Kepprasta aggressiivisuutta?

Äiti-77

Hei! Meillä 13v nuorimies syö Keppraa toista vuotta ja olen alkanut miettiä, voiko tuota aggressiivisuutta tehdä Keppra. Onhan ikäkin toki hankala, mutta jotenkin tuntuu, että kaiken kaikkiaan on niin vaikeasti käsiteltävissä tällä hetkellä, etten tiedä miten tuon kiukkupussin kanssa toimisin. Ja onko teillä kenelläkään tietoa,että miten sitä nyt sitten näiden lasten/nuorten kohdalla ylipäänsä erotellaan sitä,että mikä on lääkkeiden aiheuttamaa ja mikä jotakin muuta... Vastaustahan ei saa lapselta kysymällä,se on selvä. Tuskin osaa sitä eritellä,mistä johtuu...

9

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repsen

Keppran lääkeinfossa sanotaan:
      Yleiset oireet: saattaa esiintyä 1-10 käyttäjällä 100:sta
      •syömishäiriö (ruokahaluttomuus)
      •masennus, vihamielisyys tai aggressiivisuus, ahdistuneisuus, unettomuus, hermostuneisuus tai ärtyneisyys

Eli kyllä, voi hyvin johtua lääkkeestä. Hän on syönyt jo pari vuotta lääkettä, joten ensioireista ei ole kyse. Keskustele lääkärin kanssa. Voit myös kysellä pojaltasi onko hänellä ollut ahdistusta tai pahaa oloa henkisesti tms.

• Ei huolta

No jos sinulla ei ole kokemusta toisesta murkkuikäisestä en olisi kyllä huolissani. Mikäli kepra pitää kohtaukset pois en kyllä vaihtaisi toiseen lääkkeeseenkään. 5v vielä jaksat alkaa kasvukivut hellittää pojalla. Tosin lapsellisia monet on vielä sittenkin.

• Hugo.

En minäkään olisi. Kuhan ei sentää ketään tapa tai jatkuvasti järjettömästi lyö. Pojat on poikia ja kai se hormoni tuottaa jo aggressiivisuutta viriilisyyden mukana.

• Eikeppraaenää

Itse olen jo aikuinen ihminen, mutta nuorena söin Keppraa. Ei sopinut minulle sitte tippaakaan - olin niin kun joku mielipuolinen ja riehuin... Kun lääkkeen lopetin ja siirryin uuteen, heräsin itsekin ja tajusin kuinka olin käyttäytynyt! Eli omalla kokemuksella voin sanoa, että mahdollisesti lääkkeestä johtuu ja kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi. En ole ainoa joka on näitä ikäviä sivuvaikutuksia saanut Kepprasta.
      ...vaikkakin murkkuikä olisi myös menossa niin kannattaa selvittää ;)

• Ei huolta

vanhempana muistelen teini-ikääni rankkaa oli minulle ja vanhemmilleni. Ei varmasti johtunut epilepsia lääkkeistä. Katsoppas nykynuorisoa vaikka koulujen lipeiltä huomaat kuinka hakusessa elämän tavat puhekieli ja käytös on. Voin takuulla sanoa monessa kodissa paikat helisee 13 v kanssa.

• salleeni

B6-vitamiini on aika hyvä lääke Keppran kanssa. Jos tarvitsette infoa, sitä voi kysyä neurologilta tai apteekista.

• Hugo.

Miksi tiedät noin paljon? Kunnioitan suuresti.

• salleeni
        Hugo. kirjoitti:

Miksi tiedät noin paljon? Kunnioitan suuresti.

Kiitos, mutta kunnioitusta en kaipaa. Tahdon vain jakaa sitä tietoa, jota olen kasannut ja kerännyt epilepsiasta. Osittain ammatista johtuvaa, osin siitä, että olen joutunut perehtymään epilepsiaan kokemuksellisesti ihan pakon edessä.

Epilepsiasta tiedetään ja puhutaan vieläkin liian vähän. Hoitohenkilökunnankin keskuudessa epilepsiatietämys on pahimmillan hyvin hataralla pohjalla.

• Hugo.
        salleeni kirjoitti:

Kiitos, mutta kunnioitusta en kaipaa. Tahdon vain jakaa sitä tietoa, jota olen kasannut ja kerännyt epilepsiasta. Osittain ammatista johtuvaa, osin siitä, että olen joutunut perehtymään epilepsiaan kokemuksellisesti ihan pakon edessä.

Epilepsiasta tiedetään ja puhutaan vieläkin liian vähän. Hoitohenkilökunnankin keskuudessa epilepsiatietämys on pahimmillan hyvin hataralla pohjalla.

Pitää paikkansa. Ota kunnioitus vastaan ja palkankorotus. Työnantajasikin on pakko saada potilailta tietoa pätevyydestäsi. Itsellänikin on lääkärissä käynnit sitä, että lääkäri sanoo ja hoitajat, että minähän näköjään tiedän itse paremmin kuin he ja sanelen hoitoni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5381
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      132
      4175
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1732
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1405
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1117
    6. 47
      1092
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      122
      930
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      43
      762
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      703
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      662
    Aihe