Saatte puolestani kärsiä, kun olette sössineet raha-asianne.

avautuminen -84

Itselläni velatonta omaisuutta yli 50 000e ja tilillä yli 11 000e. Herään joka aamu 5:50 töihin ja en saa siitä palkkaa, koska olen työharjoittelussa. Sinä joka nukut puolelle päivin ja elät yli varojesin, se on sinulle oikein, jos raha-asiasi on päin persettä. Tässä maassa pärjää vain jos nakkaa itsensä oravan pyörään. Tämä viesti on muistutus itselleni, että jaksan ahertaa tulevaisuudessakin.

157

5325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10

      Ja onko rahat tulleet työstä vai perintönä?

      • KKHS

        Lue rivien välistä; ei velkoja, ei kerjuuta. Ei kai sillä väliä ole miten omaisuus on hankittu. Ei se 60 000 nyt niin paljon ole että sitä kannattaa kadehtia saati ihmetellä.

        Ei sillä että siitä kannattaisi numeroakaan tehdä.


      • mieti uudestaan
        KKHS kirjoitti:

        Lue rivien välistä; ei velkoja, ei kerjuuta. Ei kai sillä väliä ole miten omaisuus on hankittu. Ei se 60 000 nyt niin paljon ole että sitä kannattaa kadehtia saati ihmetellä.

        Ei sillä että siitä kannattaisi numeroakaan tehdä.

        No joo, kyllä sillä muuten on. Turha on kehua retostella rahoillaan, jos niitä ei itse ole ansainnut.


      • N
        mieti uudestaan kirjoitti:

        No joo, kyllä sillä muuten on. Turha on kehua retostella rahoillaan, jos niitä ei itse ole ansainnut.

        Ajatus.


      • mieti itse,
        mieti uudestaan kirjoitti:

        No joo, kyllä sillä muuten on. Turha on kehua retostella rahoillaan, jos niitä ei itse ole ansainnut.

        Vai että itse pitäisi rahansa ansaita työllään. perintönä ja lahjana ei sitten saisi saada mitään vaan nekin rahat pitäisi antaa yhteiskunnalle, koska ei ole niitä itse ansainnut. Sillähän ei ole mitään väliä miten on varallisuutensa saanut. Sitä ei tarvitse koskaan kenellekään kertoa. Perheen varallisuus on sama kuin oma varallisuus. Näin on aina ollut.


      • pappa betalar ?
        mieti itse, kirjoitti:

        Vai että itse pitäisi rahansa ansaita työllään. perintönä ja lahjana ei sitten saisi saada mitään vaan nekin rahat pitäisi antaa yhteiskunnalle, koska ei ole niitä itse ansainnut. Sillähän ei ole mitään väliä miten on varallisuutensa saanut. Sitä ei tarvitse koskaan kenellekään kertoa. Perheen varallisuus on sama kuin oma varallisuus. Näin on aina ollut.

        No joo ja jos et olis tyhmä, et toisten rahoilla kehuskele. Itse voit ansaita rahasi töistä tai vaikka oikein sijoittamalla, ihan sama. Mutta jos saat perintöä tai voitat lotossa, et ole rahojesi eteen tehnyt mitään. OIKEASTI KYLLÄ ON VÄLIÄ, JOS RAHOILLAAN ALKAA RETOSTELEEN.


      • grannen
        mieti itse, kirjoitti:

        Vai että itse pitäisi rahansa ansaita työllään. perintönä ja lahjana ei sitten saisi saada mitään vaan nekin rahat pitäisi antaa yhteiskunnalle, koska ei ole niitä itse ansainnut. Sillähän ei ole mitään väliä miten on varallisuutensa saanut. Sitä ei tarvitse koskaan kenellekään kertoa. Perheen varallisuus on sama kuin oma varallisuus. Näin on aina ollut.

        toiset ovat syntyneet kulta lusikka suussa ja toiset ei. jos pidät esjm. perintöä oikeututtuna varallisuutena niin miksi ett pidä siitä että sen voi myös kertoa ?
        ei tietenkään ole väärin periä mutta perintöriidat on tuttuja kun ahneus vallitsee.

        ehkä juuri siksi että ihmistä arvostetaan enemmän kun varallisuus on työllä hankittua, ja näinhän se on , mitä on arvostaa jotain ihmistä joka on saanut kaiken ilman että on laittanut rikkaa ristiin ?
        ihme ajatus tapa ,perheen varallisuus sama kuin oma varallisuus. itse en koskaan ajatellut perintöä vanhempieni eläessä.


      • ei naurata yhtään
        KKHS kirjoitti:

        Lue rivien välistä; ei velkoja, ei kerjuuta. Ei kai sillä väliä ole miten omaisuus on hankittu. Ei se 60 000 nyt niin paljon ole että sitä kannattaa kadehtia saati ihmetellä.

        Ei sillä että siitä kannattaisi numeroakaan tehdä.

        Kyllä sillä on merkitys onko rahat tullut työllä tai perintöntä.

        Asia on ok, jos joku voittaa lotossa 50 000e, mutta jos vaikka joku toinen joutuu kuseen sen takia, että joku pääsee elvistelemään, nii sekin on asiaan vaikuttava.

        Eikä todellakaan kannata tulla paukutellemaan jos varallisuutta on yhteenlaskettuna 60 000,-. Jos tulo on työmarkkinatuki ja aktiiviraha, niin.... eipä se reilu 10 000e kauaa käsiä pakota, koska 10 000e on summa joka vie asumistuen ja paljon pienempi varallisuus vie jo toimeentulotuen.

        Sinäänsä jos on työmarkkinatuella ja on tuollainen käteisvarallisuus, niin ei 50 000e velattomassa asunnossa kovin kovat kulut ole, jios sit ei ole tulossa 10 000e putki tai ikkuna/ kattoremonttia.

        Mut jos noiden varallisuuserien taustat kestää päivänvalon, niin sanon vain, että onnellinen on se ihminen joka on päässyt yhteiskunnantukistysteemeistä eroon eikä tarvi selitellä joka senttiä.... mut niinkuin sanottiin jo, niin ei tuo summa nyt niin ihmeellinen ole.


      • KKHS
        mieti uudestaan kirjoitti:

        No joo, kyllä sillä muuten on. Turha on kehua retostella rahoillaan, jos niitä ei itse ole ansainnut.

        Miksi se muka on turhaa? Ihan sama miten rahat saa, niiden menettäminen on ihan yhtä helppoa. Kuka tahansa idiootti voi tienata rahaa, eihän se vaadi kuin työtä. Idiootti vaan menettää rahansa tyhmyytensä vuoksi. Kyllä se osittain perittykin omaisuus on pienen kehumisen arvoinen


      • Justiisa joo.
        grannen kirjoitti:

        toiset ovat syntyneet kulta lusikka suussa ja toiset ei. jos pidät esjm. perintöä oikeututtuna varallisuutena niin miksi ett pidä siitä että sen voi myös kertoa ?
        ei tietenkään ole väärin periä mutta perintöriidat on tuttuja kun ahneus vallitsee.

        ehkä juuri siksi että ihmistä arvostetaan enemmän kun varallisuus on työllä hankittua, ja näinhän se on , mitä on arvostaa jotain ihmistä joka on saanut kaiken ilman että on laittanut rikkaa ristiin ?
        ihme ajatus tapa ,perheen varallisuus sama kuin oma varallisuus. itse en koskaan ajatellut perintöä vanhempieni eläessä.

        Tuon aloituksen Jyrki ja Jutta ottavat vaalisloganikseen ilman lyhennyksiä. He käyttävät sitä esimerkkinä. ja ja huutavat fantastista ja ensiksikin haluan kiittää aloittajaa.....

        Niinpä orjatyö 9 euron liksalla saa jatkua. Tai päinvastoin, se ehkä pienenee 5 euron tasolle.

        No se ja sama, olen onnistunut juoniutumaan eläkkeelle, fyysisistä syistä toki, niin trallattelen ja nukun puolille päivin jos tahdon. Rahaa tulee kolme kertaa kuukaudessa, koska ne tulevat eri instansseista. Jää säästöönkin ja vastikkeet on maksettu 2-3 kk etukäteen, aina.

        Mihinkäs sitä normaali perusihminen tarvitsee, ylimääräistä rahaa? Minulla on kaikki mitä tarvitsen ja matkoillekin voi lähteä ex tempore vaikka huomenna jos osuu kohdalle.

        Sanokaa mitä sanotte, sääliksi käy pakkotyöllistettyjä, byrokratian pakottamia.


      • Velat nuorille
        N kirjoitti:

        Ajatus.

        Suomen nuorille ei ole odotettavissa mitenkään ruusuinen tulevaisuus, valitettavasti. Ohjeeksi annan, että eläkää niin hyvää elämää kuin suinkin voitte ja jos Suomessa alkaa olemaan jossain vaiheessa asiat liian huonosti, niin esimerkiksi Espanjan auringosta saa todella halvalla asuntoja. Älkää antako hölmöjen poliitikkojen pilata omaa elämäänne.

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,9666.60.html


      • Mitä kummaa

        "Ja onko rahat tulleet työstä vai perintönä?"

        Kova poika olet peukuttamaan omia viestejäsi. Mitä sinä siitä saat irti?


    • avautuminen -84

      Ei kyllä kuuluis sulle, mutta sanotaan nyt. Semmoinen 22 000e töitä tekemällä ja säästämällä ja loput sijoittamalla. Sanotaan, että tuossa sijoituksessa saan olla isovanhemmilleni kiitollinen.

      • mie mie

        Hmmm. Joo kyllähän sitä säästäis mutta ei jää säästöön mitään kaikkien menojen jälkeen ja aamuisi lähetään töihi ennen klo3:a... ...mutta yks asia on aivan 100 varma että suomessa on noita yrityksiä jotka kierrättää opiskelijoita/harjottelijoita ja pakkotyöllistymis työntekijöitä taukoamatta koko ajan (mikäli yrityksellä on työvoima tarve niin yrityksen kuuluu palkata tekijät eikä loisia yhteiskunnan työttömien ja opiskelijoiden varassa) Ja siks en tee mitään ilman palkkaa


      • mukatärkeäohjeistaja
        mie mie kirjoitti:

        Hmmm. Joo kyllähän sitä säästäis mutta ei jää säästöön mitään kaikkien menojen jälkeen ja aamuisi lähetään töihi ennen klo3:a... ...mutta yks asia on aivan 100 varma että suomessa on noita yrityksiä jotka kierrättää opiskelijoita/harjottelijoita ja pakkotyöllistymis työntekijöitä taukoamatta koko ajan (mikäli yrityksellä on työvoima tarve niin yrityksen kuuluu palkata tekijät eikä loisia yhteiskunnan työttömien ja opiskelijoiden varassa) Ja siks en tee mitään ilman palkkaa

        Vähennä menoja. Mikään ei ole pakollista.


      • Hyvä tietää että ikätoverit on enemmän persaukisia kuin itse on... Töissäkin pääsee käymään. Kivaa kun on työ josta tykkää, ja ei tarvi stressata.


      • pakkomenoja
        mukatärkeäohjeistaja kirjoitti:

        Vähennä menoja. Mikään ei ole pakollista.

        Joskus vaan on. Esim kun rahat on periaattessa loppu ja lapset tarvitsevat taas uudet syyskengät ja talvisaappaat ja kumisaappaat ja lämpökumisaappaat ja vaatteet ovat jääneet pieniksi ja takki on liian kylmä ja villapiposta tulee allergiaa ja tanssiharrastukseen ei kehtaa mennä ilman asiallisia varusteita ja itsellä kengät aiheuttavat kipuja jalkaan että on pakko ostaa uudet pikimmiten ja hampaisiin on tullut reikiä ja pitää kiiruhtaa hammaslääkäriin ja lapsella on näkö heikentynyt ja pitää nopeasti varailla aikaa silmälääkäriin ja uudet silmälasit pitää hankkia ja itsellä joka päivä päänsärkyä väärän vahvuisista silmälaseista ja uudet pitää saada nopeasti.

        Listä on loputon...aina tulee jotain, josta ei voi tinkiä...Se takia minullekin sitä velkaa on pikkuisen kertynyt. En kuitenkaan jaksa harmitella asiaa. Maksan sitten velat pois kun pystyn.


      • turisti 32
        pakkomenoja kirjoitti:

        Joskus vaan on. Esim kun rahat on periaattessa loppu ja lapset tarvitsevat taas uudet syyskengät ja talvisaappaat ja kumisaappaat ja lämpökumisaappaat ja vaatteet ovat jääneet pieniksi ja takki on liian kylmä ja villapiposta tulee allergiaa ja tanssiharrastukseen ei kehtaa mennä ilman asiallisia varusteita ja itsellä kengät aiheuttavat kipuja jalkaan että on pakko ostaa uudet pikimmiten ja hampaisiin on tullut reikiä ja pitää kiiruhtaa hammaslääkäriin ja lapsella on näkö heikentynyt ja pitää nopeasti varailla aikaa silmälääkäriin ja uudet silmälasit pitää hankkia ja itsellä joka päivä päänsärkyä väärän vahvuisista silmälaseista ja uudet pitää saada nopeasti.

        Listä on loputon...aina tulee jotain, josta ei voi tinkiä...Se takia minullekin sitä velkaa on pikkuisen kertynyt. En kuitenkaan jaksa harmitella asiaa. Maksan sitten velat pois kun pystyn.

        laita lapsilisät syrjään vain lasten vaatteita varten .en koskaan tuntenut vaikeaksi ostaa lapselleni vaatteita kun lapsilisät riitti siihen.


      • Göring
        mie mie kirjoitti:

        Hmmm. Joo kyllähän sitä säästäis mutta ei jää säästöön mitään kaikkien menojen jälkeen ja aamuisi lähetään töihi ennen klo3:a... ...mutta yks asia on aivan 100 varma että suomessa on noita yrityksiä jotka kierrättää opiskelijoita/harjottelijoita ja pakkotyöllistymis työntekijöitä taukoamatta koko ajan (mikäli yrityksellä on työvoima tarve niin yrityksen kuuluu palkata tekijät eikä loisia yhteiskunnan työttömien ja opiskelijoiden varassa) Ja siks en tee mitään ilman palkkaa

        Eräs valtiopäämies oli taannoin sitä mieltä että (arbeit macht frei)oliko hän oikeassa.Sama käsitys tuntuu olevan vieläkin valtaapitävillä.


      • Tuota käsitystä
        Göring kirjoitti:

        Eräs valtiopäämies oli taannoin sitä mieltä että (arbeit macht frei)oliko hän oikeassa.Sama käsitys tuntuu olevan vieläkin valtaapitävillä.

        saisi kyllä takoa nykyajan työnantajienkin kaaliin. Ei tästä yhteiskunnasta tule mitään että yritykset pitää orjatyövoimaa ja valtio maksaa elatuksen. Kyllä työstä pitää maksaa jos sitä aikoo teettää. Muutoin, laittakoon pillit pussiin. Noita isoja tukityönantajia on kyllä tässä yhteiskunnassa hyysätty jo ihan liian kauan. Odotan mielenkiinnolla milloin työnantajien yhteiskuntavastuu konkretisoituu.


    • Kökköööö

      Työharjoittelussa? Oletko joku psyykeongelmainen?
      Jokainen, joka omistaa pääkaupunkiseudulla yksiötä suuremman asunnon ja on sitä jonkun aikaa maksellut, on 2-3 krt. suuremman omaisuuden haltija kuin sinä eli aika pienillä lähdit nyt rehentelemään.
      Esim. omasta asunnostani, joka on velaton, saan 250000-300000 vaikka viikossa, jos sen haluaisin realisoida.
      Ja työpaikkakin on ja en ole työharjoittelussa, vaan palkkaa tulee useampi tonni kuussa.

    • Sala nimimerkkillä.

      Tämä on asiaa.

      - Asiat hoidossa.
      - Säntillisyyttä.
      - Vastuunkantoa.
      - Elämässä tähtäin.
      - Ikäsi & taloudellinen tilanne on hyvin sopusoinnussa, tuosta on helppo ponnistaa.

      Älä sitten vedä elämää liian säästöliekille, elämän perusvire pitää olla kiva !!

      Itselläkin vaurastuminen alkoi vasta kun asuntolaina oli maksettu pois.

      Annathan varallisuutesi tehdä sinulle myöskin töitä, osaava saa tuolla omaisuudella vajaan 5000€ vuodessa lisää puhtaana käteen.

      Kaikenmailman mollaajista ei pidä välittää, tärkeintä on pitkäntähtäimen suunnittelu ja ymmärtää seuraavat:

      - Raha tulee rahan luokse.
      - Liianpientä tuloa ei ole. - Jokainen sentti pitää noukkia.
      - Vaurastumisen tähtäin on 10 vuotta.
      - Rahan kuluttaminen etupainosesti on tuhoisaa vaurastumiselle.
      - Elämää ei pidä vetää liian tiukalle - pitää olla positiivinen ja nauravainen ote elämään.

      Pitää etsiä joku oma juttu jolla vaurauttaan hyödyntää, ja miten paljon on valmis tekemään oheistyötä itse - Kuin yrittämistä, jossa käyttää varallisuutta yhtenä työkaluna.



      Hyvältä näyttää.

      • Sentin taimi

        "- Liianpientä tuloa ei ole. - Jokainen sentti pitää noukkia."

        Näinhän se tosiaan on, pienistä tuloista kertyy suuri summa ajan kanssa.
        Vaikka kaupasta kotimatkalla voi saada hyvinkin senttejä kokoon.
        Kotimatkalla huomasin 0,40 sentin tyhjän limsapullon ja tietty se talteen otettiin.
        Hetken päästä löyty toinen 0,20 sentin limsapullo ja muutama 0, 15 sentin tölkki.
        Rahaa olikin tuolla ravoin kertynyt yli euron.
        Yhtä hyvin olisin voinut jättää keräämättä, mutta rahaa se on pienkikin summa.
        Yhtenä kesänä keräsin pulloja/tölkkejä ja aina niistä sai muutaman euron.
        Lopulta rahaa oli kertynyt n.150 euroa.

        Yhtenä syksynä keräsin puolukoita ja rahaa siitäkin kertyi n.160 euroa.
        Ei vaan enää kannata kerätä puolukoita myyntiin vähän yli 1 euroa/kilo, kun on polttoaine ylettömän kallista, eikä tänä vuonna ollut mitenkään erityisen paljon puolukkaa.


      • vituiks meni

        "- Asiat hoidossa."

        Millä ne asiat saadaan kuntoon jos on fyysinen tai psyykkinen sairaus?

        "- Vastuunkantoa."

        Jos olet vastuullinen työhaastattelussa ja puhut rehellisesti, et saa työtä koska se menee sille joka liioittelee osaamisestaan.

        "- Elämässä tähtäin."

        Tähtäimen voi asettaa, mutta jos on muita heikommassa tilanteessa saa osakseen syrjintää työnhaussa ja mahdollisesti myös työpaikalla. Pitää tähdätä matalapalkkaiseen työhön mitä harvat suostuvat tekemään ja siihen että jää työkyvyttömyyseläkkeelle varhaisin jos ruumis ei kestä työtä.

        "- Raha tulee rahan luokse."

        Jos on syntynyt perheeseen jossa vanhemmat tietävät miten tätä elämää kannattaa elää, on todennäköistä että heillä on myös rahaa. Tällöin vanhemmilta saa sekä taloudellista tukea että hyviä ohjeita elämään. Ne jotka eivät saa hyviä vanhempia saavat huonon tulevaisuuden.

        "Saatte puolestani kärsiä, kun olette sössineet raha-asianne."

        Totta. En voi syyttää kuin itseäni silloin kun uin äitini munasoluun. Jos olisin tiennyt millainen maailma tämä on ja millaiset vanhemmat itselläni on, en olisi ikinä tehnyt sitä. Koska olen muutenkin luuseri, olen myös pelkuri enkä uskalla vetää itseäni jojoon. Toivottavasti yhteiskunta valitsee Suomeen jonkin Hitlerin kaltaisen ihmisen joka ryhtyy eliminoimaan ei-toivottua kansaa täältä niin jäljelle jää voittajat jotka nauravat kun ihmisiä viedään kaasukammioihin.


      • rahat_on_menny
        Sentin taimi kirjoitti:

        "- Liianpientä tuloa ei ole. - Jokainen sentti pitää noukkia."

        Näinhän se tosiaan on, pienistä tuloista kertyy suuri summa ajan kanssa.
        Vaikka kaupasta kotimatkalla voi saada hyvinkin senttejä kokoon.
        Kotimatkalla huomasin 0,40 sentin tyhjän limsapullon ja tietty se talteen otettiin.
        Hetken päästä löyty toinen 0,20 sentin limsapullo ja muutama 0, 15 sentin tölkki.
        Rahaa olikin tuolla ravoin kertynyt yli euron.
        Yhtä hyvin olisin voinut jättää keräämättä, mutta rahaa se on pienkikin summa.
        Yhtenä kesänä keräsin pulloja/tölkkejä ja aina niistä sai muutaman euron.
        Lopulta rahaa oli kertynyt n.150 euroa.

        Yhtenä syksynä keräsin puolukoita ja rahaa siitäkin kertyi n.160 euroa.
        Ei vaan enää kannata kerätä puolukoita myyntiin vähän yli 1 euroa/kilo, kun on polttoaine ylettömän kallista, eikä tänä vuonna ollut mitenkään erityisen paljon puolukkaa.

        Jep tulo se on pienikin tulo ja meno se on pienikin meno. Vanha sanonta "ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot" on hyvin osuva. Toki kaikkia menoja ei voi karsia ja joskus kannattaa nauttia elämästäkin pelkän rehkimisen ja tienaamisen sijaan. Itse yritän tässä alkaa soveltamaan säästeliäämpää elämäntapaa, kun kuitenkin teoriassa tietää miten asiat voisi saada kuntoon, mutta yksinkertaisesti on vaan tullu päästettyä asiat "hieman" lipsumaan. Mutta ei se itsesäälissä riutuminen ja muiden syyttely mitään auta, täytyy vaan miettiä mitä voi tehdä toisin ja yrittää parhaansa.


      • oletoikeassapeukut
        vituiks meni kirjoitti:

        "- Asiat hoidossa."

        Millä ne asiat saadaan kuntoon jos on fyysinen tai psyykkinen sairaus?

        "- Vastuunkantoa."

        Jos olet vastuullinen työhaastattelussa ja puhut rehellisesti, et saa työtä koska se menee sille joka liioittelee osaamisestaan.

        "- Elämässä tähtäin."

        Tähtäimen voi asettaa, mutta jos on muita heikommassa tilanteessa saa osakseen syrjintää työnhaussa ja mahdollisesti myös työpaikalla. Pitää tähdätä matalapalkkaiseen työhön mitä harvat suostuvat tekemään ja siihen että jää työkyvyttömyyseläkkeelle varhaisin jos ruumis ei kestä työtä.

        "- Raha tulee rahan luokse."

        Jos on syntynyt perheeseen jossa vanhemmat tietävät miten tätä elämää kannattaa elää, on todennäköistä että heillä on myös rahaa. Tällöin vanhemmilta saa sekä taloudellista tukea että hyviä ohjeita elämään. Ne jotka eivät saa hyviä vanhempia saavat huonon tulevaisuuden.

        "Saatte puolestani kärsiä, kun olette sössineet raha-asianne."

        Totta. En voi syyttää kuin itseäni silloin kun uin äitini munasoluun. Jos olisin tiennyt millainen maailma tämä on ja millaiset vanhemmat itselläni on, en olisi ikinä tehnyt sitä. Koska olen muutenkin luuseri, olen myös pelkuri enkä uskalla vetää itseäni jojoon. Toivottavasti yhteiskunta valitsee Suomeen jonkin Hitlerin kaltaisen ihmisen joka ryhtyy eliminoimaan ei-toivottua kansaa täältä niin jäljelle jää voittajat jotka nauravat kun ihmisiä viedään kaasukammioihin.

        uskomatonta en olisi osannut sanoa paremmin.
        ja nämä voittajat saa olla ne keskituloiset koska "liian rikkaat on sikoja" sekä "työtä paheksuvat ovat luusereita" näin suomen kansa petaa


    • Ei ne suuret tulot

      niin kovin harva ymmärtää miten paljon sitä voi tehdä ekstraa vuoden aikana todella pienillä jutuilla :)

      - Aina kun näät pullon kerää se talteen
      -Jos mahdollista ota lisä työ vaikka 8h viikko/ itsellä talviaikaan putsailen erään asuntolan rappusia lumesta.
      -Kesäisin marjastus/kalastus/ravustus/sienestys voivat tuoda erittäin isoa lisätuloa..

      Säästämisestä.
      -Onko todellista tarvetta pitää autoa?
      -Voinko vähentää auton käyttöä?
      -kilpailutus, sähkö/vakuutus/tavaroiden osto, Kilpailuttamalla voit säästää vuodessa useita tuhansia €:ja.

      Tätä voisi jatkaa ja jatkaa vaikka kuinka pitkään..
      Tarinan isoin pointti on kuitenkin se että pienillä teoilla tuollainen 55 000€ voi normaalituloiselle ihmiselle olla säästettävissä 1-3ssa vuodessa..

      • Joo.....

        Haluaisin siis tietää miten

        "Tarinan isoin pointti on kuitenkin se että pienillä teoilla tuollainen 55 000€ voi normaalituloiselle ihmiselle olla säästettävissä 1-3ssa vuodessa.. "

        55'000€ säästetään 1-3 vuodessa normaalituloilla ?

        Vaikka kuulun vaurainpaan 10% suomalaisista, tekee tiukkaa säästää 55'000€ kolmessa vuodessa.

        Ei taida onnistua normaalituloiselta ??


      • KKHS
        Joo..... kirjoitti:

        Haluaisin siis tietää miten

        "Tarinan isoin pointti on kuitenkin se että pienillä teoilla tuollainen 55 000€ voi normaalituloiselle ihmiselle olla säästettävissä 1-3ssa vuodessa.. "

        55'000€ säästetään 1-3 vuodessa normaalituloilla ?

        Vaikka kuulun vaurainpaan 10% suomalaisista, tekee tiukkaa säästää 55'000€ kolmessa vuodessa.

        Ei taida onnistua normaalituloiselta ??

        Ei kai huono taloudenhallintasi ole normituloisten syytä?


      • No niinpä niin

        "pienillä teoilla tuollainen 55 000€ voi normaalituloiselle ihmiselle olla säästettävissä 1-3ssa vuodessa.. "

        55 000 euron säästäminen vuodessa (sanoit että on mahdollista 1 - 3 vuodessa, joten on siis mahdollista myös yhdessä vuodessa) vaatii rahaa säästöön joka kuukausi vähän yli 4500 euroa. Missähän ovat nämä "normaalituloiset" ihmiset jotka saavat käteen palkkaa yli 4500 euroa kuussa (niin ja tietysti elävät pyhällä hengellä ilman mitään kuluja). Koska ihmisen pitää jossain asuakin ja jotain syödä, niin minimissään tuollainen säästäminen vaatisi noin 5200 euron nettotulot joka kuukausi. Kyllä siinä saa aika pajon marjoja kerätä ja rappusia putsata.


      • 545454545454
        Joo..... kirjoitti:

        Haluaisin siis tietää miten

        "Tarinan isoin pointti on kuitenkin se että pienillä teoilla tuollainen 55 000€ voi normaalituloiselle ihmiselle olla säästettävissä 1-3ssa vuodessa.. "

        55'000€ säästetään 1-3 vuodessa normaalituloilla ?

        Vaikka kuulun vaurainpaan 10% suomalaisista, tekee tiukkaa säästää 55'000€ kolmessa vuodessa.

        Ei taida onnistua normaalituloiselta ??

        Suomessa normaalitulot ovat noin 1500 - 2000 verojen jälkeen.


      • siinäpä keräätte

        Niin, mutta kun en elä sen takia tilillä on rahaa. Kaikki mitä tulee menee kans. Velkaa ei ole, auto on ostettu käteisellä, niin kuin kaikki muukin. Haudassa on sitten ihan sama mitä on tullut haalittua. Ostan siis vain käyttötavaraa, en kerää omaisuutta, enkä todellakaan tee ylimääräistä työtä, kun pärjään nytkin.


      • Niin ja kun siitä
        545454545454 kirjoitti:

        Suomessa normaalitulot ovat noin 1500 - 2000 verojen jälkeen.

        joku vielä säästää (kuten nm. "Ei ne suuret tulot")1528-4583€/kk niin täytyy kyllä hattua nostaa!


    • älä ylpisty

      Omaisuutta 170 ke ja sain potkut. Ei yhtään naurata vaikka olenkin velaton ja varoissani (vielä). Perhe elätettävänä. Duunia ei löydy ja nuo varat kyllä aikanaan sulaa ihan elämiseen. Tässä ei ole mitään ylpeilyn aihetta. Ennemmin tai myöhemmin itsekin päädyn sossun luukulle anomaan roposia.

      • elättejäkö

        Eikö sinulla ole puolisoa joka elättää myös perhettä? Laita se akkas tai ukkos töihin niin ei tarvii yksin elättää elättejäs.


    • metsään meen nyt

      omaisuutta ok-talo ja muut normi jutut , auto 2-v.vanha veneet kaikki vapaa-ajan kalut, rahaa 88900e, työtönEi velkaa..Nautin kun saan olla vapaa, ei tarvi mihinkään lähteä jollei halua, nyt haluan lähteä puolukkametsään.

      • ei tää mee ohi

        Ai hitsi...pari päivää on tehnyt mieli puolukkapiirakkaa, vaan en jaksa lähteä metsään (ja on satanutkin sen paripäivää). Mistä lie sekin mieliteko iski, mutta kohta on pakko lähteä kerään puolukoita piirakkaan.


    • 3=m,=o

      HeIvetin kakarat taas brassailemassa Suoli24:ssa kun elämä on niin VlTUN köyhää, ei vain rahallisesti mutta myös järjellisesti. Tänne tullaan kirjottelee pankkitileistään ja kuinka päteviä ollaan oltu... XD Ei saatana että hävettäis.

    • määmään

      ottaax kupolii ku ei ite oo pätevä ollu.

    • niini89

      Itse olen veloissa kun tykkään ryypätä ja ostaa kallista osamaksulla.

      Mut ei se haittaa kun elän soskun rahoilla nyt ja ei tarvitse tehdä mitään rahan eteen. Ahh lomailu on ihanaa.

      • jeejeeviikonloppu ta

        niinniin89-SAMA JUTTU tykkään ryypätä ja tuhlata ja VELKAA ON..
        SOSSU maksaa vuokran ja silleen-saan nukkua vaikka koko päivän kunnes heräilen iltapäivällä hoitelemaan kuntoa ja sitten viikonloppuisin menen baariin..ei mitään ongelmaa eläessä.
        kaikki ohjelmat saan katsoa rauhassa tv:stä ja yölläkin on aikaa puuhastella vaikka mitä.
        ah nautin tästä enkä menisi minnekään vitun työharjoitteluun klo 5 aamulla.


      • ahgsgsd
        jeejeeviikonloppu ta kirjoitti:

        niinniin89-SAMA JUTTU tykkään ryypätä ja tuhlata ja VELKAA ON..
        SOSSU maksaa vuokran ja silleen-saan nukkua vaikka koko päivän kunnes heräilen iltapäivällä hoitelemaan kuntoa ja sitten viikonloppuisin menen baariin..ei mitään ongelmaa eläessä.
        kaikki ohjelmat saan katsoa rauhassa tv:stä ja yölläkin on aikaa puuhastella vaikka mitä.
        ah nautin tästä enkä menisi minnekään vitun työharjoitteluun klo 5 aamulla.

        Tommoset _vitun_ _kyrvät_ pistää vituttamaan. Laivaan ja Afrikan rannikolle etsimään oma elantonsa. Syö vaikka kamelinpaskaa sitten, jos et tee työtä.


    • Paavo Paavali

      Ei kaikki työttömät ole köyhiä. Itse olen ollut työttömänä 20v ja talous on aivan kunnossa. Käteistä löytyy ja metsä kasvaa

      • N

        Voisimpa.


      • rikasmuttaterve

        Koettakaa nyt ymmärtää minuakin. Surkeeta elämää kun viina tai tupakka ei maista ei nin millään saa viinaa alas. Ainut mikä menee alas on kaurapuuro ja näkki leipä, sekä raikas vesi. Kahvikaan ei maista.
        Sitten olen allerginen uusille vaateille, nekin täytyy ostaa kirpputoreilta. Autoakaan ei ole, kuljen polkupyörällä ja jalan. Kuitenkin rahaa tulee vaikkei kulu mihinkään. Hieno asunto on ja kesämökki ja vene. Sioituksia ja rahaa tilillä useampi satatuhatta.
        Eihän tämä helppoa ole mutta pitänee kestää. Niin ja ite olen viiskyppinen ja on vielä alle kolmekymppinen kaunis vaimo riesana joka tosin rakastaa minua ja on yhtä nuuka kuin minäkin.
        Ostin minä sille hienon turkin syntymäpäivä lahjaksi mutta tämä meni ja myi sen. Sai vielä enemmän kuin minä maksoin siitä, rahat se laittoi yhteiselle tilille.
        Joillakin se tuo elämä on kovaa.


      • tarina hetki
        rikasmuttaterve kirjoitti:

        Koettakaa nyt ymmärtää minuakin. Surkeeta elämää kun viina tai tupakka ei maista ei nin millään saa viinaa alas. Ainut mikä menee alas on kaurapuuro ja näkki leipä, sekä raikas vesi. Kahvikaan ei maista.
        Sitten olen allerginen uusille vaateille, nekin täytyy ostaa kirpputoreilta. Autoakaan ei ole, kuljen polkupyörällä ja jalan. Kuitenkin rahaa tulee vaikkei kulu mihinkään. Hieno asunto on ja kesämökki ja vene. Sioituksia ja rahaa tilillä useampi satatuhatta.
        Eihän tämä helppoa ole mutta pitänee kestää. Niin ja ite olen viiskyppinen ja on vielä alle kolmekymppinen kaunis vaimo riesana joka tosin rakastaa minua ja on yhtä nuuka kuin minäkin.
        Ostin minä sille hienon turkin syntymäpäivä lahjaksi mutta tämä meni ja myi sen. Sai vielä enemmän kuin minä maksoin siitä, rahat se laittoi yhteiselle tilille.
        Joillakin se tuo elämä on kovaa.

        Kyllä,ja minä olen 80v papparainen ja asun kolmen parikymppisen vaimoni kanssa.Ne kaikki rakastavat minua joten eihä sitä voinut jättää viemättä ketään niistä alttarille.Takapihaltani löytyy timantti,öljy ja kultakaivoksia."Työmiehinä"minulla on nuoria naisia,timmeissä kroppissaan.Työasusteena on minun tarjoamat bikinit.Ja rahaa kertyy vain tilille,kun syön vaimojeni metsästä keräämiä käpyjä ja puiden lehtiä.Vaimoni hakevat myös lähteestä ämpärillä vettä joten säästämme siinäkin.
        Kulut tasan nolla ja voin peseytyä öljyssä.On se vaan hienoa!


      • öljyä ja haaremeita
        tarina hetki kirjoitti:

        Kyllä,ja minä olen 80v papparainen ja asun kolmen parikymppisen vaimoni kanssa.Ne kaikki rakastavat minua joten eihä sitä voinut jättää viemättä ketään niistä alttarille.Takapihaltani löytyy timantti,öljy ja kultakaivoksia."Työmiehinä"minulla on nuoria naisia,timmeissä kroppissaan.Työasusteena on minun tarjoamat bikinit.Ja rahaa kertyy vain tilille,kun syön vaimojeni metsästä keräämiä käpyjä ja puiden lehtiä.Vaimoni hakevat myös lähteestä ämpärillä vettä joten säästämme siinäkin.
        Kulut tasan nolla ja voin peseytyä öljyssä.On se vaan hienoa!

        Mitä ihmettä? Luulin Nilsiän öljysheikin kuolleen muutama vuosi sitten, mutta ei se pidäkään paikkaansa...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Kuosmanen

        http://www.youtube.com/watch?v=8GvCWnvOMhs


    • roeiroeiro

      Ei ne suuret tulot vaan pienet menot!!!!

      Jotku kaverit valittaa että 2500e/kk palkasta ei jää käteen ku ne juo ensinnäki sen vähintää 500e tarjoitelmalla kavereille ja ostamalla kalliita juomia ja ties mitä turhaa tekevät..

      Mulla ei oo tällä hetkellä muita "pakollisia" menoja kuin kännykkä, netti ja auto, vuokra kohtuullinen & sähkö...

      Helposti perusduunarin palkasta saa säästettyä sen 500€.. Riippuu siitä mitä sää ite haluat.. jotku tilailee lehtiä ja kaikenmaailman tv-kortteja ja ties mitä niin eikai ne rahat riitä ku jokasesta parin euron tilauksesta koostuu isompi summa!

    • jees......

      Taitaa olla pelkkää provo paskaa koko juttu, mutta jollain perityllä omaisuudella on aika turha tulla lesoilemaan. Ja yksi asia oli väärin! Kyllä tässä maassa pärjää ilman että heittäytyy oravanpyörään. Meillä on nytkin kymmeniätuhansia nuoria jotka eivät ole minkään viraston listoilla, ja jollain kummalle hekin elävät?

    • lol :D

      ja oletkohan ne omaisuudet ihan itse hankkinut vai onko kenties perintönä tullut???
      itse en saa mistään perintöä, eikä oo tulossa. teen töitä paljon ja vähän on velkaa mutta ei se oo niin kauheeta.

    • Näitä riittää

      Hyvä aloitus aidolta henkilöltä :-)

    • vitun köyhä

      Eikö teillä ole muuta kehumista. Hulluthan ne vain naintinsa selvittää.

    • sepeli

      varakkaat ihmiset ei tuo vaurauttaan julki vaan ovat hissuksiin .syy ei tarvitse turhaa sitä kuulutella ja se on viisautta hoitaa asiat ilman melua .

      • 27

        Jep, eikä varakkaat ihmiset pöyri lainat ja velka- palstalla...


    • materialisti88

      kyllä varmasti jää rahaa säästöön, jos asuu vuokralla ja ajaa fiat puntolla..

    • Entä se sun

      avautumises? Hieman ohut sanoma aloituksessa, köyhää kerrontaa.

    • yks joo

      No totta maar olisi tehty sijoituksia ja säästöön laitettu jos isovanhemmat jeesaisi!

      Ihan turha kyllä tulla rehostelemaan rahoillaan jos ei kerta niitä ITSE TEKEMÄLLÄ työtä ole saanut ja ansainnut.

      Ja muuten rahaa ei jää säästöön tippaakaan kun asuu vuokralla ja ajaa fiat puntolla. Niihin vasta rahaa uppoaakin. Mut minkäs teet... perintöäjä ei ole tiedossa joten näillä mennään

    • lapset nukkumaan..

      Hienoa. Voit ostaa vaikka mopoauton. Moni muuten putosi oravanpyörästä edellisessä lamassa, mutta sinähän olit vauva silloin etkä voi tietää miksi niin kävi.

    • 12+11

      Onneksi ei ole rahahuolia rikkaalla. :P

    • Voi pientä

      Otanpa esimerkin kuvitteelisen todellisesta elämästä. Pariskunta, kaks lasta. Mies tienaa todella hyvin, mutta niin on velkaakin todella hyvin.. Äiti jää hoitamaan lapsia kotiin, koulutus merkonomi. Lama iskee asunnon hinnat romahtaa, parin millin Westendin kampän arvo enää 150000, velkaa paljon enemmän. On katumaasturia, taulutelkkaria ja iFööniä siis kuulutusluottoa. Mies kuolee, äitee ei saa töitä, sairastuu. Työttömänä kotona kahden lapsen kanssa, Kela jakaa asumis ja toimeentulotukea, Kämppä myydään tappiolla, velkaa jää.

      Oot räkänokkanen pikkukakara, kun retostelet täällä kuitenkin aika pienellä omaisuudellas ja jaat elämänohjeita.

      • 25256

        hyväpalkkaisen miehen leski saa hyvänleskeneläkkeen ja lapset kukin osansa samasta kunnes ovat täysi-ikäisiä... ei siitä mihinkään tarvi muuttaa. Tunnen tuollaisen tapauksen ja kuolleen miehen perhe pärjää vallan mainiosti surusta toivuttuaan.


      • Itse olet

        "Otanpa esimerkin kuvitteelisen todellisesta elämästä"

        Todellakin hyvin kuvitteellinen esimerkki.

        "Lama iskee asunnon hinnat romahtaa, parin millin Westendin kampän arvo enää 150000"

        Juu, todellakin romahtaa asunnon hinta Westendissä alle kymmenesosaan alkuperäisestä...

        "Oot räkänokkanen pikkukakara,"

        Taidat itse olla räkänokka kuvitteellisine esimerkkeinesi.


    • Töötti_

      Kirjoittaminen on taitolaji ja persoonallisuus järkevä ajattelu kehitettävissä. Vinkkinä aloittelijalle;)

      • iujyhgtfd

        Aloittajan on todella syytä jalostaa persoonallisuuttaan.. Luoja mitä p*skaa taas etusivulla.


      • No joo

        "persoonallisuus järkevä ajattelu kehitettävissä. "

        Tämän meille kertoo henkilö, joka valitsee nimimerkikseen Töötti.


    • TYö mies

      Itse olen työllistämistuella toissä ja jää 200€ säästöön joka tilistä. Elämiseen jää minimirajat, eli 460€ kuussa ja siihen bensat työpaikalle. Pussissa on mukava summa rahaa ja ei ole tarvinnut pikkusummista kiistellä. Nytkin meni auton laittoon. Tonnin remontit, katsastukset, vakuutukset. Pienemmälläkin pärjää kunhan osaa rahan käytön, mikä on harvinaista nykypäivänä. Lisäksi olen avustanut sukulaisia rahallisesti pienillä summilla.

      Rahahommiakin on tehty, mutta tämä on tätä päivää, että rahahommia ei ole. Siksi teen mitä sattuun, kun plussalle jään ja se näyttää komeelle CV:ssä ettei ihan retuperälle ole heittäydytty. Siis hyvin pyyhkii, kun vaan jaksaa töitä tehdä ja perjantaina kaljaa. Sitähän se työmiehen arki.

    • Pienet menot

      Vastauksia kysymykseen juu tuo normaalituloisen 55 000 säästäminen vuodessa on mahdotonta jos on yksineläjä..

      Meidän perheen tulot 4900 netto.

      Asuntolaina 600 kulut 400 ruoka 400 polttoaine ja harrastukset 400 Kaikki kulut meillä 1800€/kuussa.. Joka kk menee säästöön 3100€ kesäkuusta - lokakuu yli 2000€ marjoista ravuista kalastuksesta Talviaikaan lisäansiota lumenluonnista tulee keskimäärin 500€/kk.. Siitä voi laskeskella paljonko vuodessa kertyy nettoa tilille ;)

      • jatkaa niin että

        Ja pahoittelen en tosiaan osannut ajatuksiani laittaa kirjaimiksi niin kuin oli tarkoitus :)

        Jatkanpa vielä paatostani olin sinkku 2v työelämäni alusta..
        Nettoliksa oli n 2800 silloin -> yksiöni asuntolaina ja kulut alle 500 auton kulut 300 ja ruoka harraste kulut 500€ (aika korkea johtuen baarissa käynnistä)

        Onnistuin säästämään 2 vuodessa vähän vajaa 90 000€, tosin silloin tehtiin paljon sivutuloa myös polttopuiden tekemisellä, eli tilasin helvetinmoisia kuormia puuta omistamalleni tontille ja suunnilleen Jokaisen vapaahetken sahasin ja pilkoin niitä 2v-> samalla myyden niitä pois..

        Jos ihminen on perusterve ja ahkera KUKA vaan voi pärjätä hyvin vaikka ei kävisi hetkeäkään ansiotyössä, Niinkuin kerroin pelkästään marjastamalla muutaman tunnin per päivä päästään 10 000€ vuosi lisä ansioihin


      • mies itäsuomesta

        Niin se on. Venäjältä halpaa polttoainetta ja samalla tupakat. On säästöä. Diesel 75c/l Bensiini 80c/l, tupakka 10e kartonkin. Palkka jää säästöön. Käykö etelän ihmiselle kateeksi?


      • hmmm...
        jatkaa niin että kirjoitti:

        Ja pahoittelen en tosiaan osannut ajatuksiani laittaa kirjaimiksi niin kuin oli tarkoitus :)

        Jatkanpa vielä paatostani olin sinkku 2v työelämäni alusta..
        Nettoliksa oli n 2800 silloin -> yksiöni asuntolaina ja kulut alle 500 auton kulut 300 ja ruoka harraste kulut 500€ (aika korkea johtuen baarissa käynnistä)

        Onnistuin säästämään 2 vuodessa vähän vajaa 90 000€, tosin silloin tehtiin paljon sivutuloa myös polttopuiden tekemisellä, eli tilasin helvetinmoisia kuormia puuta omistamalleni tontille ja suunnilleen Jokaisen vapaahetken sahasin ja pilkoin niitä 2v-> samalla myyden niitä pois..

        Jos ihminen on perusterve ja ahkera KUKA vaan voi pärjätä hyvin vaikka ei kävisi hetkeäkään ansiotyössä, Niinkuin kerroin pelkästään marjastamalla muutaman tunnin per päivä päästään 10 000€ vuosi lisä ansioihin

        """Onnistuin säästämään 2 vuodessa vähän vajaa 90 000€, ""

        aika helvatanmoiset lisäliksat teit mikäli tuommoisset säästöt. Kahden vuoden nettotulosi kun vain 67,200 euroa..... Kannattaakohan sinun yleensäkin tehdä päätoimeasi?


      • =)09)=))009
        hmmm... kirjoitti:

        """Onnistuin säästämään 2 vuodessa vähän vajaa 90 000€, ""

        aika helvatanmoiset lisäliksat teit mikäli tuommoisset säästöt. Kahden vuoden nettotulosi kun vain 67,200 euroa..... Kannattaakohan sinun yleensäkin tehdä päätoimeasi?

        Kannattaa koska tuohon puuhommaan meni vuodessa varmaan 2x enemmän tunteja kuin normaaliduuniin :) tuntipalkka ei päätä huimannut..


    • Minä vaan

      Arvaan, että
      a) puolisosi tai sinä tai lapsesi ette ole koskaan olleet vakavasti sairaana
      b) et ole auttanut rahallisesti vanhempiasi/isovanhempiasi
      c) puolisosi tai sinä ette ole olleet työttömänä samalla kun teillä on pieniä lapsia elätettävänä
      d) olet saanut itse päättää missä ja miten asut (meidän asumistamme säätelee työpaikkojen sijainti)

      Jos olen väärässä niin nostan sinulle hattua ja olet tosiaan ollut todella säästäväinen. Muussa tapauksessa oot vaan päässyt elämässäsi helpolla.

      • PS en ole AP postaaj

        A. osuit oikeaan
        B. Meni ohi Veljeä olen vetänyt perässä..
        C. Totta taas
        D. Väärin työpaikkani sijaitsee yhdessä Suomen kalleimmista paikoista, Asun silti yhdessä Suoen halvimmista alueista (laskin ettei yksinkertaisesti kannata muuttaa tuonne kun junalla/kimppakyydillä pääsee duuniin) asumiskulut nousisivat n 1000€/kuussa..

        Ja en nyt tiedä onko tämä aina ollut niin helppoa esim tänään meinasin oksentaa väsymyksen takia :) Ei meinaa enää 40senä jaksaa painaa 8h töissä 2h junassa ja 5h metsässä :)


    • oik.yo ap

      Suurin osa on sössinyt itse mutta on niitä muutama kovan kohtalon takia velkaantunut. Jos itse törsää velaksi eikä tee töitäkään niin se on kyllä omaa syytä. Se on muuten oma syysi että heräät klo.5:50 ja olet ilmaistyöharjoittelussa. Meikäläinen herää yhdeksän maissa ja palaa viiden-kuuden jälkeen duunista eikä palkkakaan ole paska. Omaisuutesi on lisäksi hyvin vaatimaton, vaikka se sinusta tuntuu suurelta. Mutta eipä mitiä, jatka tuota, sillä asenteesi on ok. vaikka näyttää koville ottavan tuo ponnistelusi, kun tällaisia pitää itselle motivoinniksi kirjoitella.

    • Maatonäiditönisätön

      Näitä kun verottaja ja muut valtion päättäjät lukevat, on selvää että poikkeus vahvistaa heidän aivokapasitissaan säännön: Köyhiä ei ole olemassakaan!
      Surku tulee, ei vain itseäni vaan monia minuakin onnettomammassa asemassa olevia! Itse olen ilman omaa syytäni köyhä, vaikka en ihan köyhyysrajalla tai sen alapuolella. Joo joo, omistan vanhan tietsikankin.... onko se mittarina? Vai lasketaanko kahvipaketin hinnassa meikäläisten toimeentulo.

    • duunarina pärjää

      Heheheee! Aloittaja on melkonen pelle,itse en kehua retostelisi yhtään jos isovanhemmat on yhtään rahallisesti auttaneet! Minä tulen duunarina toimeen omillani ,ajelen halvalla autolla ja rahat riittää kun ei osta luksusta vaan vain sen mitä oikeasti tarvitsee! Rikkaat saa olla erikseen...Suomikin on täynnä rikkaita jotka muita ihmisiä kusettamalla saaneet omaisuutensa,mutta hautaan niitä rahoja ei kukaan heistäkään saa mukaan...minä käytän sen minkä tienaan ja elämä on raiteillaan,pieni mökki ja perunamaa riittää minulle...

    • Köyhä yh

      No kyllä tuollainen retostelu hatuttaa ihmistä, jonka raha-asiat sössi ex-mies!

      Mulla oli raha-asiat paremmin ku hyvin joitakin vuosia sitten ja pärjäsin pienellä palkalla pienen lapseni ja asuntolainani kanssa mainiosti.

      Kunnes tapasin "miehen" (lue loinen!). Äijällä oli oma yritys, josta ei nostanut palkkaa vaan kerjäsi sossusta sitä. Jätti vuokrat maksamatta (makseli omia laskujaan, ettei häneltä mene luottikset!). Ruokaan häneltä ei rahaa saanut (asuttiin siis yhdessä) kuin kerjäämällä yhden jauhelihapakettiin ja makaroonipussiin jos multa oli rahat loppu. En koko suhteen aikana saanut maksettua kuin asuntolainani. Loput rahat oli pakko laittaa ruokaan, että lapsille (omalleni ja miehen lapselle) oli ruokaa pöydässä.
      Kaiken lisäksi mies söi kuin porsas...sain joka päivä käydä vähintään 20€:lla kaupassa. Mun KOKO palkka meni siis näihin menoihin.

      Miehen suku oli pullollaan miljonäärejä...mies ei sieltä voinut kertaakaan pyytää rahaa kun selitin kuinka huonosti mun raha-asiat ovat isojen ruokalaskujen takia ja palkka ei riitä. Lopulta meni hermot (ja mielenterveys) ja palautin sormuksen.
      Pian eron jälkeen jäin työttömäksikin.

      Nyt sitten muutama vuosi myöhemmin saldona on luottokorttilaskut ja kaikki muut (puhelimet, netit, kaikki osarit jne...) ulosotossa...ei taida 10 000€:a enää riittää saldoksi :/
      Sairastuin vakavaan masennukseen ja voin sanoa, että hyvin ei mene vieläkään.
      Nyt opiskelen uutta ammattia (ja laskut odottaa maksamistaan) ja tajusin juuri, että eipä taida talous- ja toimistopuolella olla työpaikkoja ihmiselle jolla ei ole luottotietojakaan :(

      Nyt kelan tuloilla ei tilille paljoakaan jää asuntolainan jälkeen rahaa. Kädestä suuhun eletään eikä riitä...
      Tarkoituksella en itseäni tähän tilanteeseen ajanut :/
      Enkä vieläkään tiedä miten tästä velkahelvetistä pääsen pois...

      • Jokota

        Olisiko aika ottaa samalla mitalla takaisin, etsi itsellesi mies elättäjäksi! Venäjällähän on varta vasten "geishakouluja" joiden tarkoitus on kouluttaa nainen viehättäväksi, jotta löytää hyvän (eli mielellään rikkaan ja raittiin) miehen. Nyt alat leikkimään ajatusleikkiä, että olet kulmakunnan hotein yh ja alat panostamaan ulkonäköösi.

        Hakemusta nettiin ja kalastelet itsellesi sieltä mukavan ja hyvätuloisen miehen. Vaikka et löytäisikään hyvätuloista, ovat mm. asumiskulut matalammat kun ne jakaa kaksi aikuista.


    • Rikas Nainen

      Tuo aloitus on pelkkä märkäkorvan tekemä provo. Taitaa olla oikeasti niin että nimimerkki avautuminen-84 on pelkkä pikavippikierteessä oleva peelo.

    • elämä vie

      Sinulle pieni muistutus että on myös ihmisiä jotka ovat joutuneet sairauden vuoksi jäämään työelämästä pois,toiset hyvinkin nuorena.
      Itselläni ei velkaa mutta ei omaisuuttakaan mutta pärjään silti.

    • rahaa rikkaampi

      Mulla on unelmatyö. Saan ajaa koululaisia. Työ päivät 12 tuntia, kuitenkin palkan saan 4-6 tunnista, tulot n.1200 kuussa käteen, velkaa on, unelmia on. Ei auta valittaa, terve oon kuin pukki samoin lapset, että nauti vain rahoistasi( ehkä jopa ystäviesi kanssa)

    • Kannattiko

      sinun avautua tänne taloushuolistasi?

    • Attispattis

      hyvä kamu.

      Kateelliset olkoon

      EI_________________________________H

    • Äiti neljälle

      Täällä joku teini retostelee rahoillaan eikä tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään. Tervetuloa takaisin retostelemaan, kun sulla on perhettä... siinä sitä riittää elätettävää. Voi olla, että noi sun retostelut jää silloin toisarvoisiksi - elämän todellisten rikkauksien rinnalla.....

      • loppuiko rahat

        Valitettavasti se vaan tahtoo olla niin, että elämän toisenlaisista rikkauksista huolimatta yli varojen elävät syyllistävät niitä, jotka elävät varojensa mukaan.

        Syy löytyy aina peilistä, jos rahat ei riitä. Ei muista.


      • vl

        Entäs jos on vapaaehtoisesti lapseton?


    • homopetterihomoneeke

      Ja mitä sitten, onko rahaa :D Itsellä on velkaa uo:ssa montakymmentä tonnia, mutta olen hyväpalkkasessa työssä, olen terve ja minulla on kaikki mitä tarvitsen. Jos joku on niin idiootti että palvoo rahaa, niin mikäs siinä.

      Mitäs sä sitten teet rahalla kun maailmanloppu tulee?

    • heikari3

      Välillä töissä säälittää kavereiden puolesta. Samaa liksaahan me kaikki saadaan ja kotona oman suun lisäksi muutakin ruokittavaa. Toiset elää yksin ja silti ei tunnu rahat riittävän kuin siihen 1500e ruosteläjään. Yks tykkää uusista puhelimista ku onhan niillä hieno leveillä. Useampi kytkysoppari niskassa kaiken aikaa. Toisella menee tupakkaan ja kaljaan hirveästi rahaa ja auto on jatkuvasti rikki. Pakko näillä hepuilla on rahaa muuallekkin mennä. Itellä ei ole mitään ongelmaa. Parhaimmillaan jää 500-700e ylimääräistä kuukaudessa.

    • Rikas ihminen

      Minulla on tilillä 850 000 € sekä 700 000 € arvoinen asunto, jonka autotallista löytyy arvokas auto. Koskaan en ole säästänyt mitään. Rahaa on enemmän kuin ehdin käyttää, mutta se on hyvän työn ansiota.

    • Öökstöks

      Mistä näitä älyttömiä aloituksia oikein sikiää..??
      Ensin omakehu haisee ja sitten v****llaan muille ja lopuksi.. oletko sinä koskaan.. milloin mitäkin... oletko sinä koskaan näin.. voi tsiisös tätä sivistystä.

    • kake4848

      Ottakaa lainaa niin pääsette itsekkin kehumaan rahoillanne :)

      Täältä(http://lainaaheti.info/) löysin itse hyvät paikat hakea lainaa ja nyt on millä mällätä!

      • En tajua

        Hei Kake, jos otan tuon lainan, kuten neuvot, pitääkö minun maksaa se takaisin? Meneekö korkoja? Jos pitää maksaa takaisin, niin mitä kehumista siinä sitten on? Olen vaan entistä köyhempi, kun pitää korkojakin maksaa.


    • totuus

      Heh , tässä totuutta peliin

      teen töitä kuin sika
      palkka on provikka
      kauppa ei käy , tuloja ei kovinkaan tule
      perheen menot kuitenkin juoksee
      ei ole kovin helppo säästää, kun menot ylittää tulot

      aloittaja on hippa heikki joka on sattunut hyvään saumaaan
      turha neuvoa muita

    • pläts

      Ostakaa Amerikkalaisia Coyntry&Western levyjä niin kuulette jotain kurjuudesta.

    • vain työmies

      velaton omakotitalo, kahdessa vuodessa lompakosta rakentanut noin 90 neliön verstaa / autotallirakennuksen ja vielä tili pesee puhtaasti tuon 11 tonnia, joka penni omasta nahasta. ja alle suomen keskiverto palkalla.

    • _

      Pitäkää porvarit suunne kiinni, ei siivojan palkalla paljon sijoitella. Ja kun auto leviää eikä tilillä pyöri ylimääräistä tonnia rahaa voin syyttää vain itseäni ylivarojeni elämisestä.

      • ?)=9+0

        Miksi helvetissä teet siivojan työtä??


    • kaikki hyvin

      513 eur/ kk kelan p-rahalla ei velkaa vuokra 473 eur/kk jää mitä jää ei myöskään mitään omaisuutta enkä ota mitään pikavippejä työttömien ruokalassa syömässä 2,20 eur päivä hyvin pyyhkii

    • sijoittaja...

      Vanhemmilta on siirretty lapsesta saakka kolmen vuoden välein verottomasti lain sallima määrä. Kaikki ne rahat on sijoitettu pörssiosakkeisiin ja rahastoihin. Nyt varallisuuttani on yli puoli miljoonaa. Mitään työtä ei ole tarvinnut koskaan tehdä. Pärjään taloudellisesti varsin hyvin. omistan monia suomalaisia yrityksiä. Ihan itse olen oman omaisuuteni suunnitellut. Nöyryytyslaitos työkkärissä en kauan viihtynyt.

    • Itsella asuntokauppias hujasi mua aikoja sitten ja oikeus määäräsi,että se ei ollut törkeä petos sen puolesta. Jäi 20000 velka,joka en pystynyt hoitaa ja erokin oli tuonut 14000 velka. En sitä pystynyt hoitaa,kun olen muutanut Helsinkiin ja jai vuokramaksua sekä laina niskan päälle ja oli pieni palkka..Ei aina voi menna,että pystyy säästää.Elämä on!

    • näkkärinaama

      Joopa joo, säästäkää vaikka joka sentti. Elämän kuuluu olla mukavaakin, mun palkat kuluu elämiseen ja säästöt käytän lapsien hyväksi.

      Varmaan siitä tulee hyvä olo, kun iltaisin käy nettipankista kattomas säästöjä :)

      • Pikkuvarakas

        >> Varmaan siitä tulee hyvä olo, kun iltaisin käy nettipankista kattomas säästöjä :)

        Kyllähän sekin on ihan kivaa, mutta vielä hauskempaa on katsella talviaamuna kun toiset lähtevät pakkasessa töihin. Jos nyt sattuu niin aikaisin heräämään. Elämä on todella mukavaa silloin kun ei ole pakko tehdä rahan edestä töitä.


      • pihtari ja onnelline

        Edelleen kuinka paljon esim sinun elämänlaatusi on parempaa kuin minun jso esim

        1 sinä juot iltaisin 2-3 olutta?
        2 poltat tupakkaa 5€
        3 et katsele tarjouksia?
        4. pidät asunnossasi 2 astetta lämpöä enemmän?
        5.Kuljet autolla enemmän?

        vs minä joka säästänn noissa 500€/kk?


      • FTGYhujikolpö
        Pikkuvarakas kirjoitti:

        >> Varmaan siitä tulee hyvä olo, kun iltaisin käy nettipankista kattomas säästöjä :)

        Kyllähän sekin on ihan kivaa, mutta vielä hauskempaa on katsella talviaamuna kun toiset lähtevät pakkasessa töihin. Jos nyt sattuu niin aikaisin heräämään. Elämä on todella mukavaa silloin kun ei ole pakko tehdä rahan edestä töitä.

        Näin meni monta vuotta, lama tuli. Toki tästä noustaan taas kellottomaan elämään, eri yrityskuvioilla vaan.


    • Kolhujakokenut

      Minä köyhän kodin lapsi.Rakkautta oli,se on rikkaus.Mutta aikuisena laitoin nimeni takauspaperiin.Henkilö jolle takasin,kuoli äkilliseen sairauteen.Ja pankki teki tepposet,ei realisoinut kuolleen henkilön omaisuutta,vaan keplotteli,ja jouduin maksamaan ison summan.Olen nainen ja lapsiakin on.Oma asuntolaina maksettavana,,mitään apua en saanut mistään,vaan laitin hihat heilumaa,ja siivosin,siis tein siivojana työtä aamu 5,stä-ilta 23,meen joka päivä useita vuosia.Ja maksoin.Maksoin,koska päätin ettei minua nujerreta.Hyvinkin helpolla oisin selvinnyt heittäytymällä sossun elätiksi.Nyt elän velattomana ja lapsillani hyvät ammatit,vaikka en heille rahaa ole vonut opiskeluihin antaa.Ovat oppineet elämään säästeliäästi,kaiken näkemänsä kautta .Otta kyllä päähän sossun elätit,terveet,laiskat ihmiset,miettikääpä nuoret millä elätte eläkeiässä?.

    • wo evö

      Oon virkamies, brutto 3400€/kk, käteen suunnilleen tonnia vähemmin. Kaksiota, autoa ja motukkaa velalla makselen, suunnilleen - nolla on tulot ja menot tällä hetkellä, kun pidän syömisestä ja juomisestakin. No jossain vaiheessa 7v. kuluttua joo kaksio on maksettu, arvo karvan yli 150,000€, auto maksettu 3v kuluttua ja motukka ens vuonna, mutta kokolailla niukkaahan tää velallisen työssäkäyvän elo on. Saattaa olla, että tyydyn sitten ne maksettuani nykyiseen autoon ja motukkaan, etten ota lisävelkaa. Sellaista elämää olis ainakin kiva kokeilla. Jäis vähän enemmän haaskattavaksi ihan hauskanpitoon.

    • Vaikka se yleensä on oma vika, jos talous on päin puuta; on hän kuitenkin kärsivä
      lähimmäinen, jota ei saa lähettää pois niin ettei auta häntä jollaintavoin, jos se vain olisi mahdollista.

      Täällä suomessa nöyryytetään aivan liikaa niitä, joilla ei mene taloudellisesti hyvin.
      Esimerkiksi sosiaalitoimi nöyryyttää asiakkaitaan aivan liikaa.Ja on liikaa asioita,
      joille sosiaalitoimessa kehotetaan asiakkaita olankohautuksella, että se sen ja sen maksun joutuu itse maksamaan pienestä toimeentulotuesta

    • oijoiww

      Mä tiedän tän jätkän. Se on mies Prostitoitu. Duunaa toisia äijiä .

    • Off the grid

      Lyökää menot niin alas, että jossain kohtaa alatte ihmettelemään että mitäs varten pitää töissä käydä kun menot lähenee nollaa.

    • Kuinka lopulta käy?

      Mitä työnteko on? Osa tekee ihan jonninjoutavan huu-haa helppoja töitä älyttömällä liksalla siis sellaista työtä jota oikeesti ei edes tarvittaisi ollenkaan.
      Toiselle osalle joka tekee aivan välttämätöntä hommaa ei tahdottaisi maksaa liksaa
      lainkaan? Kuinka käy lopulta rikkaille osakeenomistajille kun huomataan ettei luonto
      ole mikään börs taikka velkarosvorahapankki?
      Eräitähän kiinnostaa vaan heidän oman arvo-osuustilinsä saldo ?

      • Kuinkahan lopulta?

        Lisään tähän että, velkarahalla ja asuntojen oletusarvoilla pelaaminen on pikkase
        köyhien pokeria jossa huijaus välistävetäjä ei istukkaan samassa pöydässä
        rehentelemässä velkarahalla ostetusta arvoasunnosta.


    • ak

      Onko toi sun mielestäsi jotenkin valtavan iso summa?

    • 1%%

      Hahahahahahaa mitä skeidaa. Satoja tuhansia on käsien läpi mennyt, jotain omaisuuttakin jäänyt, mutta rehellisellä työllä ei ole jäänyt kuin känsät käteen!

      FTW & KTM, EHVP.

      • Vai sillain

        "mutta rehellisellä työllä ei ole jäänyt kuin känsät käteen! "

        Kehuskeletko, että sadat tuhannet ovat liikkuneet epärehellisesti?


    • tyuj

      Taitaa vituttaa käydä ilmaisessa työharjoittelussa. Ei tuo ilmainen th ole mikään oravan pyörä. Jaksa ahertaa vaan tulevaisuudessakin sillä tuo on niin mitätön raha ettei tosikaan.

      Kusettamalla ja toisten siivellä eläessä voi hyvinkin saada saita ihminen tuollaisia summia säästöön ilman palkka töitä. Mikä ihmeen muistutus tuo oikein on? Onko se muistutus ettei menetä mielenterveyttään?

      Mitä tyydytystä saa hoitamattomasta ulkonäöstä eikä voi ikinä shoppailla vaan pitää kaikki kerjätä vanhoina ryysyinä ja koittaa päästä toisten pöytiin syömään. Puolisoa ei saa ikinä jos on saatanan saita ja laskee joka sentin. Saidat naispuoliset naidessaankin katsoo miehen varallisuuden jotta saavat äpärälleen mahdollisimman isot elatusmaksut. Oikein saidat miehet hakevat naisen thaimaasta joka palvelee mutta ei pyydä mitään.

      Mitä tällä omaisuuden keruulla oikein muistutetaan itselleen muuta kuin jaksamista kerjätä läheisiltään ihan kaikki. Minulla on köyhät vanhemmat ja sääliksi käy kun kaikki lapsenlapset ovat koko ajan pyytämässä jotain eikä ihan muutamaa euroa kun kännyköitä, tietokoneita ja ihan järjettömän kalliita mitä ei ennen tullut kuuloonkaan pyytää isovanhemmilta vaan mentiin töihin. Vanhemmat kuvittelivat pääsevänsä joskus eläkepäivinä matkustelemaan mutta se ei onnistu kun saavat elättää ikuisesti lapsenlapsiaan jotka eivät haluakkaan tienaamaan vaan aloittavat perheenperustamisella vaikka ei ole kunnon koulutusta eikä työpaikkaa. Kaikki pitäisi saada tyhjästä. Toiset ovat raataneet persnahkansa verille saadakseen jotain ja nykyään ollaan niin röyhkeitä että pitää saada heti kaikki mulle nyt. Pitää saada tyhjästä tekemättä sen eteen yhtään mitään.

    • ....................

      Ei joka aamu tarvitse klo 5:50 herätä ja silti voi olla aivan velaton ihminen. Nukun usein pitkään aamulla, eikä minulla ole koskaan olleet raha-asiani heikolla tolalla.
      Ja palkaton työ ei nyt ainakaan tilipussia kasvata ollenkaan, koska siitä ei saa palkkaa.

    • huhuhuhuhuhuhuhuhuuh

      mulla on tota tota ainaski 500000000e tilillä rahaa, itte ansainnu kesätöillä, niin.

    • Oma on syyni

      Olet muuten oikeassa. Mutta velatkin vanhenevat ajallaan.

    • vanha

      Mistä te kasvatte? Täytynee kattoo peilin. Kuka hemmetti kasvatti teidät, jotka aina ajattelevan vaiin ja ainoastaan itseään!

    • hämmästyny

      Mikä on oravan pyörä???

      • PornoPete

        Kuka kärsii??

        Sossu maksaa elämiseni ja vuokrat siihen päälle pornosivuistani saadut tulot verottomasti, nin elän paremmin kuin idootit jotka makselee veroja.


    • jassoo

      Asutko omassa omistusasunnossa? Entä omistatko auton (en takoita mitään satasen Ladaa)? Ilman perintöä, vanhempien lompakkoa tai lottovoittoa, on lähes mahdoton hankkia tuollaisia asioita ilman että ottaa velkaa. se onkin sitten ihan toinen asia miten kukin velkansa hoitaa. Moni tekee kovasti töitä ja maksaa velkaa sitä mukaa pois. toiset taas eivät saa lyhennettyä velkaansa ollenkaan vaan lisäävät sitä. jotkut ovat siltä väliltä. Varoisin kuitenkin pullistelemasta ja uhoamasta liikaa. Voihan nimittäin käydä, että vaikka nyt kuvittelet olevasi aallonharjalla ja tilanteen kuin tilanteen herra, jonain päivänä, jostain syystä asiat eivät sujukaan niinkuin kaavailet. Voit joutua arvaamattomiin vaikeuksiin taloutesi kanssa jopa itsestäsi riippumattomista syistä. Tämäkin muistutus kannattaa pitää mielessä.

    • minun näkökulma

      Minun mielestä on turhaa yleistää tuolleen. Esimerkkinä voin sanoa vanhememmat siskoni ja veljeni joilta äitini oli hyvänä apuna pilaamassa luottotietoja. Siskoni mies sai tietää merkinnöistä kun muutti siskoni luo ja sai laskut kotiin. Hänen vanhempansa olivat tilanneet vaatteita ja muuta krääsää langon nimissä.
      Minun osalta oli tilanne se että olin ollut jo vuosia nuorisokodissa ja rahoja oli jo jonkin verran säästössä kun muutin omaan asuntoon ja hain kotivakuutusta. Tapiolasta tuli kirje etten voi saada vakuutusta koska luottotiedot ovat menneet. Ihmettelin tätä sillä olin täyttäny 18v vasta pari vk aikaisemmin. sijoituspaikan kanssa otettiin asiasta selvää ja luottotiedot palautuivat (laskut piti olla hoijettuna). Eipä vaan ollutkaan, Sain ensimmäisen työpaikan ja laskut tuli minulle korkoineen maksettavaksi. Soitin asiasta ja kyselin että miten voi olla mahollista, mutta kuulemma on, koska olin ollut yli 15v. Tämän jälkeen ilmaantu pinkka lisää, enkä pystynyt enää maksamaan vaikka yritin sopia.
      Tällä tekstillä hain vain sitä, että minun mielestä ei kannata yleistää. Ihmiset ei todellakaan ole samassa tilanteessa. Olisin minäkin ilomielin ollut alustalähtien velaton, mutta näillä korteilla mennään.
      ps en ole katkera mutta, jossain vaiheessa ollaan samassa pisteessä :)

    • :( :( :( :( :(

      EI OLE OMA VIKA!!! Ihan vaan haluan palauttaa maan tasalle aloittajan. Ei ole oma vika jos ajautuu homeasuntokierteeseen.Menettää kaiken.Omaisuutensa.Terveytensä.Kaiken.Aivan kaiken.Eikä kukaan korvaa.Vaan muutto toinen toisensa perään.Hieman kallista. Kaikki omasta pussista.Joten mitä sanot tähän? Ehkä et osaa sanoa mitään.:(

      • :D :D:D:D: :D:D1!!11

        Kuule ihan oma vika oli jos et osannut välttää homeasuntoa. Kyllä ihmisen pitäisi tietää että ne asunnot kannattaa tarkastaa ennen kuin niitä ostelee. Jos vanhemmat eivät ole näistä asioista sinua sivistäneet niin se on sun oma moka jos hankit tollaset vanhemmat!


    • S<Z

      tunnen sellaisia tyyppejä jotka elävät vain uiden siivellä.maksattavat kaiken toisilla,kaiken mikä vaan irti lähtee.tunnen muutamia,mutta irtisanoin heti tuttavuuden. minua on yritetty kaikin mahdollisin tavoin hyödyntää ja maksattaa minulla asioita jotka ei minulle kuulu.sellaisia ovat saiturikitupiikki-rikkaat pihistäjät. useat vuokran-antajat kuuluvat tähän liejusakkiin.hyvin alhaista sakkia ovatkin.eivät kestä päivänvaloa.

    • ei naurata yhtään

      etpä tainut mainita miten olet tuon suhteellisen pienen "varallisuutesi" saanut. Tai onko elämässäsi ollut koskaan mitään vastoinkäymisiä.

      Perinnöillä kekuttavat kirjoittajat voi kyllä mennä sinne missä nettitikku ei toimi.

      Itse olen osatylkyinen työtön ja en jaksa mennä minnekkään paskapajalle tekemään helminappuloiten värilajittelua alle 10e korvauksella jos joku firma tkee sillä sitten useitten miljoonien diilin.

      Olen kyllä säästänyt työmarkkinatuesta pienen kolikkokasan, joka tosin on huomattavasti pienempi kuin ap. kirjoittaa. Omaisuutta ei ole olemassa.

      Mutta mitä tulee sössimiseen. Kyllä nyt ollaan metson YT-neuvottelujen ennakot kuultuna tultu tiettyynn pisteeseen jossa tyhmyys punnittaan. Jos melkee 2000 ihmistä menettää työpaikansa aika perusteollisuuden ja palveluisen alueella ja useat tuhannet ovat sen käyneet läpi jo aiemmin tämän ja parin edellisen vuoden aikana, niin on aika tyhmää tulla tänne paukuttaan että on saanut satojen tonnien velat ilman ongelmaa tai sitten se, että on vasta muutama vuosi sitten otetut velat ja niistä on tullut nyt ankkuri joka upottaa....

      Onnellisa ovat ne nykyelämän parhaassa iässä olevat velattomat jotka ovat kappelin kylmähuoneessa onnellisen tietämättöminä mitä tällä viikolla on tullut ja miltä ovat säästyneet.

      Itse ainakin olen vääntänyt kivestä vettä ja toivon, että joskus onnistuisin.

      • Oma lupa

        "Itse olen osatylkyinen työtön ja en jaksa mennä minnekkään paskapajalle tekemään helminappuloiten värilajittelua alle 10e korvauksella"

        Kyllä pitäisi jaksaa, ettei tarvitse tulla minun lompakolleni elantoaan kerjäämään.


    • Halpaa lainarahaa

      Oma nettovarallisuuteni on yli 300.000€ ja lainaa on yli 100.000€

      Näillä koroilla velattomuus on TYPERYYTTÄ.

    • - ABC

      Eiköhän se ole ihan sama onko velallinen vai velaton kunhan on sinut sen tilanteen kanssa? Suomi olisi aika "kusessa" jos kaikki päättäisivätkin yhtäkkiä realisoida omaisuutensa ja ryhtyä "velattomiksi"?

      On ihmisiä, jotka tienaavat hyvin ja asuvat isommissa taloissa, ajavat hienoilla autoilla ja matkustelevat. Eli toisinsanoen kuluttavat. Sitten on kaltaisiasi ihmisiä, jotka säästävät ja elävät ilmeisen niukasti ja koittavat kartuttaa varallisuuttaan.

      Molemmat ovat varmasti hyviä vaihtoehtoja. Itse olen päättänyt elää kun olen vain kerran 30v. Tienaan mukavasti ja vaikka olenkin veloissani niin suoriudun niistä loistavasti. (velkaa n.300 000€).

      Viime viikolla eräs ystäväni kysyi, että mihin säästäisin jos päättäisin muuttaa elämän tyyliäni. Mietimme hetken ja sanoin, että todennäköisesti johonkin kivaan autoon tai matkusteluun. Totesimme vain, että juuri niinhän teemme tälläkin hetkellä vaikka rahoitusyhtiö omistaa puolet autoistani ja pankki 70% asunnostamme. Mikään ei muuttuisi vaikka realisoisimme omaisuutemme. Eli tasapaino oman talouden kanssa.

    • joku muu maksaa

      tyhjästä aloitin ja miljoonan kasasin
      sitten tuli ero ja aloitin alusta
      muuten menee kivasti mut nyt on 1,5 miljoonaa velkaa kun ennen oli omaisuutta
      ja jos vielä ottaa huomioon että edellisessä elämässä puhuttiin masrkoissta ja nyt euroista ...
      Vähän kyllä hirvittää

    • Velaton

      Opintolaina oli mutta se maksettiin takaisin reilusti etuajassa.

    • warhammer

      Yhä edelleen oot joku 15 v finni lärvi.
      Ei täällä tarvi vielä juomarahoista oravapyörään hypätä.
      Normaalilla järjellä varustettu ihminen kun säästää ton
      ihan sossun rahastakin. noin 10-20 000 € tulee laiskallekkin huuto.net
      hörhölle 1-2 vuodessa.

      Sijoittaa?

      Okein sijoittaja täällä..Pyörii suomi24 näin on...

      Mihinköhän sijoitit? Nokiaan..
      Eih ei osakkeisiin.. Jotain monimutkaisempaa..

      Ostit pari marssia ja raideria..se oli sijoitus.
      Joku päivä kun heräät tosta unesta huomaat, et kädes oliki
      vaan oma muna ,eikä Bmw:n avaimet.
      Siperia opettaa jonneja kyllä...

      Jos edes teorias toi olis totuutta, edes osa,
      niin etpä huutelis täällä..Se on niitä ekoja elämän opetuksia
      mitä ihminen saa. =)

    • Mikäitsekeskeinenalo

      Mikä ylimielinen ja itsekeskeinen aloitus. Voisit mennä itseesi ja tajuta, että kaikilla ei ole ollut yhtä helppoa kuin sinulla, lellikki. Eli pää kiinni pässi kun et mistään mitään käsitä.

      Onko perintörahoja vai isältäsikö rukeaa rahhaa olet saanut ,aloitaja?

    • minni888888

      velattomuus on myös sitä ettei ole ahne eikä ota velkaa vaan tyytyy siihen mitä on.

      • Lainaa..

        Talousmielessä velattomuus on turhaa pelokkuutta, näillä koroilla voi pitää isoja sijoituslainoja joilla voi tehdä ainakin 5% matalanriskin tuottoa.
        Sitten tietenkin on mahdollisuus että sijoittaminen menee ns "reisille" ja ei ole pääomaa maksaa lainoja takaisin.

        Kummin päin tahansa - huono ja hyvä.


    • realiteetit

      Kymppitonni menee alle puolen vuoden jotta hujahtaa jos pitää vuokra, matkat ja ruoka maksaa siitä. Sinuna alkaisin jo ressaamaan kuinka rahat riittää, kun tuloja ei ole. En ainakaan lähtis höpöttää mistää työteosta, josta ei saa atin-latia..

    • raha kasvaa puissa

      "velatonta omaisuutta yli 50 000e"

      Eli ilmeisesti maksettu yksiö tai kaksio?

      No, hyvä saavutus se sekin on, että pääsee asuntolainoista.

    • FKJefewjefioefw

      Entä millaista on käytännön arkesi - ovatko olosuhteesi ja elämäsi anti sitä mitä työtätekevälle ahkeralle ihmiselle kuuluu - vai oletko orja jolla on orjan vaatteet ja hyvin ankea elämä vain siksi että saat pankkitilisi saldon osoittamaan "pistemäärää" joka ei loppupelissä merkitse mitään jos se ei konkretisoidu sinulle kuin ehkä siten että sait omaisuutesi tekemällä työtä loppujen lopuksi tuntipalkalla 1,50/tunti?

      Jos ajatellaan elämänlaadullisesti niin minä käytän aikani itseeni ja läheisiini, en omista penninpyörylääkään ja velkaa on julkeasti - mutta toisaalta kuittaan elintasoni (Joka saattaa olla konkreettisesti huomattavasti korkeampi kuin sinulla koska en säästele!) - kirjoittamalla kuukausittain yhden lapun. Valitsen näin koska se on hyöty per toisille uhrattu minuutti ehdottomasti paras diili mitä maailma tarjoaa lukuunottmaatta eräitä erityisasemia tai lottovoittoa.

      Oletetaan että satumme samaan junaan joskus ja juna suistuu raiteilta ja kuolemme samaan aikaan. Kumpi eli elämäänsä ns. oikein? Sinä joka jätät jälkeesi 61000 pisteen verran "pelitiliä" - vai minä joka menin ja elin ja koin, söin ja nain, rakastin ja olin itseäni varten niinkuin halusin, sillä vähällä ajalla jota minulle suotiin?

      En tällä kuitenkaan promoa harrastamaani loispummielämää. Kysyn vain että miksi välimallista - eli kohtuullisesta työnteosta ja siitä saatavasta kohtuullisesta palkkiosta - on tullut nykymaailmassa niin vaikeasti saavutettava elämäntapa? Aikaisemmin elin työtätekevänä tyytyväisenä ihmisenä, mutta kun työttömyys iski ja realiteetti oli se että rahat eivät riitä eikä uusia töitä ole saavutettavissa valitsin loispummiuden johon velat minut jatkossakin sitovat - koska vaihtoehtona oli vain nimenomaan orjuuttavia ja vain toisten (velkojien) elämää pönkkääviä vaihtoehtoja.

      Loispummiuteni on tietenkin sulkenut koko joukon ovia, mutta itselle ja omalle elämälle saavutettu aika korvaa kyllä menetyksen.

      Mutta kysyn siis olennaisen: Miksi välimallin ratkaisu - kohtuullinen työ kohtuullista palkkiota vastaan - ei ole nykymaailmassa enää mahdollinen? Miksi homma on ajettu siihen pisteeseen että joko olet hikipinko tai sitten et ole systeemissä lainkaan? Mikä järki?

    • Minä voisin käydä ihan oikeissa kunnon töissä vailla velkarahaa verokorttia taikka pääomatuloja taikka pääsylipputuloja tai teosto korvauksia myös täytettynä
      eläinmuseon vitriinissä Suomen vikana vaippapaviaanina mikä sentään sai
      jotakin näkyvää jälkeä aikase-seksi pienellä laumanjohtajan kuukausipalkkatulolla
      vailla mitään näyttävää osaamista edes A4 paperi moniste arkilla?
      Ja me paviaanit asumme muuten velattomassa linnassa jossa hebkilökunta käy
      liki joka päivä siivomassa ja kokki laittamassa ruokaa meille vaikka emme o suojeltujaeläimiä niin paviaanilinna on suojeltu rakennus johon ei edes rikastuneilla
      ryssillä ole velkaa taikka rahaa ostaa vailla museoviraston lupaa?

      • Orankien hoivakodis

        Niin kai voisit jos asuisit muualla kun paviaanilinnassa?


    • Sulkeutuminen

      Ei kannata pitää tilillä tällä hetkellä tuollaista summaa, sijoita hyvä ihminen.

    • olet leimattu orjaks

      Meinaatkos tuolla rahalla elää koko ikäsi? Palkattoman työn jälkeen voit olla varma, ettet muuhun enää kelpaakaan!

    • back to reality

      Kaikella kunnioituksella tämän ketjun aloittajalle: ei sinulla paljon paskaakaan sitä omaisuutta sitten vielä ole. Suosittelen jatkamaan raatamista, jotta voisit turvata eläkepäiväsi. Toiseksi, Suomessa pärjäävät toiset tekemättä mitään (tukia jopa 2000 euroa/kk, sijoittajat ja muut yhteiskuntamme loiset) paremmin kuin toiset jotka raatavat perse ruvella (siivooja, palkkaus kiint.huollon TES, työtä 37,5 h/vk 1200-1400 e/kk). Taidat olla aika pihalla sairaan yhteiskuntamme realiteeteista kun tulet tuollaisia tänne sepittämään. Suosittelen muuten lämpimästi sijoittamaan tuon tilillä makuutetun rahan, sillä inflaatio nakertaa varallisuuttasi koko ajan.

      Katsoin muuten millaisia sijoituksia tuolla kehuskelemallasi 50 000 eurolla on mahdollista tehdä... Tässä joitakin esimerkkkejä, mihin velattoman omaisuutesi arvo riittää:

      http://www.jokakoti.fi/kohde/9cd9f/wicket:pageMapName/jk-kohde

      http://www.keltainenporssi.fi/search/kulkuneuvot/matkailuautot/fiat-ducato-matkailuauto-2-8-jtd-94-kw-04/search.mec?pob_post_id=11859474&pob_action=show_post&pob_cat_id=10702&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=fi

      http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/volvo/v60/510295616?ref=kp

    • Peri(nnö)ksi en anna

      Joo ahertaa hän, joka haluaa olla velaton... mitäs sitten?


      Niin, meni sitten äitikin kuolemaan yllättäen ihan velattomana ja oli omaisuutta puolimiljonääriksi asti, ehti jopa kaksi vuotta nauttia eläkettä, kun halusi olla töissä ekstravuoden. No nyt sitten verottaja vie sen kahden vuoden tulot perintöveroina. Kannatti varmaan?
      Näin se Suomi meitä muistaa.

    • hannu hanhi__

      Joo mul on miljoona poikineen tilillä ja en oo päivääkäään tehnyt niin kutsuttua työtä kjeh kjeh....

    • köyhis!

      Kaupan kassana ja pikaruokaketjun myyjänä työskennelleenä voin sanoa, että kaikilla meillä on mahdollisuus omaan asuntoon jopa pääkaupunkiseudulla.

      Aloitin työt 16-vuotiaana kotona asuessani. Säästin ison osan tuloistani, koska kotiin ei tarvinnut maksaa vuokraa. 23-vuotiaana työssäkäyvänä opiskelijana ostin oman asunnon. Sain asumistukea jonkin verran opiskellessani.

      Jos on tarpeeksi kova tahto asiat järjestyvät!!! Ei tarvitse olla kroisos saadakseen oman asunnon. Pitää olla tavoite jota varten säästää ja ostaa asunto sitten kun on mahdollisuus saada rahoitus.

      Vuokralla asuminen on todella kallista lystiä. Kokeilin sitä vuoden verran ja huomasin säästöjeni hupenevan kovaa vauhtia. Jotakin oli tehtävä ja tein sen ratkaisun, että ostin asunnon itse tienaamillani rahoilla ja loput rahat sain valtion takauksella pankista.

    • peruspertti puurtaja

      haukotus. itsellä 2000 luvun alussa lähes 80000 E velkaa ulosotossa, mielenterveys paskana, ja silti paria vuotta lukuunottamatta paahdoin tukka suorana duunissa. nyt himpun päälle 10000 E ulosotossa ja työttömänä, koti_kaupungin yksiö. laskut_netti/puhelin ,vuokra,sähkö. päihteet_kotiviini, kerran kuussa virosta kaljat/tupakat. hyvin riittää korvaukset kun pitää tiukkaa budjettia. nyt vain valtiovalta päätti tehdä arjesta ankeeta kun on muka kauppa kankeeta:D , paskat sanon minä, sitä vaan painaa perushommiin ja puskee eteen päin. muutama vuosi niin puhtaana voi katsoa entisiä menestyjiä( kulissit pitää pitää pystyssä) isänmaan toivoja velattomana. ja kun silloinkaan ei tässä meidän pahoinvointivaltiossa ole palkanmaksuhaluisia niin luultavasti salaa vaurastun perus ( kutsutte paskahommiks) hommissani ja nauran hiljaa itsekseni kun teiltä on mennyt talot, autot, aviopuolisot ja samalla kakarat joista maksatte elatusmaksut.

      • Muista aina

        "hyvin riittää korvaukset kun pitää tiukkaa budjettia. "

        Et sinä mitään korvausta saa, vaan almuja. Käytä oikeaa nimeä yhteiskunnalta saamastasi avusta.


    • avautuminen -84

      Kylläpä tää ketju on paisunut kuin pullataikina! En työ kiireiltäni ole ehtinyt lukemaan kaikkea täältä, mutta paljon on kysymyksiä tullut ja muuta paskaa. Tarkoituksenani ei ollut avaus viestissä lukea niitä ihmisiä mukaan, jotka ovat sössineet raha-asiansa sairauden tai yrityskonkurssin takia. Sympatiat niille.
      Omasta tilanteesta vielä. Kohta valmistun ja alallani palkkataso on noin 2500e bruttona\kk. Töitä tehdään hautaan asti ja elellään keskitasoista elämää siinä sivussa.

      pari vuotta sitten olin vielä perseauki, mutta päätös siitä, että haluan säästää oli ihan hyvä kuten tiedätte. Nyt voin hengittää, toisin kuin muut loiset ja kerjäläiset jotka itkee täällä palstalla päivästä toiseen.

      Olen ollut työelämässä opiskelujen ohessa 14vuotiaasta saakka. Itse maksanut aina kaikki laskut, ruuat ja ostanut autot ja ajokortin. Että sillein...

      Tehkää niitä töitä tai opiskelkaa ja lopettakaa paskanjauhanta, niin kaikilla menee hyvin.

    • JjiJijkJjJ

      Minun kesäni :)

      kesä-heinäkuu-elokuun alku
      Mustikka 1800€
      elokuun loppu -syyskuu
      Puolukka 2600
      Syyskuu toivottavasti lokakuun puoliväli
      Sienet 3500
      Ja toivotaan että tulee luminen talvi Lumityöt talvikuukausina 400 per KK
      eli n 1600
      Pullojen keräys koko vuosi n1000€


      Eli vuoden ylimääräiset ansiot 10500€ :)
      Bonuksena Perkele että oon kovassa kunnossa :)

      Siinä teille ketä aliarvioitte pienet teot ja metsän antimet ;)


      edit: Päiväduuni liksa 60 000 vuodessa melko laila mukavaa että voi 5kk vuodesta elää sillain ettei tarvitse tilillä käydä :)

    • fäkjsäfhj

      Itse lähdin 16 vuotiaana kotoa opiskelemaan, en sen jälkeen saanut penniäkään sieltä enkä muutakaan tukea, äiteeni kyllä piti elatusmaksut ja lapsilisät jne.
      Rahaa ei jäänyt opintotukien jälkeen kun muutama sata markkaa kuussa, ja loppukuusta viikonloput pureskeltiin opiskelija-soluasunnossa kynsiä. 18 vuotiaana sain vihdoin otettua opintolainan, ja siitäkin olis kotiopäin pitänyt antaa...
      Kyllä opetti rahan päälle!!

      Töitä sain samantien opiskeluitten jälkeen, mutta kyllähän nyt ravintola-alalta kuka tahansa hullu töitä saa. Ensimäiset 10 vuotta teki aina tiukkaa.. En siinä moneen vuoteen tullut kesälomia pidettyä. Ihmettelinkin montaa kaveria joilla AINA tuntui olevan rahaa reissuihin ja kaikkeen uuteen hienoon tavaraan..
      No, ajanmittaan totuuskin paljastui, voi huokaus.

      Nyt edelleen teen nk. paskahommia, matalapalkkaisella alalla. Yhtään ylimääräiseen ei ole, mutta silti ihan mukavasti elelen vantaalla omakotitalossa, josta velkaa on vielä tollaset rapiat 60 000e, sanomattakin selvää että talon arvo on huomattavasti velkaa isompi. Velkaa siis on, mutta järkevässä mittakaavassa. (okt:hen pääsin kiinni kun nuorena tyssinä ostin rivarinpäädyn ja myin sen vuosia sen jälkeen hyvällä voitolla)

      Kyllä sitä pienemälläkin tulee ihminen toimeen, ei kaikkea voi saada. Niin hemmetin monella on monta luottokorttia ja käyttöluottoa tappiin asti otettuna. Tavaraa, matkoja ja muuta kivaa kun on vaan saatava, ja tietenkin siellä pihassa tai parkkipaikalla pitää seistä se tooooosi hieno auto, osamaksulla sekin!

      Mutta kun se vaan ei onnistu että velkaa otetaan velan päälle. Väitän että SUURIMMASSA osassa tapauksista kaulaansa myöten velkoihin uponneet ovat ihan omaa tyhmyyttään ylivelkaantuneet. Ihan oikeesti, järjenkäyttöä ja suunnittelua siihen rahankäyttöön.

      Asuntolainan ymmärrän, sekin järkevässä mittakaavassa. Mutta ihan KAIKKI muu luotto on sellasta joka kannattaa ihan samatien unohtaa! Kyllä se kaulaansa myöten velkaantumisen syy löytyy sieltä peilin kautta.
      Hiljaa hyvä tulee!

      • Ok:t on kalliita

        Niin kovin usein ihmiset suunnittelevat velkansa niin ettei yksinkertaisesti ole varaa mihinkään yllätyksiin, Ja 30v omakotitalossa asuneena voin kertoa että 99%:sti yllätyksiä tulee aina..

        Joskus kuullut sellaista että pitäisi Ok talossa saada säästöön katastrofeja varten 5-10 000€, se on 1sekunti kun voit huomata että kappas joudun ottamaan remppaa varten 10k€ lainaa..


      • ja autot...
        Ok:t on kalliita kirjoitti:

        Niin kovin usein ihmiset suunnittelevat velkansa niin ettei yksinkertaisesti ole varaa mihinkään yllätyksiin, Ja 30v omakotitalossa asuneena voin kertoa että 99%:sti yllätyksiä tulee aina..

        Joskus kuullut sellaista että pitäisi Ok talossa saada säästöön katastrofeja varten 5-10 000€, se on 1sekunti kun voit huomata että kappas joudun ottamaan remppaa varten 10k€ lainaa..

        Jatkanpa vielä, ja nykyautot :)
        Tarvitsen auto työmatkojen vuoksi olen pitäytynyt n15 k€ autoissa, no viime joulukuussa autoni alkoi nykiä ja diagnoosi oli konerikko korjauskustannukset 5000€
        Eipä tuossa olisi ilman säästämistä ollut juuri mitn vaihtoehtoaa kun ottaa lainaa..


    • Joo....

      fäkjsäfhj karua kertomaa, mutta onnistunutta selkeästi.

      Pitkässäjuoksussa asunnon ostaminen pitäisi jättää myöhempään, pääoma pitää asunnon sijaan saada tuottamaan. Tuolla pääoman tuotolla voi sitten maksaa sen asunnon. Sitten on pääoma ja asunto, tietenkin ottaa muutaman vuoden ennen kuin saa sen oman asunnon.

      Pääoma asunnossa tuottaa tosi heikosti, Tälläkin hetkellä kannattaa asua vuokralla.

      Itse omistan jo asunnon, maksan siitä noin 2x käyvänvuokran, koska raha tuottaisi muualla paremmin. Olen laiska ja varmuuden haluinen, muuten möisin asunnon pois, vapauttaisin pääoman, jonka jälkeen ostaisin velkarahalla uuden asunnon.

      • Pikkukaupungin jeppe

        Minun asunnossani pääoma tuottaa 5,5 % vuodessa verottomana. Se on mielestäni niinkin vähäriskiselle sijoitukselle aika hyvä lukema. Oikeastaan aloin vaurastua kunnolla vasta, kun ostin asunnon ja talouttani kuppaava vuokranmaksu loppui. Nythän tuota varallisuutta on jo muutakin.

        P.S. Tiedän kyllä, ettei Helsingissä päästä tällaisiin lukemiin, mutta 90 % suomalaisista ei asu siellä.


    • 1 niistä 90 prossast

      elämäähän on tunnetusti myös hesan ulkopuolella.... mitä me niistä välitetään.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe