Kestävä sisäkasvi?

kukkivainen

Olen aikeissa antaa kukan lahjaksi, mutta itse en tiedä niistä kovinkaan paljoa. Omasta kodistani löytyykin vain viherkasveja. :) Kriteerejä olisi tässä:
- kestää liiallista kastelua (lahjan saaja pitää turhankin hyvin huolta kukistaan)
- ei vaatisi mitään poppaskonsteja menestyäkseen
- ja olisi tietysti kaunis kukka. Haluaisin myös että se olisi jokin "erikoisempi" tapaus, sillä perinteisiä kukkia lahjansaajalla on ikkunalaudat pullollaan. Nyt te kysytte että miksi annan hänelle siinä tapauksessa lisää kasveja, mutta vastaus on niinkin yksinkertainen, että hän pitää kukista mahdottoman paljon. Ja löytää aina tilaa vielä yhdelle.

9

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppo ja kaunis

Orkidea on kaunis ja kukat kestää kauan, tarvii vähän hoitoa, vain vettä parin viikon välein.
      Sain Orkidean kukkivana maaliskuussa ja siitä asti on kukkinut, vain vettä annan silloin tällöin, koko ajan nuppuja tulossa.

• kukkivainen

Annoin kerran orkidean ja nyt tiedän miksi se ei menestynyt lahjansaajalla: sitä on kasteltu liikaa. :) Eli korostan sitä, että hänellä on taipumusta kastella kukkiaan liikaa.

• Lusidia
        kukkivainen kirjoitti:

Annoin kerran orkidean ja nyt tiedän miksi se ei menestynyt lahjansaajalla: sitä on kasteltu liikaa. :) Eli korostan sitä, että hänellä on taipumusta kastella kukkiaan liikaa.

Timanttiananas. Komea kukinta suppiloonkin voi laittaa vettä.

• Poltinkarva

Anna oleanteri. Kestää kastelua, kuin paju. Kukkii kauniisti, mutta vaatii paljon aurinkoa ja valoa. Oleanteri on myrkyllinen, niin ettei sovi lapsiperheeseen.

• nupnöp

Oleanteria on vaikea saada menestymään talvella huoneenlämmössä, se vaatii viileän paikan talven ajaksi. Ilman viileää lepoaikaa se ei virity kukkimaan.

• nupnöp kirjoitti:

Oleanteria on vaikea saada menestymään talvella huoneenlämmössä, se vaatii viileän paikan talven ajaksi. Ilman viileää lepoaikaa se ei virity kukkimaan.

Oman taimeni sain syksyllä 2010 valmiiksi ruukutettuna (2 n 10 cm taimea), selvisi ihan ok kerrostaloikkunalla patterin päälllä.
        Nuput teki jo loppukesällä 2011, kukki tosin vasta lokakuussa melkein valkoisin kukin - lepoaika - kukki uudelleen huhtikuussa.
        Yritti nyt kesällä nuputtaa, mutta jokin ötö tappoi/söi enimmät nuput :(.
        Nyt 5.10. edelleen parvekkeella, nuputtaa 7 varresta, ainakin osassa jopa 8 kukkaa tulossa.
        Kasteltava oleanteria on oikeasti paljon, lannoitetta olen antanut vain pari krt, pitänee nyt seurata tilannetta

• kukkivainen

Hei tosiaan, myrkyllinen kukka ei käy, sillä taloudessa on kissoja. Ne käyvät silloin tällöin maistamassa lehtiä, joten en halua aiheuttaa niille vatsanpuruja tai jotain vakavampaa.

• Poltinkarva

Riisi tai sokeriruoko kestävät kastelua, eivätkä ole myrkyllisiä. Tai mitenkä olisi joku akvaariokasvi?

• istutus!

Hei joku orkidea-asiantuntija! Voiko useamman orkidean istuttaa samaan ruukkuun, jotta tulisi tuuheampi istutus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe