Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vinkkejä koskien kissan ravinnon tarvetta

weepester

Eli siis minulla on 3 vuotias leikattu uros kissa. Ongelmana on se, että kissa vinkuu jatkuvasti ruokaa. Ennen annoin yhden pussillisen ruokaa illalla ja päivällä kuivanaksuja. Naksut kuitenkin syötiin heti ja taas manguttiin lisää ruokaa. Nyt olen koittanut viikon ajan toimia siten, että olen päivällä antanut puolen pussia ruokaa ja illalla lopun pussin. Ei kuitenkaan ole vaikuttanut mitenkään asiaan. Jos laitan naksuja, kissa syö kaikki saman tien. Onko muka normaalia? Ja miten tuon ylimääräisen syömisen saisi loppumaan? Eihän kissa nt kokoaikaa ruokaa tarvitse, varsinkaan kun kyseessä on sisäkissa.

9

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weepester

      Ja johtuuko mankuminen edes ruoan halusta vai mahdollisesti jostain muusta? Aina kun keittöön menen, kissa tulee miukumaan ja pyörimään jalkoihin. Välillä myös muihin huoneisiin, ja kun se saa huomioni kiinnitettyä, se juoksee suoraan keittiöön ruokakupillensa.

    • kakskissaa

      ainakin meidän kissanruokapaketissa on ohjeet,että kolme kertaa 100 grammaa päivässä.
      raksuja sillä on jatkuvasti tarjolla,ja tietysti raikasta vettä.

      ei kissan mankuminen johdu mistään muusta,kuin siitä,että se on huomion kipeä.
      meidänkin kissa "juttelee" koko ajan ja puskee ja jos sitä ei huomioi mitenkään,niin se ottaa kynnet käyttöön.

      joku viisas on sanonut,että kissat voisivat hallita maailmaa,mutta ne eivät viitsi..
      hauskoja ne joka tapauksessa ovat.

      • raa vit tu mies

        mun kissa on raapinut monta kertaa mun selän naarmuille ja vikisee alla. ruokaa se ei pyydä koskaan mutta tykkää flowjobiesta.


      • weepester
        raa vit tu mies kirjoitti:

        mun kissa on raapinut monta kertaa mun selän naarmuille ja vikisee alla. ruokaa se ei pyydä koskaan mutta tykkää flowjobiesta.

        Oliko vähän mauton kommentti...


    • juupelionnäin

      Ei ruuan tarvetta voi määritellä pelkillä suosituksilla, eläimetkin yksilöllisiä, kissasi varmaankin tarvitsee enemmän ruokaa ja siksi naukuu. Jos se leikkii ja kisaa paljon, se myös kuluttaa paljon.

    • M

      Joo, ei ole normaalia, että pidät kissaasi nälässä. Et kerro, minkä kokoinen kissasi on, mutta ruokamäärä kuulostaa kyllä aivan liian pieneltä aikuiselle urokselle, jos noi pussisi ovat niitä tavanomaisia 80-100 gramman pusseja. Mitäs jos noiden lisäksi tarjoaisit kissalle jotain kunnon ruokaa kuten raakaa porsaan sydäntä? Suurin osa teollisista kissanruuista on aika kehnoa mättöä, jossa liha (n. 4%) ja lihankaltaiset aineosat on jatkettu vedellä ja sellaisilla kasvispohjaisilla aineilla, joista ei evoluution lihansyöjäksi kehittämälle kissalle ole hyötyä.

      Ohje siitä, että kissalle pitäisi antaa ruokaa vain kaksi kertaa päivässä taitaa olla peräisin niiltä koiraoppaiden kirjoittajilta, jotka ovat päättäneet rahastaa kirjoittamansa oppaan toiseen kertaan vaihtamalla tekstissä sanan koira tilalle kissan.

    • Eevi

      Mitä ruokaa annat kissalle? Marketin Whiskas, Latz tms. ei ole kissalle sopivaa ruokaa. Ei mikään ihme, että kissalle on nälkä jos lihansyöjälle syötetään viljaruokia, jotka eivät sisällä lihaa. Kissa ei saa hiilihydraateista energiaa vaan proteiinista eli tuloksena on jatkuva nälkä, jos kissa ei saa eläinproteiinia. Kissa ei pysty hyödyntämään kasviproteiinia.

      Kissalle sopivia ja laadukkaita kuivaruokamerkkejä ovat esimerkiksi Power of nature, Applaws, Orijen, Acana, Porta 21 Sensible ja Golden Eagle Holistic. Kissan ruuan tulee olla viljatonta ja sisältää paljon eläinproteiinia (80% lihaa).

    • Kissamami

      Anna toki kisullesi sen verran ruokaa ettei sen tartte nälästä kärsiä. Se syö minkä syö ja joskus se raja tulee vastaan siinä syömisessäkin. Noin vähäinen ruokamäärä ei missään tapauksessa riitä. Kuivaruokaa ja vettä tulee olla aina tarjolla muun ruuan lisäksi. Eläinkaupan ruoissa on ravintoaineet kohdillaan ja täyttävät kissan elimistön vitamiini- ja hivenainetarpeen paremmin kuin konsanaan tavan markettien ruoat. Ovat melko kalliita, mutta voihan niitä parempia ruokia edes välillä antaa. Lisäksi kalaa esim. seitä, lohta, katkarapua ajoittain, myös raakaa lihaa (naudan- ja possunsuikaleita) voi pieniä lautaselle suupaloiksi ainakin alkuunsa, kunnes kisu oppii sitä syömään. Kananmunan keltuainen esim. hyla-viiliin sekoitettuna on erittäin hyvä ja ravinteikas välipala. Huomioit vaan, että kisusi juo riittävästi, kun syö kuivaruokaa. Pääset itsekin vähemmällä miettimisellä, kun ei koko aikaa tarvitse pohtia kisun syömisiä. Olen muuten sitä mieltä, että kannattaa harkita kissaleikkikaverin hankkimista miukulillesi. Saavat virikettä toisistaan painiskellen ja leikkien ja toisiaan takaa ajaen. Kokemusta on, sillä itseltäni näitä elämän sulostuttajia löytyy kaksi.

    • nälkäkuolema

      No ei kissa noin vähällä ruualla pärjää mitä sä kerroit, että yksi pussi ja jaettu päivälle, kyllä niitä ton ikäselle menee ainakin kolme pussia märkäruokaa, kuiva muona vaan turvottaa kissan mahaa, osta possun sydäntä joka on tosi ravitsevaa, saksilla vaan leikkaat pieniksi paloiksi. Kana ja possun suikale myös kissalle hyväksi . Mulla 7 v kissa, pussiruokaa, iltaisin aina sydäntä ja tai possun suikaleita. Naukuu kun sillä on nälkä.!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe