Lämpötolppa ongelma (katkaisija?)

pystyykökorjaamaan

Ensimmäiset nollakelit ja ongelmia uuden vuokra-asunnon tolpan kanss. Tyttöystävä meni ensimmäisenä asettamaan kahden tunnin ajastinta, sääteli siinä aikansa ja taisi ehkä kuulemma pyöräyttää jotain väärään suuntaan. Sitä ku menin kattoo, niin muuten laite on ok, paitsi että se ulompi kehä tosiaankin pyörii tavallista helpommin. Kellon asetusnuppi pyörii normaalisti, pääkytkin on I-asennossa ja raksutustakin kuuluu..eli muuten vissiin ok?

Kokeiltiin siinä eri aikojen asettamista ja testattiin pöytälampulla..niin eipä se missään vaiheessa syttynyt.

Voishan sitä ilmoittaa ongelmasta isännöitsijälle (mitähän sillekin sanois), mutta ehkä tuon pystyy itsekin helposti korjaamaan? Löysin muualta kuvan tästä meidän tolpasta (kuvassa ei vaan ole ulkokehää). Siinä oikealla ylhäällä näkyy selvästi tuollainen muovinen katkaisija/vipu, niin ehkä jos sen jotenkin vois pienellä ruuvimeisselillä laittaa "päälle", jopa tuota ulkokehää irrottamattakin?

http://www.pakkotoisto.com/attachments/moto-ja-tekniikka/31671d1170931745-laemmitystolppa-dsc00425.jpg

10

3110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltoyhtiö...
      • pystyykökorjaamaan

        Kiitos vastauksesta. Siksi kysyn, että tämä on mitä todennäköisemmin ihan meidän aiheuttama pikkuvika ja jos meinaa totuuden huoltoyhtiölle kertoa, niin laskua taitaapi tulla. Ihan vasta muutettiin tänne, niin ei ole pahemmin kokemuksia tästä huoltoyhtiöstä ja heidän käytännöistä..

        Jos tämän tosiaankin voi itse korjata tuota yllä olevan kuvan vipua siirtämällä, niin sehän ois se nopein/edullisin ratkaisu. Pääkytkin ensin pois päältä ja muovisen vivun siirto. Eikö tuo ulompi rengas (jossa punainen ja vihreä nuoli) aktivoikin sitä vipua...nyt kun se on mitä todennäköisemmin rikki, niin se ei ota kiinni eikä vipu aktivoidu..? Olisiko kellään edes vähän tarkempaa tietoa tuosta toiminnasta? Kiitos jo etukäteen!


      • ilmoita...
        pystyykökorjaamaan kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Siksi kysyn, että tämä on mitä todennäköisemmin ihan meidän aiheuttama pikkuvika ja jos meinaa totuuden huoltoyhtiölle kertoa, niin laskua taitaapi tulla. Ihan vasta muutettiin tänne, niin ei ole pahemmin kokemuksia tästä huoltoyhtiöstä ja heidän käytännöistä..

        Jos tämän tosiaankin voi itse korjata tuota yllä olevan kuvan vipua siirtämällä, niin sehän ois se nopein/edullisin ratkaisu. Pääkytkin ensin pois päältä ja muovisen vivun siirto. Eikö tuo ulompi rengas (jossa punainen ja vihreä nuoli) aktivoikin sitä vipua...nyt kun se on mitä todennäköisemmin rikki, niin se ei ota kiinni eikä vipu aktivoidu..? Olisiko kellään edes vähän tarkempaa tietoa tuosta toiminnasta? Kiitos jo etukäteen!

        Kyllä noita hajoilee ihan normaalissa käytössä. Näyttäisi olevan vielä hyvinkin vanhaa mallia, joten ilmoita nyt vain sinne huoltoyhtiöön. Niin on kunnolla toimiva kello sitten paikan seuraavalla haltijallakin, joka voi haluta ihan oikean ajastusmahdollisuuden.

        Tolppien pääkytkimeen et pääse käsiksi. Tolppaan ei tule sähkö asuntosi ryhmäkeskuksesta vaan talon pääkeskuksesta jonne sinulla ei ole pääsyä. Ihan sähköturvallisuuskysymyskin että tuo tulee oikein korjattua joten älä vänkää minkään vivun tökkimisestä.


    • Korjailija.

      Ihanan kallis kello toi uni45

      • pystyykökorjaamaan

        Kellään tarkempaa tietoa tuosta uni45 kellosta? Saako siitä enää virtaa vipua manuaalisesti siirtämällä, vaikka ulompi kiekko olisikin mahdollisesti rikki (pyöräytetty vastapäivään)?


      • pystyykökorjaamaan
        pystyykökorjaamaan kirjoitti:

        Kellään tarkempaa tietoa tuosta uni45 kellosta? Saako siitä enää virtaa vipua manuaalisesti siirtämällä, vaikka ulompi kiekko olisikin mahdollisesti rikki (pyöräytetty vastapäivään)?

        Jep. Nyt toimii, ilman mitään huoltomiestäkin :) Ajattelin tännekin ilmoittaa, jos jollekin olisi joskus tästä hyötyä...

        Eli laitoin varalta tolpan on/off kytkimen pois päältä ja siirsin pienellä ruuvimeisselillä sitä oikean yläkulman harmaata muovista vipua on-asentoon. Se näkyy siinä aika selvästi ja yllättävän helposti/turvallisesti siihen pääsi käsiksi, vaikka ulkokehä olikin paikoillaan. Naks..ja virta on taas päällä.

        Hyvinhän tässä kävi, näistä kaikista ammattilaisten "älä mee siihen koskemaan"-neuvoista huolimatta :)


      • kunnossa?
        pystyykökorjaamaan kirjoitti:

        Jep. Nyt toimii, ilman mitään huoltomiestäkin :) Ajattelin tännekin ilmoittaa, jos jollekin olisi joskus tästä hyötyä...

        Eli laitoin varalta tolpan on/off kytkimen pois päältä ja siirsin pienellä ruuvimeisselillä sitä oikean yläkulman harmaata muovista vipua on-asentoon. Se näkyy siinä aika selvästi ja yllättävän helposti/turvallisesti siihen pääsi käsiksi, vaikka ulkokehä olikin paikoillaan. Naks..ja virta on taas päällä.

        Hyvinhän tässä kävi, näistä kaikista ammattilaisten "älä mee siihen koskemaan"-neuvoista huolimatta :)

        Eli jätät kylmästi oman töppäyksesi paikan seuraavan haltijan huoleksi ja mahdollisesti maksettavaksi? Kun ajastin on tolpassa ihan sitä varten, että sillä saa autolämmitykseen AJASTETTUA tarpeellisen ja riittävän 2 tunnin lämmitysajan.

        Nyt sinun tolpastasi puskee virtaa lämmittimelle aina kun auto on tolpassa, ja sen maksaa talon kaikki asukkaat. Lohkolämmitinkään ei pidemmän päälle tykkää jatkuvasta virrasta. Vaikka se ei sinua haittaakaan, niin paikan seuraavaa haltijaa voi haitata.

        Selvästikään et ole myöskään sähköalan ammattilainen, tai edes harrastaja, joten miten varmistit virityksesi sähköturvallisuuden, jos et itseäsi, niin edes muita ajatellen?


      • pystyykökorjaamaan
        kunnossa? kirjoitti:

        Eli jätät kylmästi oman töppäyksesi paikan seuraavan haltijan huoleksi ja mahdollisesti maksettavaksi? Kun ajastin on tolpassa ihan sitä varten, että sillä saa autolämmitykseen AJASTETTUA tarpeellisen ja riittävän 2 tunnin lämmitysajan.

        Nyt sinun tolpastasi puskee virtaa lämmittimelle aina kun auto on tolpassa, ja sen maksaa talon kaikki asukkaat. Lohkolämmitinkään ei pidemmän päälle tykkää jatkuvasta virrasta. Vaikka se ei sinua haittaakaan, niin paikan seuraavaa haltijaa voi haitata.

        Selvästikään et ole myöskään sähköalan ammattilainen, tai edes harrastaja, joten miten varmistit virityksesi sähköturvallisuuden, jos et itseäsi, niin edes muita ajatellen?

        Virityksen sähköturvallisuus? Minkä virityksen? Kyse on siis edelleen ajastinkellon muoviosista. Muovinen ulkokehä on nyt vain löysempi ja sen saa pyöritettyä toisenkin suuntaan, tosiaankin melko riskialtis sähköviritys se :)

        Lohkolämmittimelle 2 tuntia kyllä riittää, (vähänkin uudempien autojen) säteilylämmittimelle...ei todellakaan. Tulevan sisätilalämmittimen ajastan itse, tai mieluummin jopa laitan erillisen 5 asteen lämpövastuksen autoon niin eipä lämmitä/kuluta turhaan.

        Asiallisena jatkokysymyksenä: mistä niitä pistokkeeseen laitettavia lämpövastuksia saisi?


      • oliko?
        pystyykökorjaamaan kirjoitti:

        Virityksen sähköturvallisuus? Minkä virityksen? Kyse on siis edelleen ajastinkellon muoviosista. Muovinen ulkokehä on nyt vain löysempi ja sen saa pyöritettyä toisenkin suuntaan, tosiaankin melko riskialtis sähköviritys se :)

        Lohkolämmittimelle 2 tuntia kyllä riittää, (vähänkin uudempien autojen) säteilylämmittimelle...ei todellakaan. Tulevan sisätilalämmittimen ajastan itse, tai mieluummin jopa laitan erillisen 5 asteen lämpövastuksen autoon niin eipä lämmitä/kuluta turhaan.

        Asiallisena jatkokysymyksenä: mistä niitä pistokkeeseen laitettavia lämpövastuksia saisi?

        Jos tulkitsin tätä kummallista sanaa "lämpövastus" oikein, niin tarkoitat kai lämmitysjohtoa jossa on termostaatti aistimaan ulkoilman lämpötilaa. Löytyy sieltä missä näitä lohkolämmittimiäkin myydään.


      • pystyykökorjaamaan
        oliko? kirjoitti:

        Jos tulkitsin tätä kummallista sanaa "lämpövastus" oikein, niin tarkoitat kai lämmitysjohtoa jossa on termostaatti aistimaan ulkoilman lämpötilaa. Löytyy sieltä missä näitä lohkolämmittimiäkin myydään.

        Kuulin joskus sellaisesta termostaatista, joka kytketään sinne auton sisällä olevaan pistokkeeseen (ja siihen sitten se sisätilalämmittimen johto). Termostaatti antaa lämmittimelle virtaa aina kun auton sisätilan lämpötila on nolla...ja katkaisee virran kun sisätila on lämmennyt 5 asteeseen. Eli siis pitää lämpötilan 0... 5 välillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    8. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      851
    9. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      839
    10. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      60
      822
    Aihe