Kepprasta aggressiivisuutta?

Äiti-77

Hei! Meillä 13v nuorimies syö Keppraa toista vuotta ja olen alkanut miettiä, voiko tuota aggressiivisuutta tehdä Keppra. Onhan ikäkin toki hankala, mutta jotenkin tuntuu, että kaiken kaikkiaan on niin vaikeasti käsiteltävissä tällä hetkellä, etten tiedä miten tuon kiukkupussin kanssa toimisin. Ja onko teillä kenelläkään tietoa,että miten sitä nyt sitten näiden lasten/nuorten kohdalla ylipäänsä erotellaan sitä,että mikä on lääkkeiden aiheuttamaa ja mikä jotakin muuta... Vastaustahan ei saa lapselta kysymällä,se on selvä. Tuskin osaa sitä eritellä,mistä johtuu...

9

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repsen

      Keppran lääkeinfossa sanotaan:
      Yleiset oireet: saattaa esiintyä 1-10 käyttäjällä 100:sta
      •syömishäiriö (ruokahaluttomuus)
      •masennus, vihamielisyys tai aggressiivisuus, ahdistuneisuus, unettomuus, hermostuneisuus tai ärtyneisyys

      Eli kyllä, voi hyvin johtua lääkkeestä. Hän on syönyt jo pari vuotta lääkettä, joten ensioireista ei ole kyse. Keskustele lääkärin kanssa. Voit myös kysellä pojaltasi onko hänellä ollut ahdistusta tai pahaa oloa henkisesti tms.

    • Ei huolta

      No jos sinulla ei ole kokemusta toisesta murkkuikäisestä en olisi kyllä huolissani. Mikäli kepra pitää kohtaukset pois en kyllä vaihtaisi toiseen lääkkeeseenkään. 5v vielä jaksat alkaa kasvukivut hellittää pojalla. Tosin lapsellisia monet on vielä sittenkin.

      • Hugo.

        En minäkään olisi. Kuhan ei sentää ketään tapa tai jatkuvasti järjettömästi lyö. Pojat on poikia ja kai se hormoni tuottaa jo aggressiivisuutta viriilisyyden mukana.


    • Eikeppraaenää

      Itse olen jo aikuinen ihminen, mutta nuorena söin Keppraa. Ei sopinut minulle sitte tippaakaan - olin niin kun joku mielipuolinen ja riehuin... Kun lääkkeen lopetin ja siirryin uuteen, heräsin itsekin ja tajusin kuinka olin käyttäytynyt! Eli omalla kokemuksella voin sanoa, että mahdollisesti lääkkeestä johtuu ja kannattaa ottaa lääkärin kanssa puheeksi. En ole ainoa joka on näitä ikäviä sivuvaikutuksia saanut Kepprasta.
      ...vaikkakin murkkuikä olisi myös menossa niin kannattaa selvittää ;)

    • Ei huolta

      vanhempana muistelen teini-ikääni rankkaa oli minulle ja vanhemmilleni. Ei varmasti johtunut epilepsia lääkkeistä. Katsoppas nykynuorisoa vaikka koulujen lipeiltä huomaat kuinka hakusessa elämän tavat puhekieli ja käytös on. Voin takuulla sanoa monessa kodissa paikat helisee 13 v kanssa.

    • salleeni

      B6-vitamiini on aika hyvä lääke Keppran kanssa. Jos tarvitsette infoa, sitä voi kysyä neurologilta tai apteekista.

      • Hugo.

        Miksi tiedät noin paljon? Kunnioitan suuresti.


      • salleeni
        Hugo. kirjoitti:

        Miksi tiedät noin paljon? Kunnioitan suuresti.

        Kiitos, mutta kunnioitusta en kaipaa. Tahdon vain jakaa sitä tietoa, jota olen kasannut ja kerännyt epilepsiasta. Osittain ammatista johtuvaa, osin siitä, että olen joutunut perehtymään epilepsiaan kokemuksellisesti ihan pakon edessä.

        Epilepsiasta tiedetään ja puhutaan vieläkin liian vähän. Hoitohenkilökunnankin keskuudessa epilepsiatietämys on pahimmillan hyvin hataralla pohjalla.


      • Hugo.
        salleeni kirjoitti:

        Kiitos, mutta kunnioitusta en kaipaa. Tahdon vain jakaa sitä tietoa, jota olen kasannut ja kerännyt epilepsiasta. Osittain ammatista johtuvaa, osin siitä, että olen joutunut perehtymään epilepsiaan kokemuksellisesti ihan pakon edessä.

        Epilepsiasta tiedetään ja puhutaan vieläkin liian vähän. Hoitohenkilökunnankin keskuudessa epilepsiatietämys on pahimmillan hyvin hataralla pohjalla.

        Pitää paikkansa. Ota kunnioitus vastaan ja palkankorotus. Työnantajasikin on pakko saada potilailta tietoa pätevyydestäsi. Itsellänikin on lääkärissä käynnit sitä, että lääkäri sanoo ja hoitajat, että minähän näköjään tiedän itse paremmin kuin he ja sanelen hoitoni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      285
      3023
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      216
      1921
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1241
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1178
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      841
    Aihe