Mistä mahtaisin löytää mahdollisimman helpon naisten hupparin neulontaohjeen? Googlea olen selannut, muttei sieltä löydy mitään taitoja vastaavaa. Pelkkiä kuvioita ja palmikoita ja muuta. Mä en halua kuvioita huppariin. Joustoa helmaan ja hihansuihin ja muualle mihin tarvitaan ja muuten joko sileää neuletta tai ainaoikeaa. Itse en osaa ohjetta kehittää päässäni, koska neulontakokemusta ei ole kuin muutaman sadan villasukan, muutamien vanttuiden, vauvan villatakin ja jokusien vauvan töppösten verran. Taidan tarvita kokeneempien neuvoja.
Helppo neulehupparin ohje?
2
276
Vastaukset
- -anne-
No ei sulta kyllä kokemusta puutu jos tuota listaa katsoo! :) Mutta jos kuviot, palmikot sun muut kauhistuttaa, niin voisit niistä silti saada itsellesi mallin. Palmikko on semmoinen mikä jonkin verran vaikuttaa myös neuleen leveyteen ja mahdollisesti myös jotkut muut voimakkaat pintaneuleet. Mutta jos löydät muulla lailla kuviollisen hupparin, joka malliltaa miellyttää niin silloin kannattaa tutustua ohjeeseen vähän tarkemmin. Jos voit käyttää samaa lankaa kuin ohjeessa, niin jätät vain turhat kuvioinnit pois ja neulot ihan ohjeen mukaisesti mutta ihan vaan yhdellä värillä. Ihan samaakaan lankaa ei tarvitse välttämättä olla, kunhan neuletiheys täsmää ohjeen tiheyteen. Langan on hyvä olla ainakin suunnilleen saman vahvuista kuin ohjeen lanka, mutta pikkuisen saa tiheyttä säädeltyä puikkokokoa vaihtamalla. Jos ohjeessa on kovin paljon 'krumeluureja', niin ohjeen seuraamista voisi helpottaa jos puhtaaksikirjoittaisi sen ilman tuota kaikkea ylimääräistä eli vain sen mikä koskee omaa työtä. Vähän helpommalla pääsee jos merkkaa vaikka yliviivaustussilla itseä koskevat ohjeet. Silloin kannattaa esim. silmukkamäärät merkitä vain siitä koosta jonka aikoo tehdä, niin ei tarvitse sitten enää tihrustella mikä koskee omaa kokoa. Toivottavasti tämä rohkaisee sua hupparin tekoon, sillä jos selviydyt kantapäistä, peukaloista sun muista, niin kyllä se hupparikin sulta syntyy =) Tsemppiä! p.s. mallitilkun neulomista suosittelisin, sillä usein välttyy paljon isompitöisen alun purkamiselta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745168- 332881
- 402584
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261993Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401942Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291779- 951772
- 1671647
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241388Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220