Imppaus&ruokinta!

Huolestunut

Mitä pitäs tehä kun hevonen imppaa??
Tiedän et imppauspanta pitäs hommata mut onko muita konstei?? Se hevonen on aivan superkiltti mut yön aikana se oli impannu tosi paljo, ja sit päivällä se oli ihan omituinen luimi yritti purra ja irvisti. Oliskohan sillä ollu jotain imppauksen jälkikohtauksii?? Hevonen ei ole oma vaan se on nyt vuokralla. Mutta nyt illalla oli ihan normaali!

Miten saan hevosen laihtumaan, hevonen on siitos tamma ja ilman liikuntaa mitäs nyt isolla kesä laitumella juoksentelee olen aatellu alkaa liinassa juoksuttaa sitä.
Niin siihen ruokintaan se saa kauraa semmosen otrexin (jos kirjotetaan noin) muovi kauhan verran vähä vajaa et ei saa muuta, mutta aitauksessa on kummiskin suolaa. Mun mielesta sille pitäs antaa kyllä kivennäistä mut isäntä ei rupea ostamaan kun ei ole oma hevonen. Ja aitauksessa on ruohoa ja kuivaheinää. Onko oikee määrä toi kaura liikaa vai liian vähän?? vastatkaa pliis.

9

2541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole vastaaja...

En tiedä tuohon vastausta, mutta tämä ei ole välttämättä se paras paikka tälläisille ilmoituksille.

• mä vaan

hei!
        tallilla missä mä käyn nii on imppaaja. sillä on panta koko päivän päässä vasta illalla otetaan pois ja aamulla ulos vietäessä laitetaan taas päähän. karsinan reunat on tervattu että haisevat pahalle jolloin heppa ei hajun takii imppaa. maistuuki pahalle. toivottavasti oli apuu.

• kiki
        mä vaan kirjoitti:

hei!
        tallilla missä mä käyn nii on imppaaja. sillä on panta koko päivän päässä vasta illalla otetaan pois ja aamulla ulos vietäessä laitetaan taas päähän. karsinan reunat on tervattu että haisevat pahalle jolloin heppa ei hajun takii imppaa. maistuuki pahalle. toivottavasti oli apuu.

Toi terva on hyvä keino ja heppakaupoissa myydään semmosta mönjää jota voi levittää esim. ruokakupin reunoille ym. Muistaakseni nimi oli joku griboksi (en muista miten kirjotetaan)!

Oletan, että toi kuuppa on litran joten se on varmaan ihan ok! Juoksutus muutaman kerran viikossa voi tehdä ihmeitä!

• tdts

Imppausta voidaan yrittaa vahentaa tai lopettaa leikkauskella, mutta tiedanpa yhden hevosen(entinen hoitsuni) joka on impannut niin kauan kun tiedetaan ja se on leikattui(kaulasta otettaan pala pois) ja silla on panta ja silti ilmaa nielee. Akaisyys voi johtua esim. mahakivuista joita imppaus saattaa tuottaa. Hevosella pitaisi olla enemman viriketa jotta ei imppaisi.

• Filtri

Imppaaja on yleensä nuori, joka hengittää erilaisia haihtuvia liuottimia päihtyäkseen. Yleisiä aineita ovat tinneri, liimat, Tolu ja bensiini. Imppaaminen on hengenvaarallista. Imppaava hevonen välittömän avun tarpeessa ja hänestä on syytä tehdä ilmoitus sosiaaliviranomaiselle.

• Minä

Niin siis oliko kyseinen kauha ½l, litran vai kaksi?

• Huolestunut

Se kauha on yhden litran eli annan sen määrän aamulla ja illalla. Onks se likaa vai liian vähän??

• Ei enää huolestunut

kiitos kaikille jotka on kirjoittanut. En kummiskaan rupea toisten hevosia leikkaamaan joten eiköhän se ole omistajan päätettävissä.
        taidan hommata sen imppaus pannan sille.

• tdts
        Ei enää huolestunut kirjoitti:

kiitos kaikille jotka on kirjoittanut. En kummiskaan rupea toisten hevosia leikkaamaan joten eiköhän se ole omistajan päätettävissä.
        taidan hommata sen imppaus pannan sille.

Kuyten sanoin ell. leikkaa hevosen jos pantakaan ei auta, mutta eipa tunnu leikkauskaan autavan aina. Jotkut sanoo etta on hyva nataa impata ettei estele sita mutta jos se alkaa tekemaan haittavaikutuksia hevoselle eika mikaan autya leikkauttaisin omani ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe