skandia alexandria

a:n monesti huijaama

mites mahtaa olla, alexandriasta tul kirje että milään ei muutu ja he edelleen hoitavat aurmin vakuutusta... miten asia menee oikeasti ?

4

357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hetken aikaa

noin varmaankin on, mutta eiköhän OP vähennä nuokin kulut ja ota homman itselleen. Eikä se ole huono asia.

Huhujen mukaan A ei hoida vakuutusta ihan kokonaan: kieltäytyvät kuulemma hoitamasta takaisinostoa, vaikka sekin kuuluisi heidän tehdä. Eikä A:sta kuulunut mitään silloinkaan, kun nousi äläkkä 1%-kuluista. Jos he oikeasti hoitaisivat vakuutuksiamme, tuostakin olisi meitä pitänyt informoida ja avustaa alkuperäisen tarjouslaskelman saamisessa heitä, joilta se oli kadonnut. Ymmärrän kyllä, mikseivät he sitä tehneet, mutta kuvittelevatko he todella, että joku asiakas luottaisi heihin vielä tuon jälkeen?

Kunpa 13v sitten, kun tähän sorruin, olisi ollut tämäkin keskustelupalsta apuna...
      Enkä nyt valita siksi, että rahat menivät: olen 60% voitolla. Mutta sijoitustoiminta
      vaatii luottamusta ja minun luottoni A:han ja vastaaviin geelitukkiin meni jo ajat sitten. Toivottavasti noihin puljuihin ei sorru enää kukaan. Teen takaisinoston ja pidän jatkossa rahat omassa hanskassani.

• hoitamisesta

Millä tavalla ovat tähän asti vakuutusta hoitaneet? Siis myyntitapahtuman jälkeen? Ovatko tehneet yhtään mitään?

Ilmeisesti OP alentaa kuluja reippaasti. Tuossa voinee hypätä kokonaan pois A:n kelkasta, ja hoitaa vakuutustaan suoraan OP:n kanssa, jos sitä haluaa jatkaa. Silloin vakuutuksista kertyy kai bonuksiakin, joita A:n kautta toimittaessa ei taida kertyä.

• Minun tapauksessani

A soitteli ehkä kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja pyysi juttelemaan. Siinä
        koko "vakuutuksen hoito". Ja kuten ylempänäkin sanottiin, ongelmista eivät
        hiiskuneet sanaakaan.

OP:n "ainutlaatuinen paketti" julkaistiin jo muutama viiko sitten. Merkintäkulu
        putoaa 7 prosentista 3.5 prosenttiin. Lisäksi antavat vuoden
        kotiiirtaimistovakuutuksen puoleen hintaan.

Bonuksia kertyisi, OP:n sivulla on laskuri, mutta bonukset uppoavatkin sitten
        kaiken maailman OP:n perimiin maksuihin, jotka muualla saa ilmaiseksi.
        Esim. luottokortti (ainakin kolmesta paikasta ilmainen) ja verkkopankkitunnukset
        (ainakin S-Pankista ilmainen). Rahastoista perivät kalliit kulut, esim Seligson on
        paljon halvempi (valikoima ei toki ole niin suuri, mutta riittää minulle).

Bonuksista haaveilu on minusta ihan sama juttu kuin eurojen sijasta
        tuotteen alennusprosenttin tuijottaminen. Se on kuluttajien harhaanjohtamista.

• oma tapaukseni
        Minun tapauksessani kirjoitti:

A soitteli ehkä kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja pyysi juttelemaan. Siinä
        hiiskuneet sanaakaan.

OP:n "ainutlaatuinen paketti" julkaistiin jo muutama viiko sitten. Merkintäkulu
        putoaa 7 prosentista 3.5 prosenttiin. Lisäksi antavat vuoden
        kotiiirtaimistovakuutuksen puoleen hintaan.

Bonuksia kertyisi, OP:n sivulla on laskuri, mutta bonukset uppoavatkin sitten
        kaiken maailman OP:n perimiin maksuihin, jotka muualla saa ilmaiseksi.
        Esim. luottokortti (ainakin kolmesta paikasta ilmainen) ja verkkopankkitunnukset
        (ainakin S-Pankista ilmainen). Rahastoista perivät kalliit kulut, esim Seligson on
        paljon halvempi (valikoima ei toki ole niin suuri, mutta riittää minulle).

Bonuksista haaveilu on minusta ihan sama juttu kuin eurojen sijasta
        tuotteen alennusprosenttin tuijottaminen. Se on kuluttajien harhaanjohtamista.

"A soitteli ehkä kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja pyysi juttelemaan. Siinä
        hiiskuneet sanaakaan."

Eli eivät siis juuri lainkaan. "Hoitaminen" lienee vain mainospuhetta.

Eläkevakuutus on huono tuote. Kannattava myyjille, mutta huono asiakkaille. Jos eläkevakuutuksen on kuitenkin ottanut, ja katsoo kannattavammaksi siinä roikkua kuin siitä luopua (jolloin menettää ison osan säästöistään, jossain tapauksessa kaikki), kannattaa kuitenkin valita sellainen eläkevakuutusmuoto, jossa kulut ovat mahdollisimman pienet. Eli valita enemmän ja vähemmän huonojen vaihtoehtojen joukosta vähiten huono.

Rahastoihin suoraan säästäminen on kannattavampaa kuin eläkevakuutukset. Myös PS-tili on vakuutuksia parempi tuote, mutta pankkiiriliikkeet eivät niitä mielellään tai lainkaan myy, kun niissä mahdollinen tuotto menee muualle kuin heille.

Mitä vielä eläkevakuutksiin tulee, niin jos ne OP:hen siirtää, niin ei kai sieltä samalla ole pakko mitään luottokortteja ottaa? Eikä verkkopankkitunnuksetkaan kai ole pakollisia, jos on vain sellainen eläkevakuuttaja, joka ei itse muuttele mitään.

Itse olen OP:n asuntolaina-asiakas, mutta minulla ei ole pankkikorttia OP:ssa, vaan juurikin S-pankista, josta sen saa ilmaiseksi. OP:n bonuksilla olen ostanut verkkopankkitunnukset Pohjolan vakuutuksia sen verran, mitä bonuksilla niitä saa. Käytän ne mielummin sellaiseen kuin esim. pankkikorttikuluihin. Rahasto-omistukseni on Seligsonissa, jossa on niiden osalta pienimmät kulut. "Pankkiiriliikkeitä" en ole koskaan käyttänyt, vaan ostan kaiken suoraan ilman ylimääräisiä välikäsiä (jotka tietävät myös ylimääräisiä kuluja - tai sitä, että firma koittaa tarjota vain erityisen kovan kulun sijoitustuotteita). Siksi suosin osakkeita ja esim. rahastot ostan suoraan ko. rahastofirmalta, en muilta välittäjiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      273
      18334
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10530
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      389
      7059
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      70
      6175
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      41
      4656
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3434
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3008
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2545
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      33
      2250
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      28
      2128
    Aihe