elokuvateatteri...

james212

mitähän mahtoi kaupunginhallitus päättää eilen siriuksen anomasta 20000 €??? toivottavasti tuki on myönnetty... sillä maksoihan kaupugintalon parkkipaikatkin 80000 €. elokuvateatteri on ainut paikka missä voi tehdä vapaalla jotain kivaa perheen kanssa. ja jos ei myöntänyt niin pistetään keräys pystyyn...

13

2153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cinematobe

Pidän myös peukkuja, että hallitus on myöntänyt tukirahan. On kuitenkin suht pienestä rahasta kysymys, että saadaan omalla kylällä leffateatteri pysymään.

• eipidetäpnoahyvin

AVUSTUSANOMUS / ELOKUVATEATTERI SIRIUS

697/04/046/0464/2012

SIVLK § 71
      Elokuvateatteri Siriuksen omistajat ovat lähestyneet sivistyslautakuntaa 20.6.2012 saapuneella avustusanomuskirjeellä, joka koskee elokuvateatteri Siriuksen digitalisointia.

Valtaosa Suomen elokuvateattereista on siirtynyt digitaaliseen esitystekniikkaan, koska elokuvatuotanto on keskittynyt kyseiseen järjestelmään. Elokuvateatterin omistajat ovat hakeneet avustusta myös Suomen elokuvasäätiöltä, mutta budjetista puuttuu vielä noin 20 000 euroa.

Elokuvateatteri Sirius on ollut vuosikymmenet maamme eturivin maaseutuelokuvateattereita ja palkittu mm. Parkanon Mitalilla.

Oheisaineistona elokuvateatteri Siriuksen avustusanomus, josta käy tarkemmin ilmi avustusanomuksen sisältö ja perustelut anomukselle.

Valmistelija: sivistysjohtaja Harri Hiitti

Ehdotus:
      Sivistyslautakunta arvostaa elokuvateatteri Siriuksen tekemää kulttuurityötä ja pitää tärkeänä elokuvateatterin säilymistä paikkakunnalla. Sivistyslautakunnalla ei ole kuitenkaan määrärahoja yrityspohjaisen elokuvateatterin esitystekniikan digitalisointiin.

Edellä mainitun johdosta sivistyslautakunta hylkää omalta osaltaan avustusanomuksen ja samalla lähettää asian tiedoksi kaupunginhallitukselle mahdollisia jatkoneuvotteluita varten.

Päätös:
      Hyväksyttiin yksimielisesti.

ELI EI KÄYNYT HYVIN !

• Huom!

Siis tuo ylläoleva on Sivistyslautakunnan päätös, ei kaupunginhallituksen.

• voi ei!!

pidetään peukkuja pystyssä. palvelut on katoava luonnonvara Parkanossa. itse käytän ja haluan käyttää edelleen kotikaupungin elokuvateatteria.... vaikka kolehti pitäis kerätä, niin sitten kerätään!

• argh

Kyllä pistää vihaksi, jos kaupungin päättäjät ovat niin itsekästä kansaa, että törsäävät yhteiset rahat mielummin omiin parkkipaikkoihinsa kuin kaikkia hyödyttävään elokuvateatteriin! Tuki olisi maksettu neljään kertaan tuon naurettavan remontin hinnalla. Tämäkö on nykypäivän demokratiaa...?

• proparkano

Niin parkkipaikat on parkkipaikkoja, ja tuet on tukia, tosin olen itse ehdottomasti samaa mieltä , että tämä oliko se nyt 58 vuodesta meitä palvellut insituutio pidettävä täällä, ehottomasti KYLLÄ. Jos kaupunki ei voi tukea yritystä, niin järkätään jäähyväis elokuvaistunto, johon vapaat lippuhen hinnat , sinne sitten sen verrane että saadaan tuo 20 000 aikaiseksi, saas kattoo ketä näkyy...

• 4576856865

Oma etu on paras etu!! Yleensä elokuviin ajetaan omilla autoilla.

• Tayuya

Joko joku pistäisi adressin tästä kasaan? Mielelläni allekirjoittaisin. Enkä takuulla olisi ainoa.

• ;;;;

Rahat tuli, Aamulehden mukaan.

• cvgbfgv

Laita linkki...

• ;;;;

Keskiviikon paperilehdessä oli tieto, nettilehdestä en löytänyt millään haulla.

• nmkn nm

Tuo Sirius on oikeastaan osa Parkanolaista kulttuuri perintöä ja olisi sääli sen loppuminen. Tuthempaan täällä on monesti isompia summia törsätty.

• 69keijo

Kyllä kaupunki avustaa, siitä oli painetussa lehdessä. Netissä ei ole vielä ollut uutista.
      Joten nou hätä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe