skandia alexandria

a:n monesti huijaama

mites mahtaa olla, alexandriasta tul kirje että milään ei muutu ja he edelleen hoitavat aurmin vakuutusta... miten asia menee oikeasti ?

4

312

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hetken aikaa

      noin varmaankin on, mutta eiköhän OP vähennä nuokin kulut ja ota homman itselleen. Eikä se ole huono asia.

      Huhujen mukaan A ei hoida vakuutusta ihan kokonaan: kieltäytyvät kuulemma hoitamasta takaisinostoa, vaikka sekin kuuluisi heidän tehdä. Eikä A:sta kuulunut mitään silloinkaan, kun nousi äläkkä 1%-kuluista. Jos he oikeasti hoitaisivat vakuutuksiamme, tuostakin olisi meitä pitänyt informoida ja avustaa alkuperäisen tarjouslaskelman saamisessa heitä, joilta se oli kadonnut. Ymmärrän kyllä, mikseivät he sitä tehneet, mutta kuvittelevatko he todella, että joku asiakas luottaisi heihin vielä tuon jälkeen?

      Kunpa 13v sitten, kun tähän sorruin, olisi ollut tämäkin keskustelupalsta apuna...
      Enkä nyt valita siksi, että rahat menivät: olen 60% voitolla. Mutta sijoitustoiminta
      vaatii luottamusta ja minun luottoni A:han ja vastaaviin geelitukkiin meni jo ajat sitten. Toivottavasti noihin puljuihin ei sorru enää kukaan. Teen takaisinoston ja pidän jatkossa rahat omassa hanskassani.

    • hoitamisesta

      Millä tavalla ovat tähän asti vakuutusta hoitaneet? Siis myyntitapahtuman jälkeen? Ovatko tehneet yhtään mitään?

      Ilmeisesti OP alentaa kuluja reippaasti. Tuossa voinee hypätä kokonaan pois A:n kelkasta, ja hoitaa vakuutustaan suoraan OP:n kanssa, jos sitä haluaa jatkaa. Silloin vakuutuksista kertyy kai bonuksiakin, joita A:n kautta toimittaessa ei taida kertyä.

      • Minun tapauksessani

        A soitteli ehkä kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja pyysi juttelemaan. Siinä
        koko "vakuutuksen hoito". Ja kuten ylempänäkin sanottiin, ongelmista eivät
        hiiskuneet sanaakaan.

        OP:n "ainutlaatuinen paketti" julkaistiin jo muutama viiko sitten. Merkintäkulu
        putoaa 7 prosentista 3.5 prosenttiin. Lisäksi antavat vuoden
        kotiiirtaimistovakuutuksen puoleen hintaan.

        Bonuksia kertyisi, OP:n sivulla on laskuri, mutta bonukset uppoavatkin sitten
        kaiken maailman OP:n perimiin maksuihin, jotka muualla saa ilmaiseksi.
        Esim. luottokortti (ainakin kolmesta paikasta ilmainen) ja verkkopankkitunnukset
        (ainakin S-Pankista ilmainen). Rahastoista perivät kalliit kulut, esim Seligson on
        paljon halvempi (valikoima ei toki ole niin suuri, mutta riittää minulle).

        Bonuksista haaveilu on minusta ihan sama juttu kuin eurojen sijasta
        tuotteen alennusprosenttin tuijottaminen. Se on kuluttajien harhaanjohtamista.


      • oma tapaukseni
        Minun tapauksessani kirjoitti:

        A soitteli ehkä kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja pyysi juttelemaan. Siinä
        koko "vakuutuksen hoito". Ja kuten ylempänäkin sanottiin, ongelmista eivät
        hiiskuneet sanaakaan.

        OP:n "ainutlaatuinen paketti" julkaistiin jo muutama viiko sitten. Merkintäkulu
        putoaa 7 prosentista 3.5 prosenttiin. Lisäksi antavat vuoden
        kotiiirtaimistovakuutuksen puoleen hintaan.

        Bonuksia kertyisi, OP:n sivulla on laskuri, mutta bonukset uppoavatkin sitten
        kaiken maailman OP:n perimiin maksuihin, jotka muualla saa ilmaiseksi.
        Esim. luottokortti (ainakin kolmesta paikasta ilmainen) ja verkkopankkitunnukset
        (ainakin S-Pankista ilmainen). Rahastoista perivät kalliit kulut, esim Seligson on
        paljon halvempi (valikoima ei toki ole niin suuri, mutta riittää minulle).

        Bonuksista haaveilu on minusta ihan sama juttu kuin eurojen sijasta
        tuotteen alennusprosenttin tuijottaminen. Se on kuluttajien harhaanjohtamista.

        "A soitteli ehkä kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja pyysi juttelemaan. Siinä
        koko "vakuutuksen hoito". Ja kuten ylempänäkin sanottiin, ongelmista eivät
        hiiskuneet sanaakaan."

        Eli eivät siis juuri lainkaan. "Hoitaminen" lienee vain mainospuhetta.

        Eläkevakuutus on huono tuote. Kannattava myyjille, mutta huono asiakkaille. Jos eläkevakuutuksen on kuitenkin ottanut, ja katsoo kannattavammaksi siinä roikkua kuin siitä luopua (jolloin menettää ison osan säästöistään, jossain tapauksessa kaikki), kannattaa kuitenkin valita sellainen eläkevakuutusmuoto, jossa kulut ovat mahdollisimman pienet. Eli valita enemmän ja vähemmän huonojen vaihtoehtojen joukosta vähiten huono.

        Rahastoihin suoraan säästäminen on kannattavampaa kuin eläkevakuutukset. Myös PS-tili on vakuutuksia parempi tuote, mutta pankkiiriliikkeet eivät niitä mielellään tai lainkaan myy, kun niissä mahdollinen tuotto menee muualle kuin heille.

        Mitä vielä eläkevakuutksiin tulee, niin jos ne OP:hen siirtää, niin ei kai sieltä samalla ole pakko mitään luottokortteja ottaa? Eikä verkkopankkitunnuksetkaan kai ole pakollisia, jos on vain sellainen eläkevakuuttaja, joka ei itse muuttele mitään.

        Itse olen OP:n asuntolaina-asiakas, mutta minulla ei ole pankkikorttia OP:ssa, vaan juurikin S-pankista, josta sen saa ilmaiseksi. OP:n bonuksilla olen ostanut verkkopankkitunnukset Pohjolan vakuutuksia sen verran, mitä bonuksilla niitä saa. Käytän ne mielummin sellaiseen kuin esim. pankkikorttikuluihin. Rahasto-omistukseni on Seligsonissa, jossa on niiden osalta pienimmät kulut. "Pankkiiriliikkeitä" en ole koskaan käyttänyt, vaan ostan kaiken suoraan ilman ylimääräisiä välikäsiä (jotka tietävät myös ylimääräisiä kuluja - tai sitä, että firma koittaa tarjota vain erityisen kovan kulun sijoitustuotteita). Siksi suosin osakkeita ja esim. rahastot ostan suoraan ko. rahastofirmalta, en muilta välittäjiltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      291
      3319
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3194
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1952
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1894
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1440
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1318
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1273
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1183
    Aihe