Verkkokaupan kannattavuus

nettikauppailija

heipä hei kaikille. Nyt tarvitaan pikaisia neuvoja. Ongelmana on nettikauppa, joka ei kannata. tuotteita löytyy n. 90 erilaista, mutta kauppa vain ei käy. mistä löydän asiakkaat verkkokauppaani? miten asiakkaat löytäisivät nettikauppaani? nettikauppa on ollut vuoden toiminnassa. markkinoitu on lehdissä, kauppojen ilmoituspalstoilla ym, mutta kunnon tilauksia ei ole tullut, missä vika? Joudun lopettamaan nettikaupan kannattamattomana, jos suuntaa parempaan ei löydy. tuotteissa ja asiakaspalvelussa ei pitäisi olla vikaa, niitä on kehuttu, mutta kauppa ei vain käy, ilmeisesti ihmiset eivät ole vielä huomanneet, että tälläinenkin löytyy verkon ihmeellisestä maailmasta, tai sitten olen hinnoitellut tuotteeni liian kalliiksi, toisaalta, jos alennan hintoja, menen tappiolle reippaasti. miten siis saan kauppani tunnetuksi asiakkaiden keskuudessa?

9

1571

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittaja...

      1. Katso varastonkierto ja kavenna valikoimaa. Pidä varastossa vain parhaiten kiertävää tavaraa muut toimitustuotteiksi joilla saat kauppaan runsaan valikoiman.

      2. Investoi siistiin ja selkeään ulkoasuun, jos ei ole varaa sellaista teettää niin ota joku valmis paketti. Älä tee sivuista liian monimutkaisia ja kassan pitää olla enintään kaksisivuinen.

      3. Katso muut firman kulut läpi ja tee tarvittavat muutokset. Erityisesti kiinnitä huomiota toimituskuluihin.

      4. Unohda ennakkomaksut tai postiennakot. Ota verkkomaksupalvelu.

      5. Sivuston pitää olla hakukoneystävällinen mutta älä maksa optimoinnista näillä liikevaihdoilla.

      6. Tee sissimarkkinointia ja ole läsnä alan keskustelupalstoilla ns. asiantuntijana tai neuvojana. Älä tyrkytä firmaasi mutta pidä huoli että kiinnostunut lukija sen saa helposti selville.

      7. Mieti lehtimainonnan kustannukset vs. hyöty todella tarkkaan.

      8. Älä pelkää lopettaa toimintaa jollei se kannata.

    • Asiakaspalvelulla et paljoa asiakkaita saa, lähinnä voit säilyttää vanhat asiakkaasi. Tuotteissa taas on vikaa, jos ne ovat liian kalliita, kuten epäillet mahdolliseksi syyksi.

      Nettikauppasi toiminnan järkevyyteen on edes lähtökohtaisesti mahdoton ottaa kantaa, kun ei tiedä mitä myyt. Useimmilla aloilla tuo 90 tuotenimikettä on naurettavan pieni luku, joka jo sinällään voi estää monen asiakkaan kiinnostuksen. Jossain tuotteissa määrä on tietenkin ok.

    • Web-suunnittelija

      Verkkokaupan ongelmiin voi olla monia syitä.
      - verkkaupan Internet näkyvyys
      - verkkokaupan ulkoasu
      - kova kilpailu tuote valikoimasi kohdalla
      - itse tuotteet (esim. mainitsemasi hinnoittelu)
      - jne...
      Mainitsemasi markkinointi menetelmät ovat lähinnä Internet markkinointia tukevia markkinointi tapoja.

      Jos haluat mielipiteen tilanteestasi verkkokaupan suhteen ota yhteyttä sähköpostitse. Voit kertoa enemmän verkkokauppastasi ja tietysti linkki kauppaasi helpottaa. Saat mielipiteeni eikä maksa mitään jos vaan kelpaa.

      [email protected]
      http://ari-johansson.blogspot.fi/
      http://www.datanetti.fi/

    • asiakkaan mielipide

      Verkkokaupassa kilpaillaan hinnoilla ja niitä on todella helppo vertailla, tuotteet ovat useimmiten sellaisia, mitä löytyy muiltakin. Jos tuotteiden hinnoittelu on yläkantissa ja niiden saatavuus muualtkin helppoa, kauppoja ei synny tuskin yhtään.

      Sivujen ulkoasu on markkinamiesten juttuja, toimivat toki pitää olla.

    • verkkokauppias

      Ei kannata markkinointirahoja haaskata lehtimainontaan. Laita rahat Google AdWordsiin, niin saat kohdennettua mainontaa.

      Hinnoittelu on helppo selvittää kilpailijoiden sivuilta.

    • näkökohtia

      Et kerro millaisia tuotteita myyt. Yleisesti ottaen kilpailjat sijaitsevat koko maailmassa. Nettikaupat käyvät kovaa kilpailua. Katteet ovat pieniä, mutta ne korvataan volyymilla. EU;n sisältä saa tavarat ilman tullausta. Toimitusaika yleensä viiko tai alle. Toimituskulut usein alle Itellan hintojen.

      Kaukoidän nettikaupat ovat myös kilpailijoita. Halvat hinnat ja alhaiset postimaksut. Pienet tilaukset saa Suomeen ilman alvia ja tullia. Isommistakin tullille maksettavien verojen jälkeen usein hyvin edullisia. Toimitusaika voi olla pitkä, jos ei tule kuriirilla.

      Suomalaisten nettikauppojen vahva etu on tavaran palautusoikeus ilman syytäkin maksutta. Toisaalta se on myyjälle kustannuserä. Ulkomaisten nettikauppojen osalta usein palautus toimii, mutta palautuspostimaksut on ostajan maksettava. Koskee myös takuupalautuksia. Takuuasioiden hoito on usein työlästä ja arvokasta.

    • Tuttua asiaa

      >> Joudun lopettamaan nettikaupan kannattamattomana, jos suuntaa parempaan ei löydy.

      Noin 70% nettikaupoista lopettaa alle 1..2 v. sisään, koska eivät lopultakaan pysty ratkaisemaan tuota aivan samaa, itsekin mainitsemaasi ongelmaa.

      Kaupan myyntivolyymit ovat vain liian pieniä. Eikä mainonnan ja sosiaalisen median rummmutuksenkaan kautta saada myyntiä nousemaan.

      Nettikauppoja on helppoa perustaa, ja kyllä niistä on suht helppoa onneksi luopuakin.

    • ei leikkikauppaa

      Minulla on myynnissä vain 48 tuotetta, itse maahantuotuna. Lisäksi myyn yhden kivijalkakauppiaan vanhaa varastoa kysynnän mukaan.

      Liikevaihto n 400000€, josta voitto ennen veroja 69000€. Ei palkkakuluja. Vain minä teen töitä kelloa katsomatta. Markkinointibudjetti 0€, mutta alan liitoissa ja foorumeilla olen äänessä. Väitän olevani alani ykkönen suomessa.

      Kilpailuvalttini ovat hinta hinta ja vielä kerran hinta. Nettiasiakas ei ole uskollinen, se hakee aina halvinta. Toinen tärkeä johto-ajatus on segmentointi ja keskittyminen tiettyyn kapeaan markkinaan, ei rönsyillä eikä lähdetä höpötyksiin mukaan.

    • alku aina hankala?

      Itselläni alkoi vasta kolmantena vuonna tulla tilauksia niin että nettikauppa alkoi kannattaa. Kuitenkin alusta asti kiersin messuilla, tapahtumissa, mainostin lähes kaikissa mahdollisissa paikoissa jne.
      Nyt reilut 10 vuotta takana ja homma pyörii kannattavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe