Elämäänsä kyllästyneet kyttääjä naapurit

Anneli

Missä menee raja koska saa valittaa ja mistä? Ja kuinka monen naapurin mielipidettä pitäis isännöitsijän kuulla jotta hän vois antaa varoituksen?

Naapurissani asuu yksi vanha pariskunta ketä on ottanut tämän kerrostalon omakseen. Hoitaa pihaa ja rappukäytävää kuin omistais koko taloyhtiön. Lisäksi he puuttuvat kaikkien asioihin.

Olen vasta muutaman kuukauden asunut nykyisessä asunnossani ja on alkanut satelee valituksia joka asiasta. Muunmuassa siitä että käytävällä kävellään korkokengillä ja se häiritsee. Nyt viime lauantaina taas oli soitettu minun vuokranantajalle että olen pitänyt baarin jälkeen hirveetä meteliä, koirani on alkanut haukkua ja naapurit herännyt siihen ym paskaa.

Ensinnäkin koirani ei ollut edes kotona, joten se on keksitty juttu. 2. Voiko isännöitsijä antaa varotuksen tästä sillä luulen että hän on saanut vain yhden valituspuhelun kyseiseltä pariskunnalta ketkä on ollut muutenkin hereillä siihen aikaan ja sen takia kuullut minun kotiin tuloni. Kyseiset naapurit on ennenki kukkunut aamuyöstä, ja kytännyt liikkeitä ovisilmästä.

Eli luultavasti asia on mennyt niin että en ole herättänyt yhtäkään naapuria, vaan tämä elämäänsä kyllästynyt pariskunta oli valmiiksi jo hereillä niin soittipa sitten isännöitsijällä ja liiotteli asiaa jonka takia sain varoituksen.

V*tuttaa, enkä tiedä mitä tehdä. Missä menee mun oikeudet? Jos soitan isännöitsijälle ja oikaisen asioita niin auttaako se, vai riittääkö että yksi naapuri on valittanut.

10

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwert1234

Soita isännöitsijälle. Noita hulluja on melkeen joka talossa. Kyllä siitä ollaan yleensä tietoisiakin, että ketkä valittaa jatkuvasti ja onko valituksissa mitään perää. Muista myös piilovittuilla niille aina kun saat tilaisuuden.

• fgdfgdfgdfsgrds

Meidän talossa on useitakin kyttääjiä. Ystäväni toi minut äsken etuoven eteen, koska satoi. Sisään oli menossa pari asukasta, kun ajoimme paikalle. Sen sijaan, että olisivat painuneet sisään, niin kuin normaalit ihmiset (emme olleet koskaan jutelleet, mutta he saattoivat tunnistaa minut verhojen lomasta kurkistelujensa takia), nuo hyväkkäät jäivät seistä töllöttämään ovelle, tuijottaen meitä. Oliko talon eteen ajanut vieras auto niin mullistava juttu heille, että siitä piti ottaa kaikki irti? Jäivät siihen vielä toljottelemaan, katsellen, mitä tavaraa olimme tuoneet mukanamme ja mitä puhuimme keskenämme. Kyllä me heille päivät sanottiin, mutta se ei tuntunut riittävän. Epäluuloista kyräilyä, kuuntelua, mutta ei edes hymyn häivettä heiltä. Millaiset ihmiset käyttäytyvät noin?

• en katsokkaan

on joka talossa, ei kannata niiden takia muuttaa, mutta vaikeaa on jos vuokralla ja varoituksia tulee..
      minä kierrän kaukaa, tunnistan heti uteliaan muita kyttäävän ihmisen, on jo kokemusta, enkä kerro omia asioita, vaikka nehän kyllä keksii kaikkea, ovat kyllä tyhmiä..

• anonyymi vuokralla

Elän hyvin hiljaista elämää, ja koska olen asunut kerran talossa jossa naapuri biletti ja häiriköi viikonloppuöisin todella usein, niin tiedostan kyllä itse että kerrostalossa on osattava elää niin että ottaa muut huomioon. Mutta nykyiset naapurini ovat kammottavia tiukkapipoisia kyyliä. He valittavat isännöitsijälle kaikesta mahdollisesta, tässä talossa ei saa jättää muuttolaatikoita rappukäytävään hetkeksikään, autoa ei saa tuoda oven lähistölle tavaroiden kantamista varten vaikka se ei kenenkään kulkua haittaa jne. Ja sitten nämä kahelit tunkevat roskia postiluukusta. Naapuri myös parkkeeraa autonsa miten sattuu, jolloin en mahdu omalle maksetulle paikalleni. Totta on että kerran en päässyt ajoissa hakemaan pyykkejäni kuivaushuoneesta, mutta se ei ihan tällaiseen vainoon taida antaa syytä.

Kyllä ne "herttaiset mummot" on niitä pahemman luokan häiriköitä, jotka pilaavat naapurisovun. Vuokralaista kohdellaan kuin paskaa, ihan kuin yritettäisi savustaa ulos häiritsemästä, taitavat luulla että saavat päättää koko talon asioista kun omistavat itse jonkun räkäisen luukun sieltä.

Älkää hyvät ihmiset ikinä ottako vuokra-asuntoa yksityiseltä vuokranantajalta talosta, jossa asuu naapureiden jokaista liikettä kyttääviä Rouva Osakkeenomistajia!

Vinkkejä otetaan vastaan, millä tällaisille häiriköille saa jauhot suuhun ja maineensa palautettua. Tulee todella paha mieli kun aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin pahantahtoisesti, täytyy todella olla kurjaa elämä tuollaisilla valittajilla.

• Lissukka10

Saisivat kaikki mennä hoitoon nuo kyttääjät.
      Kadehtivat muiden elämään, kun oma elämä on niin perseestä.

Eikö asunnonomistaminen tuokaan onnea?

• 348703589734

Omalla kohdallani asuin kerran eräässä asunnossa, jossa naapurini oli aivan sairas kyttääjä. Tilasin tuolloin jotain tietokonelehteä, ja se oli kerran postinkantajalta jäänyt hieman luukun ulkopuolelle. No tämä rouva sitten oli sen huomannut ja haukkui minut pystyyn kuinka roskaan rappukäytävän kaikenmaailman lapuilla ja lippusilla. Itse siinä sitten yritin pysyä vain tyynenä ja kuunnella tuota huutoa. Sitten toinen naapurini avasi oven ja pyysi rouvaa rauhoittumaan ja olemaan hiljempaa. Hän vaihtoi kohteensa häneen jolloin itse menin sitten sisälle asuntooni ja kuuntelin tuota valitusta vedet silmissä kun nauratti niin paljon. No hän lopetti jonkun vartin päästä ja pimpotti ovikelloani. Avasin oven katsomatta kuka siellä on kun luulin, että tämä toinen haukkujen saaja siellä kyselisi jotain. Eipähän kun rouvahan se siellä ja jatkoi huutoa. En enää jaksanut niin sanoin vain hänelle, että oletko ikinä harkinnut hoitoon hakeutumista. Hän hiljeni ja meni asuntoonsa.

Seuraavana aamuna kun lähdin kouluun niin tämä mummo tuli taas valittamaan siitä, että hupparini selässä oli tahra. Oikeasti kuka katsoo toisten selkää vain huomatakseen tahran. Sanoin vain, että ei tämä nyt varmaan sun maailmaa kaada, niin hän alkoi taas huutamaan, että vaatteista täytyy pitää huolta, ei liata. Lähdin vastaamatta mitään tähän.

Illalla kun tulin kotiin haettuani IKEA:sta sohvapöydän ja laittaessani sitä hissiin niin tämä mummo taas tuli ulisemaan, että ei hissi kestä tuollaista montaa sataa kiloa painavaa laatikkoa nostaa ja menee rikki. Sanoin taas, että miten luulet minun kanatavan 200kg painavaa latikkoa, kun itse olen suht hoikka hintelä mies ja oikeasti laatikko painoi juuri ja juuri 10kg.

Näitä tarinoita riittäisi vaikka 1 000 sivuiseksi kirjaksi, mutta ei niitä tänne jaksa kirjoitella.

Älä välitä niistä kyttääjistä vaan anna heidän olla. Kun et kiinnitä heihin huomiota he usein kyllästyvät. Ja tosiaan kuten jo joku edellä muistutti, niin harrasta piilovittuilua, siitä saa aina parhaat naurut. Jos tiedät, että kyttääjä on aina asemissa ovisilmän vieressä, niin aina kun menet oven ohi niin keskari pystyyn. Jos tulee sanomista niin anna tulla. Jos tulevat asunnollesi ränkkäämään ovikelloa ja huutamaan niin voit syyttää heitä kotirauhan rikkomisesta. Heidän ei kannata antaa ottaa otetta sinusta vaan turhat luulot tuollaisista pois heti.

• tapoja1

Musiikkia ei saa soittaa päivälläkään niin, että se kuuluu häiritsevänä naapuriin. Asunto-osakeyhtiöissä esim. saunavuorot on vain asukkaille tarkoitettu, he maksavat siitä vastikkeissaan. Jos joskus ei käytä vuoroaan niin se ei oikeuta tuomaan esimerkiksi yhteiselle lenkkisaunavuorolle ulkopuolisia saunojia. Mitä siitä tulisi, jos joku asukas kutsuisi joka viikko vieraita niin, että muut asukkaat eivät saisi rauhassa saunoa. Niillä ulkopuolisilla saunojilla on, ikävä kyllä, joskus tapa puuttua talon asioihin. Tällaista voi tapahtua esimerkiksi, jos he ovat joskus asuneet talossa kutsujasta ei tykätä vaikkapa epäkohteliaan käytöksensä takia. Tolkuton muiden ihmisten vahtiminen ei ole henkisesti tervettä käytöstä vaan siihen on asianomaisen haettava apua terveyspalvelujen kautta. Taloyhtiön saunavuorot,myös yhteisvuorot, ovat asukkaiden yksityisyyttä.

• halppoa

Kierrän kaukaa kyttääjän.

• kyylät helvettiin

Asuin aikanaan itsekin kerrostalossa. Oli meilläkin talossa yksi vanha rouva, jota pidettiin syystäkin kyylänä. Akka vahti parvekkeelta kaikkien menemiset ja tulemiset ja piti niistä kirjaa ja tiesi kaiken mitä talossa tapahtui tai mitä jonkun elämässä tapahtui.

Onneksi ei tarvitse enää nykyään asua kerrostalossa, joten ei ole ketään kyttäämässä.

• fiksupäästäni

Laittakaa valittajanaapurille kirje ja korvatulpat niinkuin itse tein :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe