ovat motivoituneempia huolehtimaan kauneudestaan ja terveydestään, kuin suomalaiset?
Mikä suomalaiset on masentanut?
Miksi virolaiset naiset
65
533
Vastaukset
- Sukupuolijakauma????
.
Onko Virossa eri sukupuolijakauma ja Suomessa naiset pääsee tässäkin vähällä, riittää että hampurilainen löytyy jalkojen välistä :)
.- miettiipäänsäpuhki
Voisiko naisten kunnioittava kohtelu miesten taholta tehdä naisista vahvempia ja motivoituneempia itsestäänhuolehtijoita?
Itse olen ainakin nähnyt paljon naisen alistamista eikä kukaan mies auo ovia tai tee mitään kaunista. - Venäjällä enemmän na
miettiipäänsäpuhki kirjoitti:
Voisiko naisten kunnioittava kohtelu miesten taholta tehdä naisista vahvempia ja motivoituneempia itsestäänhuolehtijoita?
Itse olen ainakin nähnyt paljon naisen alistamista eikä kukaan mies auo ovia tai tee mitään kaunista..
Venäjällä ainakin on enemmän naisia kuin miehiä
. - miettiipäänsäpuhki
Venäjällä enemmän na kirjoitti:
.
Venäjällä ainakin on enemmän naisia kuin miehiä
.Ok. Sukupuolijakauma sanana oli vähän vieras. :))))
- JOOPA JOO
Itse olen ainakin nähnyt paljon naisen alistamista eikä kukaan mies auo ovia tai tee mitään kaunista.Kunnioittava kohtelu? Virossa? HAHAHA!!!!
- Heh,
JOOPA JOO kirjoitti:
Kunnioittava kohtelu? Virossa? HAHAHA!!!!
tähän nauruun on ihan pakko yhtyä.
Niin no, mitä nähnyt virolaisia miehiä, he panostavat myös enemmän ulkonäköönsä mitä suomalaiset miehet.
Omalla tavalla oli koominen näky, ulkomaalainen nainen oli pukeutunut siisteihin vaatteisiin ja rinnallaan suomalainen mies kuluneissa lökäfarkuissa ja nuhjuisessa takissa- miettiipäänsäpuhki
Enpä tiedä. Rasvanen tukka hapsotti pääministerilläkin.
- c
Miksi suomalaiset eivät nykyään enää osaa pilkuttaa oikein?
- miettiipäänsäpuhki
Missä kohtaa? Kyllä nuo kielioppisäännötkin muuttuvat tuulen mukana.
- c
Missä kohtaa? Kyllä nuo kielioppisäännötkin muuttuvat tuulen mukana.
No ei aloituksessa ole kuin yksi pilkku. Turhaan.
Ei ole kielioppisäännöt niin radikaalisti muuttuneet, että olisi tarve kirjoittaa näin:
Olen kauniimpi, kuin virolaiset naiset. Näin väittäessäni, en valehtele. - miettiipäänsäpuhki
c kirjoitti:
No ei aloituksessa ole kuin yksi pilkku. Turhaan.
Ei ole kielioppisäännöt niin radikaalisti muuttuneet, että olisi tarve kirjoittaa näin:
Olen kauniimpi, kuin virolaiset naiset. Näin väittäessäni, en valehtele.Mutta eikös pilkku tule näiden sanojen eteen: että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin ja kunnes? Näin olen oppinut koulussa.
- c
Mutta eikös pilkku tule näiden sanojen eteen: että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin ja kunnes? Näin olen oppinut koulussa.
Niin, jos ne aloittavat sivulauseen, esimerkiksi. "kuin suomalaiset" ei ole sivulause.
Nykyään kyllä kirjoitetaan kaikki väärin, että sikäli ei haittaa. Itse laitan pilkut sen mukaan, miten tekstin rytmiin sopii, eli jätän monesti pois vaikka tiedän että pitäisi laittaa (kuten tossa edellä). Mieluummin liian vähän pilkkuja kuin liian paljon. - miettiipäänsäpuhki
c kirjoitti:
Niin, jos ne aloittavat sivulauseen, esimerkiksi. "kuin suomalaiset" ei ole sivulause.
Nykyään kyllä kirjoitetaan kaikki väärin, että sikäli ei haittaa. Itse laitan pilkut sen mukaan, miten tekstin rytmiin sopii, eli jätän monesti pois vaikka tiedän että pitäisi laittaa (kuten tossa edellä). Mieluummin liian vähän pilkkuja kuin liian paljon.Väitän, että kirjoitan 98 %:sti kieliopillisesti oikein. Olen kuitenkin aina ollut kiinnostunut äidinkielestä. Muista kielistä en niinkään.
- c
Väitän, että kirjoitan 98 %:sti kieliopillisesti oikein. Olen kuitenkin aina ollut kiinnostunut äidinkielestä. Muista kielistä en niinkään.
En mä yleensä kulje ketjuissa huomauttelemassa, nyt vaan sattui sopimaan aiheeseen. Pilkutus on se, joka paljastaa miten syvällistä kieliopin tuntemus on. Nykyään korkeastikaan koulutetut ihmiset eivät pilkkusääntöjä hallitse. Ehkä vaatimustason löystyminen on hyvä asia, ennen vanhaan traumatisoiduttiin tiukoista äidinkielenopettajista.
Nykyään tuskin yksikään toimittaja osaa pilkkusääntöjä, vaan yleensä he järjestelmällisesti pilkuttavat esim. lauseenvastikkeet. - miettiipäänsäpuhki
c kirjoitti:
En mä yleensä kulje ketjuissa huomauttelemassa, nyt vaan sattui sopimaan aiheeseen. Pilkutus on se, joka paljastaa miten syvällistä kieliopin tuntemus on. Nykyään korkeastikaan koulutetut ihmiset eivät pilkkusääntöjä hallitse. Ehkä vaatimustason löystyminen on hyvä asia, ennen vanhaan traumatisoiduttiin tiukoista äidinkielenopettajista.
Nykyään tuskin yksikään toimittaja osaa pilkkusääntöjä, vaan yleensä he järjestelmällisesti pilkuttavat esim. lauseenvastikkeet.Inessiivi, elatiivi, illatiivi, adessiivi, ablatiivi, allatiivi. Menikö oikein? Nyt en muista, mikä on lauseenvastike... >:
- c
Inessiivi, elatiivi, illatiivi, adessiivi, ablatiivi, allatiivi. Menikö oikein? Nyt en muista, mikä on lauseenvastike... >:
Lauseenvastike korvaa lausetta, esim. kirjoittaessani sinulle = kun kirjoitan/kirjoitin sinulle.
Mietin pääni puhki, kun kirjoitin sinulle.
Mietin pääni puhki kirjoittaessani sinulle.
Toinen pilkutetaan (koska pilkulla erotetaan sivulause päälauseesta), toista ei, koska se ei ole lause - vaan lauseenvastike. - miettiipäänsäpuhki
c kirjoitti:
Lauseenvastike korvaa lausetta, esim. kirjoittaessani sinulle = kun kirjoitan/kirjoitin sinulle.
Mietin pääni puhki, kun kirjoitin sinulle.
Mietin pääni puhki kirjoittaessani sinulle.
Toinen pilkutetaan (koska pilkulla erotetaan sivulause päälauseesta), toista ei, koska se ei ole lause - vaan lauseenvastike.Ou. Sinähän olet hyvä opettaja. Koska tuo lauseenvastike on keksitty?
- c
Ou. Sinähän olet hyvä opettaja. Koska tuo lauseenvastike on keksitty?
Jaa, kiitos. En tunne lauseenvastikkeiden historiaa mutta kieliopillisena terminä ikää on varmaan ainakin sata vuotta?
Suomen kieli on kätevän ilmaisuvoimainen, mutta rakenteet muuttuvat helposti raskaiksi, kun tunnuksia, päätteitä ja liitteitä liimataan peräjälkeen valtavan hybriksen vallassa. Vielä kun tietää miten juoppoa kansaa suomalaiset on, niin täytyy ihmetellä miten silti on näin raskaita rakenteita pystytty raahaamaan sukupolvesta toiseen vuosisatojen ajan kolmen promillen humalassa. Tullut aika paljon puhekielisyys kirjotukseen. :) Eli pilkut sinne, missä puhuessa pidetään tauko.
- määmy
kanasutra kirjoitti:
Tullut aika paljon puhekielisyys kirjotukseen. :) Eli pilkut sinne, missä puhuessa pidetään tauko.
Tai käytetään kirosanaa.
- Meille opetettiin
c kirjoitti:
Jaa, kiitos. En tunne lauseenvastikkeiden historiaa mutta kieliopillisena terminä ikää on varmaan ainakin sata vuotta?
Suomen kieli on kätevän ilmaisuvoimainen, mutta rakenteet muuttuvat helposti raskaiksi, kun tunnuksia, päätteitä ja liitteitä liimataan peräjälkeen valtavan hybriksen vallassa. Vielä kun tietää miten juoppoa kansaa suomalaiset on, niin täytyy ihmetellä miten silti on näin raskaita rakenteita pystytty raahaamaan sukupolvesta toiseen vuosisatojen ajan kolmen promillen humalassa.Eikö teille koulusa opetettu, että siihen mihin voi laittaa sanan vittu tulee pilkku.
- laittaja
Kyllä minä laitan itseäni joka päivä,hiukset,meikit ja esim. crocseissa en lähde kauppaan. Suomalaiset miehet eivät vaan arvosta naistaan ja sitä varten nainen ei edes viitsi enää laittautua. Virolaiset ja venäläiset miehet vievän viikoittain naiselleen lahjoja,kukkia tai suklaata.Se kuuluu heidän kulttuuriinsa. Eikä siihen montaa euroa viikossa mene. Jos suomalaisetkin tekisivät näin,niin varmasti nainenkin tuntisi olevansa erityinen ja kiinnittäisi enemmän ulkonäköönsä huomiota.
- NaineN .
Yksi tapausTallinnan reissulta on jäänyt mieleen erityisesti. Kävelimme ystävättäreni kanssa vanhassa kaupungissa ostoksilla. Yllättäin eräs kauniisti pukeutunut pitkä mies edellämme osti kukkamummolta kimpun kesäkukkia ja kääntyi ojentamaan sen minulle. Vastaavaan en ole törmännyt matkoillani missään muualla. Tosin kehuja ja oven avausta tms kyllä, mutta tuo on jäänyt mieleen niin tavattoman kauniina eleenä etenkin kukkamummoa kohtaan.
- lipeviä luikkuja
NaineN . kirjoitti:
Yksi tapausTallinnan reissulta on jäänyt mieleen erityisesti. Kävelimme ystävättäreni kanssa vanhassa kaupungissa ostoksilla. Yllättäin eräs kauniisti pukeutunut pitkä mies edellämme osti kukkamummolta kimpun kesäkukkia ja kääntyi ojentamaan sen minulle. Vastaavaan en ole törmännyt matkoillani missään muualla. Tosin kehuja ja oven avausta tms kyllä, mutta tuo on jäänyt mieleen niin tavattoman kauniina eleenä etenkin kukkamummoa kohtaan.
Se tyyppi varmana varasti samalla sun kukkaron ja kukkamummon kassalippaan.
- Niinpä juuri.....
lipeviä luikkuja kirjoitti:
Se tyyppi varmana varasti samalla sun kukkaron ja kukkamummon kassalippaan.
Tietenkin, sehän oli mies..
- saman huomannu
Suomessa nainen ei ole niin arvostettu. Täällä nainen yrittää olla niin tasa-arvoinen kuin mies ja pukeutuminen ja käytöskin on usein sen mukaista.
- compus sui
Virolaiset ja venäläiset naiset ovat päinvastoi, kuten luulaan paljon naisellisen sensuelleja ja puketuvatkin siistimmin, vaikka neukkuaikaankin oli pulaa vaatteista.
Huonona näen kammottavien parfyymien liikakäytön.
Sekin johtui varmaankin peseytmymismahdollisuuksista, saippuan säännöstelystä mm.
- hupaisaa
Se lienee kysymys jonka suomalainen nainen ohittaa vaihtamalla puheenaihetta. Esim. aletaankin puhua kielioppivirheistä.. ;)
- miettiipäänsäpuhki
Joskus on hupaisaa kirjoittaa tahallaan väärin, mutta pilkkuvirheet eivät ole sellaisia. Yhdys sanat ovat.
- compus sui
Tuoho kommentoin sikäli harinaisella suomenkielen sanalla. jossa paino on molimmilla tavuilla ja se AIVAN
- c
Minä en ole vaihtanut puheenaihetta, kun en ole koskaan aloittanutkaan puhumista virolaisten tyylikkyydestä :)
- spurdo609
http://tinyurl.com/9cnw2da tämän takia :s
- liisuu...
Siksi koska Virolaiset miehet osaa olla miehiä, se antaa halun naiselle haluamaan olla nainen!
- hehheh
Virolaisilla miehillä sisua kun leipä on ollut kauan raskaan työn takana toisin, kuin kyröskoskelaisella asuntokeinottellijalla vipuvelkarahoilla makoilevalla stallarilla, joka ei ole saanutkaan oikeaa naista, pelkkä kumipimpero vain.
- viron matkaaja
Olen käynyt virossa monesti ja naiset on siel kauniimpia vartaloltaan. et kyllä ne huolehtii kunnostaa paljon enemmän. Sit ne o ystävällisempia. Virolaiselle naiselle voi mennä juttelee ilman et se lähtee karkuun tai pyytää poistumaan. Mulla on muutamia virolaisia kavereitakin ja ne on tosi hyvii tyyppejä.
- enemmänpulleitasiell
Oletko käynyt vain Tallinnassa?
Minulla on hieman eri näkemys, ja olen matkaillut Eestissä ristiin rastiin.
Minulla on myös ollut eestiläinen miesystävä :D
- huudetaan hiljaa
Tiedä siitä kauneudesta ja terveydestä huolehtimisesta, kun kaikki kulkee rööki hampaissa, niin myös suomiakat. Laihuus, hoikkuus, meikkaaminen tai hiusten jatkuva laittaminen eivät tarkoita kauneudesta tai terveydestä huolehtimista. Masennus ei aina näy ulospäin.
Pakko purra vain porkkanaa, jos ei oo muuhun varaa. Pysyy kroppa kuosissa.
mjaa,
ite pyrin huolehtimaan enimmäkseen terveydestäni, ulkonäkö ku on mitä on ei se siitä meikillä paljo kummene,
virolaisnaisten ulkonäköön en pahemmin osaa ottaa kantaa, ku en heitä oo kovin paljo nähnyt, paitsi Tallinnan laivalla viime vuoden lopulla, ja siellä niillä kaikilla oli päällä hyvin kiiltäväpintaiset toppatakit ja pillifarkut sekä korkkarit
mua masentaa yleensä muut asiat ku ulkonäköön liittyvät,
mur- Niin niin!
Siksi koska niillä on enemmän aikaa pakkeloida itseään. Virolaiset ovat suurin ulkomaalaisryhmä toimeentulotuen saajissa! Suominaikkoset käy töissä ja maksaa virolaissisarten meikit. Vähempikin masentaa!
- 'ituttaa'
Joo, ovat kirjoilla pääkaupunkiseudulla, vaikka tosiasiassa asustelevat edelleen Virossa.
Konsti tuokin rahoittaa elämää, kun Virossa ei sosiaaliturvaa ole.
Ja tämän faktan tietävät taatusti myös esim. Tallinnan päättäjät.
Helppo leuhkia olemattomalla ulkomaanvelalla, kun ovat ulkoistaneet sosiaaliturvan hoidon Suomeen! Työttömyysprosenttikin olisi heillä aikamoinen, jos ei Suomi tarjoaisi myös töitä..
Nyt olisi oikea aika tiputtaa esim. alkoholivero samalle tasolle kuin Virossa, ja alkaa kilpailemaan turismista. Saattaisi virolaiset jäädä nuolemaan näppejään..Kyllä Suomessa on paljon parempi hinta-laatusuhde palveluissa kuin Viron puolella. - 23232323
Sama kyllä pätee tummiin miehiinkin ja sitä kautta suomalaisiin miehiin.
- Lysthin pithoon
Tutkimusten mukaan asia on päinvastoin. Siisteys ja tyylikkyys on eri asia kuin huoramaisuus.
- virottaret ovat
turhamaisia kuten virolaiset miehetkin.
Kauneus ja terveys ei aina ole yks yhteen. Rumakin voi olla terve kun pukki ja kaunis erittäin sairas.
Kauneudesta huolehtiminen voi olla ns. kulttuurisidonnainen juttukin tietyissä maissa. Naisilta kai kasvatuksessa jo vaaditaan tietynlaista naisellisuutta, se on ko. maan tapa johon kasvetaan ellei trendi jota pidetään hengissä.
Entäs jos he haluavat olla kuuluisia kauniista naisistaan?
Suomalaiset masentuu yhteiskunnan ongelmista, jotka on monille myös omia ongelmia. Ja kun suomalainen masentuu se menee kipsiin. Ei ala maalaamaan naamaansa.Eikä liikkumaan ja hoitamaan kuntoaan. Yleensä suomalainen masentuneena käpertyy itseensä, alkaa toimimaan vieläkin itsetuhoisemmin ja syyttää läheisiään omasta paskasta olostaan. Tai kohdistaa raivonsa kadulla kulkeviin ja opiskelu-/työtovereihinsa.
Tai alkaa kuntoilemaan egonsa nostamiseksi ja vittuilemaan niille, jotka ei masennukseltaan/voinniltaan jaksa ede sohvasta ylös nousta. Me ollaan vaan vähän vissiin daijua kansaa? Pistetään vahinko kiertämään edes vittuilun muodossa, jos ei muuhun kyetä.voopotin kirjoitti:
Eikä liikkumaan ja hoitamaan kuntoaan. Yleensä suomalainen masentuneena käpertyy itseensä, alkaa toimimaan vieläkin itsetuhoisemmin ja syyttää läheisiään omasta paskasta olostaan. Tai kohdistaa raivonsa kadulla kulkeviin ja opiskelu-/työtovereihinsa.
Tai alkaa kuntoilemaan egonsa nostamiseksi ja vittuilemaan niille, jotka ei masennukseltaan/voinniltaan jaksa ede sohvasta ylös nousta. Me ollaan vaan vähän vissiin daijua kansaa? Pistetään vahinko kiertämään edes vittuilun muodossa, jos ei muuhun kyetä.Ps. tätäkö sä hait?
- four
Koska Suomessa on kateuskuttuuri. Ja koska suomalainen nainen haluaa ns tappaa naisen jolle se on kateellinen. Suomalainen mies vierastaa yhtä lailla kaikkea massasta poikkeavaa. Ja uutta pitää haukkua. Jos joku poikkeaa tasapäisestä massasta se on lehtien palstoilla, ja menestyneen elämästä pitää löytää jotain haukuttavaa. Rikas, toisin ajatteleva on kus`pää. Harva uskaltaa ajatella "jaahas, mielenkiintoista" ja kuuntelisi mitä toisella on sanottavaa. Syylinen kunnes toisin todistaa.
Jos haluaa välttää tämän julkisen kivityksen, niin säästääksesi energiaa, sulaudut massaan (jossa tyhmyys palkitaan).
Suomalainen sananlaskuperinne on täynnä vaikenemiseen ja vaatimattomuuteen kannustavia lauseita. Koristelu on turhamaisuutta.
Nuoret sukupolvet oppivat hiljalleen toisenlaista menoa. - mies vaan
yritin auttaa kerran pyörällä kaatunutta naista. Sieltä tuli heti et painu vit.tuun saa.tana, emmä sun apuas halua. En usko et virolainen nainen sanois tolleen.
- kylä näi o
.
En usko yleensäkään että Virossa haistattelu w*ttuun on se ainoa ratkaisumalli kaikkeen
Onhan niillä ollu yliopisto jo 1300-luvulla
.
- peräkammarin pojille
Ehkä heillä on taloudellinen pakko saada suomimies, kun taas suomalainen nainen pärjää taloudellisesti, vaikka hänellä olisi lapsiakin. Virossa ei kuulemma miehen tarvitse erotilanteessa maksaa naiselle mitään...
- Taasnäitä
Naiset voivat olla täällä rumia kun he saavat täällä kaiken maailman sosiaalietuudet jotka yksityisellä sektorilla työskentelevät miehet maksavat veroillaan. No, siihen voi tulla loppu kun täältä loppuu työt ja veronmaksajat. Sen jälkeen naisetkin alkavat kaunistua kun tarvitsevat suoraan jonkun muun elättämään.
- 19+10
Eli siis... se että suomalainen nainen pärjäilee omillaan, tarkoittikin mieheltä saatua rahaa? Tämä ei ollut ihan vakuuttava argumentti suominaisen itsenäisyydestä (loputhan tulee miesten verorahoista ;-)
- Dijefijfiojiofweewff
Oliskohan kyseessä kuitenkin eräänlainen sosiaalinen eloonjäämiskamppailu josta me todistamme vain selviäjät? ....
- se on taito se
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ilmiot/viron_tytar
kylli kukk (KAUNIS!) kertoo linkin linkissä miten virolaiset naiset osaa muuntautua maalaisemännästä verkkosukkakissoiksi- on on
Kotimaiselle siiderivalaalle moinen muuntautuminen tuottaisikin ymmärrettävää hengenahdistusta.
Hmmm...
Mahdollisuus saada taloudellisesti turvattu kumppani paranee huomattavasti.- näin se on
Suomessa on maailman paras tasa-arvo miesten ja naisten välillä. Naisten ei enää tarvitse edes yrittää täällä. Muualla naisten on pistettävä kaikki peliin menestyäkseen mies- ja työmarkkinoilla.
- Virottaret, ah
Kun kattoo vaikka anu saakimia, siinä vasta nainen.
- niin se käy
Osannut hinnoitella tavaransa aikoinaan oikein.
Kumma, kun ei kukaan palstamies hänen kohdallaan älähdä hänen käytöksestään.
Jos hän olisi suomalainen nainen, niin jo palstakuoro laulaisi häntä *uoraksi. - 5+14
Virolaiset naiset ovat kauniita, jees. Mutta Saagim on idiootti ja ylihinnoiteltu h¤¤%&/
- salokylänpienimerja
Voisko olla niin, että virolaisia naisia kiinnostaa suomalaisen pösilömiehen kusetus, jonka vuoksi panostavat pakkeliin, korkkareihin ja hamosiin, että junttien lompakko aukeaa?
Suominaista voi masentaa virolaisten miesten vähäinen määrä, jolloin niitä riittää vain nopeimmille.- miten vaan
Ulkonäköön panostaminen on aina hyvä asia - niin naisille kuin miehille (
Varmaan myös motivoituneimpia, koska siellä se kuuluu kulttuuriin, että nainen on suurinpiirtein kesämökilläkin blingbling.. Mutta vaikuttaa myös nämä:
-geenit: naiset on pitkäjalkaisia ja kapealanteisia, eri rotua kuin me persjalkaiset suomimatamit
-jos ajatellaan, että hoikkuus olisi kauniimpaa, niin siellä on elintaso hieman matalampi, lihottavia herkkuja ei yksinkertaisesti ole varaa ostella samaan tapaan kuin Suomessa,syömisestä tingitään helpommin kuin esim. meikeistä?
-isoäidit yleensä toimii lastenhoitajina, äidit kiirehtii nopeasti töihin, ja siellä kuuluu olla tiptop
-ja sitten tosiaan se kulttuuri: lapsesta asti opetetaan naisellista pukeutumista ja tyyliä. Sanoisin, että tämä voi olla myös aika rajoittavaa ja kahlitsevaa. Erilaisuutta ei katsota hyvällä.
Olen ollut siis useasti Virossa ja muissakin Baltian maissa ja minulla on muutama virolainen ystävä, näihin perustan nyt nämä arvioni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin30610905IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3357554Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?862057Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut822043Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1251817Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61561- 1101221
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin491013Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26868MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312772