Kannabis ja marihuana

Huolestunut äiti

Poikani kokeili eilen kannabispiikkiä ja olen hyvin huolissani. Voiko kannabispiikki tappaa? Tai aiheuttaa syöpää tai muita esim. mielenterveyteen liittyviä haittoja?

80

3358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitylii

      Voi ei, aivan hirveää. Poikasi olisi syytä mennä hetimiten sairaalaan !

    • Herran lapsi

      Kamalaa! Älä anna poikasi kadota pois jumalan valosta!!! Vain täydellinen jumalaan uskominen ja katumus voi enää pelastaa poikasi sielun tuolta paholaisenyrtiltä!!!

      Veljeni kuoli tällä tavalla..

    • Lääkäri

      Yksikin kannabispiikki voi aiheuttaa pysyviä vammoja pienelle lapsella tai pahimmassa tapauksessa jopa tappaa.

      • äiti :)

        Anteeksi kovasti tyhmyyteni mutta, eikös kannabista yleensä polteta???


      • ignore
        äiti :) kirjoitti:

        Anteeksi kovasti tyhmyyteni mutta, eikös kannabista yleensä polteta???

        Voi ei!! Kuinka saatoit antaa hänen kokeilla? Se voi tappaa


    • Jorma28

      Kohta narkkarit tulevat taas ulisemaan tänne kannabiksen olevan lääke!! On se ihme jos viina ei riitä! Ei tähän maahan tarvita enää yhtään enempää myrkkyjä lailliseksi! Päihteitä tulee vähentää ei lisätä!!

      • herraasiallinen

        Trolli, mutta olet liian tyhmä tajutaksesi sen. "Kannabispiikki" on maailmanlaajuinen vitsi jolla jaetaan idiootit muista ihmisistä.

        Kannabikseen kuolee 0 ihmistä vuosittain, käyttäjiä ollut aina, tulee olemaan...
        Mukava aina huomata, kuinka tyhmä kukin on kun kysyy hänen kannabistietouttaan, kertoo samalla paljon yleissivistykssestä ja kuinka on median ym pyöriteltävänä!


      • tiedä ja puhu vasta

        sitten. Kyllä se viina tappaa ja rikkoo perheitä paljon kannabista enemmän, koska se on vain rentoutumis rehu, ei sekoita samalla tavalla päätä tai tee yhtään enempää riippuvaiseksi. En käytä kumpaakaan joten minun ei tarvitse puolustella mitään, ihminen tulee kaikesta riippuvaiseksi jos etsii onnellisuutta ulkoisista asioista, mistä sitä ei löydä.
        Kannabiksen kuin ainoa vaara on siinä, että nuori alkaa käyttämään muitakin huumeita, mutta resepti lääkkeenä, se on lääke siinä missä mikä tahansa muukin yrtti. Yliannostuksena kaikki muutkin lääkkeet on tappavia.


    • Avoinmielinen

      Kannabis on lääke siinä samassa missä subutex on lääke! Mielestäni kannabis pitäisi tuoda Alkoon siinä missä viinakin ja luoda samanlainen valtion monopoli ja verotus kannabikselle kuin alkoholillekkin.

      • dffdgdf

        Ei kai alkossa mitään lääkkeitä myydä? Kannabista käytetään jo lääkkeenä, joskaan ei kovin laajasti. Mutta lääkkeet ovat tarkoitettu lääkkeiksi, ei viihdetarkoitukseen.


    • vauhtiveikko88

      Mielestäni kannabiksen pitäisi pysyä laittomana ja kaikki kannabisnistit vierä siperiaan! Tosin piri pitäisi laillistaa, koska se pitää ihmiset reippaana ja antaa puhtia liikuntaan!

    • samaa mieltä

      vauviveikko88 olen samaa mieltä suomikin käytti sodassa piriä eli amefetamiinia jotta sotilaat pysyivät hereillä eikä kipu olisi niin kova ja siksi suomi onkin nykyään itsenäinen maa!!

    • GanjaMake97

      Ite ainakin tykkään polttaa joka päivä :DD GANJA 4 LIFE!

    • lempea_karhu52

      Veljeni kokeili kannabispiikkiä ja jäi välittömästi putoavan flyygelin alle

      • ripale1

        haha loistavaa!


    • normaali opiskelija

      ite kans tykkään poltella viikonloppusin jos ei jaksa käyttää vähiä rahojaan dokaamiseen, ei oo vaikuttanu mun kouluun tai ihmissuhteisiin ja suosittelen kaikille :)

    • spurdospädrerus

      suosittelen, ettet aiheuta pojallesi mielenterveyteen liittyviä haittoja.

    • Ake64

      Ei vittu mitä keskustelua taas.. Kaikki tietävät kannabiksen olevan hermomyrkky!

    • Marjatta-täti

      Jos sulle kannabiksen aiheuttama myrkytys ja todennäköinen skitsofrenia on vitsi niin älä tule tänne kuitenkaan sitä huutamaan yleisenä totuutena! Olin 24 vuotias kun kuulin ensimmäisen kannabiksen aiheuttaman kuoleman tapauksen. Eräs kyllässäni asunut nuori ja atleettinen poika oli erehtynyt kokeilemaan tuota saatanan luomusta ja kuoli kuorittuaan itseään kuin appelsiinia.

      Myöhemmin asuessani Joensuussa poltteleva naapurini teki itsemurhan luultuaan olevansa lintu ja pystyvänsä lentämään! Ei ole leikkimistä HUUMEILLA!

      • ompa tainnut ystäväsi doubata ennemminkin lsd:tä eikä mitään savuja nim minä tiedän mistä puhun koska olen entinen narkki


    • MARIA.AS

      Suosittelen ottamaan samantien yhteyttä poliisiin ja varaamaan varmuuden vuoksi vielä pojallesi ajan katkolta!! Huumeriippuvuus syntyy lähes aina jo ensimmäisellä kokeilukerralla!

      Itse kun kuulin lapseni polttaneen marihuanaa toimin juuri näin. Huumeet olivat kuitenkin ilmeisesti saaneet jo liian suuren vallan poikani elämään ja hän katkaisi minuun välit täysin. Emme ole jutelleet muutamaan vuoteen mutta rukoilen hänen sielunsa puolesta joka ilta!

    • Justiina-Helmi-Ruusu

      Pamppua ei hamppua! Viinaa kyllä

    • viinaa perkele

      Nyt hakkaat poikasi henkihieveriin ja käsket vetää kännit, niin ryhdistäytyy sekin narkomaani.

    • kukkahattutäti

      >kannabis
      >nisti

      valitse toinen, oikeasti. vähänkin enemmän kouluttautuneet ja "suositut" ihmiset ovat varmasti kokeilleet vähintään kerran.

    • ebun );

      veljeni kuoli ensimmäiseen kannabispiikkiin vuosi sitten, en suosittele, kannabispiikki on vaarallisempi kuin muut huumeet yhteensä, amfetamiini ja LSD pitää laillistaa koska ne antaa puhtia ja avartaa tajuntaa, kannabispiikit on pahasta

    • Essko

      Eikös tuon marihuanan ole sanottu aiheuttavan ainakin skitsofreniaa?

    • 9856325698547

      Kannabis on hengenvaarallinen itselle ja muille. Onko varaa odottaa, että joku narkomaani kannabispäissään ajaa jonkun koululaisen päältä.

    • -

      Itse kuolin kun kokeilin kannabista ensimmäisen kerran

    • OC-jesse

      Kaikki huumeet laillisiksi. Ainoa tapa ehkäistä päihdeongelmia ja päihteiden haittavaikutuksia. Kieltolain tiukentaminen lisää päihteiden haittavaikutuksia, mutta ei vaikuta yhtä merkittävästi käyttöön.

      Toinen vaihtoehto on julistaa kansan käyttöön ainoastaan kolme huumetta:

      1. elämä
      2. jeesus
      3. oksikodoni

    • Moi /b/

      Anna sille seksii nii se lopettaa kuolemisen

    • kannabis ei oo vaarallin

      Ette te paskat ymmärrä ettei kannabiksessa oo mitään vaara????? Eikä kannabista voi piikittää. Vain polttaa ja syödä. Alkoholi ja muut huumeet on viisisataa kertaa vaarallisempia ku kannabis. Tupakkakin on vaarallisempi. Kukaan ei muuten ikinä kuollut kannabiksen takia. Yliannostus on mahdoton kannabiksen käytössä. Toivottavasti aloitus on vain provo.

    • kannabis ei oo vaarallin

      Ette te paskat ymmärrä ettei kannabiksessa oo mitään vaara????? Eikä kannabista voi piikittää. Vain polttaa ja syödä. Alkoholi ja muut huumeet on viisisataa kertaa vaarallisempia ku kannabis. Tupakkakin on vaarallisempi. Kukaan ei muuten ikinä kuollut kannabiksen takia. Yliannostus on mahdoton kannabiksen käytössä. Toivottavasti aloitus on vain provo.

      • pajautus lailliseks

        "vain polttaa ja syödä" mites juominen esim. Green dragon. Sitten on vielä vaporisointi eli haihduttaminen


    • Parantunutpilvestä

      Kokeilin kerran kannabista nuorena. Jouduin kahdeksi viikoksi psykoosiin. Onneksi
      isäni löysi minut metsästä harhailemasta ja vei minut pakkohoitoon.

      • ripale1

        ei olis pitäny löytää!!! yksi apina vähemmän


      • Pajauttelija

        sinä kyllä oot paljo muutaki nauttinu, jos pääset kannabiksesta psykoosiin IDIOOTTI


      • Anonyymi

        Olisit ottanut kompassin ja kartan mukaan. Tässä tapauksessa suunnistus kurssi olisi ollut parempi vaihtoehto pakko hoidon sijaan. :-)


    • Autopuolen ammattila

      Veljeni oli kannabisriippuvainen, ja kävi vielä töissäkin. Ties mitä vaaratilanteita aiheutti kun viikonlopun jäljiltä lääkärin aivot olivat aivan kannabispöhnässä. Onneksi sai potkut ja menetti lupansa kun paljastin hänet yhteiskunnan vuoksi. Sittemmin hän löysi viinan, vaikka näyttää siltä että kannabiksen vieroitusoireet ovat aikamoiset kun näyttää voivan aika huonosti sen jälkeen kun lopetti kannabiksen käytön, ja siirtyi viinaan.

      • jepulistaa

        jos puhut totta, niin sinähän sen veljesi juomiskierteeseen ajoit.


    • niinn...

      ylilauta v2...

      • Arrto Pula

        Mitäs tuolla sitten on


    • b dj hei

      Minä puolestani löysin poikani nuuskaamasta pilsneriä. Järjestin siitä paikasta itseeni kohdistuvan huostaanoton koska olen niin huono vanhempi.

    • -

      Vai ei kukaan ole kuollut kannabiksen takia, vuosikymmenen VITSI,ne nimittäin kuolee oman käden kautta kun se viimeinen järki haihtuu pössy savun mukana.Tutun kavereista 4 teki harakirin yks hyppäs katolta yks hukkui jokeen tässä esim. miten käy

    • UskojaUrheilu
      • Jan Vängtokte

        Kerron nyt järkyttävän tarinan, joka toivottavasti saa muutamankin'
        liberaali-hipin' ajattelemaan asioita. Ensimmäinen kannabiskokeiluni tapahtui
        nimittäin kesällä 2000, kun olin 20-vuotias. Ystäväni Make, joka oli jo
        pitkään kehunut kokemuksillaan 'pilven' parissa, oli saanut minutkin
        kiinnostuneeksi aineesta, vaikka tunsinkin pelkoa kaikkia näitä myrkkyjä
        kohtaan. Olin kuitenkin utelias tutustumaan itse asiaan. Yläasteen
        terveystunnilla meille oli kerrottu, että jo 0.1 grammaa 'hasaa' aiheuttaa
        ankaran psykoosin, josta ei toivu ehkä koskaan. Suuremmat annokset veisivät
        todennäköisesti hengen niin nopeasti, että avun kutsumista ei kannattaisi edes
        yrittää. Tiesin, että 'ganja' on täysin arvaamaton käsikranaatti.

        Olin silloin kuitenkin nuori, villi ja innostunut kaikesta uudesta. Kun Make
        oli useamman kuukauden 'rännityksen' jälkeen vielä elossa, päätin uskaltautua
        kokeilemaan ainetta. Olisinpa silloin tiennyt, että lapsellinen uteliaisuuteni
        tulisi kiskaisemaan minut suoraan helvettiin.

        Oli leuto, viileähkö alkavan kesäkuun ilta Espoossa, kun Make soitti. 'Tuupa
        tänne, mulla on sulle jotain spesiaalia', hän ilmoitti äänellä, joka ei
        jättänyt mitään epäilyksiä. Hän aikoi tutustuttaa minut hashiksen maailmaan,
        jossa järjen ja hengen säilyttäminen oli kuin kapealla orrella tasapainoilua.
        Enkä voinut vastustaa houkutusta.

        Pyöräilin hermostuneena vartin matkan Maken kämpälle. Hänen vanhempansa olivat
        juuri lähteneet Kreikkaan alkaneen kesäloman kunniaksi, joten pelkoa
        'käryämisestä' ei ollut. Ruskeatiilinen espoolaiskerrostalo näytti leppeän
        rauhoittavalta, ilmapiirissä mikään ei ennustanut sitä, että talon sisällä
        leikittiin maailman ehkä vaarallisimman aineen kanssa. Kipusin kolmanteen
        kerrokseen ja soitin ovikelloa. Make tuli avaamaan ja menimme nopeasti
        sisälle, lukiten oven huolellisesti perässämme.

        Menimme Maken huoneeseen, ja istuuduin lattialle seuraamaan hänen
        työskentelyään. 'Tänään vedetään kunnon tötsyt', hän sanoi ja veti yöpöydän
        ylälaatikosta esiin palan 'laattaa'. Vapisin pelosta ja odotuksesta. Tuo
        pienestä muovipussista tuijottava harmahtava kikkare näytti niin
        merkityksettömältä, mutta siitä uhoava pahuus ja houkuttelevuus täytti koko
        huoneen väreilyllään. Aloin tuntea paniikkia, mutta tiesin että tässä
        vaiheessa ei enää voinut perääntyä. 'Pilvi' veti meitä vastustamattomasti
        puoleensa. Maken, paatuneen THC-addiktin, silmät kiiluivat jo odotuksesta. Hän
        saisi pian 'fiksinsä', sen ainoan täyttymyksen mitä hasanarkkari tuntee.

        Make irroitti 'laatasta' kaksi 'murua' ja seivästi ne nuppineulan kärkiin. Hän
        ojensi minulle toisen neulan ja tupakansytyttimen. 'Lämmität vaan sitä palaa
        ja veät henkees', Make opasti. 'Älä päästä höyryjä hukkaan!' hän lisäsi
        sielunsa myyneen narkkarin ahnaalla äänensävyllä.

        Käteni vapisivat niin, että pelkäsin 'murun' putoavan neulan pästä. En voinut
        ymmärtää, että minä, hyvämaineinen nuori, olin tässä rikkomassa Suomen lakia
        ja isäni opetuksia vastaan. 'Pilveen älä ******* ikinä koske, se on pahinta
        huumetta', oli isä usein örissyt kaljapöhnässä sohvalla ennen sammumistaan,
        Riitta Väisäsen jutellessa kotoisasti televisiossa. Hänen elämänviisautensa
        sai minut silloin hymyilemään luottamuksesta. Ja tässä sitä nyt oltiin,
        nuoruuden vimmalla rikkomassa näitä kullanarvoisia neuvoja vastaan.


      • Jan Vängstoke
        Jan Vängtokte kirjoitti:

        Kerron nyt järkyttävän tarinan, joka toivottavasti saa muutamankin'
        liberaali-hipin' ajattelemaan asioita. Ensimmäinen kannabiskokeiluni tapahtui
        nimittäin kesällä 2000, kun olin 20-vuotias. Ystäväni Make, joka oli jo
        pitkään kehunut kokemuksillaan 'pilven' parissa, oli saanut minutkin
        kiinnostuneeksi aineesta, vaikka tunsinkin pelkoa kaikkia näitä myrkkyjä
        kohtaan. Olin kuitenkin utelias tutustumaan itse asiaan. Yläasteen
        terveystunnilla meille oli kerrottu, että jo 0.1 grammaa 'hasaa' aiheuttaa
        ankaran psykoosin, josta ei toivu ehkä koskaan. Suuremmat annokset veisivät
        todennäköisesti hengen niin nopeasti, että avun kutsumista ei kannattaisi edes
        yrittää. Tiesin, että 'ganja' on täysin arvaamaton käsikranaatti.

        Olin silloin kuitenkin nuori, villi ja innostunut kaikesta uudesta. Kun Make
        oli useamman kuukauden 'rännityksen' jälkeen vielä elossa, päätin uskaltautua
        kokeilemaan ainetta. Olisinpa silloin tiennyt, että lapsellinen uteliaisuuteni
        tulisi kiskaisemaan minut suoraan helvettiin.

        Oli leuto, viileähkö alkavan kesäkuun ilta Espoossa, kun Make soitti. 'Tuupa
        tänne, mulla on sulle jotain spesiaalia', hän ilmoitti äänellä, joka ei
        jättänyt mitään epäilyksiä. Hän aikoi tutustuttaa minut hashiksen maailmaan,
        jossa järjen ja hengen säilyttäminen oli kuin kapealla orrella tasapainoilua.
        Enkä voinut vastustaa houkutusta.

        Pyöräilin hermostuneena vartin matkan Maken kämpälle. Hänen vanhempansa olivat
        juuri lähteneet Kreikkaan alkaneen kesäloman kunniaksi, joten pelkoa
        'käryämisestä' ei ollut. Ruskeatiilinen espoolaiskerrostalo näytti leppeän
        rauhoittavalta, ilmapiirissä mikään ei ennustanut sitä, että talon sisällä
        leikittiin maailman ehkä vaarallisimman aineen kanssa. Kipusin kolmanteen
        kerrokseen ja soitin ovikelloa. Make tuli avaamaan ja menimme nopeasti
        sisälle, lukiten oven huolellisesti perässämme.

        Menimme Maken huoneeseen, ja istuuduin lattialle seuraamaan hänen
        työskentelyään. 'Tänään vedetään kunnon tötsyt', hän sanoi ja veti yöpöydän
        ylälaatikosta esiin palan 'laattaa'. Vapisin pelosta ja odotuksesta. Tuo
        pienestä muovipussista tuijottava harmahtava kikkare näytti niin
        merkityksettömältä, mutta siitä uhoava pahuus ja houkuttelevuus täytti koko
        huoneen väreilyllään. Aloin tuntea paniikkia, mutta tiesin että tässä
        vaiheessa ei enää voinut perääntyä. 'Pilvi' veti meitä vastustamattomasti
        puoleensa. Maken, paatuneen THC-addiktin, silmät kiiluivat jo odotuksesta. Hän
        saisi pian 'fiksinsä', sen ainoan täyttymyksen mitä hasanarkkari tuntee.

        Make irroitti 'laatasta' kaksi 'murua' ja seivästi ne nuppineulan kärkiin. Hän
        ojensi minulle toisen neulan ja tupakansytyttimen. 'Lämmität vaan sitä palaa
        ja veät henkees', Make opasti. 'Älä päästä höyryjä hukkaan!' hän lisäsi
        sielunsa myyneen narkkarin ahnaalla äänensävyllä.

        Käteni vapisivat niin, että pelkäsin 'murun' putoavan neulan pästä. En voinut
        ymmärtää, että minä, hyvämaineinen nuori, olin tässä rikkomassa Suomen lakia
        ja isäni opetuksia vastaan. 'Pilveen älä ******* ikinä koske, se on pahinta
        huumetta', oli isä usein örissyt kaljapöhnässä sohvalla ennen sammumistaan,
        Riitta Väisäsen jutellessa kotoisasti televisiossa. Hänen elämänviisautensa
        sai minut silloin hymyilemään luottamuksesta. Ja tässä sitä nyt oltiin,
        nuoruuden vimmalla rikkomassa näitä kullanarvoisia neuvoja vastaan.

        Make kuljetti jo 'sytkärin' liekkiä lähelle omaa 'biittiään'. Katselin
        kauhulla, kun hän hengitti ahnaasti siitä nousevaa valkoista savua. Seurasin
        hänen esimerkkiään, pelkoni voittaen lämmitin omaa 'palaani', ja vedin
        varovasti huuruja sieraimiini.

        Kun olin ensikertalainen, 'kama' jysähti välittömästi aivoihini kuin miljoona
        volttia. Vartaloni taipui kaareksi taaksepäin kipunoivan, euforisen ekstaasin
        täyttäessä jokaisen soluni. Rojahdin selälleni huoneen lattialle. Huone pyöri
        ympärilläni, seinät aaltoilivat ja täyttyivät uskomattomista
        kaleidoskooppisista kuvioista. Maken kasvot muuttuivat demonisiksi, huudahdin
        kauhusta nähdessäni hänet. Yritin liikkua, mutta 'hasa' oli täysin tuhonnut
        kaikki psykomotoriset toimintoni, enkä pystynyt kuin heikkoihin nykäyksiin.
        Melkein kuolin pelosta, kun hallusinaatioissani luulin pikajunan ajavan
        päälleni, mutten kyennyt edes kierähtämään syrjään. Seuraavaksi kuvittelin
        silmieni olevan lasia ja olisin varmasti repinyt ne irti, jos käteni olisivat
        toimineet. Sitten 'trippini' muuttui yhä hurjemmaksi, irtosin ruumiistani ja
        leijailin ympäri huonetta, katsellen peloissani kuinka 'Make-demoni'
        karjahteli ja nytkähteli lattialla kouristusten vallassa. Sitten tajuntani
        sumeni.

        Heräsin viikkoja myöhemmin sairaalassa. Olin selvinnyt kokeilustani hengissä.
        Make oli lähtenyt joukostamme sinä iltana, hän oli vetänyt sellaiset
        'hasaövärit' että oli hoitajien mukaan muuttunut kokonaan mustaksi,
        vaahtoavaksi massaksi. Normaalia elämää en minäkään enää koskaan pystyisi
        elämään 'dullan' kokonaan vietyä keskittymiskykyni ja muistini. Lisäksi
        jalkani ja vasen käteni täytyi amputoida THC:n aiheuttaman verisuonitukoksen
        ja kuolion vuoksi. Mutta Jumalalle kiitos, olin vielä hengissä. Ja myöhemmin
        sain kokea, että huumehelvetistä voi todella toipua - uskoni Jumalaan
        vahvistui, sain töitä Valittujen Palojen toimittajana ja kiertävänä
        huumeasiantuntijana. Kerron yläastelaisille järkyttävistä kokemuksistani ja
        toivon, ettei yhdenkään nuoren tarvitse käydä niin lähellä 'rajaa' kuin
        minun.

        MUISTA - 'HASA' TAPPAA AINA


      • Mari J. Vaasa-Pilvi
        Jan Vängstoke kirjoitti:

        Make kuljetti jo 'sytkärin' liekkiä lähelle omaa 'biittiään'. Katselin
        kauhulla, kun hän hengitti ahnaasti siitä nousevaa valkoista savua. Seurasin
        hänen esimerkkiään, pelkoni voittaen lämmitin omaa 'palaani', ja vedin
        varovasti huuruja sieraimiini.

        Kun olin ensikertalainen, 'kama' jysähti välittömästi aivoihini kuin miljoona
        volttia. Vartaloni taipui kaareksi taaksepäin kipunoivan, euforisen ekstaasin
        täyttäessä jokaisen soluni. Rojahdin selälleni huoneen lattialle. Huone pyöri
        ympärilläni, seinät aaltoilivat ja täyttyivät uskomattomista
        kaleidoskooppisista kuvioista. Maken kasvot muuttuivat demonisiksi, huudahdin
        kauhusta nähdessäni hänet. Yritin liikkua, mutta 'hasa' oli täysin tuhonnut
        kaikki psykomotoriset toimintoni, enkä pystynyt kuin heikkoihin nykäyksiin.
        Melkein kuolin pelosta, kun hallusinaatioissani luulin pikajunan ajavan
        päälleni, mutten kyennyt edes kierähtämään syrjään. Seuraavaksi kuvittelin
        silmieni olevan lasia ja olisin varmasti repinyt ne irti, jos käteni olisivat
        toimineet. Sitten 'trippini' muuttui yhä hurjemmaksi, irtosin ruumiistani ja
        leijailin ympäri huonetta, katsellen peloissani kuinka 'Make-demoni'
        karjahteli ja nytkähteli lattialla kouristusten vallassa. Sitten tajuntani
        sumeni.

        Heräsin viikkoja myöhemmin sairaalassa. Olin selvinnyt kokeilustani hengissä.
        Make oli lähtenyt joukostamme sinä iltana, hän oli vetänyt sellaiset
        'hasaövärit' että oli hoitajien mukaan muuttunut kokonaan mustaksi,
        vaahtoavaksi massaksi. Normaalia elämää en minäkään enää koskaan pystyisi
        elämään 'dullan' kokonaan vietyä keskittymiskykyni ja muistini. Lisäksi
        jalkani ja vasen käteni täytyi amputoida THC:n aiheuttaman verisuonitukoksen
        ja kuolion vuoksi. Mutta Jumalalle kiitos, olin vielä hengissä. Ja myöhemmin
        sain kokea, että huumehelvetistä voi todella toipua - uskoni Jumalaan
        vahvistui, sain töitä Valittujen Palojen toimittajana ja kiertävänä
        huumeasiantuntijana. Kerron yläastelaisille järkyttävistä kokemuksistani ja
        toivon, ettei yhdenkään nuoren tarvitse käydä niin lähellä 'rajaa' kuin
        minun.

        MUISTA - 'HASA' TAPPAA AINA

        älkää hipit käyttäkö heinää, käyttäkää mieluummi polakkaa niin värit näyttäytyy kauniimpina ja saatte hymyn huuleen, moran kylkeen ja munaa perseesee


      • franz sköggelshous
        Mari J. Vaasa-Pilvi kirjoitti:

        älkää hipit käyttäkö heinää, käyttäkää mieluummi polakkaa niin värit näyttäytyy kauniimpina ja saatte hymyn huuleen, moran kylkeen ja munaa perseesee

        kerron teille esimerkin marista. se oli synkkä ja myrskyinen ilta ja olin siis varsin sekavassa tilassa. päädyin rakastelemaan nukkuvan 11-vuotiaan lapsen kanssa ja jopa pidin siitä. lapsen nimi on mari, siitä esimerkki. nykyään olemme onnellisesti kihloissa. PIRI TOIMII.


      • MakeX3
        Jan Vängstoke kirjoitti:

        Make kuljetti jo 'sytkärin' liekkiä lähelle omaa 'biittiään'. Katselin
        kauhulla, kun hän hengitti ahnaasti siitä nousevaa valkoista savua. Seurasin
        hänen esimerkkiään, pelkoni voittaen lämmitin omaa 'palaani', ja vedin
        varovasti huuruja sieraimiini.

        Kun olin ensikertalainen, 'kama' jysähti välittömästi aivoihini kuin miljoona
        volttia. Vartaloni taipui kaareksi taaksepäin kipunoivan, euforisen ekstaasin
        täyttäessä jokaisen soluni. Rojahdin selälleni huoneen lattialle. Huone pyöri
        ympärilläni, seinät aaltoilivat ja täyttyivät uskomattomista
        kaleidoskooppisista kuvioista. Maken kasvot muuttuivat demonisiksi, huudahdin
        kauhusta nähdessäni hänet. Yritin liikkua, mutta 'hasa' oli täysin tuhonnut
        kaikki psykomotoriset toimintoni, enkä pystynyt kuin heikkoihin nykäyksiin.
        Melkein kuolin pelosta, kun hallusinaatioissani luulin pikajunan ajavan
        päälleni, mutten kyennyt edes kierähtämään syrjään. Seuraavaksi kuvittelin
        silmieni olevan lasia ja olisin varmasti repinyt ne irti, jos käteni olisivat
        toimineet. Sitten 'trippini' muuttui yhä hurjemmaksi, irtosin ruumiistani ja
        leijailin ympäri huonetta, katsellen peloissani kuinka 'Make-demoni'
        karjahteli ja nytkähteli lattialla kouristusten vallassa. Sitten tajuntani
        sumeni.

        Heräsin viikkoja myöhemmin sairaalassa. Olin selvinnyt kokeilustani hengissä.
        Make oli lähtenyt joukostamme sinä iltana, hän oli vetänyt sellaiset
        'hasaövärit' että oli hoitajien mukaan muuttunut kokonaan mustaksi,
        vaahtoavaksi massaksi. Normaalia elämää en minäkään enää koskaan pystyisi
        elämään 'dullan' kokonaan vietyä keskittymiskykyni ja muistini. Lisäksi
        jalkani ja vasen käteni täytyi amputoida THC:n aiheuttaman verisuonitukoksen
        ja kuolion vuoksi. Mutta Jumalalle kiitos, olin vielä hengissä. Ja myöhemmin
        sain kokea, että huumehelvetistä voi todella toipua - uskoni Jumalaan
        vahvistui, sain töitä Valittujen Palojen toimittajana ja kiertävänä
        huumeasiantuntijana. Kerron yläastelaisille järkyttävistä kokemuksistani ja
        toivon, ettei yhdenkään nuoren tarvitse käydä niin lähellä 'rajaa' kuin
        minun.

        MUISTA - 'HASA' TAPPAA AINA

        Kyllä jäbät liioittelette mun osuutta näissä "geimeissä". Ihan ite otitte omat tötsynne, eikä ne vaikutuksetkaan niin pahoja olleet - ainakaan silloin - myöhemmin ootte ehkä värittäneet.


      • Herranjestas! Enpä ole tuotakaan nähnyt vuosiin!

        Poliisiin on helppo ottaa yhteyttä. [email protected]. Tai näin oli ainakin 2004 jolloin lähetin (oletettavasti olemassaolevalle) ylikonstaapeli Piiroselle allaolevan viestin - ihan jopa omalla nimelläni. Kahdeksan vuotta, eikä vastausta ole kuulunut... kokeillaanpa uudelleen :-)

        Näin jälkeenpäin katsottuna yksi kysymyksistä on puutteellinen. Mitkähän mahtavat olla ne suuryritykset Suomessa joita johtavat - kuten Piironen väittää - alkoholistit?

        Mikäli näitä todella on, millaisen viestin haluaa Suomen poliisi antaa nuorillemme julistamalla tällaista asiaa julkisesti? Onko viesti se että alkoholismi on ihan okei juttu?



        Arvoisa ylikonstaapeli,

        olen tutustunut kirjoittamaanne aineistoon osoitteessa
        http://www.uskojaurheilu.fi/2004/huume/info.html.

        Olen pannut merkille, että sivulla tarjottu informaatio kannabiksesta
        on räikeässä ristiriidassa YK:n, EMCDDA:n sekä kotimaisten STAKESin ja
        Terveyden Edistämisen Keskus RY:n tarjoaman informaation kanssa.
        Kunnioittaen tiedustelen, mistä tämä ristiriita johtuu? Miksi em.
        instanssit eivät esitä kannabista lainkaan sellaisessa valossa kuin
        Te?

        Lisäksi olen pannut merkille lausuman "Suomessa on lukuisia
        suuryrityksiä, joita johtaa alkoholisti mutta ei ainuttakaan
        sellaista, jonka johtajana on kannabiksen vakiokäyttäjä!!!!".
        Huomioonottaen kannabiksen laittomuus kukaan sen vakiokäyttäjä ei
        Suomessa sellaiseksi tunnustaudu, joten mistä tällainen tieto on
        peräisin ja miten tämä väite on perusteltavissa?

        Kun otetaan huomioon, että esim. Steve Jobs (Apple Computersin
        perustaja ja nykyinen CEO), Al Gore (Yhdysvaltain entinen
        varapresidentti) ja Carl Sagan (historian suurimpia astronomeja ja
        fyysikoita) ovat tunnustautuneita marijuanan käyttäjiä, väite tuntuu
        vähintään epäilyttävältä. Mitkä mahtavat olla nämä suuryritykset,
        joiden johdossa on alkoholisti, tai ketä nämä mainitut henkilöt ovat?

        Mikäli kannabis on todella niin vaarallinen substanssi kuin
        kirjoittamanne teksti antaa ymmärtää, mistä johtuu, että EU:n tasolla
        on koko 2000-luvun ajan yritetty muuttaa lainsäädäntöä niin, että
        kannabis erotetaan muista laittomista päihteistä?


      • ghjkkj
        Jan Vängstoke kirjoitti:

        Make kuljetti jo 'sytkärin' liekkiä lähelle omaa 'biittiään'. Katselin
        kauhulla, kun hän hengitti ahnaasti siitä nousevaa valkoista savua. Seurasin
        hänen esimerkkiään, pelkoni voittaen lämmitin omaa 'palaani', ja vedin
        varovasti huuruja sieraimiini.

        Kun olin ensikertalainen, 'kama' jysähti välittömästi aivoihini kuin miljoona
        volttia. Vartaloni taipui kaareksi taaksepäin kipunoivan, euforisen ekstaasin
        täyttäessä jokaisen soluni. Rojahdin selälleni huoneen lattialle. Huone pyöri
        ympärilläni, seinät aaltoilivat ja täyttyivät uskomattomista
        kaleidoskooppisista kuvioista. Maken kasvot muuttuivat demonisiksi, huudahdin
        kauhusta nähdessäni hänet. Yritin liikkua, mutta 'hasa' oli täysin tuhonnut
        kaikki psykomotoriset toimintoni, enkä pystynyt kuin heikkoihin nykäyksiin.
        Melkein kuolin pelosta, kun hallusinaatioissani luulin pikajunan ajavan
        päälleni, mutten kyennyt edes kierähtämään syrjään. Seuraavaksi kuvittelin
        silmieni olevan lasia ja olisin varmasti repinyt ne irti, jos käteni olisivat
        toimineet. Sitten 'trippini' muuttui yhä hurjemmaksi, irtosin ruumiistani ja
        leijailin ympäri huonetta, katsellen peloissani kuinka 'Make-demoni'
        karjahteli ja nytkähteli lattialla kouristusten vallassa. Sitten tajuntani
        sumeni.

        Heräsin viikkoja myöhemmin sairaalassa. Olin selvinnyt kokeilustani hengissä.
        Make oli lähtenyt joukostamme sinä iltana, hän oli vetänyt sellaiset
        'hasaövärit' että oli hoitajien mukaan muuttunut kokonaan mustaksi,
        vaahtoavaksi massaksi. Normaalia elämää en minäkään enää koskaan pystyisi
        elämään 'dullan' kokonaan vietyä keskittymiskykyni ja muistini. Lisäksi
        jalkani ja vasen käteni täytyi amputoida THC:n aiheuttaman verisuonitukoksen
        ja kuolion vuoksi. Mutta Jumalalle kiitos, olin vielä hengissä. Ja myöhemmin
        sain kokea, että huumehelvetistä voi todella toipua - uskoni Jumalaan
        vahvistui, sain töitä Valittujen Palojen toimittajana ja kiertävänä
        huumeasiantuntijana. Kerron yläastelaisille järkyttävistä kokemuksistani ja
        toivon, ettei yhdenkään nuoren tarvitse käydä niin lähellä 'rajaa' kuin
        minun.

        MUISTA - 'HASA' TAPPAA AINA

        Paska puhetta.


      • luotan

        uskojaurheilu?näyttää todella luotettavalta.luotettavalta.luotettavalta


      • luotan

        uskojaurheilu?näyttää todella luotettavalta.luotettavalta.luotettavalta


    • Väinö Väre

      Onko kannabista jo alettu tykittämään suoneen vai mikä tämä kannabispiikki on?
      Itse pyydän kaveria puhaltamaan savut pillillä peräsuoleeni, imeytyy nopeasti ja pärisee kovempaa.

    • Entinen narkomaani

      Onneksi lopetin omat kannabispoltteluni, eihän kukaan olisi jaksanut sitä hyvän fiiliksen ja rauhan tunnetta kokoajan. Kun polttelin,niin aika meni leffojen, musiikin ja hyvän ruuan parissa sekä kavereiden kanssa jutellessa, eikä mennyt koskaan rahaa viinaan,mutta onneksi lopetin. Koska juon nyt kuin jokaisen rehdin suomalaisen kuuluuki, eli viikonlopun molempina päivinä, vieläpä sellaiset kännit että en muista olenko tapellut nakkikioskilla tai parhaan kaverin kanssa,taikka olenko jälleen oksentanut taksin takapenkille tai jms.
      Mutta hyvä puoli siinä on että AINA voi todeta olleensa niin humalassa ja jokainen antaa aina anteeksi tekosi.
      Muistakaa että viinan ansiosta taloutemme pysyy kurissa.

      • Voi näitä ihmisiä

        Tässä todistetaan miten pellejä ihmiset ovat. "Mutta hyvä puoli siinä on että AINA voi todeta olleensa niin humalassa ja jokainen antaa aina anteeksi tekosi." Tämä ei ole tekosyy siihen että hakkasit kännissä vaimoasi ja lapsiasi.


    • ei enää

      kerran kokeilin kipuun.tuli paskat fiilikset ja ei toista kertaa ole tullut testattua.

    • Petri S.

      Meikäläinen koitti joskus nuoruusvuosinani 70-luvulla kannabista. Ei siinä mitään ihan hauska ilta oli , mutta seuraavana aamuna oli kauhea päänsärky ja menin sitten muutaman kivuliaan päivän jälkeen lääkäriin ja aivosyöpähän siellä päänupissa oli. Nyt olen onneksi hengissä, mutta kuulo lähti ja toisesta silmästä näkö. Alkoholi ja polakka onneksi auttaa kipuihin :)

    • no more

      Jos polttaa päivittäin hasista tai marihuonaa niin se on samankaltainen asia kun jois viinaa päivittäin. Ideahan on, että pää menee sekaisin.

      Olen itse polttanut pilveä nuorempana. Aluksi oli älyttömän hauskaa ja pilvestä tuli hyvät fiilikset. Jossain vaiheessa polttelusta rupes tulemaan ahdistavia ja vainoharhaisia tuntemuksia, joten päätin lopettaa.

      Joillekin kannabis sopii kohtuudella käytettynä niin kuin alkoholi.
      En tuomitse pilven polttoa. Tosin se on laitonta Suomessa, joten kannattaa miettiä mihin ryhtyy.

      Marihuonan ja psykoosin välillä on todistettu olevan yhteys.

      • viina mies

        puhut ny dorka ihan fftpopicista kyse ei ollu mistäänpolttamissesta, vaan piikityksestä!!! suonen sisäinen käytytö on aina tuhat kertaa vaarallisempaa kuin polttamine, ja aiheuttaa pahimman riippuvuudem ihan sama millä kamoilla!!

        sit ja toiseks jauhat paskaa "Jos polttaa päivittäin hasista tai marihuonaa niin se on samankaltainen asia kun jois viinaa päivittäin. Ideahan on, että pää menee sekaisin." jos psaat ees lukea alotuksen, niin kyse ei ollut mistään hasiskesta tai marihuonasta, vaan kannabiksesta!!! tule vsata sit pätemään ku ees tajuut mistä puhut ja tiiöt jostain jotain!!! vittu mitä paskaa...........


    • pojaton äiti

      olen menettänyt ihanan poikani kannabikselle- tilalle sain agressiivisen,vainoharhaisen,velkaantuneen,masentuneen kummajaisen joka katsoo tyhjällä katseella eteenpäin näkemättä mitään ja ei ymmärrä puhetta. hän ei myöskään muista mitään eikä välitä mistään eikä kenestäkään. hän ehti käyttää kyseistä huumetta n.2 vuotta ennen kuin ymmärsin mistä on kyse, käyttö on ollut viikoittaista. hänen ulkonäkönsä on myös muuttunut, hänen kasvonsa ovat harmaat ja laihat, silmänaluset todella mustat ja silmien pupillit joko epänormaalin suuret tai pienet, lisäksi kannabis aiheutti hänelle epilepsian. Myönnän tappioni- minä hävisin ja kannabis voitti, mitään ei ole enää tehtävissä poikani hyväksi.

      • hahahahahaahahahahaa

        lol


      • jkjkjkjkjkj

        Poikasi on kyllä sekaantunut muuhun kun kannabikseen.


    • riuttala76

      Niin eihän kannabikseen sinänsä oikein voi kuolla, mut onhan se kyl jossain psykoosissa mahdollista kuvitella vaikka mitä outoa ja mahdollisesti aiheuttaa itselleen hengenvaarallista vahinkoa. Kyl mäkin kuukausien pössyttelyn jälkeen lähdin kesäpäivänä kävelemään pelkät alushousut jalassa ja kuvittelin olevani papukaija. Lentää en sentään yrittänyt. No hoitojaksolle psykiatriseen sairaalaanhan mut sit pian kiikutettiinkin.

    • Lol

      Makoisat yönaurut sain tätä ketjua lukiessani, kiitos. :)

    • 432534565
      • sry täst :)

        kannabiksen yli annostuksen saa jos pössyttelee 1500 pound 15 minas


    • hrrew

      näille huumesodan tukijoille pitäisi työntää käynnissä oleva moottorisaha perseeseen.

    • Älä sössi

      No jos lyöt hasisöljyä hihaan niin varmaan lähtee henki, tai on vähintään epäterveellistä. Ja muutenkin kannabistuotteet ovat hengenvaarallisia (esim. kilo lällää tippuu päähän).

    • keep the balance

      Lopettakaa toi paska jauhaminen että Nolla ihmistä kuolee joka vuosi kannabikseen käyttöön.
      En sano et olisin kannabista vastaan toivon että se laillistetaan ehdottomasti koska ei ikinä voi tietää Mitä lakkaa siihen sun poistoihin on laitettu.
      mielummin kasvattaisin kukkaa omassa puutarhassani ja tietäisin mitä siihen on laitettu kuin ostaisin joltakin kasvattajalta.
      Totuus on se että Too much everything makes you addict ja se vie sut pois todellisuudesta niin kuin alkoholi,heroiini, lämpimät suihkut ja mikä tahansa hyvältä tuntuva huume/aine.

    • 420fa

      Edellisessä kommentissa on kyllä hyvä pointti, että liikakäytöllä mikään aine tai oikeastaan MIKÄÄN ei ole hyväksi.

      Mutta, se, ettei kannabikseen (huom, suoranaisesti kannabiksen aiheuttamaan myrkytykseen, yliannostukseen tms) ole kuollut ketään saattaa olla jopa totta, niin ainakin väitetään.

      SItä ei sitten lasketa, jos joku ajaa pilvessä autokolarin ja kuolee siihen, tai horjahtaa pilvessä jyrkänteeltä alas. Kannabis itsessään tuskin aiheuta kuolemaa, kuin ehkä erittäin ja erittäin harvoissa tapauksissa (Allergia, jos sellaista edes voi olla tai joku muu komplikaatio. En kyllä ole kuullut yhdestäkään tapauksesta joten tämä on silkkaa spekulaatiota)

    • Faktoja etsiville

      Minusta te ihmiset jotka tiedostaen kirjoitatte tuollaista sontaa julkiseen mediaan voisitte miettiä hieman ennen kuin julkaisette. Onhan trollaaminen hauskaa ja niille jotka jotain kannabiksesta tietävät nuo viestit ovat aika hauskoja.

      Miettikää kuitenkin niitä jotka tulevat täältä etsimään tietoa kannabiksesta ja lukevat noita teidän trolliviestejänne. Haluatteko oikeasti että ihmiset todellakin uskovat noita juttuja? (Yhtään en ihmettele jos satutte olemaan kasvattajia jotka eivät halua että valtio veisi pimeät tulonne ottamalla kannabiskaupan haltuunsa!)

      Lisätään loppuun että jos joku oikeasti faktoja kannabiksesta etsii niin olet väärässä paikassa. Kehotan myös pysymään erossa Irti Huumeista RY:n materiaaleista sillä heidän kantansa on että kannabis on myrkky vaikka tosiasiassa sen on todettu jopa parantavan syöpää, Lievittämään MS-taudin oireita ja ehkäisevän Alzhemeria kuin myös auttavan Parkinsonin tautiin.

      Pitäytykää virallisissa tutkimuksissa joita suorittavat oikeat tutkijat älkääkä uskoko naapurin pekkaa ellei pekka sitten satu olemaan Lääkäri.

    • NoZeroooo

      Ttuku näitä viestejä lukee :D Trollit heittää törkeää läppää ja Asperger-potilaat ottavat tosissaan, loistavaa!

      • piikitin eilen ensimmäis

        piikitin eilen ensimmäisen kerran kannabista. jäin koukkuun. ja kyllä muuten voi piikittää.


    • mike

      Ihan oikeesti. Tyhmä kysymykseni kuuluu, Eikö elämässä ole mitään muuta vaihtoehtoja kun alkoholi tai kannabis!! menkää vaikka vapaaehtoistyöhön Afrikkaan, jos tarvitsette sisältöä elämäänne

    • uskooKenTahtoo..

      hasisongelmaisille tarkoitetussa asuntolassa,jossa on syvällä hasishelvetissä kamppailevia miehiä,naisia.vanhuksia ei ole paljoa koska hasis tappaa nopeammin kuin luoti.ni mies oli polttanu hasaa ja vetäny korviketta(piipun karstaa)jo 3pv.mies sai kannarium-kohtauksen(viinalla se on delirium,kannarium on pahempi) ja puukotti neljä hengiltä ja yhtä löi lasibongilla vaarallisesti päähän.voi voi,suruliputus ja hasis vaati taas 4 uhria............

    • Anonyymi

      Kannabiksen voi käyttää eri tavoin.Mm.leipoa taikinaan ja syödä keksinä.Se on vaarallista.Mutta lopettaminen kannattaa.Psyykkisiä sairauksia edistää.Liikaa nähny niitä.

    • Anonyymi

      HUUTONAURUA!!!!!

    • Anonyymi

      Päihteitä käyttävien ihmisten tuomat harmit, Näiden perheet kärsivät ja varsinkin lasten elämä on ihan helvettiä, ei ruokaa , ei siisteyttä ei hygieniaa,ei turvallisuutta, Kauheaa elämää. ei paljon pahempaa voi olla . SUOMESSA KAUHISTELLAAN ELÄMÄÄ JOISSA OLLAAN SODAN JALOISSA MUTTA EI TÄMÄ OLE YHTÄÄN HELPOMPAA . Kaiken sen lisäksi kärsii naapurit , Kauhea löyhkä siivottomista kodeista ja älämölyt päälle . Sosiaali tädit kauhaen paineen alla kun satoja tapauksia ja henkilökuntaa liian vähän. Henkilökunta monesti saa lokaa ja uhkauksia kun joutuu puuttumaan.poliisit joutuvat usein menemään näiden surkeiden koteihin joissa kohtaavat mitä iljettävimpiä tilanteita ja aina vaan enemmissä määrin. Vankilat täynnä näitä päihteissä tyhmyyksiä tehneitä ja eipä siellä vankilan sisällä useinkaan mikään käyttö loppu. Nämä lapset monesti jatkavat tätä sukurasitetta kun ei ole muuta mallia nähnyt. Monesti on puhuttu kannabiksen hyväksymisestä ja alkoholin kuljettamisesta kotiin. EI MITÄÄN JÄRKEÄ, SOTE ei pysty lisäämään hoitoihin tarvittavaa henkilöstöä ei tiloja ja kaikki maksa mielettömiä summia vaan nyt jo lopetetaan näitä pisteitä. Samalla tilanne pahenee, huumeet ihan pikkulapsille arkipäivää javanhemmat käyttäjät rappiotilassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe