TYÖELÄKKEISSÄ TEHTY MILJARDIEN RYÖSTÖ: TARKISTA TYÖELÄKEOTE!

Sinulta varastettiin

Viimeisestä kotiin postitettavasta työeläkeotteesta selviää, että karttuneen eläkkeen määrä on pienempi, kuin aiemmin laskemissa on ilmoitettu. Vaikka käy työssä, maksaa eläkemaksuja, silti kertynyt eläke laskee! Eläkemaksuihin on taas ennustettu korotuksia.

Radiossa pyörii juuri tällä hetkellä kömpelö propagandajulistus mustasta huomisesta, miten eläkemaksujen maksaminen pelastaa tulevaisuutesi, muuten keräät tyhjiä pulloja kadulla. Ei ole sattumaa, että sitä pyöritetään samaan aikaan, kun tulevilta eläkeläisiltä on ryöstetty miljardeja. He joutuvat keräämään pulloja jokatapauksessa, jos eivät tajua itse kerätä varallisuutta.

Kertyneitäkin eläkkeitä voidaan näköjään rosvota millä tahansa nimikkeellä, nyt se on ilmoitettu vain viidellä sanalla: Eläkkeestä on vähennetty elinikäkertoimen vaikutus.

Meni loppukin usko pakolliseen työeläkkeeseen, aina oli niin vannotettu, että ne maksetaan, mitä on kertynyt, nyt sitäkin osuutta syödään rotan lailla ja toisestapäästä kiristetään eläkeläisten verotusta. Eläkerahat menevät kreikan ja espanjan kaltaisille maille huonoina sijoituksina ja eläkeyhtiöiden johtajien bonuksiin ja palkkioihin.

22

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusetuksen uhri

      Näin on käynyt, eläkettä oli minulla karttunut 31.12.2010 mennessä 749 € /kk, nyt tulleessa työeläkeotteessa eläkettä on karttunut vuosi myöhemmin 715 €/kk !
      Jos olisin tulevaisuudessa eläkkeellä 30 vuotta, minulta olisi varastettu mitään kysymättä yli 12 000 euroa!

      Pitkästä raatamisesta huolimatta työeläkkeeni on pienempi, kuin kansaneläke, jonka saa maksamatta työeläkemaksuja ja tekemättä päivääkään työtä. Kun tälle tielle on lähdetty, että kertyneitä eläkkeitä voidaan noin vaan pyyhkiä pois, on varmaa että tätä käytetään jatkossakin.
      Kukaan nyt työelämässä oleva, ei voi olla varma mitä tulee aikanaan saamaan, vai saako mitään?
      Maksut ovat huikeita siitä huolimatta, nyt lähes 25% työn tuloksesta. Laskekaan minkä rahan olette maksaneet, vailla takuita, että mitään saatte takaisin!

      • kysymys

        "Jos olisin tulevaisuudessa eläkkeellä 30 vuotta, minulta olisi varastettu mitään kysymättä yli 12 000 euroa"

        Kun olet vakuutusmaksuja maksanut vain n 10 vuoden eläkkeen verran ja olet eläkkeellä 30 vuotta, niin kenen mielestäsi pitäisi maksaa tuo 20 vuotta?


      • -----------
        kysymys kirjoitti:

        "Jos olisin tulevaisuudessa eläkkeellä 30 vuotta, minulta olisi varastettu mitään kysymättä yli 12 000 euroa"

        Kun olet vakuutusmaksuja maksanut vain n 10 vuoden eläkkeen verran ja olet eläkkeellä 30 vuotta, niin kenen mielestäsi pitäisi maksaa tuo 20 vuotta?

        Monet ovat ansainneet tuonverran eläkettä 30 vuoden työllä, pätkätyöt ja pienet palkat voivat jättää työeläkekertymän kansaneläkkeen tasolle. Silloin saadaan kertymän mukaista eläkettä. Järkevämpää olisi tosin lopettaa työt välittömästi ja siirtyä kelan, asumistukien, sekä toimeentulotukien piiriin. Silloin et sinäkään hyötyisi muiden maksamista eläkerahoista.

        Olet siis sitä mieltä, että lupauksilla, jotka on tulevista eläkkeistä annettu, voidaan pyyhkiä persettä, kuten nyt tapahtuu?


        Silloin sinullekin voi käydä niin, että et saa juuri mitään, mutta todennäköiseti oletkin niitä kiittämättömiä eläkeläisiä, joita muut työssäkäyvät elättävät tälläkin hetkellä. Pidä varasi, sinun ikäluokka ei pitkään enään syö muiden rahoilla. Siitä tulee loppu ja eläkkeesi leikataan myös.


      • kysymys
        ----------- kirjoitti:

        Monet ovat ansainneet tuonverran eläkettä 30 vuoden työllä, pätkätyöt ja pienet palkat voivat jättää työeläkekertymän kansaneläkkeen tasolle. Silloin saadaan kertymän mukaista eläkettä. Järkevämpää olisi tosin lopettaa työt välittömästi ja siirtyä kelan, asumistukien, sekä toimeentulotukien piiriin. Silloin et sinäkään hyötyisi muiden maksamista eläkerahoista.

        Olet siis sitä mieltä, että lupauksilla, jotka on tulevista eläkkeistä annettu, voidaan pyyhkiä persettä, kuten nyt tapahtuu?


        Silloin sinullekin voi käydä niin, että et saa juuri mitään, mutta todennäköiseti oletkin niitä kiittämättömiä eläkeläisiä, joita muut työssäkäyvät elättävät tälläkin hetkellä. Pidä varasi, sinun ikäluokka ei pitkään enään syö muiden rahoilla. Siitä tulee loppu ja eläkkeesi leikataan myös.

        "Olet siis sitä mieltä, että lupauksilla, jotka on tulevista eläkkeistä annettu, voidaan pyyhkiä persettä, kuten nyt tapahtuu?"

        Olenko? Missä noin lukee?

        Hurmoksellisessa paatoksessasi unohdit vastata kysymykseeni.
        Kuvittelusi siitä mitä mieltä minä olen tai mikä on elämäntilanteeni sai selvästi yliotteen ajatuksistasi, joten itse pääsia eli kysymykseni jäi inhoon.

        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi


      • olet pelkkää ulostet
        kysymys kirjoitti:

        "Olet siis sitä mieltä, että lupauksilla, jotka on tulevista eläkkeistä annettu, voidaan pyyhkiä persettä, kuten nyt tapahtuu?"

        Olenko? Missä noin lukee?

        Hurmoksellisessa paatoksessasi unohdit vastata kysymykseeni.
        Kuvittelusi siitä mitä mieltä minä olen tai mikä on elämäntilanteeni sai selvästi yliotteen ajatuksistasi, joten itse pääsia eli kysymykseni jäi inhoon.

        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi

        Olet niin sekaisin, etkä ole sen arvoinen, että kukaan sinulle selittelisi mitään.

        Voit paremmin purkaa pahaa oloasi p@skaa taputtelemalla, tai kärpässieniä pureskelemalla.
        Idiootille on parempi antaa lyhyitä neuvoja :D


      • kysymys
        olet pelkkää ulostet kirjoitti:

        Olet niin sekaisin, etkä ole sen arvoinen, että kukaan sinulle selittelisi mitään.

        Voit paremmin purkaa pahaa oloasi p@skaa taputtelemalla, tai kärpässieniä pureskelemalla.
        Idiootille on parempi antaa lyhyitä neuvoja :D

        Jassoo, että tuota sorttia... :-)

        Otahan iltalääkkeesi ja poistu asiallisilta aikuisten keskustelusivuilta...


      • paljonko itse syöt
        kysymys kirjoitti:

        Jassoo, että tuota sorttia... :-)

        Otahan iltalääkkeesi ja poistu asiallisilta aikuisten keskustelusivuilta...

        Mistä näitä ihmisiä löytyy aikuisten keskustelupalstoille, joilla on aina mielessä lääkkeet? Siitä puhe mistä puute.


      • vai mitä?
        paljonko itse syöt kirjoitti:

        Mistä näitä ihmisiä löytyy aikuisten keskustelupalstoille, joilla on aina mielessä lääkkeet? Siitä puhe mistä puute.

        No mitäpä tuon nimimerkki 'olet pelkkämä ulostet' ulostuloshöpötyksestä voi muutakaan ajatella. Terveen ihmisen kirjoittamaa se ei ole.


    • kaadan hautakivenne

      Tosiasiahan on se että suuret ikäluokat syövät, kaikkine lisineen eläkkeissään , nämä meidän maksamat verorahat itselleen ja me, 1955- eteenpäin syntyneet emme pääse edes eläkkeelle koskaan. Kun tää ahneuden huippu generation syö meidän rahat hautaan asti.
      Ei näitä rahoja zorbakset syö, vaan tämä porukka joka nussi itselleen ilmaiset omistus-asunnot(,arava,) ilmaisen päivähoidon, maximaalisen lapsilisän, ilmaiset koulukirjat lapsilleen, ym. ym. mikä kaikki on otettu tulevalta sukupolvelta pois.
      Sitten nää 60 kekkeruusit ostaa ylimielisinä ruokaa täyden kärryllisen marketissa keskellä päivää kun, minä työläinen saan juuri ja juuri lättypitsan ostettua evääksi, jotta jaksaisin työtä tehdä.
      Nyt ne pankin kanssa luulee että heillä on arvoasunto jälkeisilleen, mutta täähän on kupla. Kellään tulevaisuudessa ei ole varaa maksaa etuovi.com hintoja näistä röttelöistä.

      • yli 60-kymppinen

        Totta. Ja tuon kaiken mitä kuvasit teemme naureskellen kaltaisille typeryksille. Kärsi kurja, kärsi... Et koskaan tuel saamaan mitään

        :-D :-D


      • Herra seniori
        yli 60-kymppinen kirjoitti:

        Totta. Ja tuon kaiken mitä kuvasit teemme naureskellen kaltaisille typeryksille. Kärsi kurja, kärsi... Et koskaan tuel saamaan mitään

        :-D :-D

        Totta ja tuon kaiken mitä kuvasit teemme teille naureskellen:

        Hyvin sanottu 60-kymppinen. me tarvitsemme teidän rahanne retkeilyyn ja ukomaan matkailuun kuten nyt Nimm: Kaadan hautakivenne, rahat. Pitäähän meillä olla hyvät ja kauniit meikit ja kampaukset kun lähdemme riiuulle ja tansseihin. Ei me ajellä millään antiikkisella Ladalla, meille on oltava Vähintään Cadillak jotta edes kehtaamme minnekkään lähte, onhan meillä oltava paremmat autot kun duunareilla jotka pitalätyn voimalla työnsä tekee. Me eläkelläiset olemme etu oikeutettu kasan osa, niin, että vähän pienempää suuta pitää olla muilta. KÖYHÄT KYYKKYYN!!


    • Näin se on

      Menin työelämään 15-vuotiaana, josta alkaen olen maksanut myös työeläkemaksut. Sitten ilmoitettiin, että alle 23-vuotiaana maksettuja maksuja ei huomioida. Joten 8-vuoden maksut hävisivät heti alkutaipaleella.

      • onkohan sittenkään?

        Ilmoittiko joku työeläkeyhtiöstä sinulle tuolloin, että ansaitset eläkettä jo 15 vuotiaasta alkaen?
        Jos, niin sinua on petetty. Nimittäin koskaan ei ole 15 vuotiaat voineet ansaita vanhuuseläkettä, joten mitään sinulta ei ole otettu yhtäkkiä pois. Maksut eivät siis ole hävinneet mihinkään, vaan on noudatettu eduskunnan säätämää lakia.

        Jos tosiaan vakuutusmaksuja alettiin ennenmuinoin jo maksamaan 15-vuotiaana, niin olit kuitenkin vakuutettu työkyvyttömyyden puolesta eli työkyvyttömyyseläkettä olisi saanut, jos olisi huonosti käynyt.


    • Se saa joka tekee.

      Voi hyvät ystävät, valitettavasti työtulot vaikuuttavat eläkkeen. Minä olen ollut työelämässä 40 v.ja olen ihan tyytyväinen eläkkseen. Asia on vain, jos ei ole työvuosia ei saa eläkettä. Minun mielestäni järjestelmä on oikeudenmukainen järjestelmä koska työnantajatkin osallisttuu eläkeen maksuihin.

      • se saa joka ei tee

        Sinua ei ymmärrettävästi kiinnosta tulevien eläkeläisten eläkkeet, minä minä asenne tuntuu olevan tärkein. Sinun kannattaa olla vähän nöyrempi, nykyiset työssäkäyvät maksavat sinun eläkettä, niin kauan, kuin jaksavat, sen jälkeen olet sinäkin kusessa.

        Asia on todellisuudessa niin, että takuueläke tulee niilekin, jotka eivät ole eläissään työtä tehneet ja se on suurempi, kuin monien työeläke.

        Työnantaja ei osallistu eläkkeiden maksamiseen, raha on otettu työntekijöiden ansioista.


      • eri asioita
        se saa joka ei tee kirjoitti:

        Sinua ei ymmärrettävästi kiinnosta tulevien eläkeläisten eläkkeet, minä minä asenne tuntuu olevan tärkein. Sinun kannattaa olla vähän nöyrempi, nykyiset työssäkäyvät maksavat sinun eläkettä, niin kauan, kuin jaksavat, sen jälkeen olet sinäkin kusessa.

        Asia on todellisuudessa niin, että takuueläke tulee niilekin, jotka eivät ole eläissään työtä tehneet ja se on suurempi, kuin monien työeläke.

        Työnantaja ei osallistu eläkkeiden maksamiseen, raha on otettu työntekijöiden ansioista.

        Takuueläke takaa sen, että vanhuusaikana saa edes jotain. Työikäisille vastaava on työttömyysturva, joka sekin voi jossain tilanteissa olla suurempi kuin palkka. Näitä ei kannata sotkea työeläkekeskusteluun.
        Näillä turvataan kaikkein heikoimmassa asemassa olevien toimeentuloa ja niiden kustannukset rahoitetaan toisin kuin työeläkkeiden.


      • kultaisen iän kerho
        se saa joka ei tee kirjoitti:

        Sinua ei ymmärrettävästi kiinnosta tulevien eläkeläisten eläkkeet, minä minä asenne tuntuu olevan tärkein. Sinun kannattaa olla vähän nöyrempi, nykyiset työssäkäyvät maksavat sinun eläkettä, niin kauan, kuin jaksavat, sen jälkeen olet sinäkin kusessa.

        Asia on todellisuudessa niin, että takuueläke tulee niilekin, jotka eivät ole eläissään työtä tehneet ja se on suurempi, kuin monien työeläke.

        Työnantaja ei osallistu eläkkeiden maksamiseen, raha on otettu työntekijöiden ansioista.

        40-60-luvulla ei 16-17-vuotiaana töihin meno ollut valintakysymys, se oli pakko.
        Eläkemaksut kyllä perittiin, olkoonkin ettei summat olleet huimia - mutta ei olleet kyllä palkatkaan.
        Varsinkin naisvaltaisilla aloilla on monet eläkelaskelman saatuaan huomanneet, että on vuosia jolloin palkka on ollut niin pieni ettei niiltä vuosilta kerry eläkettä. Eläkemaksut toki silti kerättiin niiltäkin vuosilta.

        Nyt kun vanhuus on tullut, nöyryyttäminen jatkuu. Joudut asumaan kurjassa hökklissäsi ja pelkäämään, vaihtoehtoa ei ole, koska ns senioritaloihin ei pääse peruseläkkeellä, pitäisi olla rahaa. Sitten tulee yksityisiä "hoivapalveluita" jotka hoivaa kyllä eläkkeesi mutta muutenpa onkin heikkoa.
        Ne vanhat joilla on varaa mennä näihin yksityisiin, saavatkin sitten maksaa kalliisti, melkeinpä huomenen sanominenkin maksaa.


    • ilmiselväprovo

      Ei silloin tiedetty kertoa että esim Kreikan mummot on meille ah niin rakkaita, että on parempi huolehtia heistä kuin omista mummoista.
      Ja varsinkin ne mummot jotka ovat kuolleet jo vuosia sitten mutta saavat vielä eläkettä. Täällähän sitä ei kohta saa elävätkään.
      Ja pitäähän sitä eläkerahaa jäädä Liliukselle ja Ollilallekin, - piruako ne köyhät eläkkeellä tekee.....ostavat joutavaa piimää ja pottua, ei osakkeita.

      Tätä se on tasa-arvo tässä rakkaassa eu:ssa.

      • reijo7

        Ei silloin tiedetty kertoa että kreikan mummot on meille ah niin rakkaita, että on prempi huolehtia heistä kuin omista mummoista.

        Hyvin sanottu, minä olenkin aatellut, että mistä näitä EU laisia Suomessakin riittää, eikö tilannetta ymmärretä. Kyllä teidän nuorempienkin eläkkeet hupenee jotenkin tämän EU:n johdosa, minne sattuu. siitä ei ole epäilystäkään. Suomi velkaantuu niin paljon, Että nuoremman polven varat menee niihin velkoihin joilla rahoitetaan muitten maitten EU tukiaisia. Ne ketkä näitä tuki asioita ovat kannattamassa kuin nämä Kaksi suurta Kokoomus ja SDP. Mitä varte näitä mainittuja sitten äänestetään. Nuoret imeisesti kuvittelee että on modernia olla eurooppalaine, mutta se moderni Eurooppalaisuus tulee vielä sinulle maksamaan summia joita et olisi voinut edes kuvitella. Nyt on syytä aloittaa koko kansan takinkääntö kisat.


      • mies1956
        reijo7 kirjoitti:

        Ei silloin tiedetty kertoa että kreikan mummot on meille ah niin rakkaita, että on prempi huolehtia heistä kuin omista mummoista.

        Hyvin sanottu, minä olenkin aatellut, että mistä näitä EU laisia Suomessakin riittää, eikö tilannetta ymmärretä. Kyllä teidän nuorempienkin eläkkeet hupenee jotenkin tämän EU:n johdosa, minne sattuu. siitä ei ole epäilystäkään. Suomi velkaantuu niin paljon, Että nuoremman polven varat menee niihin velkoihin joilla rahoitetaan muitten maitten EU tukiaisia. Ne ketkä näitä tuki asioita ovat kannattamassa kuin nämä Kaksi suurta Kokoomus ja SDP. Mitä varte näitä mainittuja sitten äänestetään. Nuoret imeisesti kuvittelee että on modernia olla eurooppalaine, mutta se moderni Eurooppalaisuus tulee vielä sinulle maksamaan summia joita et olisi voinut edes kuvitella. Nyt on syytä aloittaa koko kansan takinkääntö kisat.

        Minä kyllä äänestän PerSuja ja heistä Halla-ahon Jussia.
        Olen tämän maan hullusta menosta saanut ihan tarpeekseni. Mihin kaikki järki on kadonnut?


    • NUUKAILIJA Iivari

      Eläkevakuutusyhtiöthän sijoittivat ulkomaille jossa tuli 30 miljardia euroa takkiin, että tämän takia tässä irvistellään jostain on silloin leikattava eli eläkkeistä.

      Norjan eläkerahasto mallin mukaan, siellä on kerätty kaikkien norjalaisten eläkevarannot samaan rahastoon, arvo 400 miljardia euroa, mutta huomioitavaa että se tuottaa joka vuosi 20 miljardia pankki koroilla, mutta Norjan eläkemenot ovat vain 6 miljardia euroa. Eläkerahasto tuottaa isopottina enemmän ja he neuvottelat rahastolle hyvä pankkikorot tai vaihtavat pankkia. Tuollainen rahasto kiinnostaa mitä tahansa pankkia ja korkoa saavat.

      Ehdotus suomen eläkeyhtiöt puretaan ja perustetaan koko kansan eläkerahasto, joka kasvattaa korkoa ja tuottaa itsensä korkotuloillam 150 miljardin rahasto kasvattaa itsensä nopeasti.

    • Mulle kaikki

      Pahinta on kuulla, kun nuoret hyvinvoivat korkeasti koulutetut ihmiset ovat huolestuneita, kun joutuvat osallistumaan "suurten" ikäluokkien eläkekustannuksiin. Suuret ikäluokat ovat menneet Ruotsiin ja ilmiö on käytännössä teoreettinen. Nämä suuret ikäluokat ovat luoneet hyvinvointisuomen ilman opintorahoja, ilmaisia koulukirjoja ja ruokailuja. Ilman ulkomaan lomia ja hienoja harrastuksia. Selvinneet huonolla ruualla ja tehneet töitä lapsesta asti. He ovat opiskelleet opintolainojen avulla ja tehneet työtä opiskeluaikana valittamatta, Tai ovat tehneet työtä jo 14-vuotiaasta asti vieraan palveluksessa. Kuitenkaan heidän eläkkeensä ei ole karttunut alle 23-vuotiaana tehdysta työstä penniäkään. He eivät saa eläkebonuksia suorittamistaan tutkinnoista. He ovat nostaneeet Suomen jaloilleen sodan jälkeen kovalla työllä (6 työpäivää viikossa!) ja kustantaneet ilmaisen koulutuksen bonuksineen (opintorahat) jälkeläisille mikä on kansainvälisesti ajatellen huippuluksusta. Häpeän näiden valittajien puolesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe