Verkkokaupan kannattavuus

nettikauppailija

heipä hei kaikille. Nyt tarvitaan pikaisia neuvoja. Ongelmana on nettikauppa, joka ei kannata. tuotteita löytyy n. 90 erilaista, mutta kauppa vain ei käy. mistä löydän asiakkaat verkkokauppaani? miten asiakkaat löytäisivät nettikauppaani? nettikauppa on ollut vuoden toiminnassa. markkinoitu on lehdissä, kauppojen ilmoituspalstoilla ym, mutta kunnon tilauksia ei ole tullut, missä vika? Joudun lopettamaan nettikaupan kannattamattomana, jos suuntaa parempaan ei löydy. tuotteissa ja asiakaspalvelussa ei pitäisi olla vikaa, niitä on kehuttu, mutta kauppa ei vain käy, ilmeisesti ihmiset eivät ole vielä huomanneet, että tälläinenkin löytyy verkon ihmeellisestä maailmasta, tai sitten olen hinnoitellut tuotteeni liian kalliiksi, toisaalta, jos alennan hintoja, menen tappiolle reippaasti. miten siis saan kauppani tunnetuksi asiakkaiden keskuudessa?

9

1568

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittaja...

1. Katso varastonkierto ja kavenna valikoimaa. Pidä varastossa vain parhaiten kiertävää tavaraa muut toimitustuotteiksi joilla saat kauppaan runsaan valikoiman.

2. Investoi siistiin ja selkeään ulkoasuun, jos ei ole varaa sellaista teettää niin ota joku valmis paketti. Älä tee sivuista liian monimutkaisia ja kassan pitää olla enintään kaksisivuinen.

3. Katso muut firman kulut läpi ja tee tarvittavat muutokset. Erityisesti kiinnitä huomiota toimituskuluihin.

4. Unohda ennakkomaksut tai postiennakot. Ota verkkomaksupalvelu.

5. Sivuston pitää olla hakukoneystävällinen mutta älä maksa optimoinnista näillä liikevaihdoilla.

6. Tee sissimarkkinointia ja ole läsnä alan keskustelupalstoilla ns. asiantuntijana tai neuvojana. Älä tyrkytä firmaasi mutta pidä huoli että kiinnostunut lukija sen saa helposti selville.

7. Mieti lehtimainonnan kustannukset vs. hyöty todella tarkkaan.

8. Älä pelkää lopettaa toimintaa jollei se kannata.

• Asiakaspalvelulla et paljoa asiakkaita saa, lähinnä voit säilyttää vanhat asiakkaasi. Tuotteissa taas on vikaa, jos ne ovat liian kalliita, kuten epäillet mahdolliseksi syyksi.

Nettikauppasi toiminnan järkevyyteen on edes lähtökohtaisesti mahdoton ottaa kantaa, kun ei tiedä mitä myyt. Useimmilla aloilla tuo 90 tuotenimikettä on naurettavan pieni luku, joka jo sinällään voi estää monen asiakkaan kiinnostuksen. Jossain tuotteissa määrä on tietenkin ok.

• Web-suunnittelija

Verkkokaupan ongelmiin voi olla monia syitä.
      - verkkaupan Internet näkyvyys
      - verkkokaupan ulkoasu
      - kova kilpailu tuote valikoimasi kohdalla
      - itse tuotteet (esim. mainitsemasi hinnoittelu)
      - jne...
      Mainitsemasi markkinointi menetelmät ovat lähinnä Internet markkinointia tukevia markkinointi tapoja.

Jos haluat mielipiteen tilanteestasi verkkokaupan suhteen ota yhteyttä sähköpostitse. Voit kertoa enemmän verkkokauppastasi ja tietysti linkki kauppaasi helpottaa. Saat mielipiteeni eikä maksa mitään jos vaan kelpaa.

[email protected]
      http://ari-johansson.blogspot.fi/
      http://www.datanetti.fi/

• asiakkaan mielipide

Verkkokaupassa kilpaillaan hinnoilla ja niitä on todella helppo vertailla, tuotteet ovat useimmiten sellaisia, mitä löytyy muiltakin. Jos tuotteiden hinnoittelu on yläkantissa ja niiden saatavuus muualtkin helppoa, kauppoja ei synny tuskin yhtään.

Sivujen ulkoasu on markkinamiesten juttuja, toimivat toki pitää olla.

• verkkokauppias

Ei kannata markkinointirahoja haaskata lehtimainontaan. Laita rahat Google AdWordsiin, niin saat kohdennettua mainontaa.

Hinnoittelu on helppo selvittää kilpailijoiden sivuilta.

• näkökohtia

Et kerro millaisia tuotteita myyt. Yleisesti ottaen kilpailjat sijaitsevat koko maailmassa. Nettikaupat käyvät kovaa kilpailua. Katteet ovat pieniä, mutta ne korvataan volyymilla. EU;n sisältä saa tavarat ilman tullausta. Toimitusaika yleensä viiko tai alle. Toimituskulut usein alle Itellan hintojen.

Kaukoidän nettikaupat ovat myös kilpailijoita. Halvat hinnat ja alhaiset postimaksut. Pienet tilaukset saa Suomeen ilman alvia ja tullia. Isommistakin tullille maksettavien verojen jälkeen usein hyvin edullisia. Toimitusaika voi olla pitkä, jos ei tule kuriirilla.

Suomalaisten nettikauppojen vahva etu on tavaran palautusoikeus ilman syytäkin maksutta. Toisaalta se on myyjälle kustannuserä. Ulkomaisten nettikauppojen osalta usein palautus toimii, mutta palautuspostimaksut on ostajan maksettava. Koskee myös takuupalautuksia. Takuuasioiden hoito on usein työlästä ja arvokasta.

• Tuttua asiaa

>> Joudun lopettamaan nettikaupan kannattamattomana, jos suuntaa parempaan ei löydy.

Noin 70% nettikaupoista lopettaa alle 1..2 v. sisään, koska eivät lopultakaan pysty ratkaisemaan tuota aivan samaa, itsekin mainitsemaasi ongelmaa.

Kaupan myyntivolyymit ovat vain liian pieniä. Eikä mainonnan ja sosiaalisen median rummmutuksenkaan kautta saada myyntiä nousemaan.

Nettikauppoja on helppoa perustaa, ja kyllä niistä on suht helppoa onneksi luopuakin.

• ei leikkikauppaa

Minulla on myynnissä vain 48 tuotetta, itse maahantuotuna. Lisäksi myyn yhden kivijalkakauppiaan vanhaa varastoa kysynnän mukaan.

Liikevaihto n 400000€, josta voitto ennen veroja 69000€. Ei palkkakuluja. Vain minä teen töitä kelloa katsomatta. Markkinointibudjetti 0€, mutta alan liitoissa ja foorumeilla olen äänessä. Väitän olevani alani ykkönen suomessa.

Kilpailuvalttini ovat hinta hinta ja vielä kerran hinta. Nettiasiakas ei ole uskollinen, se hakee aina halvinta. Toinen tärkeä johto-ajatus on segmentointi ja keskittyminen tiettyyn kapeaan markkinaan, ei rönsyillä eikä lähdetä höpötyksiin mukaan.

• alku aina hankala?

Itselläni alkoi vasta kolmantena vuonna tulla tilauksia niin että nettikauppa alkoi kannattaa. Kuitenkin alusta asti kiersin messuilla, tapahtumissa, mainostin lähes kaikissa mahdollisissa paikoissa jne.
      Nyt reilut 10 vuotta takana ja homma pyörii kannattavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe