Toimitusaika

Ceed farkku

Onko kukaan kysellyt toimitusaikaa farkulle?

12

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus on

      Tiedän, että on. Tätähän kysyit.

    • Joooojo

      Joo, kyselty on!

    • ceediäharkitseva

      En ole vielä tarkasti kysellyt mutta kun tuossa ohimennen juttelin myyjän kanssa Vantaalla hän oli tyytyväinen kun sanoin että on tarkoitus tehdä autovalinta ja hankintapäätös loppuvuoden aikana ja tilata auto siten että se toimitetaan huhtikuussa.
      Mitä rivien välistä ymmärsin, on kysyntä tuolle farkulle aika kovaa ja odotusajat voi helposti venähtää.

      Mutta kysymällähän tuo tilanne selviää.. ja jos halu autolel on kova, kannattanee se tilata saman tien. Asiakastoimitukset taitavat alkaa vasta.. hmm.. mainitsikohan myyjä että syyskuun lopussa tulee ensimmäiset asiakasautot Suomeen. En muista varmuudella.

      • Ceed farkku

        Sehän tässä hankalaa onkin kun useita vaihtoehtoja.Toiset saisi kuukaudessa, toisissa menisi puoli vuotta. Ajattelin koittaa saada auton tammikuun aikana, joten se karsii osan.

        Kia ja Hyundai voisi ottaa harkintaan jos saa neljässä kuukaudessa. Täytyy mennä ensi viikolla kaupunkiin selvittelemään noita, ellei kukaan osaa sanoa. Kiasta ottaisin ihan perusbensa EX:än ilman mitään tehdaslisävarusteita, jos siihen päädyn.


    • gs birotor

      3 viikkoa - 3kuukautta tuolla välillä lupasivat.

    • Suomeen tilataan ennakkoon varmaan n.300 autoa, joten ei muuta kun kyselemään löytyiskö sieltä sopivaa vaihtoehtoa. Jos tärppää niin muutamassa viikossa on uusi auto alla.

    • jalaton autoiljia

      toimitusajoista yleisesti, ei ny pelkästää kiiasta.

      Jännää ku sanotaan just, että se on vaikka 4-5 kk ja kuitenkin näidenkin merkkien maahantuojan ja isojen dealereitten sivuilla on autoja nopeaan toimitukseen ja siellä on kaikkia malleja ja varustevaihtoehtoja.

      Jos on valmis pikkasen värissä joustamaan, niin kaiken muun saa vajaassa kuukaudessa. Ja ihmetyttää että jos auto menee tehdastilaukseen, nii se toimitusaika on tollanen, kun koko euroopan talous yskii noin. Minne ihmeeseen ne sit menee? Periaatteessa jos toimitusajasta otetaan löysät nii se on olis alle 2 kk. siis pari viikkoahan menee jo pelkästään tilauksen teknisiin asioihin ja logistiikkaan.

      • jalaton autoiija

        PS.

        En tiedä onko tilanne muuttunut dramaattisesti, mutta ainakin pari vuotta sitten HYUNDAI i30 myyjä sanoi, että hän saa auton asiakkaalle kolmessa viikossa. Jos kahdessa viikossa ei ole löytynyt autoa mistään, niin hän etsii sen mistä vaan ja sen oltava asiakkaalla reilussa kuukaudessa alla.


      • uusia tilaava kurko

        Toisaalta: Mitä väliä sillä toimitusajalla onko se 2kk vai 3-4 kk, jos oman vaihdokin vaihtohinta lukitaan kaupantekohetkeen. Toki ymmärrän, että on aika inha odottaa älyttömän pitkään kuten 6-10 kk. Tälläisiä toimitusaikojahan joskus hurjimmillaan kuulee esim. suosituissa maastureissa tai harvinaisissa gti-malleissa. Myös diesel-automaatit antavat monilla merkeillä jostain syystä joskus odotuttaa itseään...
        Itse olen aina saanut sovittua vaihtohinnan kaupantekohetkeen ja odotusajan kilometreistä ei ole piitattu, kun en toki aja muutenkaan mahdottomia määriä. Nyrkkisääntönä uutta ostaessa haluan kyllä itse täsmälleen määritellä, minkä värisen ja millä varusteilla auton halua, menköönkin vaikka tehdastilaukseen. Aivan loppuvuodeta rekisteröintiähän kannattaa periaatteessa vaikka vähän venyttää jotta saa "uudemman" vuosimallin.;)

        Joskus nämä varastomallit ovat valittavissa vain parista eri väristä. Jos haluaa jonkun tyylikkään metallivärin eikä saatavilla ole nopeasti kuin joku perusvalkoinen tai perushoopea, ei se paljon lohduta.


    • i30hyny

      Mulla kesti i30 Hynyn toimitus pari vuotta sitten lähes 4 kk.

    • KIAlla jotkossakin

      KIAn ja Hyandain toimitusaika ei voi olla pitkä, koska mallivalikoima on suppea. Käytännössä Suomessa myyvät vain 1,6 EX bensa/diesel 5D/ SW. Muita ei pahemmin kannata tuoda maahan. 1,4 on liian tussu, ja TX varusteiltaan lähinnä jotain mukitelineitä kovaan hintaan.

      Itse jään odottamaan ahdetun 1,6 tuloa. Esim. Focuksesta löytyy 1,6 150 hv matalapaineturbo, joka kulkee hyvin alhaisella kulutuksella.

    • Anonyymi

      Tilasin Kia Ceed Farmarin huhtikuussa. Toimitus luvattiin heinäkuun loppuun, mutta iloisesti yllättyen auto on nyt kotipihassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe