei ole kovin kannattavaa toimintaa, koska parkkihintaa ei voi hilata pilviin. Kauppakorkeakoulun tutkimuksien mukaan autoilijat valittavat nimenomaan ILMAISEN parkkipaikan puutetetta Turun keskustassa. Siihen voi vielä lisätä, että autohulluimmat haluavat sen parkkipaikan juuri sen kaupan edesta mihin ovat menossa.
Tehdään nyt kaupunkiin ensin vihdoin ajantasainen yleiskaava selvitykseneen ja tutkimuksineen ja liikenteen vaihekaava, niin voidaan käsitellä koko liikennejärjestelmä. Siinä voidaan tarkastella sitten parkkiasioitakin. Maan alle kannattaa mennä vain kallioalueella.
Ja maskulaiselle: kuka käskee asua siellä ja maksaa verot sinne ja tulla tänne saastuttamaan. tukkimaan ja melustamaan turkulaisten kaupunkia, sekä aiheuttamaan kustannuksia, kun kotikunnassa ei ole juuri mitään palveluja. Kandee harrastaa vaan marjastusta, sienestystä ja metsästystä sekä kansantanhuja sekä tupailtoja, nehän on maaseudun toimintaa. - tilaa taksi
Aina on tilaa Kupittaan aseman pihalla. Kupittaan hallin pihaankin mahtuu! Vielä on se parkkitalokin!
Et sitten muutamaa sataa metriä jaksa kävellä? - Alkakaa laputtaa
tilaa taksi kirjoitti:
Aina on tilaa Kupittaan aseman pihalla. Kupittaan hallin pihaankin mahtuu! Vielä on se parkkitalokin!
Et sitten muutamaa sataa metriä jaksa kävellä?Nyt sä yllytät rikokseen vai onko teidän oppitunnit siellä Kupittaan hallilla!
Jos et tiedä, niin kupittaan hallin parkkipikalle saavat pysäköidä ainoastaan hallin käyttäjät. Saisivat ratsata senkin pihan useammin! Eikä tarvis muuta kuin mennä paikalle koulujen alkamis- ja päättymisaikoihn ja katsoa mihin menee tai mistä ajokin omistaja tulee. - ..............
Turun revisori kirjoitti:
Jaa-a. Katsos kun se oikea hinta on jotain muuta kuin 2 euroa tunti.... Helsingissä sitä on laskettu ja rakennettukin parkkitaloja, ja kas, kummaa ei oikein ole asukkaita innostanut. Turunkin keskustan tonttimaan arvo on aika kova ja jos siihen lasketaan vielä virtuaalisen rakennusoikeuden arvo, niin ei oikein usko., että kiinnostaa maksaa. Jos asut kerros- tai rivitalossa, olisitko valmis maksamaan myös oikeat paikoituskustannukset siellä? Nyt autoton osakas maksaa sinun peltilehmäkustannuksia asunnon hinnassa ja yhtiövastikkeessa.
Helsingissä on laskettu sekin paljonko enemmän asuntoja saataisin Helsingin-Espoon alueelle, jos Länsiväylä olisi vain kaksikaistainen bulvardi eikä moottotitietyyppinen. Oli muistaakseni yhden kohtuullisen ison lähiön verran.
MIhin olet menossa? Aina kun minä olen ollut henkilöauton kyydissä, on parkkipaikka löytynyt. Joskus kauempana kohteesta ja joskus lähempänä.
Ja taksilla ei tarvitse parkkipaikkaa hakeakaan. Onko kävelymatkasi alle 100 metriä?
Louhea voidaan laajentaa ja kyllä voitaisiin hyvin tehdä "tulleihin" parkkihallit ja siihen liityntäliikenne. Sinne Lemminkäisenkadun nurkille mahtuisi parkkihalli, mutta ei taida tulla, koska kaupunki ja rakennuttajat eivät halua, koska ei ole kovin kannattavaa toimintaa, koska parkkihintaa ei voi hilata pilviin. Kauppakorkeakoulun tutkimuksien mukaan autoilijat valittavat nimenomaan ILMAISEN parkkipaikan puutetetta Turun keskustassa. Siihen voi vielä lisätä, että autohulluimmat haluavat sen parkkipaikan juuri sen kaupan edesta mihin ovat menossa.
Tehdään nyt kaupunkiin ensin vihdoin ajantasainen yleiskaava selvitykseneen ja tutkimuksineen ja liikenteen vaihekaava, niin voidaan käsitellä koko liikennejärjestelmä. Siinä voidaan tarkastella sitten parkkiasioitakin. Maan alle kannattaa mennä vain kallioalueella.
Ja maskulaiselle: kuka käskee asua siellä ja maksaa verot sinne ja tulla tänne saastuttamaan. tukkimaan ja melustamaan turkulaisten kaupunkia, sekä aiheuttamaan kustannuksia, kun kotikunnassa ei ole juuri mitään palveluja. Kandee harrastaa vaan marjastusta, sienestystä ja metsästystä sekä kansantanhuja sekä tupailtoja, nehän on maaseudun toimintaa.Asun maskussa ja en todellakaan tule turkuun jollei ole aivan pakko esim.tekemään työn jotta turkulaisten olisi parempi olla.Muuten turkulaiset saavat mun puolesta mädäntyä sinne persläpeen.p.s. olen itse asunut turussa noin 20vuotta,onneksi silmät aukesivat ja tajusin jättää paskan,enkä ole katunut.
- Kelasta kuuluu
Ettet kuitenkin huutais mammaa ja pappaa apuun?
- Cittariin sitte
Alkakaa laputtaa kirjoitti:
Nyt sä yllytät rikokseen vai onko teidän oppitunnit siellä Kupittaan hallilla!
Jos et tiedä, niin kupittaan hallin parkkipikalle saavat pysäköidä ainoastaan hallin käyttäjät. Saisivat ratsata senkin pihan useammin! Eikä tarvis muuta kuin mennä paikalle koulujen alkamis- ja päättymisaikoihn ja katsoa mihin menee tai mistä ajokin omistaja tulee.Vie autos Cittariin parkkiin!
- Liian kaukan
Cittariin sitte kirjoitti:
Vie autos Cittariin parkkiin!
Ja kävele kolmesataa metriä? Älä kuule luule.
- riittääkö pää?
Osaatko laskea, mitä se sun parkkiruutus oikeasti maksaisi?
- Iskä ostaa mopon
Liian kaukan kirjoitti:
Ja kävele kolmesataa metriä? Älä kuule luule.
No onhan se kauheeta!
Eikö iskä ja äiskä vois kyyditä sua ihan niinkuin ennenkin?
Ja mopoautonhan voi jättää ihan mihin vaan - vaikka jalkakäytävälle!
- Keskustalainen asuja
Halsingissä ei rakennuslupaa heru - ei myöskään keskustassa - ellei myös parkkipaikkoja osoiteta. Määräys koskee aina myös sellaisia taloja, joissa tehdään rakennuslupaa vaativia, uudisrakentamiseen verrattavia korjaukisa, kuten ullakoiden käyttöönottoa. Viimemainituissa tapauksissa Helsinki vaati aina asuintalopihojen kaikkien parkkiruutujen poistamista pihalta ja piha-alueen kunnostamista viihtyisäksi, asukkaiden oleskeluun ja käyttöön. Kuinkas on Turussa, hyvä kaupungin reviisori?
Tämän jokainen voi tarkistaa helsinkiläisiltä viranomaissivuilta. Turussa näytetään vetoavan sellaiseen väärintulkintaan, että keskustassa asuva ei tarvitsisi autopaikkaa - josko ei myöskään viihtyisää pihaa!? Jokainen ymmärtää, että se on hätävale. Turussa tunnutaan tuumivan, että "urbaaniin" asumiseen kuuluukin välttämättä betonimaiseman ja peltilehmien märehtimisen katselu.
Autoton asukas ei maksa tietenkään tyhjästä. Luultavasti nyt jo kaikissa keskustan yhtiöissä autopaikasta maksetaan erikseen. Jos toisin on, ottakaa asia ihmeessä esiin yhtiökokouksessa! Usein lämpimän autopaikan maksu lienee satoja euroja kuukaudessa? Useimmiten parkkiruudut myös näyttävät nykyrakennuksissa olevan ulkoistettu erillisen parkkiyhtiön hallintaan.
Ei kai Helsingissäkään uusia asuinrakennuksia sentään moottoriteiden melualueille pystytetä? Luulin sen olevan lähinnä turkulainen ilmiö!
Sen kun, reviisorirassu, kuvittelet jonkun äidin jättävän autonsa Lemminkäisen- tai Hippoksenkadun varteen ja hyppäävän lastenvaunuineen ja jälkikasvun jääkiekkokasseineen dösään! Mainitun kadun nurkilta löytyy normaaliaamuina parkkitilaa kyllä - esim Blombergin parkkialueelta. Ei, kun kokeilemaan kulkuvälineen vaihto-operaatiota ja ihan ilmatteeks! Tuskin ne tullien parkkilaitoksetkaan ihan ilmaisia ovat?
Eilen kyllä koko Kupittaan puisto nurmikoita, urheilukenttia, hiekkakäytäviä ja jopa lähiseudun pientaloalueiden katuja myöten oli täynnään väärin pysäköityjä autoja. Pitäisiköhän myös urheilukilpailujen katsojilta periä kunnon parkkimaksu, vaikkapa 5 euroa, niinkuin esimerkiksi messukeskuksessa tehdään? Siellä osataan myös valvoa, ettei keskuksen ympäristön pellot ja pusikot, edes jättitapahtumien myötä, täyty autoista?
Koskas olet viimeksi tutkiskellut liikenteen "vaihekaavoja" sun muita ydinkeskustan pysäköintisuunnitelmia? Tietosi ovat ilmeisesti vuodelta mankeli. Kaiken kukkuraksi mainitut vaihekaavat eivät sinällään mitään auta jo rakennetussa ympäristössä - oletkos muuten lainkaan mikään reviisori? Kyllä kuka tahansa osaa paperille ruutuja piirtää, mutta ketä ne toteuttaa!? Eiköhän parkkipaikkojen rakentamisesta kuitenkin määrätä ihan rakennuslain mukaisesti, asemakaavoin ja muin rakentamista koskevin määräyksin - tavallisimmin rakennusluvasta päättämisen yhteydessä? Pahaksi onneksi Turun ydinkeskusta on sijoittunut pääosiltaan yli 50 metrisen savivellikerroksen päälle - revi sitten siitä.
Kaupunkilaisilla on onnen päivät: ne voivat vapaa-aikoinaan ajaa autonsa parkkiluolistaan ja köröttää maasturillaan maskuihin nauttimaan sienestyksestä ja kansantanhuista.! Hyvä me!- Rihvelinraapijoille
Vanhastaan tiedämme, etteivät kunnat tai valtio suostu maksamaan koululaisten parkkipaikkojen rakentamista. Se on aivan oikein. Periaate lienee: Siperia opettaa!
Kouluviranomaiset sanovat, että oppilaitosten tärkein tehtävä ei ole seinien ylläpito. Niinpä nykyään yhä useammat kunnat ovat myymässä opinahjojaan pääomapiireille, joilta sitten vuokraavat seinät koulukkailleen. Sama menetelmä toistuu esim. juuri nyt esillä olevassa AMK-campuksesa: rakentaja ja rahoittaja tekevät campuksen ilmaiseksi oppilaitiokselle, joka sitten sitoutuu maksamaan vähintään neljännesvuosisadan ajan "käypää" vuokraa tiloista - vaikkei niitä oppilaitos niitä edes tarvitsisikaan? Takuuvarma sijoitus pääomalle!
Tosiaalta hämmästystä herättää koko seinätön koulu, emmehän Afrikassa sentään elele puun alla rihvelitauluja raapustamassa. - Kukin itsens maksaa?
Rihvelinraapijoille kirjoitti:
Vanhastaan tiedämme, etteivät kunnat tai valtio suostu maksamaan koululaisten parkkipaikkojen rakentamista. Se on aivan oikein. Periaate lienee: Siperia opettaa!
Kouluviranomaiset sanovat, että oppilaitosten tärkein tehtävä ei ole seinien ylläpito. Niinpä nykyään yhä useammat kunnat ovat myymässä opinahjojaan pääomapiireille, joilta sitten vuokraavat seinät koulukkailleen. Sama menetelmä toistuu esim. juuri nyt esillä olevassa AMK-campuksesa: rakentaja ja rahoittaja tekevät campuksen ilmaiseksi oppilaitiokselle, joka sitten sitoutuu maksamaan vähintään neljännesvuosisadan ajan "käypää" vuokraa tiloista - vaikkei niitä oppilaitos niitä edes tarvitsisikaan? Takuuvarma sijoitus pääomalle!
Tosiaalta hämmästystä herättää koko seinätön koulu, emmehän Afrikassa sentään elele puun alla rihvelitauluja raapustamassa.Juuri sentakia opinahjot pitääkin rakentaa yksityisin varoin ns. elinkaarimalliin. Rakentaja kyllä osaa arvioida kuinka monta autopaikkaa koulukkailla on varaa pitää pystyssä - lukuun kuuluvat ainakin "pappa betalar"-paikat mutta myös jokunen omin avuin maksettu paikka ja tietenkin opettajien vaatimat ruurut - toki niistäkin vain ulkokuntalaisten tarvitsemat, hehän niitä päivittäisillä pitkillä työmatkoillaan eniten tarvitsevat. Muuttuhan koko opetus näköjään pikkuhiljaa yksityisten kustantamaksi, elinkaarirahoitusmallin mukaiseksi? Tarkoittaneeko se sitä sitten, että oppilaat maksavat kuhnan jaksavat!?
- ei verovaroin
Kukin itsens maksaa? kirjoitti:
Juuri sentakia opinahjot pitääkin rakentaa yksityisin varoin ns. elinkaarimalliin. Rakentaja kyllä osaa arvioida kuinka monta autopaikkaa koulukkailla on varaa pitää pystyssä - lukuun kuuluvat ainakin "pappa betalar"-paikat mutta myös jokunen omin avuin maksettu paikka ja tietenkin opettajien vaatimat ruurut - toki niistäkin vain ulkokuntalaisten tarvitsemat, hehän niitä päivittäisillä pitkillä työmatkoillaan eniten tarvitsevat. Muuttuhan koko opetus näköjään pikkuhiljaa yksityisten kustantamaksi, elinkaarirahoitusmallin mukaiseksi? Tarkoittaneeko se sitä sitten, että oppilaat maksavat kuhnan jaksavat!?
Turun mitään ulkokuntalaisille tarvii maksaa! Muuttakoon Turkuun veronmaksajiksi! Vasta sitten voi olla vähän kanttia esittää vaatimuksia ja esitellä tarpeitaan!
- sikahalpaa
Turussa keskusta asukkaille parkkeeraus on käytännössä ilmaista:
>>
Kiinteistöliikelaitos
Asukaspysäköintitunnus on Turussa viidellä eri alueella, jotka sijaitsevat ydinkeskustassa, Portsassa, Yliopistonmäellä ja Samppalinnan ja TYKS:an vieressä. Kartta alla.
Luvan voi lunastaa koko kalenterivuodeksi tai osaksi vuotta (1.1.-30.6. tai 1.7.-31.12.). Luvan hinta on 50 euroa/vuosi tai 30 euroa/6 kk. Lupa on uusittava vuosittain.
>>
http://www.turku.fi/Public/Default.aspx?contentid=27034 - Johan pomppas
sikahalpaa kirjoitti:
Turussa keskusta asukkaille parkkeeraus on käytännössä ilmaista:
>>
Kiinteistöliikelaitos
Asukaspysäköintitunnus on Turussa viidellä eri alueella, jotka sijaitsevat ydinkeskustassa, Portsassa, Yliopistonmäellä ja Samppalinnan ja TYKS:an vieressä. Kartta alla.
Luvan voi lunastaa koko kalenterivuodeksi tai osaksi vuotta (1.1.-30.6. tai 1.7.-31.12.). Luvan hinta on 50 euroa/vuosi tai 30 euroa/6 kk. Lupa on uusittava vuosittain.
>>
http://www.turku.fi/Public/Default.aspx?contentid=27034Tähän on tultava muutos!
Maksun pitää olla 50 euroa kuukausi, ei 50 euroa vuosi.
- K. Ampela
Käytäntö takaa sen, että kadunvarsia ei saada kevyen liikenteen käyttöön, siis pyörille omaa kaistaansa ja jalankululle omaansa. Taloyhtiöitten ei tarvitse ottaa autopaikkavaatimuksia huomioon tonttia tiivistäessään ja jalostaessaan. Aikanaan liikenteen käyttöön varatut osat katua seisovat nyt henkilöautoja piukassa. Jalkakäytävät ovat puolestaan vuokratut joko ravinteleille, saneeraausporukoille tai niillä seioo huoltauto toisensa perään aamusta iltaan.
Nykyinen käytäntö on käsittämätön. Kävelkää Hämeenkatua, jonka kummallakin puolella on yhtaikaa samalla kohdin puu, bussipysäkki, pysäköintiautomaatti, mainostikkari, kaksisuuntainen pyörätie ja erittäin vilkas jalankulkuliikenne! Siinä menossa pitää kaikilla liikkujilla olla silmät sekä selässä että kyljissä, eikä yhdellä sivulla niinku kampelalla. Kupittaalla onrakentamattomia tontteja joihin voi pysäköidä. Alueelle rakennettavan kampusalueen ja Itäharjun väliselle alueelle ollaan laatimassa kaavaa. Kaavassa otetaan huomioon pysäköinnin tarpeet. Yhtenä vaihtoehtona on Kaupunginvaltuustossa otettu esiin Helsingintien päälle rakennettavasta parkkirakennuksesta. Kaava on vasta suunnitteluvaiheessa, alue on laaja ja sekava, joten kaavan valmistumista voi joutua odottamaan kauan.
- Ahasta jotta ahistaa
Tarkoittaneekohan ehdottamasi uusi kaava-alue Kalevantien varren teollisuusaluetta? Sehän on yksityisiä tontteja piukassa. Jokaiselle tullaan takuuvarmasti rakentamaan niin paljon, ettei yhdellekään mahdu ulkopuolisten autoja edes kirveellä. Sitäpaitsi matkaakin kertyy Karjaannradan ja Helsingintien kiertämiseen tai ylittämiseen sen verta, ettei yksikään kampusalueen opikselija semmoiseen tallusteluun kannettavineen suostu!? Käy katsomassa Ifin tonttien automääriä tai OldMillin, jonka autot ovat valloittaneet Tyksilän päiväkodin katuvarret.
- Vielä ei ole myöhäst
Heijahoi! Niille rakentamattomille tonteilleha se kampus juurim on tulossa. Ovat sitten mennyttä nekin "parkkialueet"..
- käytä päätäs
Vielä ei ole myöhäst kirjoitti:
Heijahoi! Niille rakentamattomille tonteilleha se kampus juurim on tulossa. Ovat sitten mennyttä nekin "parkkialueet"..
Osta fillari.
- Miettikää nyt
Ahasta jotta ahistaa kirjoitti:
Tarkoittaneekohan ehdottamasi uusi kaava-alue Kalevantien varren teollisuusaluetta? Sehän on yksityisiä tontteja piukassa. Jokaiselle tullaan takuuvarmasti rakentamaan niin paljon, ettei yhdellekään mahdu ulkopuolisten autoja edes kirveellä. Sitäpaitsi matkaakin kertyy Karjaannradan ja Helsingintien kiertämiseen tai ylittämiseen sen verta, ettei yksikään kampusalueen opikselija semmoiseen tallusteluun kannettavineen suostu!? Käy katsomassa Ifin tonttien automääriä tai OldMillin, jonka autot ovat valloittaneet Tyksilän päiväkodin katuvarret.
Pakkoko sitä kampusta on väkisin yrittää rakentaa melkein keskustaan?
Vapaata maata piisaa ihan muutaman kilometrin päässä lähtee kirkolta minnepäin tahansa. Sinne mahtuu niin tönöt kuin parkitkin. - Älä jaksa
Ahasta jotta ahistaa kirjoitti:
Tarkoittaneekohan ehdottamasi uusi kaava-alue Kalevantien varren teollisuusaluetta? Sehän on yksityisiä tontteja piukassa. Jokaiselle tullaan takuuvarmasti rakentamaan niin paljon, ettei yhdellekään mahdu ulkopuolisten autoja edes kirveellä. Sitäpaitsi matkaakin kertyy Karjaannradan ja Helsingintien kiertämiseen tai ylittämiseen sen verta, ettei yksikään kampusalueen opikselija semmoiseen tallusteluun kannettavineen suostu!? Käy katsomassa Ifin tonttien automääriä tai OldMillin, jonka autot ovat valloittaneet Tyksilän päiväkodin katuvarret.
Opiseklu on satsaus tulevaisuuteen, että ehkä kannattais kuitenkin vähän tallustella? Ottaa vaika lainaa, että taksilla pääsee, jos ei omat jalat kanna?
Hei sitte ku sinä olet se pomo, niin saat varmaan ihan oman parkkiruudun.
- Entinen turkulainen
Toimiva kampus on sellainen, jossa yhdistyy opiskelu, asuminen ja sosiaalinen elämä. Miten AMK opiskelijoiden asuminen on ajateltu järjestää uudella alueella?
- Tsot tsot!
No jotain rajaa noihin vaatimuksiin!
Alinna olevassa linkissä on paljon tietoa kampuksesta, mutta tosiaan opiskelija asuminen on "unohtunut". Nykyiset asunnot löytyy tys:n linkistä, mutta nämä ei riitä alkuunkaan, kun 10 000 opiskelijasta jopa 8 000, joilla ei ole asuntoa ennestään Turussa, hakee tys:n asuntoon. Vaatikaa Turun päättäjiltä lisää opiskelija asuntoja.
http://www.tys.fi/asunnon_hakija/asunnot
http://www.turkuamk.fi/public/default.aspx?contentid=388045&nodeid=7563- menopaluu
ristimellareino kirjoitti:
Alinna olevassa linkissä on paljon tietoa kampuksesta, mutta tosiaan opiskelija asuminen on "unohtunut". Nykyiset asunnot löytyy tys:n linkistä, mutta nämä ei riitä alkuunkaan, kun 10 000 opiskelijasta jopa 8 000, joilla ei ole asuntoa ennestään Turussa, hakee tys:n asuntoon. Vaatikaa Turun päättäjiltä lisää opiskelija asuntoja.
http://www.tys.fi/asunnon_hakija/asunnot
http://www.turkuamk.fi/public/default.aspx?contentid=388045&nodeid=7563Missäs ne opiskelijat nykyisellään asuu?
Opiskeluaika AMK:ssa on jotain 3-4 vuotta, eikä suinkaan kaikki opiskelijat jää Turkuun. Asuntoja vapautuu suurinpiirtein yhtä paljon kuin uusia opiskelijoita tulee. - Hiukka naurua
menopaluu kirjoitti:
Missäs ne opiskelijat nykyisellään asuu?
Opiskeluaika AMK:ssa on jotain 3-4 vuotta, eikä suinkaan kaikki opiskelijat jää Turkuun. Asuntoja vapautuu suurinpiirtein yhtä paljon kuin uusia opiskelijoita tulee.Nelikaistaisen Helsingin Valtatien ylittävän kannen päälle rakennettavien autopaikkojen tuntitaksa hilautunee sinne kahdeksan euron kinttaalle. Vaivaisen viiden tunnin seurustelu kampuksella maksaa Väisäsen laskuopin mukaan 40 euroa (about)! Sillä hinnalla asuisi jo itse kampuksella komeasti kuin kroisos? Papalla taalaamista? Kenenkähän valopään idis kaupunginhallituksessa lienee ollut? Vihreiden?
- minä-minä-minä-minä
Hiukka naurua kirjoitti:
Nelikaistaisen Helsingin Valtatien ylittävän kannen päälle rakennettavien autopaikkojen tuntitaksa hilautunee sinne kahdeksan euron kinttaalle. Vaivaisen viiden tunnin seurustelu kampuksella maksaa Väisäsen laskuopin mukaan 40 euroa (about)! Sillä hinnalla asuisi jo itse kampuksella komeasti kuin kroisos? Papalla taalaamista? Kenenkähän valopään idis kaupunginhallituksessa lienee ollut? Vihreiden?
Ei kai nyt molempia tarvita; sitä autopaikkaa ja asuntoa? Se on joko tai!
Sitte kun on itte töissä ja tienaa rahansa, voi alkaa tahtomaan ja haluumaan!
Ihme vaatimuksia nykynuorisolla. Heti kaikki valmiina mulle!
Heti mulle kaikki tänne! Minä ekkaksi minä! - AMK lopetettava
ristimellareino kirjoitti:
Alinna olevassa linkissä on paljon tietoa kampuksesta, mutta tosiaan opiskelija asuminen on "unohtunut". Nykyiset asunnot löytyy tys:n linkistä, mutta nämä ei riitä alkuunkaan, kun 10 000 opiskelijasta jopa 8 000, joilla ei ole asuntoa ennestään Turussa, hakee tys:n asuntoon. Vaatikaa Turun päättäjiltä lisää opiskelija asuntoja.
http://www.tys.fi/asunnon_hakija/asunnot
http://www.turkuamk.fi/public/default.aspx?contentid=388045&nodeid=7563Pääseekö AMK opiskelijat TYS:in asuntoihin? Ei pitäisi!
Koko AMK:n voisi keinotekoisena väännöksenä lopettaa!
Amk:sta valmistuvat eivät ole ammattilaisia, eivät tieteentekijöitä, vaan jotain.. siis ei mitään! Ei noista ole mihinkään! Tittelillään hämäävät ja pyrkivät hommiin, mihin ei ole osaamista. Ylisuurta palkaa vaativat omahyväisinä muka osaajina. - hirvee ralli
Ja vielä kun olis Alko ja sinne opiskelija alennus -50 %! Ja maksusitoomjus kelaan 500 € kuussa.
Niin ja ilmasia taksikortteja, ettei kännissä ajella omalla - iskä/äiskän - autolla.
Esimerkiksi nyt Opiskelijoiden asuntovuokraus Helpissä, on 3 yksiötä vapaana vuokrat yli 400€. Vuonna 2010 ilman asuntoa jäi 1500 ja nyt syksyllä vielä enemmän. Kampukseen tulee yli 9000 opiskelijaa, joista uusia opiskelupaikkoja suurin osa. Moni ulkokuntalainen opiskelija on perheellinen ja pienituloinen, joten vapailta markkinoilta ei varat riitä vuokraamaan asuntoa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/150877/Turussa opiskelijaasuntoja riittaa vain puolelle hakijoista- Rahalla saa
Miksi minun pitäisi vuoranantajana ilmaiseksi vuorata asuntoani jollekulle umpioudolle opiskelijalle?
Luultavammin kämpässä on bileet ja huuto päällä joka yö. Oksennetaan hissit ja käytävät täyteen. Parkkeerataan autot pihalle miten sattuu. Naapurit valittaa. Isännöitsijä valittaa. Se on häätö päällä. Ja rahat jää saamatta.
Minä mikään hyväntekijä ole. Ittekin pitää elää.
Pientä vastuuta nuorisolle!
- Kenen vastuulla?
Kampuksen rakentamista ei viedä edes kaupunginvaltuutettujen päätettäväksi! Siis miten kaupukilaisella on mahdollisuus vaikuttaa koko päättömään hankkeeseen miillään lailla? Tätä ei haluta vaaliteemaksi - ei mistään hinnasta!
Kaupunginhaliitus on jo päättänyt miten hanke etenee, pelkästään hallituksen päätöksin: hanke jaetaan tarpeeksi pieniin osiin, joiden päättämiseksi hallituksen valtuus riittää. Näin ei vanha valtuusto, kuin ei myöskään uusi, mielipiteiltään mahdollisesti arvaamaton, valtuusto pääse tekemään ylläreitä.
Turku on myös nimennyt tutun ja turvallisen päällikön vetämäänTurun teknologiakiinteistöjen hallitusta ja samalla vaatinut kampushankkeen viemistä mahdollisimman ripeää vauhtia eteenpäin. Asialla ei sitten vitkutella tuli sitä tai tätä.
Tämä tuntuu tutulta turkulaiselta politikoinnilta. Aina on joku päivämäärä edessä, johon mennessä on "pakko" tehdä päätökset, muutoin koko hankkeen rahoitus on katkolla! ...juu juu...
Pääasia AMK-hankkeessa TS-uutisten mukaan näyttää ollleen lisäpotkun saaminen Kupittaan teknologiapuistolle. Maanomistajien ja kiinteistönjalostajien mielestä hanke onkin polkenut liian kauan paikallaan pelkkää tappiota tuottaen. Onneksi nyt saadaan kampsuhankkeeseen vauhtia! Maan säästämiseksi kampus kannattaakin rakentaa - ei normaaliin tapaan matalin rakennuksin, vaan kertaheitolla muutamalle tontille kolmeenkymmeneen kerrokseen! Hienoa, se tuo lisäarvoa koko alueelle!
Kenelle tästä toiminnasta osuu vastuunkanto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257017Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451295Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271102- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49875Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96836Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753