Minulla on paljon copd:n oireita, joista olen jo yli 10-vuotta kärsinyt ja puhunut lääkäreille. Tietyin väliajoin he laittavat minut pef-seurantaan ja lopputulos on aina sama: ei vuorokausi vaihteluita, ei vastetta avaavaan lääkkeeseen ja pef-arvot normaalien arvojen alapuolella. Lopulta pääsin spirometria-tutkimukseen jossa arvot olivat 75% viitearvosta. Sitten sainkin lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Todettiin, että lievää hyperreaktiviteettia esiintyy. Ohutleikekuvauksessa kaikki näytti normaalilta. Ulosvirtauksessa esiintyy arvojen alenemaa.
Flunssat harvoin paranevat ilman antibiootteja ja ne ovat pitkittyneitä ja todella pahoja muutenkin. Viime vuosina ovat levinneet keuhkoon asti ja silloin kuvissa näkyy myös juosteita/arpeumaa. Monet kerrat olen meinannut soittaa ambulanssin, kun on tuntunut, että tukehtuu juuri siihen paikkaan. Voiko pelkkä allergia aiheuttaa nämä oireet? Voiko allergia ja esim. herkistyminen pölyille johtaa copd:n? Beklametasoni ei myöskään nosta peffejä ollenkaan, mutta tuntuu, että se vähentää muuten limaisuutta. Pölyille olen aikoinaan herkistynyt sekä kotona että töissä.
Hengästyn lähes jokaisessa ylämäessä ja portaissa. Reagoin helposti huonoon ilmanvaihtoon. Limaa on aina jonkunverran ja pientä yskää. Mitään oikeaa ja virallista, paperilla olevaa diagnoosia en ole tähän päivään mennessä lääkäreiltä saanut. Eivät ota verikokeita, eivät mitään. Käskevät vain jatkamaan lääkkeiden ottamista. Mitä helkuttia tässä pitäisi seuraavaksi tehdä?
Miten diagnosoidaan copd?
Hui hui
1
288
Vastaukset
- Maritk
Sen toteamiseksi täytyy mennä spirometriaan, se on myös puhallustesti. Mulle diagnosoitiin sen perusteella astma ja alkava keuhkoahtauma. Lopetin sitten tupakan polttamisen ja oireet lievenivät. Astmalääkkeet on säännölisessä käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764