Nubira ruostuu

Vilho

Katselin tänään uutta Nubiraa, niin eihän siellä ole esim. takapyöräkotelossa minkäänlaista muovisuojaa joka estäisi mekaanista kulumista, kuten yleensä muissa merkeissä. Sieltä paistoi pelkkä SUOJAAMATON pelti.
Ei voi tuommoiselle rakenteelle ennustaa 2 vuotta pitempää kestävyyttä selvää ruostumista vastaan.
Kyseinen auto on ihan viimeistellyn oloinen, ja aika hyvän näköinen, mutta ruostumista vastaan ei tehdas ole tehnyt yhtään mitään.
Jää ostamatta juuri tuon takia.

8

3270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evanda

      Katso ensikerralla tarkemmin. Autossa on pvc-muovia koteloissa (ruiskeena). Sitä nyt ei vain ole maalattu mustaksi kuten esimerkiksi omassa Evandassani. Kori on muuten kuumasinkitty normaali käytännön mukaan - saat tietoa esim. kysymällä asiasta Metro-Auto Airportista. Autossa on sitäpaitsi 6v ruostumattomuustakuu, 6v johtuu kuulemma siitä, että kaikki muu paitsi katto on sinkitty (jossain Audissa myös katto, joten tulee 12 v). Kylläpäs oli hepposet perusteet ostamatta jättämiselle - toivottavasti muut tärkeät ostot tutkit tarkemmin. Tai sitten olet jonkun toisen merkin myyjä ja mollaat tuotetta.

      • Vilho

        Voihan se noinkin olla, mutta lokarit tosiaan puuttui takaa. Ei se vielä pois suljettua olisi, etten ostaisi Daewoota.
        Varmaa on, etten takuuaikaa kauemmin kuitenkaan ajaisi samalla autolla.
        Olen kuullut moitittavan vaihteistonsiirtoa, joka on aika ronkeli, ei voi nopeita vaihtoja suorittaa. Samoin vaihteiston ja moottorin tuennassa olisi kuulemani mukaan väljyyksiä, eli vaihtaminen mm. kaarteissa lyö käsille. Synkronointikin on aika huono.


      • Evanda2
        Vilho kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, mutta lokarit tosiaan puuttui takaa. Ei se vielä pois suljettua olisi, etten ostaisi Daewoota.
        Varmaa on, etten takuuaikaa kauemmin kuitenkaan ajaisi samalla autolla.
        Olen kuullut moitittavan vaihteistonsiirtoa, joka on aika ronkeli, ei voi nopeita vaihtoja suorittaa. Samoin vaihteiston ja moottorin tuennassa olisi kuulemani mukaan väljyyksiä, eli vaihtaminen mm. kaarteissa lyö käsille. Synkronointikin on aika huono.

        En tiedä mihin Raliin meinaat tulevalla autollasi osallistua mutta suosittelen lämpimästi koeajoa... Itse en huomannut voimansiirrossa minkäänlaista takkuilua


      • -ah-
        Vilho kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, mutta lokarit tosiaan puuttui takaa. Ei se vielä pois suljettua olisi, etten ostaisi Daewoota.
        Varmaa on, etten takuuaikaa kauemmin kuitenkaan ajaisi samalla autolla.
        Olen kuullut moitittavan vaihteistonsiirtoa, joka on aika ronkeli, ei voi nopeita vaihtoja suorittaa. Samoin vaihteiston ja moottorin tuennassa olisi kuulemani mukaan väljyyksiä, eli vaihtaminen mm. kaarteissa lyö käsille. Synkronointikin on aika huono.

        Ei Daewoon vaihteistossa ole mitään vikaa. Itsellä Nubira 1.8 CDX ja olin kyllä todella hämmästynyt kuin luin sekä Tuulilasista että TM:stä kuinka vaihteistoa haukuttiin. Ok, jos oikein ronkeleita ollaan, niin onhan se tuntumaltaan aavistuksen "löysä". Mutta mitään käytännön merkitystä tuolla ei ole koska vaihteet menevät aina päälle helposti, ei lyö käsille ja sietää hyvin nopeatkin vaihdot. Mielestäni edellisessä autossani (Mazda 626 -99) oli huonompi vaihteisto. Tosin autolehdet eivät siitä jostain syystä löytäneet mitään moitittavaa.

        Suosittelen käymään koeajolla. Itse yllätyin positiivisesti.


      • Niki
        Vilho kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, mutta lokarit tosiaan puuttui takaa. Ei se vielä pois suljettua olisi, etten ostaisi Daewoota.
        Varmaa on, etten takuuaikaa kauemmin kuitenkaan ajaisi samalla autolla.
        Olen kuullut moitittavan vaihteistonsiirtoa, joka on aika ronkeli, ei voi nopeita vaihtoja suorittaa. Samoin vaihteiston ja moottorin tuennassa olisi kuulemani mukaan väljyyksiä, eli vaihtaminen mm. kaarteissa lyö käsille. Synkronointikin on aika huono.

        Lokareita ei ole mun autossa edes edessä. Pelkkää sinkittyä peltiä ja maalia päällä...

        Ei sellaisia tarvita, rumentavat vaan autoa. Kunnossa pysyy, kun huolehtii ja maalailee kun vanhat maalit tippuu pois (ja autona on siis Alfa 156)


      • Opelisti
        Vilho kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, mutta lokarit tosiaan puuttui takaa. Ei se vielä pois suljettua olisi, etten ostaisi Daewoota.
        Varmaa on, etten takuuaikaa kauemmin kuitenkaan ajaisi samalla autolla.
        Olen kuullut moitittavan vaihteistonsiirtoa, joka on aika ronkeli, ei voi nopeita vaihtoja suorittaa. Samoin vaihteiston ja moottorin tuennassa olisi kuulemani mukaan väljyyksiä, eli vaihtaminen mm. kaarteissa lyö käsille. Synkronointikin on aika huono.

        Ei ole Ooppelissanikaan mikään kiihdytysloota, mutta ei se huonokaan ole. Nuo autolehdet kiinnittävät huomiota ihan epäolennaisiin juttuihin. Olennaisia ovat: kustannukset, kestävyys, talviominaisuudet (esim. bemu surkea talviauto), käyttäominaiduuset (tilojen toimivuus jne.).


    • Franz-setä

      Kyllä havaintosi on varmaan oikean suuntainen, kertoohan sekin jotain, että jotkut kauppiaat teettävät myymiinsä Daewooihin lisäsuojautuksen.

      Tsekkaapa

      http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

      ja valitse Kalos.

      Loistavat yksi pistettä kuudesta. Muut Daewoot olivat saaneet sentään kolme pistettä. Miksiköhän uusin malli oli kaikkein huonoimmin suojattu?

    • Hintalaatumies

      Taitaa se olla vähän niinkin, että kun kyseessä on uusi merkki ja muutenkin ennakkoluulot leijuvat vielä ilmoissa, niin auto tutkitaan perinpohjin, että löydettäisiin siitä se jokin vika. Jos kyseessä olisi joku tunnetumpi merkki, niin tuskin silloin joka yksityiskohtaan kiinnitettäisiin sellaista huomiota. Kyllä niitä vikoja löytyy syynäämällä autosta kuin autosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe