VW:n TSI moottorit - vikaa vai ei?

VW kupla 1500 vm. 68

Ihastuin uuteen kuplaan. Ilmeisesti siinä on 1.2 TSI moottori. Uskaltaako sitä hankkia? Ovatko ketjuongelmat jo ohitettu vai pitääkö harkita jotain muuta merkkiä? Tiedän kokemuksesta maahantuojien nihkeyden, kun ongelmia ilmenee. Onko VW:n maahantuojaan luottamista?

27

1055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Provojen taso.

      Tässä osssss/Golfari... taas uudella aloituksella, johon sitten itse vastailee, että TSI on täyspaska.

    • Golfari...

      Tämä meni aivan pieleen, kun joku ehti ennen minua.

    • Osta Lada

      Jos sinun tarvitsee jotain noin tyhmää kysyä niin osta Lada. Se sopii sinulle paremmin.

      • Golfari...

        En ole oikeasti mitään ostamassa, tollo.


    • VW kupla 1500 vm. 68

      Kyllä tässä on uusi autoilija ja haluasin asiantuntevia vastauksia. Itse en kovin autojen moottoreista ymmärrä, mutta muodot kiinnostavat. En kuitenkaan mitään sutta halua ostaa. Vw näyttää olevan yksi Suomen myydyimmistä merkeistä. Kai niistä olisi suurempikin häly noussut, jos ongelmia olisi ollut enemmänkin. Jotain olen kuitenkin aavistellut, kun autokaupoilla olen käynyt. No kukin autokauppias puhuu kuitenkin omaan pussiinsa.

      • Osta Lada

        Jos haluat asiallisia vastauksia, niin mitä sitten täällä teet?


    • ExVW

      Esitit 3 kysymystä.
      Tässä tulee vastaukset:
      Ei
      Ei
      EI.

    • osssss

      Pyydä siihen Kian vastaava takuu.
      Jos ei anna niin kävele ulos ja osta parempi.
      Mitä laitetaan ja mikä kestää?

    • Kiia 7 v.

      Kian takuu, 7 v. pitääkö se todella paikkansa vai onko siinä jokin juju jolla hämätään ostajia?

      • Kia-myyjä

        Mitä luulisit? Ei edes kalliilla vuosihuolloilla katettaisi oikeasti seitsemän vuoden takuuta.


    • Make-70

      Vähän enempi asiantunteva vastaus:
      Ketjuongelma on enempi sen 1,4-litraisen moottorin ongelma. Tuossa pienemmässä 1,2-litraisessa moottorissa on aika harvoin ketjuongelmia. Sitten kun maltat vaihdella niitä moottoriöljyjä ennen ku ne on ihan pikeä, niin ei pitäisi olla ongelmia.
      Nyt tietysti pitää muistaa että käytetyn auton kyseesä ollessa, vaikuttaa aikaisempi käyttö- ja huoltohostoria myös.

      • Golfari...

        Kerro mitä ne tiheät öljynvaihdot vaikuttavat jakoketjuun,ole hyvä.
        Jään odottamaan.


      • osssss

        Ei kovinkaan hyvä. Ketjuvikoja oli vain ensimmäisissä tupla-ahdetuissa.


      • ImperfektiVAI
        osssss kirjoitti:

        Ei kovinkaan hyvä. Ketjuvikoja oli vain ensimmäisissä tupla-ahdetuissa.

        Vai OLI ja Vagarenan 33-sivuinen keskustelu aiheen tiimoilta jatkuu kuitenkin koko ajan.


      • Golfari....
        osssss kirjoitti:

        Ei kovinkaan hyvä. Ketjuvikoja oli vain ensimmäisissä tupla-ahdetuissa.

        Älä puhu basoo Vikaa on on on.......


      • osssss
        ImperfektiVAI kirjoitti:

        Vai OLI ja Vagarenan 33-sivuinen keskustelu aiheen tiimoilta jatkuu kuitenkin koko ajan.

        Kyllä, niissä vanhoissa. Mutta ne on korjattu jo ajat sitten.


    • Golfari...

      On niin paljon vikaa,että koneesi menee jumiin jos kirjoitan. Googleta. TSI moottoriongelmat.

      • osssss

        Päässäsi on vikaa ja paljon. Googleta Golfari... vikaa päässä.


      • Golfari...
        osssss kirjoitti:

        Päässäsi on vikaa ja paljon. Googleta Golfari... vikaa päässä.

        Älä yritä tingata ja antaa valheellisia tietoja.
        Miksi Volkkari muuten uudistaisi suhteellisen uuden moottorisukupolven??????

        Hajoavat edelleen TOSI.


      • osssss
        Golfari... kirjoitti:

        Älä yritä tingata ja antaa valheellisia tietoja.
        Miksi Volkkari muuten uudistaisi suhteellisen uuden moottorisukupolven??????

        Hajoavat edelleen TOSI.

        Asialinja.
        Google VW kaasupoljin.


      • Bajis
        osssss kirjoitti:

        Asialinja.
        Google VW kaasupoljin.

        Ja jäätyvät dieselit.


      • Golfari...
        osssss kirjoitti:

        Päässäsi on vikaa ja paljon. Googleta Golfari... vikaa päässä.

        Aika paljon materiaalia löytyikin Googlesta kun laittaa hakuun Golfari... ja vikaa päässä.


      • ▒ golfaaja ▒
        Golfari... kirjoitti:

        Aika paljon materiaalia löytyikin Googlesta kun laittaa hakuun Golfari... ja vikaa päässä.

        Löytyy osumia 417 tuhatta.


      • Glfari...
        ▒ golfaaja ▒ kirjoitti:

        Löytyy osumia 417 tuhatta.

        Paljon enemmän on lasahtanut TSI moottoreita.


    • Callinen5

      VW TSI moottorin ongelmat ovat todellisia. Asian tehdas tunnusti vasta sitten, kun saksalainen Auto Bild lehti oli siitä riittävästi kertonut. Lukijoiden palautteiden perusteella tietenkin. Viime keväänä lehti järjesti kokouksen, johon oli kutsuttu korkeita tehtaan laadusta ym. vastaavia henkilöitä. Siellä asia tunnustettiin ja syyksi kerrottiin yhden alihankkijan käyttäneen ketjun valmistuksessa kuluneita prässityökaluja. Luvattiin takuun jatkamista ym. hyvää. Onko ulottunut Suomeen?
      Tuntuu kyllä vähän haetulta syyltä, sillä eikös ongelma ole esiintynyt kaikilla VW:n tuotteila riippumatta valmistusmaasta. Mahtaako tällainen yksi ketjunvalmistaja toimittaa näitä viallisia tuotteita kaikkialle. Vaikuttaisi enemmänkin rakenne eli suunnittelu vialta.

      • Golfari...

        Varmaan sekä/että.
        Ainahan pitää syyllinen jostain keksiä.
        Ketjun rakenne vaan oli liian heikko.
        Itse ajattelisin sen olevan huonoa materiaalia.


      • tosion2
        Golfari... kirjoitti:

        Varmaan sekä/että.
        Ainahan pitää syyllinen jostain keksiä.
        Ketjun rakenne vaan oli liian heikko.
        Itse ajattelisin sen olevan huonoa materiaalia.

        tsiikatkaa VAG lipojat Mesen venttilikopan alle tuplaketjua niin ymmärrätte miksi ketjuongelmista ei tässä merkissä tarvitse puhua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe