Apua kahdelle chinchillavauvalle!

Bumba

Eli minulla on nyt kaksi chinchilla sisarusta(1,5kk) jotka on nyt erossa vanhemmistaan(alle luovutusiän) ja kamalasti kysyttävää...

1.Milloin leikkaan? ovat kuitenkin sisaruksia niin pitääkö erottaa niin pitkäksi aikaa että poika on valmis leikattavaksi....?

2. Tarvitseeko ne nyt sitä luonnonvaloa vai ei? ne on tällä hetkella 2x2m huoneessa jossa on iso häkki jonka vieressä pienempi häkki, joten pääsee molempiin kun ovat vapaina ja tykkäävät muutenkin kovasti juosta

3. Millaiset on teidän rytmit? tai miten pidätte valoja, yöllä vai päivällä. itse olen pitänyt yöllä pimeänä ja päivällä valoa, onko ok?:)

4. Kauanko menee pajuoksien ja omenapuun oksien kuivumiseen ? voinko edesauttaa kuivumista jotenkin?

5.Tarvitsevatko tuon ikäiset erityishoitoa ? syövät kiinteetä ruokaa ja pomppivat ja loikkivat oikein innoissaan.

6. Mitä annatte herkuksi ? ja kuinka usein?:)

7. Millaisia aktiviteetteja voin käyttää, jotta niillä olisi jotain rakentavaa tekemistä?:) nyt on kyllä siltaa ja mökkiä ja kerrosta ja koloa ym.

8. Eikai siporex kivestä irtoa mitään epäterveellistä chinun elimistöön?

9. Kauanko pidätte vapaina ja kuinka suurella alueella ? vielä en tiedä viitsinkö päästää koko asuntoon tai edes olohuoneeseen kun on vielä niin hemmetin pieniä :/

3

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • accd

      Nämä asiat kannattaisi selvittää ennen poikasten teettämistä..

      1. Uroksen voi leikata noin vuoden vanhana. Tuskin haluat sisaruksille jälkeläisiä, joten erota ne ajoissa. Äläkä anna sitten enää juosta yhdessä, astuminen tapahtuu todella nopeasti.

      2. Tarvitsevat luonnonvaloa.

      3. Normaali päivärytmi, illalla juoksuttaessa valot.

      4. Uunissa tai saunassa voi kuivattaa. Olen antanut ohuiden oksien olla noin kuukauden, pessyt ne ja antanut vielä kuivua viikon verran.

      5. Eivät tarvitse.

      6. Kerran viikossa voi antaa esim. postimerkin kokoisen palan vähäsuolaista näkkäriä, kuivattua omenapuun oksaa tai pienen palan voikukan lehteä.

      7. Esim. vessapaperirullista, puupalikoista, heinästä jne. voi rakentaa erilaisia virikkeitä, eläinkaupoista löytyy myös kaikenlaista.

      8. Ei pitäisi irrota.

      9. Itse juoksuttaisin vielä yhdessä huoneessa.

    • chinchillapoikaset

      Miksi ihmeessä poikaset on erossa emosta? Poikaset vieroitetaan emosta noin 8 viikon iässä, ei 6 viikon iässä.

    • ihan hyvin

      on pärjännyt vaikka on erossa, en tiedä miksi edellinen niin pian ne halusi erottaa ja takasin olisin vienyt jos jotain ongelmia olisi ilmennyt..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe