Synnytyskokemuksia/tuntemuksia rvk 30 tietämiltä :)

mam89kids3

Kolmatta lasta täällä odotellaan, ja erittäin kipeistä supistuksista ja nivuskivuista kärsitään jonkin verran toisinaan pistelee ikävästi alavatsan sivuille...
Ennakoiko tämä kaikki nyt että vauva päättää syntyä aikasessa paljonkin vaiko onko se vaan niin että kun jo kolmas raskaus menossa, niin herkemmin saan sitten enempi supistuksia. neuvolalääkärissä kävin n. viikko sitten ja oli paikat vielä kiinni, paitsi ulkoinen kohdunsuu. mitenkään ei oikein reagoitu huoleeni supistuksista. kun on aikaisemmatkin raskaudet menneet LA asti. joten onko kokemusta jollain samanlaisista tuntemuksista? ja onko raskaus mennyt LA asti vai onko syntynyt keskosena?

6

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottelerauhassa

      Supisteli KIPEESTI melkein 3kk ennen synnytystä. Supisti, kiristi, pisteli vaikka minne ja koski selkään. Joka päivä ja koko aika. Paikat pysyi kiinni (vaikka toinen lapsi kyseessä), eikä kohdunsuulla tai missään tapahtunut mitään! No, lapsonen syntyi sitten rv 41 vesien menolla, ja sillon niitä supistuksia saatiin sitten odotella vuorokausi. Eli mistään ei voi päätellä mitään, eikä mikään lupaa mitään (:

    • emilia^^92

      itselläni supisteli kipeesti paria kuukautta ennen laskettua aikaa, ja tuntui että mitenkään päin ei ole hyvä olla. kohdun kaulassa ei tapahtunut mitään muuta kuin pieni muutos rv36 ja lopulta terve poika vauva syntyi 26.8.2012 rv 39-5:)

    • Hmm.

      Omalta kohalta supistuksia tuli rv 34 asti, mutta ne oli vain sellaisia kovettumia vatsalla eli ei kipeitä... Rv 32 asti ravasin polilla lapsen sydämmen rytmihäiriön takia (takycardia) myoman (lihas kasvain). No kuitenkin, muistan että viikko ennen synnytystä (17.08.2012) tuli kipeitä supistuksia parin päivän ajan, sitten vain hävisivät. Sen jälkeen alkoivat todella kivuliaat nivuskivut, että kävely oli yhtä tuskaa. :( aattelin vaan kokoaika että tätäkö se nyt on 3viikkoa... Noh viikon ajan kitkuttelin ja taisin mie ajaa vielä yksinkin tampereelle (130km) polikäynnile 3pv ennen synnytystä... Noh, lapsivedet meni sitten (25.08.2012) aamusta ja onneksi mieskin oli kotona kun edellis viikonloppuna olivatte peliporukan kanssa matkalla. Terve poika syntyi sitten 25.08 rv 38 6 ja pienet traumat jäi synnytyksestä. :/

    • Juulia 33+

      Mulla nyt rv33 ja jouduin sairaslomalle äitiysloman alkuun saakka rv30 tietämillä. Minulla oli ja on ajoittain edelleen kivuliaita supistuksia, ja kohdunkaula oli pehmentynyt ja lyhentynyt. Supistuksia tulee pääasiassa levossa, mutta kyllä lepo on selvästi vähentänyt niitä. Ohjeeksi sain lääkäriltä välttää kaikkea raskasta tekemistä ja nostelua yms. Vähän voin liikkua, mutta jos kipeitä supistuksia tulee, niin lepoon. Minulla kun ne näyttävät vaikuttavan kohdunkaulan tilanteeseen. Tärkeintä olisi kuulemma nyt ensin päästä tuonne rv34 puolelle.

      Sinuna kokeilisin levon vaikutusta supistuksiin ja jos ne jatkuvat, pyytäisin tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanteen muutaman viikon sisällä. Jos siellä ei muutoksia ole, eivätkä supparit pahene, olisin sinun asemassasi aika huoletta.

      Ja minulla siis toinen tulossa, ekassa ei ollut kivuliaita suppareita ennen laskettua aikaa ollenkaan, lapsi syntyi 40 6 ja kivuliaita suppareita oli vain yhtenä päivänä vajaa viikko ennen synnytystä. Nyt jo viikolta 27 alkaen, tulehduksia ei ole. Saa nähdä, meneekö täysaikaiseksi.

      Toivottavasti kaikki menee sinullakin hyvin!

      • ap

        itselläni on aivan sama missä asennossa sitä on, vaikka makaisin koko päivän tekemättä mitään (muuta kun käydä vessassa) niin siitä huolimatta niitä on.

        No meidän neuvolan mielestä kun on jo kolmas lapsi kyseessä niin muutenkin riittää 5vk välein neuvola käynnit :O
        mutta neuvolaan päätin että soitan viimeistään huomenna ja pyydän ylimääräisen lääkärikäynnin, niin ei tarvitse turhia sitten ainakaan stressailla.

        mutta kiva toisaalta kuulla etten ole ainoa jolla niitä on ja on vaavit pysyneet masuissakin :) kyllä haluan pitää masussa mahdollisimman pitkään :) tosin en välttämättä välitä yliaikaiseksi asti pitää :D


      • Juulia 33+
        ap kirjoitti:

        itselläni on aivan sama missä asennossa sitä on, vaikka makaisin koko päivän tekemättä mitään (muuta kun käydä vessassa) niin siitä huolimatta niitä on.

        No meidän neuvolan mielestä kun on jo kolmas lapsi kyseessä niin muutenkin riittää 5vk välein neuvola käynnit :O
        mutta neuvolaan päätin että soitan viimeistään huomenna ja pyydän ylimääräisen lääkärikäynnin, niin ei tarvitse turhia sitten ainakaan stressailla.

        mutta kiva toisaalta kuulla etten ole ainoa jolla niitä on ja on vaavit pysyneet masuissakin :) kyllä haluan pitää masussa mahdollisimman pitkään :) tosin en välttämättä välitä yliaikaiseksi asti pitää :D

        Piti vielä sanomani, ettei muullakaan neuvolassa oikein kuunneltu, kun on jo toinen. Olin vaan itse niin huolissani, et varasin sit yksityiselle gynelle ajan. Hän on erikoistunut synnytyksiin ja oli tosiaan sitä mieltä, et kun jotain on jo tapahtunut, on parempi ottaa rauhassa.

        Eli jos huolettaa, pyydä ihmeessä se ylimääräinen aika:-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4636
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3344
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3172
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3007
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2945
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2776
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2687
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2448
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2246
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      48
      2203
    Aihe