SYNNISTÄ PUHDISTETTU PUETAAN!

jaikal.fi

Monesti ihmiset pohtivat sitä mikä teko on syntiä ja mikä teko ei ole syntiä. Ihmiset voivat kysellä: saako uskova tehdä sitä ja tätä? Onko tämä ja tuo syntiä? Syntikäsite on kuitenkin laajempi käsite kuin yksittäiset teot. Niin on myös syntien anteeksiantamus laajempi käsite kuin että syntinen saa anteeksi jonkun yksittäisen synnillisen teon.

Synti ei ole vain joku yksittäinen synnillinen teko, sana tai ajatus.Synti on koko ihmisen elämä ilman Jeesusta ja Jumalaa. Koska ihminen ei usko Jeesukseen, hän ei ole tullut Jumalan luokse Jeesuksen kautta. Silloin hän elää erossa Jumalasta. Se on SYNTI. Hän elää tahallisessa erossa Jumalasta ja näin synnissä synnin harjoittajana. Tästä johtuen uskosta osaton ihminen on SYNTINEN. Näin synti on ihmisen OLOTILA. Synti on hänen pukunsa jota hän kantaa jatkuvasti. Hän on yhtä syntiä koko poika/tyttö/mies/nainen. Hän ei tahdo uskoa Jeesukseen Raamatun ilmoittamalla tavalla.

Tämä on pääsynti josta meidän jokaisen tulee tehdä parannus. Meidän tulee uskoa Jeesukseen Herranamme ja Vapahtajanamme ja ottaa Hänet vastaan sekä tunnustaa Hänet ihmisten edessä. Silloin olemme uskossa Jeesukseen ja Jeesuksen kautta uskossa Jumalaan. Elämme Hänen yhteydessään. Olemme uskovina pelastetut. Tästä epäuskon synnistä Pietari käski kuulijoitaan tekemään parannuksen (Apt 2:38, 3:19,26). Pietari ja Paavali kehottivat kansaa uskomaan Jeesukseen Kristukseen (Apt 2:36, 16:30-31, 17:26-30). Näissä yhteyksissä ei mainta muuta syntiä.

Parannuksen teko on ennen kaikkea luopumista epäuskosta. Se on USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja näin myös kääntymys Jumalan puoleen. Kääntymystä seuraa myös yksittäisten tietoisten tekosyntien hylkääminen, tunnustaminen Jumalalle ja näin niistä pois riisuutuminen. Tämä on sydämessä olevaa uskoa Jeesukseen Kristukseen. Silloin Jeesuksen veri puhdistaa ihmisen epäuskon suuresta kadottavasta synnistä. Jeesuksen veri puhdistaa Häneen uskovan myös kaikista yksittäisistä tekosynneistä.
Silloin ihminen on puhdas ja vapaa synneistään. Hän on päässyt niistä kaikista eroon; epäuskosta, tekosynneistä, ajatus- ja sanasynneistä ja vääristä asennesynneistään. Hän on tullut Jumalan luokse ja hän elää Jumalan yhteydessä vapaana ja puhtaana. Raamattu kertoo että Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa Jeesukseen uskovan ihmisen kaikesta synnistä. Jeesuksen veri myös pitää Jumalan yhteydessä elävän uskossa kilvoittelevan uskovan puhtaana puhdistaen häntä jatkuvasti (1 Joh 1. Luku ja 2:1-2). Siksi Raamattu voi todistaa uskovasta voimakkain sanoin; hän on SYNNISTÄ VAPAUTETTU (Room 6:17-18,22).

Jeesukseen uskova, Hänet vastaan ottanut ihminen, ei siis enää kanna syntivaatteitaan. Hän on heittänyt ne pois parannuksessa ja kääntymyksessä Jumalan puoleen Jeesuksen kautta. Uskova on käynyt suihkussa ja on nyt puhdas ja vapaa synnistä. Hallelujaa! Kiitos Jeesukselle!
http://www.youtube.com/watch?v=EEoiGph8Qlk

JATKUU....

86

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikal.fi

RIISUTTU/RIISUUNTUNUT PUETAAN!
      Nyt kun on näin, uskova seisoo ALASTI Jumalansa edessä. Vai miten se on Raamatussa? Jättikö rakastava Taivaan Isä sinut ja minut ALASTOMIKSI meidän tultuamme Hänen luokseen ja uskottuamme Jeesukseen Kristukseen?
      Me tulimme uskoon tulossa Jeesuksen luokse ja riisuuduimme syntipuvustamme. Näinhän olemme edellä todenneet. Mutta mitä muuta Jeesus teki meille kuin että Hän pesi meidät putipuhtaaksi? Se voidaan lukea Room 3. luvusta sekä tuhlaajapojasta Luuk 15. Luvusta ja Sak 3:1-5). Mutta minä kerron lyhyesti mitä Jeesus teki. Jeesus Kristus puki meidät uskovat omaan viattomuuteensa, omaan puhtauteensa. Se on Jumalan vanhurskaus Se on se Jumalan kirkkaus jonka ihminen menetti syntiin lankeemuksessa jonka seurauksena ihminen huomasi olevansa ALASTI (1 Ms 3:10). Jumala puki Aadamin ja Eevan (1 Ms 3:21) ja Jumala puki sinut ja minut uskoon tulossamme (Room 3:21-26). Meidät on puettu. Isä puki tuhlaajapojan juhlavaatteisiin (Luuk 15:22). Niin on myös meidät puettu juhlavaatteisiin. Lue Jes 55:6-7 ja 1 Piet 2:24-25. http://www.youtube.com/watch?v=irNMQPwzJF0

• Manne..

Kun olen uskossa Jeesukseen mutta tulee lankeemus ja esim. varastan jotakin, olenko silloin syntinen?

Jos olen, miten saan sen anteeksi? Mitä minun pitää silloin tekemän, jotta saan varkauteni kuntoon?

• jaikal.fi

Koska uskova ei kykene elämään synnittömästi, sillä se vaatii lain täyttämistä sen viimeistä piirtoa myöten, Jumala antoi Poikansa meille. Hänessä meillä on KAIKKI. Jeesus täytti lain meidän puolestamme. Hän täytti lain vaatiman vanhurskauden sinun ja minun puolesta. Hänessä on lain täyttymys. Jeesus Kristus on tullut meille vanhurskaudeksi, lunastukseksi, pyhitykseksi. Hän, Jeesus Kristus meissä on lain täyttymys.

Nyt vaikka me emme kykene elämään täysin Jumalan tahdon mukaisesti vaikka kuinka tahdomme ja yritämme, Hän voi osoittaa meille rakkauttaan Kristuksen täytetyn työn tähden. Me omistamme nämä kaikki uskon kautta Jeesukseen.
        Lue Room 8:1-4, 10:4, 1 Kor 1:30, 2 Kor 5:21, Gal 2:16, 3:22

• jaikal.fi
        Manne.. kirjoitti:

Kun olen uskossa Jeesukseen mutta tulee lankeemus ja esim. varastan jotakin, olenko silloin syntinen?

Jos olen, miten saan sen anteeksi? Mitä minun pitää silloin tekemän, jotta saan varkauteni kuntoon?

Uudestisyntynyt uskova ei varastele. Tämä on perusta. Uudistisyntynyt uskova ei varasta yhtään kertaa. Mutta manneille se voi olla suuri kiusaus uskovanakin "lainata" hyvän tilanteeen tullessa vastaan, En tiedä häntä koska en ole manne.

Mutta evankeliumi Jeesuksesta on kaikille ihmisille. Myös varkauteen sortunut uskova manne voi saada syntinsä anteeksi. Mikäli manne oli uudestisyntynyt uskova varkauden sattuessa, hän oli vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Varkaus ei tee mannesta syntistä koska vanhurskaus ja syntisyys on ihmisen asema Jumalan edessä. Manne on vieläkin vanhurskas.

Koska manne on vanhurskas, Jumala tahtoo että vanhurskas manne elää vanhurskasta nuhteetonta elämää Jumalan ja ihmisten edessä. Mannen tulee tehdä parannus ja tunnustaa syntinsä Jumalallle ja palauttaa varastamansa omaisuus sen oikealle omistajalle ja pyytää häneltäkin anteeksi. Mannen tulee korvata aiheuttamansa vahinko rahalla. Näin Jumala antaa mannelle anteeksi ja manne saa jatkaa uskossa Jeesukseen Jumalan lapsena kohti taivaan kirkkautta.

• body

Synti/ syntinen / synnitön, / puhdas ja pesty , on kuin upottavassa suossa hiihto , pysyy pinnalla, ei pysy pinnalla, uppoaa, ei uppoa.

Usko ei ole uskoa kun siihen sotketaan täysin fiktiivisiä asioita ja kun niitä vatkataan, syvemmälle suohon uppoaa.

Se on kuin liimaa, sotkussa ja liisterissä on.

Toivoisin että ihmiset seisoisivat jo omilla alustoillaan, sillä nuo syntiliimat ja niitten vatkaaminen vain sotkee eämän.

Yhdelle tuo on syntiä ja toiselle ei , ja jos lähdet niitä kyselemään, niin suossa olet.

• jaikal.fi
        body kirjoitti:

Synti/ syntinen / synnitön, / puhdas ja pesty , on kuin upottavassa suossa hiihto , pysyy pinnalla, ei pysy pinnalla, uppoaa, ei uppoa.

Usko ei ole uskoa kun siihen sotketaan täysin fiktiivisiä asioita ja kun niitä vatkataan, syvemmälle suohon uppoaa.

Se on kuin liimaa, sotkussa ja liisterissä on.

Toivoisin että ihmiset seisoisivat jo omilla alustoillaan, sillä nuo syntiliimat ja niitten vatkaaminen vain sotkee eämän.

Yhdelle tuo on syntiä ja toiselle ei , ja jos lähdet niitä kyselemään, niin suossa olet.

>>>Synti/ syntinen / synnitön, / puhdas ja pesty

• äly hoi!
        jaikal.fi kirjoitti:

Uudestisyntynyt uskova ei varastele. Tämä on perusta. Uudistisyntynyt uskova ei varasta yhtään kertaa. Mutta manneille se voi olla suuri kiusaus uskovanakin "lainata" hyvän tilanteeen tullessa vastaan, En tiedä häntä koska en ole manne.

Mutta evankeliumi Jeesuksesta on kaikille ihmisille. Myös varkauteen sortunut uskova manne voi saada syntinsä anteeksi. Mikäli manne oli uudestisyntynyt uskova varkauden sattuessa, hän oli vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Varkaus ei tee mannesta syntistä koska vanhurskaus ja syntisyys on ihmisen asema Jumalan edessä. Manne on vieläkin vanhurskas.

Koska manne on vanhurskas, Jumala tahtoo että vanhurskas manne elää vanhurskasta nuhteetonta elämää Jumalan ja ihmisten edessä. Mannen tulee tehdä parannus ja tunnustaa syntinsä Jumalallle ja palauttaa varastamansa omaisuus sen oikealle omistajalle ja pyytää häneltäkin anteeksi. Mannen tulee korvata aiheuttamansa vahinko rahalla. Näin Jumala antaa mannelle anteeksi ja manne saa jatkaa uskossa Jeesukseen Jumalan lapsena kohti taivaan kirkkautta.

> Uudesti syntynyt uskova ei varastele< > Myös varkauteen sortunut uskova voi saada syntinsä anteeksi< Heko heko!!!!!

• joo_joo

Olet jaikal.fi oikeassa.
      Jeesukseen Kristukseen pitää uskoa.
      Meidän tulee Jeesuksen, Jeesuksen Kristuksen tavoin uskoa Jumalaan.

Johannes 17
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Johanneksen ilmestys 3
      12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• jaikal.fi

Oletko sinä Jehovan Todistaja? Sinä siteeraat usein palstalla tuota Jehovien rakastamaa jaetta. Raamatussa on kuitenkin muitakin jakeita. Jehovan Todistajat luulevat tuon jakeen kumoavan Jeesuksen jumaluuden. Mutta sitä se ei tee. Se vahvistaa Jeesuksen jumaluuden kytkien Jumalan tuntemisen Jeesuksen tuntemiseen. Siis, sinun on välttämättä tunnettava Jeesus mikäli tunnet Jumalan. Et voi tuntea Jumalaa muuten kuin Jeesuksen kautta ja Jeesuksessa Kristuksessa (Joh 14:6-11, Matt 11:27).

En ala tässä ketjussa väittelemään tästä asiasta. Tarkoitus on keskustella anteeksiantamuksesta/saamisesta ja vanhurskauttamisesta.

• joo_joo
        jaikal.fi kirjoitti:

Oletko sinä Jehovan Todistaja? Sinä siteeraat usein palstalla tuota Jehovien rakastamaa jaetta. Raamatussa on kuitenkin muitakin jakeita. Jehovan Todistajat luulevat tuon jakeen kumoavan Jeesuksen jumaluuden. Mutta sitä se ei tee. Se vahvistaa Jeesuksen jumaluuden kytkien Jumalan tuntemisen Jeesuksen tuntemiseen. Siis, sinun on välttämättä tunnettava Jeesus mikäli tunnet Jumalan. Et voi tuntea Jumalaa muuten kuin Jeesuksen kautta ja Jeesuksessa Kristuksessa (Joh 14:6-11, Matt 11:27).

En ala tässä ketjussa väittelemään tästä asiasta. Tarkoitus on keskustella anteeksiantamuksesta/saamisesta ja vanhurskauttamisesta.

"Oletko sinä Jehovan Todistaja?"

En ole Jehovan Todistaja!
        Olisinkohan uskossani kuin alkukristitty?!
        Tai areiolainen?!

Jehovan Todistajilla ei ole monopolia noihin jakeisiin, vaikka kuinka yrität sitä heille tyrkyttää!
        Minä en paljon tiedä Jehovan Todistajien opista, mitä nyt sinulta ja kumppaneiltasi olen kuullut.
        Oletko entinen Jehovan Todistaja kun tiedät ja tunnet heidät noin hyvin?
        Oletko ottanut aikuiskasteen heiltäkin?

Mikä sinulla on Jeesuksen puheita vastaan?

Pidätkö sinä Jeesusta Jehovan Todistajana?

"Siis, sinun on välttämättä tunnettava Jeesus mikäli tunnet Jumalan. "

Niin sinunkin!
        Joh.17:3
        Joh.ilm.3:12

Matteus 11
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Oletko luvannut Jehovan Todistajille monopolin tuohon alla olevaan jakeeseen?
        Saavatko oikeaoppiset katolilaishelluntailaiset sitä lukea lainkaan?
        Mitä siitä sanotaan raamatunlukuohjeissanne?

1. Korinttolaiskirje 15
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Entä tämä?

1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Luet riisuttua, katolilaishelluntailaista Raamattua.

"En ala tässä ketjussa väittelemään tästä asiasta."

Enkä minä.

"Tarkoitus on keskustella anteeksiantamuksesta/saamisesta ja vanhurskauttamisesta. "

Tarkoitukseksi näyttää ainakin sinun osaltasi jäävän.
        Olet todella yksi niistä raamattukoulujenne priimuksista.

Johanneksen ilmestys 3
        2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• joo_joo
        jaikal.fi kirjoitti:

Jeesus:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

jaikal.fi:
        Oletko sinä Jehovan Todistaja?

Jeesus Kristus:
        "Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. "

jaikal.fi:

Jeesus:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

jaikal.fi:
        En ala väittelemään tästä asiasta. Tarkoitus on keskustella anteeksiantamuksesta/saamisesta ja vanhurskauttamisesta.

• joopellekö
        joo_joo kirjoitti:

Jeesus:

jaikal.fi:

Jeesus Kristus:
        "Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. "

jaikal.fi:

Jeesus:

jaikal.fi:
        En ala väittelemään tästä asiasta. Tarkoitus on keskustella anteeksiantamuksesta/saamisesta ja vanhurskauttamisesta.

mikä joo joo -pelle sinä oikein olet ??

• jaikal.fi
        joo_joo kirjoitti:

"Oletko sinä Jehovan Todistaja?"

En ole Jehovan Todistaja!
        Olisinkohan uskossani kuin alkukristitty?!
        Tai areiolainen?!

Jehovan Todistajilla ei ole monopolia noihin jakeisiin, vaikka kuinka yrität sitä heille tyrkyttää!
        Minä en paljon tiedä Jehovan Todistajien opista, mitä nyt sinulta ja kumppaneiltasi olen kuullut.
        Oletko entinen Jehovan Todistaja kun tiedät ja tunnet heidät noin hyvin?
        Oletko ottanut aikuiskasteen heiltäkin?

Mikä sinulla on Jeesuksen puheita vastaan?

Pidätkö sinä Jeesusta Jehovan Todistajana?

"Siis, sinun on välttämättä tunnettava Jeesus mikäli tunnet Jumalan. "

Niin sinunkin!
        Joh.17:3
        Joh.ilm.3:12

Matteus 11
        27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Oletko luvannut Jehovan Todistajille monopolin tuohon alla olevaan jakeeseen?
        Saavatko oikeaoppiset katolilaishelluntailaiset sitä lukea lainkaan?
        Mitä siitä sanotaan raamatunlukuohjeissanne?

1. Korinttolaiskirje 15
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Entä tämä?

1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Luet riisuttua, katolilaishelluntailaista Raamattua.

"En ala tässä ketjussa väittelemään tästä asiasta."

Enkä minä.

"Tarkoitus on keskustella anteeksiantamuksesta/saamisesta ja vanhurskauttamisesta. "

Tarkoitukseksi näyttää ainakin sinun osaltasi jäävän.
        Olet todella yksi niistä raamattukoulujenne priimuksista.

Johanneksen ilmestys 3
        2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

Minä en ole koskaan ollut Jehovan Todistaja mutta olen keskustellut ja jopa riidellyt heidän kanssaan menneinä vuosina joskus paljonkin. Kerran vietin kokonaisen joulunpyhät Jehovan Todistajien kanssa. Niin että tunne heidän oppiaan jonkun verran.

Kun sinä perustat opin jonkun yksittäisen Raamatun jakeen varaan, sinun tulee ottaa huomioon muutamia asioita.

1. Oppisi tulee olla yhtäpitävä koko Raamatun todistuksen kanssa.
        2. Sinä et saa jättää huomiotta jakeita jotka todistavat toista.
        3. Et saa irrottaa Raamatusta irti yhtä jaetta ja rakentaa sen varaan oppia.
        4. Et saa käyttää Raamattua oppisi tukemiseen. Sinun tulee antaa Raamatun Sanan käyttää sinua Raamatun opin levittämiseen. Silloin sinä huomioit ne muutkin jakeet.
        Tämä edellyttää sitä että sinulla on kokonaisuus hallinnassa. Se taas edellyttää että sinä olet uudestisyntynyt ja henkikastettu uskova. Silloin Jumalan Henki pääsee opettamaan sinulle Raamattua. Silloin sinä et ole oman ymmärryksesi varassa. Pyhä henki avaa Kirjoituksia ja sinä ymmärrät ne niin kuin Raamatun Kirjoittaja on tarkoittanut sinun ymmärtävän.

• joo_joo
        jaikal.fi kirjoitti:

Minä en ole koskaan ollut Jehovan Todistaja mutta olen keskustellut ja jopa riidellyt heidän kanssaan menneinä vuosina joskus paljonkin. Kerran vietin kokonaisen joulunpyhät Jehovan Todistajien kanssa. Niin että tunne heidän oppiaan jonkun verran.

Kun sinä perustat opin jonkun yksittäisen Raamatun jakeen varaan, sinun tulee ottaa huomioon muutamia asioita.

1. Oppisi tulee olla yhtäpitävä koko Raamatun todistuksen kanssa.
        2. Sinä et saa jättää huomiotta jakeita jotka todistavat toista.
        3. Et saa irrottaa Raamatusta irti yhtä jaetta ja rakentaa sen varaan oppia.
        4. Et saa käyttää Raamattua oppisi tukemiseen. Sinun tulee antaa Raamatun Sanan käyttää sinua Raamatun opin levittämiseen. Silloin sinä huomioit ne muutkin jakeet.
        Tämä edellyttää sitä että sinulla on kokonaisuus hallinnassa. Se taas edellyttää että sinä olet uudestisyntynyt ja henkikastettu uskova. Silloin Jumalan Henki pääsee opettamaan sinulle Raamattua. Silloin sinä et ole oman ymmärryksesi varassa. Pyhä henki avaa Kirjoituksia ja sinä ymmärrät ne niin kuin Raamatun Kirjoittaja on tarkoittanut sinun ymmärtävän.

Itse et noita neuvojasi noudata ollenkaan!

Otetaan esimerkiksi Jesaja 7:14

Jesaja 7
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Olen AIVAN VARMA, ettet ole ottanut IKINÄ sitä seuraavia kahta jaetta Jes.7:15,16 siihen perään, kun olet ottanut esille jakeen Jes.7:14.

Samoin kun otat esille, kuinka kaikki on alistettu Pojan alle, niin et edes muista jaetta 1.Kor.15:28

1. Korinttolaiskirje 15

Tuossa nyt vain MUUTAMA esimerkki.

Jumalaa EI VOI ALISTAA!

"Poikakin ALISTETAAN"

Sinun olisi hyvä ruveta itsekin noudattamaan noita hyviä neuvojasi!

Tiedätkö muuten jaikal.fi, mikä on lyhyt kuin kanan lento?

Vihje: ("En ala tässä ketjussa väittelemään tästä asiasta.")

• Oiskohan siten
        joo_joo kirjoitti:

Itse et noita neuvojasi noudata ollenkaan!

Otetaan esimerkiksi Jesaja 7:14

Jesaja 7
        14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

Olen AIVAN VARMA, ettet ole ottanut IKINÄ sitä seuraavia kahta jaetta Jes.7:15,16 siihen perään, kun olet ottanut esille jakeen Jes.7:14.

Samoin kun otat esille, kuinka kaikki on alistettu Pojan alle, niin et edes muista jaetta 1.Kor.15:28

1. Korinttolaiskirje 15

Tuossa nyt vain MUUTAMA esimerkki.

Jumalaa EI VOI ALISTAA!

"Poikakin ALISTETAAN"

Sinun olisi hyvä ruveta itsekin noudattamaan noita hyviä neuvojasi!

Tiedätkö muuten jaikal.fi, mikä on lyhyt kuin kanan lento?

Vihje: ("En ala tässä ketjussa väittelemään tästä asiasta.")

että noitakaan jakeita ei voi ymmärtää pelkän järjen avulla ?

Jumala tulee olemaan kaikki kaikissa - koska Hän on Pojassa,
        Jeesuksessa Kristuksessa, että Pyhässä Hengessä.

Ellei niin olisi, niin miten Poika Jeesus, kuin Pyhä Henki, voisi
        toimia Jumalan kanssa ? Jumala on Pyhä, eikä Häntä läsnä
        voi olla ainoakaan sellainen, joka olisi luotu, koska muutoin
        nämä muut eivät kestäisi Hänen Kirkkauttaan..kukaanhan
        ei kestä Hänen läheisyydessään tuhoutumatta - ainoastaan
        Hänen kanssaan yhtä oleva voi kestää Hänen kirkkautensa
        ja läsnäolonsa.

• -tomumaja-

>>Uudestisyntynyt uskova ei varastele. Tämä on perusta. Uudistisyntynyt uskova ei varasta yhtään kertaa.

• jaikal.fi

>>>Mutta jos varastaa, eihän ole ollutkaan uskjossa?

• -tomumaja-
        jaikal.fi kirjoitti:

Sitä juuri, ettei uskovan sydämmen tila ole siinä hetkessä Jeesuksessa, tekipä sitten mitä muutakin syntiä tahansa, eli lankeilee, (en varasta)

• Voihan vitalis.
        jaikal.fi kirjoitti:

Puseron alla Jeesus: Mitä sanoo Raamattu? Joh.16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Asuu siellä, asuu täällä!

• Puolustaja
        Voihan vitalis. kirjoitti:

Puseron alla Jeesus: Mitä sanoo Raamattu? Joh.16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Asuu siellä, asuu täällä!

on yhtäkuin Jumalan Henki ja ellei Hän ole Isästä Jumalasta, niin mistä sitten ?
        Ja miten voisi toimia Jumalan tahdon mukaan ja olla Hänen käytössään, jos
        Hän ei olisi yhtä Jumalan Itsensä kanssa ??? Herätkää nyt jo te kääntäjät ja
        vääntäjät, jotka ette Jumalaa tunne.

• Eikö Raamattu sano
        Puolustaja kirjoitti:

on yhtäkuin Jumalan Henki ja ellei Hän ole Isästä Jumalasta, niin mistä sitten ?
        Ja miten voisi toimia Jumalan tahdon mukaan ja olla Hänen käytössään, jos
        Hän ei olisi yhtä Jumalan Itsensä kanssa ??? Herätkää nyt jo te kääntäjät ja
        vääntäjät, jotka ette Jumalaa tunne.

että: jokaista vetää ja houkuttelee hänen oma himonsa...? Jokaisella on omat
        himonsa - kellä varkaus, kellä valehtelu..jne, mutta näistä kaikistahan meidän
        tulee tehdä parannus, kun uskoon tulemme ja pyytää Jumalalta voimaa, että
        voisimme vastustaa kiusauksiamme - mikäli me emme näin tee, niin me
        lankeamme ja syy on meissä itsessämme, ei Jumalassa. Uskova voi langeta
        tekemään syntiä eritavoin, mutta jos me uudelleen ja uudelleen lankeamme
        samaan syntiin, niin silloin me emme ole "verille asti taistelleet syntiä vastaan"
        niinkuin Raamatussa mainitaan, vaan me olemme antaneet meissä olevalle
        himolle vallan ja se on juuri sitä tahallista syntiä, josta Raamattu varoittaa.

• jaikal.fi kirjoitti:

Jaikal:.."Ja jeesus ei ole hänellä sillä hetkellä".....
        Siis saa varastaa valehdella ja tehdä pahaa
        ja sitten pyytää anteeksi ja muka katua.
        Niin silloin jeesus on taas kehissä....?

???

• jaikal.fi
        leahimn kirjoitti:

Jaikal:.."Ja jeesus ei ole hänellä sillä hetkellä".....
        Siis saa varastaa valehdella ja tehdä pahaa
        ja sitten pyytää anteeksi ja muka katua.
        Niin silloin jeesus on taas kehissä....?

???

Kyllä. Aina kun joku, kuka tahansa, katuu syntiä, tunnustaa syntinsä Jeesukselle Kristukselle ja hylkää synnin sekä uskoo Jeesukseen, hän saa syntinsä anteeksi Jeesukselta OKOOT SYNTI SITTEN MITÄ TAHANSA. Jumalan anteeksiantamusta ihmiselle ei kukaan toinen ihminen voi estää. Silloin Jeesus on "taas kehissä". ja matka taivasta kohti jatkuu. Jos tämä asia olisi toisin, kukaan ei voisi pelastua. Siksi uskova pelastuu armosta uskon kautta Jeesukseen.

• jaikal.fi
        jaikal.fi kirjoitti:

Kyllä. Aina kun joku, kuka tahansa, katuu syntiä, tunnustaa syntinsä Jeesukselle Kristukselle ja hylkää synnin sekä uskoo Jeesukseen, hän saa syntinsä anteeksi Jeesukselta OKOOT SYNTI SITTEN MITÄ TAHANSA. Jumalan anteeksiantamusta ihmiselle ei kukaan toinen ihminen voi estää. Silloin Jeesus on "taas kehissä". ja matka taivasta kohti jatkuu. Jos tämä asia olisi toisin, kukaan ei voisi pelastua. Siksi uskova pelastuu armosta uskon kautta Jeesukseen.

>>>Siis saa varastaa valehdella ja tehdä pahaa

• Pohjanoteeraus
        jaikal.fi kirjoitti:

>>>Siis saa varastaa valehdella ja tehdä pahaa

jaikal " Uudesti syntynyt uskova ei varasta. Tämä on perusta. Uuudestisyntynyt uskova ei varasta yhtään kertaa"< jaikal.
        jaikal> Koska uskova ei kykene elämään synnittömästi

• Pohjanoteeraus
        Pohjanoteeraus kirjoitti:

jaikal " Uudesti syntynyt uskova ei varasta. Tämä on perusta. Uuudestisyntynyt uskova ei varasta yhtään kertaa"< jaikal.
        jaikal> Koska uskova ei kykene elämään synnittömästi

Osa tekstistäni jäi pois.
        Lopeta jo jaikal, olet naurettava pelle ja häpäiset toisia helluntailaisia jatkuvilla sekoiluillasi.

• body

Ihminen joka ei ole koskaan kuullut syntievankeliumista on varmasti onnellisempi kuin meidän syntiliimaa pyörittävät pyhimykset.

Normaali elämä / ihminen ei tuota syntisoppaa tarvitse, sillä se tekee ihmisen sairaaksi ja siksi me olemme sairas kansa, tosi sairas.

Alkukirkko pitäisi laittaa syytteeseen kun toi ihmisille myrkkyevankeliumin.
      Se ei ole edes evankeliumia, vaan syyllisyyttä lietsova julistus, käärmeen evankeliumi.

Alkukirkolla olisi ollut mahdollisuus tuoda Jumalan lapseuden turvallinen , vapaa ja elämää innoittava sanoma, mutta se toi omiin tarkoituksiin sopivan myrkkysanoman.

Nyt tuo myrkkysanoma olisi tuhottava ja saatettava iloa, elämää ja onnellisuutta tuova evankeliumi kansalle, ja kansa voisi paljon paremmin ja varmasti voisi.

• Just ja joo

Ilman syntiä ihminen olisi onnellinen, mutta karu totuus on se, että elämme
        maailmassa, jossa on syntiä ja vaikka sinä. pakis, niin mielelläsi haluaisit
        sulkea silmäsi tältä totuudelta ja kieltää sen, niin luulenpa vain, ettei sinun
        ilottomuutesi ja onnettomuutesi johdu mistään muusta, kuin siitä, että sinä
        tiedät totuuden - olet tietoinein siitä joko oman uskoontulosi myötä tai sitten
        omien uskovien vanhempiesi myötä - jokatapauksessa tiedät asioista paljon
        ja jollei sinulla olisi omakohtaista kokemusta asioista - et kirjoittelisi täällä.

• Niko.

Kaikki mikä ei ole vanhurkasta, on syntiä.
      Kaikki mikä poikkeaa vanhurskauden suoralta viivalta, oli se sitten asteen tahi paljon, on syntiä.

• jaikal.fi

Ymmärrät varmasti Niko että kun joku uudestisyntyy Jumalan lapseksi, Pyhä Henki tulee häneen. Hän on uusi luomus Kristuksessa. Se entinen aatu/eeva poloinen kuoli. Uusi ihminen syntyi Sanasta, Pyhästä Hengestä ja Jumalasta. Tämä uusi ihminen on luotu kuuliaiseksi totuudelle. Hän tahtoo seurata Jeesusta uskon kuuliaisuudessa. Pyhä Henki hänessä vaikutttaa Jumalan tahtoa niin että hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle.

Mutta tietenkin uskovissa vanha aatu/eeva vainaja pakkaa nostamaan päätään. Sen tähden uskoville tulee opettaa pyhitystä. Vanhurskas tehköön vanhurskautta, Pyhä pyhittyköön edelleen ja saastainen saastuukoon edelleen. Vain pyhä voi pyhittyä edelleen ja vain vanhurskas voi tehdä vanhurskautta. Mutta minun ei tarvitse opettaa sinulle pyhitystä.

• joo joo:lle
        jaikal.fi kirjoitti:

Ymmärrät varmasti Niko että kun joku uudestisyntyy Jumalan lapseksi, Pyhä Henki tulee häneen. Hän on uusi luomus Kristuksessa. Se entinen aatu/eeva poloinen kuoli. Uusi ihminen syntyi Sanasta, Pyhästä Hengestä ja Jumalasta. Tämä uusi ihminen on luotu kuuliaiseksi totuudelle. Hän tahtoo seurata Jeesusta uskon kuuliaisuudessa. Pyhä Henki hänessä vaikutttaa Jumalan tahtoa niin että hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle.

Mutta tietenkin uskovissa vanha aatu/eeva vainaja pakkaa nostamaan päätään. Sen tähden uskoville tulee opettaa pyhitystä. Vanhurskas tehköön vanhurskautta, Pyhä pyhittyköön edelleen ja saastainen saastuukoon edelleen. Vain pyhä voi pyhittyä edelleen ja vain vanhurskas voi tehdä vanhurskautta. Mutta minun ei tarvitse opettaa sinulle pyhitystä.

Jaikal on yrittänyt Jehovan todistajien yhteyteen mutta häntä ei ole huolittu ylimielisen käytöksen vuoksi. Oli yrittänyt päästä puhumaankin väkisin vaikka tiesi että sen illan ohjelma oli suunniteltu jo minuutilleen.
        Oli muitakin syitä, yksi oli hyökkäävä ja uskovalle sopimaton käytös.
        Ei ollut pystynyt asialliseen ja rauhalliseen keskusteluun. Viimein oli lähtenyt ovet paukkuen kun ei päässyt lavalle esiintymään. Hänelle oli tosin sanottu että rauhoittuisi ja tulisi seuraavana keskiviikkona takaisin keskustelemaan.
        Tuollaista asennetta mikä jakalilla on, ei kertakaikkiaan voi hyväksyä. Kertovat että samoista asioista on saanut toruja myös helluntai seurakunnassa.

• jaikal.fi
        joo joo:lle kirjoitti:

Jaikal on yrittänyt Jehovan todistajien yhteyteen mutta häntä ei ole huolittu ylimielisen käytöksen vuoksi. Oli yrittänyt päästä puhumaankin väkisin vaikka tiesi että sen illan ohjelma oli suunniteltu jo minuutilleen.
        Oli muitakin syitä, yksi oli hyökkäävä ja uskovalle sopimaton käytös.
        Ei ollut pystynyt asialliseen ja rauhalliseen keskusteluun. Viimein oli lähtenyt ovet paukkuen kun ei päässyt lavalle esiintymään. Hänelle oli tosin sanottu että rauhoittuisi ja tulisi seuraavana keskiviikkona takaisin keskustelemaan.
        Tuollaista asennetta mikä jakalilla on, ei kertakaikkiaan voi hyväksyä. Kertovat että samoista asioista on saanut toruja myös helluntai seurakunnassa.

Ja mitäpä tähän sanoisi?

Vain olen yrittänyt Jehovan Todistajaksi mutta minua ei ole huolittu sinne ylimielisen käytökseni tähden??? Miksi he sitten juoksevat jatkuvasti luonani hukuttelemassa minua mukaan? Voisin jo huomenna alkaa Jehovan Todistajaksi mikäli tahtoisin ja ovet Valtakunnansalille olisivat auki. Sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt Jehovan Todistajat ottavat vastaan kaikki ihmiset. Mutta eivät he tietenkään päästä helluntailaista puhumaan kokouksissaan. Siinä ei auta miten hyvin käyttäytyy ja miten asiallisesti keskustelee, helluntailaisia ei päästetä lavalle opettamaan.

Minä en ole koskaan lähtenyt mistään tilaisuudesta ovet paukkuen, en varsinkaan sinun kuvaamistasi syistä. Helluntaiseurakunnista en ole mistään saanut minkäänlaisia toruja yhdeltäkään vastuuta kantavalta ihmiseltä. Mistä otat nämä syytökset?

• joo_joo
        jaikal.fi kirjoitti:

Ja mitäpä tähän sanoisi?

Vain olen yrittänyt Jehovan Todistajaksi mutta minua ei ole huolittu sinne ylimielisen käytökseni tähden??? Miksi he sitten juoksevat jatkuvasti luonani hukuttelemassa minua mukaan? Voisin jo huomenna alkaa Jehovan Todistajaksi mikäli tahtoisin ja ovet Valtakunnansalille olisivat auki. Sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt Jehovan Todistajat ottavat vastaan kaikki ihmiset. Mutta eivät he tietenkään päästä helluntailaista puhumaan kokouksissaan. Siinä ei auta miten hyvin käyttäytyy ja miten asiallisesti keskustelee, helluntailaisia ei päästetä lavalle opettamaan.

Minä en ole koskaan lähtenyt mistään tilaisuudesta ovet paukkuen, en varsinkaan sinun kuvaamistasi syistä. Helluntaiseurakunnista en ole mistään saanut minkäänlaisia toruja yhdeltäkään vastuuta kantavalta ihmiseltä. Mistä otat nämä syytökset?

"Miksi he sitten juoksevat jatkuvasti luonani"

Miksi avaat oven niille?

Minä en ole avannut niille ovea ja ovat kyllästyneet aikoja sitten juoksemasta minun luonani.
        Sitä ennen ilmoitin heille selvin sanoin, etten ole kiinnostunut keskustelemaan heidän kanssaan.

• jaikal.fi
        joo_joo kirjoitti:

"Miksi he sitten juoksevat jatkuvasti luonani"

Miksi avaat oven niille?

Minä en ole avannut niille ovea ja ovat kyllästyneet aikoja sitten juoksemasta minun luonani.
        Sitä ennen ilmoitin heille selvin sanoin, etten ole kiinnostunut keskustelemaan heidän kanssaan.

Meidän ovet ovat auki kaikille ihmisille ja kahvit keitetään ja tarjotaan tykötarpeitten kanssa. Ketään ei heitetä ulos. Ei meillä kysellä ja erotella ihmisiä toisista. Mutta hengellisissä asioissa pidän sen uskon minkä olen saanut sillä tiedän keneltä olen sen saanut.

• Älä välitä Jaikal
        jaikal.fi kirjoitti:

Meidän ovet ovat auki kaikille ihmisille ja kahvit keitetään ja tarjotaan tykötarpeitten kanssa. Ketään ei heitetä ulos. Ei meillä kysellä ja erotella ihmisiä toisista. Mutta hengellisissä asioissa pidän sen uskon minkä olen saanut sillä tiedän keneltä olen sen saanut.

noista arvostelijoista, vaan jatka edelleenkin samaan malliin - suola kirpaisee ja
        sitä osoittavat tämän palstan kirjoittajatkin. Runsasta Jumalan siunausta Sinulle!

• jaikal.fi
        jaikal.fi kirjoitti:

>>>Tämä uusi ihminen on luotu kuuliaiseksi totuudelle. Hän tahtoo seurata Jeesusta uskon kuuliaisuudessa. Pyhä Henki hänessä vaikutttaa Jumalan tahtoa niin että hän pyrkii pyhitykseen ts. antautumaan Jumalalle.

• Täällä palstalla näyttää olevan paljon nyt aiheita. Vastaan nyt kahteen kysymykseen. Ensimmäinen on tuleeko Jeesuksesta myöskin todistaa ?
      Vastaus, on kyllä. Ilmestys 20:4" Ja minä näin valtaistuimia, ja niillä oli niitä,
      jotka istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta. Niin, minä näin niiden sielut,
      jotka oli teloitettu kirveellä Jeesuksesta todistamisen ja Jumalasta puhumisen
      vuoksi,ja ne, jotka eivät olleet palvoneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä ottaneet merkkiä otsaansa ja käteensä.Ja he saivat elämän ja hallitsivat kuninkaina Kristuksen kanssa tuhat vuotta. 5 ( Muut kuolleet eivät saaneet
      elämää, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat päättyneet.)
      Synnistä vielä. Roomalaisille 5:12:" Sen vuoksi niin kuin
      yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema, ja näin
      kuolema levisi kaikkiin ihmisiin, koska he kaikki olivat syntiä tehneet."
      Roomalaisille 3:23:" Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kunniaa vailla 24 Ja se, että heidät hänen ansaitsemattomasta hyvyydestään julistetaan vanhurskaiksi Kristuksen Jeesuksen maksamien
      lunnaiden perusteella tapahtuvan vapautuksen välityksellä, on ilmainen
      lahja".

• Kas ettei semper ole vielä puuttunut tähän jaikalismiin,, se on erittäin lähellä uskova kanibalismiin koska se syö uskova ja sylkee hänet helvettiin
      Mutta kyllä sä saat mohikaanilta ja monilta muilta karrismattista hengestä tap tap selkään hyvä jaikal,, joka karrikolle ajaa ihminen ja saa hänen niin sokea siinä suuressä suvaitsemuus syntiä kohtaan,, että huj hejjaa ja vie hänet sokeana talutettuna,, ei sokean kepillä vaan pirun kepillä joka ajaa hänet helvettiin..

Hyvin on karrismattista ekumeenisen kirkkon henki kehittellyt ja opettelleet toisille ja viennyt toista evankeliumia pitkään,,, joka on niin suloisen tappava ja ovela,, että se vetää mukaan paljon heikkoja uskovia jotka tasistelevat syntiä vastaan Jeesuxen vereen asti joka vapauttaa heitä synnistä kun he löytävät Pyhän Hengen kautta SEN.

HE OVAT väsynritä mutta lähellä vapauteen. Ja kun he saa kuunnella jaikal he ajatteleevat ihana näin armossa saan mennä sisään valtakuntaan vaikka Raamattu sanoo suroraan älä tee syntä.
      Aivan niinkuin Finney sanoi aikoinaan että on mitä vaarallisinta tarjoa minkäänlaista lohdutusta tai ulospääsy syntiselle jolle on herännyt omatunto että synnintunto roihuaa hänessä niin että hän haluaa päästä vapaaxi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ja silloin ei tulis jaikal ihminen ja hänen lihallista himo yrittää repiä tämmöinen sielu Jumalan käsista ja näyttä hänelle tässä on suloinen tie suoraan helvetttiin viakka he eivät silloin sen tietää koska se on peitetty virtuaaliopilla joka pettä sielun ja sysästä hänet helvettiin.
      Gal. 2:17
      Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!

ETKÖ SINÄKIN HALUAT SANOA POIS SE ??????
      Näin kirjoittaa Jaikal --->> Koska uskova ei kykene elämään synnittömästi, sillä se vaatii lain täyttämistä sen viimeistä piirtoa myöten, Jumala antoi Poikansa meille.

KUULES JAIKAL SE ON RAAMATUNVASTAISTA TEXTIÄ KOSKA RAAMATTU SANOO ETTEI USKOVA TEE SYNTIÄ EIKÄ HÄN VOIKAAN TEHDÄ..

1. Joh. 3:6
      Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      1. Joh. 3:8
      Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      1. Joh. 3:9
      Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 5:18Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

JAIKAL KAT TÄTÄ --->
      Hepr. 10:26
      Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

ONKO KÄYNYT NIIN ETTÄ SINÄ JA MONET KARISMAATTIKOT OVAT YLITTÄNYT RAJAN JA EI OLE UHRIA SUN SYNTEJÄSI EDESSÄ ENÄÄ JA SENTAKIA ON TEIDÄN OLLUT PAKKO OTTA PERCELE VASTAAN SEN UUDEN EVANKELIUMIN JOKA ANTAA TEILLE LUVAN TEHDÄ SYNTIÄ KUN HUUDATTE JA RAIVOATTE ETTÄ SE ON MEILLE SALLITTU KOSKA jUMALA EI NÄE MEITÄ ´VAAN POIKANSA. JA SEN MUKAAN KOKO LIUTTA MUITA LIPERAALITEOLOGIAN SANONTOJA M.M TUON MITÄ LAITOIT JA

• jaikal.fi

Kun luen sinun tekstiäsi, ymmärrän miksi Raamattu varottaa kovin monia ryhtymästä opettajaksi.

• Jaikal: >>Jeesus Kristus puki meidät uskovat omaan viattomuuteensa, omaan puhtauteensa....
      Uskova on käynyt suihkussa ja on nyt puhdas ja vapaa synnistä. Hallelujaa!>Mutta mitä muuta Jeesus teki meille kuin että Hän pesi meidät putipuhtaaksi?

• Iloitse Vel Sieki

• Mitenkähän on

veli Semper, kun Jumala käy meitä tutkimaan? Raamattu sanoo, ettei tule
        käräjöidä toisen uskovan kanssa uskottomien edessä, mutta mitä sinä teet?
        Sinä löydät aina ja kaikista muista uskovista - niistä harvoista, jotka täällä
        kirjoittelee - arvosteltavaa ja teet samalla tyhjäksi sen kaiken hyvän, mitä
        heidän kirjoituksistaan on löydettävissä. Tuollainen väitteleminen toisen -
        Jumalan pyhittämän uskovan kanssa - ei todellakaan tee sinunkaan omia
        kirjoituksiasi sen vakuuttavammiksi! Kehoittaisin sinua nöyrtymään!
        Mikäli sinulla on jotain hengellisesti rakentavaa sanottavaa, niin tee se ja
        hyväksy se myös, että meistä itsekukin kirjoittaa sen ymmärryksen mukaan
        minkä on Jumalalta saanut. Sinulla, kuin kellään muullakaan ei ole lupaa
        asettua kenenkään toisen uskovan yläpuolelle - jokaisella meistä on varaa
        kasvaa uskossa ja tuo kasvu jatkuu siihen saakka, kunnes olemme perillä
        kirkkaudessa, jossa olemme täydellisiä--ystävällisesti huomauttaen eräs
        uskova.

• Mitenkähän on kirjoitti:

uskova.

Ei se noin menee ollenkaan,,,,,,,,,,,,,,, vaan ei tulis käräröidä raastutupassa uskottomien edessä kertoo Raamattu meille. Ja Jos veli tai sisko kirjoittaa potaska ja vääryyttä uskotomille.
        Niin tulis pikaisesti buhdella heitä ja heitä tulta heidän niskoihin ja kertoa niinkuin Jeesuskin teki,,, kaikkien edessä että te kyykärmeitten sikiöt mitä te oikein meinaatte kun tarjoatte tuollaista karrismaatttista helvettiin ohjaava oppia,, heikkoille synninkipeitä uskoville turmioxi..
        Kyllä mä ymmärrän ettei se mielyttä teitä kun emme seura teidän viehkotteluja ja vietteluita niinkuin olette tottuneet omissa piireissä saada hurraa huutoja saattamia vapaasti tehdä ja sanoa mitä lystätte ilman kenen puuttumista harhaoppinne, mutta me seuraamme Jeesusta täällä. Ei teitä sorry vaan´....

• Kyllä se pätee
        savonarola kirjoitti:

Ei se noin menee ollenkaan,,,,,,,,,,,,,,, vaan ei tulis käräröidä raastutupassa uskottomien edessä kertoo Raamattu meille. Ja Jos veli tai sisko kirjoittaa potaska ja vääryyttä uskotomille.
        Niin tulis pikaisesti buhdella heitä ja heitä tulta heidän niskoihin ja kertoa niinkuin Jeesuskin teki,,, kaikkien edessä että te kyykärmeitten sikiöt mitä te oikein meinaatte kun tarjoatte tuollaista karrismaatttista helvettiin ohjaava oppia,, heikkoille synninkipeitä uskoville turmioxi..
        Kyllä mä ymmärrän ettei se mielyttä teitä kun emme seura teidän viehkotteluja ja vietteluita niinkuin olette tottuneet omissa piireissä saada hurraa huutoja saattamia vapaasti tehdä ja sanoa mitä lystätte ilman kenen puuttumista harhaoppinne, mutta me seuraamme Jeesusta täällä. Ei teitä sorry vaan´....

sama sanan kohta tällä palstallakin, täällähän käräjöidään kaikenaikaa..

• Kyllä se pätee kirjoitti:

sama sanan kohta tällä palstallakin, täällähän käräjöidään kaikenaikaa..

Niin sä vaan haluaisit että sun väärä oppi sais julistettu ílman että kukaan voisi näyttä totuuen siitä ja arvostella sitä . Tuo on vain yx niistä tuhansista temppuja mikä sun mestari ja ohjaaja antaa ohjeet ja neuvot miten hänen vastustajat vaiennetaan.. Mutta onnex Jumala on viisampi kuin hän...

• Mitenkähän on kirjoitti:

uskova.

Kiitos ystävällisestä huomautuksestasi, "Mitenkähän on".

Viittaamasi Raamatunpaikka koskee maallisen oikeuden käymistä, ei hengellisten asioiden läpikäyntiä. "Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina" jne, kirjoittaa Paavali korinttolaisille. Minä en ole käräjöimässä kenenkään kanssa. Olen pitämässä esillä Sanan totuutta ja varoittamassa epäpuhtaasta ja eksyttävästä opista.

Kirjoitat: >>hyväksy se myös, että meistä itsekukin kirjoittaa sen ymmärryksen mukaan minkä on Jumalalta saanut

• Palsta alkaa pohdinnalla synnistä. Mikä on syntiä. Asiaa on matkan varrella jonkun verran käsitelty. Lainaan tähän joitakin pyhän raamatun jakeita, jotka
      käsittelevät syntiä. 1.Kuninkaiden kirja 8:46:" Jos he tekevät syntiä sinua vastaan ( sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee ) sinun täytyy vihastua heihin ja jättää heidät vihollisen valtaan ja heidän vangitsijansa vievät heiät pois vankeina vihollisen maahan, kauas tai lähelle."
      Psalmi 79:9:" Auta meitä oi, pelastuksemme Jumala, nimesi kunnian tähden ja vapauta meidät ja peitä syntimme nimesi takia."
      Sitten synti jota ei anneta anteeksi, Matteus 12:31:" Tämän johdosta minä sanon teille: Kaikenlainen synti ja rienaus annetaan ihmisille anteeksi,mutta
      hengen rienaamista ei anneta anteeksi. 32 Esimerkiksi sille, joka puhuu sanan
      ihmisen poikaa vastaan annetaan anteeksi, mutta sille joka puhuu pyhää henkeä vastaan, ei anneta anteeksi, ei tässä asiainjärjestelmässä eikä
      tulevassa."
      Roomalaisille 3:23: " Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kunniaa vailla."
      Lainaukset ovat UM:n käännöksestä.

• Ota opiksi

Mitä on elämä Uudeti syntyneellä?
        Ennen Uudesti syntymistä ihminen kasvaa Ramatun Sanan valossa. Hänen liha sydämensä kirjoitetaan käskyt ja rakkauden laki. Ihminen joka on ahtaasta portista käynyt sisään häen sydämessään vaikuttaa Pyhä Henki joka opettaa.
        Ei voi tehdä syntiä ei vatstaa valehdella ei puhua pahaa arvostella tuomita.
        Hän tuntee sydämessään ajatus synnitkin Hänellä on voima vastustaa syntiä Jeesuksen nimessä, hän tietää jo ajatellessaan tekevänsä Raamatun Sanaa vastaan.
        Ihmisen tulisi kasvaa Kristukseen ja olla kokosydämisesti kuuliainen silloin ei voi kulkea Raamatun Sanaa vastaan.
        Totinen Jumala näkee ejatuksesikin ennen kuin ne syntyvätkään.

• On vallan ihanaa iloita siitä puhtahasta vaatteesta, joka Kristuksen ansion vuoksi meidän yllemme puetaan ja on puettu siitä hetkestä lähtien, kun Hänen luoksensa olemme tulleet. Hänen vanhurskautensa meidän edestämme.

Silti on meidän käyminen puhdistuslähteelle yhä uudestaan ja uudestaan, sillä loppuun asti on meillä taistelu lihaa ja verta vastaan. Mikähän on tälläkin foorumilla ihmisten vaikea tätä ymmärtää.

Kiitos Jaikal tekstistäsi, laitetaan vähän suurta tähän päivään vielä:

http://www.youtube.com/watch?v=XRH2B5OSkrc :)

• jaikal.fi

>>>Silti on meidän käyminen puhdistuslähteelle yhä uudestaan ja uudestaan, sillä loppuun asti on meillä taistelu lihaa ja verta vastaan. Mikähän on tälläkin foorumilla ihmisten vaikea tätä ymmärtää.

• jaikal.fi kirjoitti:

>>>Silti on meidän käyminen puhdistuslähteelle yhä uudestaan ja uudestaan, sillä loppuun asti on meillä taistelu lihaa ja verta vastaan. Mikähän on tälläkin foorumilla ihmisten vaikea tätä ymmärtää.

Mahdatko ymmärtää jaikal, mitä merkitsee Jeesuksen kuoleman kantaminen ruumiissamme, 2.Kor.4:10-11?

Oletko ajatellut, mitä merkitsee Jeesuksen käsky Hänen seuraajilleen: kieltäkää itsenne ja ottakaa joka päivä ristinne!

Jaikal, mitä Paavali todistaa tällä: "te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;" Kol.3:3.

Et halua >>yrittää omilla ansioilla saavuttaa vanhurskautta

• aglius
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Mahdatko ymmärtää jaikal, mitä merkitsee Jeesuksen kuoleman kantaminen ruumiissamme, 2.Kor.4:10-11?

Oletko ajatellut, mitä merkitsee Jeesuksen käsky Hänen seuraajilleen: kieltäkää itsenne ja ottakaa joka päivä ristinne!

Jaikal, mitä Paavali todistaa tällä: "te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;" Kol.3:3.

Et halua >>yrittää omilla ansioilla saavuttaa vanhurskautta

Jokaisessa viestissä näen lihallista mieltä kun on valittu kirjoitusasua ja lauserakenteita.

ilkeitä kommentteja ja ylpeää viimeisen sanan sanomista ja sataa muuta lihanmielen pikkulapsia.lö

miten se niin on, jos liha on 100% ristillä ?

ja jos ja kun se ei ole, miksi sitten kirjoitellaan aivan kuin se olisi jo siellä ?

olisiko syytä ilmottautua siihen joukkoon, joka YRITTÄÄ !.. kilvoitella, joka lienee likipitäen sama asia, edes siihen suuntaan.

eli jos ei Jumalan armo tule mukaan siihen, että tunnustamme syntimme, niin kuka pelastaa meidät tästä kuoleman ruumiista.

on hyvä pitää ihanneminä ja reaaliminä sen verran erillään, ettemme ala luulla niitä yhdeksi ja samaksi.

• jaikal.fi kirjoitti:

Pyhä Henki ainakin minua muistuttelee omasta raadollisuudesta samalla osoittaen Kristusta, josta virtaa anteeksiantamus ja laupeus Hänen tähtensä.

Minä rakastan ristiä niin paljon, että en pelkää sen ottamista joka päivä. Se on kuoleman paikka omalle minälle, omalle vajavaisuudelle ja siitä kumpuaa minun kiitos ja ylistys kohti taivaallista ja Jumalaa, Pyhän Hengen täyteys. Hengen alla virtaa niin ilon kuin surunkin kyyneleet. Jumalan armo kasvattaa meitä kohti Häntä ja Hänen tuntemistaan, mutta myös totuuteen omasta itsestämme.

Vielä tätä haluaisin kommentoida:

>> Mutta jokaisen ihmisen tulee muistaa ja tietää että kaiken vanhurskauden ja pyhityksen perusta on aina Herran Jeesuksen Kristuksen ristin työ. Sen ymmärtäminen antaa iloa ja voimaa kilvoitteluun.

• asiastakyse
        psalmilaulu kirjoitti:

Pyhä Henki ainakin minua muistuttelee omasta raadollisuudesta samalla osoittaen Kristusta, josta virtaa anteeksiantamus ja laupeus Hänen tähtensä.

Minä rakastan ristiä niin paljon, että en pelkää sen ottamista joka päivä. Se on kuoleman paikka omalle minälle, omalle vajavaisuudelle ja siitä kumpuaa minun kiitos ja ylistys kohti taivaallista ja Jumalaa, Pyhän Hengen täyteys. Hengen alla virtaa niin ilon kuin surunkin kyyneleet. Jumalan armo kasvattaa meitä kohti Häntä ja Hänen tuntemistaan, mutta myös totuuteen omasta itsestämme.

>> Mutta jokaisen ihmisen tulee muistaa ja tietää että kaiken vanhurskauden ja pyhityksen perusta on aina Herran Jeesuksen Kristuksen ristin työ. Sen ymmärtäminen antaa iloa ja voimaa kilvoitteluun.

Psalmilaulu. Pitäisikö sinun nyt ensin käsittää mitä jokapäivainen ristin ottaminen on? Pitäisi. Jokapäiväinen ristin ottaminen on Jeesuksen seuraamista. Ei Jeesukseen kastetut tee syntiä, sillä he ovat saaneet voiman vastustaa syntiä. Uskontien alkumetreillä olevat sen sijaan taistelevat synnin ja kuoleman ruumiissa. Joka huuttaa Herraa avuksi pelastuu synnin- ja kuoleman lailta.
        He, jotka eivät koskaan usko, eivätkä pääse uskontien alkuun, eivät tiedä mitä synti on, eivätkä näin ollen huuda Herraa avuksi.

Ristin ottaminen on sitä, että me teemme, niin kuin Jeesus opettaa. Se ei ole sitä, että me kannamme sitä joka päivä syntejä siihen naultaksemme. Ristin ottaminen on Evankeliumin puolesta kärsimistä. Ei omien syntien.

• asiastakyse kirjoitti:

Psalmilaulu. Pitäisikö sinun nyt ensin käsittää mitä jokapäivainen ristin ottaminen on? Pitäisi. Jokapäiväinen ristin ottaminen on Jeesuksen seuraamista. Ei Jeesukseen kastetut tee syntiä, sillä he ovat saaneet voiman vastustaa syntiä. Uskontien alkumetreillä olevat sen sijaan taistelevat synnin ja kuoleman ruumiissa. Joka huuttaa Herraa avuksi pelastuu synnin- ja kuoleman lailta.
        He, jotka eivät koskaan usko, eivätkä pääse uskontien alkuun, eivät tiedä mitä synti on, eivätkä näin ollen huuda Herraa avuksi.

Ristin ottaminen on sitä, että me teemme, niin kuin Jeesus opettaa. Se ei ole sitä, että me kannamme sitä joka päivä syntejä siihen naultaksemme. Ristin ottaminen on Evankeliumin puolesta kärsimistä. Ei omien syntien.

Kaikella hyvällä, mutta sinun opetuksesi ei mielestäni ole täyden Raamatun totuuden mukaista. Vapaus silti säilyköön.

• aglius kirjoitti:

Jokaisessa viestissä näen lihallista mieltä kun on valittu kirjoitusasua ja lauserakenteita.

ilkeitä kommentteja ja ylpeää viimeisen sanan sanomista ja sataa muuta lihanmielen pikkulapsia.lö

miten se niin on, jos liha on 100% ristillä ?

ja jos ja kun se ei ole, miksi sitten kirjoitellaan aivan kuin se olisi jo siellä ?

olisiko syytä ilmottautua siihen joukkoon, joka YRITTÄÄ !.. kilvoitella, joka lienee likipitäen sama asia, edes siihen suuntaan.

eli jos ei Jumalan armo tule mukaan siihen, että tunnustamme syntimme, niin kuka pelastaa meidät tästä kuoleman ruumiista.

on hyvä pitää ihanneminä ja reaaliminä sen verran erillään, ettemme ala luulla niitä yhdeksi ja samaksi.

Agliuksella on nyt ollut joku hirsi silmässä hänen tuollaisia kirjoittaessaan. Vai osoititko sanasi minulle?

Minä olen tuonut omaa itseäni tai tekemisiäni harvoin esille, mutta jos sen olen tehnyt, niin olen halunnut esittää itseni kilvoittelijana.

Siitähän minua on paljon haukuskeltukin, kun taistelen omassa lihassa vielä asuvaa syntiä vastaan. Sellaiseen ei kuulemma uskovan pitäisi ryhtyä. Monen 'opettajan' mukaan semmoiset askareet eivät kuulu uskossaan ja astiassaan jo pyhittyneelle.

Elikkäs, aglius. Tarkistappa lausuntoasi tai tee kokonaan uusi.

Toverillisesti, kilvoituksen tiellä,

SF

• psalmilaulu kirjoitti:

Kaikella hyvällä, mutta sinun opetuksesi ei mielestäni ole täyden Raamatun totuuden mukaista. Vapaus silti säilyköön.

Asiastakyseen oppi ei ole Raamatusta. Siihen on lisätty lustetta.

• asiastakyse
        psalmilaulu kirjoitti:

psalmilaulu, lue Raamatusta onko opetukseni Raamatun mukaista, vai onko sinun opetuksesi sitä. Jumalan Sana kertoo ristin ottamisen olevan evankeliumin puolesta kärsimistä. Kieltäytymistä kaikesta (Jeesuksen takia), mikä edes hieman himmentää Ilosanomaa. Varmasti sinäkin otat ristisi ja kärsit evankeliumin puolesta. Jokainen oikean ristin ottanut kärsii itsessään evankeliumin puolesta. Sietää paljon pilkkaa ja ivaa vastaamatta niihin mitenkään.

• aglius
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Agliuksella on nyt ollut joku hirsi silmässä hänen tuollaisia kirjoittaessaan. Vai osoititko sanasi minulle?

Minä olen tuonut omaa itseäni tai tekemisiäni harvoin esille, mutta jos sen olen tehnyt, niin olen halunnut esittää itseni kilvoittelijana.

Siitähän minua on paljon haukuskeltukin, kun taistelen omassa lihassa vielä asuvaa syntiä vastaan. Sellaiseen ei kuulemma uskovan pitäisi ryhtyä. Monen 'opettajan' mukaan semmoiset askareet eivät kuulu uskossaan ja astiassaan jo pyhittyneelle.

Elikkäs, aglius. Tarkistappa lausuntoasi tai tee kokonaan uusi.

Toverillisesti, kilvoituksen tiellä,

SF

Kyllä lausumani oli ihan yleiseen ja yhtäläiseen käyttöön tarkoitettu !

Ja tarkoitan just sitä mitä sanon, ja se sanomani on se, että niin kauan kuin olemme matkalla, olemme myöskin kahden maan kansalaisia, ja se ajallinen matkalainen pakkaa olemaan myöskin eri tasoilla hengissä ja tekemään omia offensiivejään aina silloin tällöin.

• aglius
        asiastakyse kirjoitti:

Kokonaisuus on kärsimistä evankeliumin tähden, siihen kuuluu oman syntisen lihan puolesta kärsiminen, eli murehtiminenkin sen tempoilun takia, ja tietenkin pääpaino on evankeliumin työstä tuleva vastustus ja vaivannäkö, joka on kärsimistä todistuksen vuoksi tavalla tai toisella.

on muistettava, on jokaisella suurin vastustaja on oma liha. se on se joka tekee monen monta asiaa vaikeaksi.
        jos joku haluaa olla sitä mieltä, että on jo tässä ajassa muuttunut täysin Jeesuksen kaltyaiseksi, on joko suuresti ymmärtämätön, taikka valehtelee itsellleen ja ties mille ja kelle sen lisäksi ja syystä.

ja kuten snoin jo ennen, en ole tavannut vielä ainuttakaan uskovaa,joka olisi täysin vapaa omasta lihastansa ja sen oikuista.

olen tuntenut monen monta tunnettua saarnaajaa, ja ei tarvitse kuin yhden yön majoittaa sellainen omaan kotiinnsa, niin voisi jo tehdä listan kaikesta lihallisuudesta mikä sen aikana ilmenee.

se ei nyt niin suuresti haittaa sitä kutsumusta, varsinkaan kaikinpuoleisen anteeksiantamuksen vallitessa, mutta osittaa vaan sen, että jos lihaa nimeltä huutaa, niiin se iloisesti vastaa, että täällä ollaan !

• psalmilaulu kirjoitti:

Kuvaat viestissä tervettä uskoa pelastumisesta. Jos ihmiseltä katoaa todellisen JUMALAN armon merkitys, niin häneltä samalla on kadonnut mistä ja miksi JUMALA aivoitti pelastaa ihmisen.

Laudekian srk ilmoitus on hyvä muistaa ja huomioida,- ettei sokeutuisi.

• ml213 kirjoitti:

Kuvaat viestissä tervettä uskoa pelastumisesta. Jos ihmiseltä katoaa todellisen JUMALAN armon merkitys, niin häneltä samalla on kadonnut mistä ja miksi JUMALA aivoitti pelastaa ihmisen.

Laudekian srk ilmoitus on hyvä muistaa ja huomioida,- ettei sokeutuisi.

Tuo edellinen viestini oli nimim. psalmilaululle.

• Kas kummaa
        aglius kirjoitti:

Kokonaisuus on kärsimistä evankeliumin tähden, siihen kuuluu oman syntisen lihan puolesta kärsiminen, eli murehtiminenkin sen tempoilun takia, ja tietenkin pääpaino on evankeliumin työstä tuleva vastustus ja vaivannäkö, joka on kärsimistä todistuksen vuoksi tavalla tai toisella.

on muistettava, on jokaisella suurin vastustaja on oma liha. se on se joka tekee monen monta asiaa vaikeaksi.
        jos joku haluaa olla sitä mieltä, että on jo tässä ajassa muuttunut täysin Jeesuksen kaltyaiseksi, on joko suuresti ymmärtämätön, taikka valehtelee itsellleen ja ties mille ja kelle sen lisäksi ja syystä.

ja kuten snoin jo ennen, en ole tavannut vielä ainuttakaan uskovaa,joka olisi täysin vapaa omasta lihastansa ja sen oikuista.

olen tuntenut monen monta tunnettua saarnaajaa, ja ei tarvitse kuin yhden yön majoittaa sellainen omaan kotiinnsa, niin voisi jo tehdä listan kaikesta lihallisuudesta mikä sen aikana ilmenee.

se ei nyt niin suuresti haittaa sitä kutsumusta, varsinkaan kaikinpuoleisen anteeksiantamuksen vallitessa, mutta osittaa vaan sen, että jos lihaa nimeltä huutaa, niiin se iloisesti vastaa, että täällä ollaan !

OHO. Mitä kummaa. Ihmisten teotko ne määräävätkin Jumalan Sanaa? Niiden kauttako nykyään määritellään Sanan painoarvo?

"olen tuntenut monen monta tunnettua saarnaajaa, ja ei tarvitse kuin yhden yön majoittaa sellainen omaan kotiinnsa, niin voisi jo tehdä listan kaikesta lihallisuudesta mikä sen aikana ilmenee".

• Opi uutta
        aglius kirjoitti:

Lihan ristiin naulitseminen syntien tunnistaminen ja tunnustaminen on tärkeää silloin teet kipujen kautta parannusta. Uudesti syntyminen Sanan kautta ja kasvaminen Kristukseen sillon synnin vastustamiseen tulee voima.
        Kyn Kristuksen edessä elämme sydän avoinna lyhyin välein tarkailemme jo ajtuksiakin. Herra tuntee omansa siksi olemme avoimia ja Hän on voimamme syntien tunistamisessa itsemme kanssa.
        Iloiten voimme jatkaa matkaa tehden työtä rakkaudessa.
        Vapauteen hän meidät vapautti ei ikeen alle vaanvapauteen eikä syyllisyyteen.
        Kun olet rehellinen Jeesuksen edessä et peitä mitään ja kun tuot ne salitummatkin synnit hän peittää sinut voimalla ja Pyhä Henki työskentelee kanssasi.

• Ristin ottaminen ja kantaminen on myös tuota, mitä kirjoitit. Olen siinä kanssasi samaa mieltä. Elämämme iltaan asti on kuitenkin tiemme kulkeva Hänen askelissaan kuoleman tienä omalle itsellemme, nisunjyvän tienä. Olen tämän tehnyt selväksi täällä omilla kommenteillani ja siinä armossa ja totuudessa aion pysyä.

• asiastakyse

Ristin kantaminen ei ole syntien naulaamista ristille, vaan se on kärsimistä evankeliumin puolesta. Paavali kertoo, että hänen on tehtävä evankeliumin julistustyötä. Tehtävä, vaikka joutui kärsimään paljon. Hän joutui kärsimään kipua, kylmää, kuumaa, nälkää, syytöksiä, tuomioita, vankilassa olemista ja kaikkea mahdollista, mikä kuritti hänen ruumistaan. Kaiken hän teki evankeliumin tähden. Jeesus edeltä kertoi Paavalin joutuvan kärsimään paljon Hänen nimensä tähden ja se tapahtui. Paavali kuritti ruumistaan evankeliumin tähden. Hän ei halunnut itselleen helppoa elämää hyljätäkseen evankeliumin julistustyön. Hän kuritti itseään evankeliumin tähden ja näin otti joka päivä ristinsä.

1. Korinttolaiskirje 9

1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?
        2 Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille; sillä te olette minun apostolinvirkani sinetti Herrassa.
        3 Tämä on minun puolustukseni niitä vastaan, jotka asettuvat minua tutkimaan.

4 Eikö meillä olisi oikeus saada ruokamme ja juomamme?
        5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?
        6 Vai ainoastaanko minulla ja Barnabaalla ei ole oikeutta olla ruumiillista työtä tekemättä?
        7 Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?

8 Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
        9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
        10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
        11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
        12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.

13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
        14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.
        15 Mutta minä en ole ainoatakaan näistä oikeuksistani hyväkseni käyttänyt. Enkä kirjoitakaan tätä siinä tarkoituksessa, että niitä minuun sovitettaisiin, sillä mieluummin minä kuolen. Ei kukaan ole minun kerskaustani tyhjäksi tekevä.

16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,

• asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

Ristin kantaminen ei ole syntien naulaamista ristille, vaan se on kärsimistä evankeliumin puolesta. Paavali kertoo, että hänen on tehtävä evankeliumin julistustyötä. Tehtävä, vaikka joutui kärsimään paljon. Hän joutui kärsimään kipua, kylmää, kuumaa, nälkää, syytöksiä, tuomioita, vankilassa olemista ja kaikkea mahdollista, mikä kuritti hänen ruumistaan. Kaiken hän teki evankeliumin tähden. Jeesus edeltä kertoi Paavalin joutuvan kärsimään paljon Hänen nimensä tähden ja se tapahtui. Paavali kuritti ruumistaan evankeliumin tähden. Hän ei halunnut itselleen helppoa elämää hyljätäkseen evankeliumin julistustyön. Hän kuritti itseään evankeliumin tähden ja näin otti joka päivä ristinsä.

1. Korinttolaiskirje 9

1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?
        2 Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille; sillä te olette minun apostolinvirkani sinetti Herrassa.
        3 Tämä on minun puolustukseni niitä vastaan, jotka asettuvat minua tutkimaan.

4 Eikö meillä olisi oikeus saada ruokamme ja juomamme?
        5 Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät?
        6 Vai ainoastaanko minulla ja Barnabaalla ei ole oikeutta olla ruumiillista työtä tekemättä?
        7 Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?

8 Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
        9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
        10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
        11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
        12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.

13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
        14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.
        15 Mutta minä en ole ainoatakaan näistä oikeuksistani hyväkseni käyttänyt. Enkä kirjoitakaan tätä siinä tarkoituksessa, että niitä minuun sovitettaisiin, sillä mieluummin minä kuolen. Ei kukaan ole minun kerskaustani tyhjäksi tekevä.

16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,

Jos psalmilaulu luit tuon Paavalin kijreen viimeistä jaetta vaille, niin käsitätkö nyt, miksi Paavali kuritti ruumistaan?

1. Korinttolaiskirje 9

27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

• alistamistakurittami
        asiastakyse kirjoitti:

Jos psalmilaulu luit tuon Paavalin kijreen viimeistä jaetta vaille, niin käsitätkö nyt, miksi Paavali kuritti ruumistaan?

1. Korinttolaiskirje 9

27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

Joissakin ulkolaisissa käännöksissä tuo ruumiin kurittaminen käännetään ruumiin alistamiseksi. Samaa tarkoittaa.

• jaikal.fi

>>> Elämämme iltaan asti on kuitenkin tiemme kulkeva Hänen askelissaan kuoleman tienä omalle itsellemme, nisunjyvän tienä.

• Ota Kokonaan

• raitista
        jaikal.fi kirjoitti:

>>> Elämämme iltaan asti on kuitenkin tiemme kulkeva Hänen askelissaan kuoleman tienä omalle itsellemme, nisunjyvän tienä.

Outo tuo nisunjyvän tie. Sillä kai tarkoitetaan jatkuvaa syntipainia, jossa ihmisen syntiä verrataan nisunjyvään, jonka on jatkuvasti kuoltava. Yhä uudelleen ja uudelleen. Raskaaksipa usko tehdään, jos ei uskota, että synti on tuomittu ja kuollut siellä, missä vanhurskaus on eteen tullut. Ihminen ei ole vanhurskas ja syntinen yhtäaikaa.

• torstai

Käsittääkseni Jeesus nimenomaan kuoli jo ristillä meidän syntiemme tähden ja meidän puolesta. Raamatun mukaan meidän tulee vastustaa perkelettä, syntiä, niin se meistä pakenee. Uskoontultuamme me kasvamme vaihe vaiheelta. Alussa tosiaankin meidän on vielä vaikea erottaa mikä on syntiä ja mikä ei. Raamattu sanoo, kaikki mikä ei ole Jeesuksesta on syntiä. Syntiä on siis todella paljon. Kasvu alkaa kuitenkin jo pienestä Sanan siemenestä ja meidän on "syötävä" Sanaa, jotta meissä tapahtuisi kasvua ymmärtääksemme tämän ristinkannon merkityksen. Se nimenomaan on Hänen valituilleen sitä, että se tulee esille jo ihan arkipäivän elämässä. Sinun on ELETTÄVÄ SANASTA, jotta voit tämän käsittää. Muutoinhan Jeesus menisi tiettynä päivänä vuodesta aina ristille uudelleen. Ristiä kyllä kannetaan, mutta armohan on jo tehnyt meidät vapaiksi ja silloinhan me voimme vastustaa syntiä. Tämä on oma valinta ja se tehdään siten, että päätetään elää Sanan mukaista elämää ja oma elämä todellakin annetaan Jeesuksen käyttöön. Ei niin, että teen tämän oikein, mutta tuossa asiassa teen kuten itse haluan. Tässä on salaisuus, joka aukeaa niille, jotka tekevät Jeesuksen tahdon täällä maan päällä. Ottakaa siis ristinne ja seuratkaa minua, sanoo Jeesus sanassaan.

• body

Menepä sanomaan voimakastahtoiselle, vallanhaluiselle / vallanhimoiselle ihmiselle ettei sinua tarvita, tai huilaa vähän , niin saat vastauksen, : "Herra tarvitsee minua ja minulla on tehtävä.." ja vastaus puetaan palvelualttiuteen, se vallanhalu puetaan ristin kantamiseen ja lihan kuolettamiseen.

Se on kuitenkin piilotettua vallanhalua, se in itsekkyyttä, sillä ei kai Jumala yhtä miestä tarvitse , tai jos homma siihen kaatuu, antaa mennä, se oli heikoissa kantimissa ja ihmisten hommaa.

• Ottakaa opiksi

HELLUNTAILAISET
      Teiltä puuttuu perus opetus Kristus kallo johon on perustuva koko usko.
      Jos puuttuu Perusta koko usko on heiluvalla pohjalla sitä heiluttaa kaikki uskomukset.
      TYDELLINEN PRUSTA ON EVANKEJUMEISSA JEESUKSEEN USKOEN.

• Oppikaa uutta

HELLLUNTAILAISET KIRJOTAN UUSIKSI VIRHEIDEN TÄHDEN
        Teiltä puuttuu perusopetus Kristus Kallio, johon perustuu koko usko.
        Jos puuttuu perusta koko Usko on heiluvalla pohjalla sitä heiluttaa kaikki uskomukset.
        TÄYDELLINEN PERUSTA ON EVANKEJUMEISSA JEESUKSEEN USKOEN.

• Hehee!

Ei heilu eikä horju, kun Jeesus on purressamme.

• palstalainen

Oletko muuttanut nimimerkin psalmi55 psalmilaulajaksi? Passaisi tuohon henkeen.

• palstalainen
        palstalainen kirjoitti:

Oletko muuttanut nimimerkin psalmi55 psalmilaulajaksi? Passaisi tuohon henkeen.

Saattoi se numero olla jokin muukin, mutta henki oli sama.

• vastustan

Kyllä se heiluu ja horjuu, jos raamatunsanaa vastaan käy tuoden omia kuvitelmia.

• Vastaan Sanoja
        vastustan kirjoitti:

Kyllä se heiluu ja horjuu, jos raamatunsanaa vastaan käy tuoden omia kuvitelmia.

>>>Kyllä se heiluu ja horjuu, jos raamatunsanaa vastaan käy tuoden omia kuvitelmia.

• vastustan
        Vastaan Sanoja kirjoitti:

>>>Kyllä se heiluu ja horjuu, jos raamatunsanaa vastaan käy tuoden omia kuvitelmia.

Lue psalmilaulajan kirjoituksia. Jos olet yhtä hänen kanssaan, niin silloin luulet hänen kirjoittavan oikein. Huom. luulet, etkä näin ollen tunne totuutta. Totuus ei ole kaunopuheista ihmisten totuutta. Tidätkö mistä tottuus löytyy? Joillakin on pitkä perinne kirjoittaa väärää. Kauniisti he sen useinkin tekevät ja sillä ihmisen ajatuksia miellyttävällä kauneudella saavat itselleen ystäviä.

• parannukseksi
        vastustan kirjoitti:

Lue psalmilaulajan kirjoituksia. Jos olet yhtä hänen kanssaan, niin silloin luulet hänen kirjoittavan oikein. Huom. luulet, etkä näin ollen tunne totuutta. Totuus ei ole kaunopuheista ihmisten totuutta. Tidätkö mistä tottuus löytyy? Joillakin on pitkä perinne kirjoittaa väärää. Kauniisti he sen useinkin tekevät ja sillä ihmisen ajatuksia miellyttävällä kauneudella saavat itselleen ystäviä.

Väärällä mammonalla saa itselle ystäviä. Toivottavasti psalmilaulaja ei käytä väärää mammonaa hankkiakseen ystäviä. Hän saa tulla parannuksen lähteelle, jos tuntee siihen tarvetta.

• body
        vastustan kirjoitti:

Mitä varten ihmisellä on järki / ymmärrys jos sitä ei saa käyttää.?

Jos se on tyhjän tilan täytteenä, niin voi ymmärtää miksi ihminen elää ja toimii kuin menneisyydessä.

• jaikal:
      "Oletko sinä Jehovan Todistaja? Sinä siteeraat usein palstalla tuota Jehovien rakastamaa jaetta. Raamatussa on kuitenkin muitakin jakeita. "

Onko raamatussa erityisiä jakeita tarkoitettuna jehoville?. Mitkä jakeet kuuluvat helluntailaisille.? Saisko tietoa.

Jaikal tuntee entiseen tapaansa vain yhden teon synniksi. Se on uskon puute. Ja jos kysytään minkä uskon, niin se on monimutkainen jaikalilainen rakennelma.
      Murha, tappo, insesti, raiskaus, varkaus, talousrikos, sota - ne eivät ole syntejä, koska niistä voi "syntisen" vapauttaa jaikalkin.

Viestiketjun keskustelijat eivät ole huomanneet jaikalin poisjättämiä uskonteoreemia. Keskustelijat ovat niin viehättyneet puhdistautumaan omista pahoista teoistaan, että moraali on kadonnut samalla kertaa.
      Oma puhtaus, "oma nenä", se varmaan tuntuu hyvältä hetken aikaa.

• jaikal.fi

Sinä olet kerran Jeesuksen edessä tekemässä tiliä elämästäsi (jokainen ihminen joutuu kerran Jeesuksen eteen). Jos joudut sinne uskosta osattomana, Jeesus tuomitsee sinut kadotukseen sen tähden että sinä et uskonut Häneen. Epäuskosi ja Jeesuksen hylkäämisesi kadottaa sielusi. http://www.youtube.com/watch?v=4sm8tD43uMM

Ei sinun synnilliset teot kadota sinua sillä, syntisi ovat jo rangaistu Golgatalla ja ne ovat jo käsitelty kertakaikkisesti ja lopullisesti Jeesuksen ruumiin uhrissa. Mutta se on sielusi kadottava syntisi että sinä hylkäsit Jeesuksen etkä uskonut Häneen syntiesi sovittajana ja anteeksi antajana. Tämän sinä saat kuulla kerran itse Herran Jeesuksen Kristuksen suusta mikäli et usko Jeesukseen ennen sitä tämän maanpäällisen elämäsi aikana. Mutta minä kerron sinulle tämän etukäteen jotta sinä voisit vielä tehdä parannuksen kadottavasta epäuskon synnistäsi ja uskoa Jeesukseen ja pelastaa sielusi uskosi kautta Jeesukseen. Mitä uskostasi Jeesukseen seuraa?

Kun sinä uskot Jeesukseen Raamatun ilmoittamalla tavalla, sinä tunnustat syntisi/syntisyytesi ja luovut myös yksittäisistä tekosynneistäsi. Siis sinun ongelmasi ei varsinaisesti ole tekosynnit. Ongelmasi on se, mitä sinä teet Jeesukselle Kristukselle. Sinä et tiedä milloin sinä joudut Jeesuksen eteen vastaamaan elämästäsi. Mutta tänä päivänä Herra Jeesus tahtoo armahtaa sinut ja antaa syntisi anteeksi ja pelastaa sinut. Mitä sinä tahdot? http://www.youtube.com/watch?v=pVbVF8GNsqg&feature=related

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7745
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1955
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      106
      1004
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      889
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe