Todella ovelaa tämä käytäntö ja neuvot että "syö lääkkeitä vaikka väkisin puoli vuotta,eivät auta ennen"
Ja olet riippuvainen jo
Ja olet riippuvainen jo
Turvaa tilisi vahvistamalla puhelinnumerosi. Voit silloin palauttaa unohtuneen salasanan tekstiviestillä.
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Mistä olet tuollaisen harhakäsityksen saanut?
Ensinnäkin lääkkeiden vaikutus alkaa huomattavasti aiemmin, noin 2 viikon kuluessa. Toiseksi mielialalääkkeet eivät aiheuta riippuvuutta.
Riippuvuutta aiheuttavat rauhoittavat lääkkeet, kuten Opamox, Temesta, Diapam jne. Nekin saattavat olla todella tarpeellisia ihmishengen säilyttämisen kannalta vaikeassa akuuttitilanteessa. Niiden käyttö lopetetaan vähitellen tilanteen tasaannuttua ja näin ollen vieroitusoireita niistäkään ei juurikaan tule. Tietenkin, jos on pitkään joutunut käyttämään rauhoittavia lääkkeitä ja sitten jättää ne kerralla pois, tilanteesta voi tulla sietämätön. Tähän eivät lääkärit kuitenkaan missään tapauksessa kehoita.
Jos potilaalla on huono olo kun lääkettä ei ota, niin sehän johtuu tietysti vain siitä että hän ei ota TARPEEKSI LÄÄKKEITÄ! Ja lääkevalmistjan kukkaro paisuu...
Totta mitä kirjoitit mutta ketäpä totuus kiinnostaisi.