valeraskaus

lumi

minkälaisia oireita on ns. valeraskaudessa?

voiko esim.emättimen erite lisääntyä?
olla alavatsalla outo tunne?
pääkipua?
rinnat todellakin turvoksissa?
todella väsynyt olo?
mielialat vaihtelee äreydestä itkuun?

voiko nuo olla pelkkää valeraskauden oireita??
vai ihan oikea raskaus aloin jo epäileen että olisin valeraskaana..hmm... en tiedä...

kiitos teille jotka vastaavat!!!

27

34563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma

      En ole ainakaan kuullut että ihmisillä valeraskautta esiintyisi?

      • täälä nii paljo siit puhutaa

        täällä niin paljon puhutaan siitä että mieli alkaa tekemään "kepposia" kun niin kovasti toivoo olevansa raskaana (eli valeraskaus)!!
        mut musta tuntuu että tuskin ihan näin vahvana sellainen ilmenis ;)


    • Mirva

      Kaikki varmaan on kuullut ainakin että koirilla on valeraskaus.. okei, tutullani oli valeraskaus; ja se kyl on ihminen. :)

      valeraskaus pseudograviditeetti , pseudosyeesi

      näennäisten raskausoireiden ilmeneminen (kuukautisten pois jääminen, vatsan ja rintojen pullistuminen)

      esim. psyykkisistä syistä

      mutta oletko tehnyt sitten raskaustestin, jos kerran oireilet noin?!

      • alkup.

        en vielä koska menkkojen pitäisi alkaa vasta muutaman päivän päästä!
        voisikohan testi jo näyttää oikeen?


      • Mirva
        alkup. kirjoitti:

        en vielä koska menkkojen pitäisi alkaa vasta muutaman päivän päästä!
        voisikohan testi jo näyttää oikeen?

        Kannattaa odottaa ne pari päivää..
        ja voihan se olla,että oot raskaana vaik tuleekin menkat. joillain on käynyt niin..


      • Tiitu
        Mirva kirjoitti:

        Kannattaa odottaa ne pari päivää..
        ja voihan se olla,että oot raskaana vaik tuleekin menkat. joillain on käynyt niin..

        juup itse asiassa ne ei oo menkat vaan väli vuotoa ku kroppa ei viel tiiä miten suhtautua siihen et siel masus kasvaa jotain uutta mitä siel ei ennen ole ollu ja yleensä sen ettei ne oo menkat ni tunnistaa siitä että vuotaa paljon vähemmän ja vuoto on vaaleampaa jäin vaan kelaa et jos oireet on päänsärky vuoto (siis valkovuotoako) ja alavatsan outo tunne ni se voi olla et se on vaan sitä et on vähän herkistyny syystä tai toisesta ja tunnetila johtuu menkkojen alkamisesta mulla ainaki rupes olee vuotoa vasta 10 viikon jälkeen. mul tulee ylihuomenna 22 viikkoa täyteen t:Tiitu 19 v.


      • mamma
        Tiitu kirjoitti:

        juup itse asiassa ne ei oo menkat vaan väli vuotoa ku kroppa ei viel tiiä miten suhtautua siihen et siel masus kasvaa jotain uutta mitä siel ei ennen ole ollu ja yleensä sen ettei ne oo menkat ni tunnistaa siitä että vuotaa paljon vähemmän ja vuoto on vaaleampaa jäin vaan kelaa et jos oireet on päänsärky vuoto (siis valkovuotoako) ja alavatsan outo tunne ni se voi olla et se on vaan sitä et on vähän herkistyny syystä tai toisesta ja tunnetila johtuu menkkojen alkamisesta mulla ainaki rupes olee vuotoa vasta 10 viikon jälkeen. mul tulee ylihuomenna 22 viikkoa täyteen t:Tiitu 19 v.

        Sori, mä en todella tiennyt tollasesta ihmisten valeraskaudesta, mutta nytpä tiedän! :) Mutta toisaalta,kyllähän ihmiset saa itelleen ties mitä vale tauteja muutenki ni ei kai se raskauskaan mitenkään ihmeellinen valejuttu olis :)

        Ei kannata muuten tehä testiä ennenku menkkojen pitäs alkaa, ite tein vaikka kuinka monta ja plussaa näytti vasta just sillon ku menkkojen olis pitäny alkaa. :D


      • lumi
        Tiitu kirjoitti:

        juup itse asiassa ne ei oo menkat vaan väli vuotoa ku kroppa ei viel tiiä miten suhtautua siihen et siel masus kasvaa jotain uutta mitä siel ei ennen ole ollu ja yleensä sen ettei ne oo menkat ni tunnistaa siitä että vuotaa paljon vähemmän ja vuoto on vaaleampaa jäin vaan kelaa et jos oireet on päänsärky vuoto (siis valkovuotoako) ja alavatsan outo tunne ni se voi olla et se on vaan sitä et on vähän herkistyny syystä tai toisesta ja tunnetila johtuu menkkojen alkamisesta mulla ainaki rupes olee vuotoa vasta 10 viikon jälkeen. mul tulee ylihuomenna 22 viikkoa täyteen t:Tiitu 19 v.

        niin valkovuotoa tulee hieman enempi.

        mun oireet kokonaisuudessaan ovat tälläset:

        päänsärky,
        väsymys,
        rinnat arat,pingottuneet,
        ruoka ei maistu oikeen,
        etova olo,
        alavatsassa nipistelee välillä,
        mielialan vaihtelut.

        toivon kyl kovasti ettei ne menkat alkas :/


      • Mirva
        Tiitu kirjoitti:

        juup itse asiassa ne ei oo menkat vaan väli vuotoa ku kroppa ei viel tiiä miten suhtautua siihen et siel masus kasvaa jotain uutta mitä siel ei ennen ole ollu ja yleensä sen ettei ne oo menkat ni tunnistaa siitä että vuotaa paljon vähemmän ja vuoto on vaaleampaa jäin vaan kelaa et jos oireet on päänsärky vuoto (siis valkovuotoako) ja alavatsan outo tunne ni se voi olla et se on vaan sitä et on vähän herkistyny syystä tai toisesta ja tunnetila johtuu menkkojen alkamisesta mulla ainaki rupes olee vuotoa vasta 10 viikon jälkeen. mul tulee ylihuomenna 22 viikkoa täyteen t:Tiitu 19 v.

        ok.. väli vuotoa, pitää muistaa. tais sit mun kaverin äidillä olla väli vuotoa silloi joskus (4kk:lla sai vast tietää et on raskaana).

        Mut itsel ei tullut mitään väli vuotoja, kun viime lokakuussa päätimme että nyt on lapsien aika.

        Viikkoja nyt 37.

        Ja valeraskaudesta en löytänyt netist paljoo tietoo (enimmäkseen siel oli koirien valeraskauksista) mutta se mitä olin kirjoittanut valeraskaudesta,oli lääkärisivulta.

        =)

        Tiitu,onnea odotukselle, on vielä aikaa odotellakin... mul ei enää kauaa!

        Ja toivotaan että sinä lumi saat haluamasi tuloksen.. :)


      • ainavale
        Mirva kirjoitti:

        ok.. väli vuotoa, pitää muistaa. tais sit mun kaverin äidillä olla väli vuotoa silloi joskus (4kk:lla sai vast tietää et on raskaana).

        Mut itsel ei tullut mitään väli vuotoja, kun viime lokakuussa päätimme että nyt on lapsien aika.

        Viikkoja nyt 37.

        Ja valeraskaudesta en löytänyt netist paljoo tietoo (enimmäkseen siel oli koirien valeraskauksista) mutta se mitä olin kirjoittanut valeraskaudesta,oli lääkärisivulta.

        =)

        Tiitu,onnea odotukselle, on vielä aikaa odotellakin... mul ei enää kauaa!

        Ja toivotaan että sinä lumi saat haluamasi tuloksen.. :)

        Itselläni esiintyy valeraskausoireita joka ovulaation jälkeen. Yritetty lasta jo 2½ vuotta. Kroppa ja pää tahtoo raskautua niin paljon että kehittää kaikki oireet..:/ Ei tämä kyllä mitään mukavaa ole. Nytkin rinnat todella arat ja ellottaa. Tänään jopa aloin itkemään kun en olisi kauppaan jaksanut lähteä(mieliala vaihtelut) Ei ole hääviä ei. Hormoonella yritellään kuntoon. Minulla on myös PCO.


      • Wannabe mama
        ainavale kirjoitti:

        Itselläni esiintyy valeraskausoireita joka ovulaation jälkeen. Yritetty lasta jo 2½ vuotta. Kroppa ja pää tahtoo raskautua niin paljon että kehittää kaikki oireet..:/ Ei tämä kyllä mitään mukavaa ole. Nytkin rinnat todella arat ja ellottaa. Tänään jopa aloin itkemään kun en olisi kauppaan jaksanut lähteä(mieliala vaihtelut) Ei ole hääviä ei. Hormoonella yritellään kuntoon. Minulla on myös PCO.

        Mulla ollut oireita jo useamman kuukauden, rintojen arkuutta, alavatsa kipuja, pahaa oloa, väsymystä ja mielialan vaihteluja.
        Testejä on tehty ja gynellä käyty. Eilen alkoi kohdussa kuplinta/poreilu, tuntuu kun olisi elohiiri kohdussa (ei tunnu ilmavaivoilta lainkaan). Netistä löytyi näille oireille selitykseksi sikiön ensimmäiset liikkeet. Joita esiintyy siis vasta 14.raskaus viikolla. Mitenköhän saisi tehty valeraskauden keskeytyksen? :)


      • S83
        Wannabe mama kirjoitti:

        Mulla ollut oireita jo useamman kuukauden, rintojen arkuutta, alavatsa kipuja, pahaa oloa, väsymystä ja mielialan vaihteluja.
        Testejä on tehty ja gynellä käyty. Eilen alkoi kohdussa kuplinta/poreilu, tuntuu kun olisi elohiiri kohdussa (ei tunnu ilmavaivoilta lainkaan). Netistä löytyi näille oireille selitykseksi sikiön ensimmäiset liikkeet. Joita esiintyy siis vasta 14.raskaus viikolla. Mitenköhän saisi tehty valeraskauden keskeytyksen? :)

        ..Jestas.. voiko tuo valeraskaus mennä nuinki pitkälle että iha liikkeitäkin tuntuu? :O .. meitsi kans nyt vahvasti epäilee itelle valeraskautta. Ollaan nyt reipas vuos koitettu ja lähete lapsettomuusklinikalle laitettu. La ois menkkojen alkamispäivä ja tässä on nyt kaks viimestä viikkoo ollu aivan selviä raskausoireita. Mutta mitä lähemmäs menkkojen alkamispäivä tulee, sen selkeempi mulla on tunne: mä olen valeraskaana ja mun menkat tulee normaalisti niin ku aina ennenkin. Tosin, syön tällä hetkellä Primolut keltahormoonilääkettä kierron tasaukseen jonka samalla pitäis edes auttaa raskaaks tulemista.. sekin voi tehä hormooniheilautuksia, josta syystä sitten nää oireet. Oon tosin nyt syöny niitä 5kk ja nää oireilut tulee nyt ekaa kertaa. En tiiä. Ei jaksais ees aatella näitä asioita. Ahdistaa vaa entistä enempi.

        Hei, sun pitää pyytää psykologia tekee sulle sen valeraskauden keskeytyksen ku psyykkisistä vaivoistahan täs on kyse. ;D .. ei vaa.. toi kivaakaa varmaa oo. Tsemppiä ja jaksamista. :)


      • Kuuden vuotiaan lapsen äiti
        alkup. kirjoitti:

        en vielä koska menkkojen pitäisi alkaa vasta muutaman päivän päästä!
        voisikohan testi jo näyttää oikeen?

        ... aina välttämättä näytä plussaa vaikka olisitkin raskaana. Minulle kävi niin kun odotin esikoitani, testit näyttivät negaa ja menkatkin tulivat vaikka kierto heitteli. Valtavan mahankivun takia meni sitten lääkärille ja sielä sain kuulla olevani raskaana.


      • Älä anna masentaa
        ainavale kirjoitti:

        Itselläni esiintyy valeraskausoireita joka ovulaation jälkeen. Yritetty lasta jo 2½ vuotta. Kroppa ja pää tahtoo raskautua niin paljon että kehittää kaikki oireet..:/ Ei tämä kyllä mitään mukavaa ole. Nytkin rinnat todella arat ja ellottaa. Tänään jopa aloin itkemään kun en olisi kauppaan jaksanut lähteä(mieliala vaihtelut) Ei ole hääviä ei. Hormoonella yritellään kuntoon. Minulla on myös PCO.

        Itsellänikin on PCO ja todellakin aina ovulaation aikaan oireilen kuin olisin raskaana. Olen tuhlannut monet raskaustestit tuloksetta. Ja yritetty ollaan mekin kolmisen vuotta.

        Kuukausi sitten kuitenkin oli aivan uudenlaista kipuilua ja ostin hiukan kyllästyneenä jälleen uuden testin. Se kuitenkin oli iloisena yllätyksenä positiivinen.


    • arvkuol

      Vai tuulimunaraskaus? Silloinhan testi on positiivinen, elimistö luulee että ollaan raskaana, kehittää kohtua ym. vaikka mitään konkreettista ei ole kehittymässä, "abortin" joutuu kuitenkin käymään läpi näissä tapauksissa. Hyvälle ystävälle käynyt näin.

      • molemmat kokenut

        Tuulimunaraskaudessa on kyllä siellä kohdussa ihan konkreettista raskausmateriaalia, mm. istukka ja usein myös sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta sikiö vain puuttuu. Eli niin kuin joku asian ilmaisi: Ikäänkuin joku olisi pystyttänyt leirin, mutta ei olekaan jäänyt sinne asumaan.

        Tuulimunaraskaudessa raskaustesti näyttää plussaa niin kuin normaalisssakin raskaudessa, koska kohdussa kasvaa istukka, joka tuottaa istukkahormoonia.

        Valeraskaudessa taas kohdussa ei ole mitään raskauteen viittaavaa, ja raskaustesti näyttää negatiivista. Mulla ei ainakaan kohtu edes kasvanut. En muista, mitä oireita mulla oli, mutta sitten kun olin oikeasti raskaana, oli oireet huimasti paljon voimakkaammat kuin valeraskaudessa.


    • regtumologi

      Minkäas rotuisesta koirasta olikaan kyse? Valeraskaus vaihtelee rodusta riippuen.

      • mammma07

        tässä ketjussa puhutaan IHMISEN valeraskaukista, ei koirien.


      • fokwpoa

        pidä paikkaansa. Huono vitsi kaiken kaikkiaan.


    • Not pregnant

      Mulle selvis myös että oon valeraskaana. Noh, tosin eka yritys vasta oli, mutta oireista aloin epäillä että olis tärpänny (epänormaali väsymys, vatsan nipistely ja paineen tunne alavatsassa, nännit alkko aristaa, 11 päivää oletetusta hedelmöitymisestä tuli verta muutama tippa, menkat myöhässä jne). Tein testin - jos toisenkin- ja tänään kävin vielä terveyskeskuksessa antamassa näytteen josta asia tutkittiin ja todettiin negatiivinen tulos jälleen...Menkat on jo 9 päivää myöhässä, mutta kylläpä pitäis jo testissä näkyä jos olisin raskaana. Valeraskauden oireena voi jäädä menkat tulematta...nii ja maha pullistua!! Ihmettelin jo että kuin hemmetissä alkaa maha turvota ja nauroin itelleni että joo varmaan nelosia odotan tms=) Pienoinen pettymys ja ahdistavaa odotella viikkotolkulla ennen kuin saa mitään selkoa asiaan. Mutta...uutta matoa koukkuun;)

      • Not pregnant

        Nii ja en edes tienny että ihminenkin vois tulla valeraskaaksi ennen ku nyt! Ja tuntu hassulta, kun en ennen tätä valeraskautta edes tienny mitä kaikkia oireita raskaanaolevalle voi tulla ja sitten netistä luin niistä ja tajusin että mulla on ainaki joka toinen noista oireista. Se sai ajattelemaan että aivan varmasti olen raskaana vaikka toisin nyt sitten mitä ilmeisemmin kävi. Eli en ainakaan omassa mielessäni kehitelly niitä oireita itelleni..:)


      • öökkönä

        Ihmetyttää minunkin oireeni. Olen 39 vuotias nainen ja minulla on 8v poika.
        Vauvaa yritetty heti pojan syntymästä lähtien. Ei tulosta.
        Viime kuukautiset alkoivat 22.1. ja kierto on 22 tai 23 pv.
        Nyt on jo maaliskuu ja ei kuukautisia ja oireita on tuo alavatsan painontunne, tiheät vessakäynnit, viime lauantaina oli kuvotusta, (tuntui samalta kuin oikeassa raskaudessa), selkä tuntuu myös erilaiselta.
        Tänään tein vuorenvarmana testin, negatiivinen.
        Olen tosi ihmeissäni ja pettynyt ja en kehtaa mennä naurettavaksi paikalliseen tk:seen.
        Vaihdoin työpaikkaa kuun vaihteessa ja hoidan paljon 1.vuotiaita, siinäkö syy??


      • Nainen isolla N:llä
        öökkönä kirjoitti:

        Ihmetyttää minunkin oireeni. Olen 39 vuotias nainen ja minulla on 8v poika.
        Vauvaa yritetty heti pojan syntymästä lähtien. Ei tulosta.
        Viime kuukautiset alkoivat 22.1. ja kierto on 22 tai 23 pv.
        Nyt on jo maaliskuu ja ei kuukautisia ja oireita on tuo alavatsan painontunne, tiheät vessakäynnit, viime lauantaina oli kuvotusta, (tuntui samalta kuin oikeassa raskaudessa), selkä tuntuu myös erilaiselta.
        Tänään tein vuorenvarmana testin, negatiivinen.
        Olen tosi ihmeissäni ja pettynyt ja en kehtaa mennä naurettavaksi paikalliseen tk:seen.
        Vaihdoin työpaikkaa kuun vaihteessa ja hoidan paljon 1.vuotiaita, siinäkö syy??

        Tavallaan kiva kuulla, että tällainen valeraskaus voi olla normaalia. Päätimme kumppanin kanssa jättää ehkäisyn pois ja heti ovat menkat myöhässä. Ihmettelin oireita jo ennen, kuin menkkojen piti alkaa: vatsan kipristelyä, poikkeuksellisen arkoja rintoja, huonovointisuutta, kahvia ei tee yhtään mieli ja ruokahalukin vaihtelee puhumattakaan tunteiden ailahtelusta (purskahdan itkuun, kun luen vaikka kohtukuolemasta lehdestä). Kumppani jännää ja vihjailee oireiden "kuuluvan asiaan", mutta kun jo toinen testi näytti vain yhtä viivaa, en edes uskottele itselleni olevani raskaana.

        Parasta olisi, jos tulisi vaan normaalit menkat, niin tietäisi olevansa kunnossa ja että kohta voi yrittää uudelleen. Onko tämä hormonaalista? Voiko tilaa jotenkin lievittää? Ei moisesta juuri puhuta missään.


      • Nooonnna
        Nainen isolla N:llä kirjoitti:

        Tavallaan kiva kuulla, että tällainen valeraskaus voi olla normaalia. Päätimme kumppanin kanssa jättää ehkäisyn pois ja heti ovat menkat myöhässä. Ihmettelin oireita jo ennen, kuin menkkojen piti alkaa: vatsan kipristelyä, poikkeuksellisen arkoja rintoja, huonovointisuutta, kahvia ei tee yhtään mieli ja ruokahalukin vaihtelee puhumattakaan tunteiden ailahtelusta (purskahdan itkuun, kun luen vaikka kohtukuolemasta lehdestä). Kumppani jännää ja vihjailee oireiden "kuuluvan asiaan", mutta kun jo toinen testi näytti vain yhtä viivaa, en edes uskottele itselleni olevani raskaana.

        Parasta olisi, jos tulisi vaan normaalit menkat, niin tietäisi olevansa kunnossa ja että kohta voi yrittää uudelleen. Onko tämä hormonaalista? Voiko tilaa jotenkin lievittää? Ei moisesta juuri puhuta missään.

        Musta tuntuu kans siltä, että olisin valeraskaana. Tai ainakin nää oireet tuntuu epätodelliselta.

        Lauantaina piti käydä jatkuvasti pissalla, odottelin sillon että menkat alkais, tuntui siltä vaikka niiden pitäiskin alkaa vasta tällä viikolla joku päivä. Samana päivänä huomasin myös haistavani kaiken tosi tarkasti. Aloin miettiä että josko olisinkin raskaana. Oon vauvakuumeillut jo vuoden pari.. Sitten seuraavana iltana katsoin rintojani, ja huomasin ihan hieman valkoista paksua eritettä nänneissä. Mahassa myös tuntuu jotenkin eriltä.

        Voisiko eritettä olla tullut sen takia, että kuvittelin niin kovasti olevani raskaana? Viimeisestä yhdynnästä aikaa 11 päivää.


    • rv 39+4

      ni en osannu edes kuvitella et oisin raskaana.. ainoot oireet mikkä mulla oli ni oli kuvotus ja liikutuin tosi herkästi ja pienistäki asioista tunteet pisti itkee ja sain jotai raivokohtauksia ja riehuin kotona välillä ku joku 5 vuotias ku paiskin tavaroita itkien ja valitin kurjaa elämääni ku en osaa tehä mitää :D

    • Luulotautinen3

      Tää on jo vanha ketju, mut ehkä joku muukin eksyy tätä asiaa googlettamaan.

      Pakko purkaa ajatuksia johonkin, kun ei oikein ole ketään kelle puhua ja mies ei ihan ymmärrä mun oloa.
      itselläni on siis 2 lasta ed suhteesta, mutta raskautuminen on aina ollut aika hidasta.

      Nykyisessä suhteessa tulin jo alussa raskaaksi ja se paljastui niskapoimu-ultrassa tuulimunaksi. Oli aika raskas shokki. Puolen vuoden päästä tärppäsi uudelleen, mutta se meni kesken rv6.

      Päätettiin pitää taukoa ihan jo mun pään takia, kun kävi niin raskaaksi henkisesti. Tuon puolen vuoden aikanakin kuvittelin joka kuukausi olevani varmasti raskaana. Välillä olisin voinu lyödä pääni pantiksi raskaudesta ja testit näytti silti negaa.

      Nyt on ns. Varma ehkäisy jäänyt taas pois ja kahtena peräkkäisenä kuukautena kuvitelmat on taas totuutta suuremmat.
      tällä kertaa oireet on tosi vahvat.
      Rintojen kipeys ja turvotus, jatkuva polttava nälkä, kärttyisyys, alaselkäjomotusta, järkyttävä vatsan turvotus yms.
      siis PMS x 10.
      pari päivää ennen menkkojen odotettua alkua tuli ruskeaa tuhruvuotoa ja oireet helpottui hetkeksi, olin sitä edeltävänä iltana testannut negan. Aattelin että noniin, ei tarvitse enää arvuutella.
      Mutta sitten oireet vahvistuivat uudelleen, rinnat on tosi kipeät ja aloin epäillä että olisikin ollut kiinnittymisvuotoa.
      Eilen piti alkaa menkat, eipä alkaneet. Tänä aamuna testasin uuden puhtaan negan.
      nukuin vielä hetken sen jälkeen ja näin unia kuinka testit muuttuivatkin positiivisiksi, mutta nega siellä edelleen möllöttää.

      Mulla on niin paska olo kun kuvittelen tälläistä. Tää on jotenkin jo noloa, ja todella ahdistavaa kun ilmeisesti kuvittelen kaikki oireet jotka sitten fyysisesti tuntuvat.
      mies vaan naurahtelee ja mua itkettää, mutten kehtaa näyttää kuinka kovin harmittaa. Ja eniten harmittaa se, että tunnen olevani hullu.
      Ja kyllä, tiedän ettei testit aina heti näytä, olen kuvitellut sellaistakin ja testannut 7 negatestiä jotka todellakin olivat negoja. En halua edes kuvitella sellaista, etten sekoa lopullisesti.

      Onko tässä nyt vain kyse siitä, että alan olemaan siinä iässä (32) että PMS oireet ovat aikaisempaa todella paljon voimakkaampia, vai pitääkö varata aika jollekkin nuppitohtorille?

    • Tuntomerkkeinä

      yleisesti ottaen valeraskauksiin ihmisillä on:
      vaalea, silikonilla tuunattu naiselävä, kiekkouransa ehtoopuolella oleva jarruketjun pakki, satuja ihmeellisempiä tarinoita kehittelevät jonninjoutavat lehdet, joissa on yleensä päiviä kuten viikossa ja lopulta rahalle persot juristit, minkä jälkeen taudin jälkioireena on hajonneita perheitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe