Mitä hemmetin peliä tämä nyt on? Finnairin Barcelonan lentoja lentää joku jämäfirma baltiasta? Mitä kieroilua tai kiertolaisuutta tämä on? Onko tämä nyt sitä yhteiskuntavastuuta Finnairilta että lennätetään jotain matalapalkkatyöläisiä omilla reiteillä?
MITÄ KURAA ON SMARTLYNX FINNAIRIN LENNOLLA?
70
3662
Vastaukset
- Tätä päivää
Niin, kaikkia lentoja ei lennetä omalla kalustolla.
- Kahvinmurunmuru
Laatu puhuu ja verot ja eläkkeet maksetaan kotimaan. Vai mitenssenyt oli?
Ihmettelenpä mikä on matkustajalle se lisäarvo jonka vuoksi (muka) kannattaisi valita Finnair. - a___p
eikö finnairin pitänyt ulkoistaa madridin reittinsä smartlynxille? vai onko tuo sen lisäksi?
- F-Kr
Mitä pahaa siinä on jos Finnair lähtee kimpaan halpalentoyhtiöiden kanssa, tai ryhtyy itse kuskeeraamaan asiakkiatansa sillipurkeilla, kunhan lentojen hinta on suhteessa palvelun laatuun. Siis matkustusmukavuuteen ja oheispalveluihin. Finnairin hinta ja Ryanairin palvelu ei liene menestyksekäs konsepti kovin pitkään.
- fwor
Smartlynx EI ole halpa
lentoyhtiö!!!!!Finnair on HALPAYHTIÖ ei ole mitään tarjoilua, mummut emännät(real fighters) missä vittu glamori on?. Jos ette tiedä smartlynxesta mitään sittn Haistakaa vittu ja suut kiinni. Kiitos:)
- täysin ymmärrettävää
Ulkolaisen tai kotimaisen henkilöstön palkkakuluero on 2000 e kokoluokkana.
Tekee 60 000 e kuukaudessa. Puhdasta voittoa.- loistava meininki
Tuo 2000 e syntyy vuorokaudessa ja yhden koneen osalta. Sitä mukaa kun reittejä siirtyy halppisyhtiöiden hoidettavaksi niin säästöt kasvaa.
Suomi on sairaan kallis valtio. Palkan sivukulut ja huippuverotus on ajanut maamme nollatilanteeseen. Kaikki mahdollinen teetetään ulkolaisilla. Paitsi valtion hallinto ja virkamiesarmeija..
- mitäihmettääää
Mitä tää nyt oikein on? En oo koskaa kuullukaa tälläsestä lentoyhtiöstä.
- reallysmartlynx
Viisas kettu se vaan on viisas! =D
- smartlynxi
reallysmartlynx kirjoitti:
Viisas kettu se vaan on viisas! =D
ei vaan fiksu ilves
- finnæir
maanantaina luki et smartlynx liikennöis barcelonan lennon mut sitte vaihtu finnairin a321 jostain syystä
- Leijona
Toinen Madridin lento lennetään Finskin koneella, toinen Smartlynx'illä. Finski haluaa liityntälentoja eurooppaan eikä omat koneet riitä. Normaalia toimintaa.
- Kkk kkk
Smart lynx, nyt finnair vittu oikeesti. Tuon alaarvoisempaa lentoyhtiötä tuskin löytyy koko euroopasta. Afrikasta löytyy paljonkin samantasoisia lentoyhtiöitä. Kannattaa varmaan maksaa itsensä kipeeksi finnairille ja sen jälkeen lentää jollain helvetin smart lynxillä jonka jälkeen Ryanairkin tuntuu kuninkaalliselta :) Finnairin taso laskee vuosi vuodelta kuin lehmän häntä :(
- törkeetä
Tämä on törkeää toimintaa Finnairilta. Pitää ensin maksaa Finskin sikamaiset hinnat ja sitten joutuu lentämään jollain halppisyhtiön koneella.
- timi
koettu on jakala oli;(
- höhhhh
Miks lauantaina finnairin kone ja arkipäivinä smartlynx?
- bcn
Jos koneita puuttuu, otetaan toinen yhtiö lentämään. Ihan tavallista lentoyhtiöiden toimintaa. Vaihtoehtona olisi ehkä lennon peruminen kokonaan.Eikö matkan tarkoitus ole päästä kohteesta A kohteeseen B? Joten mitä valitatte? Voittehan olla menemättä lennolle jos järjestely ei kiinnosta.
- Hihihiijijjjijijijijjj
Kyllä jos Lufthansalta ostaa lennot, ei tarvitse pelätä joutuvansa smart lynx lennolle. finnairin taso on vaan nykyään niin surkea että mikään ei enää yllätä :( Joutaisi mennä jo nurin finnairi.
- Pipiuuno
Haista sinä pitkä *aska. Jos tilaat rolls roycen ja saat ladan, oletko tyytyväinen? Olkoot miten tavallista toimintaa, palvelutason on pysyttävä sellaisena josta on myös maksettu. Toivottavasti joudut vastaavaan tilanteeseen, niin muistelet sitte omia sanojasi.
- xjfhjg
Kone on hirvee sillipurkki. 180 paikkainen a320
- p.........ele!
Käyttävät jo Budapestin lennoillakin jotain täysin valkoisia pommikoneita. Kapteeninkin englanti ns. hälyttävää
- JJ
Olin launtaina SmartLynxin lennolla Barcelonasta Helsinkiin eikä ole aikoihin, ehkä ikinä, pelottanut koneessa niin paljon. Igor Putolev teki koneella ihan ihme mooveja ja nosti jarruläpät pystyyn parissa tuhannessa metrissä. Eikös konetehojen pienentämisen pitäisi vielä riittää ilmassa hidastamiseen? Muutenkin palvelu oli huonoa ja toinen vessa rikki, joten märällä käytävällä seisoi porukkaa jonossa vielä pari minuuttia ennen laskeutumista, vaikka turvavyön merkkivalo oli palanut jo puolisen tuntia.
Kuulutukset olivat minimissä ja nekin todella huonolla englannilla. Mitenkähän kommunikointi lennonjohdon kanssa olevinaan sujuu? Matkustamohenkilökunnalle lentäjä kertoi tilanteet ilmeisesti latviaksi.- p......ele!
Taisi olla sama kapteeni Budapestin lennolla. Alussa tuntui että kenttä loppuu kesken ja laskeutuminen kesti tunnin. Näkyi kentällä olevan kiire tupakalle lopuksi, pelottikohan joku???
- Stay-bonus
Jo talvella kovalla hinnalla ostettu Finnairilta liput ja 27.9.2012 lento Madridiin. Yllätykseksi operaattorina "joku" SmartLynx. Latvian poika oli pultannut penkit niin tiheästi, ettei edes keskimittainen pystynyt kunnolla istumaan. Lentäjille tosiaan lisää englannin kielen opiskelua. Kuulutukset todella sekavia ja onnettomalla englannilla. Harvinaisen rajusti rytkäytettiin laskeutuminenkin! Vastuutonta ja lyhytnäköistä politiikkaa Finnairilta tälläinen yhteistyö! Hinta ja laatu olivat todella kaukana toisistaan.
- Ex-finnairin asiakas
Meilläkin kahden viikon päästä lento Budapestiin, eilen viesti että SmartLynx operoiva lentoyhtiö. Hienoa Finnair, tällähän ne asiakkaat pidetään tyytyväisinä. Vaihdettiin tänä vuonna vuosittaiset Puolan matkat jo toiselle lentoyhtiölle LOTille (Puola) koska Finnairin hinnat ovat törkeitä. Nyt olisi vielä tämä matka jäljellä ja sitten tulee tällainen ilmoitus joka nostattaa riemunkiljahdukset ylimmilleen. Ei helvetti.
- Ex- eiku...
Pitikö nimimerkkisi olla "Finnairin ex-asiakas"? Huomaatko eron?
Ratkaisusi vaihtaa arvokas vuosittainen Puolan reissusi tukee Finnairin Euroopan lentojen ulkoistussuunnitelmia. Osui ja upposi. Kuin veisi pässiä narussa. - Tappiot alas
Ex- eiku... kirjoitti:
Pitikö nimimerkkisi olla "Finnairin ex-asiakas"? Huomaatko eron?
Ratkaisusi vaihtaa arvokas vuosittainen Puolan reissusi tukee Finnairin Euroopan lentojen ulkoistussuunnitelmia. Osui ja upposi. Kuin veisi pässiä narussa.Finnair saisi ulkoistaa kaikki toimintansa, jotta kyseinen firma alkaisi joskus tuottamaan voittoakin. Säästyisi ehkä veronmaksajien rahoja ja saisi sijoittajatkin vastinetta sijoituksilleen, tällä konsepsilla ei onnistu, onhan se nyt jo nähty.
- Päiväkoti kutsuu?
Ex- eiku... kirjoitti:
Pitikö nimimerkkisi olla "Finnairin ex-asiakas"? Huomaatko eron?
Ratkaisusi vaihtaa arvokas vuosittainen Puolan reissusi tukee Finnairin Euroopan lentojen ulkoistussuunnitelmia. Osui ja upposi. Kuin veisi pässiä narussa.Taidat olla oikea markkinointistrategian ylipäällikkö, asiakkaiden karkottaminen vieraisiin leiriin ei ole tähänkään päivään mennessä tuonut omaan kassaan senttiäkään rahaa. Toivottavasti et ihan hetkeen ala ainakaan yrittäjäksi.
Parempi kun viet itseäsi narussa, typerät sanamuunnoksesi kertovat sinun olevan kuitenkin joku 18v propellihattu, joten napita nokkasi nuppuun, napero. - hyvä ville!
Päiväkoti kutsuu? kirjoitti:
Taidat olla oikea markkinointistrategian ylipäällikkö, asiakkaiden karkottaminen vieraisiin leiriin ei ole tähänkään päivään mennessä tuonut omaan kassaan senttiäkään rahaa. Toivottavasti et ihan hetkeen ala ainakaan yrittäjäksi.
Parempi kun viet itseäsi narussa, typerät sanamuunnoksesi kertovat sinun olevan kuitenkin joku 18v propellihattu, joten napita nokkasi nuppuun, napero.Ongelmahan on nyt, että kun Euroopan reitit ovatkin täynnä ja tuottavat voittoa ei firmassa voida ajaa aiempaa ulkoistusstrategiaa. Ellei kyseessä ole pysyvä muutos kannattavuudessa niin tämä sotkee pidempiaikaisten ratkaisujen eli ulkoistuksen tai partneroinnin eteenpäin viemistä. Jos siis Eurooppa kuitenkin alkaa olla riippakivi bisneksessä niin sama ongelma siis vain pitkittyy.
Mikä on mainitsemasi sanamuunnos? Tarkoitatko "ex-Finnairin asiakas" vs. "Finnairin ex-asiakas"? Finnair ei ole kadonnut mihinkään, joten ensimmäinen vaihtoehto on virheellinen.
18-v ei käy päiväkotia. Onko faktat hukassa?
Terv. menestyvä yrittäjä - -------
hyvä ville! kirjoitti:
Ongelmahan on nyt, että kun Euroopan reitit ovatkin täynnä ja tuottavat voittoa ei firmassa voida ajaa aiempaa ulkoistusstrategiaa. Ellei kyseessä ole pysyvä muutos kannattavuudessa niin tämä sotkee pidempiaikaisten ratkaisujen eli ulkoistuksen tai partneroinnin eteenpäin viemistä. Jos siis Eurooppa kuitenkin alkaa olla riippakivi bisneksessä niin sama ongelma siis vain pitkittyy.
Mikä on mainitsemasi sanamuunnos? Tarkoitatko "ex-Finnairin asiakas" vs. "Finnairin ex-asiakas"? Finnair ei ole kadonnut mihinkään, joten ensimmäinen vaihtoehto on virheellinen.
18-v ei käy päiväkotia. Onko faktat hukassa?
Terv. menestyvä yrittäjä^-- oli kyl sellasta tyhjänpäiväistä pätemistä että heikompia hirvittää ! Ei ihme jos suomalaisella yrittämisellä menee niin huonosti.
- Peräportti
Tappiot alas kirjoitti:
Finnair saisi ulkoistaa kaikki toimintansa, jotta kyseinen firma alkaisi joskus tuottamaan voittoakin. Säästyisi ehkä veronmaksajien rahoja ja saisi sijoittajatkin vastinetta sijoituksilleen, tällä konsepsilla ei onnistu, onhan se nyt jo nähty.
Eläke-Ilmarinen voisi perustaa uuden kauppapaikan asunnoille esim takaovi.com
- km-tehtaalle
------- kirjoitti:
^-- oli kyl sellasta tyhjänpäiväistä pätemistä että heikompia hirvittää ! Ei ihme jos suomalaisella yrittämisellä menee niin huonosti.
Joku valopää klikkaili äkkiä seitsemän miinusta. Etkö jaksanut enempää?
Hieno yleistäminen: jos "suomalaisella yrittämisellä" menee huonosti niin miten se liittyy minun menestyvään yrittämiseen? Tällaiset mutkat suoriksi -tyypit kertovat karua kieltä osaamisesta. Ihan sama kun kirjoitetaan ex- sitä tai ex-tätä, mitä väliä kun edes joku samassa jamassa oleva ymmärtää. Ihan sama, vaikka teksti on ihan puutaheinää.
Heikkoja aina hirvittää, Täällä sitten purkaudutaan, kun jollakin on neuvoteltuna asuntoetu tai tuottamatonta porukkaa laitetaan pihalla. Saamari kun pomot pätee eikä raskasta työn sankaria palkitakaan mitalilla vaan vi**ttaa edelleen?
Skarpatkaa veltot, skarpatkaa. - asfdfg
km-tehtaalle kirjoitti:
Joku valopää klikkaili äkkiä seitsemän miinusta. Etkö jaksanut enempää?
Hieno yleistäminen: jos "suomalaisella yrittämisellä" menee huonosti niin miten se liittyy minun menestyvään yrittämiseen? Tällaiset mutkat suoriksi -tyypit kertovat karua kieltä osaamisesta. Ihan sama kun kirjoitetaan ex- sitä tai ex-tätä, mitä väliä kun edes joku samassa jamassa oleva ymmärtää. Ihan sama, vaikka teksti on ihan puutaheinää.
Heikkoja aina hirvittää, Täällä sitten purkaudutaan, kun jollakin on neuvoteltuna asuntoetu tai tuottamatonta porukkaa laitetaan pihalla. Saamari kun pomot pätee eikä raskasta työn sankaria palkitakaan mitalilla vaan vi**ttaa edelleen?
Skarpatkaa veltot, skarpatkaa.taitaa osa porukasta kikkailla sulle miinuksia ihan syystä, pysy aiheessa tai painu helvettiin sotkemasta kavereidesi kanssa keskustelua, vittu mikä urpo
- hel-bcn
Kuinkahan kauan tää Vinnairin SmartLynx pelleily jatkuu?
- Seuraavia oldotelles
Tämä on vasta alkua, sillä lisää ulkoistettuja reittejä on tulossa.
- tööttitööt
No ainakin finnairin ilmoituksen mukaan smartlynx on mukana seuraavat kaks kuukautta, jatkosta ei ole sovittu mutta kuten ylempänä sanottiin, ulkoistettuja reittejä on taatusti tulossa lisää. Eli ei kannata sitä lippua ainakaan finnairilta tilata, kun tulet istumaan kuitenkin jonkun halpalentoyhtiön koneessa.
- vaneiti
Lippua ostaessa näkee liikennöivän lentoyhtiön. Jos siinä kukee Smartlynx eikä halua Smartlynxillä lentää, niin joko voi valita toisen aikataulun tai kokonaan toisen yhtiön jos niillä sitten olisi itselle paremmin sopiva vaihtoehto. Jos liikennöivä yhtiön kohdalla lukee Finnair, niin homma on selvä, omilla koneilla mennään.
Kurja juttu, mutta helposti vältettävissä. Voisiko tätä kutsua valinnan vapaudeksi. Smartlynxin lipun hinta pitäisi sitten tietysti vastata todellista tuotetta eli olla halvempi! Ei suomalainen purseri oikeuta täyteen hintaan 180 paikkaisessa kapearunkoairbusissa, Finnairillahan on noin 150 paikkaa eli väljempää. - Öm?
vaneiti kirjoitti:
Lippua ostaessa näkee liikennöivän lentoyhtiön. Jos siinä kukee Smartlynx eikä halua Smartlynxillä lentää, niin joko voi valita toisen aikataulun tai kokonaan toisen yhtiön jos niillä sitten olisi itselle paremmin sopiva vaihtoehto. Jos liikennöivä yhtiön kohdalla lukee Finnair, niin homma on selvä, omilla koneilla mennään.
Kurja juttu, mutta helposti vältettävissä. Voisiko tätä kutsua valinnan vapaudeksi. Smartlynxin lipun hinta pitäisi sitten tietysti vastata todellista tuotetta eli olla halvempi! Ei suomalainen purseri oikeuta täyteen hintaan 180 paikkaisessa kapearunkoairbusissa, Finnairillahan on noin 150 paikkaa eli väljempää.Niin, muille kuten itsellenikin, travellink sekä muut matkatoimistot netissä näyttivät lentoyhtiöiksi aluksi finnairia. Tämän jälkeen finnair meni ja teki parin kk sopimuksen ulkoistaakseen tiettyjä lentojaan halpalentoyhtiöille. Käärivät siis täyden hinnan omalla nimellään myydyistä lipuista, ja sen jälkeen tuuppasivat asiakkaansa halpalentoyhtiön purkkeihin. Kysymykseni kuuluu, miten tuon vältät, jos lentoyhtiöt tekevät lehmänkauppojaan sen jälkeen kun varaus on tehty ja maksettu?
- uih ip piio
Helpointa ja viisainta on tietysti vältellä Finnairia noin muutenkin. Ei tarvitse pelätä joutuuko latvialaisen halpis koneen kyytiin tai palataanko jo tunnin lennon jälkeen taas vaihtamaan jotain ilmassa hajonnutta osaa.
- voisurkuteitä
Voi voi teitä. Olkaa niin ystävällisiä ja välttäkää sitten Finnairia. Emme ainakaan sitten tapaisi koneessa. Ja toivottavati emme tällä palstallakaan. On jotenkin outoa, että joku käyttää aikansa pelkkään narinaan asiasta, josta ei pidä. Tämä lienee se, että toisten lasi on puoliksi tyhjä ja toisten puoliksi täysi. Oletteko yhtä aktiivisia kehuskelemassa niillä tykkäämienne yhtiöiden palstoilla? Miksette pysyisi siellä? Kriittinenkin keskustelu on todella tervetullutta, mutta kun ei näissä teidän teksteissä ole faktat kohdallaan. Sotkette asioita joko tahattomasti tai tahallaan. Toisen nimi on kai trolli, mutta mikä se toinen onkaan? Hölmö?
Kehotan edelleen tutustumaan avheraldin tilastoihin, jos lentäminen pelottaa. Jokusen muunkin yhtiön kone palannut kesken takaisin. Kumma juttu, että koneissa on edelleen kuluvia osia...
"Norwegianin tiistaiaamuinen lento Helsingistä Ouluun joutui kääntymään takaisin, kun kone oli jo melkein perillä Oulussa."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288496829016.html
"Halpalentoyhtiö Ryanairin matkustajakone on joutunut palaamaan takaisin Skavstan lentokentälle Ruotsiin. Syynä olivat koneen tekniset ongelmat."
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/ryanairin-kone-joutui-palaamaan-ruotsalaiskentalle---syyna-mittariongelmat/2011/04/1317990
"Blue1:n matkustajakone joutui palaamaan moottorivian takia takaisin Oulun lentokentälle aamulla"
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/matkustajakone-palasi-vian-vuoksi-takaisin-ouluun/1030013 - Öm?
voisurkuteitä kirjoitti:
Voi voi teitä. Olkaa niin ystävällisiä ja välttäkää sitten Finnairia. Emme ainakaan sitten tapaisi koneessa. Ja toivottavati emme tällä palstallakaan. On jotenkin outoa, että joku käyttää aikansa pelkkään narinaan asiasta, josta ei pidä. Tämä lienee se, että toisten lasi on puoliksi tyhjä ja toisten puoliksi täysi. Oletteko yhtä aktiivisia kehuskelemassa niillä tykkäämienne yhtiöiden palstoilla? Miksette pysyisi siellä? Kriittinenkin keskustelu on todella tervetullutta, mutta kun ei näissä teidän teksteissä ole faktat kohdallaan. Sotkette asioita joko tahattomasti tai tahallaan. Toisen nimi on kai trolli, mutta mikä se toinen onkaan? Hölmö?
Kehotan edelleen tutustumaan avheraldin tilastoihin, jos lentäminen pelottaa. Jokusen muunkin yhtiön kone palannut kesken takaisin. Kumma juttu, että koneissa on edelleen kuluvia osia...
"Norwegianin tiistaiaamuinen lento Helsingistä Ouluun joutui kääntymään takaisin, kun kone oli jo melkein perillä Oulussa."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288496829016.html
"Halpalentoyhtiö Ryanairin matkustajakone on joutunut palaamaan takaisin Skavstan lentokentälle Ruotsiin. Syynä olivat koneen tekniset ongelmat."
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/ryanairin-kone-joutui-palaamaan-ruotsalaiskentalle---syyna-mittariongelmat/2011/04/1317990
"Blue1:n matkustajakone joutui palaamaan moottorivian takia takaisin Oulun lentokentälle aamulla"
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/matkustajakone-palasi-vian-vuoksi-takaisin-ouluun/1030013Ei pelota lentäminen, eikä pelota lentojen tilastot, puhumattakaan kuluvista osista. Oma ongelmani on se että minulle annetaan sitä mitä en alunperin ole ostanut, maksoin hinnan finnairin lennosta finnairin koneella, ja mitä saan vastineeksi? Huonomman koneen, huonomman palvelun, korkeammalla hinnalla. Jos haluan lentää halpalentoyhtiöllä, ostan sinne liput ja lennän niiden kalustolla. Jos ostan finskin lipun, lennän finskin koneella.
Helkkarin yksinkertaista, mutta tekstistäsi päätellen sinä et halua edes ymmärtää. - mömmoe
Öm? kirjoitti:
Ei pelota lentäminen, eikä pelota lentojen tilastot, puhumattakaan kuluvista osista. Oma ongelmani on se että minulle annetaan sitä mitä en alunperin ole ostanut, maksoin hinnan finnairin lennosta finnairin koneella, ja mitä saan vastineeksi? Huonomman koneen, huonomman palvelun, korkeammalla hinnalla. Jos haluan lentää halpalentoyhtiöllä, ostan sinne liput ja lennän niiden kalustolla. Jos ostan finskin lipun, lennän finskin koneella.
Helkkarin yksinkertaista, mutta tekstistäsi päätellen sinä et halua edes ymmärtää.No, käytit nimenomaan sanaa pelätä ja viittasit palaamisiin kentälle. Linkeillä yritin kertoa, että kaikkien yhtiöiden koneita palaa kentille ja viitteellä avheraldiin yritin auttaa selvittämään ihan itse että onko jollain yhtiöllä nyt sitten enemmän tapahtumia. Smartlynxillä yksi tapahtuma tänä vuonna, kesäkuussa lintu osui koneeseen Novgorodissa.
Ok, ei siis pelota.
Olen samaa mieltä, että tuote ei saa erota ostetusta ja kyllä 180 paikkaa A320-koneessa vs. Finnairin oma 150 paikkaa on selvä ero ahtaampaan suuntaan. Koneen värillä ei ole väliä, kunhan paketti muuten on sama.
Reklamaatiota Finnairille. Jokainen joka kirjoittaa vain täällä eikä ole antanut palautetta Finnairille toimii hölmösti. Tuskin kukaan firmoista seuraa tätä palstaa...
Mutta by all means, vältä Finnairia. Sitten loppuun syyt norkoilla täälläkin. Minä vältän vain ahtaita Smartlynxin koneita. Niillehän on vuorot jaettu pariksi kuukaudeksi.
- Öm?
Jep, en vaan ole tuo kirjoittaja joksi minua luulet (kuten nimimerkistäkin näkyy), kuten sanoin niin oma ongelmani tässä oli se että ostettu tuote/palvelu ei ole sitä mitä luulin saavani. Ja itse ainakin olen lähettänyt reklamaation finnairin asiakaspalveluun jo aikoja sitten, kunhan vaan ne raukat saisi aikaiseksi vastatakin jotain. Yhtä kaikki, tällaisella toiminnalla ei kuitenkaan finnair tee turhan montaa asiakastaan tyytyväiseksi.
- jep öm
No nää meidän käyttämät nimimerkit nyt ovat mitä ovat, vaikea seurata kuka on mitä mieltä.
Tosiaan palaute sinne minne kuuluu ja ehkä joku joskus ehtii lukea niitä. Voin sanoa, että minäkin repisin pelihousuni jos lipussa ostohetkellä luki premium A ja putken sijasta bussi veisi koneeseen low fare B. Pelihousut lähettäisin premium A:lle.
Nyt pitäisi (toivottavasti ei) kokea vaan se Smartlynx. Sitten olisi viisaampi. Ei osu omille reiteille. Koko Eurooppa pitäisi ulkoistaa tai partneroida jotta tietäisi mitä tilaa tai sitten pitää itsellä. Arpapeli ei pidä vakiasiakkaita tyytyväisinä.
- Matkailija
Täällä yks joka lensi just Budapestiin Smartlynxillä. Henkilökunta ystävällistä, lento sujui kuten pitikin, jopa yllättävän tasaista lentoa niin lähtöineen kuin laskeutumisineen. Kone oli lämpimämpi kuin finnairin lentävät pakastimet, ainut miinus oli tosiaan se jalkatila, sitä on VÄHÄN.
- Hyvä rapsa
Kiitos asiallisesta arviosta. Jokainen palaute tilanpuutteesta suoraan Finskille olisi arvokas. Tietäisivät, ettei sitä siedetä.
- t1
Hyvä rapsa kirjoitti:
Kiitos asiallisesta arviosta. Jokainen palaute tilanpuutteesta suoraan Finskille olisi arvokas. Tietäisivät, ettei sitä siedetä.
Barcelonasta lennetty Smartlynxillä. Ei kanssa muuta negatiivistä sanottavaa, kuin ne jalkatilat. Syyksi Smartlynxin käyttöön kerrottiin omien koneiden huoltotarve.
- SakMi
Lensin 8.10. Madridiin. Liput olin ostanut loppukesästä Finnairin lennolle. Sain pari viikkoa ennen lähtöä sähköpostin ja tekstiviestin, että lennon operoikin POIKKEUKSELLISESTI latvialainen yhtiö. Nyt pitäisi määritellä sana poikkeuksellisesti. Onko ratkaisu väliaikainen? Kuinka kauan? Vain jalkatila oli aivan liian ahdas. Tulivat muinaiset lomalennot mieleen. En siis saanut sitä mitä hyvässä uskossa ostin. Myyjä antoi huonomman tuotteen. En moiti muuta kuin ahtautta. Maailman huonoin valkoviini on triviaaliasia.
- a___p
sopimus oli kaksi kuukautta. jatkosta ei ole tietoa ainakaan smartlynxin tai finnairin uutisissa.
- SakMi
Koskahan sopimus käynnistyi? Paluulentomme on 8.12. Olen 183cm pitkä, siis normaali, ja jalkani eivät moiseen ahtauteen mahdu. Polvet suussa yli 4 tuntia on koettelemus kenelle tahansa. Mitkään turvallisuuteen tai lentämisen osaamiseen liittyvät asiat eivät minua häiritse. Se kaikki on matkustajan korvien välissä - asenteessa. Tilaa lisää jaloilleni, niin asiakassuhde säilyy. Muuten ei.
- a___p
finnair kertoi sopimuksesta joka on voimassa syys-lokakuussa.
- gjklsdjg
Sopimus käynnistyi ainakin Barcelonan ja Madridin osalta viikolla 38, eli syyskuun loppupuolella. Kestää ilmeisesti marraskuulle.
- lentää ei lennä
juu. just äsken katsoin Flight Radarista ,niin näyttää SmartLynx lentävän sekä Madridiin että Barcelonaan tänään ja monena muunakin päivänä. ja kalusto on yli 20 vuotta vanhoja kierrätys koneita. mahtaako huollot olla yhtä "hyvin hoidettuja" kuin muilla ns. kolmannen luokan yhtiöillä.
Miksi Finnair ei myy näille lennoille halpapaikkoja jos kerran on halpalentoyhtiö joka ne operoi. Boikottiin ko. yhtiöt.
- lentoon10
hmm... olettekos miettineet jospa Vehviläinen ja kumppanit on osakkaana SmartLynxissä?
vanhoja kierrätyskoneita, yli 20 vuotiaita ja latvialainen miehistö, en kyllä lennä sellaisella yhdistelmällä. olin varannut matkan Barcelonan mutta en mennyt koneeseen kska se ei ollut Finnair, eivätkä suostuneet alentaman lipun hintaakaan vaikka kyseessä oli halpalentoyhtiö ja taso huomattavasti heikompi kuin Finnairilla. ja ei edes ennalta olut ilmoitettu että operoiva yhtiö oli vaihtunut. outoa toiminta Finnairilta, enkä saanut Finnairilta edes minkäänlaista selitystä myöhemmin asiaklle kun sitä tiedustelin ja selvittelin. voivoteltiin vaan puhelimessa ja sanottiin että nyrt on vaan tilanne tämä. ei edes kenellekkään ns. asioista vastuussa oleville henkilöille yhdistetty puhelua eikä annettu heidän nimiään jotta olisin voinut kysyä muulta kuin ns. normi asiakaspalvlijalta.
Hävetkää Finnair. Norskit vievät teiltä kohta Aasian matkustajatkin... hä hää.
sitä saa mitä tilaa, pitää Finnairin kohdalla paikkansa.
Jotain rajaa pitäisi näissäkin hommissa olla.- Kuitenkin
Vaikka norski veisi finnairin matkustajat, Finski nostaa rahat sillä viidellä prosentilla, jotka se norskista omistaa
- ...
Nyt se Finnairin Smartlynx pelleily taitaa vihdoin olla ohi.
- sitäsaamitä?
Seuraavaa "pelleilyä" odotellessa..
- tööttitöö
Joo, kai ne ilmoittaa seuraavaksi että koneita huolletaan vastedes kerran kahdessa kuukaudessa, ja varaosat hankitaan pelkästään käytetyistä koneista, "säästö se on joka kannattaa!"
- iloinen maksaja
tööttitöö kirjoitti:
Joo, kai ne ilmoittaa seuraavaksi että koneita huolletaan vastedes kerran kahdessa kuukaudessa, ja varaosat hankitaan pelkästään käytetyistä koneista, "säästö se on joka kannattaa!"
Finnmatkoilta tuli sähköpostia. Helmikuun Egyptin matka lennetäänkin Finnairin sijaan SmartLynxillä. Finnairin koneet kun ovat huollossa..........
Vittu mitä paskaa - Hukassa?
iloinen maksaja kirjoitti:
Finnmatkoilta tuli sähköpostia. Helmikuun Egyptin matka lennetäänkin Finnairin sijaan SmartLynxillä. Finnairin koneet kun ovat huollossa..........
Vittu mitä paskaaOlisko Finnmatkoilla oma palsta?
- vajakkeja joka junaa
No jos Finnairin kone vaihdetaan SmarLynxin koneeseen Finnairin oman toiminnan takia, niin eikö siitä voi mainita Finnair palstalla? En tiedä onko Finnmatkoille oma palsta, ei edes kiinnosta.
Toivottavasti et saanut p*skahalvausta- vajakille
Kiinnostaa varmaan kiviäkin!
- "ebygti"
Finnmatkat on tehnyt ilmeisesti liian avoimen diilin. Sen olis kannattanu varmaan tarkentaa mitä konetyyppiä tms. sopimus koskee. Jos Finnmatkat olisi katsonut asian tärkeäksi. Ovat varmaan säästelleet asiakkaiden rahoja omien johtajien bonuksiin eikö niin!
Mikä on p*skahalvaus? Joku jakomäkeläinen termi? Vajakki..?
Vedän takaisin, voi mainita ja perustelusikin oli ihan hyvä.
Mutta pitäisi silti kiinnostaa, että olet Finnmatkojen asiakas ja HE ovat asian ryssineet jos niin asian haluaa ilmaista. - kivi täällä
vajakille kirjoitti:
Kiinnostaa varmaan kiviäkin!
Koomikkokoulustako päivää? Mitäs jos yritettäisiin saada ihan jotain sisältöä omiin teksteihin.
- kivelle
kivi täällä kirjoitti:
Koomikkokoulustako päivää? Mitäs jos yritettäisiin saada ihan jotain sisältöä omiin teksteihin.
Tää on tyhjänpäiväisten paskanjauhajien ja narisijoiden palsta, ei täällä mitään sisältöä tarvita.
- Ulkomaista, kiitos!
On ne latvialaiset lentoemännät ainakin kauniimpia, kuin mitä Finnairin suomalaiset lentoemot.
Kumpaisetkin ovat koppavia, joten ei siinä suhteen eroa.
SmartLynxin ohjaamomiehistö on mielestäni ystävällisempää sakkia, kuin mitä suomalainen.
Sokerina pohjalla. Näistä asioista tiedotettiin jo ajat sitten.
Kannattaisi lukea talousuutisia ja seurata ilmailualan sivustoja.
Talouden kylmät lait puhaltavat.
Jo pelkkä yleissitovatn sopimuksen palkkataso on Suomessa ilmailuun liittyvillä aloilla kauttaaltaan hyvin korkea tehtyyn työsuoritteeseen nähden.
Tämäkään ei riitä finnairilaisille, vaan heillä on erilliset palkkasopimukset, jotka ovat työntekijäystävällisempiä, kuin mitä yleissitova on.
Itse pyrin välttämään kuin ruttoa, että ostaisin ylihinnoitellun lipun ja jossa pelataan pelkillä mielikuvilla tulospalkkioita johtajille, sekä entisen monopolialan työntekijöille.- 2013 alkaa?!
Itse yritän välttää kuin ruttoa ihmisiä, jotka arvioivat työntekijöitä kauneuden mukaan. Olet varmasti itse Vuoden Mies. Ikäänkuin sillä olisi mitään väliä.
Luolamiesaikaa. Hyvä te.
- tihuju
Lensimme 19.1-13 Sharm el Sheikkiin Finskillä A321:llä kone oli siisti ja melko hyvin tilaa,johtuen varmaan siitä ettei kone ollut täysi.Takaisintulo olikin sitten eri juttu :Smartlynxin vanha A320n ,latvialaiset lentoemot 1suomalainen.Kapteenin sepustuksista harva matkaaja sai selvää. Sh:sta lähtiessä tuntui että kiitorata loppuu ennenkuin kone nousee ilmaan,mutta nousihan se lopulta.Alastulo olikin sitten aika nopea,mutta onnistunut kuitenkin.Matka sujui muuten hyvin vaikka "emot"olivat aika vähä sanaisia,arvatenkin kieliongelmat syynä.En kyllä haluaisi vastaisuudessa matkailla näin jos kerran olen maksanut siitä Finnairin palvelun mukaisen hinnan.
- Lähteä vai ei
SmartLynx kokemuksia onko uudempia. Pitäsi keväällä lähteä jollekin Bonusfligt matkalle Italiaan. Vuonna 2009 oli SmartLynxillä ja silloin oli kyllä pelottava kokemus, laskeutuminen kesti tosi kauan ja kone heilui ja pomppi. Kapteenin puheesta ei saanut mitään selvää...tosiaan miten pystyvät puhumaan lennonjohdon kanssa? Usein lohduttaudun, että Aeroflotkin pysyi ilmassa...
- Ylermi
Silloin kun neukut oli suljetumpi valtio, niin olisi kiva tietää paljonko esim sisämaan koneita tippui, mistä ei koskaan uutisoitu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185