Olen ajanut ylinopeutta siitä asti kun sain ajokortin. Tiedän sen olevan väärin, lapsellista ja kaikkea muuta. En siis aja ylinopeutta omaksi huvikseni tai että olisi kiire vaan aina on lähdettävä viivoille ja oltava nopeampi kuin se viereisen kaistan auto. Ja tarpeen vaatiessa kuten eilenkin ajoin 220 km/h ettei se toinen vaan olisi päässyt ohi. Ja näin tapahtuu useasti viikon sisällä.
Perhe, tyttöystävä, kaverit ovat huomautelleet tästä, mutta ei poliisi. Ja miksi en kaahailisi kun poliisia ei tunnu olevan ikinä paikalla vaikka olen jo 5 vuotta kroonisesti kaahaillut. Ja jos satun jäämän kiinni niin so what?
Kiinnijäämisen todennäköisyys laskee päivä päivältä kun poliisien resursseja vähennetään. Ja jos nyt sattuisin jäämään kiinni niin ei se kiinnostaisi tuon taivaallista kun rahaa on tilillä aivan tarpeeksi ja autoakaan en tarvitse kipeästi.
Mutta niin sanotaan että ne ajavat ylinopeutta kenellä on varaa. Minun mielestäni kaltaisiltani kaahareilta pitäis kortti ottaa pois eliniäksi ja jos ajaisi ilman korttia niin sitten vankeutta. Nykyinen systeemi ei toimi koska kiinnijäämisen riski jossain peräkylillä on aivan liian pieni ja seuraukset ovat myös mitättömiä, kuten tapauksessani. Järjetön kaahailuni on vähintään yhtä iso paha kuin kännissä ajaminen, mutta seuraukset ovat niin lievät että riski on sen arvoinen, ainakin minulle. Mutta nämä kaksi asiaa yhdistettynä ovat ehdoton EI!
Krooninen kaahailija
131
2101
Vastaukset
- Absoluuttinen totuus
Et sä ole mikään krooninen kaahailija vaan kroonin kusipää. Toivottavasti jäät äkkiä kiinni ennen kuin ajat jonkun viattoman yli.
- Huolestunut ihmetys
Tämä ei ole pelkästään kaikkien aloitusten hirvittävin pohjanoteeraus, vaan myöskin lainrikkomuksen tunnustus, ja aloittajan pitää sitäpaitsi käydä kunnolla raportoimassa poliisilaitoksella tuo eikä tuolla tavoin epämääräisesti, minä joku jossain jotain tein. Nyt äkkiä!
En uskonut mitä luin, enkä tiedä luinko vieläkään oikein, olen järkyttynyt tuosta. Huolestuttavinta on se että tämä on laillisen yrityksen itsensä kannustamaa toimintaa, en olisi uskonut että sitä voidaan tukea täällä, kun vielä ajatellaan kuinka paljon tuolla liikennerikkomuksella on oikeita uhreja. - vatasen pää...
Huolestunut ihmetys kirjoitti:
Tämä ei ole pelkästään kaikkien aloitusten hirvittävin pohjanoteeraus, vaan myöskin lainrikkomuksen tunnustus, ja aloittajan pitää sitäpaitsi käydä kunnolla raportoimassa poliisilaitoksella tuo eikä tuolla tavoin epämääräisesti, minä joku jossain jotain tein. Nyt äkkiä!
En uskonut mitä luin, enkä tiedä luinko vieläkään oikein, olen järkyttynyt tuosta. Huolestuttavinta on se että tämä on laillisen yrityksen itsensä kannustamaa toimintaa, en olisi uskonut että sitä voidaan tukea täällä, kun vielä ajatellaan kuinka paljon tuolla liikennerikkomuksella on oikeita uhreja.Kyllä se Darwinin laki iskee, ja evoluutio karsii tuollaisen apinan. Löytyy se oikea mänty sinullekin, jonka ympäri onnistut tehokkaan ja ah niin hienon ja kalliin hopeanuolesi kiertämään. 220 km/h ei anna anteeksi ajovirhettä anteeksi.
- N
Luonontieteessä 0piste
- poju poju,et pärjää!
Nyt sinä sitten varmaan kuvittelet että porukka jumaloi sinua koska jopa 220km/h olet ajanut?! Ihan hirveä vauhti mielestäsi varmaan. Siitä kun ottaa mittarivirheen pois ollaan reippaasti alle kahdensadan vauhdeissa.
Onneksi liikenne toimii luontoäidin tavoin ja ennenpitkää poistaa joukostaan epäkelvot ja heikot yksilöt.- _Isabella_
Aloittelija on iso Pelle, isolla P.llä! Ei siis iso P niin kun penis, koska tuolla se on hyvin pieni, minkä todistaa tuon pölvästin pätemisentarpeen kaahaamalla auton rötisköllään ja saamalla muutkin ympäristössä olevat ihmiset ja eläimet vaaraan! Voiko joku todella olla noin bimbo, ilmeisesti voi :D ja vielä sairaan lapsellinenkin, kun oma tyhmyys piti tulla julistamaan tänne saitille.
- 9+20
Tarkoitukseni ei todellakaan ole millään tavoin puolustaa kaahailua, vaan se on todella järjetöntä toimintaa. Mainitset auton nopeusmittarin näyttämän lukeman 220 km/h olevan "reippaasti alle kahdensadan". En tiedä millä perusteella olet johtopäätöksesi tehnyt. Omassa autossani se mittarivirhe ei ainakaan kasva yhtään nopeuden kasvaessa, vaan pysyy samana 5km/h olipa nopeus sitten 100 km/h tai 200 km/h. Epäilen suuresti, että missään nykyautossa mittari virhe ei ole yli 20 km/h.
- Viipurila
Ne hylkiöt joutaa ns. Honkanummelle, ja ylimieliset "Ryssät" jotka ajelevat itä-suomessa kuin maailman omistajat joutuvat mielestäni Siperian tundralle ikiroudan alle.
- Mailta
needforspeed: Paljonko otit ja kuka saneli mitä kirjotat tänne? Viikon provopäällikkö olet kyllä!
- Ja kansa kirjoittaa
Aina sama kaava. Tunteisiin vetoava ongelma ja lopuksi: Onko sinulle käynyt näin? Mitä mieltä olet, kuin sinä menettelisit vastaavassa tilanteessa...
- tarantella_joe
Se on joku noista suomi24 "ruutipäistä" :DDDDDDDDDDDDddd
- kurjen alli
Jonkinasteisesta päävammastahan tuo kertoo, ja vallitsevasta asenteesta jossa syytä vieritellään taas muille. Tässä tapauksessa valvonnan puutteelle.
Kaksi kaltaistasi kun osuu samoihin valoihin, jäljet saa siivota jätesäkkeihin ja seuraukset lukea iltapäivälehdistä.
Mielenterveyshoidon tasossa on valtavia eroja sh-piireittäin. Mutta oli sen taso kuinka hyvä vain, eivät kotoa tule pyytämättä hakemaan.- herraasiallinen
Eihän nykyään ole kukaan vastuussa mistään. Aina pitäisi laki olla jotakin säätelemässä (jos ei jo ole). Esimerkkinä humalaisten tyhmyyksissä kun loukkaantuu ja kuolee niin täysin on oma syy.
Pettämistäkin selitetään "kun olin niin kännissä", kuin humala olisi pakollinen ja luonnollinen tila ihmiselle eikä itse vaikuta siihen mitenkään.
Asian laidasta mutta tämä asenne selittää ison osan näistä idioottimaisuuksista!
- eisakotettu
100% kaikista autoilijoista on ajanut ylinopeutta, ainakin joskus.
- Enkka 270km/h
Jopa poliisijohtaja Paaterokin kärähti..
- miettikää oikeasti
Niin,ensinnäkin,miksi tälläisiä provoja lasketaan ihan etusivulle asti.Voisi vähän miettiä mitä tännekkin nostaa.
Toisekseen,tälläisiä idiootteja kun on olemassa ja sakot ei meinaa mitään tai kortin menetys(eihän autoa kortilla ajeta) niin oletteko miettineet että mitäs jos ajaisitte kolarin syystä taikka toisesta,vammattuisit itse pysyvästi neliraajahalvaantuneeksi pyörätuoliin.Et kykenisi tuottamaan puhetta,et käymään missään itsenäisesti koska olet sidottu muiden apuun.Edes p*skalla et käy yksin.Taii,vielä pahempi itestäni,aiheuttaisit jollekkin toiselle ihmiselle,kenties kyydissä olevalle tutulle tämän taikka vastaan tulevalle syyttömälle ihmiselle.Eihän sillä ole sinun kaahamiseen osaa eikä arpaa,sattuisi vain huonomäihä että osui kohdalle ja siitä syystä loppuelämän ihan "vihannes".Karuinta olisi itse selviytyä melko ehjästi normielämän pariin tietäen että läheisesi taikka joku muu syytön ihminen jossain makaa pakoillaan loppu elämän,vain ja ainoastaan typerän näyttämisen halusi takia.
Miettikää ihan oikeasti tälläisiäkin skenaarioita koska ne ovat totta ja niitä tapahtuu aivan oikeasti. - Ei se silti
tarkoita että kaikki 100% olisivat kaahareita. Kaahari on sellainen tollo joka ei edes osaa hahmottaa vaaraa kaikessa mikä ylinopeuksiin ja typeriin ohituksiin, usein vielä "sokkona", liittyy.
- miettikää oikeasti
Ei se silti kirjoitti:
tarkoita että kaikki 100% olisivat kaahareita. Kaahari on sellainen tollo joka ei edes osaa hahmottaa vaaraa kaikessa mikä ylinopeuksiin ja typeriin ohituksiin, usein vielä "sokkona", liittyy.
Älä nyt hyvä ihminen mene sanomaan ettei ap kaltainen ole kaahari!Se on enemmän,kuin kaahari.Kaahari ajaa 25-30km/h ylinopeutta.Tuo ap kaltainen on holtitonkuski jolta pitää ottaa kortti pois!
- ES-jonne99
Minä en ole. Ajan moottoritiellä mittarinopeutta 80km/h ja muuten yleensä 50-60km/h. Kaupungeissa tai 40km/h rajoitusalueella ajan reilu 20km/h. Pelkään menettäväni auton hallinnan, mikäli ajan nopeusrajoituksen nopeutta.
- 87k
Itsekin olen omistanur kortin reilu 5 vuotta, ajokokemusta kertyy päivässä reilu 300 kilsaa
Silti en aja koskaan yli 10km/h ylinopeutta, koska siitä voi tulla seuraamuksia, aivan taatusti osaisin ajaa moottoritien 60km/h alueella 120km/h tai hyvällä uudella moottoritiellä 200km/h
Samaten taatusti auto pysyisi hallussa muutaman oluen jälkeen, mutta en silti aja, koska se on kiellettyä
Eli laissa on se pieni vika, että vaikka jonkun asian voisi tehdä turvallisesti, voi se silti olla kiellettyä, ja tätä lakia olen parhaani mukaan koittanut noudattaa
Esim ysitiellä on Kyrön kohdalla ollut öisin 80km/h rajoitus ainakin neljän vuoden ajan, mutta nyt on näyttötaulu hajalla, ja siinä on 60km/h merkki, itse ajan tunnollisesti tuon välin 60km/h, vaikka aivan taatusti pärjäisin siinä 80km/h nopeudella, koska ei turvallisuus laske jos se taulu on hajonnut, ei todellakaan, mutta sakot voi silti saada jos nyt ajaa siitä 80km/h, ensi viikolla tuskin enää saisi sakkoa siitä- Kyröilijä
Ei se näyttötaulu oo hajalla, ajan useesti ko. kohdasta kyrön suunnasta ja näkyvyys sivuille varsinkin pimeällä on huono... Ihan syystä se 60kmh öisin siinä.
- 87k
Kyröilijä kirjoitti:
Ei se näyttötaulu oo hajalla, ajan useesti ko. kohdasta kyrön suunnasta ja näkyvyys sivuille varsinkin pimeällä on huono... Ihan syystä se 60kmh öisin siinä.
Ei ei ei, vaan öisin siinä on 80km/h kun näyttötaulu toimii, siis 22:00-6:00
Mutta nyt kun näyttötaulu on hajalla niin siinä on mekaaninen merkki joka näyttää nopeutta 60km/h päivät yöt
Eli ei kai se näytön hajoaminen tuosta 80km/h vauhdista tee sen vaarallisempaa nytkään öisin.
Tietenkin tuota 60km/h rajoitusta olisi voitu LIEVENTÄÄ lisäämällä alas kyltti 6:00-22:00 - Kyröilijä
87k kirjoitti:
Ei ei ei, vaan öisin siinä on 80km/h kun näyttötaulu toimii, siis 22:00-6:00
Mutta nyt kun näyttötaulu on hajalla niin siinä on mekaaninen merkki joka näyttää nopeutta 60km/h päivät yöt
Eli ei kai se näytön hajoaminen tuosta 80km/h vauhdista tee sen vaarallisempaa nytkään öisin.
Tietenkin tuota 60km/h rajoitusta olisi voitu LIEVENTÄÄ lisäämällä alas kyltti 6:00-22:00Siis mitä ihmettä, rajoitus on 60, sillä selvä, ihan yleisen turvallisuuden vuoksi se 60kmh...
- 87k
Kyröilijä kirjoitti:
Siis mitä ihmettä, rajoitus on 60, sillä selvä, ihan yleisen turvallisuuden vuoksi se 60kmh...
Niin, mutta kun ÖISIN se rajoitus on 80km/h (silloinkun näyttötaulu toimii) mutta nyt kun näyttötaulut on pois käytöstä on rajoitus PÄIVIN JA ÖIN 60km/h
Joten miten nyt tuossa voisi olla 80km/h nopeus hengen vaarallista, koska pari viikkoa sitten se oli turvallista, ja varmaan taas lähiviikkoina on taas turvallinen nopeus kun saadaan taulu pelaamaan
Joten miksi ei tuon TILAPÄISEN rajoituskyltin alla ole lisäkilpeä "6:00-22:00"
Ja alueella ei ole mitään tietyötä tms. vain joku ohjausmoduuli tms hajonnut.
Eli tuota(kaan) rajoitusta ei ole millään perusteltu, saa nähdä ehtiikö joku yö vielä tutka-auto tulemaan tohon keräämään rahaa valiolle, koska tuntuu että itse olen öisin ainut joka hidastaa tossa kohdassa.
Tietenkin olisi voitu tehdä kompromissi laittaa 70km/h rajoitus, päivällä HIEMAN vaarallisempi, ja yöllä HIEMAN turvallisempi, miksi pitää käyttää äärilaitoja
Ymmärrän että päivällä tuo 60km/h rajoitus on ok, eikä taulua saada kuntoon hetkessä, mutta miksi ei siis lisäkilpeä joka sallisi yleisnopeuden käytön öisin? - Kyröilijä
87k kirjoitti:
Niin, mutta kun ÖISIN se rajoitus on 80km/h (silloinkun näyttötaulu toimii) mutta nyt kun näyttötaulut on pois käytöstä on rajoitus PÄIVIN JA ÖIN 60km/h
Joten miten nyt tuossa voisi olla 80km/h nopeus hengen vaarallista, koska pari viikkoa sitten se oli turvallista, ja varmaan taas lähiviikkoina on taas turvallinen nopeus kun saadaan taulu pelaamaan
Joten miksi ei tuon TILAPÄISEN rajoituskyltin alla ole lisäkilpeä "6:00-22:00"
Ja alueella ei ole mitään tietyötä tms. vain joku ohjausmoduuli tms hajonnut.
Eli tuota(kaan) rajoitusta ei ole millään perusteltu, saa nähdä ehtiikö joku yö vielä tutka-auto tulemaan tohon keräämään rahaa valiolle, koska tuntuu että itse olen öisin ainut joka hidastaa tossa kohdassa.
Tietenkin olisi voitu tehdä kompromissi laittaa 70km/h rajoitus, päivällä HIEMAN vaarallisempi, ja yöllä HIEMAN turvallisempi, miksi pitää käyttää äärilaitoja
Ymmärrän että päivällä tuo 60km/h rajoitus on ok, eikä taulua saada kuntoon hetkessä, mutta miksi ei siis lisäkilpeä joka sallisi yleisnopeuden käytön öisin?Miksi ihmeessä siinä pitäisi olla juuri öisin se 80??
A) Huonompi näkyvyys
B) Huonompi tarkkaavaisuus liikenteessä
Joten kerro, miksi risteysalueella, joka on tiellä missä on normaalisti 80 kmh rajoitus, pitäisi olla 80 rajoitus?
Yritäppä siinä lykätä johoki rakoon siitä risteyksestä, kun autoja tulee kummastakin suunnasta 90kmh. - 87k
Kyröilijä kirjoitti:
Miksi ihmeessä siinä pitäisi olla juuri öisin se 80??
A) Huonompi näkyvyys
B) Huonompi tarkkaavaisuus liikenteessä
Joten kerro, miksi risteysalueella, joka on tiellä missä on normaalisti 80 kmh rajoitus, pitäisi olla 80 rajoitus?
Yritäppä siinä lykätä johoki rakoon siitä risteyksestä, kun autoja tulee kummastakin suunnasta 90kmh.Koska päättäjät on päättänyt että 80km/h on turvallinen nopeus öisin, koska liikennettä on todella vähän yistiellä siihen aikaan
Päivällä siinä onkin ollut 60km/h rajoitus, että pääsee käänytmään ja liittymään turvallisesti
Mutta miten tuo 60km/h rajoitus liittyy TURVALLISUUTEEN öisin, ei mitenkään, se liittyy siihen ettei sopivaa lisäkilpeä ollut klyttiauton mukana - Kyröilijä
87k kirjoitti:
Koska päättäjät on päättänyt että 80km/h on turvallinen nopeus öisin, koska liikennettä on todella vähän yistiellä siihen aikaan
Päivällä siinä onkin ollut 60km/h rajoitus, että pääsee käänytmään ja liittymään turvallisesti
Mutta miten tuo 60km/h rajoitus liittyy TURVALLISUUTEEN öisin, ei mitenkään, se liittyy siihen ettei sopivaa lisäkilpeä ollut klyttiauton mukanaNo, usko noin jos huvittaa ja paahda siitä läpi vaikka 120, kunhan et osu muhun, etkä kehenkään muuhun tiellä liikkuvaan...
- hauska kirjoitus
>>Järjetön kaahailuni on vähintään yhtä iso paha kuin kännissä ajaminen
Itse asiassa voi olla pahempikin.
0,6 promillessa voi ajaa ihmisiksi kuten 0,4:ssäkin, ja vaarallisuus sekä rangaistavuus mitataan käytännössä puhaltamalla alkometriin.
Kaahauksessa fysiikan lait voivat aiheuttaa hallinnanmenetyksen vuoksi tappavan törmäyksen (kuten Formuloissakin tapahtuu mestareille). - veroja veroja
Sakkotulojen lisääminen valtiolle se on tärkein pointti . Ei turvallisuus.
Jos vain mahdollista niin 80km/h oleva turvallinen tieosuus lasketaan 60km/h jotta saataisiin lisää sakkotuloja valtiolle. Kysehän on ihan sakkotulojen lisääminen valtiolle. Suomessa kaikki asiat koitetaan laittaa verolle. Autoista joutuu vieläkin maksamaan tuontiveroa vaik ollaan eu:ssa se siitä vapaasta kaupasta. Kusetetusta koko suomi finland. No saavathan ainaskin mällätä verorahoja herrat matkusteluun ja palavereihin levillä.- gfdhhfh
Olen tosiaan ollut ällikällä lyöty Suomen teiden älyttömän alhaisista nopeusrajoituksista. Aja siinä 60 tai 70 sileää tiertä maaseudulla, kun pikku pätkälle tietä on sellainen rajoite asetettu ja saattaa hyvinkin olla valvonta päällä. 90km/t on kai se taloudellisin nopeus, eikö? Ja meillä on aika hyvät tiet. Talvella voisi olla rajoituksia enemmän, mutta miksei sulilla teillä saa ajaa rauhassa? Aloittajan (provo) aloitusta en tietysti puolusta; tuollainen autoilija olisi ääliö.
Minne muuten voi laittaa valituksensa nopeusrajoituksista? Vai onko sekin sellainen asia, jonka isoveli vain päättää jossain eikä sille voi mitään?
- lopeta kaahaus
Jos et pysty ajamaan rajoitusten mukaan, ehkä ajokortti ei kuulu sulle. Tuossa nopeudessa yllättävät tilanteet tulevat reagointikykyä nopeammin vastaan ja auton hallinta karkaa varmasti esim. äkillisessä väistötilanteessa lapasesta.
Katsele vaikka youtubesta vähän kolarivideoita niin ehkä se hillitsee kaasujalkaasi kun näet mitä siinä voi käydä:
http://www.youtube.com/watch?v=n5CPDAYd-DA
http://www.youtube.com/watch?v=Pgo8QSL53og
Jopa polkupyörällä osataan kolaroida kun ajetaan kuin päättömät:
http://www.youtube.com/watch?v=_yvcfKHYdhU&feature=related - ahistaako lapset nör
Nämä pienet nörtit takana kiikujat ja ohittajat, jotka tuon vasemman etulanpun yrittävät pudottaa ohittaessaan autostani, mutta ei hätiä siinä ne sadankilometrin pujottelunsa jälkeen vielä tuossa edessä killuvat joo ja kun tulee sitten sopiva suora , niin minä nämä pikkupujottelijat ohitan kaukaa ja pitkässä kaaressa, joillakin on toi pipo liian pieni.
- ei ole provo
Minäkin vaihdevuosi-ikäinen akka ajoin ylinopeutta joitakin vuosia.Oli myös pakko ehtiä liikkeelle viivalta ekana, kunnes hankin hormonikorvaushoidon rauhoittamaan mieltä. Hyvin on toiminut. Nykyisin ajelen rauhallista sallittua nopeutta moottoritielläkin.
Kyllähän tekin kaaharipojat olette vähän hormonihöyrypäitä.
Kaahaavalla ihmisellä on käsittääkseni ongelmia itsetuntonsa ja seksuaalisuutensa kanssa. - SoWhat
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337696823.html
Olisi näitä löytynyt enemmänkin. Mutta taidat olla niin tampio ettet ymmärrä ennekuin jotain sattuu. Tuo kertoo jo kaiken sinusta kun välität vain kiinnijäämisriskistä. - missä järki?
Olet vielä pahempi,kun keskiviivan vieressä ajavat hidastelijat. Jätä auto talliin ja mene bussilla.
- ÄLLITÄLLI
Mua ei pätkääkään kiinnosta vaikka kuolisit sinne autos rattiin, mutta oletko miettinyt sitä että tapat jonkun jonain päivänä, Olet sairas. Kakara, sairas kakara. Toivottavasti ajat se romus niin paljon kun pääset johonkin kallionleikkaukseen, mutta pidä huoli että olet siinä koslassas yksin eikä muita osu tielles. Voit käydä tilaamassa itselles jo hautajaiset, arkun ja kahvituspaikan -saat taatusti mieleises. IDIOOTTI.
- ppkone
Tämä oli päivän piristysvastaus. :DD
Asia on kumminkin vakava tekijälleen ja mahdollisille uhreille.
Krooninen provo. Ja se vatipää joka näitä tänne etusivulle poimii, voitaisiin ihan vaihtelun vuoksi hyllyttää. Ensin aneeminen lyhyt selitys ja sitten kaksi/kolme kysymystä lopuksi, joissa tiivistetään tyhmyys.
"Olen tehnyt sitä ja vähän tätä. Kannattaako minun tehdä tuota? Onko parempi jättää tekemättä?"Provojahan nämä ovat – pitää vain tajuta, että vaikka eivät aluperin, niin sellaisiksi Suomi24 ne nimenomaan tarkoittaa. Jostakin nämä tekstit keksitään, ostetaan tai hankitaan. Mutta minusta näitä on hauska pohtia. Yleensä nämä kuitenkin esittävät asioita, joita todellisuudessa tapahtuu. Lisäksi nämä mukavasti kertovat ihmisten erilaisista ajattelutavoista. Jotkut kirjoittavat perustellen, toiset syytävät asenteensa näkyviin näemmä uskoen, että perimmäinen totuus on heidän hallussaan.
Nuo moralisoivat kysymykset ovat minustakin tympeitä. Nehän sisältävät vastauksen. Suomi24:ssä on kuitenkin havaittu, että minun lisäkseni moni muu osallistuu näihin keskusteluihin, joten aloitukset eivät ole turhia. Provo-kortin käyttö on mahdollisesti oikea, mutta osoittaa minusta myös pientä tilannetajun puutetta. Tätähän julkinen kirjoittelu nykyään on. Iltapäivälehtien lööpit, naistenlehtien kannet ja sanomalehtien pääkirjoitukset pyrkivät vetoamaan tunteisiin ja moraaliin. Tapa vain vaihtelee.- maula
avaxt kirjoitti:
Provojahan nämä ovat – pitää vain tajuta, että vaikka eivät aluperin, niin sellaisiksi Suomi24 ne nimenomaan tarkoittaa. Jostakin nämä tekstit keksitään, ostetaan tai hankitaan. Mutta minusta näitä on hauska pohtia. Yleensä nämä kuitenkin esittävät asioita, joita todellisuudessa tapahtuu. Lisäksi nämä mukavasti kertovat ihmisten erilaisista ajattelutavoista. Jotkut kirjoittavat perustellen, toiset syytävät asenteensa näkyviin näemmä uskoen, että perimmäinen totuus on heidän hallussaan.
Nuo moralisoivat kysymykset ovat minustakin tympeitä. Nehän sisältävät vastauksen. Suomi24:ssä on kuitenkin havaittu, että minun lisäkseni moni muu osallistuu näihin keskusteluihin, joten aloitukset eivät ole turhia. Provo-kortin käyttö on mahdollisesti oikea, mutta osoittaa minusta myös pientä tilannetajun puutetta. Tätähän julkinen kirjoittelu nykyään on. Iltapäivälehtien lööpit, naistenlehtien kannet ja sanomalehtien pääkirjoitukset pyrkivät vetoamaan tunteisiin ja moraaliin. Tapa vain vaihtelee.Miten voi puolustella provo tekstiä?
- Paljon autoileva
No en nyt jaksa alkaa Jeesustella tai tekopyhästi ripittää mitään millainen riski olet muille jne jne, sitä varmaan sanotaan sinulle riittämiin. Mutta muotoilen sanoman yhden toteamuksen sisälle:
Ei vauhti tapa, vaan äkkipysäys. Ja jos se ei tapa, niin useimmiten se sattuu hitosti.. Se sitten on tietty aina vähän niin ja näin kumpi on parempi jos tarpeeksi pahasti kolahtaa, eli kerrasta selvä vai "vielä vähän henkiä jää..." - AivopieruX
Teitä kaahareita on sitten enemmänkin, jos kerran viivoittelua on useamman kerran viikossa.
Ainakaan minua ette haittaa yhtään, koska itse en kilvoittele enkä myöskään kaahaa =)
Lisäksi, minusta on maantieajossa suuri ilo, kun joku ajaa ohi eikä meinaa. Niin tehoautolla pitääkin ajaa eikä peräpuskurissa kiinni edessä ajavan pieruja haistellen. Ongelmia itsetunnon ja seksuaalisuuden kanssa. Kyllä on taas oivallettu käyttää kahta yleisintä standardiselitystä.
Lueskelin keväällä liikenneopettajakoulutuksen pääsykokeeseen. Teksti vaikutti jossakin määrin propagandalta, mutta tutkimusten valossa asenteet ja onnettomuusalttius käyvät käsi kädessä. Liikenneturvallisuus on kiinni sen yleisestä sujuvuudesta ja ennakoitavuudesta. Kaikkien tienkäyttäjien pitää pystyä hahmottamaan tulevat liikennetilanteet riittävällä tavalla, eikä teitä voida muuttaa virkuimpien kuskien kilparadaksi. Tämä selittää ne rajoitukset, jotka joskus tuntuvat alhaisilta. Liikennepomo ei kuuntele yhden pojannaskalin tai tytöntyllerön rallikuskihaaveita, vaan katsoo tilastosta, kuinka käy, kun säädöksiä muutetaan. Se ON holhousta, mutta sen holhouksen takia liikennekuolemien määrä on laskenut neljässäkymmenessä vuodessa merkittävästi, vaikka liikenteen määrä on noussut.
Nimimerkki 87k mainitsee valtatie 9:n ja Kyrön risteyksen. Ysitiestä kannattaa muistaa, että jos Auran ja Kylmäkosken välillä ajaa ulos tieltä, osuu todennäköisimmin kameratolppaan. Siitä huolimatta sielläkin vetää jonoa perässään, jos ajaa rajoitusta vastaavalla todellisella nopeudella. Samaisella tiellä ja samalla välillä on talvisin 80:n rajoitus, mikä varsinkin kevätpuolella, tien jo ollessa kuiva, on puuduttava. Siinä uskoisin tylsyyden aiheuttaman herpaantumisen johtavan todennäköisimmin onnettomuuteen.
Jos nuo kaaharipojat kaahaisivat teillä yksin, ja heille tehtäisiin selväksi, että kaahailusta mahdollisesti terveydenhuoltokustannukset peritään heiltä takaisin, niin minun puolestani saisi kaahailla. Ei kovaa ajaminen sinällään ole minusta pahe. Mutta kun siitä koituu riskejä ja kustannuksia sivullisille, niin eihän sitä pidä mennä hyväksymään. Osallistuminen rata-ajotapahtumaan ei taida olla vallan kallista. Ja jos siellä renkaita tai jarrujen osia kuluu, niin se pitää vain hyväksyä: kovaa ajaminen ei ole halpaa. Radat ovat kuitenkin juuri sitä varten, että saa kokeilla ajotaitojaan. Tervemenoa sinne siis!
Moniin nuoriin kuljettajiin tuntuu pätevän se, että kun kerran kunnolla pelästyy, niin ajaminen rauhoittuu. Kysymys on siitä, mikä saa kenetkin havahtumaan ja pohtimaan tapojaan. Oma nuorukaiskaahailuni loppui, kun auto lähti soratiellä käsistä. Mutkittelin mereen pengerretyllä tiellä, ja ehdin tovin pohtia, että meneekö auto mereen vai osuuko sähkötolppaan. Siinä tiellä käveli lapsiperhe, joten survaisin jarrut pohjaan. Ajattelin, että menköön mereen tai tolppaan, mutta ei kenenkään päälle. Meren puoleiselle penkereenluiskalle auto sitten pysähtyi. Se riitti minulle asenneterapiaksi.- Pellegriine
Itsetunto-ongelmat lienee totta, mutta tuota seksuaalisuutta hieman epäilen.
Monella huonon itsetunnon omaavalla hemmolla ja mimmillä menee ilta pilalle, jos joku on ajanut esim. motarilla ohi. Ei haluta olla "häviäjiä".
Et tainnut päästä sinne liikenneopettajakoulutukseen...? - ppkone
(Moniin nuoriin kuljettajiin tuntuu pätevän se, että kun kerran kunnolla pelästyy, niin ajaminen rauhoittuu. Kysymys on siitä, mikä saa kenetkin havahtumaan ja pohtimaan tapojaan.)
Näinhän se yleensä tapahtuu kantapään kautta.
Kerron tapauksen, mikä minulle tapahtui viikonloppuna. Minulla on ajolisenssi ja näin ollen lupa ajaa autoa. Olin kumminkin kävelyllä ja ajankohta viikonloppuyö.
Erään kaupungin pääväylällä (5kaistaa) painoin tolpasta itselleni vihreitä. Valot sitten vaihtuivat ja aloin ylittämään katua. Ensimmäisen askeleen ottaessani ajokaistalle kuulin viritettyjen autojen kiihdytysmelua. Noh olin ylittänyt väylää neljänneksen ja näin kiihdyttävien autojen etumaskit ja nopeutta varmaankin valehtelematta reilusti yli sadan. Jouduin tai vaisto sanoi, että palaa äkkiä takaisin... nehän ajaa päälle. Kyseessä oli kahden kuskin 'hurjapäät' kilpailutilanne. Saivat kumminkin duunatut autonsa pysäytettyä punaisiin. Lähdin ylittämään uudestaan katua katsoen samalla toista kuljettajaa punaisissa. Taisi tolpan punainen väri tarttua myös pojan kasvoille. Sitten ne valot vaihtuivat autoille vihreäksi ja kyseistä kiihdyttelyä ei sen jälkeen sitten enää tapahtunutkaan. Taisivat 'kuskit' pelästyä tilannenopeuttaan ja mahdollisuutta tapahtua vakavampaakin.
- Kaahareille
Jos kerran ajat jatkuvasti reilua ylinopeutta ja kisaat liikenteessä niin yksi pyyntö.
Auton lähtiessä käsistä aja siltapilariin tai muuhun vastaavaan niin että tapat itsesi, älä törmää toiseen autoon niin että tapat tai vammautat viattomia sivullisia.- ewrewrewr
Tässä tuli niin hyvä pointti että eipä tuohon lisäämistä.
Juuri kirjoittajan kaltaisen munapäät vievät vuosittain sivullisia/omia ystäviään hautaan itsekkyydellään. - Auto kun lähtee
käsistä niin se lähtee, teki kokematon kuski mitä tahansa.
- hengissä selvinnyt
miten kaahailija selittää äkki pysähdyksen?kun suuri kokoinen hirvi eteen hyppää. tai ne muut äkki pysähdykset, saattaa henki mennä tai vammautua pahasti. ajattele muita ihmisiä ja omaisiasi,haluatko tehdä heille vahinkoa?
- gdgdfgdgf
Ihanaa että te m***kut julistatte sillä farmari volvolla/citymaasturilla/mersulla paahtamistanne jo täälläkin.
Toivon että menet muutaman kiepin katon kautta ojaan edes kerran niin ehkä opit. - höpölöpöjeejee
Jos sitä rahaa oikeasti on, niin rupea harrastamaan moottoriurheilua. Vähän vähemmän jännätystä ja enemmän ajotaitoa. Kyllä sitä jännätystäkin silti saa riittämään, jos uskaltaa ajaa mutkaan jossa ei ole turva-aluetta. Harmi vaan, että ihmisillä on joku tarve tuhota nämä tivolit, eli moottoriradat.
- Erc2012 ovella
Moottoriurheilu vaatii äärimmäistä itsekuria, ja siellä niitä sääntöjä vasta piisaakin.
- Ässien Ässä
Tää on joku paska provo toi ei osaa edes ajaa autoa ! kolmeltakymmeneltä rosentilta vois ottaa kortin pois rupeis liikene sujumaan heti,nyhvätään alinopeutta,ei osta ryhmittyä,ei vilkun käyttöä tai käytettään kun samalla käänytään,pimeys ja sade pelottaa,ei saada autoa edes parkkiruuttuun kun kolmanella yritämällä,näitä näen päivitäin useita,osa ei edes näe on silmissä näkö vaje,näillä katse koko ajan eteen päin,eivät näe sivulle laisinkaan.
- Kaahari
Itse ajan myös kovaa, ja tulen aina ajamaan! Menetin korttini satasen alueella ja ylitys oli 70km/h, eli 170km/h lasissa, eli ei yhtään mitään, kortti lähti mutta sain sen takaisin, ja kesällä taas paineltiin 250km/h ja kyllä oli kivaa!
Se tulee suvussa, vanhemmat on aina ajanut kovaa, tehnyt autojen kanssa hommia, aina ollut pelkkiä tehokkaita autoja, niin miksi ei? Kuollaanhan me kumminkin, niin parempi nyt nauttia, ja kuolla sitten vaikka tehdessä sitä mitä rakastaa! - ...
Läpinäkyvää provoilua, ei tuosta höpötyksestä muuta voi sanoa.
Vähän kuin kirjoittaisit näin: Minulla on 10 tonnin minkkiturkki. Tiedän, että on väärin kantaa minkkiturkkia, mutta mitä väliä? Ei siitä ole ketään tuomittu. Ja pääasia, että muut ovat kateellisia ja poikakaverillani (jalkapallotähti) on massia.
Kuitenkin haluaisin, että eläinten oikeuksia suojellaan ja minut pitäisi tuomita linnaan.
Ketä luulet huijaavasi ristiriitaisella sepustuksellasi "kaahari"?- On se sitäkin
Vaikka se onkin provoilua niin ei se sitä muuta, että tuollainen teksti lukee laillisella nettisivulla.
Kyllähän sen nyt kaikki lukijat tajuaa että tuossa kannustetaan rikkomaan lakia koska se on tuohon nostettu.
Sitten kun ihmiset rikkovat lakia, niin siitä saadaan uusia uutisia esim Iltalehteen.
NÄILLÄ KESKUSTELUPASLTOILLA ne rikolliset ensin tarkoituksella LUODAAN samojen järjestöjen toimesta jotka myöhemmin tekevät heidän rikoksistaan UUTISET.
Tämä on se kierto miten media rahastaa, kun he sen tekevät niin moraalittomalla tavalla ettei sitä kukaan voisi uskoa, niin silloin se on turvattua toimintaa.
- kuuma kissa
Niin kauan kaahaaminen on kivaan kunnes sattuu onnettomuus. Olet vain selvinpäin yhtä tyhmä kuin rattijuoppo kännissä.
- Joskus isäntä
Ihmetyttää tämä kaahailulla kerskuminen. Se on yhtä lapsellista ja kieroontunutta kuin olisi ylpeä heiluttuaan aseen kanssa ihmisten ilmoilla. Kaahaaminen vain on hyväksytympää, kun se Kimi ja Mikakin siellä radalla. Sellaista aikuisen miehen puberteettia sellainen on. Jos vauhti viehättää niin menee radalle ajamaan sielunsa kyllyydestä.
- provo kuitennii
Tuollainen aivokääpiö kaahaaja pitäisi tunkea takaisin ..ttuun ja ..ssia uusiksi,jos vaikka sillä sais järkeä päähäsi! Olet uhka kaikille muille ihmisille liikenteessä ja sinut pitäisi poistaa viallisena yksilönä...
- Puhelinmyyjähomo
Itse ajan aina ihmisten päälle. On se jotenkin kiva nähdä kun nuorista tytöistä tulee jauhelihaa ja luikuilta napsahtaa luut poikki. Vankilassa olen yliajosta istunut yhteensä 3kk joka on hyvin mitätön, kun olettaa palkkion olevan kuitenkin kahden nuoren hengen riisto
- Mopoilija
Jotenkii nyt vaan tuntuu et tuo oli sarkasmia...?
- Turpaantommosta
Täysin paska provo!
- Rekkamiespaljonnähnyt
Täytyyhän tuollaisen idiootin uhkailut ottaa kuitenkin senverran todesta että laitan samantien ylläpidolle ilmoituksen,selvä poliisiasia,laittavat ip:n poliisille!!Verrattavissa täysin tappouhkaukseen!
- Rohvessoori47
Rekkamiespaljonnähnyt kirjoitti:
Täytyyhän tuollaisen idiootin uhkailut ottaa kuitenkin senverran todesta että laitan samantien ylläpidolle ilmoituksen,selvä poliisiasia,laittavat ip:n poliisille!!Verrattavissa täysin tappouhkaukseen!
Tuo aloittajafinninaama ei ole edes mopolla ajanut!!Mutta sehän on tutkittu asia näistä jotka pakkomielteisesti kaahaavat että heillä on yleensä potenssin kanssa ongelmia!Kun ei seiso ja tyttökaverit jättää sen takia niin puretaan vitutusta ja vihaa kaikkea kohtaan juuri järjettömällä kaahailulla!
- Siviilipoliisi
Rohvessoori47 kirjoitti:
Tuo aloittajafinninaama ei ole edes mopolla ajanut!!Mutta sehän on tutkittu asia näistä jotka pakkomielteisesti kaahaavat että heillä on yleensä potenssin kanssa ongelmia!Kun ei seiso ja tyttökaverit jättää sen takia niin puretaan vitutusta ja vihaa kaikkea kohtaan juuri järjettömällä kaahailulla!
Onhan noilta neniä niistetty vuosien saatossa!Ja aina on sakot tullu kun ne raukat menee itkeä pillittämään poliisille!Ollut mullakin tuuria kun ei ole pyssykahelia osunu kohdalle !
- Mopoilija
Rohvessoori47 kirjoitti:
Tuo aloittajafinninaama ei ole edes mopolla ajanut!!Mutta sehän on tutkittu asia näistä jotka pakkomielteisesti kaahaavat että heillä on yleensä potenssin kanssa ongelmia!Kun ei seiso ja tyttökaverit jättää sen takia niin puretaan vitutusta ja vihaa kaikkea kohtaan juuri järjettömällä kaahailulla!
Miekii oon ajatellu et onko se auto tai mikää muukaa vastaava kulkuneuvo vai peniksen jatke.
- Salattu motiivi
Aloittaja on provoava poliisi (tai poliisin puoliso), joka koittaa puolustella työpaikkaa.
Kertomus sinänsä on "totta", mutta sepite se on silti, ja tavoite tuo edellämainisemani. - ei sen kummempaa
Onnea valitsemallasi tiellä. Jatka samaan malliin niin hyvä tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin.. Hyöty - haitta -suhde kohdallaan, peukkua.
Mutta kun kerran haluat tilastoihin ja mahdollisesti viedä sinne muitakin mukanasi, niin minkäs sinulle mahtaa. - Luulot_pois
Kuule luulot lähtevät sinun muka kaahausnopeudestasi Saksassa. Mene sinne ja aja todella lujaa, älä täällä Suomessa. 220km/h on siellä vain matkanopeus, ei kaahailua!
Oma autoni ei kulje kuin 250km/h, mutta on nautittavaa ajaa sitä nopeuta Saksassa.
Kerro kun ajoit siellä 300km/h lasissa! - lisää kenkää
En jaksa lukea yhtäkään edellä olevaa paskaa vastausta. Olen sitä mieltä että suurinosa suomen nopeusrajoituksista on aivan päin persettä. Miten voi olla mahdollista että rajoituksia pitää aina vain laskea vaikka tiet, autot ja kuljettajat paranevat kokoajan. Itse ajelen 90% ajasta tienpäällä tuntuvaa ylinopeutta, 4 kertaa on narahtanut, opiskelijana sakoilla voi pyyhkiä peräreikää. Yhtäkään vaaratilannetta ei ole tullut eteen, vauhti vaan on mitoitettava olosuhteisiin nähden oikeaksi. Kaupungissa on hyvä ajella ihan sääntöjen mukaan mutta ketä haittaa jos suhautan porvoon moottoritiellä pyörällä 300km/h keskellä yötä? Enemmän kiinnittäisin huomioita niihin jotka laskevat surutta lumipyryssä ja loskaliirrossakin sitä 120. Täälä valittajat eivät ole ajanut smarttia kummemmilla vehkeillä eikä siten edes tiedä mistä puhuu.
Muistuttaisin teitä kaikkia valittajia myös siitä että samalla kun vastustatte moottoriratojen rakentamista(esim. tällä hetkellä tillolaan)provosoitte osaltanne meitä kaahailijoita. - Paikkasi .....
On selvää, että olet täysin edesvastuuton ihminen. Esimerkiksi sodassa, jossa olin, sinunlaistasi ei kauan olisi katseltu.
- Mieti ensin
Hengenriisto läheiseltäsi lienee sinulla tavoitteena?
Oma autoni liikahtaa tarvittaessa yli 300 km/h, mutta en tunne tarvetta ajaa niin kovaa vauhtia. Turvallisen kyydin tarjoaminen on etusijalla.- 1/4 maili alle 5min
Kuka sen mitenkin mieltää, ole kuitenkin varovainen jos saat jossain lentokentällä kelattua siihen rotiskoosi moisen vauhdin, saattaa siinä tupeekin olla koetuksella.
- änppylä
Huolehdit kovasti kiinni jäämistäsi mutta et muista lainkaan niiden elämää ja terveyttä jotka tekemisilläsi vaarannat. Vähän kukaan oikeasti sinusta välittää, mutta kun viattomat lapset ja muut sinun luonnevikaasi täysin syyttömät ovat niiden muiden sinun hienoa kiitoasi hidastavien autojen kyydissä. Jos ja kun aiheutat kolarin, niin heillä menee se ainoa jota ei sinun vankeusrangaistuksesi tai mikään korvauskaan palauta.
Siinähän se ongelma onkin että olet itsekeskeinen ja täysin empatiakyvytön.- mistä sinä huolehdit
Kai mietit näitä teorioitasi myös lentokoneessa istuessasi, turhan moni 'läheisesi' on suunnattomassa vaarassa jos se jumbojetti sattuu tippumaan lomalennollasi johonki kaupunkiin? Ainiin onhan sielä ohjaamossa sentää ammattilainen joka on maksanut tutkinnostaan sievoisen summan, täytyyhän sen olla turvallista. Miettikäähän nyt jokainen vähän pidemmälle näitä asioita.
- olet loinen
Parasta mitä voi toivoa on se, että menehdyt ulosajon seurauksena ennen kuin murhaat jonkun syyttömän. Tee se jo tänään, jookos?
- kyllä
toivossa on hyvä elää, itse toivoisin sinulle hieman terävämpää ajatuksenjuokua.
- kwkfn
Luonnollista poistumaa.
Viikko sitten, lauantaina istuskelin pysäkillä ja odottelin linja-autoa. Kaksi moottoripyöräilijää kaasutti oshitse likimain, mitä pratkistä lähti. Kyseisellä kohdalla tie oli suora ja melko leveä, mutta muutaman kilometrin päässä se muuttuu mäkiseksi, kapeaksi ja mutkaiseksi.
Linja-auto tuli noin vartin kuluttua ja hyppäsin siihen. En kuitenkaan päässyt sillä perille, sillä se jäi onnettomuuden tukkimalle tielle pari vajaat kaksi kilometriä kotoani. Nähdäkseni toinen noista ohitseni ajaneista moottoripyöräilijöistä oli ajanut mutkassa vastaan tulleen henkilöauton vasempaan etulokasuojaan ja sinkoutunut metsään.
En tiedä, miten kävi, mutta paikalta lähteneellä ambulanssila ei tuntunut olevan kiirettä, eikä hälytys ollut päällä.
Itse kävelin lopun matkaa kotiin, koun linja-auto oli jumissa tiesululla.
Kyseisellä paikalla ajetaan yleensä ylinopeutta ja keskellä tietä, vaikka näkyvyys on olematon ja tie kapea. Hyvä asfalttipäällysteinen tienpinta houkuttaa vauhtiin. - ei oo provo
itekkin olin ennen samanlainen mutta vielä pahempi ite sitä tuli aikoinaan driftattua liikenteen seassa.
sitä oli välillä liikenne valoissa ihmisillä hauskoja ilmeitä kun tuli vedettyä näin
http://www.youtube.com/watch?v=T6e05UepaLw&feature=fvsr
mutta tulin uskoon ja kaahaminen ja driftailu loppu siiihen. - Pathfinder77
Mietippä sitä jos kaahailullasi aiheutat vaikkapa jonkun toisen perheen kuoleman??? Meinaatko pelkästään rahoillasi sellaista korvata??? Kaahaa siellä missä et aiheuta toisille vaaraa!
- 124 250D
Itse pääsin vaivasta kun ostin tarpeeksi hitaan auton.
- mersu123w
Myy se bemarin raato pois niin ei tartte kaahata jatkuvasti pönkittääkseen itsetuntoa.
- jk
Elä sitten hiljennä poliisin tolppa kameran kohdalla, niin sat sitten sen kaipaamasi sakon.
- tuollaista txt
Ei kaahari kirjoita.. olet vain huono kuljettaja pidä edelleen rajoituksista kiinni.
- autoileva miehisyys
MIkä on kaahailua mikä taas ei? Tapanani ei ole ajaa ylinopeutta.On kuitenkin eriasia ajaa esim. maantiellä 150km/h Ladalla tai Audilla.
Lisäksi kalliin luokan laudukkaalla nykyautolla autolla tuota nopeutta ei voi laskea kaahaamiseksi. Luxus autojen ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin normi autoilla vakio rajoituksen vauhdissa. Lisäksi luiston estot, alustan ja jousituksen säätö, äkkijarrutus tehosteet, jne. Uutena toimintona oli jarrutusjärjestelmä, jossa esteen eteen tullessa tai määritellyn turvavälin päättyessä auto itse jarruttaa. - koska tapat jonkun?
Tapa itsesi mahdollisimman pian ajamalla mahdollisimman kovaa tieltä ulos kallionleikkaukseen - ennen kuin tapat jonkun viattoman!!!!!!!!!!!!!!!
- Mopoilija
Eikä niitten rajotusten mukaan pelkästään poliisien tailain takia ajeta, vaan muitten ja oman turvallisuuden v****n idiootti!
- Mopoilija
Ja jos ne vahingon korvaukset on siulle ihansama, ne vahingot ei vättämättä uhrille oo!
- Poliisi ............
Toivottavasti ajat puuhun ja halvaannut kaulasta alaspäin. Siinä sit aikaa miettiä loppu elämä. ETTÄ KANNATTIKO!!!!
- hanaa !!!
....kaltaisiltani kaahareilta pitäisi ottaa kortti eliniäksi......
Kukaan todellinen kaahari ei kirjoittelisi noin . Ei myöskään mainostaisi eilen ajaneensa 220 lasissa. Tässä on vahvasti ylläpidon sormet pelissä, jotta saataisiin räväkkää keskustelua.- sladeja, sladeja
Kaahaus on niin suhteellinen käsite. Sitä olen harrastanut jo 40 vuotta. Nuorena tietysti lätkä pohjassa tutuilla teillä, vanhampana vähän hillitymmin.
Koko ikäni olen ajanut yleisillä teillä pientä ylinopeutta, sillä matka edistyy näin menetellen joutuisesti. Aikaisemmin tommonen 10-15 yli ja nyttemmin nollatoleranssin aikakaudella vain 5-10.
Nämä ovat vielä niitä nopeuksia, mitkä eivät aiheuta vaaraa tai virhearvioita muiden liikenteessä liikkujien taholle. Ylinopeudella tarkoitan sellaista rauhallista nopeutta, millä matka joutuu ja ohitukset teen vain turvallisissa paikoissa.
En ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden täytyy audeillla ja bemareilla töytäillä riskipitoisiin ohituksiin paikassa kuin paikassa, vaikka sen voi tehdä turvallisesti jo seuraavalla suoralla. Ajansäästö on kuitenkin melkoisen mitätön kovallakin riskinotolla.
Erityisen vaikeaa on noudattaa rajoitusta, jos tiellä on 60 ja vierellä on pyörätie ja taloja on vain muutama lähellä taivaanrantaa. Mikä on rajoituksen peruste !!
Sitä ei edes kokeneella liikennesilmällä pysty havaitsemaan. Mitä tiemestari on tässä ajatellut vai onko ollut tuuliajolla.
Olen ollut mukana 6:ssa kolarissa, mutta en koskaan maksumiehenä. Nuo kolarit eivät liity ajamaani ylinopeuten vaan toisten virhearvioihin. Sen vuoksi minulla on ollut ainakin yli 15 vuotta 70 bonukset.
Kovaa ajamisen oppii vain ajamalla kovaa. Sitä ei kirjoista opi. Suljetuilla tienpätkillä päästellään sitten välillä oikein reippaasti, että tuntuma säilyy auton käyttäytymiseen ja luisteluun. Oikein hyvää syksyä ja varokaa sadekelejä. - järellä tiellä liiku
sladeja, sladeja kirjoitti:
Kaahaus on niin suhteellinen käsite. Sitä olen harrastanut jo 40 vuotta. Nuorena tietysti lätkä pohjassa tutuilla teillä, vanhampana vähän hillitymmin.
Koko ikäni olen ajanut yleisillä teillä pientä ylinopeutta, sillä matka edistyy näin menetellen joutuisesti. Aikaisemmin tommonen 10-15 yli ja nyttemmin nollatoleranssin aikakaudella vain 5-10.
Nämä ovat vielä niitä nopeuksia, mitkä eivät aiheuta vaaraa tai virhearvioita muiden liikenteessä liikkujien taholle. Ylinopeudella tarkoitan sellaista rauhallista nopeutta, millä matka joutuu ja ohitukset teen vain turvallisissa paikoissa.
En ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden täytyy audeillla ja bemareilla töytäillä riskipitoisiin ohituksiin paikassa kuin paikassa, vaikka sen voi tehdä turvallisesti jo seuraavalla suoralla. Ajansäästö on kuitenkin melkoisen mitätön kovallakin riskinotolla.
Erityisen vaikeaa on noudattaa rajoitusta, jos tiellä on 60 ja vierellä on pyörätie ja taloja on vain muutama lähellä taivaanrantaa. Mikä on rajoituksen peruste !!
Sitä ei edes kokeneella liikennesilmällä pysty havaitsemaan. Mitä tiemestari on tässä ajatellut vai onko ollut tuuliajolla.
Olen ollut mukana 6:ssa kolarissa, mutta en koskaan maksumiehenä. Nuo kolarit eivät liity ajamaani ylinopeuten vaan toisten virhearvioihin. Sen vuoksi minulla on ollut ainakin yli 15 vuotta 70 bonukset.
Kovaa ajamisen oppii vain ajamalla kovaa. Sitä ei kirjoista opi. Suljetuilla tienpätkillä päästellään sitten välillä oikein reippaasti, että tuntuma säilyy auton käyttäytymiseen ja luisteluun. Oikein hyvää syksyä ja varokaa sadekelejä.Joo näyttää jotta muut ovat keksineet sullekin rajoituksia, ite olen ajellut n. 1.2-miljoonaa kilometria ilman kolareita enkä ole harjoitellut tuota ajoa suljetuilla pätkillä, kyllä tuolla normaali etenemiselläkin kerkeää.
- timmi tiskissä
järellä tiellä liiku kirjoitti:
Joo näyttää jotta muut ovat keksineet sullekin rajoituksia, ite olen ajellut n. 1.2-miljoonaa kilometria ilman kolareita enkä ole harjoitellut tuota ajoa suljetuilla pätkillä, kyllä tuolla normaali etenemiselläkin kerkeää.
Et kai vaan aja rajoitinta vasten ?
Suljetulla on hyvä purkaa ylimääräisiä paineita, niin voi tiellä ajaa tasaisen ripeästi. - VOLVO V70
sladeja, sladeja kirjoitti:
Kaahaus on niin suhteellinen käsite. Sitä olen harrastanut jo 40 vuotta. Nuorena tietysti lätkä pohjassa tutuilla teillä, vanhampana vähän hillitymmin.
Koko ikäni olen ajanut yleisillä teillä pientä ylinopeutta, sillä matka edistyy näin menetellen joutuisesti. Aikaisemmin tommonen 10-15 yli ja nyttemmin nollatoleranssin aikakaudella vain 5-10.
Nämä ovat vielä niitä nopeuksia, mitkä eivät aiheuta vaaraa tai virhearvioita muiden liikenteessä liikkujien taholle. Ylinopeudella tarkoitan sellaista rauhallista nopeutta, millä matka joutuu ja ohitukset teen vain turvallisissa paikoissa.
En ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden täytyy audeillla ja bemareilla töytäillä riskipitoisiin ohituksiin paikassa kuin paikassa, vaikka sen voi tehdä turvallisesti jo seuraavalla suoralla. Ajansäästö on kuitenkin melkoisen mitätön kovallakin riskinotolla.
Erityisen vaikeaa on noudattaa rajoitusta, jos tiellä on 60 ja vierellä on pyörätie ja taloja on vain muutama lähellä taivaanrantaa. Mikä on rajoituksen peruste !!
Sitä ei edes kokeneella liikennesilmällä pysty havaitsemaan. Mitä tiemestari on tässä ajatellut vai onko ollut tuuliajolla.
Olen ollut mukana 6:ssa kolarissa, mutta en koskaan maksumiehenä. Nuo kolarit eivät liity ajamaani ylinopeuten vaan toisten virhearvioihin. Sen vuoksi minulla on ollut ainakin yli 15 vuotta 70 bonukset.
Kovaa ajamisen oppii vain ajamalla kovaa. Sitä ei kirjoista opi. Suljetuilla tienpätkillä päästellään sitten välillä oikein reippaasti, että tuntuma säilyy auton käyttäytymiseen ja luisteluun. Oikein hyvää syksyä ja varokaa sadekelejä.Samoin. Kortti ollut 27 vuotta, bonukset 70 jo herra ties kuin kauan. Tuota 5 - 10 km/h ylinopeutta tulee pidettyä, ohitustilanteessa en katso nopeusmittariin vaan ohitan "parasta mahdollista vauhtia". Taitaa nykyinen kalusto sen 250 sallia. Kolareita ei ole tullut, kilsoja vuoteen jtn 40 kkm
timmi tiskissä kirjoitti:
Et kai vaan aja rajoitinta vasten ?
Suljetulla on hyvä purkaa ylimääräisiä paineita, niin voi tiellä ajaa tasaisen ripeästi.Miksi ajokortti aiheuttaa paineita, ei minulle ainakaan. Silloin ei kannattaisi edes hankkia korttia.
- Kuutamokuski
Aivos tilalla varmaan on sianpaskaa ,tuli vaan mieleen ensimäiseksi.
- salavaa vaan munat
Niinkuin näitä kaahareita joku juonis, ei kukaan viitsi näitä juonia, sairaitahan nämä on, näillä päässä takoo sellainen meininki jota muut ei edes käsitä, salavaa kaikki nämä pitäisi ettei meninki jatku, lumppuottaiset.
- runforlive
Eiköhän oo olemassa turvallisempiiki tapoi saada adrenaliinia? Juoksemaan vaikka. Kaahatessa et ehdi tajuamaan liikentees olevia tilanteita etkä ihmisiä. Apina.
- vekseli maksu vie aa
Vain vekselivetoisilla autoilla on kiire koska lankeaa suraava erä, se päässä hyrisee ja vie aatoksen -vekseli -vekseli
Jo sallituissa nopeuksissa tapahtuu kuolon kolareita,mitäs luulet kun olet pyyhkäissyt jonkun äidin silmäterän hengiltä? Usko pois tuo sinun ylimielinen "hevosella pääsee ja rahalla maksetaan mitä polle aitaa kaataa" asenteesi loppuu just siihen paikkaan! Väitän että liikenteessä tällä lain sallimalla tappovehkeellä eli autolla,loppuu sinun kohdaltasi ajelut pitkäksi aikaa jos puhut totta noista nopeuksista?Yli 170km/h ihmiselle tulee putkinäkö,eli tuurilla menet ja totisesti mikään siviili pirssi ei enää tule sinun hallintaasi jos alkaa mennä niin että kuskista tulee matkustaja,kysy vaikka keneltä ralli kuskilta. Oikeastaan onhan suomessa montakin entistä superkuskia joilla on oma suljettu rata, onko sulla munaa käydä kertomassa nämä juttusi heille ja maksa ratamaksu ym, vakuutus tuolle hetkelle joloin pääset kuljettajien kehumaksi ihmemieheksi// tai sitten niilä voi olla muunlaista kerrottavaa, jonka sinä sitten kirjoitat tänne samaiselle suomi 24 että kuulemme tuon ihmeellisen seviytymistarinasi näiltä kaikilta menneiltä vuosilta kerro myös rehelliseti mitä palautetta sait tarinoista ja ajo näytöksestäsi! USKON ETTÄ TUHANNET SEN TULEVAT LUKEMAAN.nimittäin muista se totuus.
- Psykiatri K..
Miksi on kova paikka jos toinen menee ohi.Minkälaisia tuntemuksia se herättää?
- Gmtgjd
Kartingradalla vituttaa suunnattomasti moinen. Maantiellä ei merkitystä, kun omassa autossa on vain tiekohtainen nopeusrajoitus sallittu
- rääpäles jaloissa
No pyöriäpää siinä kaahaa ja roiskutti pikkuaivo tota vettä tuulilasiin kun ei uskaltanut aivokääpiö pysyä tarpeeksi pitkään tuolla sivukaistalla, no pian siltä pakoputki tippuu jaa jeesus jos painan tota hanaa niin kyllä köyhä jäät toiseksi mutta mee nyt siitä eestä jaloista sotkemasta jotten mä sun äiteetäs nussi het käänteessä rääpäles
- kthf
Minun mieheni oli ihan samanlainen, paitsi sillä ei ole rahaa niin kuin sinulla. Edes se että minä silloin kuin tutustuimme aloin kerran autossa itkemään, kun pelkäsin mieheni kaahaamista ei lopettanut kaahaamista. Eikä lapsen syntymä, pieni vauva kyydissäkin kaahasi. Asia mikä sai kaahaamiselle lopun oli se kun hän joutui auto-onnettomuuteen. Vähän huonolla talvikelillä ajoi hieman ylinopeutta, kun olisi pitänyt hidastaa nopeutta, ajoi motarilla ojaan. Onneksi ei käynyt kuitenkaan mitään, vaikka olisi voinut tosi huonostikin käydä. Nyt hän ajaa mielummin alinopeutta tai sitten rajoitusten mukaan.
- ai lievät riskit
Seurauksetko lievät? Selaile nettiä hetki ja katso millaista romua tulee. Kun kilpa-auto ajaa kunnon smällin.
Jos tuuri käy pääset pukuherrojen kanssa tummaan autoon. Eikä piipaa auto viekään sinua pois.
Jos vaarannat vielä itsellesi tärkeiden ihmisten henkiä kaahaamalla he kyydissä täytät mielisairaalan tarkkailulähetteestä jo kaksi kohtaa.
Hoitoon ottamatta jättäminen vaarantaisi hänen omaa terveyttään.
Hoitoon ottamatta jättäminen vaarantaisi muiden henkeä tai terveyttä.
Ja kyllä taiat sä sen kolmannenkin rastin siihen paperiin saada.
Hoitoon ottamatta jättäminen pahentaisi sairauden tilaa.
Eli mene hullu hoitoon, poliisi ei todellakaan voi auttaa sinua, sillä olet selkeästi mieltä vailla. - kaaharit ovat pelkur
Yli 150 km ja 220 km/h on aivan sairaita nopeuksia, joiden jälkiseuraamuksia ei tavallinen ihminen tajua kuin sitten vasta kuin jotain sattuu!!!
Internet on siitä hyvä keksintö, että löydät kyllä välittömästi kuvia ja videoita kolaripaikoilta joita ei ole sensuroitu pätkääkään! Sellaisista kolareista joissa on törmätty 200 km/h. Ja jälki on sellaista, että kuka tahansa selväjärkinen keventää kaasujalkaansa niitä katsottuaan.
Tajuatteko te ihmiset, että tuollaisista nopeuksista jos selviää hengissä on ainoa keino olla pyörätuolissa pahan aivovamman ja amputaatioiden kanssa. Sen jälkeen elämä on HELVETTI!
Te kaahaajat ajatelkaa edes kerran elämässä ja lopettakaa pelleily liikenteessä. Fysiikan lait ovat julmat ja eivät anna mitään anteeksi, sille miksi rajoitukset ovat 80 km/h, 100 km/h ja niin edelleen on painavat syynsä! Se ei ole mitään turhuutta vaan tarkkaan laskelmoituja juttuja.
Katsokaa kuvia kolaripaikoilta, silpotuineita ruumiita, sisäelimiä, verta ja murskautuneita kalloja. Sellaisia uhreja ei enää kukaan saa parsittua kokoon ja kukaan ei niihin enää elämän henkeä puhalla. Autokouluissa pitäisi näyttää kuvia oikeista kolareista ja mitä siellä oikeasti tapahtuu ja jos joku ei sen jälkeen uskalla autolla ajaa on pelkästään hyvä asia!
Auto ei ole lelu ja liikenne ei ole mikään leikkipaikka. Varovaisuutta liikenteeseen, fysiikan lait ovat mitä ovat.
Kaahari on edesvastuuton pelkuri.- omia kokemuksia
kerron omia kokemuksia tästä kaahailu tuohusta
eli tulin uudestaan uskoon n. neljä vuotta sitten
vanhassa elämässä olin auto kuski pahimmasta päästä eli olin kaahari ja sitä tuli reikä päässä aina laskettua joka paikkaan.
nämä asiat olen vasta tajunnut jälkeen päin.
kyllähän Jumala yritti minua vetää jo poikansa puoleen tuolloinkin mutta en kuunnellut vaan paadutin aina itsen yhä kovemmin
eli juttuja jota minulle on käynyt autojen kanssa kaahailessa
yhen auton ajoin pikku asfaltti tiellä 130km/h mettään mutta minulle ei käynyt mitään ja ajattelin vain että no ajaa rallikuskitkin mettään
toisen auton ajoin hiekka tiellä pikkubroidi kyydissä mettään kun piti vähän näyttää pikkuveljelle kuinka ajetaan, eli ajoin 120km/h mettään ei käynyt onneksi mitään minulle ja pikkubrodille kun oli turvavyöt taaskin vaan paadutin itseni enkä välittänyt ja jatkoin synnin tekemistä.
kolmanne auton ajoin melkin yhen talon seinään mutta onneksi siinä nyt ei käynyt mitään kenellekkään eikä autolle.
sitä on ollut enkeleitä matkassa kiitoksia siitä Herralle.
voin sanoa että oli kyllä ihme että ei käynyt noina kertoina mitään kumminkin 120-130 km/h on kova vauhti pikku teille, jokainenhan osaa suoralla kovaa ajaa mutta entä kurviteillä tai hiekka teillä?
mitä kuskeja ne on jotka kehuu että on tullu ajettua kovaa jos motarilla laskee tommosia nopeuksia?
kyllähän noita nopeuksia pitää aja hiekka tiellä ni sitte voi sanoa että on kova kuski tai pikku teillä eikä millään suoralla :)
no näin minun mielestä!
mutta näin jälkeen päin ajaeteltuna niin tommonen on lapsellista ja tyhmää touhua, ei mitään järkeä kaahailla ja driftailla.
nyttenhän olen tästä asiasta paranuksen tehnyt ja suosittelen muillekkin! - omia kokemuksi
omia kokemuksia kirjoitti:
kerron omia kokemuksia tästä kaahailu tuohusta
eli tulin uudestaan uskoon n. neljä vuotta sitten
vanhassa elämässä olin auto kuski pahimmasta päästä eli olin kaahari ja sitä tuli reikä päässä aina laskettua joka paikkaan.
nämä asiat olen vasta tajunnut jälkeen päin.
kyllähän Jumala yritti minua vetää jo poikansa puoleen tuolloinkin mutta en kuunnellut vaan paadutin aina itsen yhä kovemmin
eli juttuja jota minulle on käynyt autojen kanssa kaahailessa
yhen auton ajoin pikku asfaltti tiellä 130km/h mettään mutta minulle ei käynyt mitään ja ajattelin vain että no ajaa rallikuskitkin mettään
toisen auton ajoin hiekka tiellä pikkubroidi kyydissä mettään kun piti vähän näyttää pikkuveljelle kuinka ajetaan, eli ajoin 120km/h mettään ei käynyt onneksi mitään minulle ja pikkubrodille kun oli turvavyöt taaskin vaan paadutin itseni enkä välittänyt ja jatkoin synnin tekemistä.
kolmanne auton ajoin melkin yhen talon seinään mutta onneksi siinä nyt ei käynyt mitään kenellekkään eikä autolle.
sitä on ollut enkeleitä matkassa kiitoksia siitä Herralle.
voin sanoa että oli kyllä ihme että ei käynyt noina kertoina mitään kumminkin 120-130 km/h on kova vauhti pikku teille, jokainenhan osaa suoralla kovaa ajaa mutta entä kurviteillä tai hiekka teillä?
mitä kuskeja ne on jotka kehuu että on tullu ajettua kovaa jos motarilla laskee tommosia nopeuksia?
kyllähän noita nopeuksia pitää aja hiekka tiellä ni sitte voi sanoa että on kova kuski tai pikku teillä eikä millään suoralla :)
no näin minun mielestä!
mutta näin jälkeen päin ajaeteltuna niin tommonen on lapsellista ja tyhmää touhua, ei mitään järkeä kaahailla ja driftailla.
nyttenhän olen tästä asiasta paranuksen tehnyt ja suosittelen muillekkin!unohtu sanoa että olen ihan kunnossa en onneksi ole joutunut rullatuoliin tai käynyt muuta vakavaa itselle tai muille.
kiitoksia tästä Herralle
- voi lapsi kaahari
Kaaharin järjessä on viikaa, se on sitä lapsena tuotettua köyhyyttä, sitä yritetään paikata ainaisella kaahaamisella, mitäs näille sallituille sisäisesti köyhille teet, näähän kuopii ylitse heillä on sisäinen kipu kaahaukseen.
- 7krt kortti hyllyllä
Mulle on ollut tavallista "törkeät liikenne virheet" ,jääny kiinnikin monta kertaa .. ratista ..ylinopeudesta. mutta oon parantanut ajotapaani huomattavan paljon mitä se oli nuorempana. Koskaan en ole silti aiheuttanut kenelläkään mitään taikka peltiä rutannut. Mutta...oon siinä mielessä kanssa kusipää ,että kaikista moralisoinneista huolimatta... omiin ajotaitoihini nähden en ole koskaan mielestäni ottanut edes riskiä. Homma on ollut aina hanskassa vaikka paperilla teot näyttävätki rumalta.
- rullatuolis istuen
On hyvä kun olet huomioinut noi kopan viat siinä kansii sitä jakopäätä tivistää ja tietysti ölyt vaihtaa nykyaikaisiin palion tehoja kestäviin jotta kun ajaa sitä kurvia siin rajoilla pystyy viellä puhumaan siihen kännykkään, veetujakos siitä vaikka siihen kallioseinään törmääpi, kun pallit vielä pelaa senjälkeen lypsämällä.
- Tilannenopeustaju
En mitenkään pidä pahana jos nyt vaikka Nurmijärven motarin suoralla harvan tai olemattoman liikenteen vallitessa käytät nopeuden hetkellisesti vaikka mittarin mukaan 200 km/h. Paljon tärkeämpää on noudattaa oikeita turvallisia tilannenopeuksia näkemäesteiden ja ym.yllättävien esteiden takia. Tilannenopeudet taasen pitäisi olla jokaisen takaraivossa. Valtaosa onnettomuuksistahan juuri johtuu vääristä tilannenopeuksista. LP:llä ja maalaisjärjellä kun ei ole ...
- Just näin
Provo tai urpo, niin miettiköön kaikki kaahailevat urpot miltä tuntuu jäädä auton alle...vaikkei se sinun egoasi koske.
Pallit pois tollasilta ja konttaamaan katua...- äiteensä hylkäämä
Eihän nämä yliajajat kaaharit kolaripaikalle jää nämähän ajaa kotiin ja juovat kaliaa ovat täysiä irtolaisia täysin muissa maissa eläjiä allensa päästäjiä ja luulevat jotta tämä maailma on heissä, ei nämä yhteiskunnasta tiedä mitään.
- tarvitseville!
Toivottavasti ky.kaahailia on tehnyt elinluovutus testamentin!!
- turpaan tulee
turpaan tulisi jos täälläpäin kaahailisit.. tuleppas kokeileen tänne sitä kaahailua . niin katotaan. että onko sen jälkeen so what!!!! voin antaa numeronkin niin tiedät missä olen.. ja moni muukin täällä ottaa sut vastaan mielellään...!!
- Jussi Käkättäjä
>>> Ja jos satun jäämän kiinni niin so what?
Vitun idiootti!!! Sinut pitäisi armotta...öööh, jätänkin sen sanomatta, ettei tule syytettä minulle!!! - kaksimiljoonaa
Olen ajanut yli 2 miljoonaa kilometriä ja aina niin paljon ylinopeutta kun se on ollut mahdollista. Sakkoja yli sata, ja monta kertaa kortin menetyskin. Ei muita onnettomuuksia kuin yksi hirvikolari. Minua suurempia riskejä liikenteessä ovat ne jotka yrittävät estää ja haitata ohituksia, ja niitä on paljon.
- ;_;_::::_;_;::::
Et siltikään kuulu yleiseen liikenteeseen oot sairas jaska aivan sairas saska
- Rheo Speedwagon
Eiköhän tuo aloitus ole pelkkä keksitty juttu, mutta jos ei niin neuvoksi että
pistää vaikka tiiliskiven kaasupolkimen alle niin vauhti hiljenee kummasti. - Mailta
Tässä aloittajalle pikku vinkki mitä "harrastustoiminnasta" saattaa sitten seurata. Toikin tyyppi luuli olevansa joku kovakin rattimies, mutta matkustajaksi muuttui hänkin. Todennäköisesti tämä menehtynyt nainen ei ole ollut kuljettaja, vaikka voihan se niinkin olla.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091816087782_uu.shtml - kunnon autoja suomee
En puolusta ylinopeutta tällä.
Suomessa voisi autoverotuksen laskea, että tulisi parempia autoja liikenteeseen. Se estäsi ehkä nyhjereitä ajamasta alinopeutta joka pakottaa muut ajamaan ylinopeutta ja tekemään näitätyhmiä riskiohituksia. Tai sitten 20km tunnissa alinopeutta voisivat jäädä kotiin ja antaa korttinsa pois jos ajotaito ei ole riittävä nykyrajoituksiin.
Lisäksi autot eivät ole samat kuin ennenvanhaan vaan paljon turvallisempia ja ominaisuuksiltaan hallittavampia. Miksi rajoituksia ei nosteta? Pikemminkin vaan lasketaan entisestään.
Voi sanoa että 120 000 euron neliveto autollani ei 80km/h nopeusajoitus maantiellä ole muuta kuin kiusallista ajettavaa. Vauhti tuntu kuin jurraisi olisi paikallaan. Tätähän on vanhempien ja huonompien auton omistajien vaikea tajuta.- kovat sakot vaan
Noissa lämpimissä maissa saa ajella vahvemman etoikudella -mutta jos virheen teet asia voidaan käsitellä siinä paikanpäällä,
Alle jäämisen vaarantakiahan näitä nopeuksia halajavia hillitään, eihän nämä kulje -kuin omilla ehdoillaan -jotta heille tie auki taivasta myäten.
Ylinopeus sakkoja pitäisi nostaa kaksinkertaisesti.
- Mailta
"Lisäksi autot eivät ole samat kuin ennenvanhaan vaan paljon turvallisempia ja ominaisuuksiltaan hallittavampia. Miksi rajoituksia ei nosteta? Pikemminkin vaan lasketaan entisestään. "
Autot ovat kolaritilanteessa turvallisempia se on totta. Mutta haitat näkyvät nimenomaan hallittavuus puolella. Noussut paino vaikuttaa hallittavuuteen nimenomaan negatiivisesti. Siksi esim. ABS ja ESP ja sen kehittyneemmät versiot ovat nykyään elintärkeitä.
Jos autot olisivat edes lähellekään yhtä keveitä kuin esim. 80-luvulla olisi hallittavuus oikeasti parempi. Nyt se on vain massan ja turvalaitteiden aiheuttamaa tunnottomuutta ja osittaista illuusiota. Löllyvää mukavuutta, joka hämää kuljettajaa luulemaan että hän on kova rattimies citymaasturinsa ratissa.
Mitä tulee nopeusrajoituksiin, niin siihen pätee sanonta: sitä saa mitä tilaa. Jos olisi aikaisempia rajoituksia noudatettu, niin tuskinpa niitä laskettu olisi. Mutta meidäthän on tavallaan opetettu siihen muutaman prosentin ylitykseen hyväksymällä se. - vekseli neliveto
Missä koheltaa neliveto laiha tuu meiän tileille niin selviää toi rahatilanttees
- näitä pantamiehiä
Paskahousut paasaa muttakun pyydetään viivalle niinketään ei näy onneksi pollarit näitä ratsaa jeesusmaar isoin sakoin ja kouralla päälle ja vuosi pantaa joka hinkkaa
- äiteen pooka hett
Kyllä sä koukkari siellä kehä kolmosen sisällä hörnit mutta tuu ulommas pikkupalli niinkatotaan kenen vehkeet keulii nää tuppeenvedetyt mihkä näistä on laveassa maailmassa jotta astu arvaamattomaan reppana, ei me sua nyletä kun susta ei ole mitään nylettävääkään äiteen kädestä pitäjällä.
- Mailta
"vekseli neliveto", "näitä pantamiehiä" ja "äiteen pooka hett"
Kyllä nämä pojat tietää miten asiat on! Kun sais vaan selvää tosta sotkusta ; ) - Kukkahatutar
http://i.imgur.com/iAETd.jpg?1
Voi voi kuinka laitonta..
Ainiin oltiin saksassa, laillista 100%- Jepjep.....
Heh, on tuo osin suomessakin. Mulla on Puntossa kierroslukumittari 5. vaihteella täsmälleen samassa kohdassa. Mittarinopeus tosin on 129:n kohdalla, gps:n lukema taas 120.
Lakien mukaan mennään ja silti pitää ääntä kuin ampiainen
- elämä lyhyt kaaharil
Kaahailijahan ei ajattele, kuin omaa kiirettään, mutta allejääväthän näitä pelkäävät, sitäkautten nämä nopeusrajoitukset on luotukin, jotta ei kovasti jäätäisi alle, kaikilla kaahareilla on lyhyt elämä ja sentakia kaahailevat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445294
- 213768
- 233412
- 633217
- 293057
- 322829
- 322389
- 602022
Otetaas taas tälläinen että kerro yksi teitä yhdistävä asia
Aloitan, me ollaan molemmat kovia hiihtämään Saa nähä tuleeko nyt osumia!601974- 71731