Mikähän on kun henkeä ahdistaa

suubiduu

Minulla ollut nyt pari viikkoa hengenahdistusta, tuntuu että joutuu yskäisemään tai vetämään oikein syvään henkeä. Tulee ulkonna liikunnan yhteydessä ja kestää sitten sisälle tultaessakin jonkun aikaa, jopa levossa. Aivan kun joku painaisi rinnassa välillä ja ei saa henkeä tarpeeksi. Välillä taas aivan ok. Yskiessä tulee jonkun verran limaa, muttei mitenkään paljon. Mietin sellaista, kun olen nyt lopettanut yötyön, jossa jouduin hengittelemään baari-ilmaa, ilmastointia ym, niin voiko johtua siitä että keuhkot puhdistuvat? En ole koskaan tupakoinut ja olen reilu 30 nainen. Eikä minulla ole astmaa todettu, allergioita sen sijaan on siitepölyt, heinät, ym.

3

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

Kannattaa pyytää keuhkopuhallustestit, koska sinulla on allergiataustan puolesta riski astmaan sairastumiseen.

• pche

Minulla on juuri samanlaista meneillään, lisäksi minulla on atooppinen iho puhjennut. Astmaa ei ole todettu ja allergioita ei ole. Syytä ei valitettavasti minullakaan ole löytynyt, mutta itse olen päätellyt, että oireeni saattavat johtua siitä että asuin pitkään homeasunnossa. Työpaikalla on myös luultavasti hometta, tässä kuussa vaihdan työpaikkaa niin saa nähdä.. Tai sitten minulla on vaan yksinkertaisesti astma, vaikka suvussa sitä ei ole enkä ole tupakoinut. Lääkärit vaan sanoi että astmaan viittaavaa on.. :D Onneksi oireeni ovat helpottuneet nyt kahden vuoden sisällä, mutta liikunnan harrastaminen on hankalaa. Salitreeniä ja kävelylenkkejä teen. Kyllä tästä selvitään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7363
    2. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      76
      4830
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4769
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4188
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2988
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2589
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2501
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2161
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2156
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1790
    Aihe