mitä 11-v tytölle lahjaksi?

etäkummi

Hei,
olisiko mitään kivoja ideoita lahjaksi 11-vuotiaalle kummitytölle? Jotenkin hankalaa kun asun niin kaukana ja tarvis jotain sellaista kehittää ettei jo olisi tms. Vanhemmat ei osaa kertoa mitään erityistä toivetta. Te, joilla saman ikäisiä lapsia, kertokaapa mitä tyttöjen mielessä liikkuu. Itsellä on niistä ajoista jo liian kauan ja ovat tainneet ajatkin hieman muuttua siitä.

6

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aiti x 3

      Lindeksille tai seppälään.
      Tiimariin tai Heseen...

      Oma 11v rakastaa nättejä vaatteita mutta itse en niitä osaa enää ostaa..
      Myös kaikenlainen tilpehööri on tuossa iässä kova sana.. päiväkirja... kyniä.. heppavihkot ja tarrat.
      Korutkin alkaa kiinostaa.
      Nilkkarengas...

      Minä aloin 10v iässä keräämään omalle kummityttärelle hopealusikoita. joka vuosi yksi ja rippilahjaksi kakkulapio.
      pieni summa rahaa lusikan kanssa.

      Myös musiikki on tuossa iässä tulossa mukaan kuvioihin..joten joku levykin voi olla kova juttu.

      Minun 11v toiveet on väliin lennokkaita.. mutta on iloinen pienestäkin muistamisesta.

      Kaikken paras vaihtoehto on.. että jos vain pääset hänen kanssaan vaikka ulos syömään ja vähän shoppailee... se on todella merkityksellistä.. aikaa ja läheisyyttä.
      (eikä sen tarvitse olla synttäripäivä.. vaan mikä vain päivä vuodesta)yksi vaihtoehto.. että lähetät lahjakortin jossa lupaat viettää hänen kanssaan yhden päivän tai jonkun nimetyn tapahtuman.. konsertin aterioinnin...tai shoppailupäivän. vain mielikuvitus rajana.

      Yksi kummilapseni on nyt 6v ja olen joka vuosi antanut hänelle muutaman yhteisen päivän.. kaupungilla yhdessä tai muuten vain oleskellen.

      Lahjat kummilapsille eivät omalla kohdallani saa maksaa paljonkaan kun budjetti on aina tiukilla,
      mutta pienelläkin saa paljon aikaan kun näkee vähän vaivaa.

      Mutta.. enhän olekaan lupautunut 7 lapsen kummitädiksi joka ostaa kalliita lahjoja lapsille.. vaan turvalliseksi aikuiseksi lapsen kanssa kasvamaan.

      • kunggia

        Lahjakortti vaateliikkeeseen on aina varma tikki: Lindex, Seppälä, HM ja mitä nuita nyt on. Hopeakoru ja jos vielä tiedät mikä on in, niin siihen liittyvä riipus (hevonen tai joku muu eläin, nuottiavain tai sitten sydän on aina tykätty). Pari elokuvalippuu, niin pääsee kaverin kanssa leffaan. Lahjakortti heseen. Tai tosiaan vie kummityttö itse leffaan, teatteriin, keilaamaan, uimaan ja sen jälkeen syömään.


    • minä

      ...tosi vaikee ostaa mitää kun tuolla ikää tiedetään jo mitä halutaan.just lähetin ite rahaa postissa ja kiitos viesti tuli takasi että oli käynyt ostamassa antti tuiskun cd:n :) ...vaikka olin kysyny haluaisko jonku cd:n ei sillä hetkellä halunnu...eli raha

      • Annu

        Niin, raha on sellainen varma juttu.
        Saa ainakin tyttö sitten mitä tahtoo.

        Myös esim.
        Joku levy
        kirja (tuija lehtinen on hyvä nuorten kirjailia!)
        Korvikset
        Kaulakoru
        Lahjakortti
        Paita
        Kännykän kuoret
        Valokuva albumi...

        Noitahan keksii vaikka kuinka paljon. pitää vain käyttää mielikuvitusta.
        MUTTA! tuossa kun joku sanoi että heppa vihkoja ja tarroja jne, niin kyllä ainakin omalla tytöllä mennyt ohi jo tuo aika (11v.).


    • (:;♥

      Oon 11v ja mun kummi lähetti mulle synttäreil rahaa ja paidan :)

    • Aika myöhään, mut..

      Oon kyl jo 12, mut hyvin on muistissa vielä toi aika, ei todellakaan mitään tarroja! Ne on niitä 5v juttuja:D hyviä lahjoja nuiden aikaisempien lisäksi:
      -Jonkin lehden kestotilaus, (Demi, Aku Ankka)
      -Koruja
      -shoppailu reissuja(ihan parhaita)
      -Keikka liput(lähde itsekkin mukaan)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe